Rahan käyttö ongelmana

huolissaanolen

Alustetaan vähän, olin olut muijan kanssa neljä vuotta kun lapsi syntyi ja ostimme talon, silloin nainen ehdotti ja päätti että otetaan yhteinen tili niin helppo maksaa lainat ja muut laskut, sitten otettiin myös "säästötili" johon kerättiin esim. lomaa tai muuta varten. Siinä sitten huomasin että nainen alkoi rahottaa omia menojaan siltä säästötililtä, oli illanistujaista, vaatetta, meikkejä jne. Sanoin pari kertaa ja muija totesi että älä viitsi valitaa. Sittemmin on asunto myyty ja minä aloin vaatimaan vanhaa tapaa, kummallakin oma tili ja omat rahat kun ei kerran naimisissa olla. Muija harasi ja pisti aika kovin vastaan kunnes antoi periksi. No ei sekään auttanut, olen huomannut että muija aina aika ajoin siirtää sähköisessä verkkoasioinnissa rahaa mun tililtä omalle tilileen, kerran kaupan kassalla tuli ylläri, ei katetta ja ajattelin et mitä ihmettä olihan siellä vielä pe ja vaan viikonloppu välissä. Syy selvisi kotona, muija oli bilettänyt kaverien kanssa viikonloppuna eikä ollut rahaa tarpeeksi ja päätti siirtää mun tililtä itseleen ja olla hiljaa ettei tule riitaa. Luuli että ehtii korjaa tilipäivänä tilanteen vaan ei ehtinyt. Keskusteluista huolimatta tätä on tapahtunut, harmi koska nainen on mulle rakas ja tärkeä ihminen, ja täytyy todeta että ei edes harmittais jos nainen pettäis tai antais karvalaukkua jollekin muulle koska eihän se pillu mulle kuulu mutta kun käyttää mun rahoja luvatta, olis pyytänyt et vippaa olisin antanut, päätti kuitenkin olla hiljaa ja pimittää. Muija on myös välillä ehdottanut naimisiin menoa sillä verukkeella että olis rahatkin yhteisiä, no ainahan sitä selityksiä naisella löytyy. Kiinnostais vaan tietää onko muilla pareilla vastaavia ongelmia ja mitä pitäis tehdä että toinen herää. Vielä lopuksi , nainen on myös joskus ottanut muutaman pinen luoton ja minäkin sitten jouduin maksamaan kun muija ei huomioinut kaikkea, vähän sellainen karvas maku jää.

15

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole ollut kahdessa parisuhteessa kummassakaan samaa ongelmaa. Molemmissa molemmat ovat olleet vastuullisia rahankäyttäjiä. Ensimmäisessä oli kaikki yhteistä ja nyt toisessa yksi yhteinen tilli jonne siirretään sovitut summat ja sitten omat tilit.

"kummallakin oma tili ja omat rahat kun ei kerran naimisissa olla. Muija harasi ja pisti aika kovin vastaan kunnes antoi periksi. No ei sekään auttanut, olen huomannut että muija aina aika ajoin siirtää sähköisessä verkkoasioinnissa rahaa mun tililtä omalle tilileen, "

Mikäs oma tili se on, jossa toisella on käyttöoikeus siihen? Ota naisen käyttöoikeus sinun tilistäsi pois, niin loppuu se siirtely.

Eri asia sitten on, että miten pystyt elämään ihmisen kanssa, johon et voi luottaa.

• Onsiinäkans

Mitä vit...!? Miksi sun muijalle on käyttöoikeus sun tilille? Daiju äijä olet, kun et ole tuota asiaa hoitanut!

• N75

Moi. Kamalaa luettavaa! Miten voit elää noin epäluotettavan ihmisen kanssa? Rehellisyys ja avoimuimuus on suhteen tärkeimpiä asioita. En antaisi omia pankkitunnuksia ja salasanoja kenellekkään, en edes rakkaimmalle ihmiselle. Enkä maksaisi kenenkään luottovelkoja, jotain rajaa!

• 7570

Aloituksessa kuvattu tilanne on reipas provo ja käytännössä mahdoton.

Pankkitunnukset ja salasanat? Rakkaimpien ihmisten = vaimoni ja minä, kesken ovat tunnukset ja salasanat avoimia molemmin puolin.
        Ei ole mitään salattavaa mutta ei myöskään ole mitään urkkimisen tarvetta.
        Pankkiasioita ajatellen kumpi tahansa voisi saada aikaan täystuhon. Tyhjentää yhteiset tilimme itselleen perustamalle ja realisoida pörssiomaisuutemme.
        Poikkeauksena olisivat asuntomme sekä minun DB:n Espanjan tilimme jossa on rahaa hyvin rajallisesti.

• ahneuskuvasssa
        7570 kirjoitti:

Aloituksessa kuvattu tilanne on reipas provo ja käytännössä mahdoton.

Pankkitunnukset ja salasanat? Rakkaimpien ihmisten = vaimoni ja minä, kesken ovat tunnukset ja salasanat avoimia molemmin puolin.
        Ei ole mitään salattavaa mutta ei myöskään ole mitään urkkimisen tarvetta.
        Pankkiasioita ajatellen kumpi tahansa voisi saada aikaan täystuhon. Tyhjentää yhteiset tilimme itselleen perustamalle ja realisoida pörssiomaisuutemme.
        Poikkeauksena olisivat asuntomme sekä minun DB:n Espanjan tilimme jossa on rahaa hyvin rajallisesti.

Tuttua kauraa, hyväksikäyttöä kuten jotkut asiaa kuvailee, toisella tilin käyttöoikeus jos pitää hoitaa jotakin. Kuvastaa isäni uutta kihlattua, isäni sairastellessa ja maatessa sairaalassa nainen päätti hurvitella, maksoi muutaman laskun isäni tililtä kuten piti mutta teki lisälksi vähän muutakin.

• varokaa

Älkää koskaan luovuttako omia pankkitunnuksianne kenellekkään!
      Ymmärrättekö olevanne vastuussa kaikista niistä asioista mitä niillä tunnuksilla voi tehdä?

• yykaakolineli

Järki käteen! Omat tilit ovat omia, ei sitä varten, että kumppani nyysii sieltä rahaa biletys ym. turhaan käyttöön. Teillä on ongelma, koska mahdollistat kumppanisi rahan käytön tililtäsi.

Itse en moista sietäisi edes yhtä kertaa.

• Hussaaja

Yogamies oikeassa, lienee sama huuhaa-kirjoittelija. Viimeistään tuo rakkaan ja tärkeän naisen karvalaukun jakaminen olis ok vei jutusta kaiken uskottavuuden.

Mutta yhtäkaikki, kyllä tuollaisia epäkypsiä ja itsekkäitä rahakäyttäjiä löytyy. Omat rahat ovat loppu ja yhteiselle tilille yhteisiin hankintoihin tarkoitetut rahat polttelevat. Selityksiä löytyy joka lähtöön ja huonoin niistä on, että osa on mun rahoja ja saan käyttää just miten tykkään. Toisenkin rahat ovat omia. Siipeilijöiksihän semmoisia ihmisiä sanotaan.

• Parisuhdemies-

Vaikutat idiootilta joka antaa naisen tehdä mitä lystää, Ei koskaan yhteistä tiliä sellaisen kanssa joka bilettää eikä ole edes aikuinen.

• polk89

On ihmisiä jotka huijaavat tietoisesti ja tarkoituksella kun saavat luottamuksen toiseen, raha on sopiva houkutin samoin ahneus, harva pystyy vastustamaan kiusausta varsinkin jos on mahdollisuus. Minäkin tiedän muutaman henkilön joilla on oikeus kumppanin tilin käyttöön käytännön syistä. Jos taas tapahtuu muuta mikä ei kuulu asiaa se on eri juttu.

• Höpsistäx
        polk89 kirjoitti:

On ihmisiä jotka huijaavat tietoisesti ja tarkoituksella kun saavat luottamuksen toiseen, raha on sopiva houkutin samoin ahneus, harva pystyy vastustamaan kiusausta varsinkin jos on mahdollisuus. Minäkin tiedän muutaman henkilön joilla on oikeus kumppanin tilin käyttöön käytännön syistä. Jos taas tapahtuu muuta mikä ei kuulu asiaa se on eri juttu.

Harva pystyy vastustamaan kiusausta? Höpö löpö. Normaalille aikuiselle ei tuota mitään vaikeuksia olla ottamatta toiselle ihmiselle (perheenjäsenelle, työnantajalle, ystävälle) kuuluvia rahoja vaikka niihin pääsee käsiksi. Varkaat, huijarit ja siipeilijät ovat ihan oma lukunsa.

• 7570
        polk89 kirjoitti:

Tuo on venäläistä moraalia!

• TotuusSattuuQC

Nykyään on hyvin helppo järjestellä tilit verkkopankkeihin niin että molemmat näkevät vain omat käyttötilinsä mutta esim. yhteiset säästötilit ja vaikka lasten tilit näkyvät molempien verkkopankeissa. Silloin ei tarvitse antaa mitään tunnuksia toiselle mutta yhteisten tilien asiat voi hoitaa kumpa vain.
      Vain typerys antaa käyttöoikeudet tai tunnukset puolisolle omaan käyttötiliinsä.

• 7570

Eipä haittaa jos kaksi typerystä on avioliitossa keskenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5263
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1605
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1470
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1429
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      336
      1349
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1341
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      76
      1292
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1085
    9. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      958
    10. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      955
    Aihe