Mitä muuta kuin erolukuja vapaa-ajattelijat seuraavat? Jäsenyyttä pohtivalle tämä liiton postilistalle lähettämäni viesti ehkä kertoo jotain:
1) Jehovan todistajien erivapaus asepalveluksesta poistuu. Perustuslakivaliokunta ja puolustusvaliokunta ovat yksimielisesti hyväksyneet muutoksen, ensinmainittu jopa aikataulua kiirehtien. Lisätietoa: https://uskonnonvapaus.fi/2018/jt-asevelvollisuus.html
2) Alaikäisen mahdollisuus avioitua erikoisluvalla poistuu. Lakivaliokunta teki tästä yksimielisen päätöksen. Liiton lausunto ks. http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/07/20/avioliiton-ikarajaksi-18-vuotta/
3) Tiedustelulait palaavat valiokuntiin. Tähän liittyy rippisalaisuus, mutta siinä ei muutoksia tule tässä yhteydessä. Mutta kello käy kohti vaaleja, ja valiokunnan työjono on pitkä, joten...
3b) Muutenkin tipalla olevalle sote-uudistukselle tämä voi olla viimeinen pisara. Uudistus muuttaisi sivuvaikutuksena verorakennetta niin, että kirkko saisi yli 50 miljoonaa euroa lisää tuloja muuttamatta veroprosenttiaan.
3c) Eläinsuojelulain ja rituaaliteurastuksenkin rajanveto on perustuslakivaliokunnassa. Veikkaan -- olematta varma -- että valiokunta hyväksyy hallituksen esityksen, jossa rituaaliteurastus kielletään, ja asia menee maaliin saakka. Lisätietoa: https://uskonnonvapaus.fi/2017/rituaaliteurastus.html
3d) Ministerinvalakin on perustuslakivaliokunnassa. Veikkaan, että tämä jää yksinkertaisesti käsittelemättä. Liiton lausunto asiasta: http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/07/16/jatkuuko-raamatun-nostaminen-suo
men-lain-yli/
Vapaa-ajattelijoiden jäsenyydestä taas
4
55
Vastaukset
- Kuudes
Eduskuntavaaleihinkin liittyen tässä hallitusohjelmatavoitteita: http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/12/31/vapaa-ajattelijain-liiton-hallitusohjelmatavoitteet/
Kirkokka menee jo niin huonosti, että pikkulapset täytyy viedä laskettelemaan että viitsisivät käydä rippikoulun.
Tämä tosin saattaa olla hengen vaarallista toimintaa, jos lähtee laskettelemaan pois väyliltä.Ei tuosta kirkkoa syyttää voi.
Kuten toisella palstalla kirjoitin: "Kirkkoa voisi syyttää, jos se jotenkin esittäisi että Jeesus suojelee kirkon toimintaan osallistuvia. Näin ei tietysti ole, onneksi: Kirkon katolla on ylimpänä ukkosenjohdatin ja vasta sen alla risti."jori.mantysalo kirjoitti:
Ei tuosta kirkkoa syyttää voi.
Kuten toisella palstalla kirjoitin: "Kirkkoa voisi syyttää, jos se jotenkin esittäisi että Jeesus suojelee kirkon toimintaan osallistuvia. Näin ei tietysti ole, onneksi: Kirkon katolla on ylimpänä ukkosenjohdatin ja vasta sen alla risti."Mistä?
Siitä että kirkolla menee huonosti vai että joku turboaivo lähti omille teilleen, vai että kirkko koettaa saada pikkulapset pysymään kelkassaan hokkuspokkustempuilla?
En (tietenkään) tarkoittanut että kirkko olisi syypää onnettomuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m156472Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402