Oivoi, kärsin ilmasto-ahdistuksesta

Tiedän että minun Octavia 1,0 TSI:n hiilidioksidi-päästöt ovat varsin mallikelpoiset, mutta mieltäni kaivelee silti se että sähköauto olisi täysin hiilineutraali. Sähköähän tulee töpselistä ja akkujen valmistaminen on hiilineutraalia puuhaa. Mutta kun on tuota asuntolainaa, kulutusluottoja yms. niin en oikein kykene ostamaan esimerkiksi Teslaa.

Työpaikkani työterveyslääkäri on Pihlajalinnassa, jonka vastaanotolla kävin tänään. Lääkäri ehdotti tähän ilmasto-ahdistukseen lääkkeeksi Opamox 15mg 1xpäivässä tarvittaessa. Jouduin kuitenkin kieltäytymään, sillä vaimollani Janicalla on historiassaan varsin huonoja kokemuksia miehistä, jotka käyttävät bentsodiatsepiinien lääkeaineryhmään kuuluvia lääkkeitä, joten näin ollen sain reseptin beeta-salpaajiin.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PolkupyöräRatkaisee

      No, mulla on hyvä neuvo, että saat ilmasto asiassa hyvän oman tunnon.
      Täysin päästötön kulkupeli on polkupyörä. Jos et tavallisella muna mankelilla jaksa ajaa, niin sähköpyörän saat murto-osalla Teslan hinnasta.
      Sähköpyörää voi latailla vaikka aurinko kennolla, jolloin on täysin päästötön lataaminen ja tiedät, että lataus on tapahtunut auringon energialla päästöttömästi.

    • Älä huoli..

      Ei Sipiläkään ole huolissaan ilmastosta kun pörpöttelee menemään omalla lentokoneella tai helikupterilla.

      Ei ole maailman ilmasto-miehetkään huolissaan kun pörpöttelevät vuosi vuodelta isommilla ilmastonmuutos suihkukoneillaan.

      :D

    • varaaon

      Mulla on autossa kolmen litran v6, mutta en kärsi yhtään ahdistuksesta, toki se vie 10 litraa sadalla, mutta so what

    • Totuus-

      Eiks polkupyörä ole aina halvin ja sillä päänee mihin vaan turussa kun matkat ei niin kovin pitkiä ole.

      • Homomankeli

        Mutta sillä saa homon maineen.


    • Tämä-selvä

      Sähköautolla pääsee mummolaan jos se on 20 km päässä- Tulevaisuudessa sitten sähkö maksaa 2000 euroa päivässäjos haluatte ajella autolla koko aika.

    • L.Ekuri

      Huomaa, että peris on amis ;) Lääkäri ei määrää ”ilmastoahdistukseen” mitään lääkettä, betasalpaajaa sen enempää kuin bentsojakaan. Työterveyslääkäri ohjaa tarvittaessa eteenpäin sairausvastuulääkärille, joka arvioi hoidon tarpeen. Tällainen käytäntö on kaikissa suurissa työterveyspalveluja tarjoavissa yrityksissä, kuten Mehiläinen, Pihlajalinna, Terveystalo, Pirte jne.

      • Juu, mä olen amis, mutta miten ihmeessä mä tähän ketjuun liityn?🙄 Liljalaakson Timppahan juuri kertoi että työterveyslääkäri ehdotti ilmastoahdistukseen Opamoxia tarvittaessa, mutta hän kieltäytyi siitä.

        Itse en tiedä sen tarkemmin hänen työterveyshuollon käytännöistä, mutta pakkohan se on uskoa kun Timppa sen kertoi ihan omalla profiilillaan.

        Mä en kärsi ilmastoahdistuksesta, mutta julkisen sektorin lääkäri on silti kirjoittanut mulle Lyricaa, Rivatrileja ja Temestaa. Ja jotain ihme Olantsapiinia reseptillä "todellisuudentajua parantava lääke". Onneksi sille ei ole ollut mitään käyttöä, sillä hyvä todellisuudentaju on eräs mun parhaimpia vahvuuksia.


      • opaaa
        peris234 kirjoitti:

        Juu, mä olen amis, mutta miten ihmeessä mä tähän ketjuun liityn?🙄 Liljalaakson Timppahan juuri kertoi että työterveyslääkäri ehdotti ilmastoahdistukseen Opamoxia tarvittaessa, mutta hän kieltäytyi siitä.

        Itse en tiedä sen tarkemmin hänen työterveyshuollon käytännöistä, mutta pakkohan se on uskoa kun Timppa sen kertoi ihan omalla profiilillaan.

        Mä en kärsi ilmastoahdistuksesta, mutta julkisen sektorin lääkäri on silti kirjoittanut mulle Lyricaa, Rivatrileja ja Temestaa. Ja jotain ihme Olantsapiinia reseptillä "todellisuudentajua parantava lääke". Onneksi sille ei ole ollut mitään käyttöä, sillä hyvä todellisuudentaju on eräs mun parhaimpia vahvuuksia.

        Faktat eivät ole olleet vahvin puolesi kun kirjoittelet noin jo elähtäneillä timppa, make, bicky jne. hahmoillasi. Se on sitä amislaisuutta se.


      • peris234 kirjoitti:

        Juu, mä olen amis, mutta miten ihmeessä mä tähän ketjuun liityn?🙄 Liljalaakson Timppahan juuri kertoi että työterveyslääkäri ehdotti ilmastoahdistukseen Opamoxia tarvittaessa, mutta hän kieltäytyi siitä.

        Itse en tiedä sen tarkemmin hänen työterveyshuollon käytännöistä, mutta pakkohan se on uskoa kun Timppa sen kertoi ihan omalla profiilillaan.

        Mä en kärsi ilmastoahdistuksesta, mutta julkisen sektorin lääkäri on silti kirjoittanut mulle Lyricaa, Rivatrileja ja Temestaa. Ja jotain ihme Olantsapiinia reseptillä "todellisuudentajua parantava lääke". Onneksi sille ei ole ollut mitään käyttöä, sillä hyvä todellisuudentaju on eräs mun parhaimpia vahvuuksia.

        Niin ethän sä tähän aiheeseen liity mitenkään, kun et ollut vielä tätä kirjoitusta ennen edes osallistunut koko keskusteluun. Timppahan siinä itse kertoi ilmastoahdistuksesta ja lääkärin hänelle määräämistä lääkkeistään.

        Mitä tohon ilmastoasiaan tulee, niin mun mielestäni se Suomen ja Pohjoismaiden väestömäärä ovat niin pieniä maailman mittakaavassa, että niillä meidän toimilla ja teoilla ei tätä planeettaa vielä mitenkään pelasteta, jos ne isot maat ja kansakunnat, kuten mm. Usa, Kiina, Venäjä ym. eivät tee mitään merkittäviä tekoja asian edistämiseksi.

        Varsinkin ydinvoimaan tunnutaan panostettavan vieläkin valitettavan paljon, välittämättä yhtään siitä tulevasta ydinjätteestä. Lisäksi viime vuosina se lentomatkailu on kasvanut ihan järjettömästi verrattuna vaikka parinkymmenen vuoden takaiseen lentomatkoihin. Yleensä myös Suomessakin ne kovimmat Vihreiden kannattajat tuntuvat olevan innokkaita lentomatkaajia ja ovat jopa sitä mieltä, etteivät he todellakaan viitsisi vaivautua käyttämään jotain hitaampia ja vaivalloisempia matkustustapoja omiin ulkomaan matkoihinsa.

        Enkä sanoisi niiden sähköautojen olevan todellakaan mikään pelastus, koska niissäkin on ne akut, jotka ovat ongelmajätteenä vielä paljon pahempi päästö ympäristölle, kun vaikka jonkin vanhan Toyota Carinan pakokaasupäästöt. Ajatteles jos pelkästään Suomesta tulisi miljoonia sähköautojen akkuja ongelmajätteeseen ja muista isommista maista vielä monin kerroin enemmänkin.

        Niin ei siinä kyllä paljoa joku Timppa ja Juha Sipilä voi tätä planeettaa pelastaa tällä sähköautohömpötyksellään:)


      • opaaa kirjoitti:

        Faktat eivät ole olleet vahvin puolesi kun kirjoittelet noin jo elähtäneillä timppa, make, bicky jne. hahmoillasi. Se on sitä amislaisuutta se.

        Ei kai tässä millään Periksen faktoilla ole merkitystä, jos täällä joku Timppa, Make tai muu sattuu jotain kirjoittamaan. Eipä se Peris ole vastuussa heidän kirjoituksistaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1747
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1547
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1072
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1003
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      120
      921
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      799
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      778
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      654
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      632
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      628
    Aihe