Pyhän Hengen todistus

Hänjokanäkeekaiken

Annoin tämän todistuksen mormonikirkon paasto- ja todistuskokouksessa noin pari kuukautta sitten ja jouduin tästä todistuksesta piispan puhutteluun samana päivänä.


Todistan tänään ennen luomisen alkua tapahtuneista tapahtumista ja luomisen alussa tapahtuneista tapahtumista.

26-23 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen kuin meidän Jumalamme Jehova eli Jahve alkoi luoda ainetta kokoontui ,Jahve mukaanlukien, noin 31 valovuoden päässä nykyisestä aurinkokunnastamme 8 Jumalaa jossa he pitivät neuvonpidon. Nuo kaikki Jumalat olivat miespuolisia eikä heillä kenelläkään ole koskaan ollut puolisoa. Kokoontumisensa jälkeen nuo seitsemän muuta Jumalaa hajaantuivat eri suuntiin ympäri universumia. Meidän Jumalaltamme Jahvelta kesti 23 vuorokautta pituista ajanjaksoa tulla nykyisen Jupiterin lähelle josta Hän alkoi luoda ainetta. 6 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa aineen luomisen jälkeen sikisi Jumalan voimasta pyhästä hengestä olemassaoloon Sana joka eli kolme elämää ennen syntymistään Marian poikana Jeesuksena. Sana eli Jeesus oli luomakunnan esikoinen ja siksi hänellä on tärkeä asema synnin orjuuden ja haudan kahleiden rikkomisessa Jumalan suunnitelmassa. Jumalan vanhurskaus vaati haudan kahleiden ja synnin orjuuden voittamiseksi täydellisen esikoispojan uhraamista jotta oikeus ja vanhurskaus tulisi täytettyä ja sovitettua.

4 vuorokautta pituista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen sikisi Jumalan voimasta pyhästä hengestä olemassaoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin toisen ja kolmannen luomispäivän aikana toiseksi nimekseen Gabriel siirtaessään, Jumalan pyhän hengen voimalla joka oli hänessä, uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta. Pyhä Henki eli Gabriel on sittemmin elänyt lihaa ja luuta olevissa ruumiissa 14 elämää maan päällä joten hänellä voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis. Pyhä Henki eli Gabriel, josta Raamattu käyttää nimitystä Herra ja Herran enkeli, oli se persoona joka johdatti Israelilaisia 40 vuotta erämaassa päivällä pilvenpatsaassa ja yöllä tulenpatsaassa. 6 vuorokautta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen luomisesta maa asettui paikoilleen avaruudessa.

Pyhän Hengen eli Gabrielin luomisen jälkeen kesti 4,04 vuotta ennen kuin Jumala loi seuraavan persoonan Urielin. Neljäs luotu persoona oli nimeltään Jofiel, Viides luotu persoona oli nimeltään Zotiel. Zotiel oli se persoona joka eli myöhemmin noin 70 eKr nefin kansan johtajana Moronina ja joka ilmestyi myöhemmin vuodesta 1823 alkaen Joseph Smithille ja palautti hänelle kultalevyt joista Mormonin kirja on käännetty.

Kuudes luotu persoona oli Ihmiskunnan esiisä taivaassa Chamuel. Seitsemäs luotu persoona oli ihmiskunnan toinen jäsen taivaassa nimeltään Zadkiel. Kahdeksas luotu persoona oli Rafael. Yhdeksäs luotu persoona oli ensimmäinen naispuolinen persoona ja kymmenes luotu persoona oli enkeli jonka me tunnemme nimellä Lucifer. Nainenkin luotiin siis ennen Luciferia.

Meidän Jumalamme Jahve on luonut kaiken aineen maailmankaikkeudessa ja kaikki muut persoonat lukuun ottamatta noita seitsemää muuta Jumalaa. Hän on ainoa luoja Jumala maailmankaikkeudessa. Hän on rakkauden Jumala ja Hän loi kaiken rakkaudesta.

42

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä ole ihme että jouduit puhutteluun. Tuohan on jotain esoteeristä tekstiä, joka ei ole puhdasta Raamatun ja muiden kirjoitusten mukaista Jeesuksen kirkon julistamaa evankeliumia.

      Tuommoisia asioita ei ole ilmoitettu, ja ne eivät ole evankeliumin mukaisia ja kirkossa saa saarnata vain puhdasta evankeliumia. Tuollaisista mielipiteistä saa puhua kirkossa vaan pienemmissä ryhmissä ja kahdenkesken ja seurakunnanohtajan ja piispan kanssa.

      • Hänjokanäkeekaiken

        Tuossa todistuksessani tulee ilmi lähes kaikki mormonikirkon suuret eksytykset joten ei ole ihme ettei kirkko ja sen jäsenet usko noita sanojani. Totuus ei ole kirkossa kuulutettua, sanotaan.

        "Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan."


      • mormonivanhin

        Henkilö ei ole jäsen, ainakaan en usko sitä.


      • Hänjokanäkeekaiken

        Olet väärässä, olen jäsen. Isä todistaa minusta, Poika todistaa minusta ja minä todistan itsestäni. Kolmne todistus on tosi.


      • Ei ole puhdasta Raamatun tekstiä, mutta eipä ole omannekaan. Smithin "evankeliumi" on hyvin kaukana Kristuksen evankeliumista, jossa sentään paistaa lähimmäisenrakkaus. Smithin "evankeliumissa" paistaa silkka itsekkyys.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Ei ole puhdasta Raamatun tekstiä, mutta eipä ole omannekaan. Smithin "evankeliumi" on hyvin kaukana Kristuksen evankeliumista, jossa sentään paistaa lähimmäisenrakkaus. Smithin "evankeliumissa" paistaa silkka itsekkyys.

        Mormonin kirjassa evankeliumi on puhtaammin ja täsmällisemmin ja tarkemmin kuin muiden kirkkojen opetuksessa, siihen sisältyy lähimmäisistä huolehtiminen, ja rakkauden kaksoiskäsky oleellisesti, ja sitä kirkon ja sen jäsenten tulee noudattaa.

        Joseph ei olisi nuorena miehenä mitenkään voinut osata mistään plagioida tai päästään keksiä näin korkeatasoista evankeliumin julistusta. Ja kirkon oppi ja käytäntö on, että oppia pitää myös käytännössä noudattaa ja näin tehdään päinvastoin kuin tämä panetteleva kriitikko aina väittää.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirjassa evankeliumi on puhtaammin ja täsmällisemmin ja tarkemmin kuin muiden kirkkojen opetuksessa, siihen sisältyy lähimmäisistä huolehtiminen, ja rakkauden kaksoiskäsky oleellisesti, ja sitä kirkon ja sen jäsenten tulee noudattaa.

        Joseph ei olisi nuorena miehenä mitenkään voinut osata mistään plagioida tai päästään keksiä näin korkeatasoista evankeliumin julistusta. Ja kirkon oppi ja käytäntö on, että oppia pitää myös käytännössä noudattaa ja näin tehdään päinvastoin kuin tämä panetteleva kriitikko aina väittää.

        Joseph Smith ehti "korjata", plagioida, lisätä ja tehdä paljon muuta hallaa Mormonin kirjaan ja Opin ja Liittojen kirjaan omasta päästään.


      • Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirjassa evankeliumi on puhtaammin ja täsmällisemmin ja tarkemmin kuin muiden kirkkojen opetuksessa, siihen sisältyy lähimmäisistä huolehtiminen, ja rakkauden kaksoiskäsky oleellisesti, ja sitä kirkon ja sen jäsenten tulee noudattaa.

        Joseph ei olisi nuorena miehenä mitenkään voinut osata mistään plagioida tai päästään keksiä näin korkeatasoista evankeliumin julistusta. Ja kirkon oppi ja käytäntö on, että oppia pitää myös käytännössä noudattaa ja näin tehdään päinvastoin kuin tämä panetteleva kriitikko aina väittää.

        Mormonin kirjassa ei ole evankeliumia vaan Smithin oppia. Tärkeintä Smihin opissa on oma etu, niin tässä elämässä kuin tulevassakin.
        Tietysti Smith pystyi kirjoittamaan MK:n kaltaista tekstiä, jossa näkyy myös muiden aikalaisetn käden jälki ja virheelliset käsitykset mm. Amerikan asutushistoriasta.
        Jaa, että oppia pitää käytännössä noudattaa? Siis pitää moninaida, pitää pitää mustaihoisia alemman luokan ihmisinä, pitää olla sovinisti, rasisti ja polyteisti.
        Missä on se lähimmäisenrakkaus?


      • samar1n
        mormonivanhin kirjoitti:

        Henkilö ei ole jäsen, ainakaan en usko sitä.

        Oletko sinä kirkon jäsen? Ainakaan et seuraa profeettasi Jumalalta saanutta ilmoitusta olla käyttämättä sanaa mormoni.


      • maalaisjärki
        samar1n kirjoitti:

        Oletko sinä kirkon jäsen? Ainakaan et seuraa profeettasi Jumalalta saanutta ilmoitusta olla käyttämättä sanaa mormoni.

        Mormonin kirja sanoo noista mormonikirkon johtajista näin.
        2 Nefi 13 luku 12.
        Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.

        Miksi olet huolissasi siitä että olenko jäsen vai en? Miksi et ole huolestunut kirkkosi johtajien vääristä opeista? Miksi nuo sinun kirkkosi johtajat eivät kuule Pyhän Hengen (Gabriel) ääntä eivätkä ota vastaan hänen ilmoituksiaan?


    • 3335ggt
      • Tuo on aivan hienoa kaikki. Onnea ja menestystä vaan! Kyllä muuallakin tehdään aivan hienoa työtä. Meillä vaan on niin paljon enemmän vielä annettavana kuin nuo mitä teillä on. Meillä on kakki tuo, uudestisyntyminen ja kaikki, kenellä on. Ja paljon lisää täsmälleen evankeliumin mukaista. Evankeliumin yksinkertaiset periaatteet aivan ensimmäisenä. Usko, parannus, kaste, uudestisyntyminen jne.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tuo on aivan hienoa kaikki. Onnea ja menestystä vaan! Kyllä muuallakin tehdään aivan hienoa työtä. Meillä vaan on niin paljon enemmän vielä annettavana kuin nuo mitä teillä on. Meillä on kakki tuo, uudestisyntyminen ja kaikki, kenellä on. Ja paljon lisää täsmälleen evankeliumin mukaista. Evankeliumin yksinkertaiset periaatteet aivan ensimmäisenä. Usko, parannus, kaste, uudestisyntyminen jne.

        Niin, teillä on pikkutyttöjen moninaintioppi, taika-alusvaateoppi, polyteismi,...


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Niin, teillä on pikkutyttöjen moninaintioppi, taika-alusvaateoppi, polyteismi,...

        Niin, sinulla on tuollaiset olkinuket, joita aina viljelet, etkä lopeta sitä vaikka huomautetaan. Senkun jatkat sitten, ei sinulle siitä jatkuvasti jaksa huomauttaa.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo on aivan hienoa kaikki. Onnea ja menestystä vaan! Kyllä muuallakin tehdään aivan hienoa työtä. Meillä vaan on niin paljon enemmän vielä annettavana kuin nuo mitä teillä on. Meillä on kakki tuo, uudestisyntyminen ja kaikki, kenellä on. Ja paljon lisää täsmälleen evankeliumin mukaista. Evankeliumin yksinkertaiset periaatteet aivan ensimmäisenä. Usko, parannus, kaste, uudestisyntyminen jne.

        Olli tukee kaikkea muuta mutta ei Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksia.


      • Hänjokanäkeekaiken kirjoitti:

        Olli tukee kaikkea muuta mutta ei Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksia.

        Kyllä sinulla itselläsi menee pahasti jonkun esoteerisen harhaopin, salaopin suuntaan. Ihan muuta opetat kuin mitä Pyhissä Kirjoituksissa on. Ne ovat majakka uskonasioiden ja harhahenkien loputtomassa suossa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin, sinulla on tuollaiset olkinuket, joita aina viljelet, etkä lopeta sitä vaikka huomautetaan. Senkun jatkat sitten, ei sinulle siitä jatkuvasti jaksa huomauttaa.

        Mitä noista teillä ei ole? Perustele!


    • Eikiitosjeesus

      Tuo on sillkaa sekopäistä hourailua vailla pienintäkään perustetta, eli ei sikäli poikkea mitenkään kirkkojen virallisista kannoista.

      • Semmoisia melkein kaikki uskonnot tuppaavat olemaan. Jos sanoo että kaikki kirkot ja uskonnot niin sitten vaan on ateisti. Onko se nyt sitten yhtään parempi ratkaisu? Parempi on kilvoitella oikean uskonnon löytämiseksi. Tätä yritystä tapahtuu silloinkin kun ihmiset kääntyvät muslimeiksi tai ortodokseiksi. Kuitenkin paras tie on uskoa Jeesukseen ja hänen kirkkoonsa. Jeesus on sanonut, että jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni.

        Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa.


      • Hänjokanäkeekaiken
        Olli.S kirjoitti:

        Semmoisia melkein kaikki uskonnot tuppaavat olemaan. Jos sanoo että kaikki kirkot ja uskonnot niin sitten vaan on ateisti. Onko se nyt sitten yhtään parempi ratkaisu? Parempi on kilvoitella oikean uskonnon löytämiseksi. Tätä yritystä tapahtuu silloinkin kun ihmiset kääntyvät muslimeiksi tai ortodokseiksi. Kuitenkin paras tie on uskoa Jeesukseen ja hänen kirkkoonsa. Jeesus on sanonut, että jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni.

        Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa.

        Sinä Olli et näköjään lue Raamattua tai et usko siihen sen enempää kuin Mormonin kirjaankaan sillä ne molemmat todistavat että kaikki totuus ilmoitetaan Pyhän Hengen (Gabriel) kautta, ei Joseph Smithin kautta.

        Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Joh 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Joh 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.


      • Olli.S kirjoitti:

        Semmoisia melkein kaikki uskonnot tuppaavat olemaan. Jos sanoo että kaikki kirkot ja uskonnot niin sitten vaan on ateisti. Onko se nyt sitten yhtään parempi ratkaisu? Parempi on kilvoitella oikean uskonnon löytämiseksi. Tätä yritystä tapahtuu silloinkin kun ihmiset kääntyvät muslimeiksi tai ortodokseiksi. Kuitenkin paras tie on uskoa Jeesukseen ja hänen kirkkoonsa. Jeesus on sanonut, että jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni.

        Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa.

        No milloin aiot tehdä parannuksen Olli? Kyllä ateismi on monessa tapauksessa parempi vaihtoehto. Itsekkyys ja virheelliset kästykset esim. mustaihoisista, homoista, naisista, vasenkätisistä ym. ovat hyvin haitallisia. Toki on olemassa myös ihmisiä, joille uskoontulo on tehnyt hyvää, mutta en osaa edes kuvitella, että miten joku voisi tulla paremmaksi ihmiSEKSI liittyessään Smithin kirkkoon. Täytyisi olla aika karmea tapaus ennen liittymistään, että jotain parannusta tulisi.


      • samar1n
        Olli.S kirjoitti:

        Semmoisia melkein kaikki uskonnot tuppaavat olemaan. Jos sanoo että kaikki kirkot ja uskonnot niin sitten vaan on ateisti. Onko se nyt sitten yhtään parempi ratkaisu? Parempi on kilvoitella oikean uskonnon löytämiseksi. Tätä yritystä tapahtuu silloinkin kun ihmiset kääntyvät muslimeiksi tai ortodokseiksi. Kuitenkin paras tie on uskoa Jeesukseen ja hänen kirkkoonsa. Jeesus on sanonut, että jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni, kuuluu minun kirkkooni.

        Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa.

        Julistat siis kirkon johon kuulut itse, vääräksi kirkoksi. OL 1:30 sanoo että kirkkosi on ainoa tosi ja elävä kirkko maan päällä. Mormoniprofeetat ovat julistaneet lukemattomia kertoja kuinka Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on ainoa oikea kirkko.
        "Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa." Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristusken kirkko on siis vääräoppinen ja sen profeetat opettavat asioita joita sinä et soisi heidän opettavan. Miksi roikkua vääräoppisessa kirkossa?


      • samar1n kirjoitti:

        Julistat siis kirkon johon kuulut itse, vääräksi kirkoksi. OL 1:30 sanoo että kirkkosi on ainoa tosi ja elävä kirkko maan päällä. Mormoniprofeetat ovat julistaneet lukemattomia kertoja kuinka Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on ainoa oikea kirkko.
        "Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa." Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristusken kirkko on siis vääräoppinen ja sen profeetat opettavat asioita joita sinä et soisi heidän opettavan. Miksi roikkua vääräoppisessa kirkossa?

        No. Olli yrittää muutenkin luoda uutta mormoniteologiaa. Lisäksi hänellä on aika hatarat tiedot kirkkonsa opeista ja historiasta. Me antit olemme joutuneet opettamaan hänelle niinkin olennaisia asioita kuin garmenttien ja kymmenysten pakollisuus temppelikelpoisuuden ja korotuksen ehtoina.


      • samar1n kirjoitti:

        Julistat siis kirkon johon kuulut itse, vääräksi kirkoksi. OL 1:30 sanoo että kirkkosi on ainoa tosi ja elävä kirkko maan päällä. Mormoniprofeetat ovat julistaneet lukemattomia kertoja kuinka Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on ainoa oikea kirkko.
        "Tämä tekee vääräoppisiksi kaikki kirkot jotka väittävät itseään ainoaksi oikeaksi kirkoksi, opettavat sillä tavoin. Jeesuksen Kristuksen kirkko (mormonit) ei ole sellainen, sen jäsenet eivät saisi niin opettaa." Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristusken kirkko on siis vääräoppinen ja sen profeetat opettavat asioita joita sinä et soisi heidän opettavan. Miksi roikkua vääräoppisessa kirkossa?

        Se ei tarkoita että kirkkomme olisi ainoa oikea kirkko vaan ainoa tosi ja elävä kirkko. Meidän jäsenissäkin voi olla akanoita ja muiden jäsenissä on oikeita uskovia. Raja ei mene sillai että vain me olisimme oikeita ja muut vääriä.

        Meidän kirkkomme on oikea ja se suuri ja kauhea kirkko on porttokirkko, Perkeleen kirkko. Mutta raja ei mene sillai kuin esim lestadiolaiset ajattelevat. Se menee näin: jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee minun tyköni kuuluu minun kirkkooni.

        Kirkko on ihan oikea ja hyvä ja välttämätön organisaatio maan päällä. Jumalan organisoitu valtakunta, mutta Jeesuksen ruumis, kirkko siinä mielessä on paljon suurempi.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        No. Olli yrittää muutenkin luoda uutta mormoniteologiaa. Lisäksi hänellä on aika hatarat tiedot kirkkonsa opeista ja historiasta. Me antit olemme joutuneet opettamaan hänelle niinkin olennaisia asioita kuin garmenttien ja kymmenysten pakollisuus temppelikelpoisuuden ja korotuksen ehtoina.

        Ei temppeliin meneminen ole pakollista. Minä olen ollut 40 vuotta menemättä ja nyt vasta kiinnostunut asiasta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei temppeliin meneminen ole pakollista. Minä olen ollut 40 vuotta menemättä ja nyt vasta kiinnostunut asiasta.

        On se pakollista korotukseen pääsyn kannalta. TOSIN tehän voitte liittyä Smithin kirkkoon vasta kuoltuannekin.

        Mutta...

        Kysyin aiemmin tämän palstan jo edesmenneeltä pitkäaikaiselta kirkon jäseneltä ja Smithin opin hyvin tuntevalta, että eikös se käy sillä tavalla, että en liity Smithin kirkkoon tässä elämässä vaan vasta sijaiskasteen kautta kuoltuani, jolloin mm. vältyn kymmenyksiltä ja Garmenttien käytöltä tässä elämässä. Hänen mielestään se ei käy sillä tavalla, koska olen JO KUULLUT Smithin opista tässä elämässä, mutta en ole tehnyt parannusta.

        Kyllä Olli sinäkin vielä joudut vastuuseen siitä, että vaikka olet 40 vuotta tiennyt Smithin opista, mahdollisesti ollut jäsenkin tuon ajan, mutta epäaktiivinen ja olet tarkoituksella jättänyt maksamatta kymmenykset eli olet VARASTANUT JUMALALTA sievoisen summan etkä ole käyttänyt taika-garmentteja, vaikka OLET TIENNYT, että niitä pitäisi käyttää.


      • Tuo liittyy enemmänkin siihen, että kun on kuullut ja jopa uskonut niin silloin rupeaa vastustajaksi viha- rakkaus suhteessa kirkkoon. Sinä olet sellainen luopio, minä en ollut ja jatkoin eteenpäinmenoa. Sinäkin voit tehdä parannuksen, uskoa Jeesukseen lakata taistememasta kirkkoa vastaan ja olematta liittymättä mihinkään mitä voidaan epäillä Perkeleen valtakunnaksi.

        Vähintään sinun pitäisi olla tarkkana että kritiikkisi olisi tosipohjaista. Nyt vaan kaivelet esiin kaikenlaisia juoruja ja omia propagandistisia olkiukkojasi. Joissakin asioissa kritiikki on tarkentanut kirkon historiaa, kun meille on muodostunut vääriä perinnäistietoja.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tuo liittyy enemmänkin siihen, että kun on kuullut ja jopa uskonut niin silloin rupeaa vastustajaksi viha- rakkaus suhteessa kirkkoon. Sinä olet sellainen luopio, minä en ollut ja jatkoin eteenpäinmenoa. Sinäkin voit tehdä parannuksen, uskoa Jeesukseen lakata taistememasta kirkkoa vastaan ja olematta liittymättä mihinkään mitä voidaan epäillä Perkeleen valtakunnaksi.

        Vähintään sinun pitäisi olla tarkkana että kritiikkisi olisi tosipohjaista. Nyt vaan kaivelet esiin kaikenlaisia juoruja ja omia propagandistisia olkiukkojasi. Joissakin asioissa kritiikki on tarkentanut kirkon historiaa, kun meille on muodostunut vääriä perinnäistietoja.

        En minä ole luopio, koska en ole koskaan Smithin oppehin uskonutkaan! Mutta sekä entinen palstalainen että sinä tuomitsette minut. Ei minun tarvitse tehdä parannusta, sinun täytyy, koska hyväksyt kauheudet, joita minä en hyväksy.
        Et ole osoittanut yhtäkään virhettä tai väärää tietoa mormonismista esittämissäni asioissa. Sinä et vain pidä joistain käyttämistäni sanoista, jotka eivät ole kaksoiskielenne mukaisia.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        En minä ole luopio, koska en ole koskaan Smithin oppehin uskonutkaan! Mutta sekä entinen palstalainen että sinä tuomitsette minut. Ei minun tarvitse tehdä parannusta, sinun täytyy, koska hyväksyt kauheudet, joita minä en hyväksy.
        Et ole osoittanut yhtäkään virhettä tai väärää tietoa mormonismista esittämissäni asioissa. Sinä et vain pidä joistain käyttämistäni sanoista, jotka eivät ole kaksoiskielenne mukaisia.

        Kun ne asiat sanotaan kauniisti ja kerrotaan oppimme niistä oikein niin ei niissä mitään väärää ole. Viha- rakkaussuhteesi Jeesuksen Kristuksen kirkkoon näyttää selvästi, että olet joskus käyttänyt nyt vihaamiasi kirkon pyhiä garmentteja.


      • VääräMoroni
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo liittyy enemmänkin siihen, että kun on kuullut ja jopa uskonut niin silloin rupeaa vastustajaksi viha- rakkaus suhteessa kirkkoon. Sinä olet sellainen luopio, minä en ollut ja jatkoin eteenpäinmenoa. Sinäkin voit tehdä parannuksen, uskoa Jeesukseen lakata taistememasta kirkkoa vastaan ja olematta liittymättä mihinkään mitä voidaan epäillä Perkeleen valtakunnaksi.

        Vähintään sinun pitäisi olla tarkkana että kritiikkisi olisi tosipohjaista. Nyt vaan kaivelet esiin kaikenlaisia juoruja ja omia propagandistisia olkiukkojasi. Joissakin asioissa kritiikki on tarkentanut kirkon historiaa, kun meille on muodostunut vääriä perinnäistietoja.

        Mormonit voisivat itse ensin selvittää niiden kahden miehen henkilöllisyyden, jotka elivät aikaisemmin 385 jKr Kumoralla niinä kahtena seitsemästä sotapäälliköstä 130000 joukkoineen jotka eksyttivät muut nefiläiset (490000) sotaan laamanilaisia (n. 2 miljoonaa) vastaan, ja jotka eksyttivät Joseph Smithin uskomaan vuonna 1829 että hänelle ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun tuo Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille, oli Nefin kansan johtajana noin 70 e Kr elänyt Moroni.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kun ne asiat sanotaan kauniisti ja kerrotaan oppimme niistä oikein niin ei niissä mitään väärää ole. Viha- rakkaussuhteesi Jeesuksen Kristuksen kirkkoon näyttää selvästi, että olet joskus käyttänyt nyt vihaamiasi kirkon pyhiä garmentteja.

        Ymmärrä nyt, että kyseessä ei ole viha eikä varsinkaan garmentteja kohtaan. Päinvastoin. Olen aiemmilta palstalaisilta kysellyt, että mistä saisi niitä Super-Hessun kalsareita. Ne ovat yhteneväiset, joten ne olisivat tosi hyvät esimerkiksi metsätöissä, ettei aina kumartuessa selkä paljastuisi. Kun en ole sellaisia saanut, käytän haalareita, mutta joskus olisi käytännöllisempää kun alusasu olisi yhtenäinen, mutta päällysasu ei. Koska kirkon kautta en saa garmentteja, olen siitä kyllä hiukan katkera. Ne taikamerkitkään eivät minua haittaisi ja voisin huoletta käyttää vanhoja garmentteja revittyinä pesurätteinä.


      • samar1n
        VääräMoroni kirjoitti:

        Mormonit voisivat itse ensin selvittää niiden kahden miehen henkilöllisyyden, jotka elivät aikaisemmin 385 jKr Kumoralla niinä kahtena seitsemästä sotapäälliköstä 130000 joukkoineen jotka eksyttivät muut nefiläiset (490000) sotaan laamanilaisia (n. 2 miljoonaa) vastaan, ja jotka eksyttivät Joseph Smithin uskomaan vuonna 1829 että hänelle ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni kun tuo Moroni joka ilmestyi Joseph Smithille, oli Nefin kansan johtajana noin 70 e Kr elänyt Moroni.

        Mainitsemistasi henkilöistä vain Joseph Smith oli oikea historiallinen henkilö. Muut ovat Smithin mielikuvituksen tuotetta. Koskakohan MAP-kirkko uskaltaa virallisesti päästää irti Mormonin kirjan kirjaimellisesta tulkinnasta? "Kristuksen yhteisö" (entinen Reorganisoitu MAP-kirkko) on jo noin tehnyt ja sen jäsenillä on vapaus uskoa Mormonin kirjaan historiallisesti totena tai pelkästään innoittavana ia inspiroivana kirjana. Jotain mormoniprofeettojen on tulevaisuudessa tehtävä koska mitään todisteita MK:n historiallisuudesta ei ole löytynyt etsinnöistä huolimatta.
        Jos olisin kirkon johdossa niin ensiksi kieltäisin mormoni-sanan käytön. Sitten kun sitä ei enää yhdistettäisi kirkkoon ja sen jäseniin olisi helpompi julistaa että Mormonin kirjan historiallisuus ei itseasiassa ole ydinkysymys kirkon opissa.


      • Einimimiestäpahenna
        samar1n kirjoitti:

        Mainitsemistasi henkilöistä vain Joseph Smith oli oikea historiallinen henkilö. Muut ovat Smithin mielikuvituksen tuotetta. Koskakohan MAP-kirkko uskaltaa virallisesti päästää irti Mormonin kirjan kirjaimellisesta tulkinnasta? "Kristuksen yhteisö" (entinen Reorganisoitu MAP-kirkko) on jo noin tehnyt ja sen jäsenillä on vapaus uskoa Mormonin kirjaan historiallisesti totena tai pelkästään innoittavana ia inspiroivana kirjana. Jotain mormoniprofeettojen on tulevaisuudessa tehtävä koska mitään todisteita MK:n historiallisuudesta ei ole löytynyt etsinnöistä huolimatta.
        Jos olisin kirkon johdossa niin ensiksi kieltäisin mormoni-sanan käytön. Sitten kun sitä ei enää yhdistettäisi kirkkoon ja sen jäseniin olisi helpompi julistaa että Mormonin kirjan historiallisuus ei itseasiassa ole ydinkysymys kirkon opissa.

        1. Nimi Mormoni ei ole ongelma kuin ainoastaan tietämättömille koska 142> vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden (268 vrk:tta) loppua (vähän 142 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua) olemassaoloon tuli persoona (mies) Chamuel (hän ei ollut enkeli vaikka joissakin lähteissä niin annetaan ymmärtää), ihmiskunnan esi-isä taivaassa.
        Chamuel eli myöhemmin Apostoli Paavalina ja sitä myöhemmin Mormonina, luvatussa maassa noin 325-387 jKr.
        Mikä muu nimi sopisi mormonikikirkon jäsenille paremmin kuin heidän taivaallisen esiisänsä nimi Mormoni, ehkä Chamuel?

        2. Zotiel (enkeli) joka mormonin kirjassa mainitaan Nefin kansan johtajana n.72 eaa. halinneena Moronina, tuli olemassaoloon <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua). Zotiel eli Moroni, joka ilmestyi Joseph Smithille vuodesta 1823 jaa. alkaen, oli Nefin kansaa hallinnut Moroni joka eli ja hallitsi uudella mantereella noin 72 eaa. eikä Mormonin poika Moroni niin kuin Mormonin kirja väittää. Sen nimistä enkeliä kuin Moroni, ei ole koskaan luotu taivaassa.

        3. Veeda-kirjallisuudessa Chamuel tunnetaan nimellä Vayu eli Pavana, tuulen jumala.
        4. Tuo enkeli Zotiel elää nykyään Suomessa ja on minun paras kaverini.


      • Lisäystäedelliseen
        Einimimiestäpahenna kirjoitti:

        1. Nimi Mormoni ei ole ongelma kuin ainoastaan tietämättömille koska 142> vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden (268 vrk:tta) loppua (vähän 142 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua) olemassaoloon tuli persoona (mies) Chamuel (hän ei ollut enkeli vaikka joissakin lähteissä niin annetaan ymmärtää), ihmiskunnan esi-isä taivaassa.
        Chamuel eli myöhemmin Apostoli Paavalina ja sitä myöhemmin Mormonina, luvatussa maassa noin 325-387 jKr.
        Mikä muu nimi sopisi mormonikikirkon jäsenille paremmin kuin heidän taivaallisen esiisänsä nimi Mormoni, ehkä Chamuel?

        2. Zotiel (enkeli) joka mormonin kirjassa mainitaan Nefin kansan johtajana n.72 eaa. halinneena Moronina, tuli olemassaoloon <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua). Zotiel eli Moroni, joka ilmestyi Joseph Smithille vuodesta 1823 jaa. alkaen, oli Nefin kansaa hallinnut Moroni joka eli ja hallitsi uudella mantereella noin 72 eaa. eikä Mormonin poika Moroni niin kuin Mormonin kirja väittää. Sen nimistä enkeliä kuin Moroni, ei ole koskaan luotu taivaassa.

        3. Veeda-kirjallisuudessa Chamuel tunnetaan nimellä Vayu eli Pavana, tuulen jumala.
        4. Tuo enkeli Zotiel elää nykyään Suomessa ja on minun paras kaverini.

        Chamueli/Chamuelit/Chamuelilaiset olisi hyvä nimi.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Ymmärrä nyt, että kyseessä ei ole viha eikä varsinkaan garmentteja kohtaan. Päinvastoin. Olen aiemmilta palstalaisilta kysellyt, että mistä saisi niitä Super-Hessun kalsareita. Ne ovat yhteneväiset, joten ne olisivat tosi hyvät esimerkiksi metsätöissä, ettei aina kumartuessa selkä paljastuisi. Kun en ole sellaisia saanut, käytän haalareita, mutta joskus olisi käytännöllisempää kun alusasu olisi yhtenäinen, mutta päällysasu ei. Koska kirkon kautta en saa garmentteja, olen siitä kyllä hiukan katkera. Ne taikamerkitkään eivät minua haittaisi ja voisin huoletta käyttää vanhoja garmentteja revittyinä pesurätteinä.

        Sinun kannattaisi käyttää Suomen lippua pesurättinä. Jonkunlainen viha- rakkaussuhde sinulla on sekä alusvaatteisiin, Kim Jongeihin että Jeesuksen Kristuksen kirkkoon, jota mormoneiksi sanotaan.


      • samar1n kirjoitti:

        Mainitsemistasi henkilöistä vain Joseph Smith oli oikea historiallinen henkilö. Muut ovat Smithin mielikuvituksen tuotetta. Koskakohan MAP-kirkko uskaltaa virallisesti päästää irti Mormonin kirjan kirjaimellisesta tulkinnasta? "Kristuksen yhteisö" (entinen Reorganisoitu MAP-kirkko) on jo noin tehnyt ja sen jäsenillä on vapaus uskoa Mormonin kirjaan historiallisesti totena tai pelkästään innoittavana ia inspiroivana kirjana. Jotain mormoniprofeettojen on tulevaisuudessa tehtävä koska mitään todisteita MK:n historiallisuudesta ei ole löytynyt etsinnöistä huolimatta.
        Jos olisin kirkon johdossa niin ensiksi kieltäisin mormoni-sanan käytön. Sitten kun sitä ei enää yhdistettäisi kirkkoon ja sen jäseniin olisi helpompi julistaa että Mormonin kirjan historiallisuus ei itseasiassa ole ydinkysymys kirkon opissa.

        Mormonin kirja on pääasiassa evankeliumia selvittävä kirja eikä historiallinen kirja. Sen historialliset väitteet tulevat vähitellen todistetuiksi siinä kuin Raamatunkin. Se on ainoa kirjallinen lähde niiltä ajoilta. Arkeologia näyttää asioista vaan pari prosenttia. Amerikka on täynnä muinaisia raunioita.

        Kirjan opilliset kohdat ovat niin hienoja ja korkeatasoisia, kauniita ja oikeita, että nuori mies ei millään olisi voinut keksiä niitä omasta päästään. Niiden täytyy olla Jumalalta. Otetaan ne vaan kiitollisena vastaan ja rukoillaan, ettei Jumala enää koskaan antaisi kirkkonsa korruptoitua. Ja näyttäisi totuuden vihan vääryydestä näille vihamiehille. Esittäköön oikeaa kritiikkiä eikä väärää kritiikkiä.


      • samar1n
        Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirja on pääasiassa evankeliumia selvittävä kirja eikä historiallinen kirja. Sen historialliset väitteet tulevat vähitellen todistetuiksi siinä kuin Raamatunkin. Se on ainoa kirjallinen lähde niiltä ajoilta. Arkeologia näyttää asioista vaan pari prosenttia. Amerikka on täynnä muinaisia raunioita.

        Kirjan opilliset kohdat ovat niin hienoja ja korkeatasoisia, kauniita ja oikeita, että nuori mies ei millään olisi voinut keksiä niitä omasta päästään. Niiden täytyy olla Jumalalta. Otetaan ne vaan kiitollisena vastaan ja rukoillaan, ettei Jumala enää koskaan antaisi kirkkonsa korruptoitua. Ja näyttäisi totuuden vihan vääryydestä näille vihamiehille. Esittäköön oikeaa kritiikkiä eikä väärää kritiikkiä.

        Suosittelen että pelaat varman päälle eli unohdat sen historiallisuuden koska sitä ei ole. Ihan OK on tietysti pitää Smithin tuotoksia innoituksen lähteenä, mutta oikeaa muinaisen Amerikan historiaa ei Smithin kirjoitukset sisällä.
        Hyvinkin voit elää sinä päivänä kun Utahin kirkko seuraa Missourin kirkkoa suhteessa Smithin tuotokseen. Jos noin käy niin on helpompaa ottaa se vastaan jos ei ole liian innokkaasti puolustellut kirjan olematonta historiallisuutta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sinun kannattaisi käyttää Suomen lippua pesurättinä. Jonkunlainen viha- rakkaussuhde sinulla on sekä alusvaatteisiin, Kim Jongeihin että Jeesuksen Kristuksen kirkkoon, jota mormoneiksi sanotaan.

        Ei ole edelleenkän mitään vihasuhdetta. Suomen lippua on tosi hankala käyttää työvaatteena, mutta ainakin ne vanhan malliset mormonien taika-alusvaatteet olisivat kätevät. Harmi että kirkko ei myy niitä kaikille haluaville.

        Tietyllä tavalla on lähinnä huvittavaa, että Pohjois-Korean virallinen nimi on Korean Demokraattinen Kansantasavalta ja mormonikirkon virallinen nimi on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko kun jälkimmäiselle osuvampi nimi olisi Myöhempien Taikojen Pahojen Josephin Smithin Kirkko. Ehkä jonkinlaista vihaa on uhrien puolesta sekä P-Korean että Smithin kirkon osalta, mutta ei henkilökohtaista vihaa.


    • Ygrad

      Mormonismi on hölynpölyä joka nyt yrittää vielä nimensä muuttamalla tekeytyä sudesta lampaaksi. Mormonismissakin on ihan kivoja ja hyviä ihmisiä, ei tosin mormonismin takia vaan ihan siksi että jotkut ihmiset ovat sellaisia. Itseasiassa mormonit ovat yleensä ottaen tylympiä kuin normaalit ihmiset. Onhan se vaikea ottaa huomioon muut ihmiset kun mormonismissa puhutaan koko aika että mormomismi on ainoa oikea uskonto ja mormonit ovat valittuja ihmisiä.

    • maalaisjärki

      Mites sitten kun mormonikirkko opettaa että lapsikasteen hyväksyjät ovat tiellä kadotukseen mutta mormonikirkko itse opettaa lapsille että taivaassa on sekä Isä että äiti. Eikös ne jotka opettavat tuollaista väärää oppia lapsille, että taivaassa on Jumalan lisäksi myös Hänen puolisonsa ja taivaallinen äiti, ole matkalla kadotukseen.

      • Miksei voisi olla äiti? Alkuperäisessä Israelin uskonnossakin oli. Jumalan rakkaus, elämän puu, kaikki sellaiset asiat ovat yhtä hyvin äidillisiä kuin isällisiä. Äidin rakkaus on suurin rakkaus heti Jumalan rakkauden jälkeen.


      • maalaisjärki
        Olli.S kirjoitti:

        Miksei voisi olla äiti? Alkuperäisessä Israelin uskonnossakin oli. Jumalan rakkaus, elämän puu, kaikki sellaiset asiat ovat yhtä hyvin äidillisiä kuin isällisiä. Äidin rakkaus on suurin rakkaus heti Jumalan rakkauden jälkeen.

        26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua kokoontui aineettoman maailmankaikkeuden yhdessä paikassa noin 31 (30-33) valovuoden päässä maasta kahdeksan Jumalaa, jotka kaikki olivat miespuolisia ja jossa he pitivät neuvonpidon, mitä kukin tekisi myöhemmin. Maailmankaikkeus oli ääretön ja aineeton jo ennen kuin nuo kahdeksan Jumalaa kokoontuivat 26 vuotta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen alkua. Meidät luonut Jumala (Jahve), joka loi kaiken rakkaudesta ja joka oli ja on rakkauden Jumala, valitsi aineellisen maailmankaikkeuden ja sen persoonien luomisen. Mitä muut noista Jumalista tekivät, en tiedä, mutta he hajaantuivat tapaamisensa jälkeen eri puolille universumia.

        Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua (vähän 136 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua).

        Kerubi, josta myöhemmin on käytetty nimeä Lucifer, aamuruskon poika, tuli olemassaoloon <135 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 135 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua).

        Ensimmäinen nainenkin luotiin siis ennen Luciferia.

        Taivaassa on Jumalan (Jahve) lisäksi seitsemän muuta Jumalaa jotka eivät ole hermafrodiitteja vaikka heillä ei ole seksuaalisia tarpeita. Nuo kaikki kahdeksan, Jahve mukaanlukien, ovat kaikki miespuolisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      342
      4044
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2297
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      127
      1630
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      51
      1103
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe