JUMALA LOI SANOO RAAMATTU!

Johanneksen ilmestys 4:11. sanoo seuraavaa:

>>Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä SINÄ OLET LUONUT KAIKKI, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut>>.

Eli siis kaikki mitä maailmankaikkeutemme pitää sisällään on Jumalan luomaa, ja hän myös pitää yllä tätä mitä on luonut.

Ei voi mennä väittämään, että maailmankaikkeutemme olisi sattuman oikusta syntynyt alkuräjähdyksestä ja, että me ihmiset muka sattumalta olisimme täällä maa-planeetalla-kissanpaskaa väittää tuollaisia, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, me emme ole sattumasta vaan Jumalan tahdosta täällä!

43

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nythuudetaan

      No mistäs tietää että raamattu on totta? Onkos sinulla muuta väitettä tueksi kuin huutaminen?

      • jhklöoffdfdv

        Jumala itse takaa Raamatun luotettavuuden, onhan hän itse ollut sitä kirjoituttamassa! Jumala ei ole mikään valehtelija, ja hän rakastaa aivan kaikkia ihmisiä, ja hän on katsonut hyväksi antaa ihmisille viestin miten päästä tässä maailmassa uskontojen- ja valheen sekamelskassa totuuteen.

        Ja Raamattu on siitä merkillinen kirja kun mitä enemmän sitä lukee, sen todemmaksi sen havaitsee; kun yleensä jos lukee jotain muuta kirjaa, löytää siitä sitä enemmän virheitä mitä enemmän sitä lukee.

        Ja Raamattu on havaittu usean oikeamielisen lukijan lukemana usean tuhannen vuoden aikana todeksi ja paikkansa pitäväksi sekä lahjomattomaksi.

        Ja tämän maailman ruhtinas, paholainen, tekee kaikkensa, että Raamattuun ei nyt ainakaan uskottaisi, eihän nykyaikainen ihminen voi uskoa ikivanhaan kirjaan, eihän! sehän on epätieteellistä!

        Ja kattia kanssa! Raamattu on kirjojen kirja, ja siihen uskomalla pääsee selville vesille!


      • jhklöoffdfdv kirjoitti:

        Jumala itse takaa Raamatun luotettavuuden, onhan hän itse ollut sitä kirjoituttamassa! Jumala ei ole mikään valehtelija, ja hän rakastaa aivan kaikkia ihmisiä, ja hän on katsonut hyväksi antaa ihmisille viestin miten päästä tässä maailmassa uskontojen- ja valheen sekamelskassa totuuteen.

        Ja Raamattu on siitä merkillinen kirja kun mitä enemmän sitä lukee, sen todemmaksi sen havaitsee; kun yleensä jos lukee jotain muuta kirjaa, löytää siitä sitä enemmän virheitä mitä enemmän sitä lukee.

        Ja Raamattu on havaittu usean oikeamielisen lukijan lukemana usean tuhannen vuoden aikana todeksi ja paikkansa pitäväksi sekä lahjomattomaksi.

        Ja tämän maailman ruhtinas, paholainen, tekee kaikkensa, että Raamattuun ei nyt ainakaan uskottaisi, eihän nykyaikainen ihminen voi uskoa ikivanhaan kirjaan, eihän! sehän on epätieteellistä!

        Ja kattia kanssa! Raamattu on kirjojen kirja, ja siihen uskomalla pääsee selville vesille!

        Ja Allah takaa koraanin luotettavuuden. Onhan Allah itse sanellut Koraanin Muhammedille.
        Darwin taas takaa Lajien synnyn luotettavuuden, onhan hän löytänyt evoluutioteorian Jumalan luontoa tutkimalla.


      • Nythuudetaan
        jhklöoffdfdv kirjoitti:

        Jumala itse takaa Raamatun luotettavuuden, onhan hän itse ollut sitä kirjoituttamassa! Jumala ei ole mikään valehtelija, ja hän rakastaa aivan kaikkia ihmisiä, ja hän on katsonut hyväksi antaa ihmisille viestin miten päästä tässä maailmassa uskontojen- ja valheen sekamelskassa totuuteen.

        Ja Raamattu on siitä merkillinen kirja kun mitä enemmän sitä lukee, sen todemmaksi sen havaitsee; kun yleensä jos lukee jotain muuta kirjaa, löytää siitä sitä enemmän virheitä mitä enemmän sitä lukee.

        Ja Raamattu on havaittu usean oikeamielisen lukijan lukemana usean tuhannen vuoden aikana todeksi ja paikkansa pitäväksi sekä lahjomattomaksi.

        Ja tämän maailman ruhtinas, paholainen, tekee kaikkensa, että Raamattuun ei nyt ainakaan uskottaisi, eihän nykyaikainen ihminen voi uskoa ikivanhaan kirjaan, eihän! sehän on epätieteellistä!

        Ja kattia kanssa! Raamattu on kirjojen kirja, ja siihen uskomalla pääsee selville vesille!

        Selvä. Mistäs tiedän että tämä jumala on ollut sitä tekemässä eikä se ole joidenkin huijareiden kirjoittama?


      • Nythuudetaan kirjoitti:

        Selvä. Mistäs tiedän että tämä jumala on ollut sitä tekemässä eikä se ole joidenkin huijareiden kirjoittama?

        Raamattua on useasti koetettu parjata ja selittää sitä valheeksi sekä diskata se, mutta missään näissä ei ole onnistuttu. Raamattu on luonteeltaan sellainen, että on äärimmäisen vaikea kuvitella, että se olisi väärentäjien tekemä. Mikä muu kirja paljastaa samoin Jumalan mielen liikkeitä kuin Raamattu?
        Eikä paraskaan hengellinen opetusteos kristinuskosta pärjää Raamatulle, vaikka ne miten hyviä ja päteviä olisivat.
        Lisäksi kun tarkkaan tutkitaan Raamattua havaitaan ei vain se, että se on totta, vaan, että se on liiankin totta ollakseen kirjoitettu vain inhimillisen inspiraation varassa.


      • "No mistäs tietää että raamattu on totta? Onkos sinulla muuta väitettä tueksi kuin huutaminen? "

        Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, jota ei ole missään muussa kirjassa.


      • Nythuudetaan
        miikanaahum kirjoitti:

        Raamattua on useasti koetettu parjata ja selittää sitä valheeksi sekä diskata se, mutta missään näissä ei ole onnistuttu. Raamattu on luonteeltaan sellainen, että on äärimmäisen vaikea kuvitella, että se olisi väärentäjien tekemä. Mikä muu kirja paljastaa samoin Jumalan mielen liikkeitä kuin Raamattu?
        Eikä paraskaan hengellinen opetusteos kristinuskosta pärjää Raamatulle, vaikka ne miten hyviä ja päteviä olisivat.
        Lisäksi kun tarkkaan tutkitaan Raamattua havaitaan ei vain se, että se on totta, vaan, että se on liiankin totta ollakseen kirjoitettu vain inhimillisen inspiraation varassa.

        Joka kirjaan voidaan laittaa teksti tämä on jumalan sanaa jolloin uskotaan et se on jumalan juttuja.

        Onhan raamattu jo selitetty valheeksi kun sen luomistarina on valetta.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ja Allah takaa koraanin luotettavuuden. Onhan Allah itse sanellut Koraanin Muhammedille.
        Darwin taas takaa Lajien synnyn luotettavuuden, onhan hän löytänyt evoluutioteorian Jumalan luontoa tutkimalla.

        "Ja Allah takaa koraanin luotettavuuden. Onhan Allah itse sanellut Koraanin Muhammedille.
        Darwin taas takaa Lajien synnyn luotettavuuden, onhan hän löytänyt evoluutioteorian Jumalan luontoa tutkimalla."

        Koraanissa tai Lajien synty kirjoissa ei ole yliluonnollista Jumalan voimaa, kuten Raamatussa. Siksi ne eivät ole Jumalan sanaa, mutta Raamattu on.


      • Nythuudetaan
        Mark5 kirjoitti:

        "No mistäs tietää että raamattu on totta? Onkos sinulla muuta väitettä tueksi kuin huutaminen? "

        Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, jota ei ole missään muussa kirjassa.

        Miten tuo voima näkyy siinä kirjassa?


      • sahuhftr
        Nythuudetaan kirjoitti:

        Joka kirjaan voidaan laittaa teksti tämä on jumalan sanaa jolloin uskotaan et se on jumalan juttuja.

        Onhan raamattu jo selitetty valheeksi kun sen luomistarina on valetta.

        Ihmisten Jumalan kuva on valheellinen, jos ei pysty uskomaan Raamatun luomiskertomukseen.

        Nimittäin Jumala, joka on kirjoituttanut Raamatun, on myös sellainen tyyppi, että hän pystyi tekemään juuri niinkuin Raamatun luomiskertomus meille kuvaa.

        Eikä Jumala mikään kuollut ja voimaton sekä hampaaton ole, hän pystyi erään kerran pysäyttämään Jordan-virran juoksussaan, vaikka oli tulva-aika, Raamatussa Joosuan kirja 3:16 vesi seisoi roukkiona erään kaupungin luona.

        Korjatkaa siis Jumalan kuvaanne ja ymmärtäkää, että Jumala todellisuudessa on sellainen, että luomiskertomus kuvaa täsmälleen hänen tekojaan, kun hän suoritti maailmankaikkeuden luomisen!


      • uhghtfed
        Mark5 kirjoitti:

        "Ja Allah takaa koraanin luotettavuuden. Onhan Allah itse sanellut Koraanin Muhammedille.
        Darwin taas takaa Lajien synnyn luotettavuuden, onhan hän löytänyt evoluutioteorian Jumalan luontoa tutkimalla."

        Koraanissa tai Lajien synty kirjoissa ei ole yliluonnollista Jumalan voimaa, kuten Raamatussa. Siksi ne eivät ole Jumalan sanaa, mutta Raamattu on.

        No muuttaako allahin opiskelu koraanista muuksi kuin vähäjärkiseksi jidahistiksi, joka tappaa jopa hänen mielestään liikaa maallistuneet muslimit?
        Ja aivan samoin, onko Darvinin tekstien lukemisella mitään muuttavaa voimaa? Vastaus on ei.

        Mutta Raamatun lukeminen ja sen opetuksiin uskominenpa todistettavasti muuttaa jopa linnakundin tai heroinistin vastuulliseksi perheenisäksi; tästä on useita todisteita!


      • saiskoslisätietoo
        Mark5 kirjoitti:

        "Ja Allah takaa koraanin luotettavuuden. Onhan Allah itse sanellut Koraanin Muhammedille.
        Darwin taas takaa Lajien synnyn luotettavuuden, onhan hän löytänyt evoluutioteorian Jumalan luontoa tutkimalla."

        Koraanissa tai Lajien synty kirjoissa ei ole yliluonnollista Jumalan voimaa, kuten Raamatussa. Siksi ne eivät ole Jumalan sanaa, mutta Raamattu on.

        Pidätkö Jumalaa luonnottomana kun on luonut maailman ja luonnonlait?
        Minusta on luonnollista että Jumala on luonut kaiken.
        Jos Jumala taas on yliluonnollinen niin sitten luonnonlaitkin ovat yliluonnollisia koskapa niitä ei voi syntyä luonnostaan. = ilman Jumalaa.


      • Mark5 kirjoitti:

        "No mistäs tietää että raamattu on totta? Onkos sinulla muuta väitettä tueksi kuin huutaminen? "

        Raamatussa on yliluonnollinen Jumalan voima, jota ei ole missään muussa kirjassa.

        Ja tämä voima muuttuu todeksi ja näkyväksi kun uskoo siihen - ilman todisteita. Todisteiden vaatiminen kun on merkki epäuskosta. Selvähän se. Ei mitään kehäpäättelyä, eihän?


    • Jumala tappaa, sanoo raamattu

      • Raamattu sanoo, että Jumala parantaa. Kirkko tosiaan silloin tällöin kusettaa, kun se ei opeta aitoa raamatullista kristinuskoa, opettaa esim. liberaaliteologiaa, joka on paholaisesta. Mutta minä-aloittaja, en ole liikkeellä kirkon nimissä, vaan Raamatun opettavan Jumalan nimessä. Ja Jumalahan ei mielellään tapa, vaan tahtoo hoitaa ihmistä ja tulla tälle parantajaksi, ja parantaa monesta vammasta, niin että ihminen olisi täydelleen kirkastettu eheä Jumalan kuva

        Tässä maailmassa on hyvin paljon sitä, että Jumala haluaisi parantaa ihmisiä ja luoda heitä ehyiksi, mutta ihmiset itse kieltäytyvät tästä tarjouksesta kuvitellen harhaisesti, että joku muu konsti olisi hyvä, että voisivat tulla mukamas terveiksi ja onnellisiksi.

        Ja kissan pissa! Jumalalla on parhaat valtuudet ja voima tehdä kenet tahansa lopulta onnelliseksi, kun ihminen vain suostuu Jumalan hoidettavaksi ja suostuu vastaanottamaan Jeesuksen.


      • Cjklo
        miikanaahum kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala parantaa. Kirkko tosiaan silloin tällöin kusettaa, kun se ei opeta aitoa raamatullista kristinuskoa, opettaa esim. liberaaliteologiaa, joka on paholaisesta. Mutta minä-aloittaja, en ole liikkeellä kirkon nimissä, vaan Raamatun opettavan Jumalan nimessä. Ja Jumalahan ei mielellään tapa, vaan tahtoo hoitaa ihmistä ja tulla tälle parantajaksi, ja parantaa monesta vammasta, niin että ihminen olisi täydelleen kirkastettu eheä Jumalan kuva

        Tässä maailmassa on hyvin paljon sitä, että Jumala haluaisi parantaa ihmisiä ja luoda heitä ehyiksi, mutta ihmiset itse kieltäytyvät tästä tarjouksesta kuvitellen harhaisesti, että joku muu konsti olisi hyvä, että voisivat tulla mukamas terveiksi ja onnellisiksi.

        Ja kissan pissa! Jumalalla on parhaat valtuudet ja voima tehdä kenet tahansa lopulta onnelliseksi, kun ihminen vain suostuu Jumalan hoidettavaksi ja suostuu vastaanottamaan Jeesuksen.

        Sanot että jumala ei mielellään tapa. Miksi ihmeessä tulisin jumalan uskoon kun se kuitenkin tappaa? Minä en hyväksy mitään tappamista.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että Jumala parantaa. Kirkko tosiaan silloin tällöin kusettaa, kun se ei opeta aitoa raamatullista kristinuskoa, opettaa esim. liberaaliteologiaa, joka on paholaisesta. Mutta minä-aloittaja, en ole liikkeellä kirkon nimissä, vaan Raamatun opettavan Jumalan nimessä. Ja Jumalahan ei mielellään tapa, vaan tahtoo hoitaa ihmistä ja tulla tälle parantajaksi, ja parantaa monesta vammasta, niin että ihminen olisi täydelleen kirkastettu eheä Jumalan kuva

        Tässä maailmassa on hyvin paljon sitä, että Jumala haluaisi parantaa ihmisiä ja luoda heitä ehyiksi, mutta ihmiset itse kieltäytyvät tästä tarjouksesta kuvitellen harhaisesti, että joku muu konsti olisi hyvä, että voisivat tulla mukamas terveiksi ja onnellisiksi.

        Ja kissan pissa! Jumalalla on parhaat valtuudet ja voima tehdä kenet tahansa lopulta onnelliseksi, kun ihminen vain suostuu Jumalan hoidettavaksi ja suostuu vastaanottamaan Jeesuksen.

        "Raamattu sanoo, että Jumala parantaa."

        Toki.
        Kyllä ne vaivat häviää, kun nappi naamaan kopsahtaa.

        Esinahka irti revitään.


      • mgduuiijiijh
        Cjklo kirjoitti:

        Sanot että jumala ei mielellään tapa. Miksi ihmeessä tulisin jumalan uskoon kun se kuitenkin tappaa? Minä en hyväksy mitään tappamista.

        Jumala on elämän antanut, ja hänellä kaikkivaltiaana on oikeus ottaa elämä poiskin kun hän niin katsoo parhaaksi. Mutta ei Jumala halua ihmisen kuolemaa, vaan, että tämä kääntyy ja näin saa elää. Jos otat Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi, takaan, että Jumala ei sinua ikinä tapa, vaikkakin hyvinkin normaalisti joudut kuolemaan. Ja miksi Jumala sinut tappaisi, jos tahdot tulla hänen luokseen, hän kun rakastaa sinua, hän rakastaa sinua niin kovasti, etten pysty tässä sitä sanoiksi pukemaan.
        Miksi Jumala sinut tappaisi kun antoi Poikansa Jeesuksen kuolla sinun edestäsi, sinun edestäsi, että sinulla rauha olisi?
        Luepas Raamatun Uudesta Testamentista evankeliumeista miten paljon Jumala, joka tuli keskellemme Jeesuksessa, rakastaakaan ihmisiä!


      • Cjklo
        mgduuiijiijh kirjoitti:

        Jumala on elämän antanut, ja hänellä kaikkivaltiaana on oikeus ottaa elämä poiskin kun hän niin katsoo parhaaksi. Mutta ei Jumala halua ihmisen kuolemaa, vaan, että tämä kääntyy ja näin saa elää. Jos otat Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi, takaan, että Jumala ei sinua ikinä tapa, vaikkakin hyvinkin normaalisti joudut kuolemaan. Ja miksi Jumala sinut tappaisi, jos tahdot tulla hänen luokseen, hän kun rakastaa sinua, hän rakastaa sinua niin kovasti, etten pysty tässä sitä sanoiksi pukemaan.
        Miksi Jumala sinut tappaisi kun antoi Poikansa Jeesuksen kuolla sinun edestäsi, sinun edestäsi, että sinulla rauha olisi?
        Luepas Raamatun Uudesta Testamentista evankeliumeista miten paljon Jumala, joka tuli keskellemme Jeesuksessa, rakastaakaan ihmisiä!

        Millä takaat sen ettei jumala halua ottaa minulta elämää pois jos hän tahtoo kuten itsekin sanoit hän voi niin tehdä? Ethän sinä voi tietää mitä jumala tekee ellet ole jumala.


      • Cjklo kirjoitti:

        Sanot että jumala ei mielellään tapa. Miksi ihmeessä tulisin jumalan uskoon kun se kuitenkin tappaa? Minä en hyväksy mitään tappamista.

        "Sanot että jumala ei mielellään tapa. Miksi ihmeessä tulisin jumalan uskoon kun se kuitenkin tappaa? Minä en hyväksy mitään tappamista. "

        Se, että Jumala joissakin Raamatun paikoissa surmaa ihmisiä, ei johdu siitä, että Jumala olisi paha, vaan siitä, että ihmiset ovat olleet pahoja. Syy on ihmisissä eikä Jumalassa. Se, mitä Jumala tekee on kuitenkin kokonaisuuden kannalta aina hyvä, vaikka se sillä hetkellä näyttäisi pahalta.


      • jfjgrgjrgjjf
        Cjklo kirjoitti:

        Millä takaat sen ettei jumala halua ottaa minulta elämää pois jos hän tahtoo kuten itsekin sanoit hän voi niin tehdä? Ethän sinä voi tietää mitä jumala tekee ellet ole jumala.

        Sillä minä takaan, ettei Jumala halua sinulta ottaa elämää pois, koska hän rakastaa sinua, rakastaa todella paljon, ja hän haluaa, että otat Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksi. Ja Raamattu sanoo, että Jeesus ei tullut tänne maailmaan ketään hukuttamaan ja tappamaan.

        Minä en ole Jumala, mutta jotain Jumalan mielenliikkeitä me ihmiset voimme tietää kun luemme Raamattua, ja Raamattu sanoo, että Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema, vaan että tämä kääntyy ja saa elää.

        Ja jokainen joka tulee vilpittömällä mielellä Jeesuksen kautta Jumalan luo saa totisesti elää.
        Tuollainen ihminen on jopa Jumalan silmäterä!


      • Onksvaloja
        Mark5 kirjoitti:

        "Sanot että jumala ei mielellään tapa. Miksi ihmeessä tulisin jumalan uskoon kun se kuitenkin tappaa? Minä en hyväksy mitään tappamista. "

        Se, että Jumala joissakin Raamatun paikoissa surmaa ihmisiä, ei johdu siitä, että Jumala olisi paha, vaan siitä, että ihmiset ovat olleet pahoja. Syy on ihmisissä eikä Jumalassa. Se, mitä Jumala tekee on kuitenkin kokonaisuuden kannalta aina hyvä, vaikka se sillä hetkellä näyttäisi pahalta.

        Jos jumala opettaa että tappaminen on väärin ja hän itse tappaa hän silloin todellakin on paha eikä syy ole ihmisessä vaan jumalassa jonka pitäisi olla kehittynyt niin paljon että arvostaa elämää. Jumala ei todellakaan voi opettaa jotain mitä ei saa tehdä ja sitten itse tekee sitä.

        Joku järki ny pitäis ottaa siihen ajatteluun.


      • igtjijitjhifg
        Onksvaloja kirjoitti:

        Jos jumala opettaa että tappaminen on väärin ja hän itse tappaa hän silloin todellakin on paha eikä syy ole ihmisessä vaan jumalassa jonka pitäisi olla kehittynyt niin paljon että arvostaa elämää. Jumala ei todellakaan voi opettaa jotain mitä ei saa tehdä ja sitten itse tekee sitä.

        Joku järki ny pitäis ottaa siihen ajatteluun.

        Jumala ei ota keneltäkään henkeä pois ilman perusteltua syytä. Hänellä on oikeus ottaa ihminen hengiltä silloin kun tämä on tehnyt Jumalan silmissä niin paljon pahaa, että tämä on ansainnut tulla rangaistuksi siten, että henki otetaan pois.
        Ja kymmenessä käskyssä olevan tappamiskieltokin voidaan kääntää, että älä murhaa.
        Ja ihminen saa tappaa sodassa ja silloin kun se on rangaistus raskaasta rikoksesta, näitä ei Jumala kiellä.
        Mutta omin nokin ja omia kieroja tarkoitusperiä silmällä pitäen ei ihminen saa mennä keneltäkään henkeä ottamaan, Raamattu kieltää tällaisen jyrkästi.

        Ja jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalalle ja Raamatulle, ei täällä tarvitsisi ensinkään ottaa ketään hengiltä, saati tuomita mistään rikoksesta.


      • Vxbxldod
        igtjijitjhifg kirjoitti:

        Jumala ei ota keneltäkään henkeä pois ilman perusteltua syytä. Hänellä on oikeus ottaa ihminen hengiltä silloin kun tämä on tehnyt Jumalan silmissä niin paljon pahaa, että tämä on ansainnut tulla rangaistuksi siten, että henki otetaan pois.
        Ja kymmenessä käskyssä olevan tappamiskieltokin voidaan kääntää, että älä murhaa.
        Ja ihminen saa tappaa sodassa ja silloin kun se on rangaistus raskaasta rikoksesta, näitä ei Jumala kiellä.
        Mutta omin nokin ja omia kieroja tarkoitusperiä silmällä pitäen ei ihminen saa mennä keneltäkään henkeä ottamaan, Raamattu kieltää tällaisen jyrkästi.

        Ja jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalalle ja Raamatulle, ei täällä tarvitsisi ensinkään ottaa ketään hengiltä, saati tuomita mistään rikoksesta.

        Aikamoinen jumala sulla.


      • Vxbxldod kirjoitti:

        Aikamoinen jumala sulla.

        "Ja jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalalle ja Raamatulle, ei täällä tarvitsisi ensinkään ottaa ketään hengiltä, saati tuomita mistään rikoksesta. "

        Uskovaiset eivät ole koskaan tappaneet ketään :-)


      • huituapukkaatyhä
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Ja jos kaikki ihmiset olisivat kuuliaisia Jumalalle ja Raamatulle, ei täällä tarvitsisi ensinkään ottaa ketään hengiltä, saati tuomita mistään rikoksesta. "

        Uskovaiset eivät ole koskaan tappaneet ketään :-)

        Jos joku sanoo uskovansa ja vihaa lähimmäistään hän teollaan kieltänyt uskonsa!
        Näinhän UT asian opettaa.
        "Älkää liittykö pahantekijöiden joukkoon ettete tulisi syylliseksi heidän tekoihinsa" sanotaan eräässä kohdin.
        Mutta kun sanotaan uskottavan ja silti tehdään kuin ei pitäisi niin eihän se ole Raamatun eikä Jumalan vika.


      • huituapukkaatyhä kirjoitti:

        Jos joku sanoo uskovansa ja vihaa lähimmäistään hän teollaan kieltänyt uskonsa!
        Näinhän UT asian opettaa.
        "Älkää liittykö pahantekijöiden joukkoon ettete tulisi syylliseksi heidän tekoihinsa" sanotaan eräässä kohdin.
        Mutta kun sanotaan uskottavan ja silti tehdään kuin ei pitäisi niin eihän se ole Raamatun eikä Jumalan vika.

        "eihän se ole Raamatun eikä Jumalan vika. "

        Ei tietenkän.
        Eikä paavin eikä piispankaan.


    • https://youtu.be/wupToqz1e2g

      Ja tällä pölyhiukkasella asustava yksittäine olento tukeutuen yhden uskontokunnan oppien omaan tulkintaansa nostaa itsensä ja jumalansa kaiken yläpuolelle... ei huono.

    • Aamen. Ja kuka oli tämä Jumala, joka loi? Raamatullinen vastaus on Jeesus.

      Joh 1:
      ''Kaikki on luotu hänen (Jeesuksen) kauttaan, ja ilman häntä (Jeesusta) ei ole luotu mitään, mikä luotu on.''

      1 Kol:
      ''Hänen (Jeesuksen) kautta luotiin kaikki asiat, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyväiset ja näkymättömät''

    • Vai niin.

    • <<< Johanneksen ilmestys 4:11. sanoo seuraavaa >>>

      Mitä sitten? Tolkienin Ainulindalë sanoo, että "Ilúvatar lausui "Eä" ja maailma tuli olevaksi."

      • "Mitä sitten? Tolkienin Ainulindalë sanoo, että "Ilúvatar lausui "Eä" ja maailma tuli olevaksi."

        Uskomme siihen, mitä Jumala sanoo Raamatussa eikä siihen, mitä joku Tolkien kirja sanoo. Jumala on antanut ihmisille viisauden ymmärtää, mihin kannattaa uskoa ja mihin ei.


      • <<< Uskomme siihen, mitä Jumala sanoo Raamatussa >>>

        Toki, mutta tuo usko ei ole mitenkään perusteltua, ennen kuin
        a) osoitat, että jumala on ylipäätään olemassa
        b) osoitat, että Raamattu on hänen sanaansa

        Niin kauan kuin noita kahta asiaa ei pysty todistamaan, on Raamatun sanomalla ihan yhtä suuri painoarvo kuin muullakin fiktiivisellä kirjallisuudella.


      • ijrgjgtuh

        a) Haluatko sinä Vanellus uskoa, että Jumala on olemassa, siis uskoa eikä uskotella?

        b) Haluatko uskoa, että Raamattu on Jumalan sana, siis uskoa, eikä uskotella?

        Jos sinä Vanellus haluat uskoa, että Jumala on olemassa ja, että Raamattu hänen sanansa, todisteita on yllin kyllin, mutta jos haluat sysätä Jumalan syrjään, ja et usko Raamattua hänen sanaksi, mikään todiste ei sinulle riitä, vaikka kuinka lisätodisteita kinuaisit


      • <<< ...et usko Raamattua hänen sanaksi, mikään todiste ei sinulle riitä >>>

        Toisin sanoen olet sitä mieltä, että Raamattu tulee vain uskoa Jumalan sanaksi, eikä mitään parempia todisteita ole olemassakaan. Ja jos Raamattuun ei vaan sokeasti usko, niin sitten jumaluskostakaan ei tule yhtään mitään. Juuri näin sen olen itsekin ajatellut. Kiitos rehellisyydestäsi.


      • kgigtugtu

        Ei Raamattuun tarvitse sokeasti uskoa, pistäpä Raamatun sana koetteelle, niin huomaat, että se on totta. Ja minkä muun kirjan sanomalla on voima muuttaa puliukko tavalliseksi kansalaiseksi?
        Ja mikä muu kirja paljastaa paholaisen juonet sanomalla, että tämä on jopa valheen isä sekä murhaaja? Niin mikä muu kirja paljastaa tuon?
        Ja Raamattua ovat lukeneet tuhansia vuosia lukuisat ihmiset, ja havainneet, että sen sana pitää, ja se kestää koettelun.


      • saiskosyhtäesimerkkiä
        kgigtugtu kirjoitti:

        Ei Raamattuun tarvitse sokeasti uskoa, pistäpä Raamatun sana koetteelle, niin huomaat, että se on totta. Ja minkä muun kirjan sanomalla on voima muuttaa puliukko tavalliseksi kansalaiseksi?
        Ja mikä muu kirja paljastaa paholaisen juonet sanomalla, että tämä on jopa valheen isä sekä murhaaja? Niin mikä muu kirja paljastaa tuon?
        Ja Raamattua ovat lukeneet tuhansia vuosia lukuisat ihmiset, ja havainneet, että sen sana pitää, ja se kestää koettelun.

        Kyllä siinä kovin vähän käytetään Raamatun Sanaa kun herätyssaarnataan.
        Missä kohden Raamatussa kehoitetaan ihmistä nostamaan kätensä ja sillä tulemaan uskoon?

        30. Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
        31. Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
        32. Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
        33. Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
        34. Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
        35. Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.

        Kuinka moni uskoonkääntynyt saa saarnaa kuultavakseen muusta kuin ihmisen pahuudesta ja varsinaisesta Apostoleille tärkeästä asiasta ei opeteta lainkaan.

        14:7 Ja siellä he julistivat evankeliumia.
        14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
        20:20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,
        20:27 Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa.
        26:23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
        28:31 ja hän julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella, kenenkään estämättä


      • nottatotanoi
        Vanellus kirjoitti:

        <<< ...et usko Raamattua hänen sanaksi, mikään todiste ei sinulle riitä >>>

        Toisin sanoen olet sitä mieltä, että Raamattu tulee vain uskoa Jumalan sanaksi, eikä mitään parempia todisteita ole olemassakaan. Ja jos Raamattuun ei vaan sokeasti usko, niin sitten jumaluskostakaan ei tule yhtään mitään. Juuri näin sen olen itsekin ajatellut. Kiitos rehellisyydestäsi.

        Ethän sinä edes tiedä mitä vastustat!
        Ja valitettavasti moni kiihkoilee sen Raamatun Sanan puolesta jota ei ole edes lukenut saati tiedä mitä Raamattu oikeasti opettaa.
        Herätyskokouksissa saatu usko on sokeaa ja tietämätöntä toistellen vain niitä opetuksia joiden perusteluja ei löydy Raamatusta vaikka he yrittävät esiintyä muka tietäjinä.
        Mistäkö sen tiedän? OLen ollut itse niissä piireissä ja olen oppinut kaiken Raamatusta, valitettavasti, muualtakuin hengellisissä kokouksissa joissa pääpaino on vain väen haalimisessa kolehtihaaveja täyttämään.


      • kgigtugtu kirjoitti:

        Ei Raamattuun tarvitse sokeasti uskoa, pistäpä Raamatun sana koetteelle, niin huomaat, että se on totta. Ja minkä muun kirjan sanomalla on voima muuttaa puliukko tavalliseksi kansalaiseksi?
        Ja mikä muu kirja paljastaa paholaisen juonet sanomalla, että tämä on jopa valheen isä sekä murhaaja? Niin mikä muu kirja paljastaa tuon?
        Ja Raamattua ovat lukeneet tuhansia vuosia lukuisat ihmiset, ja havainneet, että sen sana pitää, ja se kestää koettelun.

        <<< pistäpä Raamatun sana koetteelle, niin huomaat, että se on totta. >>>

        Tämän olen jo tehnyt. Olin joskus kristitty. Sitten luin Raamatun ajatuksella.

        <<< Ja minkä muun kirjan sanomalla on voima muuttaa puliukko tavalliseksi kansalaiseksi? >>>

        Jotkut ovat saavuttaneet saman lukemalla esim. Koraanin, etanolin käyttöturvallisuustiedotteen tai satunnaisen raitistuneen bloggarin tekstin.

        <<< Ja mikä muu kirja paljastaa paholaisen juonet sanomalla, että tämä on jopa valheen isä sekä murhaaja? >>>

        Taru Sormustenherrasta.

        <<< Ja Raamattua ovat lukeneet tuhansia vuosia lukuisat ihmiset, ja havainneet, että sen sana pitää, ja se kestää koettelun. >>>

        Ei vaan nämä ihmiset ovat omaksuneet lukemaan Raamattua siten, että he jättävät noteeraamatta sellaiset kohdat, joissa ei heidän mielestään ole mitään järkeä. Paatuneinkaan kreationisti tai innokkain fundamentalisti ei oikeasti ota koko Raamattua kirjaimellisena totuutena vaan jättää sieltä osia pois. Näin jokainen muokkaa Raamatusta itselleen sellaisen, että sen "sana pitää". Itsensä huijaamistahan tuo on, mutta jokaisella ihmisellä on täysi vapaus huijata itseään. Minä itse en näin valitse tehdä.


    • Pahkeinen

      Wannabe-saarnaaja Huutonaahum palasi häröilemään aivottomalla mölinällään.

      Pahkasiassa sanottiin että RAAMATTU ON SATUA ja SE ON TOTISINTA TOTTA.

    • oneworldonelord

      Raamattu on plagiaattiuskonnon plagiaattiteos. Miksi uskoisimme sellaiseen uskontoon? On vain yksi korkeampi voima, mutta sitä ei löydy raamatusta, sen paremmin kuin koraanista ja muistakaan proosateoksista.

      • novoimahoton

        Etkö voi mitenkään kuvitella että asiat voivat yhtähyvin olla toisinpäinkin.
        Niin että pakanauskonnot ovat ottaneet sellaista mitä ovat kuulleet Raamatun henkilöiltä.
        Onhan näin nytkin kun monta lahkoa lainaa totuuden sanaa ja opettaa sitä väärillä tulkinnoillaan. Jopa islam on historiakirjojen mukaan lainannut paljon Raamatusta opittua sillä myös he pitävät Aabrahamia ja Moosesta profeettoina kuten jopa Jeesusta.


    • JOIKHAAVA_JUMALA

      JUMALA LOI SANOO RAAMATTU!

      JA JUMALA LOI LAA LEI LAA LOI LOI LAA LAA LEI LOO LAA LAA ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe