Tiinan piti saada ronkkia jännäisä esiin:
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/452edc90-45db-43e7-b285-f2543e77e559
Mies lähti:
"Yksi suurista menetyksistä oli avioliitto. Tiinan mies ei halunnut tukea vaimoaan menneisyyden selvittelyssä. Miehen mielestä Tiinalla oli hyvä perhe eikä vanhoja asioita kannattanut tonkia. Pari päätyi eroon"
Vanhemmat vaikenevat ja ovat etäisiä:
"Tiinan äiti ja kasvatti-isä ovat kuitenkin pitäneet oman vaiteliaan linjansa läpi koko kymmenvuotisen prosessin. He eivät ole halunneet kertoa syytä sille, miksi päättivät salata asian. Tiinan välit perheeseen ovat viilenneet."
Jännäisäkään ei halunnut mitään välejä Tiinaan:
"Tiina kertoo, että biologinen isä teki kaikkensa estääkseen isyyden virallisen selvittämisen. Mies vetosi Tiinan mukaan jopa käräjätuomariin siksi, että isyyden selvittäminen mullistaisi hänen koko elämänsä."
"Tuloksen saamisen jälkeen Tiina ei ole ollut isään yhteydessä."
Mutta pääasia lienee että suomiakka sai mellastuksellaan tuhota kaikkien muiden elämän, kasvatti-isälle naureskellaan nyt pitkin kyliä aisuriudesta kun Tiina onkin jännäpanon tulosta. Kiva kiitos tuo mellastus siitä että on omana tyttärenään tuon akan kasvattanut.
No nythän toki tiina pääsee jännäisän perilliseksi. Kuinkahan kasvatti-isän perinnön kanssa käy? saako Tiina-akka rohmuttua sieltäkin "tyttärenä" parhjaat päältä?
Kaipuu jännäisään pilasi välit kaikkiin
15
281
Vastaukset
- Sukuhutkija
Kyllä minä tässä asiassa olen täysin samalla kannalla "Tiinan" kanssa. Ehdottomasti!
Sanoi minunkin äitini kerran penskana riideltyämme sisarilleni, etten minä ole samaa perhettä heidän kanssaan. Perui sittemmin, kun aloin toistamaan sanomisiaan. Virkatodistusten mukaan olen, mutta en tiedä sitten. Isän kanssa esimerkiksi sormien kynnet ovat erilaiset, äidistä en älynnyt katsoa elinaikanaan. Sota-aikana olen syntynyt, joten kaikki on mahdollista. DNA-testin voisin ihan uteliaisuuttani teettää, mutta en osaa niitä asioita. Eikä kukaan sukulaisistani tiettävästi ole tenyt sitä testiä joten se siitä; mitään ei selviäisi. - hyvätiina
Jokaisella on oikeus tietää oma biologinen taustansa. Se on perustavanlaatuinen asia ihmisen minuuden rakentumisessa. Onpas Tiinan läheiset olleet harvinaisen ahdasmielisiä.
Pitäkää se mielessä, paljaalla panijat. Yllätyksiä voi tulla hurlumheistä vuosienkin kuluttua. - 5432
Lapsella on nykyään oikeus tietää ketkä hänen vanhempansa ovat. Hyvä niin.
(Voi olla, ettei tuo Tiina ole ollenkaan niin paljon materian perään, kuin sinä olet. Ehkä hänelle perinnöt ovat yks' hailee, toisin kuin sinulle.) - lyhytnäköisyyttä
Voi olla joillekin tärkeäkin asia, että jokin asia selviää... Vaikea sanoa, että mikä tuossakin on todella käynyt. Ihmiset tekee moniakin asioita, mitkä ovat niin tiukasti päämäärähakuista, että kaikki muu ympäriltä unohtuu.
Mutta saitpahan tuostakin tehtyä 2000-luvun naisen päähänpiston. Yhtälailla voisi sanoa siitä miehestä joka viimeviikolla yritti saada korvauksia avovaimoltaan ja joutui vaan maksamaan lakikorvauksia enemmän ja vähemmän.
Typeryyksiä osaa tapahtua, kun ei mieti omaa nenää pitemmälle. - Nainen39vee
Mua häiritsee tässä jutussa se, että jos kerran miehen isyyttä ei oltu aiemmin virallistettu, niin miten muka hänen tietonsa saattoi lukea Tiinan papereissa?
Mutta oli miten oli, kuulostaa oudolta, että jollekin pariskunnalle tulee ero tuollaisen asian takia. Mitä se nyt sille miehelle kuuluu, mitä omia asioitaan toinen haluaa selvittää tai olla selvittämättä?
Ja outo juttu, että yleensähän palstalla ollaan kauhean tarkkoja siitä, että biologinen isä täytyy olla 100% varmasti selvillä, niin miksi nyt, kun nainen itse haluaa selvittää isänsä, tämä ei olekaan ok? Epäloogista.
Ja mikäli kasvatti-isä on adoptoinut Tiinan, hän ei peri biologista isäänsä. Ja miten niin muka "koko kylä" tietäisi isyystestistä - eihän se mitään julkista tietoa ole, ja tuskinpa sitä kukaan tietää, elleivät asianosaiset kerro. Jos biologisen isän tiedot ovat koko ajan olleet Tiinan papereissa, eli jos viranomaiset kuitenkin tiesivät isästä ja jos hän oli juridisesti isä, olisi Tiina perinyt, vaikkei itse olisi isästään tiennytkään. Tällöin yllätys olisi vaan tullut biologisen isän kuoleman jälkeen. Mutta kuten sanottu, juttu kuulostaa epäuskottavalta, koska jos isä on oikeasti salainen, hänestä ei ole tietoa ihmisen papereissa, ja sitten taas, jos tieto on, on hän isä virallisesti.- jepulista
Samaa mietin ja ihmettelin, linkkiä lukiessani.
Näyttää siltä, että kyseessä on vain Tiinan äidin ja kasvatusisän aikeet salata totuus tyttäreltä. Muutenhan tuo näkyy olleen virallista tietoa koko ajan.
- kurja.juttu
outoa tosiaan enkä oikein ymmärrä miksi naisen aviomies erosi kun vaimo halusi tietää oikean isänsä niin naisenhan kuuuu tietää oikean isänsä ja miksi vanhemmat eritoten isä puoli ei kerro totuutta ei se lapsi hänen ole niin hän on isäpuoli niin miksi aviomies ja isäpuoli ja äiti ei kerro ja eikä halua että toinen saa tietää oikean isänsä niin outo tapaus ja oikea isäkin kummallinen niin ikävä elämä naisella
- steeteeteenuutiset
"– Olen vapautunut, ja saavuttanut sen mitä en uskonut voivani saavuttaa. Olen ollut itselleni rehellinen, vaikka se ei ole ollut helppoa. Kaikessa ristiriitaisuudessaan minun on kuitenkin helpompi olla nyt, kun tiedän kuka olen ja miksi olen erilainen."
"Tuloksen saamisen jälkeen Tiina ei ole ollut isään yhteydessä."
Olihan se oikea isä pakko saada selville, mahdollisen perinnön vuoksi. Keskimäärin naiset on älyttömän yksinkertaisia, suhteet katkesi läheisiin, tuli ero miehestä, mitään hyötyä koko jutusta ei ollut, nainen asialla.
Mies ei olisi tuollaiseen ryhtynyt, jos kasvatti-isäänsä pitää oikeana isänään, miksi pitäisi ryhtyä tonkimaan vuosikymmenien takaisia asioita.
Jos oikeaa isää kiinnostaisi tietää mahdollisesta lapsestaan. olisi ollut yhteydessä.
Täällä ihmetellään miksi tuli ero miehestään. Tyhmempikin tajuaa jo miten rasittava tuo akka on ollut päähänpistossaan mukaanlukien mielisairaus.- vai.niin
Miehet eivät siis ole kiinnostuneita omasta geeniperimästään. Selvä.
Teille on siis ihan sama pökkiä paksuksi vaikka oma sisko, jos ei tiedä sen olevan sisko. Vähät mistään sukurutsan tuottamasta jälkikasvusta, kunhan ei vakiintuneita asemia pöllytetä. vai.niin kirjoitti:
Miehet eivät siis ole kiinnostuneita omasta geeniperimästään. Selvä.
Teille on siis ihan sama pökkiä paksuksi vaikka oma sisko, jos ei tiedä sen olevan sisko. Vähät mistään sukurutsan tuottamasta jälkikasvusta, kunhan ei vakiintuneita asemia pöllytetä... Oletko Tyhmä&YksinKertainen vai Esitätkä Vuan.. ;P
.. Tätä(kin) Lausetta sais Kylvää Khyö täällä(kin) KokoAjan.. Nykyään Khyl jää Useimmiten Kylvämättä, koska Turhaahan se On.. Se(kin) on Khyö tullut jo Opittua.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Oletko Tyhmä&YksinKertainen vai Esitätkä Vuan.. ;P
.. Tätä(kin) Lausetta sais Kylvää Khyö täällä(kin) KokoAjan.. Nykyään Khyl jää Useimmiten Kylvämättä, koska Turhaahan se On.. Se(kin) on Khyö tullut jo Opittua.. ;D.. Perskeleen Ö, kun tuppaa Näemmä taas Väkisin L:n Paikalle.. Aivan Törkeetä KiilaaMist.. ;D
- vai.niin
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Oletko Tyhmä&YksinKertainen vai Esitätkä Vuan.. ;P
.. Tätä(kin) Lausetta sais Kylvää Khyö täällä(kin) KokoAjan.. Nykyään Khyl jää Useimmiten Kylvämättä, koska Turhaahan se On.. Se(kin) on Khyö tullut jo Opittua.. ;DHän, jolle vastasin, kertoi vakaasti kaikkien miesten puolesta, ettei mies olisi ryhtynyt isäänsä selvittämään.
- Nainen39vee
"Olihan se oikea isä pakko saada selville, mahdollisen perinnön vuoksi. "
Jos mies on Tiinan isä juridisesti, Tiina perii isänsä, tiesi hän tämän olemassaolosta tai ei. Ei perintö mene jakoo niin, että perilliset itse ilmoittautuvat, vaan kyllä tässä maassa on ihan väestörekisteri ja viranomaiset, jotka ovat asiassa mukana. Sitten taas, jos Tiinan kasvatti-isä on adoptoinut Tiinan, ei Tiina peri biologista isäänsä, vaikka kuinka tietäisi tämän olemassaolosta.
Ensimmäisessä tapauksessa on ehkä parempi, että asia tulee ilmi bio-isän vielä eläessä, koska muuten tämän kuoleman jälkeen omaisia odottaisi yllätys, kun joku viranomainen kertoisi, että miehen papereissa on merkintä tuntemattpomasta tyttärestä - jolle siis kuuluu perintöosuus riippumatta siitä, onko oltu tekemisissä vai ei. Tämä tarkoittaa siis sitä, että lapsi ei menetä perintöosuuttaan, vaikka välit vanhempiin katkeaisivat. Ainoastaan, jos lapsi annetaan adoptioon - tai tässä tapauksessa äidin uusi mies on adoptoinut tyttären - tulee tähän perintöasiaan muutos. vai.niin kirjoitti:
Hän, jolle vastasin, kertoi vakaasti kaikkien miesten puolesta, ettei mies olisi ryhtynyt isäänsä selvittämään.
.. Älä Ny Viitti.. Enää Jatkaa.. ;P
- Kaisanoasaa
Naiset kaipaa aina jännämiehiä elämäänsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543