Luen juuri juttua Saksan AutoBildistä n:o 45, 08.11.2018 jossa on esitelty 3-4 vuotta vanhoja Euro 6-normin dieselmalleja sekä niiden ns. päivän hintaa. Esimerkit eivät ole Saksan halvimpia vaan kunnossa olevia rehellisiä "ruuvaamattomia" autoja. Tässä joitakin esimerkkejä.
Vw Golf Variant 1.6 TDI vm. 2015, 132 tkm, 9700€
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 2015, 112 tkm 7500€
Ford Focus Turnier 1.5 TDCI 2015 120 tkm 9000€
Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra 2015 192 tkm 17.500€
Mercedes E350 T CDI BlueTec 2014 163 tkm 18.000€
BMW 520d Touring 2014 180 tkm 15.700€
Melkoinen arvonlasku 3-4 vuoden aikana. Pitääkö vielä ihmetellä miksi varsinkin noita isompia Suomeen virtaa. Syynä hintojen laskuun on tietenkin se että nuo kaikki ovat pelkkiä Euro6 eivätkä Euro6-Temp versioita joka Saksassa vaaditaan jotta joka paikkaan pääsee ajamaan. Ottakaa nämä hinnat huomioon kun ostatte tuontiautoa Suomesta. Maksetun veron saa selville tuoreimmista veropäätöksistä ja tietenkin kohtuullinen voittomerginaalikin pitää sallia. Laskekaa itse ja verratkaa hintaa ammattimaisten tuojien hintapyyntöihin niin tiedätte auton oikean kohtuullisen arvon.
Tämä saattaa olla kovin kiusallista tietoa joillekin tahoille mutta tärkeintä lienee totuuden kertominen niillekin joilla ei ole siitä hajuakaan.
Dieseleiden hinnat Saksassa mukavassa laskussa
3
114
Vastaukset
- Mersusenollapitää
Hyvä vinkki. Ajatuksena on käydä talven aikana hakemassa itsellekin tuollainen vähän vauraampi diesel. Saa nähdä vieläkö hinnat putoavat noistakin muutaman kuukauden aikana.
Minäkin käyn kunhan saan nykyisen v-2010 haetun ja vuosittain merkkihuolletun E-sarjalaisen kohtuuhinnalla myydyksi. leimaa on syyskuun puoleenväliin -19.
En ole näinä vuosina tarvinnut edes suomenkielistä käyttöohjekirjaa, saksankielinen
on riittänyt hyvin.
Minulle riittää aivan hyvin C220CDIAT Webastolla ja OM651-moottorilla. Harmi, että mersut enimmäkseen ovat mustia, esim. grafiitin harmaat ovat vähän kortilla.- kallisylläpitääVWaudi
ja kun dieselkanteet tuo tulosta niin hyvitykset tulee vielä
https://www.is.fi/autot/art-2000005462886.html
suomen ennakko on tehty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482