Auttakaa

Idioottia

Jos tarkoituksenani on ainoastaan surffata, e-mailata, pitää yllä nettisivuja ja kuunnella mp3-musiikkia niin minkä käyttiksen valitsen PC:hen vai vaihtaisinko kenties Mac:iin.

Näiden lisäksi jatkossa saatan tarvita äänen- ja kuvankäsittelyohjelmia.

Kaiken muun tarvittavan voin tehdä kakkoskoneella jossa on XP ja office.

Onnistuuko tiedostojen ja printterien jako esim. linux-XP-mac yhdistelmissä?

5

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krendel

      hommaa mac, siinä tulee ääni ja kuvankäsittelyohjelmat valmiiks mukana. niistä erikseen mainittuna vois mainita et garageband on niin pirun hyvä! itellä ei oo vielä tuota uusinta iLife '05 pakettia, mis tulee sen kakkosversio ja ilmeisesti vähän guitarpron tapainen midi nuotitus joka kans nuotittaa sen mitä sinne soittaa.

      kaikki parhaat kuvankäsittelyohjelmat tulee mäkille kans, mut mulle riittää GIMP. officekin löytyy mäkille ja openoffice. siihen vanhaan wintel koneeseen laittaisin sitten FreeBSD:n jos unix sujuu ja pyörittäisin nettisivut sillä. kaverin irc/dc servu pyörii sellasella.

      tiedostojen jaosta en tie mitää.

      • ksym

        >> siihen vanhaan wintel koneeseen laittaisin
        >> sitten FreeBSD:n jos unix sujuu ja pyörittäisin
        >> nettisivut sillä. kaverin irc/dc servu pyörii
        >> sellasella.

        Miksei Linuxia?
        Linuxin käyttöönotto on monelle ollut helpompaa
        kuin FreeBSD:n?

        Sitäpaitsi, FreeBSD:n community on elitistinen,
        siellä ei oikein hyväksytä nyyppäreitä.
        Et silleen ...


      • huomannut
        ksym kirjoitti:

        >> siihen vanhaan wintel koneeseen laittaisin
        >> sitten FreeBSD:n jos unix sujuu ja pyörittäisin
        >> nettisivut sillä. kaverin irc/dc servu pyörii
        >> sellasella.

        Miksei Linuxia?
        Linuxin käyttöönotto on monelle ollut helpompaa
        kuin FreeBSD:n?

        Sitäpaitsi, FreeBSD:n community on elitistinen,
        siellä ei oikein hyväksytä nyyppäreitä.
        Et silleen ...

        saman. Turha mennä kysymään mitään FreeBSD-kommuunista. Siellä ei kukaan viitsi vastata mihinkään. Siksi se ei olekkaan saavuttanut samaa suosiota kuin Linux.


      • ksym
        huomannut kirjoitti:

        saman. Turha mennä kysymään mitään FreeBSD-kommuunista. Siellä ei kukaan viitsi vastata mihinkään. Siksi se ei olekkaan saavuttanut samaa suosiota kuin Linux.

        >> ... Siksi se ei olekkaan saavuttanut samaa
        >> suosiota kuin Linux.

        ... koska ne ihmiset siellä on SUURIMMAKSI
        OSAKSI (lukuunottamatta muutamaa suomalaista
        BSD-irc-kannua) täysiä elitistejä, jotka
        a) on maistereita/tohtoreita
        b) töissä kovalla palkalla
        c) ei vittuakaan välitä MEIDÄN normaalien
        amisten/huono-onnisten/syrjäytyneiden
        mielipiteistä ;(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe