Totuushan on että tavara kulkee dieselillä (rekoilla) ja kun polttoaineen hinta nousee se nostaa tavaran hintaa ja laskun maksaa kuluttaja.
Ei taida liikenteessä olla montaa rekkaa bensamoottorilla..
Kuljetuskustannukset
20
370
Vastaukset
- Odotellaan_
Totta joka sana.
Apu on vielä matkan päässä, nimittäin sähkömoottorirekat. Näitä kyllä jo testaillaan kovasti, mutta aikaa menee vielä tovi.- mikäs.siinä
Hyvä homma.
- sisudiesel
Ei liene ainuttakaa...ainakaan rekkaa, kuorma-autosta puhumattakaa , joka liikkuu bensa koneella ...aktiivi liikenteessä. Höpö ajuissa tilanne lienee jo toinen...kun joissakin veteraani kuormuressa on vielä bensakone...tähteenä.
Tässä puhuttiin tietävään sävyyn että tavara kulkee rekoilla.
Kyllä, kyllä.
Mutta tiesitkö, että 85% kaikista kuljetuksista kulkee meritse?
Itämerellä raskaan polttoöljyn käyttö aluksissa on jo aikoja sitten
kielletty. Uusimmat lautat toimivat kaasulla.- Hyvin-hokattu
Totta. Merellä rekat ovat harvinaisia. Yhtä harvinaisia kuin rahtilaivat sisämaassa.
Mutta mitä halusitkaan varsinaisesti tuoda esiin kirjoituksellasi? - Lkmnjh
Raskas polttoöljy ei ole samaa kuin diesel.
Diesel on käytännössä samaa kuin kevyt polttoöljy, lämmitysöljy, moottoripolttoöljy ja mitä nimiä niitä nyt onkaan....
Eroaa vain verotuksen vuoksi käytettävän väriaineen osalta. - ainakin.Suomessa
"Mutta tiesitkö, että 85% kaikista kuljetuksista kulkee meritse?"
Minä luulen, että lähes kaikki laivoilla kuljetettavat tavarat tulevat satamaan ja lähtevät satamasta
maitse, junilla ja kuorma-autoilla. - varoitus
Lkmnjh kirjoitti:
Raskas polttoöljy ei ole samaa kuin diesel.
Diesel on käytännössä samaa kuin kevyt polttoöljy, lämmitysöljy, moottoripolttoöljy ja mitä nimiä niitä nyt onkaan....
Eroaa vain verotuksen vuoksi käytettävän väriaineen osalta.Lämmitysöljyä ei saa käyttää moottoripolttoöljynä moottoreissa,
Seurauksena vaurio. - Lkmnjh
varoitus kirjoitti:
Lämmitysöljyä ei saa käyttää moottoripolttoöljynä moottoreissa,
Seurauksena vaurio.Samaa ainetta se on. Jotain maksullista lisäainetta on mahdollista sekoittaa lämmitysöljyyn mukaan, mutta ei ole pakko. Dieselmoottori pyörii hyvin sillä. Verotussyistä sitä ei saa käyttää autoissa.
Lämmitysöljyä kutsutaan myös moottoripolttoöljyksi, joka on siis samaa kuin diesel ilman veroja. Itse aineessa erona on vain väriaine, joka paljastaa onko autossa käytetty verollista vai verotonta polttoainetta. Minulla on ollut ajokortti jo vuodesta 1972 ja viimeiset noin 30 vuotta olen ajanut dieselillä eikä koskaan ole minua autoni polttoainetta testattu. Olen ajanut koko ajan laillisella eli dieselillä, joten ei sillä niin väliäkään olisi ollut.
Eri nimet samalle aineelle ovat markkinointinimiä.
Jo vuosikausia olen talooni tilannut lämmitysöljyä vuosittain parisen tuhatta litraa. Laskulla joka kerta lukee moottoripölttoöljyä xxxx litraa. - kannattaakysyä
Lkmnjh kirjoitti:
Samaa ainetta se on. Jotain maksullista lisäainetta on mahdollista sekoittaa lämmitysöljyyn mukaan, mutta ei ole pakko. Dieselmoottori pyörii hyvin sillä. Verotussyistä sitä ei saa käyttää autoissa.
Lämmitysöljyä kutsutaan myös moottoripolttoöljyksi, joka on siis samaa kuin diesel ilman veroja. Itse aineessa erona on vain väriaine, joka paljastaa onko autossa käytetty verollista vai verotonta polttoainetta. Minulla on ollut ajokortti jo vuodesta 1972 ja viimeiset noin 30 vuotta olen ajanut dieselillä eikä koskaan ole minua autoni polttoainetta testattu. Olen ajanut koko ajan laillisella eli dieselillä, joten ei sillä niin väliäkään olisi ollut.
Eri nimet samalle aineelle ovat markkinointinimiä.
Jo vuosikausia olen talooni tilannut lämmitysöljyä vuosittain parisen tuhatta litraa. Laskulla joka kerta lukee moottoripölttoöljyä xxxx litraa.polttoaineista
Minua ei taaskaan ymmärretty! Kirjoitus ehkä ns. "Off Topic"?
Yritin vain inistä, että globaalisti ajatellen ne suurimmat päästöt tulevat kokonaan muualta kuin autoliikenteestä.
Raskaan polttoöljyn viskositeetti on niin suuri, että vaikka astian kääntää nurin, mitään
ei valu. Jotta öljystä tulisi juoksevaa, sitä on ennen käyttöä lämmitettävä satoihin celcius-asteisiin. Tätä tököttiä sai siis ennen myös Itämerellä käyttää, nykyisin sen käyttö edellyttää varsin kalliita jälkiasennettuja puhdistuslaitteistoja aluksissa. Maailman merillä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta sitä saa siis edelleen käyttää.- Pulleroita
Niin souwat ei mitään väliä, vaikka nousee?
- löpömies
Ajan löpöllä joten halpaa on. Ainoa vaan joutuu lutraan kemikaaleilla joka tankkauksen jälkeen jotta poliisi ei narauta. Netissä myynnissä aineet joilla löpön saa lailliseksi.
- IhanTurhaaTouhua
Ei tarvi ostaa netistä noita aineita lutratravaksi, kun dieselissä ne jo on valmiina.
- Ei-tarvitse
Nuo lisäaineet vaan tuhoaa moottorin sillä Suomen Dieselissä on jo kaikki lisäaineet ja jos laittelee sekaan lisää moömmöjä niin polttoaineen laatu vaan heikkenee, kun ei tiedä varmasti mitä siinä on valmiina ja mitä tapahtuu kun sekoitat jotai muuta sekaan. Ajanut dieselillä jo 30 vuotta enkä mitään lisäaineita ole ikinä laittanut. Suodattimen vaihdan kaksi kertaa vuodessa eli syksyllä ja keväällä niin toimii ja tietenkin oikea polttoaine kelien mukaan. Lapissa kun asun niin arktista onneksi ja se kestää kaiken. Välilaatu muuten ei kestä sen paremmin kuin kesädieselkään.
Muistaa pitää myös ajaa tankki niin tyhjäksi kun uskaltaa kun alkaa talvilaatua tunkeen sinne. 10 l kesälaatua vaikka arktisen sekaan niin se on sitten kesälaatua koko tankki.
- ei-vaan-toimi
Ei voi pelkästään sähköön perusta akuljetuksia sillä Venäjällä keino lamauttaa koko sähköverkko muutamassa tunnissa tai korkeintaan viikossa koko verkko alas.Kulkeeko sotavoimat sitten sähköpanssareilla ja entä miten saadaan reservi kasaan kun ei sähköautolla pääse mihinkään vaan kotiin pitää jäädä odotteleen ryssiä. Vekko todellakin voidaan lamauttaa helposti ja suomessa jos ei verkkohyökkäys netin kautta toimi niin 12 päämuuntamoa rejäyttämällä koko suomi pimenee kuukausiksi.
Voidaankin siis kysyä onko nämä jotka ajavat polttomoottoreita väkisin alas Venäjän palkkaamia?????- ei.niin.vaikeaa
panssarit ja muut voidaan pitää vaikkapa kotimaisessa biodieselissä tai -kaasussa
tavallisen taavin ajoveuvoista on kysymys ja joka päiväisestä ajossa sähkö on tulevaisuutta
- sähköautoilija
Tavaran kuljetukseen on biodiesel ja biokaasu oivat ratkaisut. Biopolttoaineita ei pitäisi henkilöautoihin tuhlata vähäisen saatavuuden takia. Biopolttoaineet pitäisi valmistaa vain jätteistä, ei kasvavista kasveista ym.
- tässähiemantietoa
Tekö ette tajua että rekat ja suuret härvelit kuten sotakalusto tulee kulkemaan kauan dieselillä?
Mutta henkilöautoihin dieselien suhteen on muutos tapahtumassa,oletteko ymmärtäneet kuvion?
Diesel henkilö auto nykymittapun mukaan on jo esihistoriallinen laite.- VesivoimaaJaYdintä
Biodiesel on helpompaa valmistaa.
Uusia ydinvoimaloita tarvitaan Suomeen, jos sähköpopulismi todentuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833902
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342833Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä982214Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?271760Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201707- 301664
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731463