Onko argeologit etsineet paradiisia?

Kun on käynyt ilmi, että paradiisi tuhoutui paisumuksessa, niin ovatko kreationistiset argeologit etsineet jäänteitä siitä, paradiisista siis?

Voisihan ajatella, että jotain jäämiä paradiisista olisi jäänyt, esim. paradiisia vartioineen enkelin leimuava miekka sedimentteihin, kun tuli äkkilähtö.

18

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan paratiisi vieläkin , ainoa ongelma asiassa on se että ihminen on niin ajatuksiensa vietävissä että hyvä että näkee eteensä.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Ainakin joidenkin kreationistien mukaan paradiisi tuhoutui paisumuksessa.

        https://ebible.com/questions/5906-when-god-flooded-the-earth-was-the-garden-of-eden-also-destroyed

        Ehkäpä kuitenkin paratiisi oli "mielentila" , luonnollinen ja sellainen että ihminen oli yhteydessä kaikkeen harmonisesti kuten eläimetkin.
        Sitten otti liian hyvän makuisen hedelmän suuhunsa ja alkoi valitsemaan "parempia" huonompien sijaan....sitten nirsoilijat ajautuivat pois luonnon harmoniasta ja joutuivat alkamaan viljelemään maata.
        Ettei kyseessä olisi metsästäjä keräilijöiden aivopieru ja vaade saada aina vaan parempaa ? Olevinaan....
        Onko "lankeamisessa" kyse siis siitä kun ihminen alkoi valitsemaan asioita niin potkut tuli luonnollisesta yhteydestä?
        Nykyihminenhän on ihan kujalla kaikesta ....


      • Nuuskamuikkunen85 kirjoitti:

        Ehkäpä kuitenkin paratiisi oli "mielentila" , luonnollinen ja sellainen että ihminen oli yhteydessä kaikkeen harmonisesti kuten eläimetkin.
        Sitten otti liian hyvän makuisen hedelmän suuhunsa ja alkoi valitsemaan "parempia" huonompien sijaan....sitten nirsoilijat ajautuivat pois luonnon harmoniasta ja joutuivat alkamaan viljelemään maata.
        Ettei kyseessä olisi metsästäjä keräilijöiden aivopieru ja vaade saada aina vaan parempaa ? Olevinaan....
        Onko "lankeamisessa" kyse siis siitä kun ihminen alkoi valitsemaan asioita niin potkut tuli luonnollisesta yhteydestä?
        Nykyihminenhän on ihan kujalla kaikesta ....

        Kylläpäs tulkitsetkin Raamattua kovin liberaalisti!


      • Nuuskamuikkunen85 kirjoitti:

        Ehkäpä kuitenkin paratiisi oli "mielentila" , luonnollinen ja sellainen että ihminen oli yhteydessä kaikkeen harmonisesti kuten eläimetkin.
        Sitten otti liian hyvän makuisen hedelmän suuhunsa ja alkoi valitsemaan "parempia" huonompien sijaan....sitten nirsoilijat ajautuivat pois luonnon harmoniasta ja joutuivat alkamaan viljelemään maata.
        Ettei kyseessä olisi metsästäjä keräilijöiden aivopieru ja vaade saada aina vaan parempaa ? Olevinaan....
        Onko "lankeamisessa" kyse siis siitä kun ihminen alkoi valitsemaan asioita niin potkut tuli luonnollisesta yhteydestä?
        Nykyihminenhän on ihan kujalla kaikesta ....

        Mielenkiintoista, minäkin olen pohtinut tuota lankeamista - tavallaan se kuulostaa ihan tietoisuuden kohoamiselta (jotenkin). Ensin he olivat viattomia kuin lapset, sitten he havahtuivat moniselitteisempään tilaan. Mitä pahaa siinä on...? Eli luomakunnassa, jopa paratiisissa, oli pahuutta, he eivät vaan tienneet sitä? Tai että (juuri kuten Nuuskamuikkunen85 kirjoitti), on hyviä ja huonoja valintoja.

        Jos riskinä oli, että elämän puustakin tulisi syötyä, minkä ihmeen takia se sitten oli Jumalan ihmiselle tekemässä puutarhassa...


      • "Tai että (juuri kuten Nuuskamuikkunen85 kirjoitti), on hyviä ja huonoja valintoja." Siitä he siis tulivat tietoiseksi.


    • No nyt USAssa ilmeisesti on ollut paha maastopalo lähellä Paradise -nimistä kaupunkia, kymmeniä kuolleita.

      1. paradiisi vedellä, 2. tulella hävitettiin.

      • öismäe

        Miksi kukaan haluaisi paratiisiin? Koko paikkahan on jumalaisen joukkotuhonnan harjoitusrata.


    • kovanlinjankretu
    • Sellainen leimuava miekka herättäisi varmaan huomiota larppaajien keskuudessa, kannattaisi tältäkin pohjalta sedimenttejä koluta.

    • 12____13

      Mitä sanot, jos tietäisin missä paratiisi on, olisiko hyvä, että näyttäisin sen? Ihmiset ovat jo tuhoamassa tätäkin maailmaa, joka voisi olla paratiisi kaikille. Pahoille ihmisille ei taida kannattaa näyttää tai antaa mitään hyvää, koska turmelisivat sen kuitenkin?

      • Minusta aivan tuntuu siltä että tätä maapallo-paradiisia tuhoavat juuri eniten ne "hyvät" raamatullisesti lisääntyjät ja maan täyttäjät.


    • kunhan.kysäisen

      Montakos Nooan arckia sieltä entisen paradiisin liepeiltä on tähän mennessä löytynyt?

      • Mähän_vastaisin

        Türkistä tais löytyä yxi mutta se voi olla feicci.


    • Tieteenharrastaja

      Palstalaisilla on huono raamatuntuntemus. Se nimittäin sanoo että Edenin paratiisi vajosi maanjäristyksessä maa alle. Turha sitä on sieltä kaivella vaikka sen paikka suunnilleen tiedetäänkin.

      • aitoharrastaja

        Nikkivoroilmoitus.


    • eivedenpaisumuksessa

      Juu, ja totuus paratiisista on totta vasta sitten kun löydetään ne kaksi puuta joissa lukee että "hyvän ja pahan" tiedon puu ja sitten se toinen josta syömällä Aatami olisi elänyt ikuisesti ja olisi täällä meidän keskellämme.

      hehehe

    • Tieteenharrastaja

      Muistaakseni homma eteni niin että absoluuttinen tyhjyys räjähti upein uudissanoin sanottuna eli ns. kanttifluktuaationa jonka joku nero attte keksi ihan omasta päästään kun sitä oppiarvoa sattui olemaan enemmän kuin kavereilla, Siis ihan niinkuin meillä Kari Enkvitsi ja Valtaojan pelle saavat puhua ihan mitä tahansa soopaa ja tomppelievokit nöyrästi uskovat kaiken ajattelematta itse omilla aivoillaan vähääkään.

      Mietihän evokki tämän yhden kerran sitä että miten se evoluutio nyt sillai eteni vähän kerrallaan että perhosen moninkertaisen metamorfoosin kautta että ensin oli muna, sitten siitä tuli lammikkoon liuriainen joka kiipesi rantakoivuun ja koteloitui ja lopulta kuoriutui kauniiksi siivekkääksi perhoseksi joka eli vain päivän tai pari?
      Niin, ja jos et tuota miettimällä viisastu yhtään niin mietihän sitten seuraavaksi sitä että onko anus sukupuolielin vaiko ulostusaukko? Tässä vaiheessa pitäisi älyn alkaa vähän raksuttamaan jos sitä on olemassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe