Dieseleiden hinnat Saksassa mukavassa laskussa

Itsekin_joskus_tuonut

Luen juuri juttua Saksan AutoBildistä n:o 45, 08.11.2018 jossa on esitelty 3-4 vuotta vanhoja Euro 6-normin dieselmalleja sekä niiden ns. päivän hintaa. Esimerkit eivät ole Saksan halvimpia vaan kunnossa olevia rehellisiä "ruuvaamattomia" autoja. Tässä joitakin esimerkkejä.

Vw Golf Variant 1.6 TDI vm. 2015, 132 tkm, 9700€
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 2015, 112 tkm 7500€
Ford Focus Turnier 1.5 TDCI 2015 120 tkm 9000€
Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra 2015 192 tkm 17.500€
Mercedes E350 T CDI BlueTec 2014 163 tkm 18.000€
BMW 520d Touring 2014 180 tkm 15.700€

Melkoinen arvonlasku 3-4 vuoden aikana. Pitääkö vielä ihmetellä miksi varsinkin noita isompia Suomeen virtaa. Syynä hintojen laskuun on tietenkin se että nuo kaikki ovat pelkkiä Euro6 eivätkä Euro6-Temp versioita joka Saksassa vaaditaan jotta joka paikkaan pääsee ajamaan. Ottakaa nämä hinnat huomioon kun ostatte tuontiautoa Suomesta. Maksetun veron saa selville tuoreimmista veropäätöksistä ja tietenkin kohtuullinen voittomerginaalikin pitää sallia. Laskekaa itse ja verratkaa hintaa ammattimaisten tuojien hintapyyntöihin niin tiedätte auton oikean kohtuullisen arvon.
Tämä saattaa olla kovin kiusallista tietoa joillekin tahoille mutta tärkeintä lienee totuuden kertominen niillekin joilla ei ole siitä hajuakaan.

3

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersusenollapitää

      Hyvä vinkki. Ajatuksena on käydä talven aikana hakemassa itsellekin tuollainen vähän vauraampi diesel. Saa nähdä vieläkö hinnat putoavat noistakin muutaman kuukauden aikana.

    • Minäkin käyn kunhan saan nykyisen v-2010 haetun ja vuosittain merkkihuolletun E-sarjalaisen kohtuuhinnalla myydyksi. leimaa on syyskuun puoleenväliin -19.
      En ole näinä vuosina tarvinnut edes suomenkielistä käyttöohjekirjaa, saksankielinen
      on riittänyt hyvin.
      Minulle riittää aivan hyvin C220CDIAT Webastolla ja OM651-moottorilla. Harmi, että mersut enimmäkseen ovat mustia, esim. grafiitin harmaat ovat vähän kortilla.

    • kallisylläpitääVWaudi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      95
      4121
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2142
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1668
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1534
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      317
      1498
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1401
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1303
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      127
      1290
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1259
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1107
    Aihe