Kevään 2019 eduskuntavaaleista tulee ilmastovaalit

PierreReview_

Näin lausui eräs Helsingin yliopiston tutkija viime lokakuussa ilmastomarssin aikoihin.

Mutta kuten IL :n Mika Koskinen toteaa: " Ei tainnut tulla ilmastovaaleja, vaan tuli maahanmuuttovaalit."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7473eca8-1c00-4d2c-9770-56c68a3f620c

Palstalla joku viime vuoden puolella kyselikin, että eikö ole kaikkien ilmastotavoitteiden vastaista haalia tänne tuhansittain ihmisiä ja samalla huomattavasti suurentaa heidän agw-opin määritelmän mukaista hiilijalanjälkeään. Agw-leirin puolelta oli havaittavissa vain vaivaantunut hiljaisuus.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34r567

      Avaus osuu kymppiin. Tuollaista on vihreä valhe. Sen takia tohtori Eero Paloheimokin erosi puolueesta.

      • persutvaaleihin

        Avaus osui kymppiin.Tuollaista on perussuomalainen vaalipropaganda.Rasistista skeidaa..tämä muistetaan kevään vaaleissa..


    • VoihanIPPERCE

      Röhöö, taisi pudota "ilmastovaalilta" pohja pahan kerran kun stadissakin on näpsäkät 15-20 astetta pakkasta! Että tällainen lämpeneminen on päällänsä.

      • luulinsinunkintietävän

        Ethän toki erehtynyt sekoittamaan ilmastoa ja säätä keskenään? Stadin yhden talven yhden tammikuun aamun lämpötila on toki säätä....


    • uhoih

      Taisi tulla arvopohjavaalit. Kuka tai mikä on Arvo Pohja? Onko Kokoomuksen Arvo Pohja muuttunut? Mitä se oli Perussuomalaisten hajotessa kesäkuussa 2017? Mikä se on nyt?

      Arvo Pohja, Arvo Pohja, mysteerinen Arvo Pohja. Onko se sukua Ihmis Arvolle? Onko Arvo Pohja jakamaton? Vai jaettavissa?

      Nyt kun kaikki muut puolueet ovat samaa mieltä kuin Perussuomalaiset, niin tarvitseeko vaaleja edes pitää?

      RAJAT KIINNI RAJAT KIINNI RAJAT KIINNI RAJAT KIINNI

      • EinoRähjä

        Eikös se Arvo Pohja Tuominen ollut kapinavuosien punakaartilainen?


    • PierreReview_

      Toimittaja Rauli Virtanen on ehdolla eduskuntavaaleissa vihreiden listoilla Uudellamaalla.
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b175ac68-da69-4632-8f8f-6ecca29595a0

      "Toimittajana työskennellessäni olen oppinut, että on tärkeää puolustaa faktoja. Hyvä päätöksenteko ei perustu hetken kiihkoon, vaan huolelliseen asioiden puntarointiin. Emme voi tehdä esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaa hetken tunnekuohun vallassa."
      "Virtanen toteaa, että hän haluaa olla puolustamassa inhimillistä Suomea. Hänen mukaansa ilmastonmuutosta tai syrjäytymistä ei torjuta rajoja sulkemalla. -Tosiasia on, että ilmastonmuutoksen vuoksi yhä useammat ihmiset joutuvat jättämään kotinsa ja pakenemaan muualle ...".

      Mies, joka sanoo puolustavansa faktoja valehtelet niin, että korvat lepattavat ja samalla vihreä tekopyhyys ja epäjohdonmukaisuus suorastaan löyhkää.
      Faktat ovat:
      1) Jos uskoo ilmastonmuutokseen, jota pitää torjua, niin ainoa looginen vaihtoehto on sulkea rajat lähes kaikelta maahanmuutolta ja varsinkin Afrikasta ja Lähi-idästä. Tuhansien ihmisten hiilijalanjäljen suurentaminen ei nimittäin ole sitä ilmastonmuutoksen torjumista. Eli jos tämä vihreä todella haluaa torjua sitä kuvittelemaansa ilmastonmuutosta, pitää maahanmuuttolinjan valitettavasti olla sama kuin PS:llä eli ei lainkaan humanitääristä maahanmuuttoa.
      2) Maailmassa ei ole tavattu ensimmäistäkään ilmastonmuutospakolaista. Syyt pakolaisuuteen ovat poliittisia, uskonnollisia, taloudellisia ja yhteiskunnallisia.

      • PierreReview_

        Toinenkin höhlä ilmoittautuu vihreiden ehdokkaaksi:
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/148dabc5-d100-4a74-be2f-e92fcfbf94e4

        "Ilmastonmuutos oli lopulta se, joka sai Peteliuksen toimimaan."
        "-Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi."

        Samalla voi todeta, että myös toinen valehtelija. Tutkijoiden ennusteethan ilmastonmuutoksen vaikutuksista ovat tunnetusti menneet täysin pieleen.

        Mutta mitähän PP tarkoitti sanoessaan joidenkin ennusteiden menneen uusiksi. Varmaankin sitä, miten Arktiksen on ennustettu olevan kesäisin täysin jäätön 2012 ... eiku 2013 ... eiku 2014 ... eiku 2018 ... eiku ...


      • antialarmisti
        PierreReview_ kirjoitti:

        Toinenkin höhlä ilmoittautuu vihreiden ehdokkaaksi:
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/148dabc5-d100-4a74-be2f-e92fcfbf94e4

        "Ilmastonmuutos oli lopulta se, joka sai Peteliuksen toimimaan."
        "-Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi."

        Samalla voi todeta, että myös toinen valehtelija. Tutkijoiden ennusteethan ilmastonmuutoksen vaikutuksista ovat tunnetusti menneet täysin pieleen.

        Mutta mitähän PP tarkoitti sanoessaan joidenkin ennusteiden menneen uusiksi. Varmaankin sitä, miten Arktiksen on ennustettu olevan kesäisin täysin jäätön 2012 ... eiku 2013 ... eiku 2014 ... eiku 2018 ... eiku ...

        Hyvä Pierre. Edelleen asialinjalla. Yhden asian liikkeet on olleet aina paha ongelma, on ne sitten uskonnollisia tai ideologisia. Ennenpitkää ne alkaa mätänemään, ja ajautuu harhamaailmaan, joka on täysin irrallaan todellisuudesta. Sitten alkaa ilmenemään yhä enemmän väärinkäytöksiä ja psykiatrisia sairauksia.

        Yhden asian liike torjuu ehdottomasti vaihtoehtoisen todellisuuden. vaikka se olisi kuinka oikea ja oma "totuus" pelkkää harhaa. Tällä kertaa se pahin harha on se, että ilmastonmuutosta on muka mahdollista torjua, kun Suomessa ja Euroopassa oikein hirveästi yritetään.

        Se harhakuva torjuu täysin todellisuuden. Aletaan olla jo niillä rajoilla, mitä psykiatria nimittää sairaudeksi. Todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju on kadonnut ainakin kehä kolmosen sisäpuolelta. Kyllä sielläkin varmaan jotku sinnittelee vastaan, mutta ei ymmässä, kuinka pahasti harhassa ollaan. Keskustelin yhden sellaisen kanssa puhelimessa eilen.

        Kaveri on yliopiston käynyt. Ymmärtää kyllä että happi ja typpikin ansorboi lämpöä ainakin jonkin verran. Millään ei kuitenkaan saa menemään koko totuutta perille. Hän ei suostu uskomaan todeksi, että ilmastotieteen teoreettiset väittämät on edelleen ne, jotka minä hänelle olen kertonut.

        Hän ei suostu uskomaan, että ilmastotiede ei ole korjannut virheitä, jotka on syntyneet 1800-luvulla. Hän uskoo, että ne virheet on korjattu. Hän luottaa tieteeseen. Minäkin luotan tieteeseen, mutta en kritiikittömästi. Olen niin valtavasti lukenut tieteen erehdyksistä. Ei tiedekään ole jumala kaikkitietävä.

        Kaveri uskoo ehdottomasti, että ristiriita todellisuuden ja ilmastotieteen välillä ei voi millään olla suuri, mutta on kuitenkin olemassa. Millään ei mene perille, että se ristiriita on maksimaalinen. Niin suuri on se luottamus yhteen tieteenhaaraan.

        Kehä kolmosen sisäpuolella je joukkovoima on niin valtava, että on mahdotonta uskoa täysin eri tavalla. Niin voimissaan vihreä liike siellä on, että on syntynyt psykojoginen massavaikutus. Yksi lääkäri kertoi siitä vaikutuksesta telkkarissa Tastulan ohjelmassa.

        Kun on suuri joukko samanmielisä, on yksilön vaikea tuoda eriävä mielipide esille, vaikka olisi kuinka hyvä asiantuntija. Hän oli loppujen lopuksi kantansa esitettyään suorastaan paennut paikalta. yksi ihminen seurasia parkkipaikalle, ja hän pelkäsi, että mitähän nyt tulee. Se henkilö kuitenkin halasi häntä ja sanoi, että oli se hyvä, että joku uskalsi avata suunsa.

        Minä olen jo aikoja sitten päätellyt, että kehä kolmosen sisäpuolella on tuollainen psykologinen massavaikutus ilmastoasian suhteen. Se on todella suuri ongelma, kun siellä on valtamedia ja siellä tehdään meitä kaikkia koskevat päätökset. Jos kaikki päätökset menee sen massavaikutuksen mukaan, olemme todella pahassa kusessa.

        Olen odottanut, että ennenpitkää kasvaa se joukko, jonka on aivan pakko nousta sitä massavaikutusta vastaan. On olemassa sellainen termi kuin nyrjähdyspiste. Se on massapsykologiaa. Se tarkoittaa sellaista tilaa ja tilannetta, että vastavoima on niin vahva, ettei sitä voi enään pysäyttää.

        Silloin kehityssuunta väistämättä kääntyy, ja harhaan mennyt enemistö alkaa menettää asemiaan yhä enemmän. Veikkaisin että se nyrjähdyspiste on nyt lähellä. Toivottavasti olen oikeassa. Muussa tapauksessa päädytään maassapsykoosiin.

        Suuri joukko ihmisiä tulee joka tapauksessa kärsimään paljon ilmastouskonnon vaikutuksista, ja suurimman osan kohdaalla sitä valintaa ei voi pitää edes vapaaehtoisena. Aivopesu on ollut niin valtavaa. CO2 pitoisuus tulee väistämättä nousemaan.

        Ne jotka uskoo sen turmiollisuuteen, tulee kärsimään yhä enemmän uskonsa tähden. Osa heistä on syyllisiä, mutta suurin osa on syyttömiä valheen ja propagandan uhreja. Seuraukset on väistämättömät, joten kannattaa valita ajoissa oikein.

        Kannattaa valita totuus. Se totuus kun on olemassa. Se löytyy teollisuudesta ja lääketieteestä. Sitä minä olen täällä tuonut esille. Minulla on molemmista runsaasti kokemusta. Kummastakaan ei täällä kuitenkaan saa aikaan asiallista keskustelua, joten kirjoitan palstan seuraajilla,



    • arvelenpa.vain

      Kyllä tulee ilmastovaalit. Jos on yhtä kylmä ilmasto kuin nyt eli -15 C Helsingissä niin saattaa olla semmoista ilmastoa vielä äänestyspäivänäkin. Jos ei nyt sitten ole mennyt ilmasto piiloon jonnekin valtameriin taikka Suomenlahteen.

      • ilmastonmuutoskriitikko

        Valitettavasti nuo paikalliset sääilmiöt ei horjuta tippaakaan ilmastouskovaisten uskoa. mutta jos ne vaikuttaisi joidenkin muiden kantaan. Minulla kun on henkiökohtainen jumalasuhde. tiedän, että näitä kovempia talvia on annettu varsinkin Helsingin seudulle, jotta ihmiset heräisivät epäilemään harhaoppeja.

        Olen sanonut jumalalleni, että ei se auta ainakaan ilmastouskovaisiin. Alkaisiko nyt vihdoin Helsinkiläiset epäiilä, ettei ne talvet ole mihinkään katoamassa. Kyllä ne on ne olosuhteensa ansainneet, koska sieltähän sitä ilmastouskontoa on paasattu joka päivä.

        Nyt tietysti jotku kuvittelee, että minun kantani on uskonnollinen, mutta ei pidä paikkaansa. Tiedän vain, että on jokin korkeampi voima, joka pystyy säätäkin säätämään. Kaikissa muissa suhteissa perustan kantani vahvasti tieteeseen.

        Tiedän että minun jumalanikin kannattaa tieteitä, koska hän on minua ohjannut jöytämnään tieteelliset faktat, ja neuvonut minua tieteissä ja teknisissä projekteissa, joita olen suunnitellut ja toteuttanut. Hän on siis tiedemies. Ei todellisen uskon ja tieteen välillä ole ristiriitaa. Ristiriita on totuuden ja valheen välillä, oli valhe sitten tieteellinen tai usknnollinen.

        Kun oli Kööpenhaminan ilmastokokous. touhu otti minua päähän. Pyysin jumalaltani, että anna luntajja pakkasta koko Eurooppaan. Kolmen päivän päästä tilaus täytettiin. Sen jälkeen on ollut jonkin verran sellaisia poikkeukselisia sääilmiöitä, jotka vaikutta säädetyiltä.

        Minä en kylläkään ole niitä pyytänyt. mutta olen kyllä ollut tietoinen, että se voima pyrkii vaikuttamaan ihmisten mieliin silläkin tavalla, jotta ihmiset osaisivat epäillä sitä,. mitä saarnataan Euroopassa.

        Se ilmasto-oppi on harhaoppi, jolla ei ole pitävää tieteellistä pohjaa. Sitä vastaan sensijaan on tieteelliset todisteet. Täytyy kuitenkin YMMÄRTÄÄ fysiikkaa, jotta ymmärtäisi. mitä ne todisteet todistaa. Ei riitä alkuunkaan, että on opetellut ulkoa fysiikan kaavoja ja teoreettisia väittämiä.

        Kun käyttää Sherlock Holmesin menetelmää, alkaa niitä teorioita ja kaavoja karsiutumaan, ja jäljelle jää se, mikä on todennäköinen totuus. Holmesin menetelmä on romaanissa, mutta kyllä nykyaikainen rikostutkimus soveltaa sitä.

        Sitä voi soveltaa moneen muuhunkin asiaan. Oikeastaan sitä voi siveltaa koko elämään. Paljon huolia karsiutuu sillä menetelmällä pois. Täytyy arvioida todennäköisyyksiä. Maailma on täynnä todennäköisyyksiä ja epätodennäköisyyksiä. Jos eksyy jälkimmäisten suohon, se suo on pohjaton. Ahdistus ottaa vallan.


    • yksi.ääni

      PS on ainut puolue, jolla on realistinen asenne ilmastomuutokseen.

      • antidenialisti

        Sitä minä odotinkin että PS;n leiristä läytyy realiasmia. On saaneet minulta postia, Niin on saanut moni muukin taho. mutta vain yksi uskaltaa tunnustaa, että "keisarilla ei ole vaatteita" jos tiedät tuon vanhan tarinan. Kaikki muut taaplaa harhamaailmassa.

        Realismia se Persujen maahanmuuttokantakin on. Se vaan halutaan Helsingissä leimata rasisismiksi. Toki siinä nyt joitakin ylilyontejä on tullut. Aina roiskuu kun rapataan. Onhan se sitten paljastunut, että ne ongelmat, jotka Persut nosti esille, on todellisuutta.

        Minä harkitsin aikanaan lähteä vastaanottokeskukseen auttamaan, kun minulla on hoitoalan ammatti, mutta päädyin siihen, että henkinen ilmapiiri on niin tulehtunut, että voisin olla itse vaarassa,

        Halla-aho on ilmastonmuutoksen torjumisen suhteen aivan oikeassa. Ei sitä ole mahdollista torjua. Sitä Halla-aho sen sijaan ei ole ilmoittanut, että uskooko hän ilmastonmuutosoppiin. Eräs toinen Persu on sen kyllä kyseealaistanut kylläkin peitetysti. Kieltäytyi vaan kannattamasta sitä oppia.

        Niitä peiteltyjä kannanottoja kyllä on tullut moneltakin taholta. Näyttää vaan siltä. ettei kukaan uskalla sanoa kantaansa suoraan. Onko se häpeäpaaluun joutumisen riski todellakin niin suuri nykyään. On se kylläkin niin suuri, että sen jälkeen on pakko vaihtaa puhelinnumero salaiseksi.

        Alarmistihäiriköt iskee. Niin kävi yhdelle oppineelle jo yli kaksi vuotta sitten. kun meni kirjoittamaan kantansa lehteen omalla nimellä. Lehdessä on lukijoille 150 merkin rajoitus, jos kirjoittaa nimimerkillä. Sellainen merkkimäärä on todella pieni, jos on vähänkin monimutkainen asia.

        Helsingissä tuntuu olevan sellainen kanta että ilmastosta ei voi tiettä kukaan muu kuin ilmastontutkijat. Se on aivan väärä kanta. Ne perusasiat, jotka ilmastossa vallitsee on aivan kenen tahansa ulottuvilla, jos osaa käyttää sähköpostia ja nettiä.

        Täytyy vaan tietää millä aloilla on niistä perusasioista luotettavaa tietoa. Loppu on sitten kiinni siitä, pystyykö ymmärtämään sen tiedon merkityksen, ja minkä uskoo todeksi ja mitä ei. Mahdollisuus kuitenkin on kaikilla lukutaitoisilla.

        Jos lähtee puhtaalta pöydältä on paremmat mahdollisuudet, kuin jos on lukenut paljon fysi9ikkaa ja omaksunut sen kaiken tiedon totuutena. Tilanne on siis paradoksaalinen. Paljon tietävä onkin suuremmissa ongelmissa kuin vähemmän tietävä.

        Se johtuu ihmisen aivojen rakenteesta ja psykologiasta. Ihmisen on vaikea peruuttaa. Helpompi on mennä eteenpäin. Kerran oppimastaan on vaikea luopua. Minulle se luopuminen on ollut helppoa, kun olen sitä joutunut niin paljon harjoittelemaan, kun on vaihtanut ammatteja ja työpaikkoja.

        Olin uskonut kasvihuoneilmiön olemassaoloon lähes 50 vuotta. Kun löysin todisteet että se ei olekkaan totta, muutin heti kantani. Jos olisin ollut hidasoppinen en olisi selvinnyt elämästä. Hyvin usein on ollut tarvis oppia jopa salamannopeasti.


      • Olkosen
        antidenialisti kirjoitti:

        Sitä minä odotinkin että PS;n leiristä läytyy realiasmia. On saaneet minulta postia, Niin on saanut moni muukin taho. mutta vain yksi uskaltaa tunnustaa, että "keisarilla ei ole vaatteita" jos tiedät tuon vanhan tarinan. Kaikki muut taaplaa harhamaailmassa.

        Realismia se Persujen maahanmuuttokantakin on. Se vaan halutaan Helsingissä leimata rasisismiksi. Toki siinä nyt joitakin ylilyontejä on tullut. Aina roiskuu kun rapataan. Onhan se sitten paljastunut, että ne ongelmat, jotka Persut nosti esille, on todellisuutta.

        Minä harkitsin aikanaan lähteä vastaanottokeskukseen auttamaan, kun minulla on hoitoalan ammatti, mutta päädyin siihen, että henkinen ilmapiiri on niin tulehtunut, että voisin olla itse vaarassa,

        Halla-aho on ilmastonmuutoksen torjumisen suhteen aivan oikeassa. Ei sitä ole mahdollista torjua. Sitä Halla-aho sen sijaan ei ole ilmoittanut, että uskooko hän ilmastonmuutosoppiin. Eräs toinen Persu on sen kyllä kyseealaistanut kylläkin peitetysti. Kieltäytyi vaan kannattamasta sitä oppia.

        Niitä peiteltyjä kannanottoja kyllä on tullut moneltakin taholta. Näyttää vaan siltä. ettei kukaan uskalla sanoa kantaansa suoraan. Onko se häpeäpaaluun joutumisen riski todellakin niin suuri nykyään. On se kylläkin niin suuri, että sen jälkeen on pakko vaihtaa puhelinnumero salaiseksi.

        Alarmistihäiriköt iskee. Niin kävi yhdelle oppineelle jo yli kaksi vuotta sitten. kun meni kirjoittamaan kantansa lehteen omalla nimellä. Lehdessä on lukijoille 150 merkin rajoitus, jos kirjoittaa nimimerkillä. Sellainen merkkimäärä on todella pieni, jos on vähänkin monimutkainen asia.

        Helsingissä tuntuu olevan sellainen kanta että ilmastosta ei voi tiettä kukaan muu kuin ilmastontutkijat. Se on aivan väärä kanta. Ne perusasiat, jotka ilmastossa vallitsee on aivan kenen tahansa ulottuvilla, jos osaa käyttää sähköpostia ja nettiä.

        Täytyy vaan tietää millä aloilla on niistä perusasioista luotettavaa tietoa. Loppu on sitten kiinni siitä, pystyykö ymmärtämään sen tiedon merkityksen, ja minkä uskoo todeksi ja mitä ei. Mahdollisuus kuitenkin on kaikilla lukutaitoisilla.

        Jos lähtee puhtaalta pöydältä on paremmat mahdollisuudet, kuin jos on lukenut paljon fysi9ikkaa ja omaksunut sen kaiken tiedon totuutena. Tilanne on siis paradoksaalinen. Paljon tietävä onkin suuremmissa ongelmissa kuin vähemmän tietävä.

        Se johtuu ihmisen aivojen rakenteesta ja psykologiasta. Ihmisen on vaikea peruuttaa. Helpompi on mennä eteenpäin. Kerran oppimastaan on vaikea luopua. Minulle se luopuminen on ollut helppoa, kun olen sitä joutunut niin paljon harjoittelemaan, kun on vaihtanut ammatteja ja työpaikkoja.

        Olin uskonut kasvihuoneilmiön olemassaoloon lähes 50 vuotta. Kun löysin todisteet että se ei olekkaan totta, muutin heti kantani. Jos olisin ollut hidasoppinen en olisi selvinnyt elämästä. Hyvin usein on ollut tarvis oppia jopa salamannopeasti.

        No paranisi maailma kun kantasi muuttui


    • faktat__faktoja

      Pohjoisilla alueilla lämpenee eniten on ennustettu. Esim. Huippuvuorilla on tilastojen mukaan ilmasto lämmennyt astekaupalla. Merivesi lämpenee, seuraukset huonoja. Näin on tapahtunut. Merivesi on paikoin jopa 29 asteista, missä pitäisi olla neljä viisi astetta kylmempää vettä. Korallit ovat jo alkaneet kuolla tämän seurauksena. Nyt sitten kiistämään nämä esittämäni faktat kaikki ilmastonmuutosskeptikot, olkaa hyvät?

      • antialarmisti

        Tuskinpa sinä ymmässät, miksi lämpeneminen pohjoisilla alueilla on suurempaa. Sinun täytyisi tietää ilmakehän ja mervirtojen toiminnasta aika poljon, jotta ymmärtäisit. Täytyy tuntea ilmakehän ja merivirtojen termodynamiikka. Se si ole aivan helppo nakki.

        Siihen tarvitaan kolmiulotteista ajattelua, ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä. Minulla nuo ominaisuudet on testattu. Jossain missä vesi on hyvin matalaa, saattaa olla tuo 29 astetta, mutta ei se mistään ilmastonmuutoksesta todista yhtään mitään.

        Se on paikallinen tilapäinen olosuhde. Ilmastonmuutos taas on globaali juttu. Nykyään on vaan tutkijatkin niin sekaisin,. että ilmastonmuutoksen syyksi väitetää aivan mitä vaan. Siinä on se paha puoli että todelliset syyt jää tutkimatrta.

        Siellä, missä korallit on syvässä vedessä, ne voi aivan hyvin. Ongelma on lähinnä suurells valliriutalla, jossa suuria alueita jää kuiville laskuvedev aikana. Todennäköisesti niitä ei pystyta pelastamaan. Se vaatisi padon, jotta korallit olisi aina veden peitossa

        Minä tiedän kyllä miksi pojoiset alueet lämpenee voimakkaasti, mutta sitä on turha sinulle selittää. Ethän sinä usko, että se johtuisi auringosta. Auringosta se kyllä johtuu, mutta vaikutusmekanismi on varsin monimutkainen.

        Joutuisin kirjottamaan ainakin 3000 merkkiä, ja tuskin se sinun ymmärrystäsi lisäisi. Eihän sitä ole kunnolla ymmäsränyt edes ilmastotiede. mutta elän toivossa, että vielä joskus ymmärtää. Sitten kun ilmastotiede julistaa ilmastonmuutoksen päättyneeksi, ilmastotiede on ymmärtänyt.

        Ei tässä nykyajassa ole mitään poikkeavaa. Ilmasto on aina ollut muutostilassa. Tarvitaan vain suhteellisuudentajua sen tajuamiseen, että muutoksia ei ole aiheuttanut ihminen.


      • Miettisitmitäpuhutj
        antialarmisti kirjoitti:

        Tuskinpa sinä ymmässät, miksi lämpeneminen pohjoisilla alueilla on suurempaa. Sinun täytyisi tietää ilmakehän ja mervirtojen toiminnasta aika poljon, jotta ymmärtäisit. Täytyy tuntea ilmakehän ja merivirtojen termodynamiikka. Se si ole aivan helppo nakki.

        Siihen tarvitaan kolmiulotteista ajattelua, ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä. Minulla nuo ominaisuudet on testattu. Jossain missä vesi on hyvin matalaa, saattaa olla tuo 29 astetta, mutta ei se mistään ilmastonmuutoksesta todista yhtään mitään.

        Se on paikallinen tilapäinen olosuhde. Ilmastonmuutos taas on globaali juttu. Nykyään on vaan tutkijatkin niin sekaisin,. että ilmastonmuutoksen syyksi väitetää aivan mitä vaan. Siinä on se paha puoli että todelliset syyt jää tutkimatrta.

        Siellä, missä korallit on syvässä vedessä, ne voi aivan hyvin. Ongelma on lähinnä suurells valliriutalla, jossa suuria alueita jää kuiville laskuvedev aikana. Todennäköisesti niitä ei pystyta pelastamaan. Se vaatisi padon, jotta korallit olisi aina veden peitossa

        Minä tiedän kyllä miksi pojoiset alueet lämpenee voimakkaasti, mutta sitä on turha sinulle selittää. Ethän sinä usko, että se johtuisi auringosta. Auringosta se kyllä johtuu, mutta vaikutusmekanismi on varsin monimutkainen.

        Joutuisin kirjottamaan ainakin 3000 merkkiä, ja tuskin se sinun ymmärrystäsi lisäisi. Eihän sitä ole kunnolla ymmäsränyt edes ilmastotiede. mutta elän toivossa, että vielä joskus ymmärtää. Sitten kun ilmastotiede julistaa ilmastonmuutoksen päättyneeksi, ilmastotiede on ymmärtänyt.

        Ei tässä nykyajassa ole mitään poikkeavaa. Ilmasto on aina ollut muutostilassa. Tarvitaan vain suhteellisuudentajua sen tajuamiseen, että muutoksia ei ole aiheuttanut ihminen.

        Suomen teollisuus siirretty Viroon Puolaan Kiinaan näin kierretään päästömaksun mutta kuluttaja luulee maksavansa vähäpäästöisistä tuotteista

        Mutta rahat menee suoraan sijoittajien kukkaroon

        Näin sitä harhautetaan puhumalla asiaa asian vierestä...


      • Laskutyksplusyksonpiiper

        No ilmalämpöpumput sinne jäähdyttäjän. Harhaa

        Muuten kun nyt siinä vouhotatte kerro mihin se lämpö siirretään

        Vai katoaako se sinusta kuin pierut Saharaan.

        Pitäiskö auringon eten laittaa varjo maapallon ylle,


        Maapallolle ei ole vuosituhansien tuotu juurikaan uutta materiaalia kaikki on täällä ollut ,

        Aurinko tuottaa meille lämmön ja valon Se on ainoa ulkopuolinen energia


    • edelleen__faktoja

      Arvelenpa vain että arvelenpa.vain ilmoittaa kohta että merivesi Huippuvuorilla ei ole 29-asteista. Väärinymmärryshän on d-listin käytetyimpiä aseita. Sitten me muut hiukkasen fiksummat nauretaankin kuorossa.

    • Hyvinmenee

      Kokoomus se ajaa teille Teille

      Teillekin tulee pakolaiset

      Teille. Tulee maksut

      Teille. Verot

      Teille yksityistäminen

      Mutta meille rahat

    • On ne ilmastovaalit niille muutamalle käkkäräpäiselle kannabispilvessä tulisoihtujonglöörille jotka joka maailmanparannusmielenosoituksessa näyttää hilluvan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe