Mahdollinen evoluutiomainen tapahtuma

On oman elämän tarkkailu ja kehonsa kasvun, kukkimisen sekä lakastumisen toteaminen.
Jos joku kertoo vaikkapa dinosauruksista olevinaan faktaa , on se vain tarinaa , numeroita tai kirjaimia.
Ne luutkin muuttuvat maaksi jälleen ja se mielestäni on fakta.
Voihan sitä elää kiinni tuollaisissa tarinoissa , tapa kai sekin viettää aikaansa? Tarkoitan evoluutio todellisuutta jossa ihmiset ovat ottaneet nyt ja tässä hetkessä tuollaisen monimutkaisen fantasin todellisuudekseen.

48

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki täällä muuttuu maaksi jälleen!
      Tarviiko sitä muuta tietää!
      Taivaan Isän hönkäys meissä nimeltään elämä palaa samaan alkulähteeseen ja kenties pala tietoisuutta mukana puhdistettavaksi maan tuottamista pölyistä!
      Taivaan Isälle KIITOS!

      • Periaatteessa fossiilitkin ovat maata. Niissä biologinen materiaali on pääsääntöisesti korvautunut mineraaleilla. Aloituksesta saa jopa sen käsityksen, ettei dinojen fossiileja olisi edes olemassa. Et kai sitä sentään tarkoittanut?
        Eikä kaikki muutenkaan maaksi muutu. Ihmisruumiista yli 70 % on vettä. Happi vielä sitoutuu yhdisteiksi ja sitä voi olla myös maaperässä, mutta vety ei maassa pysy.

        Tietosi ovat varsin vajavaiset ja olmeisestikin korvautuneet esitieteellisillä uskomuksilla.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Periaatteessa fossiilitkin ovat maata. Niissä biologinen materiaali on pääsääntöisesti korvautunut mineraaleilla. Aloituksesta saa jopa sen käsityksen, ettei dinojen fossiileja olisi edes olemassa. Et kai sitä sentään tarkoittanut?
        Eikä kaikki muutenkaan maaksi muutu. Ihmisruumiista yli 70 % on vettä. Happi vielä sitoutuu yhdisteiksi ja sitä voi olla myös maaperässä, mutta vety ei maassa pysy.

        Tietosi ovat varsin vajavaiset ja olmeisestikin korvautuneet esitieteellisillä uskomuksilla.

        Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita , jos kuulen jostain sellaisista niin se on yleensä vain ajatuksen tuottama tarina. Jota tietysti perustellaan näyttämällä vaikka älylaitteen ruutua ...se ei tee asiasta vielä todellista. Todellisen tarinan mihin voi toki uskoa jos on altis uskotteluille.

        Rippuu mitä käsitetään sanalla maa.
        Minulle se on täällä maan päällä kaikki , ei pelkästään tuo kiinteä jalkojen alla oleva.

        Vai että vajavainen?
        Ja sinun tietenkin täyteläinen? :'D


      • Jjhjhjj
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita , jos kuulen jostain sellaisista niin se on yleensä vain ajatuksen tuottama tarina. Jota tietysti perustellaan näyttämällä vaikka älylaitteen ruutua ...se ei tee asiasta vielä todellista. Todellisen tarinan mihin voi toki uskoa jos on altis uskotteluille.

        Rippuu mitä käsitetään sanalla maa.
        Minulle se on täällä maan päällä kaikki , ei pelkästään tuo kiinteä jalkojen alla oleva.

        Vai että vajavainen?
        Ja sinun tietenkin täyteläinen? :'D

        Olet oikeasti typerys joka ei elä realimaailmassa.


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita , jos kuulen jostain sellaisista niin se on yleensä vain ajatuksen tuottama tarina. Jota tietysti perustellaan näyttämällä vaikka älylaitteen ruutua ...se ei tee asiasta vielä todellista. Todellisen tarinan mihin voi toki uskoa jos on altis uskotteluille.

        Rippuu mitä käsitetään sanalla maa.
        Minulle se on täällä maan päällä kaikki , ei pelkästään tuo kiinteä jalkojen alla oleva.

        Vai että vajavainen?
        Ja sinun tietenkin täyteläinen? :'D

        Olen vaellellut suomalaisissa metsissä kymmeniä vuosia, mutta en ole nähnyt ainuttakaan Gnu antiloopia tai kengurua. Ne taitavat olla vain ajatuksen tuottamaan tarinaa.

        Mutta kun astun kolme askelta tietokoneeltani kirjahyllylle, niin kas kummaa, sieltä löytyy trilobiitin fossiili. Kyseinen eliöryhmä kuoli sukupuuttoon yli 250 miljoonaa vuotta sitten.

        Jos tarkoitat kaikkea maan päällä, merissä ja ilmakehässä eli asuttamallamme planeetalla, käytä termiä Maa isolla kirjaimella.


      • Jjhjhjj kirjoitti:

        Olet oikeasti typerys joka ei elä realimaailmassa.

        Typerys?

        Ja sinä omasta mielestäsi sen vastakohta?
        Realimaailma?

        Istun vieläkin tässä sohvalla ja kirjoitan tätä viestiä..ajatuksissa hakea polttopuita kohta kunhan valo ulkona kirkastuu.
        Mielestäni hiukan selkeämpää kuin evosatuihin uskominen?


      • agnoskepo kirjoitti:

        Olen vaellellut suomalaisissa metsissä kymmeniä vuosia, mutta en ole nähnyt ainuttakaan Gnu antiloopia tai kengurua. Ne taitavat olla vain ajatuksen tuottamaan tarinaa.

        Mutta kun astun kolme askelta tietokoneeltani kirjahyllylle, niin kas kummaa, sieltä löytyy trilobiitin fossiili. Kyseinen eliöryhmä kuoli sukupuuttoon yli 250 miljoonaa vuotta sitten.

        Jos tarkoitat kaikkea maan päällä, merissä ja ilmakehässä eli asuttamallamme planeetalla, käytä termiä Maa isolla kirjaimella.

        Fossiili sinulta kenties löytyy mutta tuo 250 miljoonaa vuotta on vain tarina minkä liität siihen kappaleeseen mitä katsot.
        Jos sillä ei olisi nimeä niin se olisi täysin uusi kappale sinulle , se olisi kuin syntynyt vasta ja sitten alat rakentamaan sille tarinaa.
        Miksi?


      • Sinulla on kivettynyt ötökkä? Mitä sitten ?
        Heitä hyvä ihminen se nyt mäelle jo kämpästäsi!
        Täälläkin oli paljon kuivuneita viime kesän kärpäsiä kun muutin mutta en minä niitä kirjahyllyyni laita esille!


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Fossiili sinulta kenties löytyy mutta tuo 250 miljoonaa vuotta on vain tarina minkä liität siihen kappaleeseen mitä katsot.
        Jos sillä ei olisi nimeä niin se olisi täysin uusi kappale sinulle , se olisi kuin syntynyt vasta ja sitten alat rakentamaan sille tarinaa.
        Miksi?

        Se on tieteellistä faktaa; ei tarina. Maailman luominen kuudessa päivässä, puhuva käärme ja Nooan tulva ovat tarinoita, mutta triboliitteja sisältävien kerrosten ikä on määritelty lukuisia kertoja käyttäen eri menetelmiä.
        Jos haluat kiistää ydinfysiikan faktat, kuten radioaktiivisten aineiden hajoamisajat ja hajoamistuotteet, se on sinun oma asiasi. Kovin hyvää kuvaa se ei tietenkään ratonaalisesta ajattelustasi anna. Uskonnollisen uskosi lujuutta se taas kuvaa sitäkin paremmin.


      • Kreationismi_on_sairaus
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Typerys?

        Ja sinä omasta mielestäsi sen vastakohta?
        Realimaailma?

        Istun vieläkin tässä sohvalla ja kirjoitan tätä viestiä..ajatuksissa hakea polttopuita kohta kunhan valo ulkona kirkastuu.
        Mielestäni hiukan selkeämpää kuin evosatuihin uskominen?

        "Mielestäni hiukan selkeämpää kuin evosatuihin uskominen?"

        En minäkään usko evosatuihin. Älä sinäkään. En usko myöskään muihin satuihin. Kuten esimerkiksi Raamatun kertomuksiin. Kuten niihin Raamatun keskenään ristiriitaisiin luomissatuihin.

        Sen sijaan tiedän että evoluutio on fakta. Ja fakta on myös se että dinosaurukset elivät maapallolla n. 65 miljoonaa vuotta sitten. Fakta on myös se että dinosauruksia on vieläkin olemassa lintujen muodossa

        Fakta on myös se että sinä olet yksinkertainen jeesuksenmorsian.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Se on tieteellistä faktaa; ei tarina. Maailman luominen kuudessa päivässä, puhuva käärme ja Nooan tulva ovat tarinoita, mutta triboliitteja sisältävien kerrosten ikä on määritelty lukuisia kertoja käyttäen eri menetelmiä.
        Jos haluat kiistää ydinfysiikan faktat, kuten radioaktiivisten aineiden hajoamisajat ja hajoamistuotteet, se on sinun oma asiasi. Kovin hyvää kuvaa se ei tietenkään ratonaalisesta ajattelustasi anna. Uskonnollisen uskosi lujuutta se taas kuvaa sitäkin paremmin.

        Kuinkas tämän tieteellisen faktan näytät minulle nyt toteen yhdellä kertaa?
        Kerro kuinka voin todeta sen istumalla tällä hetkellä tuvan uunin edessä.
        Et pysty kasaamaan lukemattomia tarinoita yhdeksi kokonaisuudeksi mutta Kristus siihen pystyy, lue ja koeta ymmärtää äläkä luule ymmärtäväsi.
        Ihminen on luonut monenlaisia tapoja selventää itselleen ympäröivää , ne ovat kaikki mielikuvituksen tuotetta ja ihmisen omaa sepitelmää mutta jos lampaana haluat seurata ihmisten keksimiä satuja niin elät niitä myös todeksi . Tuolloin menet ja teet muiden mukaan etkä ole itsenäinen.
        Kristus on meissä oleva vapaus kaikesta tuollaisesta.
        Tämäkin teksti syntyi aluksi jossain , todennäköisesti menneisyydessä ja pulpahti ajatuksiin ja soin sen sinulle avoimesti oi kirjeystäväni.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "Mielestäni hiukan selkeämpää kuin evosatuihin uskominen?"

        En minäkään usko evosatuihin. Älä sinäkään. En usko myöskään muihin satuihin. Kuten esimerkiksi Raamatun kertomuksiin. Kuten niihin Raamatun keskenään ristiriitaisiin luomissatuihin.

        Sen sijaan tiedän että evoluutio on fakta. Ja fakta on myös se että dinosaurukset elivät maapallolla n. 65 miljoonaa vuotta sitten. Fakta on myös se että dinosauruksia on vieläkin olemassa lintujen muodossa

        Fakta on myös se että sinä olet yksinkertainen jeesuksenmorsian.

        Saatan kohta mennä ulkona käymään , missä siellä näkee dinosaurusten eläneen n. 65 miljoonaa vuotta sitten?
        Missä on todisteet?
        Jos laitat jotain linkkejä niin hei oikeesti....lukisin nyt tästä luurista jotain tarinan lisäselvitystä? Hahha!
        Tai parempi kun toisit ihan luun näytille ja sitten selittelisit niitä tarinoita lisää :D
        Ihan varmasti alkaisit itsekin jossain vaiheessa nauramaan itsellesi että mitäköhän hittoa... :'D

        Yksinkertainen Jeesuksen morsian ? Kiitos ! Mutta se ei tainnut olla kohteliaisuus sinulta? ;)


      • J.Johannes.M kirjoitti:

        Kuinkas tämän tieteellisen faktan näytät minulle nyt toteen yhdellä kertaa?
        Kerro kuinka voin todeta sen istumalla tällä hetkellä tuvan uunin edessä.
        Et pysty kasaamaan lukemattomia tarinoita yhdeksi kokonaisuudeksi mutta Kristus siihen pystyy, lue ja koeta ymmärtää äläkä luule ymmärtäväsi.
        Ihminen on luonut monenlaisia tapoja selventää itselleen ympäröivää , ne ovat kaikki mielikuvituksen tuotetta ja ihmisen omaa sepitelmää mutta jos lampaana haluat seurata ihmisten keksimiä satuja niin elät niitä myös todeksi . Tuolloin menet ja teet muiden mukaan etkä ole itsenäinen.
        Kristus on meissä oleva vapaus kaikesta tuollaisesta.
        Tämäkin teksti syntyi aluksi jossain , todennäköisesti menneisyydessä ja pulpahti ajatuksiin ja soin sen sinulle avoimesti oi kirjeystäväni.

        "Kerro kuinka voin todeta sen istumalla tällä hetkellä tuvan uunin edessä."
        Kuinka voit tupasi uunin edessä istuen todeta, että pingviinejä on olemassa? Jos mailmankuvasi on se, mitä tupasi ikkunasta näkyy, tai mitä Raamatussa, katekismuksessa tai Lestadiuksen postillassa lukee, niin aika heikoilla on tietotasosi.

        Ei minun tarvitse koota sitä valtavaa tietomäärää yhteen, jonka luonnontieteiden tutkijat ovat selvittäneet. Ei sen hallitsemiseen kykene kukaan yksittäinen ihminen. Minulla on kuitenkin runsaasti näyttöä sen toimivuudesta. Luonnontieteisiin perustuvasta valtavasta innovatiivisuudesta todistaa kaikki se infrastruktuuri, jota ympärilläsi näet.

        Vai uskotko, että enkelit ovat rakentaneet tietokoneesi ja Pyhä Henki ohjaa nettiä? Dissaat tiedettä, jota ilman et edes tuvassasi tule pitkään toimeen.


      • Ewokki

        "Taivaan Isän hönkäys meissä nimeltään elämä palaa samaan alkulähteeseen"

        Minun elämä alkoi äitini kohdussa enkä varmast tule menemään sinne takaisin.

        "Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita"

        Kannattaa nousta ylös sohvalta ja mennä näkemään maailmaa! New Yorkin luonnontieteellinen museo on yksi hyvä paikka dinosaurusten luiden katseluun.


      • Kreationismi_on_sairaus
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Saatan kohta mennä ulkona käymään , missä siellä näkee dinosaurusten eläneen n. 65 miljoonaa vuotta sitten?
        Missä on todisteet?
        Jos laitat jotain linkkejä niin hei oikeesti....lukisin nyt tästä luurista jotain tarinan lisäselvitystä? Hahha!
        Tai parempi kun toisit ihan luun näytille ja sitten selittelisit niitä tarinoita lisää :D
        Ihan varmasti alkaisit itsekin jossain vaiheessa nauramaan itsellesi että mitäköhän hittoa... :'D

        Yksinkertainen Jeesuksen morsian ? Kiitos ! Mutta se ei tainnut olla kohteliaisuus sinulta? ;)

        "Saatan kohta mennä ulkona käymään , missä siellä näkee dinosaurusten eläneen n. 65 miljoonaa vuotta sitten?"

        No ei ainakaan siellä perähikiällä. Joudut matkustamaan ulkomaille saakka sellaisiin maihin joista löytyy dinosaurusten fossiileja sisältäviä sedimenttikerroksia. Suomen maaperällä niitä ei ole.

        "Missä on todisteet?
        Jos laitat jotain linkkejä niin hei oikeesti....lukisin nyt tästä luurista jotain tarinan lisäselvitystä? Hahha! *

        Turhaa niitä on tuollaiselle typerykselle (tai trollille) esitellä. Elä vain harhoissasi siellä tuvassasi.

        "Tai parempi kun toisit ihan luun näytille ja sitten selittelisit niitä tarinoita lisää :D"

        Kyllä minä kierrän kaukaa tuollaiset tapaukset ...

        "Ihan varmasti alkaisit itsekin jossain vaiheessa nauramaan itsellesi että mitäköhän hittoa... :'D"

        Ihankos tosi? Nauran jo nyt sinulle jeesuksenmorsian.

        Olet harvinaisen hyvä todiste siitä että ainakaan kukaan älykäs suunnittelija ei ole sinua suunnitellut. Tai sitten asialla on ollut vähemmän älykäs suunnittelija. Evoluutioteoria kyllä selittää täysin miksi joukossamme on kaltaisiasi latvalahoja typeryksiä.


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Kerro kuinka voin todeta sen istumalla tällä hetkellä tuvan uunin edessä."
        Kuinka voit tupasi uunin edessä istuen todeta, että pingviinejä on olemassa? Jos mailmankuvasi on se, mitä tupasi ikkunasta näkyy, tai mitä Raamatussa, katekismuksessa tai Lestadiuksen postillassa lukee, niin aika heikoilla on tietotasosi.

        Ei minun tarvitse koota sitä valtavaa tietomäärää yhteen, jonka luonnontieteiden tutkijat ovat selvittäneet. Ei sen hallitsemiseen kykene kukaan yksittäinen ihminen. Minulla on kuitenkin runsaasti näyttöä sen toimivuudesta. Luonnontieteisiin perustuvasta valtavasta innovatiivisuudesta todistaa kaikki se infrastruktuuri, jota ympärilläsi näet.

        Vai uskotko, että enkelit ovat rakentaneet tietokoneesi ja Pyhä Henki ohjaa nettiä? Dissaat tiedettä, jota ilman et edes tuvassasi tule pitkään toimeen.

        En muista tarkasti olenko pingviinin joskus nähnyt joten en voi varmaksi sanoa onko niitä olemassa.
        Kuvia ja piirroshahmoja kyllä usempiakin joita väitetään pingviineiksi mutta eivät todellisuudessa ole muutakuin merkityksiltään.
        Miksi minun pitäisi luoda itselleni jonkinlainen rajoittava maailmankatsomus? Valitsen vapauden mieluummin , rakkauden ja selkeän yhden kokonaisuuden totuuden.
        Taivaan Isälle kaikki on mahdollista eikä ihminen toimi päättäjänä täällä Maan päällä vaan on kaikkeuden lakien alla toimiva hyttysen pieruun rinnastettava väliaikainen ilmiö.

        Älä sitten kokoa laisinkaan jos et pysty pitämään sitä kasassa.
        Eli omaat vain pienen palan siitä mitä kutsut totuudeksi? Vai?

        Uskon että tietokoneet ja netin on kehitellyt ihmisen ei niin hyvät taipumukset sekä ajatukset.
        Lähinnä näyttää siltä että ihminen/ihmiskunta ampuu itseään jalkaan nykymenoa seuraillessa.

        Pihalta löytyi ainakin viime kerralla 2 kaivoa ja tänään lämmitin talon uunilla puita käyttäen...en nähnyt tiedettä missään, miltä se näyttää? Ei miltään kun on vain tarina.


      • Ewokki kirjoitti:

        "Taivaan Isän hönkäys meissä nimeltään elämä palaa samaan alkulähteeseen"

        Minun elämä alkoi äitini kohdussa enkä varmast tule menemään sinne takaisin.

        "Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita"

        Kannattaa nousta ylös sohvalta ja mennä näkemään maailmaa! New Yorkin luonnontieteellinen museo on yksi hyvä paikka dinosaurusten luiden katseluun.

        Jos nyt lähden hetkeksi ajatusleikkiisi mukaan ja menisin museoosi ja näkisin ison eläimen maatuvassa tilassa olevat jäännökset niin mitä sitten?
        Jos alkaisin vielä uskottelemaan niille jotain ikää tai nimeä niin hutiin menee ja lujaa!
        Silloin liikutaan mielikuvituksen piirissä eikä minkään todellisen.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "Saatan kohta mennä ulkona käymään , missä siellä näkee dinosaurusten eläneen n. 65 miljoonaa vuotta sitten?"

        No ei ainakaan siellä perähikiällä. Joudut matkustamaan ulkomaille saakka sellaisiin maihin joista löytyy dinosaurusten fossiileja sisältäviä sedimenttikerroksia. Suomen maaperällä niitä ei ole.

        "Missä on todisteet?
        Jos laitat jotain linkkejä niin hei oikeesti....lukisin nyt tästä luurista jotain tarinan lisäselvitystä? Hahha! *

        Turhaa niitä on tuollaiselle typerykselle (tai trollille) esitellä. Elä vain harhoissasi siellä tuvassasi.

        "Tai parempi kun toisit ihan luun näytille ja sitten selittelisit niitä tarinoita lisää :D"

        Kyllä minä kierrän kaukaa tuollaiset tapaukset ...

        "Ihan varmasti alkaisit itsekin jossain vaiheessa nauramaan itsellesi että mitäköhän hittoa... :'D"

        Ihankos tosi? Nauran jo nyt sinulle jeesuksenmorsian.

        Olet harvinaisen hyvä todiste siitä että ainakaan kukaan älykäs suunnittelija ei ole sinua suunnitellut. Tai sitten asialla on ollut vähemmän älykäs suunnittelija. Evoluutioteoria kyllä selittää täysin miksi joukossamme on kaltaisiasi latvalahoja typeryksiä.

        "Kyllä minä kierrän kaukaa tuollaiset tapaukset ..."

        Ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa!:)


      • jhkjhkjhkjhkh
        J.Johannes.M kirjoitti:

        En muista tarkasti olenko pingviinin joskus nähnyt joten en voi varmaksi sanoa onko niitä olemassa.
        Kuvia ja piirroshahmoja kyllä usempiakin joita väitetään pingviineiksi mutta eivät todellisuudessa ole muutakuin merkityksiltään.
        Miksi minun pitäisi luoda itselleni jonkinlainen rajoittava maailmankatsomus? Valitsen vapauden mieluummin , rakkauden ja selkeän yhden kokonaisuuden totuuden.
        Taivaan Isälle kaikki on mahdollista eikä ihminen toimi päättäjänä täällä Maan päällä vaan on kaikkeuden lakien alla toimiva hyttysen pieruun rinnastettava väliaikainen ilmiö.

        Älä sitten kokoa laisinkaan jos et pysty pitämään sitä kasassa.
        Eli omaat vain pienen palan siitä mitä kutsut totuudeksi? Vai?

        Uskon että tietokoneet ja netin on kehitellyt ihmisen ei niin hyvät taipumukset sekä ajatukset.
        Lähinnä näyttää siltä että ihminen/ihmiskunta ampuu itseään jalkaan nykymenoa seuraillessa.

        Pihalta löytyi ainakin viime kerralla 2 kaivoa ja tänään lämmitin talon uunilla puita käyttäen...en nähnyt tiedettä missään, miltä se näyttää? Ei miltään kun on vain tarina.

        "Pihalta löytyi ainakin viime kerralla 2 kaivoa ja tänään lämmitin talon uunilla puita käyttäen...en nähnyt tiedettä missään, miltä se näyttää?"

        Savumerkeilläkö viestit netin kautta? Kuinka typerä ihmisen täytyy olla, jos ei huomaa tieteen sovellutuksia, vaikka itse käyttää niitä. Tunnut olevan kreationistiksikin harvinaisen tyhmä ja se on paljon se. Ellet sitten ole kreationistiksi tekeytyvä trolli.


      • jhkjhkjhkjhkh kirjoitti:

        "Pihalta löytyi ainakin viime kerralla 2 kaivoa ja tänään lämmitin talon uunilla puita käyttäen...en nähnyt tiedettä missään, miltä se näyttää?"

        Savumerkeilläkö viestit netin kautta? Kuinka typerä ihmisen täytyy olla, jos ei huomaa tieteen sovellutuksia, vaikka itse käyttää niitä. Tunnut olevan kreationistiksikin harvinaisen tyhmä ja se on paljon se. Ellet sitten ole kreationistiksi tekeytyvä trolli.

        "Dissaat tiedettä, jota ilman et edes tuvassasi tule pitkään toimeen."

        Tuohon vastasin.

        Ai en tiennytkään että tämä älyvapaa laite kädessäni on tiede.
        Lähinnä näen tämänkin laitteen ampumisena omaan jalkaan mutta eipä tämä ole ollut kuin 1.5 kk ja siirtyminen vanhaan netittömään aikaan on edessä jälleen.
        Paljon selkeämpää olemista ilman piippailuja:)

        Kiitos kun yrität mennä henkilökohtaisuuksiin loukkauksillasi...todennat vaan omaa sieluntilaasi melko näkyvästi epävarmuudellasi tuntematonta kohtaan .


      • ljljkljlj
        J.Johannes.M kirjoitti:

        "Dissaat tiedettä, jota ilman et edes tuvassasi tule pitkään toimeen."

        Tuohon vastasin.

        Ai en tiennytkään että tämä älyvapaa laite kädessäni on tiede.
        Lähinnä näen tämänkin laitteen ampumisena omaan jalkaan mutta eipä tämä ole ollut kuin 1.5 kk ja siirtyminen vanhaan netittömään aikaan on edessä jälleen.
        Paljon selkeämpää olemista ilman piippailuja:)

        Kiitos kun yrität mennä henkilökohtaisuuksiin loukkauksillasi...todennat vaan omaa sieluntilaasi melko näkyvästi epävarmuudellasi tuntematonta kohtaan .

        No laita tietsikkasi verkonpainoksi ja heitä kännykälläsi vesilintua.


      • ljljkljlj kirjoitti:

        No laita tietsikkasi verkonpainoksi ja heitä kännykälläsi vesilintua.

        En mutta kierrätykseen saatan viedä .
        Viimeisen kolmen vuoden aikana minulla on ollut netti 2.5kk joten ei tee pahaa ees ;)


      • tieteenharrastaja
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Istun sohvalla enkä näe missään dinosauruksen luita , jos kuulen jostain sellaisista niin se on yleensä vain ajatuksen tuottama tarina. Jota tietysti perustellaan näyttämällä vaikka älylaitteen ruutua ...se ei tee asiasta vielä todellista. Todellisen tarinan mihin voi toki uskoa jos on altis uskotteluille.

        Rippuu mitä käsitetään sanalla maa.
        Minulle se on täällä maan päällä kaikki , ei pelkästään tuo kiinteä jalkojen alla oleva.

        Vai että vajavainen?
        Ja sinun tietenkin täyteläinen? :'D

        Siirräpä omat luusi Helsingin eläintieteelliseen museoon, niin saat nähdäksesi ihan aitoa dinotavaraa.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Siirräpä omat luusi Helsingin eläintieteelliseen museoon, niin saat nähdäksesi ihan aitoa dinotavaraa.

        Niin?
        Siellä varmasti on luita ja paljon ihmisen keksimiä tarinoita kuvituksineen. Se on mielikuvitusta jos puemme nämä luut tarinoilla sekä kuvilla.
        Aivan susi bisnes


      • kjhkjhjkhk
        J.Johannes.M kirjoitti:

        En mutta kierrätykseen saatan viedä .
        Viimeisen kolmen vuoden aikana minulla on ollut netti 2.5kk joten ei tee pahaa ees ;)

        "Viimeisen kolmen vuoden aikana minulla on ollut netti 2.5kk joten ei tee pahaa ees ;) "

        Ja sekö on jotenkin positiivinen piirre ihmisessä, jos on niin persaukinen, ettei saa edes nettiä hankituksi.


      • kjhkjhjkhk kirjoitti:

        "Viimeisen kolmen vuoden aikana minulla on ollut netti 2.5kk joten ei tee pahaa ees ;) "

        Ja sekö on jotenkin positiivinen piirre ihmisessä, jos on niin persaukinen, ettei saa edes nettiä hankituksi.

        Ei ole ollut kyse rahasta vaan periaatteesta ja selkeästi mukavan rauhallinen elämä ei nettejä vaadi.
        Musiikki on kyllä mukavaa mutta voihan aina vihellellä ;)


      • agnoskepo kirjoitti:

        Se on tieteellistä faktaa; ei tarina. Maailman luominen kuudessa päivässä, puhuva käärme ja Nooan tulva ovat tarinoita, mutta triboliitteja sisältävien kerrosten ikä on määritelty lukuisia kertoja käyttäen eri menetelmiä.
        Jos haluat kiistää ydinfysiikan faktat, kuten radioaktiivisten aineiden hajoamisajat ja hajoamistuotteet, se on sinun oma asiasi. Kovin hyvää kuvaa se ei tietenkään ratonaalisesta ajattelustasi anna. Uskonnollisen uskosi lujuutta se taas kuvaa sitäkin paremmin.

        Mielikuvituksen loihtimia kuvia ja väärennettyjä fossiileja

        Lainaus: " ”Eri-ikäisistä kerrostumista on löydetty fossiilisarjoja, jotka osoittavat muinaisten lajien kehittymisen nykyisenkaltaisiksi lajeiksi. Fossiilisarjat todistavat muun muassa valaiden kehittyneen jalallisista maaselkärankaisista” (LUKION BIOLOGIA - Eliömaailma BI1, s. 72, ensim. korostus alkuperäinen, toinen allekirjoittaneen).

        Sivun yläosassa on sarjakuva 72A, jonka alle on präntätty: ”Valaiden evoluutiota voidaan päätellä
        fossiilisarjan avulla. Valaat ovat kehittyneet nelijalkaisesta maapedosta viidenkymmenen miljoonan vuoden aikana.”

        Mihin tämän vuonna 2010 painetun biologian oppikirjan piirrokset perustuvat? – Muutamiin luunpaloihin: Ensimmäiset ovat peräisin 1980-luvun alkupuolelta, jolloin Philip Gingerichin retkikunta löysi Pakistanista seitsemän hammasta, kaksi alaleuan kappaletta sekä kallon takaosan. He uskoivat niiden kuuluneen valaiden esi-isälle. Fossiili sai nimekseen Pakicetus inachus eli pakistanilainen valas. Valasmaisuutta perusteltiin sisä- ja keskikorvan rakenteen sekä hampaiden kulumistavan perusteella. Lisäksi runsaan kahden metrin päästä löydettiin nilkkaniveleen kuuluvan telaluun puolikas. Sen uskottiin kuuluneen samalle yksilölle.

        Muutaman yllä kuvatun luunpalan perusteella Science-tiedelehden taiteilija (Karen Klitz) piirsi kuvan pakistanilaisesta esivalaasta, joka hyppää kalliolta mereen pyydystämään kaloja. Klitzin loihtiman kansikuvan kera Gingerichin artikkeli julkaistiin suuren kohun saattelemana Science´ssa 22. huhtikuuta 1983. Sama toistui tammikuussa 1994 kun Thewissen julkaisi Science´n sivuilla löytönsä koskien Ambulocetus natans (kävelevä, uiva valas) nimen saanutta fossiilia. (Taiteilijan loihtima piirustus ei tosin nyt päässyt kansikuvaksi.) Fossiili oli noin hylkeen kokoinen ja sekin löytyi Pakistanista. Valasmaisuutta perusteltiin tietyillä hampaiden ja kallon piirteillä. Kallosta puuttui kuitenkin tärkeä yläleuka, jonka perusteella olisi ollut mahdollisuus päätellä ovatko sierainaukot siirtymässä päälaelle. Kallon lisäksi löytyi jalkaterä, pari kaulanikamaa, muutama kylkiluu, selkänikama sekä eturaaja, kuitenkin ilman lapa- ja olkaluuta. Viisi metriä ylemmästä kerrostumasta löydettiin vielä kappale reisiluuta sekä muutama nikama, joiden oletettiin kuuluneen samalle yksilölle. Näiden pohjalta tehtiin sekä anatominen että dynaaminen
        rekonstruktio, jota sitten esiteltiin arvostetun tiedelehden sivuilla. Esim. eturaajan uintiliikkeet kuvattiin yksityiskohtaisesti, vaikka olka- ja lapaluusta ei ollut mitään tietoa. Eturaaja kuvattiin räpylänä, vaikka fossiilista räpylää ei löytynyt. Silti aikakauden yksi tunnetuin evolutionisti Stephen Gould ylisti Pakistanista löytyneitä fossiileja ”evoluutioteorian kaikkein aikojen makeimmaksi riemuvoitoksi, joka murskaa kreationistien vastarinnan” (Natural History, May 1994). Marraskuussa 2001 National Geographic julkaisi artikkelin Evolution of Whales. Siinä on kauniit värikuvat Pakicetuksesta ja Ambulocetuksesta maanisäkkäiden ja valaiden välimuotona.
        Vuoden 1983 jälkeen on kuitenkin löydetty paremmin säilyneitä Pakicetusin fossiileja. Ne osoittavat sen olleen noin suden kokoinen maanisäkäs. Esim. Geisler, Luo ja Thewissen ovat tulleet siihen johtopäätökseen, että Pakicetusin hampaiden ja korvan rakennetta ei voida pitää pelkästään valaille kuuluvana lajityyppisenä ominaisuutena. Pakicetusin korvassa ainoastaan involucrum-niminen kalvo-osa muistuttaa valaan vastaavaa. Niinpä seitsemän vuotta myöhemmin tiedelehti Naturessa julkaistu uusi rekonstruktio kuvaa aivan erilaista eläintä kuin mikä oli Sciencen rantakalliolta veteen sukeltanut otus. Kukaan tuskin tietää, mikä Ambulocetus oli. Sen kallon valasmaiset piirteet ovat kyseenalaisia. Jos ylempää löytynyt reisiluu ja nikamat kuuluvat Ambulocetukselle, kyseessä on mitä ilmeisimmin maaeläin. Osittaisen kallon, yläraajan, muutaman nikaman ja kylkiluun perusteella lienee mahdotonta päätellä minkälaisesta oliosta on ollut kyse. Sitä paitsi fossiili löytyi varhais- ja keski-eoseenikauden kerrostumien välimaastosta (n. 50 mrv.), kun taas vanhimmat valasfossiilit ovat löytyneet varhais-eoseenikauden kerrostumista (n. 60 mrv.).

        Vuonna 2001 Gingerich löysi taas uuden fossiilin Pakistanista. Sille annettiin nimi Rodhocetus. Kun Pakicetus ja Ambulocetus eivät enää vaikuttaneet kelpaavan valaiden esi-isiksi, Rodhocetusesta tehtiin välittävä muoto. Se komeili Science-tiedelehden kannessa 21. syyskuuta 2001: pitkäkuonoinen, terävähampainen ja räpylöillä varustettu otus nousemassa vedestä. (Tällä kertaa kansikuvan loihti taiteilija John Klausmeyer.) Fossiili pantiin näytteille Michiganin yliopiston luonnonhistorialliseen museoon.


      • Vuonna 2001 Gingerich löysi taas uuden fossiilin Pakistanista. Sille annettiin nimi Rodhocetus. Kun Pakicetus ja Ambulocetus eivät enää vaikuttaneet kelpaavan valaiden esi-isiksi, Rodhocetusesta tehtiin välittävä muoto. Se komeili Science-tiedelehden kannessa 21. syyskuuta 2001: pitkäkuonoinen, terävähampainen ja räpylöillä varustettu otus nousemassa vedestä. (Tällä kertaa kansikuvan loihti taiteilija John Klausmeyer.) Fossiili pantiin näytteille Michiganin yliopiston luonnonhistorialliseen museoon.

        Teoksessaan Evolution: the Grand Experiment Vol 1 (New Leaf Press, pp. 139 – 143) tri Carl Werner kuitenkin kertoo asioiden todellisen tilan: Hän meni ko. museoon katsomaan Gingerichin fossiilia ja totesi, että sillä ei ollutkaan pyrstöä eikä edes räpylöitä! Hän kysyi Gingerichiltä, että mistä hän tietää, että eläimellä oli valaan pyrstö, vaikka pyrstöluu...


    • Mitä tuo sinun tunnuksena oleva vessanpytty oikein symboloi? (Viaton kysymys ilman metkuja)

      • Sen tarkoitus on kuvata vessanpönttöä.
        Otin siitä kuvan , muokkasin ja laitoin tänne.


      • OikeaOsoite
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Sen tarkoitus on kuvata vessanpönttöä.
        Otin siitä kuvan , muokkasin ja laitoin tänne.

        Sinne arkistoidaan kreationistien tieteelliset oivallukset.


      • OikeaOsoite kirjoitti:

        Sinne arkistoidaan kreationistien tieteelliset oivallukset.

        Pääosin kasvisruokavalion jäänteitä ja virtsaa , vessapaperit pyrkimyksenä polttaa .


    • Myyränen

      Huomaa että sinulta jäänyt opiskelematta, noh ehkä sinun älyllä se olisi ollutkin mahdotonta..

    • Luucifer

      Huono trolli.

      • Rauhaa sulle sinne kans!


    • minäminäminäminäminä

      Juuri näin! Omaan napaan tuijottelu on luotettavin tapa päätyä uskovaiseksi. Jos katsoo ympärilleen niin heti menee vaikeammaksi.

      • Läsnäolo , ei omaan napaan tuijottaminen kuten peilistä itseään kyttäävillä on tapana.


      • Tsemppiä.laihdutukseen
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Läsnäolo , ei omaan napaan tuijottaminen kuten peilistä itseään kyttäävillä on tapana.

        Jos napasi ei näy kuin peilistä niin suosittelen ravintoterapeutin tai vastaavan puoleen kääntymistä.


      • Tsemppiä.laihdutukseen kirjoitti:

        Jos napasi ei näy kuin peilistä niin suosittelen ravintoterapeutin tai vastaavan puoleen kääntymistä.

        Anteeksi , luulin että kyse oli egokeskeisyydestä.
        No nyt ainakin tiedät ;)


      • Niinpätiniin
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Anteeksi , luulin että kyse oli egokeskeisyydestä.
        No nyt ainakin tiedät ;)

        Mitä muuta uskovien mielessä voikaan olla kuin egokeskeisyys?


      • Niinpätiniin kirjoitti:

        Mitä muuta uskovien mielessä voikaan olla kuin egokeskeisyys?

        Sinulla on varmaan kokemusta?


    • evovaievo
      • Kuka vihaa?

        Jeesusta seuraamalla onkin jo erilaiset näkymät ;)


      • Walking.dead
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Kuka vihaa?

        Jeesusta seuraamalla onkin jo erilaiset näkymät ;)

        Eikös Jeesusta seuratessa näy lähinnäJeesuksen pese?


      • evovaievo
        J.Johannes.M kirjoitti:

        Kuka vihaa?

        Jeesusta seuraamalla onkin jo erilaiset näkymät ;)

        Uskokaa minuun tai uskokaa minua. Siinä on suuri käsitteellinen ero.

        Tämän palstan uskovat lähinnä kai edustavat sitä kastia, että heidän mielestään kaikki on kerralla luotu valmiiksi, eikä Neandertalinihmistä ollut olemassakaan, saati että heidän henkinen evoluutionsa olisi vaikuttanut myös fyysiseen evoluutioon, eli olemukseen.


      • Walking.dead kirjoitti:

        Eikös Jeesusta seuratessa näy lähinnäJeesuksen pese?

        Se on hiukan kuin oppivelvollisuus , jotkut kutsutaan siihen armosta.


      • evovaievo kirjoitti:

        Uskokaa minuun tai uskokaa minua. Siinä on suuri käsitteellinen ero.

        Tämän palstan uskovat lähinnä kai edustavat sitä kastia, että heidän mielestään kaikki on kerralla luotu valmiiksi, eikä Neandertalinihmistä ollut olemassakaan, saati että heidän henkinen evoluutionsa olisi vaikuttanut myös fyysiseen evoluutioon, eli olemukseen.

        En ymmärrä mikä ongelma luomisessa on.

        Mielestäni tarina ihmisistä jotka etsivät elämää marsista on huvittava kun tämä pallo on täynnä elämää ja ihminen polkee sen alleen.

        Niin huvittavasti tämä tieteen ihme "kehittynyt apina" toimii.

        Eksyksissä jos tuo tarina pitää paikkansa!

        Olkaa valveilla hetkessä , läsnä jne. Ainoa oikea todellisuus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe