Suomessa on ainakin neljä kristillistä kanavaa.
Radiossa Radio Dei ja Radio Patmos
TV:ssä Taivat tv 7 ja Alfatv.
Mikä/mitkä näistä ovat sinun suosikeitasi ja miksi?
Mikä kristillisistä kanavista on sinun suosikkisi?
19
139
Vastaukset
Paras kanava on tämä palsta. Sitä jos joku erehtyy lukemaan niin eroakirkosta käyrät kiittää.
Keep up the good work!!!- terkutNiuvaan
Ei kukaan normalai ihminen eroa yhden separipapin takia kirkosta. Joten turhaa työtä teet täällä.
- onkopahaolla
MrMorden_ kirjoitti:
Juurikin näin! 🤣😂
Sinun piti taas tulla häiriköimaan asialliseen aloitukseen. Onko pakko roikkua täällä jos et osaa olla asiallinen?
- kannatankanavia
Minä kuuntelen mieluiten Radio Patmosta ja molempia TV-kanavia.
Valitsen ohelmat, en katso kaikkia. Minä kuuntelen enimmäkseen Radio Patmosta. Siellä on monipuolinen ohjema.
Deiltä kuuntelen Raamattu kannseta kanteen ja sunnuntaisin klo 11 SRO:n messun.
TV7 katson valikoiden yleensä Israel-ohjelmat ja Alfalta Alfastudion.- uskon.muslimilaisuuteen
Kannattaisi sinunkin tasapuolisuuden nimessä kuunnella myös Al Jazeeraa.
uskon.muslimilaisuuteen kirjoitti:
Kannattaisi sinunkin tasapuolisuuden nimessä kuunnella myös Al Jazeeraa.
Kerro toki mitä olet sieltä saanut mitä minun pitäisi tietää.
- muslimivaikeni
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki mitä olet sieltä saanut mitä minun pitäisi tietää.
Ei osaa vastata.....
- viimeinen.tuomio.2
Far Cry 5.
- Näinseasiaon
Suomeen kaivattaisiin kipeästi vakavasti otettavaa kristillistä radio/tv -kanavaa. Nykyisistä ei ole ole siihen enkä kuuntele/katso niitä kuin erittäin satunnaisesti.
Ylipäätään kaikissa noissa häiritsee se että ne edustavat parhaimmillaankin sekaseuraista "yhteiskristillisyyttä" eli siellä sulassa sovussa keskenään esiintyvät helluntailais-karismaattiset lahkot venakelisluterilaisen kirkon virallisten lähetysjärjestöjen kanssa, vaikka opilliset erot on niin vakavat ettei voida olla edes ehtoollisyhteydessä. Kyseisten, aloituksessa lueteltujen medioidenohjelmatkin pursuavat sekaoppista, sekavaa ja uusopitonta julistusta. Käytännössä nämä kanavat toimivat pitkälti lahkojen äänitorvina. Niissä esiintyvä "luterilaisuus" on yhtä nimellistä kuin Irja Askolan ja Kari Mäkisen "luterilaisuus".
Lisäksi erityisesti Radio Deissä häiritsee kaikenlainen viihteellinen hälinä, kilkutus ja kalkutus. Ei sitä oikein erota huonolaatuisesta maallisesta radiokanavasta.
Kesällä tuli pitkään vanhoillislestadiolaisten tomittama kesäseuraradio, josta pidin, vaikka en varsinaisesti hyväksykään heidän harhaoppejaan. Hyvää kuitenkin oli että siellä vuorottelivat vain yksinkertaiset virret ja seurapuheet. Muuta ei kristillinen radiokanava tarvitse. Kaikki muu on turhaa kilkatusta ja kalkatusta. Nuoret ihmiset ovat niin levottomia nykyään, kaiken aikaa pitää olla jotain hälinää ja meteliä, viihdettä ja visuaalisuutta. Ei osata aika haluta hiljentyä. Jos hetken pitäisi istua aloillaan ja kuunnella rauhallsella puheäänellä pidettyä seurapuhetta, he ovat kuin tulisilla hiilillä, kiemurtelevat levottomina ja hyvä ettei jo puheen aikana ole kuulokkeet korvilla ja mökämusiikki soimassa.
Kaikenlainen viihteellisyys tuntuu olevan myös elintärkeätä. Enää ei juuri tapaa sellaista yksinkertaista ja korutonta arkista tapaa elää uskoaan todeksi. Pitää olla sirkushuveja joka makuun tai kansa kaikkoaa. Minua esim. ärsyttää kun vanhoista arkkivirsistä tehdään kaikenlaisia uusia jaz -sovituksia. Sellaisesta pitäisi seurata sakkorangaistus, yhteisen kulttuuriperinnön häpäisemisestä. - hgk.k
Radio Patmos.
- kuuntelen-nytkin
Nin minunkin.
Yle ja MTV3 on oikeudenmukaisuuden, rehellisyyden ja tasapuolisuuden kannattajia ja niitä kannatan, ns. kristilliset kanavat ovat etupäässä valheen ja narsistisen mielistelyyden kanavia.
Kyllä Nelonenkin minulle käy, mutta kun se ei ole oikein uutiskanava. Hesari-lehti on mainio kyllä, mutta kun se ei ole tv-kanava.- hmdg
Mene homo hoitoon!
- rtv
Katson ja kuuntelen kaikkia valikoiden ohjelmat.
- israelnews
samoin
- Näinseasiaon
Muuten; Radio Deillä on näemmä alettu soittaa ihan puhdasta maallista iskelmääkin. Mainoksia myös tuppaa olemaan suorastaan ärsyttävän paljon.
Eipä siinä mitään, itsekin olen iskelmamusiikin kuuntelija ja ystävä, mutta mielestäni hengellisyyttä ei pitäisi sekoittaa siten että sen vakavuus kevennetään viihteellisyydeksi. Oikeastaan virret, mieluiten Vanhan suomalaisen virsikirjan v. 1701 asussaan olisivat ihan riittävä hengellisen musiikin kokoelma ja olisi parempikin että veisattaisiin aina paljon samoja virsiä jotta niiden sanat iskostuisivat seurakuntalaisten mieleen ja tulisivat tutuiksi niin että niitä opittaisiin jopa ulkoa.
ONhan ennen opeteltu Katekismustakin ulkoa ja monet uskovaiset opettelevat mielellään Raamattuakin ulkoa. Se on hyödyllistä!
Mutta mitä hyödyttää julkaista miljoona hengellistä laulua ja niistä vielä jokaisesta kymmenen erilaista sovitusta? Mitä tarkoitusta sellainen palvelee paitsi että se miellyttää syntistä lihaa ja toimii viihdykkeenä pensistyneille hengille, jotka joutuessaan kuuntelemaan Jumalan sanan saarnaa, yskivät ja haukottelevat kiemurrelleen levottomasti kirkonpenkissä niinkuin tulessa paistettava käärme?
Kyllä pitäisi olla niinkuin ennen vanhaan on ollut että olisi lukkari joka kävisi kepillä kajauttamassa jakaukseen sellaisia paholaisen sikiöitä jotka niin kovin ovat vaivoissaan niinkuin mato ongenkoukussa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619