Uusi tutkimus listasi suurten kaupunkien huono-osaiset alueet
Huono-osaisimmat asuinalueet:
Oulu: Ylikiiminki, Yli-Ii, Jakkukylä, Martinniemi, Rusko, Rajakylä, Taskila-Toppila, Tuira, Pyykösjärvi-Puolivälinkangas, Välivainio, Kaukovainio
Turku: Kärsämäki-Urusvuori-Halinen, Jäkärlä, Varissuo, Huhkola-Lauste-Vaala, Pansio-Perno, Pahaniemi, Iso-Heikkilä
Tampere: Tesoma, Nekala, Hervanta, Peltolammi, Multisilta
Helsinki: Jakomäki, Kontula, Puotinharju, Roihupelto, Itäkeskus
Vantaa: Hakunila
Asutko huono-osaisella asuinalueella
30
291
Vastaukset
- selityskö
Aika monessa noissa asuu paljon matuja
Ei selity..
"– Ainakaan tämän tutkimuksen mukaan onnettomuuden lisääntyminen huono-osaisemmilla asuinalueilla ei näytä liittyvän maahanmuuttajien korkeaan osuuteen asuinalueella.
Aiheesta uutisoi ensimmäisenä MTV."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b07fdd70-ee23-4984-b96a-836c5fa85df1
Maikkarin jutussa asiaa selitetään perhetaustalla.
- DarkFear-ei.kirj
Varissuolla asun, mutta en ole huono-osainen, ainoastaan Sasi-kaljuinen
- Dosentti.Kaikkonen
Nuo Jakomäkiläiset, Itäkeskuslaiset ja Vantaan Hakunilalaiset tunnistaa jo hajusta.
Wt-porukka on ihan oma rotunsa, eli heikompi aines. Niihin ei pidä sekaantua. Toivottavasti evoluutio armahtaa meitä kunnon kansalaisia ja nuo kuolevat nopeasti sukupuuttoon. Emme tarvitse enempää banjonsoittajia.- WTnussitalossajapuutarha
Mutta nuo lisääntyvät kyllä, koska kumia ei noissa piireissä käytetä ja nussitaan paljon
- haistakaapaska
Ihan hyvä täällä on
En asu missään noista paikoista. Asun aika hyvässä paikassa. Täällä ei näy epämääräistä sakkia...eikä ole vuokra-asuntoja...
- SoliterniuM1977
Olen ja tulen aina asumaan vuokra-asunnossa. Ei ongelmaa. Ei velkoja ja tulee halvemmaksikin kuin omasta asunnosta joutuisi maksamaan (velkalyhennys vastike). Mielummin velaton, vuokralla ja hyvä mieli.
Asuin aikanaan Hervannassa. Oli paljon mainettaan parempi paikka. Rauhallinen myös. SoliterniuM1977 kirjoitti:
Olen ja tulen aina asumaan vuokra-asunnossa. Ei ongelmaa. Ei velkoja ja tulee halvemmaksikin kuin omasta asunnosta joutuisi maksamaan (velkalyhennys vastike). Mielummin velaton, vuokralla ja hyvä mieli.
Asuin aikanaan Hervannassa. Oli paljon mainettaan parempi paikka. Rauhallinen myös.Juu, kyllä mäkin voisin asua vuokralla. Osakeessa asuminen oli mulla halpaa, asuin paritalossa. Kaksio, saunallinen, iso terassi ja oma iso takapiha puutarhoineen, oma autokatospaikka ja varasto.. lyjennys n.359€/kk yhtiövatikkeineen plus sähkö ja vesi. Eli noin 500 kk...vesimaksu tuli 3 kk välein ja sähkö 2 kk välein. Vakuutus oli n. 250 vuodessa.
Omakotitalossa on kalliimpaa. Mutta perheellisenä ihan mukavaa. On omaa tilaa pihoineen ja pikku melladtus ei haittaa...muksut aina mekkaloi jonkun verran.- 12121212121212
Etkös sinä asunut Lahdessa?
Olen mennyt paikan ohi pari kertaa. Koko kaupunki näytti yhdeltä slummialueelta. 12121212121212 kirjoitti:
Etkös sinä asunut Lahdessa?
Olen mennyt paikan ohi pari kertaa. Koko kaupunki näytti yhdeltä slummialueelta.Lahden keskusta on rumaa aluetta. Kuten Hesakin. Laitamilla jo kauniimpaa, maalaismaisemaa. 😊
Olen asunut muuallakin vuosia. Mä en ole asunut koskaan siellä ns. taajamassa vaan laitamilla. Missä on luontoa...mazy kirjoitti:
Lahden keskusta on rumaa aluetta. Kuten Hesakin. Laitamilla jo kauniimpaa, maalaismaisemaa. 😊
Olen asunut muuallakin vuosia. Mä en ole asunut koskaan siellä ns. taajamassa vaan laitamilla. Missä on luontoa...Osake oli uudellamaalla, ihan landella. Samoin mun omakotitalo oli maalla, melkeen järven rannalla. Tää koti on haja-asutusalueella lähellä palveluja, mutta kilometrien päässä kuitenkin.
- 12121212121212
mazy kirjoitti:
Osake oli uudellamaalla, ihan landella. Samoin mun omakotitalo oli maalla, melkeen järven rannalla. Tää koti on haja-asutusalueella lähellä palveluja, mutta kilometrien päässä kuitenkin.
Siis melkein järven rannalla ja lähellä palveluja, mutta kilometrien päässä kuitenkin?
Tuo on kuin minä sanoisin että olen melkein 195cm ja lähellä tulla valituksi USA:n presidentiksi, mutta aika kaukana kuitenkin.
Tsadin keskustassa on ihan mukavia paikkoja, olet vain pyörinyt niillä huonommilla alueilla. mazy kirjoitti:
Osake oli uudellamaalla, ihan landella. Samoin mun omakotitalo oli maalla, melkeen järven rannalla. Tää koti on haja-asutusalueella lähellä palveluja, mutta kilometrien päässä kuitenkin.
Asuitko Orimattilassa tai Mäntsälässä?? Ajattelin jos oot asunut Uudenmaan puolella, mutta kuitenkin ns. Lahden suunnalla.
DarkFear kirjoitti:
Asuitko Orimattilassa tai Mäntsälässä?? Ajattelin jos oot asunut Uudenmaan puolella, mutta kuitenkin ns. Lahden suunnalla.
Mazy on kotoisin Orimattilasta.
12121212121212 kirjoitti:
Siis melkein järven rannalla ja lähellä palveluja, mutta kilometrien päässä kuitenkin?
Tuo on kuin minä sanoisin että olen melkein 195cm ja lähellä tulla valituksi USA:n presidentiksi, mutta aika kaukana kuitenkin.
Tsadin keskustassa on ihan mukavia paikkoja, olet vain pyörinyt niillä huonommilla alueilla.Useampia eri paikkoja. Yksi kaksi järven rannalla ja palvelujen lähellä. 17 km kauppamatkan jälkeen kaikki alla 10 km matkat on yhtä kuin lähellä palveluja.😸
Keskustassa asuminen Lahdessa ei tulis kuuloonkaan, vaikka maalaiskylissä sekin on mukavaa.😼hullu_ukko kirjoitti:
Mazy on kotoisin Orimattilasta.
En ole kotoisin Orimattilasta, olen kyllä asunut Orimattilassa. 😺
12121212121212 kirjoitti:
Tsadin keskustassa on ihan mukavia paikkoja, olet vain pyörinyt niillä huonommilla alueilla.Tsadi on aina tsadi, mä olen aina maalaistyttö. Nää ei sovi yksiin, yksikään kaupunki ei eteläisessä suomessa viehätä. Heinola on poikkeus, aika viehättäväkin paikka paikoin...
Nyt töihin!!🙉
- minä.vaan.kysyn
Tuleeko Suomeen jossain vaiheessa aidattuja, portillisia ja vartioituja asuinalueita rikkaille ja hyväosaisille perheille, kuten jenkeissä jo on? Onko niitä jo? Missä?
- Totuus-
Asuin ennen kun taloon muutti pakolaisia . Varastoista varastettiin kamat eikä poliisit edes tutkinut. Naapurin naisen asuntoonkin murtauduttiin ja pakolaiset asialla. Olin kotona ja näin ovisilmästä ja ikkunasta miten ne kantoi tavaraa pois. Poliisit tuli paikalle mutta eivät kuulustelleet eikä pidättänyt pakolaisia vaikka pakolaisten auto täynnä naapurin telkkaria ja tavaraa. Onneksi sentään sain korvauksia taloyhtiöltä omista tavaroista. Minun silmissä pakolaiset on kaikki rikollisia.
- Hikka
Jos se naapurin nainen antoi tavarat pakoloisille? Tai myi halvalla?
Totta puhuenm meidänkin talossa mamu-pennut ja nöiden mamu-kaverit monet kerrat murtaneet kellarikoppeja auki ja näpistelleet muualtakin talosta tavaraa. Toivon että muuttavat pois. Mikset puuttunut mitenkään tilanteeseen tai soittanut edes poliisia, jos kerran näit jopa heidän kantavan tavaroita ulos asunnosta??
- Tämä-selvä
Tavallaan asun. Ei tässä taloss asu mitään varkaita tai rikollisia mutta tuossa 50 metrin päässä yks apteekksi joka joskus ryövättiin 5 kertaa parin vuoden aikana ja sitten siwa nykyinen k market ryövätty varmaan 8 kertaa. Muuten onkin rauhallista.
On tullu asuttua huonolla alueella..
Melkeinpä ainoa aito valkonaama koko alueella..
Eipäs se haitannu... Oli vastikään rempattu kämppä ja alhanen vuokra.- Paikkansavalinnut
Alue on mitä paras mutta kallit on tontitkin. En vaihda paikkaa.
Asun Kirkkonummen omassa Kontulassa, täkäläiset tietävät mitä aluetta Kontulalla tarkoitan.
- Elitisti.Jyväskylästä
Asun Jyväskylän hyvämaineisella Kankitiellä. Palvelut pelaa.
- EnAsu
Asun hyvä maineisessa keskustassa, mutta kakkos asunto on metsän keskellä järven rannssa maaseudulla.
Mitä se sitten kertoo, että olen seurustellut hervannassa, peltolammilla, multisillassa asuvien naisten kanssa:D Nyt tesomalaisen kanssa. Nekala on vielä kokematta. Lapsuudessani asuttiin lähiössä, jolla etenkin nykyään on huono maine. Johtui molempien vanhempien työstä. Oli omistusasunto, mutta talossa asui monelaista väkeä, näin jälkikäteen ajateltuna. Teini-iän sitten vietinkin jo maalla, peltojen keskellä. Täällä missä nykyäänkin asun, lapsuudenkodin naapurissa siis.
Ei ole mitään pahaa sanottavaa lähiölapsuudesta. Mulla oli ihan turvallinen ja kiva lapsuus. Joillain pihan kavereilla ehkä ei:( Parhaalla kaverillani oli aika samanlaista kotona kuin itsellä, isä oli yrittäjä ja äiti töissä lähellä. Yksi syy muuttaa maalle omakotitaloon silti varmaan oli se, että vanhemmat pohtivat minkälainen nuoruus meille lapsille siellä olis muodostunut. Siellä kyti silloin huumeongelman alkua ym. Kävin silti parhaan kaverin luona viikonloppuisin useasti ja hän meillä maalla. 70- ja 80-luvulla ei ollut lähiöissä muita kuin kantasuomalaisia. Joillakin toki oli aika railakasta meininkiä välillä.- 101prosHetero
Lähiöt. Ne on homoille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604516Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352069Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591455- 1641436
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481422Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2531214Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1881137- 2031102
- 801017
- 61978