Tein pöytäkoneelle W 10 palauttamisen oletusasetukselle, sillä järeämmällä menetelmällä eli asensi pelkästään puhtaan W 10:n.
Tarkoituksena on jättää kone pois käytöstä ja kierrättää tai antaa käyttöön.
Homma luonasi hyvin vajaassa neljässätunnissa, eikä mitään latauksia jäljiltäni ole näkyvissä.
Nyt kysyisin sisäänkirjautumisesta?
Nyt kirjauduin sisälle omalla Mikrosoft-tilillä, voinko tuon kirjautumisen vaihtaa siten, että poistan kirjautumistilin ja jos niin miten sen teen niin, että olisi/onko mahdollisuutta sellaiseen kirjautumiseen joka ei viittaisi minuun mitenkään ja voisi jättää käyttöön koneesta luopumisen jälkeen?
sisäänkirjautuminen
20
<50
Vastaukset
- ylikirjoituspaikallaan
Se järeä menetelmä ei poista tietoja vaan ne voidaan silti palauttaa helposti..
- konevaihtoon
Se sanoo:
Jos olet aikeissa myydä, kierrättää tai lahjoittaa tällä vaihtoehdolla voit tyhjentää aseman kokonaan.
Uuden käyttäjän on vaikeampi palauttaa poistamiasi tiedostoja.
Lienee riittävä toimenpide 6-vuotta vanhalle joskin hyvin toimivalle koneelle ja kun tiedostot on olleet valokuvia ja joitakin henkilökohtaisia muistiin panoja. - eiriitätakaamaan
konevaihtoon kirjoitti:
Se sanoo:
Jos olet aikeissa myydä, kierrättää tai lahjoittaa tällä vaihtoehdolla voit tyhjentää aseman kokonaan.
Uuden käyttäjän on vaikeampi palauttaa poistamiasi tiedostoja.
Lienee riittävä toimenpide 6-vuotta vanhalle joskin hyvin toimivalle koneelle ja kun tiedostot on olleet valokuvia ja joitakin henkilökohtaisia muistiin panoja.Ei todellakaan ole!
https://tietojesiturvaksi.fi/ohjeet/dban-dariks-boot-and-nuke - konevaihtoon
Ccleanerissa on myös ylikirjoittamisen mahdollisuus, vaan viekö se myös käyttöjärjestelmän?
- eipoistamutta
konevaihtoon kirjoitti:
Ccleanerissa on myös ylikirjoittamisen mahdollisuus, vaan viekö se myös käyttöjärjestelmän?
Ei vaan vain ennakkoon poistetut tiedostot. Siispä ennen sitä ne pitää poistaa tai muuten se ei auta mitään.
- hankala_winkura
Winkura on warsin hankala.
- winkuraeiunohda
Kerran annat sille tunnukksen ja ikänsä se sen muistaa.
- konevaihtoon
Olisiko kenelläkään vastausta tuhon varsinaiseen kysymykseen?
- minimerkki
Miksi sinä teit Microsoft tilin ? Esim minulle kympissä ei ole mitään tiliä eikä sisäänkirjautumista.
- Turbo-Urpo1
Älä tee mitään tilejä, älä kirjaudu yhtään minnekkään, älä edes avaa selainta millekkään sivulle, jos tarkoitus on antaa kone ulkopuoliselle.
- konevaihtoon
minimerkki kirjoitti:
Miksi sinä teit Microsoft tilin ? Esim minulle kympissä ei ole mitään tiliä eikä sisäänkirjautumista.
Siinä vaiheessa kun lataus oli valmistumassa se pyysi kelvollisen sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron, eikä kohtaa pystynyt ohittamaan.
Meneekö se nyt jatkossa siten, että poistan sisäänkirjautumistilin (Windows tilin) kohdassa poista tili laitteelta ja teen uuden tilin jonkun mikä ei perustu mihinkään, tyyliin: usko3/vilma998 ?
Vai voiko koneeseen kirjautua olemalla kirjautumatta millään tilillä? - Järkikäteen
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Älä tee mitään tilejä, älä kirjaudu yhtään minnekkään, älä edes avaa selainta millekkään sivulle, jos tarkoitus on antaa kone ulkopuoliselle.
Tollaen hirvee huoli, vaihka windows vie kaikki tietosi.
- anonyymi_IGt
Olen 20-vuoden ajan tehnyt aina normaalin käyttäjätilin Windowsiin ja teen kyllä jatkossakin. Ei ole ollut koskaan tarvetta Microsoft tilille vaan pidän mieluummin sen erillään esimerkiksi selaimessa.
- Huomaaja
No muille joita ei kiinosta windows kärsimys, olisi Chromebook parempi.
- ajattelevähä
Huomaaja kirjoitti:
No muille joita ei kiinosta windows kärsimys, olisi Chromebook parempi.
Kaapo se vaan trollaa taas monella nimimerkillä, vaikka juuri itki toisaalla muita trolleiksi.
Oletko tosiaan noin _yhmä, että et ymmärrä trollaavasi koko ajan?
- sekawa_winkura
winkura on warsin sekawa.
- nähtävästi_näin
Kun käyttäjä tekee niin kuin windows haluaa, saa hän haukut niskaan ja syyteään osaamattomaksi tumpeloksi.
- NoinOnnistuu
Tilin vaihtaminen https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-account
- konevaihtoon
Kiitoksia, nyt uskallan tehdä vaihdoksen. Olen huono kokeilemaan mitään kun en osaa sitten korjata jos joku menee mynkään.
Onneksi on myös palsta meille tyhmille.
Omat hakuni toi esille vain 7 ja 8 ohjeita.
Okarolle en tiennyt, vaan vahvistin sen esittämät kysymykset ja sitten sen tilin päästäkseni loppuun.
Miksi asensit sinne tilisi? Homma pitää jättää siihen kohtaan, jossa kyselee kieliä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310088- 725116
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494842Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234132Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433852Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363723Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383588- 483263
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443189- 492804