Näin isänpäivänä

Kiltti-ja-Kunnollinen

Ihmetyttää miten ne vauvat oikein joutuvat äitiensä kohtuihin?

101

804

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lempeä_herätys

      Palstatotuus on että jännämiehen karvainen perse nousee ja laskee naisen haarojen välissä ja vauva saa alkunsa. Karvattomat mallit eivät ole hedelmällisiä.

      • Trollipeikko

        Puhutko sinä nyt karvattomista miehistä vai naisista?


    • wanhaämmä

      Hienoa, selvää kehitystä havaittavissa. Tänä vuonna et enää ihmetellyt, miten vauva joutuu äidin vatsaan...

      • kaisanoasaa

        Älä sinä maho kurppa soita suutasi.


      • Teknodonna

        Nyt vasta tajusin tuon viestisi sisällön kaikessa laajuudessaan).

        (Hihitystä)


      • wanhaämmä
        kaisanoasaa kirjoitti:

        Älä sinä maho kurppa soita suutasi.

        Mitä muuta olet oppinut vuoden aikana?


      • aamunaloitus

        "Hienoa, selvää kehitystä havaittavissa. Tänä vuonna et enää ihmetellyt, miten vauva joutuu äidin vatsaan..."

        Tää oli hyvä :D


      • kehityskaari

        Aivan mainio veto ;D


    • Teknodonna

      Mjoo-o

      Tästä on liikkunut epämääräisiä huhuja pitkin ihmiskunnan historiaa. Laskennallisesti todennäköisin vaihtoehto on kuuluisa "verho syndrooma."

      Helsingin (Helsínquia) yliopiston kasvatustieteiden laitoksen suorittaminen kattavien kokeiden tuloksena on saatu selville, että epämääräisten raskauksien suurin aiheuttaja on läpiveto.

      (Naurua)

      • Teknodonna

        Asiasta alakolmanteen

        Isänpäivänä olisi järkevää kirjoittaa isätarina. Isätarina voisi käsitellä teemanaa isää, ei taivaanisää, vaan ihan tavallista isää.

        Kirjoitusharjoitusta varten käyn haastattelemassa randomina satunnaista isää kadulla, saadakseni raakamateriaalia.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Asiasta alakolmanteen

        Isänpäivänä olisi järkevää kirjoittaa isätarina. Isätarina voisi käsitellä teemanaa isää, ei taivaanisää, vaan ihan tavallista isää.

        Kirjoitusharjoitusta varten käyn haastattelemassa randomina satunnaista isää kadulla, saadakseni raakamateriaalia.

        (Hirn)

        Hieman speksejä

        - Haastateltavan täytyy työntää lastenvaunuja (Emaljunga)
        - isän pitää olla pitkä ja komea, hyvin pukeutunut
        - silmissä täytyy palaa tunneliekki
        - vaimon on oltava kaunis (avioliitto ei pakollinen)
        - poskipäillä terve ulkoilupuna, hieman femiini.
        - tuoksuu raikkaalle.

        (Naurua)


      • Lääkelehtinen
        Teknodonna kirjoitti:

        Hieman speksejä

        - Haastateltavan täytyy työntää lastenvaunuja (Emaljunga)
        - isän pitää olla pitkä ja komea, hyvin pukeutunut
        - silmissä täytyy palaa tunneliekki
        - vaimon on oltava kaunis (avioliitto ei pakollinen)
        - poskipäillä terve ulkoilupuna, hieman femiini.
        - tuoksuu raikkaalle.

        (Naurua)

        Darra-tsirra itse täällä kirjoittelee :)


      • Teknodonna
        Lääkelehtinen kirjoitti:

        Darra-tsirra itse täällä kirjoittelee :)

        Mjoo

        Lensin juuri ulos sättihuoneesta koska avauduin suhteestani Muumeihin... etenkin Hattiwatteihin.

        (Naurua)


    • Hyvä kysymys, samaa olen pohtinut itsekin. Yhtälöstä ei tule yhtään selkeämpi jos alkaa miettimään miehen (isän) mahdollista osuutta asiaan.

      Muistan vain korkanneeni kossupullon ja sen jälkeen heräsin alasti naisen viereltä. Liukenin paikalta vähin äänin, mutta yhdeksän kuukauden kuluttua sain tekstiviestin jossa kyseinen nainen onnitteli minua isyydestäni ja kertoi kaipaavansa minua (ja rahojani). Sama toistui parin vuoden kuluttua, ja saman naisen kanssa. En edelleenkään ymmärrä mistä minua syytetään, mutta maksan "virheistäni" kuukausittain. Jos en maksaisi, todennäköisesti saisin perääni ulosottomiehen.

      On isänpäivä ja minä nukun (tai minun oletetaan nukkuvan) sillä minä en saa "herätä" ennenkuin tyttäreni keittävät aamukahvin(?) ehkä puoliltapäivin ja tarjoilevat sen sänkyyni kakun kera. Seitsemästä lähtien olen maannut väkisin sängyssäni hereillä ja odottanut missä vaiheessa muu talon väki herää ja saan virallisesti aloittaa päiväni. Vähän tylsää...

      • Kamalaa tuo väkisinmakkuutus.


      • pää.tyynyyn

        On se miehenkin tiedettävä, miltä väkisinmakaus tuntuu?


      • pää.tyynyyn kirjoitti:

        On se miehenkin tiedettävä, miltä väkisinmakaus tuntuu?

        Lopetin väkisinmakuuni ja kävin herättämässä tyttäret 10:30 sanoen kaipaavani aamukahvia.

        En silti vähättele naisten kokemaa väkivaltaa, tämä oli eri asia.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Lopetin väkisinmakuuni ja kävin herättämässä tyttäret 10:30 sanoen kaipaavani aamukahvia.

        En silti vähättele naisten kokemaa väkivaltaa, tämä oli eri asia.

        Sanoivatko tytöt "Keitä ite, anna meidän nukkua!"


      • pää.tyynyyn
        Palstamäki kirjoitti:

        Lopetin väkisinmakuuni ja kävin herättämässä tyttäret 10:30 sanoen kaipaavani aamukahvia.

        En silti vähättele naisten kokemaa väkivaltaa, tämä oli eri asia.

        Missä oli suomalainen sisu isänpäivänä?

        Ei talvisodassakaan (asemasodan aikana) poteroista noustu
        vaikka korvikehammasta kolotti.

        Mies. Ole mies, isänpäivänä.


      • pää.tyynyyn
        Harmaaritari kirjoitti:

        Sanoivatko tytöt "Keitä ite, anna meidän nukkua!"

        "Pappa, pää tyynyyn!"

        Sieltä on kuulunut.

        Kahvit kuuluu saada kaataa sänkyyn.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sanoivatko tytöt "Keitä ite, anna meidän nukkua!"

        Ei sentäs, aika nopeasti he heräsivät tähän päivään ja sanoivat homman olevan työn alla.


      • pää.tyynyyn kirjoitti:

        Missä oli suomalainen sisu isänpäivänä?

        Ei talvisodassakaan (asemasodan aikana) poteroista noustu
        vaikka korvikehammasta kolotti.

        Mies. Ole mies, isänpäivänä.

        Kolme ja puoli tuntia väkisinmakuuta rauhan aikana on ihan riittävä kärsimyksen määrä.


      • pää.tyynyyn
        Palstamäki kirjoitti:

        Kolme ja puoli tuntia väkisinmakuuta rauhan aikana on ihan riittävä kärsimyksen määrä.

        Joutaisit kertausharjoituksiin. Vähintäänkin sietäisi katsoa vanhin Tuntematon.


      • pää.tyynyyn kirjoitti:

        Joutaisit kertausharjoituksiin. Vähintäänkin sietäisi katsoa vanhin Tuntematon.

        Tuntematon sotilas on aikamoista paskaa, en käsitä miksi sitä esitetään edelleen.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ei sentäs, aika nopeasti he heräsivät tähän päivään ja sanoivat homman olevan työn alla.

        Kasvaakohan noista ikinä vastuuntuntoisia aikuisia kun homma oli vasta työn alla sun jo monta tuntia odotettua? Jälkiviisastelua mutta ehkä sun olis pitänjyt jo illalla ilmoittaa että isä odottaa aamukkahvia sänkyyn 09:00 eikä siitä lipsuta, kellot soimaan niin että ehditte aikataulussa toimittamaan tilauksen. Ehkä hieman tylyn tuntuista mutta tuollaisella aikataulutuksella tytöt oppisivat että on asioita jotka hoidetaan aikatalun mukaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kasvaakohan noista ikinä vastuuntuntoisia aikuisia kun homma oli vasta työn alla sun jo monta tuntia odotettua? Jälkiviisastelua mutta ehkä sun olis pitänjyt jo illalla ilmoittaa että isä odottaa aamukkahvia sänkyyn 09:00 eikä siitä lipsuta, kellot soimaan niin että ehditte aikataulussa toimittamaan tilauksen. Ehkä hieman tylyn tuntuista mutta tuollaisella aikataulutuksella tytöt oppisivat että on asioita jotka hoidetaan aikatalun mukaan.

        Käyvät arkisin koulua, joten aikataulut lienevät tuttu juttu.

        Isänä minä olen hyvin suurpiirteinen, eli en keskity asioiden suorittamiseen pilkuntarkasti vaan siihen että ne asiat hoidetaan lopulta sovitusti. En riko tuota kaavaa edes isänpäivänä.


      • pää.tyynyyn
        Palstamäki kirjoitti:

        Tuntematon sotilas on aikamoista paskaa, en käsitä miksi sitä esitetään edelleen.

        Mitä tapahtui kun pää nostettiin liian aikaisin eikä oppeja kuunneltu.

        Isien pitää olla sitkeitä kuin tervaskannot.

        Tuntemattomasta olen täysin eri mieltä kanssasi.
        Mies/isä, arvosta isänmaatasi.


      • pää.tyynyyn kirjoitti:

        Mitä tapahtui kun pää nostettiin liian aikaisin eikä oppeja kuunneltu.

        Isien pitää olla sitkeitä kuin tervaskannot.

        Tuntemattomasta olen täysin eri mieltä kanssasi.
        Mies/isä, arvosta isänmaatasi.

        Tuntematon sotilas ei ole isänmaani. PISTE


      • pää.tyynyyn
        Palstamäki kirjoitti:

        Tuntematon sotilas ei ole isänmaani. PISTE

        Kiina?


      • pää.tyynyyn kirjoitti:

        Kiina?

        Suomi tietenkin, eikä mikään elokuva.


      • daddymaker
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kasvaakohan noista ikinä vastuuntuntoisia aikuisia kun homma oli vasta työn alla sun jo monta tuntia odotettua? Jälkiviisastelua mutta ehkä sun olis pitänjyt jo illalla ilmoittaa että isä odottaa aamukkahvia sänkyyn 09:00 eikä siitä lipsuta, kellot soimaan niin että ehditte aikataulussa toimittamaan tilauksen. Ehkä hieman tylyn tuntuista mutta tuollaisella aikataulutuksella tytöt oppisivat että on asioita jotka hoidetaan aikatalun mukaan.

        Miltä tuntuisi saada isänpäiväonnittelut

        "iti, iti, mittä iti?" Pieni ääni huutaisi.

        ; )


      • daddymaker kirjoitti:

        Miltä tuntuisi saada isänpäiväonnittelut

        "iti, iti, mittä iti?" Pieni ääni huutaisi.

        ; )

        Olisihan se tosi mukavaa, en kiellä. Ehkä sitä hetken tuntisi oman olemassaolonsa merkitykselliseksi tuollaisessa tilanteessa.


      • daddymaker
        Harmaaritari kirjoitti:

        Olisihan se tosi mukavaa, en kiellä. Ehkä sitä hetken tuntisi oman olemassaolonsa merkitykselliseksi tuollaisessa tilanteessa.

        Kaunis vastaus.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Olisihan se tosi mukavaa, en kiellä. Ehkä sitä hetken tuntisi oman olemassaolonsa merkitykselliseksi tuollaisessa tilanteessa.

        Ehkä se on tuota kun lapset on pieniä, heillehän vanhemmat ovat maailman napa.

        Lasten kasvaessa tilanne muuttuu, heistä tuleekin subjekteja joilla on oma sisäinen maailmansa ja omat vanhemmista riippumattomat tavoitteensa. Minusta parasta vanhemmuudessa on päästä näkemään omien lasten tietoisuuden lisääntymistä ja sen kuinka he luovat omaa maailmankuvaansa.

        Tässä vaiheessa missä lapseni ovat (siivet eivät vielä kanna) he tarvitsevat peiliä (lähipiiri) josta tutkia maailmaa. Mutta eivät he sentään ole niin hölmöjä, etteivätkö vielä kykenisi tekemään omia tulkintojaan maailmasta, oikeasti lapset ovat yllättävän tarkkanäköisiä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ehkä se on tuota kun lapset on pieniä, heillehän vanhemmat ovat maailman napa.

        Lasten kasvaessa tilanne muuttuu, heistä tuleekin subjekteja joilla on oma sisäinen maailmansa ja omat vanhemmista riippumattomat tavoitteensa. Minusta parasta vanhemmuudessa on päästä näkemään omien lasten tietoisuuden lisääntymistä ja sen kuinka he luovat omaa maailmankuvaansa.

        Tässä vaiheessa missä lapseni ovat (siivet eivät vielä kanna) he tarvitsevat peiliä (lähipiiri) josta tutkia maailmaa. Mutta eivät he sentään ole niin hölmöjä, etteivätkö vielä kykenisi tekemään omia tulkintojaan maailmasta, oikeasti lapset ovat yllättävän tarkkanäköisiä.

        Väittäisinpä kuitenkin että kyllä se isäihmisen merkitys jatkuu läpi elämän vaikka lapsi kasvaakin itsenäiseksi. Tottakai tilanne muuttuu eikä muksu enää näytä ulospäin välittämistään sillä tavalla kuin pienempänä mutta silti se on lapsi josta pitää koettaa pitää huolta mahdollisuuksien mukaan jos se apua tarvitsee. Tietenkään jo aikuista lasta ei pidä hyysätä mutta jos mulla olisi lapsia kyllä minä varmaan koettaisin sen isähomman hoitaa niin että aikuisenakin oma lapsi voisi tulla juttleemaan ja kertomaan vaikeuksistaan elämässä jos tarvetta. Vanhemmuus on vähän semmoinen juttu että se jatkuu läpi elämän, ei sillä ole päivämäärää milloin pitää lakata olemasta vanhempi.


      • läpi.elämän
        Harmaaritari kirjoitti:

        Väittäisinpä kuitenkin että kyllä se isäihmisen merkitys jatkuu läpi elämän vaikka lapsi kasvaakin itsenäiseksi. Tottakai tilanne muuttuu eikä muksu enää näytä ulospäin välittämistään sillä tavalla kuin pienempänä mutta silti se on lapsi josta pitää koettaa pitää huolta mahdollisuuksien mukaan jos se apua tarvitsee. Tietenkään jo aikuista lasta ei pidä hyysätä mutta jos mulla olisi lapsia kyllä minä varmaan koettaisin sen isähomman hoitaa niin että aikuisenakin oma lapsi voisi tulla juttleemaan ja kertomaan vaikeuksistaan elämässä jos tarvetta. Vanhemmuus on vähän semmoinen juttu että se jatkuu läpi elämän, ei sillä ole päivämäärää milloin pitää lakata olemasta vanhempi.

        Oh...

        olen samaa mieltä.

        Vanhemmalle olet lapsi aina.

        Äiti ja isä ovat lasta varten loppuun asti.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Väittäisinpä kuitenkin että kyllä se isäihmisen merkitys jatkuu läpi elämän vaikka lapsi kasvaakin itsenäiseksi. Tottakai tilanne muuttuu eikä muksu enää näytä ulospäin välittämistään sillä tavalla kuin pienempänä mutta silti se on lapsi josta pitää koettaa pitää huolta mahdollisuuksien mukaan jos se apua tarvitsee. Tietenkään jo aikuista lasta ei pidä hyysätä mutta jos mulla olisi lapsia kyllä minä varmaan koettaisin sen isähomman hoitaa niin että aikuisenakin oma lapsi voisi tulla juttleemaan ja kertomaan vaikeuksistaan elämässä jos tarvetta. Vanhemmuus on vähän semmoinen juttu että se jatkuu läpi elämän, ei sillä ole päivämäärää milloin pitää lakata olemasta vanhempi.

        Pointtini ei ollut se, että vanhemmuus loppuu. Ei se lopu (jos suhde ei ole vahingollinen), mutta lapsen tarpeet muuttuvat.

        Murrosiässä lapsella on jo vahva halu selittää maailmaa itselleen ja oppia ymmärtämään miten se toimii ja miten hän itse toimii osana ympäröivää todellisuutta. Tässä kohtaa vanhemmilla ja lasten koko lähipiirillä on valtava merkitys, sieltähän se oppi ja toimintamallit otetaan (jos ovat kelpoisia).

        Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. Rakkautta kyllä, mutta myös kiinnostusta lapsen omiin haaveisiin ja odotuksiin sekä kannustusta tehdä elämästä omannäköinen.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        Pointtini ei ollut se, että vanhemmuus loppuu. Ei se lopu (jos suhde ei ole vahingollinen), mutta lapsen tarpeet muuttuvat.

        Murrosiässä lapsella on jo vahva halu selittää maailmaa itselleen ja oppia ymmärtämään miten se toimii ja miten hän itse toimii osana ympäröivää todellisuutta. Tässä kohtaa vanhemmilla ja lasten koko lähipiirillä on valtava merkitys, sieltähän se oppi ja toimintamallit otetaan (jos ovat kelpoisia).

        Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. Rakkautta kyllä, mutta myös kiinnostusta lapsen omiin haaveisiin ja odotuksiin sekä kannustusta tehdä elämästä omannäköinen.

        Jos saanen kysyä, miksi sinulla ei ollut toimivaa suhdetta omiin vanhempiisi? Olet sanonut, että yhteydet katkesivat kokonaan. Se on aika rajua. Ainakin herkän ihmisen ajatella...


      • mitä.tapahtui kirjoitti:

        Jos saanen kysyä, miksi sinulla ei ollut toimivaa suhdetta omiin vanhempiisi? Olet sanonut, että yhteydet katkesivat kokonaan. Se on aika rajua. Ainakin herkän ihmisen ajatella...

        En ala selvittämään palstalla asioita liian henkilökohtaisella tasolla. Asiaan ei liity suurempaa dramatiikkaa, tajusin vain pikkuhiljaa että heidän vaikutuksensa elämääni oli negatiivinen.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        En ala selvittämään palstalla asioita liian henkilökohtaisella tasolla. Asiaan ei liity suurempaa dramatiikkaa, tajusin vain pikkuhiljaa että heidän vaikutuksensa elämääni oli negatiivinen.

        Surullista.

        Joskus kuitenkin on tarkasteltava myös omia toimiaan. Anteeksikin voi antaa vaikkei ehkä unohtaa.

        Lapsivanhempi-suhdetta rikotaan äärimmäisen harvoin (pyrimme välttämään niin iso tragediaa viimeiseen asti).

        Tapahtuessaan se on aina dramaattista.


      • mitä.tapahtui kirjoitti:

        Surullista.

        Joskus kuitenkin on tarkasteltava myös omia toimiaan. Anteeksikin voi antaa vaikkei ehkä unohtaa.

        Lapsivanhempi-suhdetta rikotaan äärimmäisen harvoin (pyrimme välttämään niin iso tragediaa viimeiseen asti).

        Tapahtuessaan se on aina dramaattista.

        Ei se ole surullista, se on helpottavaa. En usko siihen että sukulaisuus velvoittaa jos suhde on lähtökohtaisesti negatiivinen.

        Ei minulla ole anteeksipyydettävää tai anteeksiannettavaa, ei edes tragediaa, saatikka että lapsi-vanhempi-suhde olisi rikki. Ei ole mitään suhdetta, ei hyvää eikä huonoa.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        Ei se ole surullista, se on helpottavaa. En usko siihen että sukulaisuus velvoittaa jos suhde on lähtökohtaisesti negatiivinen.

        Ei minulla ole anteeksipyydettävää tai anteeksiannettavaa, ei edes tragediaa, saatikka että lapsi-vanhempi-suhde olisi rikki. Ei ole mitään suhdetta, ei hyvää eikä huonoa.

        Veriside on vahva vaikkei sitä myöntäisi.

        Jossain vaiheessa elämää, tunteiden on hyvä antaa vain tulla.
        Tulivat ne sitten millaisina tahansa.

        Mainitsit sanat "lähtökohtaisesti negatiivinen"

        Ihminen kaipaa puhtaaksi käsittelyä vaikka sen kieltäisi ja itsensä kovettaisi.

        Meillä on taipumus rakentaa kova kuori ja kylmettää itsemme.

        Olen itse kokeillut vaikeiden asioiden ääneen sanomista. Sitä samaa tunnetta ei saa mistään muualta kuin siitä hetkestä.

        On elettävä niin, että on valmis lähtemään minä hetkenä tahansa ja sen voi tehdä rauhaisin mielin.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        Ei se ole surullista, se on helpottavaa. En usko siihen että sukulaisuus velvoittaa jos suhde on lähtökohtaisesti negatiivinen.

        Ei minulla ole anteeksipyydettävää tai anteeksiannettavaa, ei edes tragediaa, saatikka että lapsi-vanhempi-suhde olisi rikki. Ei ole mitään suhdetta, ei hyvää eikä huonoa.

        "Ei ole mitään suhdetta, ei hyvää eikä huonoa."

        Vahva ilmaisu.

        Vahvat ilmaisut laittavat aina kellot soimaan.

        On vain yksi äiti ja
        on vain yksi isä.

        Koko elämän ajan.


      • mitä.tapahtui
        mitä.tapahtui kirjoitti:

        "Ei ole mitään suhdetta, ei hyvää eikä huonoa."

        Vahva ilmaisu.

        Vahvat ilmaisut laittavat aina kellot soimaan.

        On vain yksi äiti ja
        on vain yksi isä.

        Koko elämän ajan.

        Tarkoitus ei ole kärventää ketään.

        Ainoastaan herättää ajattelemaan.

        Olen katsonut liian läheltä kun liian tärkeää jäi sanomatta.


      • mitä.tapahtui kirjoitti:

        Veriside on vahva vaikkei sitä myöntäisi.

        Jossain vaiheessa elämää, tunteiden on hyvä antaa vain tulla.
        Tulivat ne sitten millaisina tahansa.

        Mainitsit sanat "lähtökohtaisesti negatiivinen"

        Ihminen kaipaa puhtaaksi käsittelyä vaikka sen kieltäisi ja itsensä kovettaisi.

        Meillä on taipumus rakentaa kova kuori ja kylmettää itsemme.

        Olen itse kokeillut vaikeiden asioiden ääneen sanomista. Sitä samaa tunnetta ei saa mistään muualta kuin siitä hetkestä.

        On elettävä niin, että on valmis lähtemään minä hetkenä tahansa ja sen voi tehdä rauhaisin mielin.

        En sano että minun tieni sopisi sinulle tai jollekin muulle, todennäköisesti ei sopisi. Mulle se on sopinut, ja luulen että välien katkaiseminen vanhempiini on elämäni parhaita päätöksiä.

        En minä ole kovettanut itseäni, vaan pikemminkin päinvastoin. Mulla on hyvä olla ja rakkautta sydämessä, se riittää vallan hyvin.

        Olen myös valmis lähtemään minä hetkenä hyvänsä rauhallisin mielin, asiani ovat reilassa. En vaadi keneltäkään selvityksiä, enkä selittele itsekään. Toivon sullekin hauskaa päivänjatkoa.


      • mitä.tapahtui kirjoitti:

        Tarkoitus ei ole kärventää ketään.

        Ainoastaan herättää ajattelemaan.

        Olen katsonut liian läheltä kun liian tärkeää jäi sanomatta.

        En koe sinun kärventävän, mutta luulen sinun prosijoivan omia tunteitasi minuun.


      • Palstamäki kirjoitti:

        En koe sinun kärventävän, mutta luulen sinun prosijoivan omia tunteitasi minuun.

        Projisoivan siis.

        Teen tässä ruokaa samalla niin virheherkkyys kasvaa näköjään.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        En koe sinun kärventävän, mutta luulen sinun prosijoivan omia tunteitasi minuun.

        Miksi niin? Ei aina voi kääntää asioita toisiin, on kohdattava itsensäkin.

        Monesti teksteistä huutavat koviten ne kohdat läpi, jotka jätetään kirjoittamatta.
        Joskus ne näkyvät harvinaisen selvästi.

        Kun ihminen ei halua paljastaa, yllättäen hän kertoo kaiken.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        Projisoivan siis.

        Teen tässä ruokaa samalla niin virheherkkyys kasvaa näköjään.

        Tee rauhassa ruokaa.

        Tämä tästä.


      • mitä.tapahtui
        Palstamäki kirjoitti:

        En koe sinun kärventävän, mutta luulen sinun prosijoivan omia tunteitasi minuun.

        Tuohon lisään kuitenkin, että puhuin kuolemasta ja läheissuhteesta. En yksittäisestä palstakirjoittajasta.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Pointtini ei ollut se, että vanhemmuus loppuu. Ei se lopu (jos suhde ei ole vahingollinen), mutta lapsen tarpeet muuttuvat.

        Murrosiässä lapsella on jo vahva halu selittää maailmaa itselleen ja oppia ymmärtämään miten se toimii ja miten hän itse toimii osana ympäröivää todellisuutta. Tässä kohtaa vanhemmilla ja lasten koko lähipiirillä on valtava merkitys, sieltähän se oppi ja toimintamallit otetaan (jos ovat kelpoisia).

        Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. Rakkautta kyllä, mutta myös kiinnostusta lapsen omiin haaveisiin ja odotuksiin sekä kannustusta tehdä elämästä omannäköinen.

        "Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. "

        Niin no, kun olet katkaissut kai välit kokonaan vanhempiisi, ilmeisesti kai jääräpäisyuyttäsi niin entä jos ajattelisit asiaa siltä kannalta että jos sun tyttäret toimis samoin kuin sinä, pistäisivät välit kokonaan poikki jossain vaiheessa niin miltä se tuntuisi? Voi olla että vanhempasi on tehneet asioita väärin. erehtyneet ja tehneet huonoja ratkaisuja mutta silti ne on sun vanhemmat, voisiko sitä harkita että jollain tasolla antaisi anteeksi?


      • mietittävää
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. "

        Niin no, kun olet katkaissut kai välit kokonaan vanhempiisi, ilmeisesti kai jääräpäisyuyttäsi niin entä jos ajattelisit asiaa siltä kannalta että jos sun tyttäret toimis samoin kuin sinä, pistäisivät välit kokonaan poikki jossain vaiheessa niin miltä se tuntuisi? Voi olla että vanhempasi on tehneet asioita väärin. erehtyneet ja tehneet huonoja ratkaisuja mutta silti ne on sun vanhemmat, voisiko sitä harkita että jollain tasolla antaisi anteeksi?

        Erittäin hyvä teksti. Asian voi projisoida omien lasten ja täten omien tuntojen kautta.

        "Miten minä vanhempana kokisin?"


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Minulla ei ole ollut toimivaa suhdetta vanhempiini, joten minä joudun miettimään suhteessa lapsiini sitä, minkälaisen suhteen vanhempiini minä itse olisin halunnut. "

        Niin no, kun olet katkaissut kai välit kokonaan vanhempiisi, ilmeisesti kai jääräpäisyuyttäsi niin entä jos ajattelisit asiaa siltä kannalta että jos sun tyttäret toimis samoin kuin sinä, pistäisivät välit kokonaan poikki jossain vaiheessa niin miltä se tuntuisi? Voi olla että vanhempasi on tehneet asioita väärin. erehtyneet ja tehneet huonoja ratkaisuja mutta silti ne on sun vanhemmat, voisiko sitä harkita että jollain tasolla antaisi anteeksi?

        Minä uskon siihen että niin makaa kuin petaa, se on ihan reilua. Ymmärtäisin varmasti tyttäriäni jos he tekisivät kohdallani samoin, mutta siitä ei ole kyllä viitteitä nyt. Itselläni ei ollut enää suurtakaan luottoa omiin vanhempiini murrosiässä.

        En voi harkita anteeksiantoa kun ei ole mitään anteeksiannettavaa.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Minä uskon siihen että niin makaa kuin petaa, se on ihan reilua. Ymmärtäisin varmasti tyttäriäni jos he tekisivät kohdallani samoin, mutta siitä ei ole kyllä viitteitä nyt. Itselläni ei ollut enää suurtakaan luottoa omiin vanhempiini murrosiässä.

        En voi harkita anteeksiantoa kun ei ole mitään anteeksiannettavaa.

        Välien totaalikatkeamiseen on kuitenkin aina syy.
        Ja yleensä se on raskas.


      • mietittävää kirjoitti:

        Välien totaalikatkeamiseen on kuitenkin aina syy.
        Ja yleensä se on raskas.

        Ei ole oikeastaan sellaista syytä jonka voisin nimetä.

        Sanoisin että kyse on enemmänkin siitä tunteesta mitä kanssakäyminen tuottaa, se on äärimmäisen negatiivinen.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Ei ole oikeastaan sellaista syytä jonka voisin nimetä.

        Sanoisin että kyse on enemmänkin siitä tunteesta mitä kanssakäyminen tuottaa, se on äärimmäisen negatiivinen.

        Tunne syntyy aina jostain ja se on syy. Tunteella on juuret.

        Paha olo pakottaa tekemään ratkaisuja.

        Aina ei pystykään nimeämään jos on pitkään kieltänyt. Kaiken.


      • mietittävää kirjoitti:

        Tunne syntyy aina jostain ja se on syy. Tunteella on juuret.

        Paha olo pakottaa tekemään ratkaisuja.

        Aina ei pystykään nimeämään jos on pitkään kieltänyt. Kaiken.

        Tunne voi syntyä myös ilmapiiristä, ei teoista.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä uskon siihen että niin makaa kuin petaa, se on ihan reilua. Ymmärtäisin varmasti tyttäriäni jos he tekisivät kohdallani samoin, mutta siitä ei ole kyllä viitteitä nyt. Itselläni ei ollut enää suurtakaan luottoa omiin vanhempiini murrosiässä.

        En voi harkita anteeksiantoa kun ei ole mitään anteeksiannettavaa.

        Tavallaan olen samaa mieltä tuosta "Niin makaa kuin petaa", muiden ihmisten kyseessä ollessa kuin vanhemmat/lapset välisissä suhteissa varmaan komppaisin mutta kun tässä sentään kyseessä sun vanhemmat niin soisin sulta enemmän myötätuntoa heitä kohtaan, Joe ie ole anteeksiannaettavaa, siis mitään isompaa konfliktia edes niin luulisi olevan helppoa jollain tapaa palauttaa välejä, kyllä heihin varmaan sattuu jos/kun et ole missään yhteyksissä ja varmaan vielä pahempi kun ei siihen ole edes mitään selkeää syytä.

        Ei se sulta olisi isosti pois silloin tällöin heitä muistaa vaikka soittamalla mutte heille voisi olla iso asia. Ihan samoni sun omassa vanhuudessa aikanaan, voisi olla kiva jos joskus tytöt soittaisivat tai vaikka kävisivät katsomassa ukkia lastenlasten kanssa. itseasiassahan sä tyttärilles omalla toiminnallas "opetat" tulevaisuuden käyttäytymismalleja, "ei isää tarvitse mennä katsomaan, ei se ehkä istä haluakaan kun itsekään ei ollut aikuisiällä omien vanhempiensa kanssa tekemisissä".


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tavallaan olen samaa mieltä tuosta "Niin makaa kuin petaa", muiden ihmisten kyseessä ollessa kuin vanhemmat/lapset välisissä suhteissa varmaan komppaisin mutta kun tässä sentään kyseessä sun vanhemmat niin soisin sulta enemmän myötätuntoa heitä kohtaan, Joe ie ole anteeksiannaettavaa, siis mitään isompaa konfliktia edes niin luulisi olevan helppoa jollain tapaa palauttaa välejä, kyllä heihin varmaan sattuu jos/kun et ole missään yhteyksissä ja varmaan vielä pahempi kun ei siihen ole edes mitään selkeää syytä.

        Ei se sulta olisi isosti pois silloin tällöin heitä muistaa vaikka soittamalla mutte heille voisi olla iso asia. Ihan samoni sun omassa vanhuudessa aikanaan, voisi olla kiva jos joskus tytöt soittaisivat tai vaikka kävisivät katsomassa ukkia lastenlasten kanssa. itseasiassahan sä tyttärilles omalla toiminnallas "opetat" tulevaisuuden käyttäytymismalleja, "ei isää tarvitse mennä katsomaan, ei se ehkä istä haluakaan kun itsekään ei ollut aikuisiällä omien vanhempiensa kanssa tekemisissä".

        Alatko kyökkistelemään?

        Varmaan ulkopuolisen on vaikea ymmärtää että tämä tilanne on ihan normaali olotila, eikä vaadi muutoksia. Näin kuitenkin on, ei tässä ole dramatiikkaa.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Tunne voi syntyä myös ilmapiiristä, ei teoista.

        Tunteen tuottaa jokin toiminta, sanat, asenteet, käytös.

        Tunteelle on aina laukaiseva tekijä.

        Sitä myöten ihmisten toiminnalle ja reaktioille syyt.


      • mietittävää
        Harmaaritari kirjoitti:

        Tavallaan olen samaa mieltä tuosta "Niin makaa kuin petaa", muiden ihmisten kyseessä ollessa kuin vanhemmat/lapset välisissä suhteissa varmaan komppaisin mutta kun tässä sentään kyseessä sun vanhemmat niin soisin sulta enemmän myötätuntoa heitä kohtaan, Joe ie ole anteeksiannaettavaa, siis mitään isompaa konfliktia edes niin luulisi olevan helppoa jollain tapaa palauttaa välejä, kyllä heihin varmaan sattuu jos/kun et ole missään yhteyksissä ja varmaan vielä pahempi kun ei siihen ole edes mitään selkeää syytä.

        Ei se sulta olisi isosti pois silloin tällöin heitä muistaa vaikka soittamalla mutte heille voisi olla iso asia. Ihan samoni sun omassa vanhuudessa aikanaan, voisi olla kiva jos joskus tytöt soittaisivat tai vaikka kävisivät katsomassa ukkia lastenlasten kanssa. itseasiassahan sä tyttärilles omalla toiminnallas "opetat" tulevaisuuden käyttäytymismalleja, "ei isää tarvitse mennä katsomaan, ei se ehkä istä haluakaan kun itsekään ei ollut aikuisiällä omien vanhempiensa kanssa tekemisissä".

        Ei lisättävää, koska välit isovanhempiinkin ovat tärkeät ja esimerkilliset. Lapset imevät vaikutteita oudoissakin kohtaa.


      • mietittävää kirjoitti:

        Tunteen tuottaa jokin toiminta, sanat, asenteet, käytös.

        Tunteelle on aina laukaiseva tekijä.

        Sitä myöten ihmisten toiminnalle ja reaktioille syyt.

        "Tunteen tuottaa jokin toiminta, sanat, asenteet, käytös."

        Tunteen voi tuottaa myös ihminen itse, tai ihmiset. Joskus vain tajuat että joku ihminen/jotkut ihmiset saavat sinut karttelemaan heitä.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Alatko kyökkistelemään?

        Varmaan ulkopuolisen on vaikea ymmärtää että tämä tilanne on ihan normaali olotila, eikä vaadi muutoksia. Näin kuitenkin on, ei tässä ole dramatiikkaa.

        Jos välit vanhempiin ovat poikki, ei sitä millään saa kuulostamaan tavan ihmisen korvaan "normaalilta".

        Olen pahoillani.


      • mietittävää kirjoitti:

        Ei lisättävää, koska välit isovanhempiinkin ovat tärkeät ja esimerkilliset. Lapset imevät vaikutteita oudoissakin kohtaa.

        Nyt alkaa irtoamaan jo arkitodellisuudesta. Sanoisin tuota jo kyökkistelyksi.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        "Tunteen tuottaa jokin toiminta, sanat, asenteet, käytös."

        Tunteen voi tuottaa myös ihminen itse, tai ihmiset. Joskus vain tajuat että joku ihminen/jotkut ihmiset saavat sinut karttelemaan heitä.

        Niinpä. Ne ovat ne edellämainitut lähtöisin ihmisestä.


      • mietittävää kirjoitti:

        Jos välit vanhempiin ovat poikki, ei sitä millään saa kuulostamaan tavan ihmisen korvaan "normaalilta".

        Olen pahoillani.

        Lähes mikään ei ole yhtä loukkaavaa kuin se kun joku sanoo toiselle "tiedän miltä sinusta tuntuu".

        Oikeastaan loukkaavampaa on vain se, kun joku sanoo "sinä tunnet väärin".

        Onneksi minä olen sinut asioiden kanssa eikä mielipiteesi liikauta minua.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Nyt alkaa irtoamaan jo arkitodellisuudesta. Sanoisin tuota jo kyökkistelyksi.

        Millä tavoin? Onhan paljon kirjallisuuttakin isovanhempien merkityksestä lasten elämään? Ei sitä pidä väheksyä.

        Annatko omien lasten itse päättää saavatko he pitää yhteyttä vanhempiisi?


      • mietittävää kirjoitti:

        Millä tavoin? Onhan paljon kirjallisuuttakin isovanhempien merkityksestä lasten elämään? Ei sitä pidä väheksyä.

        Annatko omien lasten itse päättää saavatko he pitää yhteyttä vanhempiisi?

        Minun exäni pitää yhteyksiä vanhempiini ja lapseni tapaavat heitä harvakseltaan. Asia on mulle fine.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Lähes mikään ei ole yhtä loukkaavaa kuin se kun joku sanoo toiselle "tiedän miltä sinusta tuntuu".

        Oikeastaan loukkaavampaa on vain se, kun joku sanoo "sinä tunnet väärin".

        Onneksi minä olen sinut asioiden kanssa eikä mielipiteesi liikauta minua.

        En puhunut puolestasi. Vain omastani. Ei pidä heti henkilöidä itseensä. Mutta sekin kai kertoo jotain?


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Minun exäni pitää yhteyksiä vanhempiini ja lapseni tapaavat heitä harvakseltaan. Asia on mulle fine.

        Hyvä, että on yhteys. Lasten etu vaikkei isän olisikaan.


      • mietittävää kirjoitti:

        En puhunut puolestasi. Vain omastani. Ei pidä heti henkilöidä itseensä. Mutta sekin kai kertoo jotain?

        "Jos välit vanhempiin ovat poikki, ei sitä millään saa kuulostamaan tavan ihmisen korvaan "normaalilta".

        Olen pahoillani."

        "Olen pahoillani" kommenttisi kyllä kertoo siitä että sanasi oli kohdistettu nimenomaan minulle." Sinulla lienee syysi yrittää väittää muuta, mutta syiden arvioiminen edellyttäisi psykiatrian opintoja.


      • mietittävää kirjoitti:

        Hyvä, että on yhteys. Lasten etu vaikkei isän olisikaan.

        Lapsistahan sinä olitkin huolissasi.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        "Jos välit vanhempiin ovat poikki, ei sitä millään saa kuulostamaan tavan ihmisen korvaan "normaalilta".

        Olen pahoillani."

        "Olen pahoillani" kommenttisi kyllä kertoo siitä että sanasi oli kohdistettu nimenomaan minulle." Sinulla lienee syysi yrittää väittää muuta, mutta syiden arvioiminen edellyttäisi psykiatrian opintoja.

        Olen pahoillani kaikkien puolesta, joiden elämässä ei ole enää vanhempia. Siihen ei tutkintoja kaipailla.

        Se on tunne, minkä elämä välittää.

        Suoraan ilman vesileimoja, korkeintaan kyynelsellaiset.


      • mietittävää kirjoitti:

        Olen pahoillani kaikkien puolesta, joiden elämässä ei ole enää vanhempia. Siihen ei tutkintoja kaipailla.

        Se on tunne, minkä elämä välittää.

        Suoraan ilman vesileimoja, korkeintaan kyynelsellaiset.

        Tein avauksen "hypoteettinen palstakysymys". Arvostaisin suuresti jos toisit siihen omia näkemyksiäsi.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Lapsistahan sinä olitkin huolissasi.

        Lapsista totta kai, koska aikuisen on kyettävä olemaan epäitsekäs. Lasten edun nimissä.


      • mietittävää
        Palstamäki kirjoitti:

        Tein avauksen "hypoteettinen palstakysymys". Arvostaisin suuresti jos toisit siihen omia näkemyksiäsi.

        Miten tuo avauksesi minuun liittyy? Sanoisin siihen kyllä mielellä jotain jos vain tietäisin mitä. Sekoitatkohan nyt pahasti kaksi eri ”asiaa”. Alan päästä vasta kärryille, mitä täällä tapahtuu.


      • mietittävää kirjoitti:

        Miten tuo avauksesi minuun liittyy? Sanoisin siihen kyllä mielellä jotain jos vain tietäisin mitä. Sekoitatkohan nyt pahasti kaksi eri ”asiaa”. Alan päästä vasta kärryille, mitä täällä tapahtuu.

        Kuka sanoi että avaus liittyy sinuun? Sanoin selkeästi että kyse on fiktiosta, mutta arvelin että kyökkistelyyn taipuvaisena ihmisenä sinulla olisi mielenkiintoisia näkemyksiä aiheeseen.


    • IsätönVenäjä

      Venäjä juhlitaan isättömyyden päivää tappamalla ja tapattamalla miehiä.

    • Palsta löpinöiden sijaan, jos nyt viitsisitte onnitella isiänne, te joidenka faija on vielä elossa..

      • arvotjakunnioitus

        Asiaa.

        Viettäisivät aikaansa isien kanssa jos heillä semmoinen on...


      • Trollipeikko
        arvotjakunnioitus kirjoitti:

        Asiaa.

        Viettäisivät aikaansa isien kanssa jos heillä semmoinen on...

        Kyllä sellainen melkein täytyy kaikilla olla. Ainakin biologisessa mielessä. Kaikesta maailman feminismistä huolimatta.


      • arvotjakunnioitus
        Trollipeikko kirjoitti:

        Kyllä sellainen melkein täytyy kaikilla olla. Ainakin biologisessa mielessä. Kaikesta maailman feminismistä huolimatta.

        Isät myös lapsiensa jos heillä sellaisia on.

        Sinä myös oman isäsi kanssa (palstailu seis).


      • Onnitella? Miksi?

        Muodon vuoksi ja hyvien tapojenkin vuoksi tuollaiset onnittelut on tietenkin kohtuullista. Mutta muuten, menenkö tai menemmekö muistuttamaan itsestämme, että et sinäkään ukko mitään kummempaa elämässäsi saanut aikaan. Isänä tuskin olet mitenkään erinomainen ja itse osaisin ja tekisin nämäkin asiat paremmin.


      • Trollipeikko
        arvotjakunnioitus kirjoitti:

        Isät myös lapsiensa jos heillä sellaisia on.

        Sinä myös oman isäsi kanssa (palstailu seis).

        Odota nyt ensin, että herään! 😂

        Olen lähdössä tunnin sisällä. Sitä paitsi toimin catering-assistenttina. Eli suukku kiinni siellä.


      • arvotjakunnioitus
        Trollipeikko kirjoitti:

        Odota nyt ensin, että herään! 😂

        Olen lähdössä tunnin sisällä. Sitä paitsi toimin catering-assistenttina. Eli suukku kiinni siellä.

        Reiskat jalkaan ja vauhtia. Etkä sössi cateringiä.

        Palstalla toimii isänpäivänä ovivahti. U-käännösmerkki on tässä.

        Ylööös. Vasen kaks kolme.


      • Trollipeikko
        arvotjakunnioitus kirjoitti:

        Reiskat jalkaan ja vauhtia. Etkä sössi cateringiä.

        Palstalla toimii isänpäivänä ovivahti. U-käännösmerkki on tässä.

        Ylööös. Vasen kaks kolme.

        Pukki kaalimaan vartijana.


      • arvotjakunnioitus
        Trollipeikko kirjoitti:

        Pukki kaalimaan vartijana.

        Äläpä pukittele.


    • oletkotyhmä

      Haikarat työntää ne pitkillä nokillaan sinne.

    • ornitologin.ohilento

      Ei tänne ole mitään joutunut...

      (kuulostelee)

      Ei haikaraa, ei salamatkustajaa.

      Ei vatsassa, ei kohdussa.

      Voisin olla mahdollinen daddy maker?

      • Onko taas se aika kuusta? Ovulaatio...


      • ornitologin.ohilento
        Palstamäki kirjoitti:

        Onko taas se aika kuusta? Ovulaatio...

        Nyt palaa kohta jauheliha pannulla.


      • ornitologin.ohilento kirjoitti:

        Nyt palaa kohta jauheliha pannulla.

        Anna sen palaa, nyt puhutaan elämän perusasioista. Ovulaatio, siitähän elämä alkaa.


      • ornitologin.ohilento
        Palstamäki kirjoitti:

        Anna sen palaa, nyt puhutaan elämän perusasioista. Ovulaatio, siitähän elämä alkaa.

        Joo. Elämän alusta ja lopusta.

        Jotenkin nyt on ollut hyvä aika miettiä sitä.

        (v.ttu palohälytin huutaa) Este fuego con carne!


      • ornitologin.ohilento kirjoitti:

        Joo. Elämän alusta ja lopusta.

        Jotenkin nyt on ollut hyvä aika miettiä sitä.

        (v.ttu palohälytin huutaa) Este fuego con carne!

        Ota ruoka pois liedeltä (se on jo kypsää) ja patteri pois palohälyttimestä. Bon appetit!

        Kaipaatko lapsia elämääsi?


      • ornitologin.ohilento
        Palstamäki kirjoitti:

        Ota ruoka pois liedeltä (se on jo kypsää) ja patteri pois palohälyttimestä. Bon appetit!

        Kaipaatko lapsia elämääsi?

        En ole osannut kaivata. Ei synny kaipuun tunnetta. Lapsi ei herätä lämpöä. Olen varmasti luonnonoikku.


      • ornitologin.ohilento
        ornitologin.ohilento kirjoitti:

        En ole osannut kaivata. Ei synny kaipuun tunnetta. Lapsi ei herätä lämpöä. Olen varmasti luonnonoikku.

        Olen aina miettinyt, missä kohtaa siinä hommassa meni vikaan.

        Elän itselleni.


      • ornitologin.ohilento
        ornitologin.ohilento kirjoitti:

        Olen aina miettinyt, missä kohtaa siinä hommassa meni vikaan.

        Elän itselleni.

        Tyhjä syli.

        Ja kohtu,

        Omasta tahdosta.

        Haikara-gps suorittaa ylilennon arvokkaasti.


      • ornitologin.ohilento
        ornitologin.ohilento kirjoitti:

        Tyhjä syli.

        Ja kohtu,

        Omasta tahdosta.

        Haikara-gps suorittaa ylilennon arvokkaasti.

        Olen kuin vihainen emolammas, mutta ilman vuonia. Eivät kaikki emotkaan käy emoiksi.


      • ornitologin.ohilento
        ornitologin.ohilento kirjoitti:

        Olen kuin vihainen emolammas, mutta ilman vuonia. Eivät kaikki emotkaan käy emoiksi.

        Tietysti se voi olla (niin kuin kaikki muukin)

        puhtaasti miesten vikaa.

        Että en tajua, että lapsia tulisi olla.

        Ja jos olisi, isänsä hänet varmaan hoitaisi (olen liian huithapeli).


      • ornitologin.ohilento kirjoitti:

        En ole osannut kaivata. Ei synny kaipuun tunnetta. Lapsi ei herätä lämpöä. Olen varmasti luonnonoikku.

        Et ole vain (vielä) tavannut miestä jolle haluat synnyttää potran poikalapsen.


    • pervojenpalstat

      Pervojen palsta täydellisyytenä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1869
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1206
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1084
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      17
      1064
    5. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      271
      897
    6. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      896
    7. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      829
    8. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      819
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      212
      784
    10. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      47
      761
    Aihe