Miesten homososiaalisuus

cis-mies

32

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukka-68

      Ei mulla ainakaan ole mitään sellaista tarvetta.

    • ThxButNoThx

      Kiitti, mut ei kiitti.

    • pitkätukka-68

      Olikin sitten näemmä sääntöjenvastaista kirjoittaa mitä homososiaalisuus OIKEASTI tarkoittaa.

      Laitan kiusallani uudestaan:


      "miesten keskinäinen sosiaalisuus, kanssakäyminen, miesten yhteisöt; (hetero)miehille ominainen tapa olla yhdessä toisten miesten kanssa" (Wiktionary)

    • Juuri tuollaisesta ”toksisesta maskuliinisuudesta” olen täälläkin paasannut.

      Siinä missä naista on nostettu miehen varjosta tasavertaisemmaksi yhteiskunnassa, pitäisi myös alkaa rikkomaan tälläisiä tässä homososiaaliseks mainittuja juttuja. Yksi merkittävä tekijä olisi asevelvollisuuden kumoaminen vaan miehiltä. Joko naisillekin pakolliseksi tai vapaaehtoiseksi kummallekin sukupuolelle.

      Koulumaailmaan lisäksi jotain kasvatushommia, että sukupuoliroolitus muuttuisi laveammaksi myös miehille. Ei ole tarvis niin suppeaan mieskuvaan enää.

      Kuitenkin jotain ahdistaa tämä mielipide, niin sille tiedoksi, että itse saa olla suppeasti se pikkulaatikkoon mahtuva stereotyyppinen mies.

      • Miehet käyttäytyy jotakuinkin samalla tavalla joka kulttuurissa..

        Äärimmäisyyksiä ilmenee mutta se perus käyttäytymismalli on sama.


        Ne miehet jotka selittää että eivät ole perinteisiä miehiä ovat yleensä niitä joille ei työnteko tai joku muu vastuuhomma maistu.


        Uusavuttomia paskoja näin lyhyesti sanottuna.. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Miehet käyttäytyy jotakuinkin samalla tavalla joka kulttuurissa..

        Äärimmäisyyksiä ilmenee mutta se perus käyttäytymismalli on sama.


        Ne miehet jotka selittää että eivät ole perinteisiä miehiä ovat yleensä niitä joille ei työnteko tai joku muu vastuuhomma maistu.


        Uusavuttomia paskoja näin lyhyesti sanottuna.. :D

        No en minäkään ymmärrä ja hyväksy oikeastaan miestä, tai naistakaan, joka ei ota vastuuta itsestään aikuisena... eipä se olisikaan mies tai nainen, vaan tavallaan silloin poika tai tyttö vielä.

        Minusta vaan ei ole miehen mitta, että kävisi intin. Ihan sen voi käydä nainenkin, eikä se tee vielä siitäkään naista.

        Minähän tykkäsin intistä ja minusta se oli loistava paikka oppia kaikkea sellaista, mille ei nähnyt mitään järkeä. Piti kiirehti odottamaan ja piti tehdä kaikkea älytöntä, kun toinen vaan sanoo niin. Ei muuten isoa joukkoa voi hallita.

        Mutta minua v.tutti siellä ne vinkujat yli muun. Kyllä mä oisin ollut onnellisempi, kun ne ois päässeet sieltä pois. Ois vaikka kaikki sellaisia vapaaehtoisesti tulleita motivoituneita miehiä ja naisia, mitkä tekee kaiken yhdessä. Jotenkin voisin kuvitella, että Lineri/wanha ämmä ois ollut sata kertaa parempi aseveli tai siis sisar, kun mariseva pakotettu nysväjätkä kitisemässä vierellä kun on märkää ja väsyttää...

        Kyllähän jokainen marisee, sehän on selvä, mutta kun se on vapaaehtoista valintaa, niin aina vois sanoa, että itsepähän tulit....

        Hei muuten.... asiasta kolmanteen... Polke indy 440 sport touring. Vm -96... ryypyssä kolme asentoo. Pois, nappi pystyssä ja yli pystyasennon. Mitä noi kaks asentoo on? Ryyppy, puoliryyppy?


      • Dissi kirjoitti:

        No en minäkään ymmärrä ja hyväksy oikeastaan miestä, tai naistakaan, joka ei ota vastuuta itsestään aikuisena... eipä se olisikaan mies tai nainen, vaan tavallaan silloin poika tai tyttö vielä.

        Minusta vaan ei ole miehen mitta, että kävisi intin. Ihan sen voi käydä nainenkin, eikä se tee vielä siitäkään naista.

        Minähän tykkäsin intistä ja minusta se oli loistava paikka oppia kaikkea sellaista, mille ei nähnyt mitään järkeä. Piti kiirehti odottamaan ja piti tehdä kaikkea älytöntä, kun toinen vaan sanoo niin. Ei muuten isoa joukkoa voi hallita.

        Mutta minua v.tutti siellä ne vinkujat yli muun. Kyllä mä oisin ollut onnellisempi, kun ne ois päässeet sieltä pois. Ois vaikka kaikki sellaisia vapaaehtoisesti tulleita motivoituneita miehiä ja naisia, mitkä tekee kaiken yhdessä. Jotenkin voisin kuvitella, että Lineri/wanha ämmä ois ollut sata kertaa parempi aseveli tai siis sisar, kun mariseva pakotettu nysväjätkä kitisemässä vierellä kun on märkää ja väsyttää...

        Kyllähän jokainen marisee, sehän on selvä, mutta kun se on vapaaehtoista valintaa, niin aina vois sanoa, että itsepähän tulit....

        Hei muuten.... asiasta kolmanteen... Polke indy 440 sport touring. Vm -96... ryypyssä kolme asentoo. Pois, nappi pystyssä ja yli pystyasennon. Mitä noi kaks asentoo on? Ryyppy, puoliryyppy?

        Puoliryyppy ja ryyppy..

        Pitäs lähteä hyrräämään kun on ryyppy pystyasennossa.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Puoliryyppy ja ryyppy..

        Pitäs lähteä hyrräämään kun on ryyppy pystyasennossa.

        Onks se täysryyppy? Puolikas kun nostaa nupikan ihan ylös? Sittenkän vaijeri vähän antaa vähemmän? 🤔

        Eli ensin ryyppy pois, täysryyppy, puoliryyppy? 🤔

        Ymmärsinkö oikein? 🤔


      • Dissi kirjoitti:

        Onks se täysryyppy? Puolikas kun nostaa nupikan ihan ylös? Sittenkän vaijeri vähän antaa vähemmän? 🤔

        Eli ensin ryyppy pois, täysryyppy, puoliryyppy? 🤔

        Ymmärsinkö oikein? 🤔

        Ryyppy pois, puoliryyppy ja sitten täysryyppy.

        Puoliryyppy on se pystyasento.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Ryyppy pois, puoliryyppy ja sitten täysryyppy.

        Puoliryyppy on se pystyasento.

        Okei! Tuntuu hassulta, mutta ehkä se on tehty kaasarin päässä niin. 🤔

        Ihan outo se ryyppy. En oo nähnyt tuollasta ennen. 🤔
        Perinteinen on läppä ilmanotossa, toi vissiin ruikkii jotenkin vedettäessä bensaa enempi tms. 🤔

        Veneen moottorissakin ruikkii bensaa suoraan pyttyyn. Sitä ei parane montaa kertaa painaa....🤔


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Miehet käyttäytyy jotakuinkin samalla tavalla joka kulttuurissa..

        Äärimmäisyyksiä ilmenee mutta se perus käyttäytymismalli on sama.


        Ne miehet jotka selittää että eivät ole perinteisiä miehiä ovat yleensä niitä joille ei työnteko tai joku muu vastuuhomma maistu.


        Uusavuttomia paskoja näin lyhyesti sanottuna.. :D

        Tottakai silloin, kun työnteko ei maistu, on jo isommat ongelmat kyseessä. Entä miten tällainen seikka, kun osa "erialisista" miehistä saattaa ajautua sellaiselle alalle, jossa on nais enemmistö. Toisaalta kyllähän insinööreinäkin voi olla naisia, vaikka taitaa edelleen olla hyvin miesvoittoinen ala. Yliopistot tahtoo muutenkin täyttyä helposti naisista, joten kyllähän varmasti osa miehistä saattaa miettiä tällaisiakin kysymyksiä, että pitäisikö mennä sinne, minne kaikki miespuoleiset kaveritkin eikä yliopistoon, vaikka yliopistovaihtoehtokin voisi johtaa kuitenkin hyviin työllistymismahdollisuuksiin.


      • Dissi kirjoitti:

        Okei! Tuntuu hassulta, mutta ehkä se on tehty kaasarin päässä niin. 🤔

        Ihan outo se ryyppy. En oo nähnyt tuollasta ennen. 🤔
        Perinteinen on läppä ilmanotossa, toi vissiin ruikkii jotenkin vedettäessä bensaa enempi tms. 🤔

        Veneen moottorissakin ruikkii bensaa suoraan pyttyyn. Sitä ei parane montaa kertaa painaa....🤔

        Siis miehän en ole ikinä käyttäny sitä muutako pystyasennossa..

        Se vipu kampeaa sen piikin ylemmäs.


        Joo siinä on se vaara että tulppa kastuu..


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Siis miehän en ole ikinä käyttäny sitä muutako pystyasennossa..

        Se vipu kampeaa sen piikin ylemmäs.


        Joo siinä on se vaara että tulppa kastuu..

        No mulla on se vaara, että bensan seassa on yhä vettä.... seisoi yön yli, eikä juuri lupaillut...🤔


      • Dissi kirjoitti:

        No mulla on se vaara, että bensan seassa on yhä vettä.... seisoi yön yli, eikä juuri lupaillut...🤔

        Siinähän on se mekaaninen mittari korkissa. Se kierukkarauta ja koho, päällä viisari. Mutta se lasikupu oli hävinnyt. Sehän on kuin ratti.... kaikki vedet tankissa...😂

        Vaan ei mäne enää sitäkautta. Otin lekkeet v.ttuun ja sikajätkää korkki täyteen päältä. 😁👌


      • Dissi kirjoitti:

        Siinähän on se mekaaninen mittari korkissa. Se kierukkarauta ja koho, päällä viisari. Mutta se lasikupu oli hävinnyt. Sehän on kuin ratti.... kaikki vedet tankissa...😂

        Vaan ei mäne enää sitäkautta. Otin lekkeet v.ttuun ja sikajätkää korkki täyteen päältä. 😁👌

        Muistelin vaan, että äijä on polle-miehiä. Mä opettelen sellaiseks. 😃


      • Dissi kirjoitti:

        Muistelin vaan, että äijä on polle-miehiä. Mä opettelen sellaiseks. 😃

        Niinhän mie oonki.. :D

        Meni jonki aikaa tajuta ettei tuossa uuemmassa pollessa ole ollenkaan ryyppyä.

        Kauhea homma saaha käyntiin pakkasella.


        Pitäs olla noin puolet kaasusta painettuna ja yhellä kädellä kiskassa kylmää 800cc konetta.

        Se on aika jähmeä. :D


      • Dissi kirjoitti:

        Siinähän on se mekaaninen mittari korkissa. Se kierukkarauta ja koho, päällä viisari. Mutta se lasikupu oli hävinnyt. Sehän on kuin ratti.... kaikki vedet tankissa...😂

        Vaan ei mäne enää sitäkautta. Otin lekkeet v.ttuun ja sikajätkää korkki täyteen päältä. 😁👌

        Mulla on ittellä kummassaki digitaaliset mittarit.

        Kannattaa laittaa kanisterin korkilla bensaa suoraan pyttyyn jos ei muuten lähe.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Mulla on ittellä kummassaki digitaaliset mittarit.

        Kannattaa laittaa kanisterin korkilla bensaa suoraan pyttyyn jos ei muuten lähe.

        No mä opettelen koko vehjettä käyttämään. Tiistaina erehyin menee mettään ja tuli ahasta...😂

        Eipä siinä pakilla ois tehnytkään mittään... mutta ei käänny kuin lapiolla. Varttakaan kun ei ole, ei auta vaikka astinlaudalla roikut kun purjeveneilijä.

        https://aijaa.com/KuUYqy

        Kolme kertaa tuossakin lapioin sitä. 😓
        Eteenpäin tiuha kuusikko ja vasemmalla 45 asteen mäki. Alla 70 cm rakeista sohjolunta.

        Vaan iteppä läksin. 😝


      • Dissi kirjoitti:

        No mä opettelen koko vehjettä käyttämään. Tiistaina erehyin menee mettään ja tuli ahasta...😂

        Eipä siinä pakilla ois tehnytkään mittään... mutta ei käänny kuin lapiolla. Varttakaan kun ei ole, ei auta vaikka astinlaudalla roikut kun purjeveneilijä.

        https://aijaa.com/KuUYqy

        Kolme kertaa tuossakin lapioin sitä. 😓
        Eteenpäin tiuha kuusikko ja vasemmalla 45 asteen mäki. Alla 70 cm rakeista sohjolunta.

        Vaan iteppä läksin. 😝

        No voipi olla, että oman pannun kuumenemisen takia nyt pistän kesäbensat tankkiin.... ei piä kestä teluta enää...

        Nykäsin autolla kelkkaa tasasemmalle ja omasta tyhmyydestä kävi tää....

        https://aijaa.com/6ywzZk

        Ohjaissilmukan varsi poikki...🙄
        Arvaa vaan mitä pääs ilmoille kun huomasin... eikä tietty tienoillakaan noita...😤

        Mutta vielä mä tuonkin kesytän! 😆


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Niinhän mie oonki.. :D

        Meni jonki aikaa tajuta ettei tuossa uuemmassa pollessa ole ollenkaan ryyppyä.

        Kauhea homma saaha käyntiin pakkasella.


        Pitäs olla noin puolet kaasusta painettuna ja yhellä kädellä kiskassa kylmää 800cc konetta.

        Se on aika jähmeä. :D

        No sulla on tuplat kuutioita mun visvilään verrattuna, mutta kyllä saan jo tuonkin tarpeeks rytelikköön noillakin kuutioilla. 😂


    • Mä olen mieluummin yksi tytöistä.

    • Ennenvanhaan Puolustusvoimat oli homososialistinen yhteisö. Sitten Halonen päästi akat armeijaan...

      • ei.ollut.haloska

        Ellu Rehn ne sinne päästi


      • pitkätukka-68
        ei.ollut.haloska kirjoitti:

        Ellu Rehn ne sinne päästi

        Nuåret ei osaa laittaa asioita oikeaan aikakauteen :)


    • Ajattelin sitä sosiaalisena kokeena ja kokeilin uusissa ympyröissä tuota "miehet ovat miehiä" juttua. Yllättäen se olikin hauskaa. Toki naisia kunnioittaen.

    • Allu85-uloskirj

      Minulla on herännyt tarve kuulua homoyhteisöön. En saa naista, ja sisäinen "homoni" nostaa päätään.

    • Jätkäporukalla voi ottaa rennosti.. :D

      Kyllähän siinä on mökkireissu pilalla jos joku tuo eukon mukanaan.

      • sippeonmies

      • sippeonmies kirjoitti:

        Sippekin haluaa saunaillat miesten kesken, käskee tuomaan omat kortsut.

        https://img.aijaa.com/b/00179/14609940.jpg

        Onhan olemassa tyttöjen jututki..


        Nytkö on niin että miehillä ei saa olla mitään turvapaikkaa.. :D

        Sinne pitää aina ängetä nainen mukaan.


        Naisilla on yleensä paskat jutut, paskat vitsit ja nykynaisethan soittaa poliisille kun ruvetaan puhumaan pillusta..

        Se on kato raiskaus. :D


    • Lesbososiaalisuus on paljon häiritsevämpää.

    • KaveritOnLapsille

      Olen yksinäinen susi. Kavereita oli viimeksi lapsena 25 vuotta sitten. Minut voisi lähettää vaikka yksin Marsiin ensimmäisenä ihmisenä ja pärjäisin mainiosti.

    • Enpä sanoisi että olisi tarvetta mutta sinne on kyllä helposti ajautunut. Voi olla että taustalla on myös jalkaväen koulutuksen käyneen ennakkoluulo silakoiden toimintakykyyn tositilanteessa mutta kyllä minusta tuossa on astuttu huoneeseen jossa kynnys on matala ja tutkittu jo yhtä ennestään maalattua pientä kohtaa vaikka huoneen seinät olisivat leveät ja katto korkealla.
      En kyllä ole tuota esseetä lukenut joten tämän linkin varassa ollaan.

      Armeija on ehkä se helpoin ja kärjekkäin esimerkki homososiaalisista suhteista mutta olisin rinnalle kaivannut myös näkemystä esim. liikunnasta tai työelämästä. Jos harrastat joukkuelajeja jollakin kilpailullisella tasolla niin sekajoukkueet loppuvat aika nopeasti. Sen jälkeen pitää tehdä päätös oletko osa homososiaalista joukkoa vai luovutko tavoitteellisesta liikkumisesta ja siirryt harrastelemaan tai vaihtamaan lajia. Olisi ollut kiintoisaa tietää miten nämä kaventavat miehisyyden hiekkalaatikkoa ja onko nimenomaan niin että miesjoukkueissa tämä miesmallin tila kapenee mutta naisjoukkueissa tulee vain avartavia näkemyksiä naisena olemisesta.

      Näkökulma oli taas vanha ja tuttu. Miesten homososiaalisuus kaventaa mieskuvaa jonka jälkeen tulee vapautuslauseke jossa todetaan että voi toki olla muitakin mahdollisuuksia. Ei niin että miesporukka voisi tuntea yhteenkuuluvuutta ja luoda syvän luottamuksen ilmapiirin jolloin pystytään keskustelemaan aroistakin asioista; ja loppuun sitten se vapautuslauseke että muunlaistakin voi ilmentyä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe