Tuontiautoa ei saa enää koeajaa Saksassa

Ostoaikeissa

Pitää viedä trailerilla pois maasta. Suomessa saa sitten pölläyttää noet ilmoille. Näin siis diesel-autoa ostettaessa.

7

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rewq

      Eikö sua itseäsikin joskus kuitenkin nolota nuo uskonattoman typerät kirjoituksesi?

    • Se, joka edes vähän on lukenut näitä kirjoituksia tietää, että Saksassa ei pääsääntöisesti voi koeajaa autoa.
      Kannattaa siis ostaa vain jollain lailla luotettavilta myyjiltä - niinkuin Suomessakin.
      Siitäkin on jo moneen kertaan puhuttu, että tingata ei myöskään juuri voi, juu -
      100 - 200 € - mutta siinä se on.
      Usein kysytään, että mistä viasta on kysymys?
      Vika halutaan aina ensi kädessä itse korjata. Lisäksi auton saa harvoin mukaansa siinä samassa - samana päivänä, vaan liike haluaa ennen luovutusta yleensä käydä lävitse auton, jotta kaikki olisi sovitussa kunnossa.
      Asia on tietenkin toinen, jos saksalaisesta häkkikaupasta lähtee ostamaan tonnin pommia. Ei se ole uusi auto sielläkään, eikä Saksassa ole samanlaista Kuluttajansuojaa kuten täällä.

      • Iiiiidddddd

        On kai Saksassa samantasoinen kuluttajasuoja, mutta vähän vaikeampi alkaa tappelemaan Saksassa Suomesta käsin.


    • Junioriteu

      Eu kieltää sitä ja tätä , olemme eu ssa emme siis voi...eu vaatii koko porukalle samat säännöt, olemmehan eussa , mutta niillä autoilla joilla eu saksassa ei saa ajaa kun surmaavat ihmisiä , juu niitä saa tuoda eu suomeen ja ajella täällä.......tu toi eu on niin itun uunoja varten , kädrt ylös .....eu nokit

    • Joulusika

      No ostetaan sikapossu säkissä, kotona vasta avataan paketti!

    • Ahdasta

      Saksassa autokaupat siirtelevät varastojaan diesel-kieltojen kiristäessä silmukkaa. Siellä tosiaan on tullut ongelmaksi se, että käytetyt dieselit eivät kohta enää mahdu niille varatulle alueelle.

    • Saksan kuluttajasuojassa ei nyt ainakaan ole sitä kuuluisaa Suomen kuuden
      kuukauden sääntöä.
      Vaikka kysymyksessä on ns. "EU:n sisäkauppa", niin ainakin häkkikaupat myyvät
      kyllä "Für Export", mikä vapaasti suomennettuna tarkoittaa ns. perävalotakuuta.
      Ostakaa siis autonne kunnon liikkeestä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe