Ikisinkkuna tahtomattaan

epätoivoinen90

Taustoina olen 28-vuotias mies, jolla on vimeeksi 8 vuotta sitten ollut jotain säätöä naisten kanssa.

Kaikki perusasiat ovat kunnossa, olen fiksu, pidän itsestäni huolta, ihan ok-palkkaisessa työssä, sosiaalinen ja ihmiset viihtyvät seurassani.

Mutta jokin mättää naisten kanssa, käyn paljon ulkona, ravintoloissa, keikoilla yms. ja puhun ihmisille ujostelematta, mutta kukaan ei ole ikinä edes suostunut lähtemään kahville kanssani. Olen lähes sadoilta naisilta kysynyt sekä internetissä, että livenä. Alkaa miettimään, missä oikeen on vika jos ei suostuta edes tapaamaan ja yrittämään. Mitähän tässä kannattaisi tehdä, ettei jää loppuelämäksi yksin?

33

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewqsa

Opettele lavatansseja kursseja kyllä löytyy sitten vaan lavoille . tällä ohjeella minä elämässä etenin vaikka olen lestadiolais perheestä lähtösin :)

• epätoivoinen90

On sitäkin jo kokeiltu (ilman kursseja) pari kertaa vuodessa, mutta ihan hyvä ajatus sinänsä :)

• Tanssimies992

Tämä on periaatteessa hyvä ohje. Edessä on kuitenkin pitkä taival, koska lavalla naiset eivät kauheasti arvosta tanssitaidottomia miehiä. Tanssitaidon hankkimiseen menee aikaa. Kursseilla kuitenkin tapaa ihmisiä. joiden kanssa voi alkaa treenaamaan ja siitä se alkaa. Miehistä on jossain määrin pulaa, vaikka tanssitaivalta aloittelevista miehistä ei olekaan. Ikäsi puolesta suosittelisin sulle lavojen sijaan menemistä johonkin tanssiseuraan tanssimaan lajia jossa on enemmän nuoria. Esimerkiksi salsaa tai swing-tansseja. Lavatanssipuolella opiskelijatanssiseurat ovat varmaan myös hyviä.

• yökerho

Tanssilavat ovat muuttuneet kovasti siitä mitä ne vielä joitakin vuosikymmeniä sitten olivat. Silloin niissä kävi ihan normaaleja ihmisiä jotka eivät varsinaisesti harrastaneet tanssimista. Jos mies osasi vähän valssia vaihtoaskeleilla, se riitti koska eivät naisetkaan sen paremmin osanneet tanssia.

Nykyaikana tanssilavat ovat taas tanssiharrastajien paikkoja joissa miehen on syytä olla huipputanssija koska naisetkin harrastavat aktiivisesti tanssimista.

Nykyaikana normaalit ihmiset eivät enää tanssilavoilla käy vaan niissä käyvät vain aktiiviharrastajat. Normaali-ihmiset tapaavat toisiaan yökerhoissa.

• tämäontotuus

Ainoa selitys on rumuus. Silloin ei suhteita muodosteta ja syntymärumuudelle ei mitään mahda.
      Nykyajan naiset vaativat vähintää ysin miehen. Jos syntymässään on saanut suhteiden muodostamiseen patakakkosen ei se herttaässäksi enää muodostu. Rikastuminen lienee kohdallasi ainoa mahdollisuus naisiin.

• ahdistaa

Juuri näin. Jos olisi oikein komea niin melkoinen pölvästi pitäisi olla jos ei seuraa olisi tarjolla. Jos taas on fiksu mutta ruma tai vaatimattoman näköinen niin vaikeaa on päästä edes treffeille. Esikarsinta tapahtuu ulkonäön kautta ja karsinta on hyvin tiukka.

• Vittu se on vammasellakin.

• vanhapalstalainenpalaa
        ahdistaa kirjoitti:

Juuri näin. Jos olisi oikein komea niin melkoinen pölvästi pitäisi olla jos ei seuraa olisi tarjolla. Jos taas on fiksu mutta ruma tai vaatimattoman näköinen niin vaikeaa on päästä edes treffeille. Esikarsinta tapahtuu ulkonäön kautta ja karsinta on hyvin tiukka.

Heh, ja miesten esikarsinta ei tapahdu ulkonäön perusteella? Mies voi sentään vielä kompensoida ulkonäköään huumorintajulla. Mutta yhtäkään miestä eivät kiinnosta ruman naisen jutut, vaikka nainen olisi hauska. Ja puhun tässäkin rumuudesta mihin ei itse voi vaikuttaa kuten kasvojenpiirteistä, en elopainosta.

• ahdistaa
        vanhapalstalainenpalaa kirjoitti:

Heh, ja miesten esikarsinta ei tapahdu ulkonäön perusteella? Mies voi sentään vielä kompensoida ulkonäköään huumorintajulla. Mutta yhtäkään miestä eivät kiinnosta ruman naisen jutut, vaikka nainen olisi hauska. Ja puhun tässäkin rumuudesta mihin ei itse voi vaikuttaa kuten kasvojenpiirteistä, en elopainosta.

Monet miehet ihan oikeasti haluavat kumppanin joten heille kelpaa myös tavallisen näköinen nainen. Karsintaa on miehilläkin mutta se ei ole läheskään niin kriittistä ja tarkkaa kuin naisilla.

• vanhapalstalainenpalaa
        ahdistaa kirjoitti:

Monet miehet ihan oikeasti haluavat kumppanin joten heille kelpaa myös tavallisen näköinen nainen. Karsintaa on miehilläkin mutta se ei ole läheskään niin kriittistä ja tarkkaa kuin naisilla.

Jos katukuvaa katsoo, on naisia käsipuolessa myös niillä tavallisen näköisillä rillipäillä. Minuakin viimeksi yritti iskeä selvästi ylipainoinen/lihava silmälasipäinen mies, joka oli kuitenkin ollut jo kihloissa asti. Olimme suunnilleen samanikäisiä, mutta itse en ole kerinnyt seurusteluelämässä niin pitkälle. Minulle se suurin turnoff tuossa tapauksessa oli nimenomaan liikalihavuus. Ehkä sitten voisi harkita, jos joskus tulevaisuudessa heittäydyn itse sohvaperunaksi ja lopetan säännöllisen liikunnan.

• ahdistaa

Jos katukuvaa katsoo, on naisia käsipuolessa myös niillä tavallisen näköisillä rillipäillä. Minuakin viimeksi yritti iskeä selvästi ylipainoinen/lihava silmälasipäinen mies, joka oli kuitenkin ollut jo kihloissa asti. Olimme suunnilleen samanikäisiä, mutta itse en ole kerinnyt seurusteluelämässä niin pitkälle. Minulle se suurin turnoff tuossa tapauksessa oli nimenomaan liikalihavuus. Ehkä sitten voisi harkita, jos joskus tulevaisuudessa heittäydyn itse sohvaperunaksi ja lopetan säännöllisen liikunnan.

Katukuvassa on vain joskus aikoinaan kovalla vaivalla pariutuneita tavallisia miehiä. Eivät he enää ketään löydä. Ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, sanovat naiset eli ei mitään toivoa tavallisella ulkonäöllä.

• vanhapalstalainenpalaa
        ahdistaa kirjoitti:

Katukuvassa on vain joskus aikoinaan kovalla vaivalla pariutuneita tavallisia miehiä. Eivät he enää ketään löydä. Ulkonäköön ihastutaan ja luonteeseen rakastutaan, sanovat naiset eli ei mitään toivoa tavallisella ulkonäöllä.

Ensivaikutelma luodaan aina ulkoisella olemuksella. Siihen vaikuttaa paljon myös ryhti/miten itsensä kantaa, ja itsevarmuutta huokuva ryhti saa monet näyttämään ainakin vartaloltaan kiinnostavilta (niin kauan kuin on normaalipainoinen, mutta sekin on edelleen asia mihin voi itse vaikuttaa).

Minulla on skolioosi, mikä on vaatinut sitä, että kiinnitän jatkuvasti huomiota siihen etten vetäisi itseäni kumaraan. Aikanaan on ihan miespuolisetkin haukkuneet vammaiseksi nimenomaan sen skolioosin takia, niiden kaikkien muiden haukkumasanojen ohella mitä pojat yläaste- ja lukioiässä tykkäsivät harrastaa ("naamas on rumempi ku koiras perse" yms., yleensä naamaloukkauksissa pysyttelivät koska eivät kroppaani voineet uskottavasti haukkua).

Ryhdin lisäksi silmät ja katse vaikuttavat paljon. Minulla on rumat kasvonpiirteet ja isohko nenä, mutta jos kasvoista pitäisi jokin hyvä puoli löytää, niin kauniit silmät. Kun olen asteittain oppinut jälleen taas hymyilemään (kouluajan kokemukset tekivät alunperin iloisesta lapsesta pitkäksi aikaa haudanvakavan), niin olen huomannut että kun osaan pitää sen hymyn luonnollisesti, on päiviä jolloin saan kadulla ihmisiltä lämpimiä hymyjä myös takaisin. Jo ne piristävät päivää ja buustaavat itsevarmuutta, vaikkeivät ole edes flirttiä muusta seurustelusta puhumattakaan. Ja ne piristävät/lisäävät itsevarmuutta vaikka ne tulisivat kummalta sukupuolelta tahansa. Tavallaan hyvä merkki siitä, että on itse muuttumassa sosiaalisemmaksi ja avoimemmaksi.

Olen kerran ollut lähes ihastumassa mieheen, jolla olivat kauneimmat näkemäni silmät, vaikka muuten mies oli huomattavasti minua lyhyempi, ei ulkoisesti makuuni, ja vielä aika pyöreä tai pyylevä. Sitä faktaa ei kuitenkaan mikään muuta, että ne silmät ovat edelleen kauneimmat näkemäni. Mutta mies oli varattu, joskin koitti tilaisuuden tullen flirttailla muille naisille ja pettää, mikäli niin pitkälle onnistui pääsemään.

• ahdistaa

Ensivaikutelma luodaan aina ulkoisella olemuksella. Siihen vaikuttaa paljon myös ryhti/miten itsensä kantaa, ja itsevarmuutta huokuva ryhti saa monet näyttämään ainakin vartaloltaan kiinnostavilta (niin kauan kuin on normaalipainoinen, mutta sekin on edelleen asia mihin voi itse vaikuttaa).

Minulla on skolioosi, mikä on vaatinut sitä, että kiinnitän jatkuvasti huomiota siihen etten vetäisi itseäni kumaraan. Aikanaan on ihan miespuolisetkin haukkuneet vammaiseksi nimenomaan sen skolioosin takia, niiden kaikkien muiden haukkumasanojen ohella mitä pojat yläaste- ja lukioiässä tykkäsivät harrastaa ("naamas on rumempi ku koiras perse" yms., yleensä naamaloukkauksissa pysyttelivät koska eivät kroppaani voineet uskottavasti haukkua).

Ryhdin lisäksi silmät ja katse vaikuttavat paljon. Minulla on rumat kasvonpiirteet ja isohko nenä, mutta jos kasvoista pitäisi jokin hyvä puoli löytää, niin kauniit silmät. Kun olen asteittain oppinut jälleen taas hymyilemään (kouluajan kokemukset tekivät alunperin iloisesta lapsesta pitkäksi aikaa haudanvakavan), niin olen huomannut että kun osaan pitää sen hymyn luonnollisesti, on päiviä jolloin saan kadulla ihmisiltä lämpimiä hymyjä myös takaisin. Jo ne piristävät päivää ja buustaavat itsevarmuutta, vaikkeivät ole edes flirttiä muusta seurustelusta puhumattakaan. Ja ne piristävät/lisäävät itsevarmuutta vaikka ne tulisivat kummalta sukupuolelta tahansa. Tavallaan hyvä merkki siitä, että on itse muuttumassa sosiaalisemmaksi ja avoimemmaksi.

Olen kerran ollut lähes ihastumassa mieheen, jolla olivat kauneimmat näkemäni silmät, vaikka muuten mies oli huomattavasti minua lyhyempi, ei ulkoisesti makuuni, ja vielä aika pyöreä tai pyylevä. Sitä faktaa ei kuitenkaan mikään muuta, että ne silmät ovat edelleen kauneimmat näkemäni. Mutta mies oli varattu, joskin koitti tilaisuuden tullen flirttailla muille naisille ja pettää, mikäli niin pitkälle onnistui pääsemään.

Eli miehellä pitää olla maailman kauneimmat silmät tai muu vastaava piirre - muuten ei ihastusta synny. Naisista varmaan kuulostaa erikoiselta jos kerron että minun mielestä naisessa ei tarvitse olla mitään huomiota herättävää.

• vanhapalstalainenpalaa
        ahdistaa kirjoitti:

Eli miehellä pitää olla maailman kauneimmat silmät tai muu vastaava piirre - muuten ei ihastusta synny. Naisista varmaan kuulostaa erikoiselta jos kerron että minun mielestä naisessa ei tarvitse olla mitään huomiota herättävää.

Nojaa, ensisuudelmani tapahtui 18-vuotiaana ikäisekseen poikkeuksellisen lyhyen (minua siis muutamia viikkoja vanhemman) miehen kanssa, jossa ei ollut mitään ns. "kompensoivaa" ominaisuutta. Hän ei ollut valtaosan, minä mukaanlukien, mielestä kasvoiltaankaan edes tavallinen vaan ulkoisesti sieltä ns. "huonoimmasta päästä" (sama tyyppi haukkui minun ulkonäköäni joitain vuosia ennen ensisuudelmaamme, enkä kelvannut hänelle kuin vasta kaverini taidokkaasti meikkaamana, joten sen huomioon ottaen "uskallan" nyt todeta tämän negan asian hänen omasta ulkonäöstäänkin). Hän oli myös ensimmäisen ihminen jonka kanssa yritin puoli vuotta tuosta eteenpäin mennä sänkyyn, minulla oli huonon itsetunnon takia hirveä kiire päästä neitsyydestä eroon ja olin epäsuosittuna tyttönä naiivisti vain iloinen kun "edes joku edes sänkyynkään huolii". Koska molemmat ekakertalaisia, niin räpellykseksi se jäi (sisäänmenon sijasta hän hinkkasi itseään vain jalkojeni väliin) enkä lopulta menettänyt neitsyyttäni kuin vasta yli 2 vuotta myöhemmin, mutta silti jäi ensiyrittämästä huonot muistot, kun kokemuksen jälkeen tyyppi kuittasi sen kännisekoiluna ja pisti minut ostamaan kokonaan omilla rahoillani katumuspillerin (se edelleen luuli harrastaneensa oikeasti seksiä kanssani). Naisen ensimmäinen kerta on kuitenkin tärkeä.

Mutta tuo nyt esimerkkinä siitä, että naiset suutelevat tai menevät sänkyynkin asti sellaistenkin miesten kanssa, joissa ei oikeastaan ole mitään niitä ns. "vikoja" kompensoivia piirteitä - kokevat ensikertojaankin heidän kanssaan. Eikä minua jälkeenpäinkään näin paljon vaivaisi tuo "lähes ekakertakokemus", ellei tyypillä olisi ulkoisten puitteiden lisäksi ollut vielä niin mätä luonnekin (ensin haukkuu ulkonäköäni, erityisesti lakkiaisissani hyvin rankoin sanoin, sitten tosiaan yhteisen törttöilyn tuloksena pistää minut ostamaan katumuspillerin - eiköhän reilumpaa olisi ollut pistää se puoliksi).

• NainenRuudunTakaa

Flirttailutaidot puuttuu? Eli ensin sitä silmäpeliä ja hymyilyä ja tilanteeseen sopivaa ei liian suoraa flirttailevaa juttua, niin että on sellainen hyvällä tavalla vähän jännittynyt tunnelma. Ja sitten vasta tulee se kahville pyytäminen ellei se toinen ole jo ehtinyt pyytää.

• NainenRuudunTakaa

Eli puhut ihmisille, mutta osaatko kuunnella ja ennen kaikkea lukea naisten sanattomia (ja sanallisia) viestejä, fiiliksiä, tilanteita myös?

• epätoivoinen90

Osaan kuunnella muita ja lukea jollakin asteella ihmisiä, mutta tässä asiassa taitaa olla pieniä puutteita...

• Haesooko alottaja pahalta?

• Trollipeikko

Onko yksin eläminen nyt niin kovin kamalaa? Tuleehan noita elämiä!

• Tuleehan noita eläimiä.

• Trollipeikko
        Musti.Hintikka kirjoitti:

Tuleehan noita eläimiä.

Sinuna en kertoisi ihan kaikkea itsestäni ihan kaikille.

• Tanssimies992

Naiset arvostaa miehessä statusta, miehet naisissa ulkonäköä. Se että olet kiva ja harmiton tarkoittaa että statuksesi on matala. Harrasta improvisaatioteatteria, siellä perehdyt siihen miten viestimme statusta.

• vanhapalstalainenpalaa

Tulihan se sieltä, ulkonäön tavoittelu korostuu erityisesti miehillä. Puhun siis nyt vain omasta elämänkokemuksestani ja havainnoistani. Aina on minunkin lähiympäristössäni ollut niitä poikkeusnaisia, jotka oikeasti vaativat itselleen filmitähtien tai urheilijoiden näköisiä miehiä, mutta he eivät edusta koko populaa.

Sitäpaitsi naisilla on niin monia eri makuja. Esim. ollessani yläasteella jouduin ikävään keskusteluun, kun muut luokkalaiseni tytöt olivat paraikaa ihkuttamassa Johnny Deppiä. Itse vain nyökkäilin hiljaa, vaikka oikeasti Depp ei vastaa kuvaani komeasta miehestä. Ei kyllä vastaa Brad Pittkään, mutta ennemmin jopa hän kuin Depp.

Sen sijaan: Michael Fassbender, Alexander Skarsgård, Bradley Cooper, Matthias Schoenaerts, Jesse Eisenberg, Colin Firth (nuorempana, nykyisin harmaantunut ja ryppyyntynyt), Pierce Brosnan (sekin mieluiten nuorempana), Tom Cruise (lyhyydestä huolimatta, huom!) <-- nuo vastaavat omaa käsitystäni mieskomeudesta. En silti vietä päiviäni haaveillen että joskus oikeasti muka sellaisen kanssa seurustelisin.

• miten-on

Tulihan se sieltä, ulkonäön tavoittelu korostuu erityisesti miehillä. Puhun siis nyt vain omasta elämänkokemuksestani ja havainnoistani. Aina on minunkin lähiympäristössäni ollut niitä poikkeusnaisia, jotka oikeasti vaativat itselleen filmitähtien tai urheilijoiden näköisiä miehiä, mutta he eivät edusta koko populaa.

Sitäpaitsi naisilla on niin monia eri makuja. Esim. ollessani yläasteella jouduin ikävään keskusteluun, kun muut luokkalaiseni tytöt olivat paraikaa ihkuttamassa Johnny Deppiä. Itse vain nyökkäilin hiljaa, vaikka oikeasti Depp ei vastaa kuvaani komeasta miehestä. Ei kyllä vastaa Brad Pittkään, mutta ennemmin jopa hän kuin Depp.

Sen sijaan: Michael Fassbender, Alexander Skarsgård, Bradley Cooper, Matthias Schoenaerts, Jesse Eisenberg, Colin Firth (nuorempana, nykyisin harmaantunut ja ryppyyntynyt), Pierce Brosnan (sekin mieluiten nuorempana), Tom Cruise (lyhyydestä huolimatta, huom!) <-- nuo vastaavat omaa käsitystäni mieskomeudesta. En silti vietä päiviäni haaveillen että joskus oikeasti muka sellaisen kanssa seurustelisin.

Ootko yrittänyt sammuttaa itseäsi millään konstilla, sinä vanhapalstalainenpalaa.
        Ei varmaan tunnu mukavalta, kuumakin tulee.

• vanhapalstalainenpalaa
        miten-on kirjoitti:

Ootko yrittänyt sammuttaa itseäsi millään konstilla, sinä vanhapalstalainenpalaa.
        Ei varmaan tunnu mukavalta, kuumakin tulee.

Tuo Fassbenderin ajatteleminen vain pahensi poltetta. Tällä hetkellä sisäistä paloa 140 C.

• ccccv

Tuo Fassbenderin ajatteleminen vain pahensi poltetta. Tällä hetkellä sisäistä paloa 140 C.

Vilkaisin netistä kuvan, ei nosta lämpöjä edes 50 asteeseen.

• vanhapalstalainenpalaa
        ccccv kirjoitti:

Vilkaisin netistä kuvan, ei nosta lämpöjä edes 50 asteeseen.

Hyvä esimerkki tosiaan siitä, että naisilla ainakin on hyvin laaja maku sen suhteen kuka on kenenkin mielestä hyvännäköinen.

• ätmelsson

miehekkyys puuttuu olemuksesta.? Epämiehekäs ääni, pienet ja sileät kämmenet, ohuet ranteet, kapeat hartiat. leuka ja kaula yhteen sulautuneet.

Ehkä joku noista

• Pillujen--asiantuntija

Et ole komea etkä top 10 mies. Ne rumimmat naiset haluaa komeita miehiä, samoja kun miss suomet ja perintöprinsessat eli jääkiekkoilijoita ja muita rikkaita top 10 miehiä. Olet ihan tavis ätmi, ihan turhaan sinä käyt töissä ja kuvittelet saavasi naisen. Naisten rima on niin korkkealla että vain harvat siihen yltää ja jaos et pääse edes kahville naisen kanssa niin olet selvästi liian ruma ja tasosi on liian matala kaikille naisille.

• viinamies

Pitää vain ryypätä ja lähteä yökerhoon bailaamaan. Mies joka osaa bailata herättää naisten kiinostuksen.

• naisentotuus

Älä usko viinamiestä. Naiset kyllä tykkää bailata, mutta mies joka bailaa on epäluotettava juoppo tai homo. Mies, joka talloo naisen varpaille tanssiessa osoittaa vähäisen tanssitaidottomuutensa ja vähäisen kokemuksensa naistenmiehenä (tai sitten rytmitajuttomuutensa jopa sängyssä peuhaamista ajatellen).

• viinamies

Kannattaa usko vain viinamiestä. Naiset haluavat miehen joka osaa bailata ja juoda. Bailaustaidoilla nainen isketään.

• Ensimmäiseksi on rehellisyyden nimissä todettava, ettei kaikkien puiden oksilla kasva sydänkäpyjä. Jotkut viettävät koko elämänsä yksin, eikä sille vain voi mitään. Samasta syystä jotkut jäivät aina viimeisiksi kun koulun jumppatunneilla valittiin jäseniä joukkueeseen. Jotkut ihmiset koetaan eduksi, toiset rasitteeksi. Eduksi koetaan ihmiset, joilla on jotain annettavaa. Rasitteeksi puolestaan koetaan sellaiset, jotka ovat vain ottamassa.

Tästä sydämettömästä alusta huolimatta, ihmiset voivat ihastua toisiinsa ja kokea, että heillä on molemmilla annettavaa yhteiselle taipaleelle, vaikka ulkonäkö ei olisikaan filmitähden luokkaa. Itse asiassa hyvin harvoin ihmiset ovat mallien taikka filmitähtien näköisiä, jollaisina heidät esitetään julkisuudessa, eivät edes mallit ja filmitähdet itse.

Kaikki meistä nauttivat kauniiden ja virheettömien ihmisten katsomisesta, koska koemme itsemme ja enemmistön ympärillämme olevista jollain tavalla virheellisiksi. Tätä ihmisen ominaisuutta käytetään luonnollisesti viihdeteollisuudessa hyväksi niin paljon kuin on mahdollista. Ikävää siinä on, että se aikaansaa vääristymiä siinä käsityksessä, että mikä on hyväksyttävän näköistä ja mikä ei.

Kun ihmiset tottuvat viihteekseen näkemään vain äärimmäisen poikkeuksellisen miellyttävän näköisiä ihmisiä, eivät heidän mieltymyyssensorinsa värähdä enää tavallisen näköisten kohdalla. Tämä pätee siis tilanteissa, missä ihmisiä tarkastellaan pelkästään pinnallisesti ulkonäön perusteella. Jokainen on kuitenkin huomannut, että joidenkin ihmisten seurassa on miellyttävä olla, vaikkei heidän ulkonäkönsä juuri filmitähteä taikka mallia muistutakaan.

Viihdeteollisuuden vaara tulee esiin juuri tässä. Ihmiset eivät usko omaa ihastumistaan, vaan vertaavat sitä viihdeteollisuuden luomiin harhaisiin standardeihin siitä, että miltä ihminen parhaimmillaan näyttää. Lopulta he kieltävät ihastumisen itseltään, koska ajattelevat sen kohteen olevan jotenkin yleisten standardien alapuolella.

Toisin sanoen, viihdeteollisuus on luonut omalla tavallaan uuden säätyjärjestelmän, missä säädyn ulkopuolelle naiminen on rikos.

Ihmisten ulkonäkö ei tietenkään vetoa pelkästään katsojan esteettisiin arvoihin, vaan ulkonäkö kertoo kantajansa terveydestä ja suorituskyvystä montakin asiaa. Se antaa monia viitteitä siitä, millaista yhteiselämä tulee jatkossa olemaan ainakin aineellisten resurssien osalta. Monesti jälkeenpäin tarkasteltuna eivät aineelliset resurssit kuitenkaan ole enää niin tärkeitä. Ihmiselle olisi tärkeintä saada tunteilleen vastakaikua ja kokea läheisyyttä, ymmärrystä, lämpöä ja hellyyttä. Silmää miellyttävä ulkomuoto ei voi tällaisia kokemuksia saada aikaiseksi millään.

Vaikka ihmisen mielenkiinto kiinnittyykin ensimmäisenä juuri toisen ulkonäköön, kumpuavat todelliset tunteet aivan jostain muualta.

Voin siis sanoa aloittajalle, että kaikki ihmiset eivät ole ulkonäkö- taikka mitään muutakaan keskeisiä, Mitä enemmän ihmisiä tapaat, sitä suurempi todennäköisyys on tavata se oikea. Yksinäisyydessä jää yksinäiseksi. Harrasta mitä tahansa, ota kontakteja, jokainen tapaamasi ihminen voi olla elämänkumppanisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2353
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1861
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1286
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    Aihe