Syödään lihaa mutta kun sanotaan että annas kun näytän mistä ja miten se lautasellesi tulee niin vastaus on : Älä näytä!
Nimittäin on aika moraalitonta toimintaa alistaa lajeja ainoastaan omia maku nystyröitä tyydyttäen.
Niinhän tuo ihminen näyttää toimivan , luontokin tärvellään ja silti ärsyttävän tietämätön hymy vaan paistaa taustalla tietämättömyyttään.
Onnea vaan jatkoon :D
Ateismi kuin lihansyönti?
113
88
Vastaukset
Syö sinä vaikka männynneulasia, ja ryydy siihen.
- HeikkoOletUskossa
1 Moos 9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Room 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Maalaistalon poikana tiedän kyllä mistä lih lautaselle tulee, mutta pysy sinä vaan heikkona, kuten Raamattukin sanoo.Kyllä minä lihaa voin syödä jos sen itse kasvatan tai pyydystän.
Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat.Ja aloituksessa on kyse vertauskuvasta.
Et varmaan ymmärrä Jeesuksenkaan antamia vertauskuvia?- paiv4nkakkara
Mielikuvitusjumalien palvojien vertauskuvat ovat usein varsin puuttellisia eivätkä edes toimi. Varmaan siinä omasta mielestäsi oli joku pointti .. mene ja tiedä.
paiv4nkakkara kirjoitti:
Mielikuvitusjumalien palvojien vertauskuvat ovat usein varsin puuttellisia eivätkä edes toimi. Varmaan siinä omasta mielestäsi oli joku pointti .. mene ja tiedä.
Moni sen tuosta tajuaa, sinä et.
J.Johannes.M kirjoitti:
Kyllä minä lihaa voin syödä jos sen itse kasvatan tai pyydystän.
Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat.Niin, se puhtaus!
Kosheria näillä raukoilla rajoilla voi olla vaikea saada.
Jos syöt hyönteisiä, niin sitten vain niitä, joilla on neljä jalkaa ja jotka hyppelevät! Muistakin tämä!kekek-kekek kirjoitti:
Niin, se puhtaus!
Kosheria näillä raukoilla rajoilla voi olla vaikea saada.
Jos syöt hyönteisiä, niin sitten vain niitä, joilla on neljä jalkaa ja jotka hyppelevät! Muistakin tämä!Jalkajousi ja kohde, nylkeminen , valmistus, kiittäminen ja nauttiminen.
En ole vielä hyönteisiä syönyt lounaaksi mutta ajaessani pyörällä on tullut muutama nautittua.- VahvaEtunoja
J.Johannes.M kirjoitti:
Kyllä minä lihaa voin syödä jos sen itse kasvatan tai pyydystän.
Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat."Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat. "
Nojaan voimakkaasti Raamattuun.
1 Kor 10; 25 - 26 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden, sillä:
"Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
"Kyllä minä lihaa voin syödä jos sen itse kasvatan tai pyydystän."
Osaatko ilman eläinlääkäriä varmistua, ettei kasvattamassasi tai pyydystämässäsi lihassa ole trikiiniä. Lihakaupan liha on tarkastettua. VahvaEtunoja kirjoitti:
"Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat. "
1 Kor 10; 25 - 26 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden, sillä:
Osaatko ilman eläinlääkäriä varmistua, ettei kasvattamassasi tai pyydystämässäsi lihassa ole trikiiniä. Lihakaupan liha on tarkastettua.Ei muuta kun sitten maailman kanssa käsikkäin eteenpäin ;)
Se että lihanjalostus perustuu enemmänkin rahalle nykyään on sinulle ilouutinen ja rahastahan me tiedämme jo mitä se on .
Totuus tekee vapaaksi .
2000 vuotta sitten lihan trikiini pitoisuudet tarkastettiin varmaan myös? ;)VahvaEtunoja kirjoitti:
"Mutta tuolta mistä se kauppoihin tulee niin se ei ole puhdasta , ja se on varma jos raamattuun nojaat. "
Osaatko ilman eläinlääkäriä varmistua, ettei kasvattamassasi tai pyydystämässäsi lihassa ole trikiiniä. Lihakaupan liha on tarkastettua.Ja kuten olen sanonut jo useasti että aloitus on vertauskuva.
Jos et käsitä mitä se tarkoittaa niin kuinka voisit ymmärtää Jeesuksen sanomaa raamatusta?
Kerro toki :)J.Johannes.M kirjoitti:
Ja kuten olen sanonut jo useasti että aloitus on vertauskuva.
Jos et käsitä mitä se tarkoittaa niin kuinka voisit ymmärtää Jeesuksen sanomaa raamatusta?
Kerro toki :)Vertauskuvilla valitettavasti ei ole mitään merkitystä totuutta etsiessä :)
Oudoksuva kirjoitti:
Vertauskuvilla valitettavasti ei ole mitään merkitystä totuutta etsiessä :)
Huom. Sinulla ;)
J.Johannes.M kirjoitti:
Jalkajousi ja kohde, nylkeminen , valmistus, kiittäminen ja nauttiminen.
En ole vielä hyönteisiä syönyt lounaaksi mutta ajaessani pyörällä on tullut muutama nautittua.Suomen villit elukat olisi äkkiä syöty ja kalasteltu jos >5 000 000 innostuisivat survivalismiin.
Ei ole kuin muutama kymmenen vuotta siitä kun oli Suomessa sukupuuton partaalla kaikki jänistä isommat eläimet.J.Johannes.M kirjoitti:
Huom. Sinulla ;)
Huomaa että se pätee kaikkiin :)
Asioista puhuessa ollaan lähimpänä totuutta kun puhutaan asioista niiden oikeillä nimillä ja vaikutuksilla. Samasta syystä esimerkiksi tieteellisissä tutkimuksissa "vertauskuvien" käyttö saisi lähinnä että henkilö nauretaan ulos yliopistosta.kekek-kekek kirjoitti:
Suomen villit elukat olisi äkkiä syöty ja kalasteltu jos >5 000 000 innostuisivat survivalismiin.
Ei ole kuin muutama kymmenen vuotta siitä kun oli Suomessa sukupuuton partaalla kaikki jänistä isommat eläimet.Tuo on fantasiasi koska kuka niin olisi väittänyt että kaikkien pitäisi metsästää kaikki?
Sinä ;POudoksuva kirjoitti:
Huomaa että se pätee kaikkiin :)
Asioista puhuessa ollaan lähimpänä totuutta kun puhutaan asioista niiden oikeillä nimillä ja vaikutuksilla. Samasta syystä esimerkiksi tieteellisissä tutkimuksissa "vertauskuvien" käyttö saisi lähinnä että henkilö nauretaan ulos yliopistosta.Nyt olemme kuitenkin suomi24 palstalla eikä yliopistolla jossa varmasti sinä paljon aikaa kun tiedät kuinka siellä toimitaan ;)
Sitten kun alkaavat ymmärtämään sielläkin tietoisuuden päälle niin tuleekin näiden vertauskuvien aika :)J.Johannes.M kirjoitti:
Nyt olemme kuitenkin suomi24 palstalla eikä yliopistolla jossa varmasti sinä paljon aikaa kun tiedät kuinka siellä toimitaan ;)
Sitten kun alkaavat ymmärtämään sielläkin tietoisuuden päälle niin tuleekin näiden vertauskuvien aika :)Valitettavasti tiedon saamiseen ei vieläkään saa mitään etua vertauskuvista, erityisesti jos niitä käyttää tilanteisiin jotka ovat liian moniulotteisia vastaavaan lapsenmieliselle yleistykselle :)
Jopa Suomi24-palstalla keski-ikä on tarpeeksi korkea että suurin osa ihmisistä ymmärtää paremmin mistä kyse jos puhut oikeasti asioista niiden oikeilla nimillä ;)Oudoksuva kirjoitti:
Valitettavasti tiedon saamiseen ei vieläkään saa mitään etua vertauskuvista, erityisesti jos niitä käyttää tilanteisiin jotka ovat liian moniulotteisia vastaavaan lapsenmieliselle yleistykselle :)
Jopa Suomi24-palstalla keski-ikä on tarpeeksi korkea että suurin osa ihmisistä ymmärtää paremmin mistä kyse jos puhut oikeasti asioista niiden oikeilla nimillä ;)Riippuu mistä, nyt on kyse sinusta jos olet ateisti.
Onko ateisti kuin lihansyöjä?
Ja Jeesus on myös tietoa sinusta.J.Johannes.M kirjoitti:
Tuo on fantasiasi koska kuka niin olisi väittänyt että kaikkien pitäisi metsästää kaikki?
Sinä ;PSinähän siinä mainostat että miten mainio olet kun itse metsästät ja nyljet.
Myyriä tässä nylkemään jouduttaisiin jos kaikki sille linjalle lähdettäisiin.- SitäköKaipailet
J.Johannes.M kirjoitti:
Ei muuta kun sitten maailman kanssa käsikkäin eteenpäin ;)
Se että lihanjalostus perustuu enemmänkin rahalle nykyään on sinulle ilouutinen ja rahastahan me tiedämme jo mitä se on .
Totuus tekee vapaaksi .
2000 vuotta sitten lihan trikiini pitoisuudet tarkastettiin varmaan myös? ;)"2000 vuotta sitten lihan trikiini pitoisuudet tarkastettiin varmaan myös? ;) "
Ja silloin ihmisiä kuoli tauteihin kuin kärpäsiä. Odotettavissa oleva keskimääräinen elinikä oli jossain kolmenkymmenen korvilla. kekek-kekek kirjoitti:
Sinähän siinä mainostat että miten mainio olet kun itse metsästät ja nyljet.
Myyriä tässä nylkemään jouduttaisiin jos kaikki sille linjalle lähdettäisiin.Ensimmäinen lause meni ihan hutiin.
Miksi kaikkien pitäisi metsästää? Miksei kasvata itse?SitäköKaipailet kirjoitti:
"2000 vuotta sitten lihan trikiini pitoisuudet tarkastettiin varmaan myös? ;) "
Ja silloin ihmisiä kuoli tauteihin kuin kärpäsiä. Odotettavissa oleva keskimääräinen elinikä oli jossain kolmenkymmenen korvilla.On se nyt ainakin luonnollisempaa kuin lääkkeiden kittaaminen , rokotteiden tulva sekä sokereiden ja rasvojen aiheuttamat "vaivat".
Eli pelkäät kuolemaa siis? No , luo Jeesuksesta niin eiköhän se siitä.J.Johannes.M kirjoitti:
Riippuu mistä, nyt on kyse sinusta jos olet ateisti.
Onko ateisti kuin lihansyöjä?
Ja Jeesus on myös tietoa sinusta.Ateisti ei ole kuin lihansyöjä, muussa merkityksessä kuin että molemmat edustavat suurta määrää ihmisistä. :)
- ukarumppa
Mooseksen kirja laillistaa kannibalismin, kaikki liikkuva kelpaa syötäväksi, myös naapuriheimon jäsenet.
Otsikossa sanot:Ateismi kuin lihansyönti? Varsinaisessa tekstissä et kuitenkaan onnistu yhdistämään näitä. Puhut vain ihmisten moraalittomuudesta ja tekopyhyydestä, asioista jotka suurin osa täällä kirjoittavista yhdistää uskoon. Lopputulos on päinvastainen kuin otsikko.
Lihansyöjä harvemmin haluaa nähdä ja kokea mitä lihateollisuus todella on.
Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on .- theblackpanther
"Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on"
Varmin tie ateistiksi kristinuskosta on lukea raamattu läpi. Sen verran selvää on se että ihminen teki jumalan oman kuvansa mukaiseksi.
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
Valitettavasti paimentolaismies ei tiennyt naisen fysiologiasta tuontaivaallista ja meni sitten keksimänsä jumalan nimissä väittämään verta neitsyyden merkiksi. Nyt me toki tiedämme tieteen ansiosta että yli 60% naisista ei vuoda verta ensimmäisellä yhdyntäkerralla. Ei sillä että naista olisi mitenkään moraalista kivittää vaikka ei neitsyt olisikaan.
Keksitty jumala on keksitty :) theblackpanther kirjoitti:
"Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on"
Varmin tie ateistiksi kristinuskosta on lukea raamattu läpi. Sen verran selvää on se että ihminen teki jumalan oman kuvansa mukaiseksi.
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
Valitettavasti paimentolaismies ei tiennyt naisen fysiologiasta tuontaivaallista ja meni sitten keksimänsä jumalan nimissä väittämään verta neitsyyden merkiksi. Nyt me toki tiedämme tieteen ansiosta että yli 60% naisista ei vuoda verta ensimmäisellä yhdyntäkerralla. Ei sillä että naista olisi mitenkään moraalista kivittää vaikka ei neitsyt olisikaan.
Keksitty jumala on keksitty :)Eihän tuo kerro muuta kuin sen mikä sinua on kiinnostanut raamatussa.
Tuolloin oltiin hiukan tiukempia jakorasioita kohtaan , siinä se.
Ehkäpä kuitenkin viitottaisin sinua edes yrittämään ymmärtää vuorisaarnaa , siinähän se jutun juoni tiivistyy.- Raamattu.valaisee
J.Johannes.M kirjoitti:
Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on ."Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on ."
Minunkin tie ateistiksi kulki juuri niin, että joskus rippikoulun ja ylioppilaskirjoitusten välissä otin Raamatun käteen ja luin sen kannesta kanteen. Siitä alkoi epäilys kristinuskoa kohtaan joka laajeni sitten kaikia muitakin uskontoja kohtaan. Raamattu.valaisee kirjoitti:
"Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on ."
Minunkin tie ateistiksi kulki juuri niin, että joskus rippikoulun ja ylioppilaskirjoitusten välissä otin Raamatun käteen ja luin sen kannesta kanteen. Siitä alkoi epäilys kristinuskoa kohtaan joka laajeni sitten kaikia muitakin uskontoja kohtaan.Minäkin luin joskus hiukan ja siirsin kirjan sivuun.
Tuli hetki kun koin selvästi muuttuneeni ja luin uudestaan.
Sieltä löytyikin ihan eri tarina kun ei ennakkoluuloillaan varustettuna tuomitse kaikkea mitä siellä lukee.
Suosittelen kokeilemaan hiukan varttuneempana uudelleen ! :)J.Johannes.M kirjoitti:
Eihän tuo kerro muuta kuin sen mikä sinua on kiinnostanut raamatussa.
Ehkäpä kuitenkin viitottaisin sinua edes yrittämään ymmärtää vuorisaarnaa , siinähän se jutun juoni tiivistyy.Mahdollisesti raiskatun tytön leimaaminen jakorasiaksi on vastenmielistä. Tämä on vain yksi esimerkki siitä miten uskon ja Raamatun puolustaminen saa ihmisen luopumaan ihmisyydestään.
Kaktuaari kirjoitti:
Mahdollisesti raiskatun tytön leimaaminen jakorasiaksi on vastenmielistä. Tämä on vain yksi esimerkki siitä miten uskon ja Raamatun puolustaminen saa ihmisen luopumaan ihmisyydestään.
Nythän sinä keksit tarinan ja sen perusteella luot mielipiteen.
Vaikuttavaa.- theblackpanther
"Eihän tuo kerro muuta kuin sen mikä sinua on kiinnostanut raamatussa"
Tämä oli vain yksi kohdista jotka osoittavat raamatun jumalan keksityksi.
"Tuolloin oltiin hiukan tiukempia jakorasioita kohtaan , siinä se"
Onko naisten nimittely jakorasioiksi yleistäkin kristittyjen parissa? Onko naisten kivittäminen kuoliaaksi sinulle pelkästään "siinä se"? Johtuuko tämä siitä että palvomasi jumalaolento käski näin tehdä ja siksi se on sinusta moraalisesti oikein?
No miten on? Keksikö tämän käskyn ikuinen ja äärettömän viisas jumalaolento vaiko naisen fysiologiasta täysin tietämätön paimentolaismies? :D theblackpanther kirjoitti:
"Eihän tuo kerro muuta kuin sen mikä sinua on kiinnostanut raamatussa"
Tämä oli vain yksi kohdista jotka osoittavat raamatun jumalan keksityksi.
"Tuolloin oltiin hiukan tiukempia jakorasioita kohtaan , siinä se"
Onko naisten nimittely jakorasioiksi yleistäkin kristittyjen parissa? Onko naisten kivittäminen kuoliaaksi sinulle pelkästään "siinä se"? Johtuuko tämä siitä että palvomasi jumalaolento käski näin tehdä ja siksi se on sinusta moraalisesti oikein?
No miten on? Keksikö tämän käskyn ikuinen ja äärettömän viisas jumalaolento vaiko naisen fysiologiasta täysin tietämätön paimentolaismies? :D"Tämä oli vain yksi kohdista jotka osoittavat raamatun jumalan keksityksi."
No ei, vaan sen kuinka ihmiset pyrkivät noudattamaan Jumalan käskyjä.
Jeesus sanoi : Rakastakaa Jumalaa ja lähimmäistä kuin itseänne.
"Onko naisten nimittely jakorasioiksi yleistäkin kristittyjen parissa? Onko naisten kivittäminen kuoliaaksi sinulle pelkästään "siinä se"? Johtuuko tämä siitä että palvomasi jumalaolento käski näin tehdä ja siksi se on sinusta moraalisesti oikein?"
Tuolloin tehtiin niin ja sillä selvä. Noh , olen minä ollut erilaisten naisten kanssa tekemisissä ja jotkut ovat hyvinkin tarkkoja kenen kanssa ovat ja jotkut eivät.
Minkä nimen annat naiselle joka makaa useamman ihmisen kanssa päivän aikana eikä tee sitä edes rahasta? Niin....eikä pakotettuna.
Kerro...millä sanalla kuvailisit tällaista naista?
Kerroppa jotain Jeesuksesta äläkä takerru noihin lakeihin , tänks- A.Johannes
"Minkä nimen annat naiselle joka makaa useamman ihmisen kanssa päivän aikana eikä tee sitä edes rahasta? Niin....eikä pakotettuna.
Kerro...millä sanalla kuvailisit tällaista naista?"
Kai hänellä nimi on, eli hänen nimellään.
Ja miten kuvailisin, kokenut tulee lähinnä mieleen.
Mutta miten kaltaisesi uskovainen häntä kuvailisi, tai mitä sinä J.Johannes tälläiselle ihmiselle tekisit. A.Johannes kirjoitti:
"Minkä nimen annat naiselle joka makaa useamman ihmisen kanssa päivän aikana eikä tee sitä edes rahasta? Niin....eikä pakotettuna.
Kerro...millä sanalla kuvailisit tällaista naista?"
Kai hänellä nimi on, eli hänen nimellään.
Ja miten kuvailisin, kokenut tulee lähinnä mieleen.
Mutta miten kaltaisesi uskovainen häntä kuvailisi, tai mitä sinä J.Johannes tälläiselle ihmiselle tekisit."Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi."
Hänen nimensä on?
Kokenut? Voi niinkin sanoa , nainen joka tekee paljon sanoo itseään yleensä nymfomaaniksi.
Mitä minä tekisin?
Pyrkisin rakastamaan häntä tasapuolisesti kuten kaikkia muitakin.J.Johannes.M kirjoitti:
Ateisti harvemmin haluaa ottaa raamatun käteensä ja nähdä mitä siellä todellisuudessa on .Useampaan kertaan on tullut Raamattu luettua.
kekek-kekek kirjoitti:
Useampaan kertaan on tullut Raamattu luettua.
Hienoa , ota vuorisaarna seuraavaksi ;)
- theblackpanther
"Kerroppa jotain Jeesuksesta äläkä takerru noihin lakeihin , tänks"
Takerru lakeihin? Kyseessähän on raamatun jumalan antama käsky. Jumalaahan ei vaihdettu VT ja UT välillä (tosin se kirjoitettiin toki erilaiseksi)
Tässä raamatun jumalan antama käsky. Kerrohan nyt omin sanoin miten jumala ei tiennyt että veri ei ole neitsyyden merkki? Pohdippa oikein tarkasti .. laatiko tämän säännön jumala vai keksikö sen paimentolaismies keksimänsä jumalan nimissä :) theblackpanther kirjoitti:
"Kerroppa jotain Jeesuksesta äläkä takerru noihin lakeihin , tänks"
Takerru lakeihin? Kyseessähän on raamatun jumalan antama käsky. Jumalaahan ei vaihdettu VT ja UT välillä (tosin se kirjoitettiin toki erilaiseksi)
Tässä raamatun jumalan antama käsky. Kerrohan nyt omin sanoin miten jumala ei tiennyt että veri ei ole neitsyyden merkki? Pohdippa oikein tarkasti .. laatiko tämän säännön jumala vai keksikö sen paimentolaismies keksimänsä jumalan nimissä :)Minulle näet riittää Jeesus neuvonantajaksi ja Taivaan Isä isäksi joten tämä keskustelu ei voi edetä kun olet jäänyt jumiin ;)
Rakasta Jumalaa ja lähimmäistä kuin itseäsi .
U know , sitä samaa mistä bob marleykin laulaa :)J.Johannes.M kirjoitti:
Hienoa , ota vuorisaarna seuraavaksi ;)
Mitä siinä kerrotaan varsijousella metsästyksestä?
- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Eihän tuo kerro muuta kuin sen mikä sinua on kiinnostanut raamatussa.
Ehkäpä kuitenkin viitottaisin sinua edes yrittämään ymmärtää vuorisaarnaa , siinähän se jutun juoni tiivistyy.Ateistin mietteitä Vuorisaarnasta:
"Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?" Matteus 5:13
-Suola ei voi menettää makuaan, lauseessa ei ole järkeä tai ainakin vertaus epäonnistuu.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." Matteus 5:17
-Jeesus ei kumoa juutalaista lakia. Siksi ne, jotka täällä väittävät että Vanhan Testamentin säännökset ovat vain "vanhaa lakia" ei pidä paikkaansa. Jeesus ei kumoa esimerkiksi toisten orjuuttamista tai mitään muitakaan moraalisesti epäinhimillisiä lakeja tai tapoja.
"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." Matteus 5:21
-Jeesus vertaa ajatusrikosta ja puhetta murhaan. Olen samaa mieltä sivistyneestä käytöksestä mutta on filosofisesti väärin verrata tekoja ja ajatuksia fyysisiin tekoihin.
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan." Matteus 5:28
-Himo ei ole rikos, aika moni uskovaisten liittokin olisi jäänyt solmimatta, ellei parit olisivat ensin tunteneet fyysistä vetoa toisiaan kohtaan. En tosin sano, ettei se ole mahdotonta.
"Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." Matteus 5:29
-Toivottavasti kukaan uskovainen ei ole niin tyhmä, että ottaa tämän kirjaimellisesti tosissaan. Luostari/pappislaitos pohjaa selibaatti käytäntöänsä tähän, mutta onko järkeä tukahduttaa ihmiselle luontaista käytöstä? Pappien ja munkkien lapsiinsekaantumisesta olemme kaikki varmaan kuulleet aivan tarpeeksi. Tämä ei ole siksi hyvä ohje. Seksuaalisuutta ei tule kieltää vaan ohjata terveelle pohjalle.
"On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." Matteus 5:31-32
-Huono ohje ja seksimiä. Ohjeistaa miehiä eroamaan ja ei ole ohjeita naisille, koska he ovat melkein omaisuuden verrattavissa. Käytännössä kehoittaa pettämiseen, jos haluat eron niin petä ja ota sitten ero. Tässä Jeesus muuttaa Mooseksen lakia avioliitosta vaikka aiemmin väittää, ettei ole tullut muuttamaan vanhaa lakia (5.M 24:1-4).
"Teille on opetettu: 'Silmä silmästä, hammas hampaasta. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin." Matteus 5:38-39
-(Taas sanoo, ettei muuta lakia mutta muuttaa sittenkin) Luopuminen koston mentaliteetista on hyvä mutta itsensä puolustamisesta huono. Tosin tätä jälkimmäistähän kristityt eivät ole noudattaneet - ja hyvä niin. Mutta sen väittäminen on tekopyhää.
"Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan* matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi" Matteus 5:40-41
-Huono ohje. Ohjeistaa uhriutumiseen, parempi ohje olisi ollut miten rakentaa yhteisö, joka pyrkii yhteistyöhön.
"Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta." Matteus 5:42
-Tyhmä ohje. Kuka tahansa kristitty, joka haluaa antaa minulle korotonta lainaa tietämättä taloudellista tilannettani -lähetä sähköpostia...
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja." Matteus 6:5-7
-Tämä on paras opetus Vuorisaarnassa, kuinka paljon parempi paikka maailma olisi, jos kristityt eivät tunkisi uskontoaan joka paikkaan. Kuinka vähän sitä noudatetaankaan.
Paastosta.. Matteus 6:16-28
-Paastossa en näe mitään järkeä, absurdia ja epäterveellistä.
"Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. Matteus 7:7-8
Hölynpölyä, kuulostaa hyvältä mutta ei pidä paikkaansa. Vetoaa niihin, jotka uskovat "toiseen elämään". Ateistina en usko toiseen elämään. - tåttåtåsiåån
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. Hedelmistä te siis tunnette heidät. Matteus 7:15-20
- Ei kovin älykäs ohje. Jos pitää varoa vääriä profeettoja niin miten ne erotellaan? ->Katso mitä he tekevät.. huonot "puut" (profeetat) eivät voi tuottaa hyviä "hedelmiä". -Tämä on naurettavaa ja vaarallista. Kaikki ihmiset voivat tehdä hyvää ja pahaa.
Jos oletetaan, että on "hyviä profeettoja" niin silloin oletetaan että kaikki ovat pelkästään hyviä kunnes ne saadaan pahasta kiinni.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' Matteus 7:21-23
-Tämä on ristiriidassa edellisen kanssa, siksi koska se väittää ettemme voi tuntea "hedelmiä".
-Eikö tämä herätä kummastusta uskovissa "pelastuksen tiestä"?
Koska ihmiset, jotka uskovat tehneensä Jumalan työtä ja pelastuvansa, eivät pelastukaan. Joka tapauksessa tämä on ristiriidassa sen oletuksen kanssa, että usko on keskeinen elementti pelastukseen. kekek-kekek kirjoitti:
Mitä siinä kerrotaan varsijousella metsästyksestä?
Itseppä kerroit raamatun lukemisistasi.
Se oli vinkkitåttåtåsiåån kirjoitti:
Ateistin mietteitä Vuorisaarnasta:
"Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?" Matteus 5:13
-Suola ei voi menettää makuaan, lauseessa ei ole järkeä tai ainakin vertaus epäonnistuu.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." Matteus 5:17
-Jeesus ei kumoa juutalaista lakia. Siksi ne, jotka täällä väittävät että Vanhan Testamentin säännökset ovat vain "vanhaa lakia" ei pidä paikkaansa. Jeesus ei kumoa esimerkiksi toisten orjuuttamista tai mitään muitakaan moraalisesti epäinhimillisiä lakeja tai tapoja.
"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." Matteus 5:21
-Jeesus vertaa ajatusrikosta ja puhetta murhaan. Olen samaa mieltä sivistyneestä käytöksestä mutta on filosofisesti väärin verrata tekoja ja ajatuksia fyysisiin tekoihin.
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan." Matteus 5:28
-Himo ei ole rikos, aika moni uskovaisten liittokin olisi jäänyt solmimatta, ellei parit olisivat ensin tunteneet fyysistä vetoa toisiaan kohtaan. En tosin sano, ettei se ole mahdotonta.
"Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." Matteus 5:29
-Toivottavasti kukaan uskovainen ei ole niin tyhmä, että ottaa tämän kirjaimellisesti tosissaan. Luostari/pappislaitos pohjaa selibaatti käytäntöänsä tähän, mutta onko järkeä tukahduttaa ihmiselle luontaista käytöstä? Pappien ja munkkien lapsiinsekaantumisesta olemme kaikki varmaan kuulleet aivan tarpeeksi. Tämä ei ole siksi hyvä ohje. Seksuaalisuutta ei tule kieltää vaan ohjata terveelle pohjalle.
"On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen." Matteus 5:31-32
-Huono ohje ja seksimiä. Ohjeistaa miehiä eroamaan ja ei ole ohjeita naisille, koska he ovat melkein omaisuuden verrattavissa. Käytännössä kehoittaa pettämiseen, jos haluat eron niin petä ja ota sitten ero. Tässä Jeesus muuttaa Mooseksen lakia avioliitosta vaikka aiemmin väittää, ettei ole tullut muuttamaan vanhaa lakia (5.M 24:1-4).
"Teille on opetettu: 'Silmä silmästä, hammas hampaasta. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin." Matteus 5:38-39
-(Taas sanoo, ettei muuta lakia mutta muuttaa sittenkin) Luopuminen koston mentaliteetista on hyvä mutta itsensä puolustamisesta huono. Tosin tätä jälkimmäistähän kristityt eivät ole noudattaneet - ja hyvä niin. Mutta sen väittäminen on tekopyhää.
"Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan* matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi" Matteus 5:40-41
-Huono ohje. Ohjeistaa uhriutumiseen, parempi ohje olisi ollut miten rakentaa yhteisö, joka pyrkii yhteistyöhön.
"Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta." Matteus 5:42
-Tyhmä ohje. Kuka tahansa kristitty, joka haluaa antaa minulle korotonta lainaa tietämättä taloudellista tilannettani -lähetä sähköpostia...
"Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja." Matteus 6:5-7
-Tämä on paras opetus Vuorisaarnassa, kuinka paljon parempi paikka maailma olisi, jos kristityt eivät tunkisi uskontoaan joka paikkaan. Kuinka vähän sitä noudatetaankaan.
Paastosta.. Matteus 6:16-28
-Paastossa en näe mitään järkeä, absurdia ja epäterveellistä.
"Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. Matteus 7:7-8
Hölynpölyä, kuulostaa hyvältä mutta ei pidä paikkaansa. Vetoaa niihin, jotka uskovat "toiseen elämään". Ateistina en usko toiseen elämään.Sinulla on tietty kaava omassa mielessäsi millä tuomitset nuo kohdat.
Sinulla on "varma" näkemys kuinka asiat menee ;)
Kannattaa varmaan joskus pohdiskella mille perustuu...perustuuko ne muiden höpinöille vaiko omaan kokemukseesi ihan itsenäisesti.
Mutta muuten tämä olikin tässä , koetappa pärjätä :)- theblackpanther
"ja Taivaan Isä isäksi"
Niin kerrohan nyt ihmeessä miten taivaan isä luuli verenvuotoa neitsyyden merkiksi? Onko taivaanisäsi tietämätön idiootti vai kirjoittiko tämän käsky taivaanisän keksinyt mies :) Siinäpä sitä sinulle pulmaa
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaks"
Huvittavaa miten solmuun kristityt menevät tästä raamatun kohdasta :) Siitä kun on todella vaikea kiemurrella irti .. joko jumala ei tiennyt ja täten ei voi olla jumala taikka tämän käskyn keksi ihminen. Kumpaakaan vaihtoehtoa hihhuli ei voi hyväksyä ja siitä alkaa kiemurtelu :) - tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Sinulla on tietty kaava omassa mielessäsi millä tuomitset nuo kohdat.
Sinulla on "varma" näkemys kuinka asiat menee ;)
Kannattaa varmaan joskus pohdiskella mille perustuu...perustuuko ne muiden höpinöille vaiko omaan kokemukseesi ihan itsenäisesti.
Mutta muuten tämä olikin tässä , koetappa pärjätä :)Sinulla ei ole argumentteja.
theblackpanther kirjoitti:
"ja Taivaan Isä isäksi"
Niin kerrohan nyt ihmeessä miten taivaan isä luuli verenvuotoa neitsyyden merkiksi? Onko taivaanisäsi tietämätön idiootti vai kirjoittiko tämän käsky taivaanisän keksinyt mies :) Siinäpä sitä sinulle pulmaa
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaks"
Huvittavaa miten solmuun kristityt menevät tästä raamatun kohdasta :) Siitä kun on todella vaikea kiemurrella irti .. joko jumala ei tiennyt ja täten ei voi olla jumala taikka tämän käskyn keksi ihminen. Kumpaakaan vaihtoehtoa hihhuli ei voi hyväksyä ja siitä alkaa kiemurtelu :)Kröhöm...mikä kiemurtelu? Jos olen sanonut sinulle seuraavani Jeesus Kristusta niin tuolloinhan itse olet jumissa tuon asian kanssa.
Mutta jos olet noin laki intoinen niin varmaan kannattaa ruveta tutkimaan suomen lain ihmeellisyyksiä niin huomaat että tuo on pientä verrattuna siihen.
Enkä tarkoita nyt kivittämisiä vaikka ne sinun herkkujuttujasi onkin ....lähinnä orjuutusta ja selkeää sellaista ;)
Tuo kohta minkä esität on lain kohta ja silloin se olisi käynyt sinullekin varsin hyvin ellei paremminkin.
Nykyään on hiukan eri tapa kiitos Kristuksen.- theblackpanther
"Kröhöm...mikä kiemurtelu?"
Et kykene vastaamaan kysymykseen kuka allaolevan lain sääti. Onko kyseessä palvomasi jumalaolento (ymmärrät kai mistä se jeesuksesi tulee?) vai onko kyseessä ihmisen keksimä laki :)
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaks
"niin tuolloinhan itse olet jumissa tuon asian"
En ollenkaan. Katsos jos tämä VT:n jumala on ihmisen keksimä niin silloin jeesukseltasi putoaa pohja pois :) theblackpanther kirjoitti:
"Kröhöm...mikä kiemurtelu?"
Et kykene vastaamaan kysymykseen kuka allaolevan lain sääti. Onko kyseessä palvomasi jumalaolento (ymmärrät kai mistä se jeesuksesi tulee?) vai onko kyseessä ihmisen keksimä laki :)
"(20) Jos syytös on tosi, jos tytössä ei tavattu neitsyyden merkkiä, silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle,ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaks
"niin tuolloinhan itse olet jumissa tuon asian"
En ollenkaan. Katsos jos tämä VT:n jumala on ihmisen keksimä niin silloin jeesukseltasi putoaa pohja pois :)Vastasin jo jos huomasit.
Et kykene edes näkemään vastausta kun sinulla on niin juurtuneet omat "totuudet" päässäsi .
10 käskystä on tuo johdettu joten alkuperä on Jumalasta kuten kaikki on paitsi ihmisen itsekäs ajattelu.
Ja Jeesus toi esille erilaisen tavan ...ei hammas hampaasta vaan anteeksiannon.
Raamatun on kirjoittanut ihminen tai ehkä useampi mutta suurin osa kuitenkin sellaisesta tilasta mikä sinulle on tällä hetkellä ainoastaan kaukainen pilkahdus ja silti parasta mitä voisit toivoa.
Ehkä armo kohdilleen tai sitten ei.
Se on jännä homma että lait jota sinäkin noudatat perustuu tuolle ja kun kerrot mikä vuosi on niin muistat siinä samalla mukavasti Kristusta ;) Ainakin tästä päivästä lähtien AINA kunnes se tulee totuudeksi ;)
Ole hyvä , Rauhaa, Totuutta ja rakkautta sinne oikein räjähtämällä:D- theblackpanther
"10 käskystä on tuo johdettu"
Eli nämä käskyt ja koko raamatun jumala on ihmisen keksimä :) Siinä meni sitten pohja jeesustarinaltakin. Sääli :/
" ja kun kerrot mikä vuosi on niin muistat siinä samalla mukavasti Kristusta"
Ja aina kun torstai koitta niin sinäkin siinä samalla muista mukavasti Thor jumalaa jonka kunniaksi tämä päivä on nimetty :). Aivan kuten Thor jumalan kohdalla, onnittellen kristinuskoa saamastaan vallasta jolla se kykeni siirtämään ajanlaskun nollakohdan haluamalleen paikalle. On tietysti noloa että Dionysius Exiguus, joka tämän ajoituksen teki (roomalaisten kalenteriin tottakai vedoten) laski väärin :D
Ikävää kannaltasi on se että torstai ei tee Thor jumalasta yhtään sen todellisempaa kuin ajanlaskun nollakohdan siirtäminen tekee Jeesuksesta :) Siinäpä sinulle pohtimista. theblackpanther kirjoitti:
Eli nämä käskyt ja koko raamatun jumala on ihmisen keksimä :) Siinä meni sitten pohja jeesustarinaltakin. Sääli :/
" ja kun kerrot mikä vuosi on niin muistat siinä samalla mukavasti Kristusta"
Ja aina kun torstai koitta niin sinäkin siinä samalla muista mukavasti Thor jumalaa jonka kunniaksi tämä päivä on nimetty :). Aivan kuten Thor jumalan kohdalla, onnittellen kristinuskoa saamastaan vallasta jolla se kykeni siirtämään ajanlaskun nollakohdan haluamalleen paikalle. On tietysti noloa että Dionysius Exiguus, joka tämän ajoituksen teki (roomalaisten kalenteriin tottakai vedoten) laski väärin :D
Ikävää kannaltasi on se että torstai ei tee Thor jumalasta yhtään sen todellisempaa kuin ajanlaskun nollakohdan siirtäminen tekee Jeesuksesta :) Siinäpä sinulle pohtimista.Ensimmäiset pari lausetta niin huomaa että keskusteletkin itsesi kanssa etkä suinkaan noteeraa näitä täältäpäin laitettuja.
Ei muuta kuin voimia sinulle.- theblackpanther
"Ensimmäiset pari lausetta niin huomaa että keskusteletkin itsesi"
Minä huomasin saman jo aikoja sitten. Et kiemurtelultasi kyennyt sanomaan mikä oli jumalan säätämää ja mikä ei. VT tuntuu olevan useammalle kristitylle vaikea pala ja se halutaan usein
sivuuttaa .. harmi vain kun se jumala on sama molemmissa.
Sinänsä tietysti ymmärrän että VT:tä ei noteerata .. onhan kyseessä juutalaisten uskonto jolle kristinusko kirjoitti irvokkaan jatko-osansa. Eivätköhän juutalaiset sentään oman uskontonsa ja profeettansa tunne :) Kristityt voisivat keksiä oman tarinansa eikä omia toisten uskontoja :) theblackpanther kirjoitti:
"Ensimmäiset pari lausetta niin huomaa että keskusteletkin itsesi"
Minä huomasin saman jo aikoja sitten. Et kiemurtelultasi kyennyt sanomaan mikä oli jumalan säätämää ja mikä ei. VT tuntuu olevan useammalle kristitylle vaikea pala ja se halutaan usein
sivuuttaa .. harmi vain kun se jumala on sama molemmissa.
Sinänsä tietysti ymmärrän että VT:tä ei noteerata .. onhan kyseessä juutalaisten uskonto jolle kristinusko kirjoitti irvokkaan jatko-osansa. Eivätköhän juutalaiset sentään oman uskontonsa ja profeettansa tunne :) Kristityt voisivat keksiä oman tarinansa eikä omia toisten uskontoja :)Kopioituna tuolta aiemmasta viestistäni.
"10 käskystä on tuo johdettu joten alkuperä on Jumalasta kuten kaikki on paitsi ihmisen itsekäs ajattelu."
Ethän sitä nähnyt kun ei kelpaa kuin yhdenlainen vastaus ;D- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Kopioituna tuolta aiemmasta viestistäni.
"10 käskystä on tuo johdettu joten alkuperä on Jumalasta kuten kaikki on paitsi ihmisen itsekäs ajattelu."
Ethän sitä nähnyt kun ei kelpaa kuin yhdenlainen vastaus ;DJohannes, sinulla ei ole oikein mitään sanottavaa.
Ympäripyöreitä latteuksia toisensa perään, sanasalaattia. Etkö halua vai kykene ilmaisemaan mitään konkreettista sillä argumentit jäävät vähiin vaikka oletan sinun tutkineen juuri näitä asioita pitkään ja hartaasti.
Pyysit tuolla ylempänä tutustumaan Vuorisaarnaan ehkäpä siksi, että arvostat sitä tekstiä suuresti? Annoin vastineen missä näen siinä ongelmia. Onko Vuorisaarna väärässä vai olenko minä väärässä ja miten? - theblackpanther
Oletko edes lukenut vanhaa testamenttia :D Pistäppäs VT:stä jae jossa todetaan moosekseen johtaneen kaikki muut lait näistä kymmenestä käskystä. tåttåtåsiåån kirjoitti:
Johannes, sinulla ei ole oikein mitään sanottavaa.
Ympäripyöreitä latteuksia toisensa perään, sanasalaattia. Etkö halua vai kykene ilmaisemaan mitään konkreettista sillä argumentit jäävät vähiin vaikka oletan sinun tutkineen juuri näitä asioita pitkään ja hartaasti.
Pyysit tuolla ylempänä tutustumaan Vuorisaarnaan ehkäpä siksi, että arvostat sitä tekstiä suuresti? Annoin vastineen missä näen siinä ongelmia. Onko Vuorisaarna väärässä vai olenko minä väärässä ja miten?Aluksi kiemurtelin ja nyt ei olekaan mitään sanottavaa olevinaan kun huomasit että aiemmat viestisi olivat turhia.
Anteeksi kun vein vahingonilosi ja sitä myöten saankin jo osaksi arvostelua ;)
Sinulla on valmis suojus tajunnassasi joka ns. Hylkii tuota tekstiä kaikkinensa , minulla on ollut joskus sama tarve olla jotakin mieltä aina jostakin....enään sitä oikeassa olevan tarvetta ei ole ollut.
Eiväthän nuo maailmaan sovikkaan eikä tarkoitua olekaan koska Jumala on henki .
Ei mikään mielikuvitusolento niinkuin ego on, vaan sen takana oleva Totuus.
Sitten kun ego tippuu välistä pois niin luulenpa että sieltäkin päästä alkaa kuulumaan jumala juttuja ;)theblackpanther kirjoitti:
Oletko edes lukenut vanhaa testamenttia :D Pistäppäs VT:stä jae jossa todetaan moosekseen johtaneen kaikki muut lait näistä kymmenestä käskystä.Etkö itse huomaa sitä? Onko siis raamattu ehdoton auktoriteetti sinulle eikä Jumala? Koska Jumalalle kaikki on mahdollista ;)
Nyt nukkuun , öitä- theblackpanther
"Aluksi kiemurtelin ja nyt ei olekaan mitään sanottavaa olevinaan kun huomasit että"
Taisit ensikertaa avata mooseksen kirjat ja huomata miten jumala selostaa moosekselle miten ne linnut pitää repiä ja veri tahria ympäri alttaria :) jäit kiinni housut nilkoissa poskettomasta väitteestäsi :)
"koska Jumala on henki"
Ei kyllä se on mielikuvitusolento ja VT tarjoaa parhaimman todisteet että se oli paimentolaismies joka keksi jumalan omaksi kuvakseen.
Paimentolaismiesparka meni sitten keksimänsä jumalan nimissä esittämään joukon täysin poskettomia väitteitä. Et sinä pääse millään kiemurtelulla eroon siitä tosiasiasta että nämä lait ovat kristinuskon teologiankin mukaan jumalan asettamia :)
Ja koska tämä VT:n jumala on keksitty, putoaa jeesussoopalta pohja pois. Mutta ei huolta, siellä historian roskakorissa on jo roppakaupalla erilaisia jumalia ja kyllä se jeesus jahveineen sinne vielä mahtuu :) theblackpanther kirjoitti:
"Aluksi kiemurtelin ja nyt ei olekaan mitään sanottavaa olevinaan kun huomasit että"
Taisit ensikertaa avata mooseksen kirjat ja huomata miten jumala selostaa moosekselle miten ne linnut pitää repiä ja veri tahria ympäri alttaria :) jäit kiinni housut nilkoissa poskettomasta väitteestäsi :)
"koska Jumala on henki"
Ei kyllä se on mielikuvitusolento ja VT tarjoaa parhaimman todisteet että se oli paimentolaismies joka keksi jumalan omaksi kuvakseen.
Paimentolaismiesparka meni sitten keksimänsä jumalan nimissä esittämään joukon täysin poskettomia väitteitä. Et sinä pääse millään kiemurtelulla eroon siitä tosiasiasta että nämä lait ovat kristinuskon teologiankin mukaan jumalan asettamia :)
Ja koska tämä VT:n jumala on keksitty, putoaa jeesussoopalta pohja pois. Mutta ei huolta, siellä historian roskakorissa on jo roppakaupalla erilaisia jumalia ja kyllä se jeesus jahveineen sinne vielä mahtuu :)Sinun täytyy sitten elää totuutesi kanssa :)
Se kaiketi tuo mielenrauhan, rakkauden ja harmonian olemukseesi eikä mikään voi sinua järkyttää ;)
Sinulla on selkeä tehtävä etkä pysty siitä edes omin avuin irtaantumaan.
Hei hei kun ei jaksa vängätä vänkääjän kanssa . tai toisella nimellä energia rosvon kanssa .- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Aluksi kiemurtelin ja nyt ei olekaan mitään sanottavaa olevinaan kun huomasit että aiemmat viestisi olivat turhia.
Anteeksi kun vein vahingonilosi ja sitä myöten saankin jo osaksi arvostelua ;)
Sinulla on valmis suojus tajunnassasi joka ns. Hylkii tuota tekstiä kaikkinensa , minulla on ollut joskus sama tarve olla jotakin mieltä aina jostakin....enään sitä oikeassa olevan tarvetta ei ole ollut.
Eiväthän nuo maailmaan sovikkaan eikä tarkoitua olekaan koska Jumala on henki .
Ei mikään mielikuvitusolento niinkuin ego on, vaan sen takana oleva Totuus.
Sitten kun ego tippuu välistä pois niin luulenpa että sieltäkin päästä alkaa kuulumaan jumala juttuja ;)En ole kirjoittanut mitään kiemurtelusta, sekoitat keskustelut kahden eri ihmisen välillä.
Jumala on henki ja Totuus isolla kirjoitettuna on juuri tuota sanasalaattia, jolla ei ole mitään painoa. Voit toki kertoa mikä henki on ja miten sen voisi parhaiten todentaa mutta aihe lienee niin laaja että se vaatii toisen keskustelun.
Palataan tuohon vuorisaarnaan mitä kommentoin, johon ihan vartavasten pyysit tutustumaan.
Mikä kommenteissani meni eniten väärin elleivät kaikki? tåttåtåsiåån kirjoitti:
En ole kirjoittanut mitään kiemurtelusta, sekoitat keskustelut kahden eri ihmisen välillä.
Jumala on henki ja Totuus isolla kirjoitettuna on juuri tuota sanasalaattia, jolla ei ole mitään painoa. Voit toki kertoa mikä henki on ja miten sen voisi parhaiten todentaa mutta aihe lienee niin laaja että se vaatii toisen keskustelun.
Palataan tuohon vuorisaarnaan mitä kommentoin, johon ihan vartavasten pyysit tutustumaan.
Mikä kommenteissani meni eniten väärin elleivät kaikki?Totuus ja valhe
Henki ja materia.
Ei ne väärin mennyt mutta sinulla on selkeä ajatus kuinka kaikki menee ja sen perusteella annat arviosi vuorisaarnan kohdille.
Jos itse huomaat , ne ovat henkilökohtaisia eikä suinkaan ns. Universaaleja lokeroimattomia.
Ainoa tapa nähdä noiden kohtien todellinen merkitys on katsoa , ei nähdä .
Näkemisessä olet varma omasta kulmastasi asiaan etkä kykene irtaantumaan siitä.
Tuleeko tuo katsomisen mahdollisuus armosta niin voipi olla ainoastaan siitä.- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Totuus ja valhe
Henki ja materia.
Ei ne väärin mennyt mutta sinulla on selkeä ajatus kuinka kaikki menee ja sen perusteella annat arviosi vuorisaarnan kohdille.
Jos itse huomaat , ne ovat henkilökohtaisia eikä suinkaan ns. Universaaleja lokeroimattomia.
Ainoa tapa nähdä noiden kohtien todellinen merkitys on katsoa , ei nähdä .
Näkemisessä olet varma omasta kulmastasi asiaan etkä kykene irtaantumaan siitä.
Tuleeko tuo katsomisen mahdollisuus armosta niin voipi olla ainoastaan siitä.Oho, ensimmäistä kertaa uskova myöntää minun olevn oikeassa ja Jeesuksen väärässä.
tåttåtåsiåån kirjoitti:
Oho, ensimmäistä kertaa uskova myöntää minun olevn oikeassa ja Jeesuksen väärässä.
Hienoa kun valehtelet, se juurikin on Totuuden vastakohta.
Missä kohdin sanon Jeesuksen olevan väärässä? Ja tuon vastauksen jälkeen en jaksa enään leikkiä kanssasi.
Tai en edes nyt enään....hei hei- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Hienoa kun valehtelet, se juurikin on Totuuden vastakohta.
Missä kohdin sanon Jeesuksen olevan väärässä? Ja tuon vastauksen jälkeen en jaksa enään leikkiä kanssasi.
Tai en edes nyt enään....hei hei"Ei ne väärin mennyt mutta sinulla on selkeä ajatus kuinka kaikki menee ja sen perusteella annat arviosi vuorisaarnan kohdille."
Jos minä kommentoin Jeesuksen sanojen olevan epätosia ja sinä olet samaa mieltä niin silloin minä olen mielestäsi oikeassa ja Jeesus väärässä.
Voi toki vielä näyttää missä minä olen väärässä kun kommentoin Vuorisaarnaa. Ole hyvä. tåttåtåsiåån kirjoitti:
"Ei ne väärin mennyt mutta sinulla on selkeä ajatus kuinka kaikki menee ja sen perusteella annat arviosi vuorisaarnan kohdille."
Jos minä kommentoin Jeesuksen sanojen olevan epätosia ja sinä olet samaa mieltä niin silloin minä olen mielestäsi oikeassa ja Jeesus väärässä.
Voi toki vielä näyttää missä minä olen väärässä kun kommentoin Vuorisaarnaa. Ole hyvä.Niin ....
Eiväthän ne sinun mielestäsi väärin menneet.
Ja sinulla on selkeä tuomitsemisen linja joka rajoittaa sinun näkökykyäsi nähdä teksteistä niiden todellinen tarkoitus.
Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin?
Hei hei ja hellät tunteet:)- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Niin ....
Eiväthän ne sinun mielestäsi väärin menneet.
Ja sinulla on selkeä tuomitsemisen linja joka rajoittaa sinun näkökykyäsi nähdä teksteistä niiden todellinen tarkoitus.
Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin?
Hei hei ja hellät tunteet:)Et tainnut nyt ymmärtää kritiikkiä mitä annoin Jeesuksen opetuksista. Jeesus käyttää huonoja vertauskuvia ja opettaa huonoja opetuksia eikä korjaa haitallisia asioita mitä Vanhasta testamentista löytyy.
Voit toki korjata kritiikkiä mitä annoin Jeesuksen opetuksista ja seikkaperäisesti näyttää missä olen väärässä. Etkö halua vai etkö kykene osoittamaan missä menen metsään? Ei tarvitse puuttua kaikkiin kohtiin. Ota sieltä vaikka vain yksi kohta.
En minä suutu siitä kun aina välillä minulle näytetään miksi olen väärässä. Päinvastoin. tåttåtåsiåån kirjoitti:
Et tainnut nyt ymmärtää kritiikkiä mitä annoin Jeesuksen opetuksista. Jeesus käyttää huonoja vertauskuvia ja opettaa huonoja opetuksia eikä korjaa haitallisia asioita mitä Vanhasta testamentista löytyy.
Voit toki korjata kritiikkiä mitä annoin Jeesuksen opetuksista ja seikkaperäisesti näyttää missä olen väärässä. Etkö halua vai etkö kykene osoittamaan missä menen metsään? Ei tarvitse puuttua kaikkiin kohtiin. Ota sieltä vaikka vain yksi kohta.
En minä suutu siitä kun aina välillä minulle näytetään miksi olen väärässä. Päinvastoin.Laitappa kerrallaan tuleen niin katsotaan:)
- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Laitappa kerrallaan tuleen niin katsotaan:)
-Jeesus ei kumoa juutalaista lakia. Siksi ne, jotka täällä väittävät että Vanhan Testamentin säännökset ovat vain "vanhaa lakia" ei pidä paikkaansa. Jeesus ei kumoa esimerkiksi toisten orjuuttamista tai mitään muitakaan moraalisesti epäinhimillisiä lakeja tai tapoja. tåttåtåsiåån kirjoitti:
-Jeesus ei kumoa juutalaista lakia. Siksi ne, jotka täällä väittävät että Vanhan Testamentin säännökset ovat vain "vanhaa lakia" ei pidä paikkaansa. Jeesus ei kumoa esimerkiksi toisten orjuuttamista tai mitään muitakaan moraalisesti epäinhimillisiä lakeja tai tapoja.Itse näen tuon siten että Jeesus ei tuomitse lakia eikä hankaa sitä vastaan vaan toi omalla esimerkillään esille sen kuinka lain pykälien sisällä voidaan toimia eri tavoin.
Seuraava- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
Itse näen tuon siten että Jeesus ei tuomitse lakia eikä hankaa sitä vastaan vaan toi omalla esimerkillään esille sen kuinka lain pykälien sisällä voidaan toimia eri tavoin.
SeuraavaJos Jumalan sana ei ole niin kuin se kirjoitetaan niin kuinka paljon sitä voi venyttää?
Otetaan vaikka tutut 10 käskyä
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
-Voiko niitä muita Jumalia olla kuitenkin muutama muukin?
Tai "Pyhitä lepopäivä." Voiko sitä rikkoa edes vähän? Rikkoiko Jeesus tätä käskyä?
Entäpä orjuus, vaikka se on nykyaikaisen lainsäädännön kieltämä niin sitä ei kielletä Raamatussa. Tuon ajan maailmassa oli paljon orjuutta, miksei Jeesus puolustanut orjia, sillä he olivat kaikkein sorretuimpia. Tiedän ettet voi lukea Jeesuksen ajatuksia mutta mitä syitä voisi olla sille että Jeesus ei puuttunut orjuuteen? tåttåtåsiåån kirjoitti:
Jos Jumalan sana ei ole niin kuin se kirjoitetaan niin kuinka paljon sitä voi venyttää?
Otetaan vaikka tutut 10 käskyä
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
-Voiko niitä muita Jumalia olla kuitenkin muutama muukin?
Tai "Pyhitä lepopäivä." Voiko sitä rikkoa edes vähän? Rikkoiko Jeesus tätä käskyä?
Entäpä orjuus, vaikka se on nykyaikaisen lainsäädännön kieltämä niin sitä ei kielletä Raamatussa. Tuon ajan maailmassa oli paljon orjuutta, miksei Jeesus puolustanut orjia, sillä he olivat kaikkein sorretuimpia. Tiedän ettet voi lukea Jeesuksen ajatuksia mutta mitä syitä voisi olla sille että Jeesus ei puuttunut orjuuteen?En nyt koe tuota venyttämisenä vaan lähinnä suoristamisena ja onhan otettava huomioon myös se että roomalaiset käpälöivät sanomaa aina suurella kädellä , kysymys on kuitenkin henkilökohtaisesta viestistä yksilölle eikä joukkohallinnasta.
Jokainen lukee raamattua omilta kohdiltaan ymmärryksensä suomin kyvyin joka aukenee joka kerta enemmän.
Jumalia muitakin ?
Toki ...joillekkin aamukahvikin saattaa olla epäjumala jos ilman sitä et pysty olemaan.
Addiktiot , raha ja nykyään näyttäisi olevan tuo älylaitekin.
Onhan se hyvä ladata välillä akkuja että voi taas jakaa positiivista energiaa , en tiedä Jeesuksen rytmityksistä.
Itselläni on ollut viikko-kaksi ihmisten luona ja sitten saa olla useamman päivän yksin.
Puuttuihan hän orjuuteen.
Ihminen on orjuuttanut itsensä erilaisille ulkoisille vaikutuksille ja siksi on asioiden orja.
Omasta suunnastani katsottuna suomessakin on orjia ainakin 4 miljoonaa.
Ohjelmoituja toimimaan tiettyjen sääntöjen mukaan loppuun asti . jotkut onnekkaat heräävät ja alkavat tarkastelemaan ympäristöään jotkut ei.
Ihan samaa kuin mitä egyptissä on väitetty olevan , eivät ihmiset tiedä muusta ja sitten kun lisätään kaikkea viihdykettä ja vilinää ympärille niin ei sieltä niin helposti herätäkkään selville vesille.
Eli kun kävelen kaupungilla niin näen ohjelmoituja lihakasoja kulkemassa samoja polkuja pitkin kuin muutkin.
Useat eivät uskalla poiketa polulta koska se on niin "uutta ja ihmeellistä".
Kuten egyptin orjatkin olivat jo palaamassa takaisin ......- tåttåtåsiåån
J.Johannes.M kirjoitti:
En nyt koe tuota venyttämisenä vaan lähinnä suoristamisena ja onhan otettava huomioon myös se että roomalaiset käpälöivät sanomaa aina suurella kädellä , kysymys on kuitenkin henkilökohtaisesta viestistä yksilölle eikä joukkohallinnasta.
Jokainen lukee raamattua omilta kohdiltaan ymmärryksensä suomin kyvyin joka aukenee joka kerta enemmän.
Jumalia muitakin ?
Toki ...joillekkin aamukahvikin saattaa olla epäjumala jos ilman sitä et pysty olemaan.
Addiktiot , raha ja nykyään näyttäisi olevan tuo älylaitekin.
Onhan se hyvä ladata välillä akkuja että voi taas jakaa positiivista energiaa , en tiedä Jeesuksen rytmityksistä.
Itselläni on ollut viikko-kaksi ihmisten luona ja sitten saa olla useamman päivän yksin.
Puuttuihan hän orjuuteen.
Ihminen on orjuuttanut itsensä erilaisille ulkoisille vaikutuksille ja siksi on asioiden orja.
Omasta suunnastani katsottuna suomessakin on orjia ainakin 4 miljoonaa.
Ohjelmoituja toimimaan tiettyjen sääntöjen mukaan loppuun asti . jotkut onnekkaat heräävät ja alkavat tarkastelemaan ympäristöään jotkut ei.
Ihan samaa kuin mitä egyptissä on väitetty olevan , eivät ihmiset tiedä muusta ja sitten kun lisätään kaikkea viihdykettä ja vilinää ympärille niin ei sieltä niin helposti herätäkkään selville vesille.
Eli kun kävelen kaupungilla niin näen ohjelmoituja lihakasoja kulkemassa samoja polkuja pitkin kuin muutkin.
Useat eivät uskalla poiketa polulta koska se on niin "uutta ja ihmeellistä".
Kuten egyptin orjatkin olivat jo palaamassa takaisin ......Kiitos, eiköhän tämä ollut tältä erää tässä. :D
tåttåtåsiåån kirjoitti:
Kiitos, eiköhän tämä ollut tältä erää tässä. :D
Ole hyvä ja hei hei
- Ateismiko.välttämätöntä
Ihminenhän ei tule toimeen ilman lihasta saatavaa B12 vitamiiniä.
Aloitus on vertauskuva.
Ai ei tule toimeen ilman?
Kannattaisi varmaan vielä hetki selvitellä koska on todella paljon ihmisiä ketkä tulevat toimeen pelkällä kasvisruokavaliolla.
Olet varmaan ateisti- Ateismiko.välttämätöntä
J.Johannes.M kirjoitti:
Aloitus on vertauskuva.
Ai ei tule toimeen ilman?
Kannattaisi varmaan vielä hetki selvitellä koska on todella paljon ihmisiä ketkä tulevat toimeen pelkällä kasvisruokavaliolla.
Olet varmaan ateistiKyllä B12 on välttämätön vitamiini vaikka hyvin pieni määrä riittää estämään puutosoireen. Se ei ole uskonasia.
Yleensä länsimaiset kasvissyöjät saavat tarvittavan B12 -vitamiinin pilleripurkista ja esimerkiksi intialaiset uskonnollisista syistä "tiukan linjan" kasvissyöjät saavat B12-vitamiinin syömästään riisistä. Intiassa riisissä kun on riittävästi hyönteisten osia ja munia, että B12-puutosoireita ei tule (tästä oli New Scientist-lehdessä artikkeli joku vuosi sitten). Yleensä intialaiset ovat "maltillisempia" kasvissyöjiä ja saavat B12 vitamiininsä maitotuotteista. Intiassahan kasvisruoka on usein voissa paistettua (ja siksi niin hyvää).
Kysy vaikka lääkäriltäsi. Jos siirryt puhtaaseen kasvisravintoon ilman maitotuotteitakin, hän vahvasti suosittaa B12 -vitamiinilisän nauttimista. Ateismiko.välttämätöntä kirjoitti:
Kyllä B12 on välttämätön vitamiini vaikka hyvin pieni määrä riittää estämään puutosoireen. Se ei ole uskonasia.
Yleensä länsimaiset kasvissyöjät saavat tarvittavan B12 -vitamiinin pilleripurkista ja esimerkiksi intialaiset uskonnollisista syistä "tiukan linjan" kasvissyöjät saavat B12-vitamiinin syömästään riisistä. Intiassa riisissä kun on riittävästi hyönteisten osia ja munia, että B12-puutosoireita ei tule (tästä oli New Scientist-lehdessä artikkeli joku vuosi sitten). Yleensä intialaiset ovat "maltillisempia" kasvissyöjiä ja saavat B12 vitamiininsä maitotuotteista. Intiassahan kasvisruoka on usein voissa paistettua (ja siksi niin hyvää).
Kysy vaikka lääkäriltäsi. Jos siirryt puhtaaseen kasvisravintoon ilman maitotuotteitakin, hän vahvasti suosittaa B12 -vitamiinilisän nauttimista.Sinähän kirjoitat itseäsi pussiin.
Ja nämä pillerit sisältävät ? Lihaa? ;D- Ateismiko.välttämätöntä
J.Johannes.M kirjoitti:
Sinähän kirjoitat itseäsi pussiin.
Ja nämä pillerit sisältävät ? Lihaa? ;DOK. Synteettisillä tuotteilla voi korvata tietenkin kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Yhtä hyvin voi sanoa, että ei kasviksia tarvita keripukin välttämiseen.
Mutta jos niitä aikoo saada ravinnostaan (eikä lisäravinteista) niin eläinperäiset tuotteet ovat ainoita joista B12 vitamiiniä saa.
En taas muistanut saivartelun tasoa, johon uskovaisuus johtaa. Ateismiko.välttämätöntä kirjoitti:
OK. Synteettisillä tuotteilla voi korvata tietenkin kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Yhtä hyvin voi sanoa, että ei kasviksia tarvita keripukin välttämiseen.
Mutta jos niitä aikoo saada ravinnostaan (eikä lisäravinteista) niin eläinperäiset tuotteet ovat ainoita joista B12 vitamiiniä saa.
En taas muistanut saivartelun tasoa, johon uskovaisuus johtaa.Sinähän täällä saivartelet koska kyse ei ole lihansyönnistä ollenkaan, se on vertauskuva.
Tiedätkö mitä se tarkoittaa?J.Johannes.M kirjoitti:
Sinähän täällä saivartelet koska kyse ei ole lihansyönnistä ollenkaan, se on vertauskuva.
Tiedätkö mitä se tarkoittaa?Se tarkoittaa lähinnä ettet ymmärrä mitä ateismi tarkoittaa kun yrität todistella asiaan riippumattomilla vertauskuvilla joilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
Oudoksuva kirjoitti:
Se tarkoittaa lähinnä ettet ymmärrä mitä ateismi tarkoittaa kun yrität todistella asiaan riippumattomilla vertauskuvilla joilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.
Aloitus on kysymys ja teksti pääosin vertauskuva.
Kerro totuus kun sen tiedät noin varmaksi mistä se tulee :)?J.Johannes.M kirjoitti:
Aloitus on kysymys ja teksti pääosin vertauskuva.
Kerro totuus kun sen tiedät noin varmaksi mistä se tulee :)?Totuus tässä tapauksessa on että suuri osa ateisteista tietää melko hyvin mitä ainakin paikallisiin uskontoihin kuuluu, koska esimerkiksi Suomessa on ihmiset ollut historiallisesti uskovaisempia joten esimerkiksi raamattu ja muut kristinuskoon kuuluvat asiat ovat ateisteillekin tuttuja.
Tiedon lisääntyessä, epävarmuuden ja uskovaisten ihmisten määrä vähentyy :)Oudoksuva kirjoitti:
Totuus tässä tapauksessa on että suuri osa ateisteista tietää melko hyvin mitä ainakin paikallisiin uskontoihin kuuluu, koska esimerkiksi Suomessa on ihmiset ollut historiallisesti uskovaisempia joten esimerkiksi raamattu ja muut kristinuskoon kuuluvat asiat ovat ateisteillekin tuttuja.
Tiedon lisääntyessä, epävarmuuden ja uskovaisten ihmisten määrä vähentyy :)Totuuden perään se Jeesuskin kuulutti.
Ei niinkään ulkopuolisten asioiden vaan ihmisen sisimmän totuutta, keitä me todellisuudessa olemme.
Yrjö Kallinen on hyvä totuuden kertoja vaikkakin muutamassa asiassa olemme eri mieltäJ.Johannes.M kirjoitti:
Totuuden perään se Jeesuskin kuulutti.
Ei niinkään ulkopuolisten asioiden vaan ihmisen sisimmän totuutta, keitä me todellisuudessa olemme.
Yrjö Kallinen on hyvä totuuden kertoja vaikkakin muutamassa asiassa olemme eri mieltäOlisi vakuuttavampaa jos et väittäisi hahmon, jonka historiallisesta olemassaolosta ei ole vieläkään varmuutta, kuuluttavan totuudesta ;)
Oudoksuva kirjoitti:
Olisi vakuuttavampaa jos et väittäisi hahmon, jonka historiallisesta olemassaolosta ei ole vieläkään varmuutta, kuuluttavan totuudesta ;)
No jos haluat syvemmälle tässä niin eihän sinuakaan ole olemassa muualla kuin mielipiteissäsi, niissä iskostuneissa ennakkoluuloissa eli vain ajatuksessa;)
Jos olet hiljaa puheessa niin olemisesi on ainoastaan ajatuksissa...jos ei ole ajatusta, niin ei ole sinuakaan....olet vapaa;)
Jeesus jee jee:)
Älkää tuomitko niin ei teitäkään tuomita.
Antakaa anteeksi kaikille pahat teot ja rakastakaa vihollista.
Siitä se vapauden käsitys lähtee.J.Johannes.M kirjoitti:
No jos haluat syvemmälle tässä niin eihän sinuakaan ole olemassa muualla kuin mielipiteissäsi, niissä iskostuneissa ennakkoluuloissa eli vain ajatuksessa;)
Jos olet hiljaa puheessa niin olemisesi on ainoastaan ajatuksissa...jos ei ole ajatusta, niin ei ole sinuakaan....olet vapaa;)
Jeesus jee jee:)
Älkää tuomitko niin ei teitäkään tuomita.
Antakaa anteeksi kaikille pahat teot ja rakastakaa vihollista.
Siitä se vapauden käsitys lähtee.Olen vapaa harhakäsityksistä jotka perustuvat vertauskuviin ja mielikuvitukseen todellisuuden sijasta ;)
Oudoksuva kirjoitti:
Olen vapaa harhakäsityksistä jotka perustuvat vertauskuviin ja mielikuvitukseen todellisuuden sijasta ;)
Hienoa! Sittenhän näet kaiken ympärillä olevasi ihmisen mielikuvituksen tuotteeksi, tosin materialisoituneena mutta eihän se siitä sen todellisempaa tee :) Tuo luonto nyt onkin sitten jonkun muun suunnittelema ;)
J.Johannes.M kirjoitti:
Hienoa! Sittenhän näet kaiken ympärillä olevasi ihmisen mielikuvituksen tuotteeksi, tosin materialisoituneena mutta eihän se siitä sen todellisempaa tee :) Tuo luonto nyt onkin sitten jonkun muun suunnittelema ;)
Lähinnä näen sinun mielikuvituksellet kirjoituksesi jotka eivät perustu yhteiseen maailmaamme. :)
Oudoksuva kirjoitti:
Lähinnä näen sinun mielikuvituksellet kirjoituksesi jotka eivät perustu yhteiseen maailmaamme. :)
Ehkäpä ymmärryksesi ei ole vielä sillä tasolla että ymmärtäisit.
Voisiko se olla mahdollista? Jos ei niin kehitys on loppunut ;)J.Johannes.M kirjoitti:
Ehkäpä ymmärryksesi ei ole vielä sillä tasolla että ymmärtäisit.
Voisiko se olla mahdollista? Jos ei niin kehitys on loppunut ;)Älä syytä muita omista heikkouksistasi, vaan kokeile omata ne ja tutustu todellisuuteen nyt kun todennäköisesti vihdoin olet aikuinen :)
Oudoksuva kirjoitti:
Älä syytä muita omista heikkouksistasi, vaan kokeile omata ne ja tutustu todellisuuteen nyt kun todennäköisesti vihdoin olet aikuinen :)
Ei tuo suuntasi katsoa asioita ole minulle vieras.
Se muuttuu kyllä :)
Kiipeä talveksi vaikka pylvään nokkaan ja pysy siellä, että kaikki näkevät miten pyhä ja hyvä sinä oletkaan.
Sinähän näistä tarinoista tykkäsit :
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pylväskilvoittelija
Ihminen on sen tehnyt jo mitä toivot ihmisen tekevän.
Pylvään nokkani on tämä mummonmökki tällä hetkellä.J.Johannes.M kirjoitti:
Sinähän näistä tarinoista tykkäsit :
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pylväskilvoittelija
Ihminen on sen tehnyt jo mitä toivot ihmisen tekevän.
Pylvään nokkani on tämä mummonmökki tällä hetkellä.Uskonnollinen ja siksi tahaton komiikka onkin parasta komiikkaa.
Keskiajalla uskovaiset saattoivat kilpailla likaisuudessa, haisevuudessa, tautisuudessa ym. kurjuudessa. Näin, koska uskottiin (ts. ainakin jotkut uskoivat), että Jeesus "oli rumin kaikista".kekek-kekek kirjoitti:
Uskonnollinen ja siksi tahaton komiikka onkin parasta komiikkaa.
Keskiajalla uskovaiset saattoivat kilpailla likaisuudessa, haisevuudessa, tautisuudessa ym. kurjuudessa. Näin, koska uskottiin (ts. ainakin jotkut uskoivat), että Jeesus "oli rumin kaikista".Kyllähän sellainen avaa täysin erilaisen maailmankatsomuksen.
Buddha rikkauksista siihen kun ei ollut yhtään mitään....se avaa aika paljon , oletko kokeillut?J.Johannes.M kirjoitti:
Kyllähän sellainen avaa täysin erilaisen maailmankatsomuksen.
Buddha rikkauksista siihen kun ei ollut yhtään mitään....se avaa aika paljon , oletko kokeillut?En ole mammonanpalvoja.
- uskova-urpo
Me uskovaiset syömme vain Jeesuksen lihaa ja verta. "Ihminen on sitä mitä hän syö."
"Niinhän tuo ihminen näyttää toimivan , luontokin tärvellään ja silti ärsyttävän tietämätön hymy vaan paistaa taustalla tietämättömyyttään."
Totta.
Ratkaisuehdotukset jäivät antamatta.
Noi kyllähän ne kaikki tietää.
Ei tarvitse edes olla vihervassari.
Syntyvyys alas.
Lentoliikenne alas.
Lihansyönti alas, erityisesti nautakarjan osalta.
Monokulttuuri alas.
Yksityisautoilu alas.
Jätteet alas, eli ei kertakäyttöastioita kaupoissa yms.
Näillä alkuun.
Onnistuuko, enivan??????????????Tai sitten vaan herää ulkopuolisten vaikuttimien vallasta jolloin ihminen kyllä ymmärtää paikkansa täällä.
Alapa toteuttaan listaasi sitten ihan itse koska sinusta se muutos lähtee, ei muista. ;)J.Johannes.M kirjoitti:
Tai sitten vaan herää ulkopuolisten vaikuttimien vallasta jolloin ihminen kyllä ymmärtää paikkansa täällä.
Alapa toteuttaan listaasi sitten ihan itse koska sinusta se muutos lähtee, ei muista. ;)"Alapa toteuttaan listaasi sitten ihan itse koska sinusta se muutos lähtee, ei muista. ;) "
No aika pitkälle menee.
Lihaa tulee syötyä.
Muuten kyllä näillä mennään.
- Uskosionharhainen
Meinaatko että täällä on vain noviiseita eikä tiedetä esim. mistä se liha tulee ja miten se käsitellään?
En meinaa.
Mutta kohdallasi epäilen vahvasti että olet nähnyt mitään muuta kuin television ruutua
- johannes.vinossa
Vältän lihansyönnin, koska käytän ravinokseni makkaraa. Minulle on kerrottu, että makkara on suomalaisen vihannes.
"Ateismi kuin lihansyönti?"
Ateistija siis 99% väestöstä -)- LIHANSYÖJÄDINOSAURRUS
SÖIN LiHAA JA KOKO ATEISMI RÄHÄHTI JA NAAPURIN BEMARI HUKKUI VALTAVAAN TULIPALLONO
https://youtu.be/Yq0ACtSfSM0 - Anteeksi.kun.en.ymmärrä
Tarkoitatko, että kun lihansyönnin lopettamisen jälkeen B12-vitamiini täytyy ottaa synteettisesti tuotettuina pillereinä, niin samalla tavalla jos ateismista luopuu, niin tilalle tarvitaan sitä korvaamaan jotain keinotekosita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810187Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174261Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323536Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1052881Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4352152Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145