Vapaa-ajattelijoiden jäsenyydestä taas

Mitä muuta kuin erolukuja vapaa-ajattelijat seuraavat? Jäsenyyttä pohtivalle tämä liiton postilistalle lähettämäni viesti ehkä kertoo jotain:

1) Jehovan todistajien erivapaus asepalveluksesta poistuu. Perustuslakivaliokunta ja puolustusvaliokunta ovat yksimielisesti hyväksyneet muutoksen, ensinmainittu jopa aikataulua kiirehtien. Lisätietoa: https://uskonnonvapaus.fi/2018/jt-asevelvollisuus.html

2) Alaikäisen mahdollisuus avioitua erikoisluvalla poistuu. Lakivaliokunta teki tästä yksimielisen päätöksen. Liiton lausunto ks. http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/07/20/avioliiton-ikarajaksi-18-vuotta/

3) Tiedustelulait palaavat valiokuntiin. Tähän liittyy rippisalaisuus, mutta siinä ei muutoksia tule tässä yhteydessä. Mutta kello käy kohti vaaleja, ja valiokunnan työjono on pitkä, joten...

3b) Muutenkin tipalla olevalle sote-uudistukselle tämä voi olla viimeinen pisara. Uudistus muuttaisi sivuvaikutuksena verorakennetta niin, että kirkko saisi yli 50 miljoonaa euroa lisää tuloja muuttamatta veroprosenttiaan.

3c) Eläinsuojelulain ja rituaaliteurastuksenkin rajanveto on perustuslakivaliokunnassa. Veikkaan -- olematta varma -- että valiokunta hyväksyy hallituksen esityksen, jossa rituaaliteurastus kielletään, ja asia menee maaliin saakka. Lisätietoa: https://uskonnonvapaus.fi/2017/rituaaliteurastus.html

3d) Ministerinvalakin on perustuslakivaliokunnassa. Veikkaan, että tämä jää yksinkertaisesti käsittelemättä. Liiton lausunto asiasta: http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/07/16/jatkuuko-raamatun-nostaminen-suo
men-lain-yli/

4

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuudes
    • Kirkokka menee jo niin huonosti, että pikkulapset täytyy viedä laskettelemaan että viitsisivät käydä rippikoulun.
      Tämä tosin saattaa olla hengen vaarallista toimintaa, jos lähtee laskettelemaan pois väyliltä.

      • Ei tuosta kirkkoa syyttää voi.

        Kuten toisella palstalla kirjoitin: "Kirkkoa voisi syyttää, jos se jotenkin esittäisi että Jeesus suojelee kirkon toimintaan osallistuvia. Näin ei tietysti ole, onneksi: Kirkon katolla on ylimpänä ukkosenjohdatin ja vasta sen alla risti."


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei tuosta kirkkoa syyttää voi.

        Kuten toisella palstalla kirjoitin: "Kirkkoa voisi syyttää, jos se jotenkin esittäisi että Jeesus suojelee kirkon toimintaan osallistuvia. Näin ei tietysti ole, onneksi: Kirkon katolla on ylimpänä ukkosenjohdatin ja vasta sen alla risti."

        Mistä?

        Siitä että kirkolla menee huonosti vai että joku turboaivo lähti omille teilleen, vai että kirkko koettaa saada pikkulapset pysymään kelkassaan hokkuspokkustempuilla?

        En (tietenkään) tarkoittanut että kirkko olisi syypää onnettomuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe