Tuo mies yritti hakea korvauksia, aika tyhmää kun tietäähän sen miten siinä käy:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005912147.html?ref=rss
"Miehen esittämän laskelman perusteella vaimo olisi asunut, syönyt ja ajellut autolla hänen piikkiinsä 35 000 euron edestä ja törsäsi itseensä ison summan.
Mies laski avovaimon asumisen maksaneen 13 850 euroa, ruokaan meni 18 600 euroa, autoa hän käytti 3 000 euron edestä ja päälle tuli vielä muita kuluja."
Jutussa ei kerrottu missä ajassa nainen oli nuo kulut aiheuttanut, joka tapauksessa kallista on avovaimonkin pito. Ei siitäkään omiaan saa pois vaikkei osittelemaan joutuisi niin kuin tuo josta jo juttua palstalla olikin:
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005909142.html
Kyllä taitavat olla aikamoisia turhakkeita 2000-luvun sekä avio- että avovaimot, avovaimo toistaiseksi ainakin vähän halvempi mutta eihän silläkään oikein mitään tee ja kulua näyttää tuottavan nekin. Oikeastaan ihan hyvä kyllä että miehet alkavat heräämään ja peräämään oikeuksiaan, vaikka tuossa jutussa häviö olisin selvä periaate on hyvä että ainakin edes koettaa vaatia omiaan pois.
Avovaimokuluja ei korvata
52
455
Vastaukset
"Yhteiselämän aikana mies ei vaimon mukaan koskaan vaatinut, että kulut pitäisi kattaa jollain toisella tavalla. Mies hyväksyi, että vaimo hoitaa taloutta ja lasta.
Vaimo muistutti, että jokin merkitys yhteisen talouden eteen tehdyllä työllä oli myös äitiyslomalla ja totesi, ettei hän voinut osallistua yhtään suuremmalla panoksella ja hän käytti sen eteen kaikki varansa ja työpanoksensa."
Ihme hyväksikäyttäjiä nämä 2000-luvun miehet kaikki aina on.Mies varmaan hyväksyi että vaimo hoitaa taloutta ja lasta kun kuvitteli että ne ovat siinä pidempäänkin, varmaankin vasta vaimon ilmoitettua erohaluista alkoi laskimen kanssa sauhuamaan :D
Harmaaritari kirjoitti:
Mies varmaan hyväksyi että vaimo hoitaa taloutta ja lasta kun kuvitteli että ne ovat siinä pidempäänkin, varmaankin vasta vaimon ilmoitettua erohaluista alkoi laskimen kanssa sauhuamaan :D
Parempi että laskin sauhuaa nyrkin tai aseen sijaan.
- Nainen39vee
Koita nyt sinäkin päättää, mikä on hyvä. Tässä nainen oli jäänyt äitiyslomalle ja hoitanut lasta ja kotia - sehän on jotakuinkin se, mitä olet itse kertonut pitäväsi ihanteena. Vähän mahdoton niistä Kelan maksamista perhe-etuuksista on osallistua samalla rahalla kuin mitä palkasta pystyisi osallistumaan.
Olisiko sinusta sitten kuitenkin se uranainen parempi?
Nimittäin sellainen ei voi olla mahdollinen yhtälö, että naisella ei olisi ammattia eikä työtä, mutta kuitenkin hän saisi jostain taikalaatikosta rahaa niin paljon, että puoliso (mies) hyötyisi yhteiselosta rahallisesti.- Hä.ä
Koeta nyt sinäkin joskus miettiä sillä homonpäälläsi asioita miehen kannalta.
Pystytkö sinä puoliaivo siihen? - Nainen39vee
Hä.ä kirjoitti:
Koeta nyt sinäkin joskus miettiä sillä homonpäälläsi asioita miehen kannalta.
Pystytkö sinä puoliaivo siihen?No, itse olen toisaalta ollut avoliitossa paremmin tienaavakin osapuoli, mutta silti on erittäin vieras ajattelu ruveta laskemaan jotain puolisoon uponneita summia. Kuulostaa aivan harhaiselta laskea jotain ruokakuluja ja alkaa vaatia niitä takaisin jälkikäteen.
Se perhe-elämä nyt vaan on sellaista, että rahaa kuluu - myös muihin kuin itseen. Jos se tuntuu ongelmalliselta, silloin täytyy asettaa tuloraja kumppanille ja vastaisuudessa yrittää seurustella vain sellaisten kanssa, joilla on riittävän isot tulot. Tai ehkä kannattaa pitääkin suhteen vain tapailuasteella, tai korkeintaan seurustella niin, että asutaan erillään. Yhteistalous ja yhteisen perheen perustaminen vaan ei yksinkertaisesti onnistu tuolla logiikalla. Esim. jos kumppani sairastuu, hän ei saa yhteiskunnalta apua, kun puolison katsotaan olevan elatusvelvollinen. Ja kyllä silloin täytyy nurkumatta ja syyllistämättä myös itse kustantaa toisen toisen osapuolen elämää, kun on kerran sen valinnan tehnyt, että on yhteiseen kotiin muuttanut.
Sitten taas, jos huomaa kumppanin tuhlailevan liikaa ja jos huomaa käyttävänsä omia rahojaan liikaa toisen sellaiseen kulutukseen, jota itse pitää turhana, niin olisikohan silloin hiukan väärän ihmisen kanssa? - Hä.ä
Nainen39vee kirjoitti:
No, itse olen toisaalta ollut avoliitossa paremmin tienaavakin osapuoli, mutta silti on erittäin vieras ajattelu ruveta laskemaan jotain puolisoon uponneita summia. Kuulostaa aivan harhaiselta laskea jotain ruokakuluja ja alkaa vaatia niitä takaisin jälkikäteen.
Se perhe-elämä nyt vaan on sellaista, että rahaa kuluu - myös muihin kuin itseen. Jos se tuntuu ongelmalliselta, silloin täytyy asettaa tuloraja kumppanille ja vastaisuudessa yrittää seurustella vain sellaisten kanssa, joilla on riittävän isot tulot. Tai ehkä kannattaa pitääkin suhteen vain tapailuasteella, tai korkeintaan seurustella niin, että asutaan erillään. Yhteistalous ja yhteisen perheen perustaminen vaan ei yksinkertaisesti onnistu tuolla logiikalla. Esim. jos kumppani sairastuu, hän ei saa yhteiskunnalta apua, kun puolison katsotaan olevan elatusvelvollinen. Ja kyllä silloin täytyy nurkumatta ja syyllistämättä myös itse kustantaa toisen toisen osapuolen elämää, kun on kerran sen valinnan tehnyt, että on yhteiseen kotiin muuttanut.
Sitten taas, jos huomaa kumppanin tuhlailevan liikaa ja jos huomaa käyttävänsä omia rahojaan liikaa toisen sellaiseen kulutukseen, jota itse pitää turhana, niin olisikohan silloin hiukan väärän ihmisen kanssa?Sinähän puhut itsesi aivan pussiin. Ihmeesti se oli OK kun nainen eron yhteydessä putsasi miehen perintötilan?
Yritä nyt vittu päättää mitä mieltä oikein olet. - Nainen39vee
Hä.ä kirjoitti:
Sinähän puhut itsesi aivan pussiin. Ihmeesti se oli OK kun nainen eron yhteydessä putsasi miehen perintötilan?
Yritä nyt vittu päättää mitä mieltä oikein olet.Miten niin pussiin? Sehän käsiteltiin, että miksi se tila meni jakoon - koska tila ei tosiasiallisesti ollut avioliitosta erillinen, vaan siinä työskenneltiin yhdessä ja sitä rahoitettiin yhdessä. Ja koska avioehtoa ei ollut, tällainen yhdessä hoidettu tila tietenkin meni jakoon. Se meni ihan lain mukaan. Ja kyllä se niin pitää mennäkin tuollaisessa tapauksessa. Kuten sanoin, olisi myös ollut mahdollista tehdä se avioehto ja pitää maatila erillään puolisosta ja tämän rahoista - tällöin olisin ollut sitä mieltä, että olisi oikein, että tilaa ei jaeta. Minähän lähtökohtaisesti kannatan avioehdon tekemistä mutta silloin ei myöskään pidä olettaa toisen osapuolen kuitenkaan hoitavan toisen yritystä tai omaisuutta.
Avioliiton tai avoliiton aikainen leatusvelvollisuus on eri asia. Siihenkin yhteiskunta velvoittaa, mutta siitä ei voi tehdä mitään juridisesti pätevää sopimusta, jonka perusteella sitä ei olisi. Yhteiskunta ei myöskään ota mitään kantaa siihen, miten puolisoiden tulee hoitaa talouttaan eli kuka maksaa missäkin suhteessa. Se pitää sopia yhdessä. Jos asiasta ollaan eri mieltä, ei kannata muuttaa yhteen. On epärealistista ajatella, että itse voi olla sanomatta omaa mielipidettään ja toivoa, että yhteiskunta sitten myöhemmin hoitaa rahanjaon uudestaan.
Sinänsä on ihan yhtä ok jakaa kulut 50-50 tai tuloihin suhteutettuna, kunhan se molemmista osapuolista tuntuu reilulta ratkaisulta. Mutta asia pitää selvittää etukäteen, ei jälkikäteen.
Periaatteessa tämä tapaus on vähän samanlainen kuin se maatilan jako. Molemmissa mies on itse tehnyt valintansa ja molempien tapausten osalta lainsäädäntö on hyvin selkeä, eli kumpikin kyllä tiesi, mihin ryhtyi. Se on sitten eri asia, jos suhde tai kumppani osoittautuu pettymykseksi, mutta eihän kukaan voi sen perusteella vaatia toiselta hyvityksiä. Kuten sanoin: ei kannata suostua sellaiseen, mikä ei tunnu itsestä hyvältä. Jos ei halua yhteistaloutta, ei sellaista kannata aloittaa. Jos haluaa avioehdon, ei kannata mennä naimisiin ilman sitä. Jos kumppani tuhlaa liikaa, ei kannata jäädä hänen kanssaan yhteistalouteen vaan joko erota tai sopia, että sittenkin asutaan erikseen ja kumpikin hoitaa omat kulunsa. Sitten taas, jos muista syistä (esim. seksinhimo) jää suhteeseen, joka ei miellytä, silloin on tehnyt ihan itse valintansa, taas kerran. - ikihhj
Nainen39vee kirjoitti:
Miten niin pussiin? Sehän käsiteltiin, että miksi se tila meni jakoon - koska tila ei tosiasiallisesti ollut avioliitosta erillinen, vaan siinä työskenneltiin yhdessä ja sitä rahoitettiin yhdessä. Ja koska avioehtoa ei ollut, tällainen yhdessä hoidettu tila tietenkin meni jakoon. Se meni ihan lain mukaan. Ja kyllä se niin pitää mennäkin tuollaisessa tapauksessa. Kuten sanoin, olisi myös ollut mahdollista tehdä se avioehto ja pitää maatila erillään puolisosta ja tämän rahoista - tällöin olisin ollut sitä mieltä, että olisi oikein, että tilaa ei jaeta. Minähän lähtökohtaisesti kannatan avioehdon tekemistä mutta silloin ei myöskään pidä olettaa toisen osapuolen kuitenkaan hoitavan toisen yritystä tai omaisuutta.
Avioliiton tai avoliiton aikainen leatusvelvollisuus on eri asia. Siihenkin yhteiskunta velvoittaa, mutta siitä ei voi tehdä mitään juridisesti pätevää sopimusta, jonka perusteella sitä ei olisi. Yhteiskunta ei myöskään ota mitään kantaa siihen, miten puolisoiden tulee hoitaa talouttaan eli kuka maksaa missäkin suhteessa. Se pitää sopia yhdessä. Jos asiasta ollaan eri mieltä, ei kannata muuttaa yhteen. On epärealistista ajatella, että itse voi olla sanomatta omaa mielipidettään ja toivoa, että yhteiskunta sitten myöhemmin hoitaa rahanjaon uudestaan.
Sinänsä on ihan yhtä ok jakaa kulut 50-50 tai tuloihin suhteutettuna, kunhan se molemmista osapuolista tuntuu reilulta ratkaisulta. Mutta asia pitää selvittää etukäteen, ei jälkikäteen.
Periaatteessa tämä tapaus on vähän samanlainen kuin se maatilan jako. Molemmissa mies on itse tehnyt valintansa ja molempien tapausten osalta lainsäädäntö on hyvin selkeä, eli kumpikin kyllä tiesi, mihin ryhtyi. Se on sitten eri asia, jos suhde tai kumppani osoittautuu pettymykseksi, mutta eihän kukaan voi sen perusteella vaatia toiselta hyvityksiä. Kuten sanoin: ei kannata suostua sellaiseen, mikä ei tunnu itsestä hyvältä. Jos ei halua yhteistaloutta, ei sellaista kannata aloittaa. Jos haluaa avioehdon, ei kannata mennä naimisiin ilman sitä. Jos kumppani tuhlaa liikaa, ei kannata jäädä hänen kanssaan yhteistalouteen vaan joko erota tai sopia, että sittenkin asutaan erikseen ja kumpikin hoitaa omat kulunsa. Sitten taas, jos muista syistä (esim. seksinhimo) jää suhteeseen, joka ei miellytä, silloin on tehnyt ihan itse valintansa, taas kerran."Yhteiskunta ei myöskään ota mitään kantaa siihen, miten puolisoiden tulee hoitaa talouttaan"
Kyllä ottaa. Jos aviopuoliso tuhlaa avio-oikeuden alaista omaisuuttaa asiattomalla tavalla, voi avioerossa toinen puolisoista vaatia vastiketta, jolla osituksessa korjataan omaisuuden menetys niin, että tuhlarille ei tarvitse maksaa mitään tai vain sen verran kuin hän saisi ilman tuhlaustaan.
- jännää.elämää
välttäkää korkeastikoulutettuja tuollaisia ne on mutta heidän kanssaan ei ole tylsää eli tekevät jänniä asioita eli ovat jänniä
Jokainen siis huolehtikoon koulutuksestaan ja ansaitsemismahdollisuuksistaan. Parisuhde- ja perhe-elämähaaveet kannattaa laittaa toisarvoiseksi haihatteluksi, joka syö vain sitä saavutettua tienestiä.
Ja kaikilta jalat ristiin, ettei niitä vahinkorahastajia enempää saateta alulle.Niin, sitähän tämä ihana 2000-luku ja tasa-arvo ovat, eikös olekin hienoa? Toisaalta kyllä aika huvittavaakin kun tyhmät miehet alkaa heräämään että "hetkinen, sehän kavi mulle kalliiksi ja nyt se haluaa jo erota". Toisaaltahan sitä voisi kuvitella että tuokin ukko olisi tyytyväinen kun pääsi isosta kuluerästä eroon.
Mutta kyllähän se tosiaan niin taitaa olla että ihan kaikesta tulisi nykyään laatia tarkat sopimukset ja paperit, sovitaan liitonaikainen sukupuoliyhteys 2krt viikossa ettei vaan ole raiskaus, lähetetään kumppanille kuukausittain lasku yhteisen talouden menoista, sovitaan vuokra jos toinen omistaa yhteisen asunnon ennestään jne, on tämä hienoa aikaa,
- satasiasatasia
Heh. Mä arvasin, että Harmis repii takaraivosta loputkin haivenet, kun tään jutun kuulee.
Se on kuules ritariajat ohi, tai ei ainakaan kannata niin ritarillisesti tehdä asioita, että ne tehtyään ja jäätyään nallina kalliolle vois niitä takasin vornuta.
Tyhmä jätkä, jos on elättänyt pilluntoivossa naista. Vaikka luultavasti ei tämäkään ihan näin mustavalkea ole. Vastuuttomuudesta saa nyt sitten maksella jopa lakiporukalle. Suhteellisen kallista on tuo vastuuseen oppiminen jollekulle äijälle.Heh, olisihan noita mitä repiä mutta minua vaan huvitti tuo että miten tyhmä mies voi olla kun kuvittelee saavansa tasoitusta, ei tietenkään saa. Tuo aika erityisenb huvittava:
"Mies laski euron tarkkuudella, että avovaimo käytti yhteisen talouden hyväksi yhteensä 8 897 euroa."
Mimmoistahan narinaa on ukkokulta pitänyt aina ostokset maksettuaan :D
Mutta tosissaan siis niin kuin aloituksessa mainitsin, joskus ennevanhaanhan ei olisi tuollainen olisi tullut kuulonkaan, mies luonnollisesti sitoutui elättämään perhettä mutta nykyään ilmeisesti on vaimoihmiset heittäytyneet niin huonoiksi että aletaan laskelmia esittämään.- nykynaisetjasuhteet
Harmaaritari kirjoitti:
Heh, olisihan noita mitä repiä mutta minua vaan huvitti tuo että miten tyhmä mies voi olla kun kuvittelee saavansa tasoitusta, ei tietenkään saa. Tuo aika erityisenb huvittava:
"Mies laski euron tarkkuudella, että avovaimo käytti yhteisen talouden hyväksi yhteensä 8 897 euroa."
Mutta tosissaan siis niin kuin aloituksessa mainitsin, joskus ennevanhaanhan ei olisi tuollainen olisi tullut kuulonkaan, mies luonnollisesti sitoutui elättämään perhettä mutta nykyään ilmeisesti on vaimoihmiset heittäytyneet niin huonoiksi että aletaan laskelmia esittämään.Nykyään ei tarvitse edes epäillä sitä etteikö lähes kaikki nykynaiset petä ja jätä. Ainoa mikä vaihtelee on se että kuinka nopeasti se tapahtuu.
nykynaisetjasuhteet kirjoitti:
Nykyään ei tarvitse edes epäillä sitä etteikö lähes kaikki nykynaiset petä ja jätä. Ainoa mikä vaihtelee on se että kuinka nopeasti se tapahtuu.
Noinhan se varmaankin on ja varmaan sitten noilla tyhmillä jotka niiden kanssa lapsia tekee iso järkytys se ettei se yhteiselo olekaan ikuista. Typerät romantikot kuvittelee että liitot kestää niin kuin niiden omilla vanhemmilla ja panostavat noihin naisiin säästöjään yhteisen tulevaisuuden toivossa, sitten kun se tulevaisuus ooittautuu kuplaksi aletaan laskemaan. miesten tulisi oppia suhtautumaan tavisnaisiin niin kuin maksullisiinkin, maksat tämän verran siitä että saat olla sen kanssa tämän kuukauden, katsot sitten minkä verran olet valmis panostamaan kuukausittain siitä että saat p..ua.
Harmaaritari kirjoitti:
Noinhan se varmaankin on ja varmaan sitten noilla tyhmillä jotka niiden kanssa lapsia tekee iso järkytys se ettei se yhteiselo olekaan ikuista. Typerät romantikot kuvittelee että liitot kestää niin kuin niiden omilla vanhemmilla ja panostavat noihin naisiin säästöjään yhteisen tulevaisuuden toivossa, sitten kun se tulevaisuus ooittautuu kuplaksi aletaan laskemaan. miesten tulisi oppia suhtautumaan tavisnaisiin niin kuin maksullisiinkin, maksat tämän verran siitä että saat olla sen kanssa tämän kuukauden, katsot sitten minkä verran olet valmis panostamaan kuukausittain siitä että saat p..ua.
Pöh, voi ne naisenkin rahat huveta mieheen yhteiselossa...kyllä liitot kestääkin, jos kumppani on vaikeinakin aikoina kumminkin tärkeä ja kumpikin tahtoo yhdessä selvitä eteenpäin...
Yksin yksikään ei suhdetta pystyssä pysty pitämään, tangoon tarvitaan kaksi...mazy kirjoitti:
Pöh, voi ne naisenkin rahat huveta mieheen yhteiselossa...kyllä liitot kestääkin, jos kumppani on vaikeinakin aikoina kumminkin tärkeä ja kumpikin tahtoo yhdessä selvitä eteenpäin...
Yksin yksikään ei suhdetta pystyssä pysty pitämään, tangoon tarvitaan kaksi...Joo voi mutta yleisemmin kuitenkin taitaa olla niin että nainen on pa tullessaan ainakin niin kuin noissakin molemmissa tapauksissa. Matkustelut, ostostelut, ihana elämä vievät naisen rahat ja sitten etsitään avo/aviokumppani joka aikansa elättää.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo voi mutta yleisemmin kuitenkin taitaa olla niin että nainen on pa tullessaan ainakin niin kuin noissakin molemmissa tapauksissa. Matkustelut, ostostelut, ihana elämä vievät naisen rahat ja sitten etsitään avo/aviokumppani joka aikansa elättää.
Pessimistinen sinä.🤣
Nykyään naisilla on omaa rahaa enemmän, kuin ennen myös omaisuutta...oma lukunsa sitten ne, jotka vasiten etsivätkin elättäjää ja kivijalanrakentajaa...
Ettei itse saa hommatuksi itselleen mitään arvokasta tai merkittävää ilman miestä..mazy kirjoitti:
Pessimistinen sinä.🤣
Nykyään naisilla on omaa rahaa enemmän, kuin ennen myös omaisuutta...oma lukunsa sitten ne, jotka vasiten etsivätkin elättäjää ja kivijalanrakentajaa...
Ettei itse saa hommatuksi itselleen mitään arvokasta tai merkittävää ilman miestä..nykyään naisilla on rahaa ja tienestejä mutta ne taitaa mennä matkailuun ja huvitteluun, sitten kun etsitään mies se tarkoittaa sitä että rahat on loppu, tuli ylihuvitelluksi. Yksi heppu joka on nettideittailuja harrastanut sanoi ettei hän ainakaan ole löytänyt yhtään naista joka ei olisi persaukinen, otannan laajuuudesta en kyllä tiedä.
- jenkkimeininkitäälläjo
Harmaaritari kirjoitti:
Heh, olisihan noita mitä repiä mutta minua vaan huvitti tuo että miten tyhmä mies voi olla kun kuvittelee saavansa tasoitusta, ei tietenkään saa. Tuo aika erityisenb huvittava:
Mutta tosissaan siis niin kuin aloituksessa mainitsin, joskus ennevanhaanhan ei olisi tuollainen olisi tullut kuulonkaan, mies luonnollisesti sitoutui elättämään perhettä mutta nykyään ilmeisesti on vaimoihmiset heittäytyneet niin huonoiksi että aletaan laskelmia esittämään.No ajat muuttuu, mutta niinpä ihmuisetkin. Ei mullakaan varmaan menis ihan tasan rahanhankinnat exän kanssa, mutta kyllä se taas hoisi kotona muksuja sentään.
Ei ahkä kannata suhteita kovin rahan perään miettiä ja toisaalta jos miettii tarkalle, niin kannattais miettiä silloin itse suhteen aikana, ehkä tuolleen jälkeenpäin on hiukan vaikea noita kaikkia kuluja ottaa vuosien jälkeen tarkasteluun...suorastaan naurettavalta kuullostava juttu kyllä... Harmaaritari kirjoitti:
nykyään naisilla on rahaa ja tienestejä mutta ne taitaa mennä matkailuun ja huvitteluun, sitten kun etsitään mies se tarkoittaa sitä että rahat on loppu, tuli ylihuvitelluksi. Yksi heppu joka on nettideittailuja harrastanut sanoi ettei hän ainakaan ole löytänyt yhtään naista joka ei olisi persaukinen, otannan laajuuudesta en kyllä tiedä.
Hehe, nojuu ne vähät varat voi olla kiinnitettynä omaisuuteen ja siitä syntyviin kuluihin. Silleen toki voikin olla aina pa, ainakin irtorahan suhteen..
Mut harvemmin sillon on varaa matkysteluun tai muuhunkaan törsäämiseen, jos noin kuten kuvailin..
Ehkä nykyään naisilla on enempi hinku elämyksiin, kun pesänrakentamiseen, en tiedä?☺️mazy kirjoitti:
Hehe, nojuu ne vähät varat voi olla kiinnitettynä omaisuuteen ja siitä syntyviin kuluihin. Silleen toki voikin olla aina pa, ainakin irtorahan suhteen..
Mut harvemmin sillon on varaa matkysteluun tai muuhunkaan törsäämiseen, jos noin kuten kuvailin..
Ehkä nykyään naisilla on enempi hinku elämyksiin, kun pesänrakentamiseen, en tiedä?☺️"Ehkä nykyään naisilla on enempi hinku elämyksiin, kun pesänrakentamiseen, en tiedä?"
No minä kyllä uskaltaisin väittää että noin se tosiaan on, kaikki merkit siihen viittaavat.Harmaaritari kirjoitti:
"Ehkä nykyään naisilla on enempi hinku elämyksiin, kun pesänrakentamiseen, en tiedä?"
No minä kyllä uskaltaisin väittää että noin se tosiaan on, kaikki merkit siihen viittaavat.Kyllä siihin saattaa vähän luonnekin vaikuttaa? Menevät mimmit on meneviä mimmejä, kotimimmit on enemmän pesänrakentajia...
Voihan mies valitessaan katsoa vähän mimmosen elohiiren mukaansa poimii..☺️mazy kirjoitti:
Kyllä siihin saattaa vähän luonnekin vaikuttaa? Menevät mimmit on meneviä mimmejä, kotimimmit on enemmän pesänrakentajia...
Voihan mies valitessaan katsoa vähän mimmosen elohiiren mukaansa poimii..☺️Voihan niitä tyttösiä hiukan haastella, ennen ko lukitsee vastauksen, tuonoin se miun muijaksi kelpaa..😋
Kyllähän naisen puheista tulee metkut pian julki, onko kovakin kyläluuta vai enempikin kotiluuta...
Mitä hirmumpi hinku kotoa pois, sen varmemmin ei oo valmis pesänrakentajaksi...eikä ainakaan pihistämään rahan kanssa. Kaikki heiluminen kun maksaa ja joku sen maksaa...- silviisisäkäy
mazy kirjoitti:
Voihan niitä tyttösiä hiukan haastella, ennen ko lukitsee vastauksen, tuonoin se miun muijaksi kelpaa..😋
Kyllähän naisen puheista tulee metkut pian julki, onko kovakin kyläluuta vai enempikin kotiluuta...
Mitä hirmumpi hinku kotoa pois, sen varmemmin ei oo valmis pesänrakentajaksi...eikä ainakaan pihistämään rahan kanssa. Kaikki heiluminen kun maksaa ja joku sen maksaa...No tuossa hommassa monen poikasen pää kolajaakin pystymetsään. Sitä ollaan daamista niin sekaisin, että kelataan se kuukin lähemmäks. Siinä pitäis hiukkasen miettiä fiksuja, eikä vaan odotella vastauksia jalkoväliltä. :oD
Se kai se on meidän miesten perusvirhe, varsinkin nuorempana. :oD Jalkovälin singnaalit ja sydän pompottaa niin, että järki jää naulaan, kun muu kroppa viilettää jo naisen pillin mukaan.
Tolkkuus tulee, kun makselee tuollaset korvaukset sitten tuomareitten päätöksellä, tai mamma työntelee kaksosia ja lähettelee elatusvelvollisuuskorvauksia toisesta kaupungista. :oD silviisisäkäy kirjoitti:
No tuossa hommassa monen poikasen pää kolajaakin pystymetsään. Sitä ollaan daamista niin sekaisin, että kelataan se kuukin lähemmäks. Siinä pitäis hiukkasen miettiä fiksuja, eikä vaan odotella vastauksia jalkoväliltä. :oD
Se kai se on meidän miesten perusvirhe, varsinkin nuorempana. :oD Jalkovälin singnaalit ja sydän pompottaa niin, että järki jää naulaan, kun muu kroppa viilettää jo naisen pillin mukaan.
Tolkkuus tulee, kun makselee tuollaset korvaukset sitten tuomareitten päätöksellä, tai mamma työntelee kaksosia ja lähettelee elatusvelvollisuuskorvauksia toisesta kaupungista. :oDNiiii, putäs miettiä yläpäällä ja avittaa alapäällä. 🤣
Nuorena nyt on helposti muutenkin niin hyväuskoinen ja naiivi. Näkee vaan omat motiivinsa ja luulee, että toinenkin näkee ja ihastuu jo pelkkään ihastumisen tunteeseen.☺️
Onneksi yleensä hiukan varttuessa heräilee näkemään laajemmin...ja oppii itsehillintää.☺️
Kantapääoppi on kyl tehokasta, harva on niin pässi ettei ottas opikseen, mut kylhän niinkin pässejä on...- eimeetasan
mazy kirjoitti:
Niiii, putäs miettiä yläpäällä ja avittaa alapäällä. 🤣
Nuorena nyt on helposti muutenkin niin hyväuskoinen ja naiivi. Näkee vaan omat motiivinsa ja luulee, että toinenkin näkee ja ihastuu jo pelkkään ihastumisen tunteeseen.☺️
Onneksi yleensä hiukan varttuessa heräilee näkemään laajemmin...ja oppii itsehillintää.☺️
Kantapääoppi on kyl tehokasta, harva on niin pässi ettei ottas opikseen, mut kylhän niinkin pässejä on...No siitähän se alkaa taas sitten se nallekarkkien laskeminen sitten...
Ei sekään ole kivaa....
mulle, sulle, mulle, sulle, sulle!!!taas sulle!!! :oD - trolli
Harmaaritari kirjoitti:
"Miesten tulisi oppia suhtautumaan tavisnaisiin niin kuin maksullisiinkin, maksat tämän verran siitä että saat olla sen kanssa tämän kuukauden, katsot sitten minkä verran olet valmis panostamaan kuukausittain siitä että saat p..ua."
Jestas sentään, kyllä sä olet romanttinen Hemmo!
Suosittelisin sulle rehellisesti; käy maksullisella, se on selvempää sen naisenkin kohdalla... huolehtii taatusti ehkäisystä ja useimmat varmaan myös käyvät säännöllisesti sukupuolitesteissäkin.
Ja kortsu käyttöön, aina Harmis... vaikka saisitkin joltain vastuuttomalta isolla rahalla ilman kortsua... niin vain monogamisessa suhteessa se toimii ja tuskin sulla on ikiomaa vosua!
Ei ne pillerit tai kierukat takaa taudittomuutta... ja jätä imuttelun ostot kokonaan väliin.
Nielustakin voit tartunnan saada. Muista ettet seisota kahta yht`aikaa järkeä ja.... sitä.
Siinä hommassa ei kunniankukko useinkaan laula etkä niitä rahojas takaisin saa... edes oikeudessa.
Eiks ne oikeusoppineet jossain vaiheessa olleet kriminalisoimassa noita palvelujen ostajia...
silloin onkin vaihtoehdot vähissä... sooloillen, kyllä se niinkin hoituu! jenkkimeininkitäälläjo kirjoitti:
No ajat muuttuu, mutta niinpä ihmuisetkin. Ei mullakaan varmaan menis ihan tasan rahanhankinnat exän kanssa, mutta kyllä se taas hoisi kotona muksuja sentään.
Ei ahkä kannata suhteita kovin rahan perään miettiä ja toisaalta jos miettii tarkalle, niin kannattais miettiä silloin itse suhteen aikana, ehkä tuolleen jälkeenpäin on hiukan vaikea noita kaikkia kuluja ottaa vuosien jälkeen tarkasteluun...suorastaan naurettavalta kuullostava juttu kyllä...Vaimo..tai vaimo-oletettu voi myös laskea työhinnan talouden ja lastenhoidosta.
- Eioohelppoa
Wwuwuw kirjoitti:
Vaimo..tai vaimo-oletettu voi myös laskea työhinnan talouden ja lastenhoidosta.
Entäs laskeeko samalla siihen päälle mahdollisen ansionmenetyksen eläkkeistä myös?
Kyllä lapsenteko ja sen hoito on Suomessa älytöntä touhua. Eipä ihme, että ihmiset on mielummin ilman.
On siinä mies naista säästöpossuksi kuvitellut...🤣
Hömelö ehkä kuvitteli että siinä on loppuelämän nainen, tehdäänpä lapsia sen kanssa. Hitto mikä ääliö.
Harmaaritari kirjoitti:
Hömelö ehkä kuvitteli että siinä on loppuelämän nainen, tehdäänpä lapsia sen kanssa. Hitto mikä ääliö.
Ei ehkä nuo kuvitelmat huonoja oo, mutta kohteen vois toki puolin ja toisin valkata tarkemmin...vaan eihän ne ongelmat yleensä ongelmilta alussa tunnukaan...vasta kun niihin väsyy ja ne alkaa kasvaa.
mazy kirjoitti:
Ei ehkä nuo kuvitelmat huonoja oo, mutta kohteen vois toki puolin ja toisin valkata tarkemmin...vaan eihän ne ongelmat yleensä ongelmilta alussa tunnukaan...vasta kun niihin väsyy ja ne alkaa kasvaa.
Auttaakohan enää se valkkaaminenkaan? Kyllä minä luulen että pitäisi valtion puolesta jo sen verran avittaa että laatisivat valmiit lomakkeet ihan kaiken sopimisesta etukäteen niin ei tulisi sitten yllätyksiä & pettymyksiä. Niiden lomakkeiden ohessa pappi vihkiessään voisi luovuttaa tietoiskun todennäköisestä liiton kestosta:
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Erityisen-pitkät-avioliitot-katoava-luonnonvara/417431
Varmaan tulee vielä paljon lyhenemään tuosta 9,5 vuodesta kunhan suuren ikäluokat poistuvat. Kiaan saa pidemmän takuun kuin vaimoon.Harmaaritari kirjoitti:
Auttaakohan enää se valkkaaminenkaan? Kyllä minä luulen että pitäisi valtion puolesta jo sen verran avittaa että laatisivat valmiit lomakkeet ihan kaiken sopimisesta etukäteen niin ei tulisi sitten yllätyksiä & pettymyksiä. Niiden lomakkeiden ohessa pappi vihkiessään voisi luovuttaa tietoiskun todennäköisestä liiton kestosta:
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Erityisen-pitkät-avioliitot-katoava-luonnonvara/417431
Varmaan tulee vielä paljon lyhenemään tuosta 9,5 vuodesta kunhan suuren ikäluokat poistuvat. Kiaan saa pidemmän takuun kuin vaimoon.Ihmissuhteet on vähän jääneet hedonismin jalkoihin...pitkäjänteisyys on enää haiku.☺️
Väistämättä suhteissa on nousuja ja laskuja, mutta ei niihin tarvitse suhdetta kastaa..kyllä se kumminkin vaati molemminpuolista panostusta ja sitoutumista. Muuten ei tuu mittään...nurin menee.
Tuossa sähkö ja vesilaskua maksellessa kävi mielessä että silloin kun kotia leikki niin ei nämä laskut näin isoilta tuntunut, varmaan johtuu siitä ennen maksoi kulutuksesta mutta nyt kaikesta muusta kuten perusmaksuista. Lisäksi kotityötkin työllistävät huomattavasti pidempään kun yksin touhuaa. Saati että joku pesi selän ja kuunteli minun huonoja juttuja niin melko työllistävää sekin. Minun jutut on meinaan sitä tasoa että ihan pienellä palkalla niitä ei kukaan kuuntele. Onneksi silloin rakkaus kelpasi maksuksi.
Tuosta maatilasta olikin juttua mutta toisessa tapauksessa jotenkin tuntuu vähän kylmäkiskoiselta touhulta jos ruvetaan jälkeenpäin arvioimaan toisen kulutusta siihen paljonko on taloon kantanut euroja. Toivon todellakin että tämä mies kuuluu ajatusmailmaltaan selkeään vähemmistöön. Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita nainen voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on. Sitten mennään oikeuteen muutaman tonnin takia. Kyllä joskus me miehetkin voitaisiin siinä katkeruuden puuskassa istahtaa ja miettiä asioita hiukan toiselta kantilta.
Ehkä ne sopimukset sitten vaan on tätä päivää mutta itse en kyllä sellaista tee. Eiköhän ne puhumalla tule selviksi ja asioista pystytään sopimaan. Jos riita tulee niin ottaa sitten puolet lähtiessään. Materiaalia se vaan on ja rahaa saa töistä.
Sanotaan naisista mitä vaan mutta jos omaa elämääni tähän alttarille nyt suolistaisin niin kyllähän minä voitolla olisin; paljon juuri naisten ansiosta."Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita nainen voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on."
- Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on...👍
Myös näin päin..ainakin mun maailmassani.😊mazy kirjoitti:
"Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita nainen voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on."
- Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on...👍
Myös näin päin..ainakin mun maailmassani.😊"Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on...👍"
eikös tuo ole ennemminkin toivolan Janin maailmaa?Joo no vähintäänkin kylmäkiskoista. Onhan tuossa varmaan melkoinen erokatkeruus taustalla eikä saisi nauraa mutta minusta nämä jutut alkaa olla aika koomisia kun on mennyt kilpaloukkaantumiseksi ja käräjöinniksi monellakin sektorilla ja loppupelissähän ne on lakimiehet jotka noissa voittaa.
Harmaaritari kirjoitti:
"Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi miehelle antaa kuin rakkaus ja lapsi on...👍"
eikös tuo ole ennemminkin toivolan Janin maailmaa?Hups, kävi moka..🤣🤣
Piti korjata se näin...Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi naiselle antaa kuin rakkaus ja lapsi on..😃
Hyvä kun huomasi ja huomautit!😋 Kunnon moka mooses..mazy kirjoitti:
Hups, kävi moka..🤣🤣
Piti korjata se näin...Ei meinaan hirveästi tule mieleen kauniinpia asioita joita mies voi naiselle antaa kuin rakkaus ja lapsi on..😃
Hyvä kun huomasi ja huomautit!😋 Kunnon moka mooses..Vähän mä jo aattelin että oliko Palstamäki sittenkin oikeassa väittäessään ettei palstalla ole naisia :D
Harmaaritari kirjoitti:
Vähän mä jo aattelin että oliko Palstamäki sittenkin oikeassa väittäessään ettei palstalla ole naisia :D
Heh, no ainakin mä olen ns. epänainen kuulemma...😂
Voip olla...- pimpelipompelipom
mazy kirjoitti:
Hups, kävi moka..🤣🤣
Hyvä kun huomasi ja huomautit!😋 Kunnon moka mooses..Ai täällä jo hypättiin tasa-arvoaikaan ja suoraan sateenkaarijuttuihin! :oD
pimpelipompelipom kirjoitti:
Ai täällä jo hypättiin tasa-arvoaikaan ja suoraan sateenkaarijuttuihin! :oD
Nojuu, liian hätänen olin, ois pitänyt tarkistaa teksti ennen lähetystä...enhän mä kiireeltäni malttanut..😆
pimpelipompelipom kirjoitti:
Ai täällä jo hypättiin tasa-arvoaikaan ja suoraan sateenkaarijuttuihin! :oD
me täällä palstalla ollaan edistyksellisiä ja erityisen suvaitsevia :)
- hälläväliätuolla
mazy kirjoitti:
Nojuu, liian hätänen olin, ois pitänyt tarkistaa teksti ennen lähetystä...enhän mä kiireeltäni malttanut..😆
Sattuhan noita ja kun usein sattuu, tottuu! :oD
- kuinvaalilupaus
Harmaaritari kirjoitti:
me täällä palstalla ollaan edistyksellisiä ja erityisen suvaitsevia :)
Joo, sille aina muutenkin vaikuttaa! :oD
hälläväliätuolla kirjoitti:
Sattuhan noita ja kun usein sattuu, tottuu! :oD
"Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenkin tottuu, jos makaa vattallansa."
😌- tieräkkösää
mazy kirjoitti:
"Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenkin tottuu, jos makaa vattallansa."
😌Jaa, niinkö sannoovattehen! :oD
- Pillujen--asiantuntija
Nainen on miehen kanssa vain rahan ja hyötymistarkoituksen takia.
- trolli
Mietippä sitä vaihtoehtoa, ett hyötyminen kummallakin saattaisi olla se sama fysiologinen tunnetila; jonka kokevat vain keskenään! No, kaikki eivät ehkä koskaan koe sitä, täydellisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5371768Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84863
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2697- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?66613- 65533