ostin auton huutokaupatcomista huijausta

äläostahuutokaupasta

ostin huutokaupatcomista fiat punton 600e ja ilmoituksessa kaikki oli kunnossa. menin hakemaan autoa ja se toimi koti matkan 300km hyvin. seuraavana päivänä sitten paloi toinen etulampu vain. en vielä tästä välittänyt mitään. sitten seuraavana päivänä käsi jarru ei pitänyt enää ollenkaan ja jarrut alkoi laahata. huomasin myös että talvi kumet on aika loppu ja autossa on ruostetta helmoissa paljon. piti olla lailliset kumet ja vain vähän ruostetta. viikko tästä niin akku hajosi ja laturin remmi alkoi vinkumaan. otin yhteyttä huutokaupatcomiin ja kuulemma ihan normaalia. ei ole minusta. halusin purkaa kaupan ja myyjä korvaa kulut mitä minule on tullut. ei käynyt. viat maksaa korjata 300 euroa vaadin myyjältä tätä ei käynyt lupasi vain korvata 30 euroa akusta. valitin tästä nyt kuluttaja asiamiehelle ja nyt alkaa varmaan kaupan purku pian onnistua. älkää vain ostako huutokaupatcomista autoa tässä hyvä varoitus kuluttaja asiamies hoitaa kyllä kusetukset!

27

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkeaSitä

      Tämän on pakko olla vitsi. Ei kukaan osta huutokaupasta 600e Fiattia ja kuvittele sitä kunnossa olevaksi. Jos on totta, alan tuntemaan sympatioita autokauppiaita kohtaan.

      • äläostahuutokaupasta

        tämä on täysin totta minua tässä on auto myyjä huijannut. kauppa pitäisi heti purkaa olen vasta 2 viikoa autolla ajanut ja heti jo noin paljon vikaa. minä luulin saavani hyvän auton kun niin luki mutta ei se ole hyvä. myyjä ei enää vastaa minulle vaikka yritän soitta joka päivä monta kertaa. kuluttaja asiamies onneksi hoitaa meidän auto kaupassa huijattujen asiat. en kerinnyt kuluttaja asiamiehestä myyjälle vielä sanoa mutta kun kuulee niin purkaa kaupan muutenkin. auto kauppiaat ovat huijareita ja KUSETTAJIA! en ole varmaan eka jota on kusetettu.


    • äläostahuutokaupasta

      tuli kyllä petetty olo tästä ja huonoista talvi kumeista teen rikos ilmoituksen vielä ne pitää olla hyvät niin kun oli luvattu. pintaa niissäon vain 2 milliä pitäis nekin heti uusia. poliisi ja kuluttaja asiamies hoitaa huijarit. en vielä liikkeen nimeä täälä julkaise mutta tulen sen haukumaan kyllä myöhemmin oikein kunnolla tästä kusetuksesta!

    • TervetuloaArkiElämään

      No saipahan ostaja taas kokemusta autoelämästä, ja raskaamman käden kautta!!

      • äläostahuutokaupasta

        minä tässä myyjälle opetuksen annan niin loppuu huijaaminen. säikähtää jo kun kuulee sanan KULUTTAJA ASIAMIES !!!


      • Myyjä
        äläostahuutokaupasta kirjoitti:

        minä tässä myyjälle opetuksen annan niin loppuu huijaaminen. säikähtää jo kun kuulee sanan KULUTTAJA ASIAMIES !!!

        Oi voi, kun pelottaa!!! Hui!! Onkos sulla varaa oikeudenkäyntiin?


      • äläostahuutokaupasta
        Myyjä kirjoitti:

        Oi voi, kun pelottaa!!! Hui!! Onkos sulla varaa oikeudenkäyntiin?

        kyllä on ja on varaa korjata autoki heti ku työttömyysrahat tulee eikä sossun rahat niinku kaikki tietysti tuosta luulee. oikeuden käynti ei maksa mitään minulle ja kyllä tämän KUSETUKSEN sinne vienkin jos pakko on mutta myyjä kyllä kaupan purkaa ku kuluttaja asiamies sinne yhteydes on. auto kauppias säikähtää kuluttaja asiamiestä. älkää vain ostako kukaan huuto kaupasta mitään ja jos ostatte niin vaatikaa takuu se normaali 6 kuukautta. tämä olkoon esi merkki siitä kaikille.


      • mikäolisivaanhyvä

        95% suomen autokauppiaista pääsisi henegstään, jos köyhät tapettaisin.


      • äläostahuutokaupasta

        se hyvä puoli täss on että itte ei tartte oikeuskuluja maksaa ku valtio maksaa. sossusta sain viä korjausrahat autoon ja sitte alkaa piina auto kauppiaalla hahhahah minua yritti huijata mutta täältä pesee kuluttaja asiamies on myyjään tänään yhteydes !!!!


    • otanosaasuruunne

      Pitää tietää mitä tekee.
      Minusta siellä lukee, että ei takuuta, ei vaihto tai palautusoikeutta.

      Usein myös lukee, että pitäisi itse mennä katsomaan että mistä on kyse ennen tarjoamista.
      Harmi että sait huonon auton.
      Pitäisi itse osata korjailla ja huoltaa autoa. Muuten tulee aina kalliiksi autonpito.

      • äläostahuutokaupasta

        takuu on kaikissa vaikka myyjä toisin väittää myös huutokaupassa myydyissä ja KULUTTAJA ASIAMIES kyllä hoitaa homman ja sanoin jo kuluttaja asiamiehelle että suullinen takuu on sovittu ja niin on kun auto myyjä sanoi että auto on hyvä ja ei kun kovaa ajoa se tarkoittaa jo takuuta. petoshan se on myös jos kumet ei ole lailliset vaikka luvataan poliisi hoitaa tuon.


      • onneataisteluun
        äläostahuutokaupasta kirjoitti:

        takuu on kaikissa vaikka myyjä toisin väittää myös huutokaupassa myydyissä ja KULUTTAJA ASIAMIES kyllä hoitaa homman ja sanoin jo kuluttaja asiamiehelle että suullinen takuu on sovittu ja niin on kun auto myyjä sanoi että auto on hyvä ja ei kun kovaa ajoa se tarkoittaa jo takuuta. petoshan se on myös jos kumet ei ole lailliset vaikka luvataan poliisi hoitaa tuon.

        Huutokauppa ei ole kuluttajakauppaa, vaan se on avointa tarjouskauppaa.
        Siinä ei ole käsitykseni mukaan mitään takuuta.
        On hienoa tietysti jos olisikin toisin, kun yleensä.

        Mutta jos lukee jotakin, niin se tarkoittaa sitä. Ei takuuta tarkoittaa ei takuuta.
        Toivon puolestasi, että takuuta olisi.


    • Suloovilee

      Puristimeen joutaisivat kaikki huutokaupatut kalut ja vehkeet!

    • haeapua

      Lue säännöt ohjeet tarkasti,
      ei aina kun vain
      ITKEE KOVAA KUIN PIKKUTYTTÖ,
      saa periksi,
      tosin itsensä katkeroittaa kun ei myönnä omia virheitään.
      Lakimiehet kyllä palauttavat tuon aloittajan!
      Olet väärässä,
      koita kestää
      ja jatka elämääsi,
      tosin kuin noin pienen ja edullisen auton kanssa kun tulee poru niin kyllä varmasti läheisilläsi
      ja kaikilla kenen kanssa olet ammattiriitelijänä
      tekemisissä on vaikeaa, älä ihmettele jos kukaan ei halua olla kanssasi missään tekemisissä luonnevikasi tähden.
      Ammatiapua on tarjolla.

    • Aamentällejutulle

      Tämä on ilmeisesti provo. Mutta jos ei ole niin kerron, että kuudensadan euron auto voi olla täysin romu ja jos sen ostaa niin itse täytyy korjata. Toinen seikka, huutokauppasivuille pannaan myyntiin kaikki paskimmat autot.

      • äläostahuutokaupasta

        promo sinulla on housuissasi. takuu 6 kuukautta tulee kaikkiin autoihin lukee kuluttaja asiamiehen sivuilla. minä aion purkaa tämän kaupan auto on huonompi mitä piti olla ja siihen tuli heti iso remontti. auto kauppiaat on huijareita ja kusettajia onneksi on kuluttaja asiamies joka hoitaa meidän huijattujen asiat.


      • Aamentällejutulle
        äläostahuutokaupasta kirjoitti:

        promo sinulla on housuissasi. takuu 6 kuukautta tulee kaikkiin autoihin lukee kuluttaja asiamiehen sivuilla. minä aion purkaa tämän kaupan auto on huonompi mitä piti olla ja siihen tuli heti iso remontti. auto kauppiaat on huijareita ja kusettajia onneksi on kuluttaja asiamies joka hoitaa meidän huijattujen asiat.

        Mitkään takuutukset ja palautusoikeudet, eivätkä oikein mitkään muutkaan säännöt, koske huutokaupasta ostettua tavaraa. Omalla vastuulla, voi tulla hyvä tai huono.


      • painu.vittuun.määkimästä
        äläostahuutokaupasta kirjoitti:

        promo sinulla on housuissasi. takuu 6 kuukautta tulee kaikkiin autoihin lukee kuluttaja asiamiehen sivuilla. minä aion purkaa tämän kaupan auto on huonompi mitä piti olla ja siihen tuli heti iso remontti. auto kauppiaat on huijareita ja kusettajia onneksi on kuluttaja asiamies joka hoitaa meidän huijattujen asiat.

        Heh!
        "takuu 6 kuukautta tulee kaikkiin autoihin lukee kuluttaja asiamiehen sivuilla."

        Ei muuten tule eikä noin siellä luekaan.

        "onneksi on kuluttaja asiamies"

        Onneksi tosiaan on kuluttajaneuvonta, joka neuvoo ja ojentaa teitä kuspäitä eikä meidän kauppiaiden tarvitse teidän kanssa keskustella. Nimittäin keskustelun yrittäminenkin vaikkapa kaltaisesi aasin kanssa on kovin hankalaa, jopa mahdotonta; Ei se mitään usko eikä ymmärrä.
        Kuluttajaoikeusneuvojat on hyviä autokauppiaan apureita näissä tapauksissa.


    • Fiiat

      Fiiatissa pitää tehdä kansiremontti 60.000km välein, 10vuottavanhaan pitää vaihtaa jo helmat, ja kaikki jarruputket, kuuluu auton luonteeseen.

    • punto.suohon

      Ei kai tämä juttu ole totta ?

    • etkestätappiota

      Ei tietenkään,
      joku vähemmän kouluja
      käynyt kirjoittaa mustamaalatakseen huutokauppoja,
      koska ei saanut ilman,
      taas jotain mitä päiväunissaan kuvitteli saavansa,
      ja kun ei haaveet ja todellisus kohdannut ,
      niin katkerana epärealistina aletaan valehhtelemaan,
      vastoin totuutta.
      Ei yksi huutaja määrää millä hintaa myydään,
      se ostaminen , myyminen ja huutaminen on aina vapaaehtoista ,
      ja suurin summa voittaa,
      koita kestää!"!

    • savuttaja

      No vähän samalainen kokemus sillä poikkeuksella, että ostin savuttavan auton, joka osoittautui käyttökelvottomaksi ellei romuksi.
      No, kalliiksi tuli, mutta oppi oli sellainen, että jos ilmoituksessa kerrotaan vaikkapa, että moottori savuttaa kylmänä, niin käytännössä se tarkoittaa, että moottori on viallinen, rikki. Myyjän mukaan.
      Pitää siis ymmärtää lukea rivien välistä!

    • On säälittävää lukea tätäkin ketjua.
      Lisäksi pelkään pahoin, että aloittajan kirjoitus vastaa valitettavasti aika laajan ns. kouluja käymättömän kansanosan käsityksiä kaupankäynnistä ja sen säännöistä noin yleensä.
      Ei vaadi edes suurta vaivaa ennen huutokauppaa itse ottaa selville, mitkä ovat sen ehdot.
      Tässäkin tapauksessa huutokaupan ehtoihin ja kohteisiin on voinut ennalta tutustua, mutta jos on vain netissä olevien kuvien perusteella tehnyt kauppaa, niin saa kyllä syyttää itseään.
      Auton korjaukseksi € 300,- on aika pieni summa, mutta toki paljon, jos suhteuttaa sen huutohintaan. Selvää on edelleen, etteivät sen auton korjaukset tähän lopu. Onneksi on olemassa vuosikatsastus, sillä muuten vielä useampi vaarantaisi liikennettä ajamalla liikennekelvottomilla romuilla. Aloittajan käsitys autoista on lisäksi hyvinkin vajaavainen. Hän nimittäin pitää jopa tiensä päähän tullutta ajovalopolttimoa myyjän vikana.
      Ajovalopolttimot palavat joko käyttöikänsä päässä tai aivan satunnaisesta tärähdyksestä, eikä sitä voi ennakoida muuten kuin pitämällä varapolttimoa mukana ja opettelemaan sen vaihto vaikka pimeällä maantiellä.
      Kehotan ottamaan kokemuksesta opiksi, oppirahana € 600,- on aika vähän, sillä jatkokorjaukset, jarrut ym. eivät millään lailla nosta auton arvoa, joten halvimmalla pääsee, poistamalla auto liikennekäytöstä.

      • okokokk

        Jep , ja jatka matkaa Jopolla .


    • Anonyymi

      Pelle Suomalainen yrittäjävihassaan ostaa yksityiseltä.

      Yksityisten välistä kauppaa ei koske minkäänlaiset kuluttajansuojat.

      600 euron Fiat yrittäjältäkin on siinä kunnossa, että siitä voit ihan rauhassa huutaa vaikka jumalaa apuun, mutta mitään et mahda. Olet itse syyllistynyt huolimattomuuteen kaupanteossa.

    • Anonyymi

      Mitä?Ostin Fiatin?600€?
      Onko MT ihan kunnossa?

    • Anonyymi

      Lue säännöt tai luetuta jollain lukutaitoisella tai kysy lakimieheltä huutokauppaa koskevat lait, ja tyydy faktoihin piste.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      148
      5226
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2252
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1561
    6. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      23
      1535
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1319
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1187
    Aihe