Vedenpaisumus tuhosi maakasvit.

Anonyymi

Kun maakasvit ja niiden siemenet joutuivat vuodeksi syvälle suolaveden alle ne olisivat tuhoutuneet kaikki.

En ymmärrä, kuinka vuoden meressä ollut oliivipuu voi viheriöidä.

Ei ole uskottavaa, että nykyinen kasvikunta olisi kasvanut 4000ssa vuodessa nykyiselleen. Raamatussa ei mainita, kasvikunnan olleenn erityisen kärsinyt pian vedenpaisumuksen jälkeenkään. (Eikä muissakaan vanhoissa historiallisissa lähteissä.) Jumala päinvastoin sanoo heti vedenpaisumuksen jälkeen antaneensa vihreät kasvit.

9

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko joku väittänyt, että vedenpaisumus oli suolavettä?

      TH

      • maapallon vesimäärästä on 97% suolaista merivettä. tähän päälle kuivuneet suolatasanggot yms. maapallo peittyisi kokonaan mystisesti vesivaipan alle. mikä tekiä estäisi vesimassojen sekoittumisen? Hieman hankala asia tämän fantasian kannalta...


      • Anonyymi
        ravenlored kirjoitti:

        maapallon vesimäärästä on 97% suolaista merivettä. tähän päälle kuivuneet suolatasanggot yms. maapallo peittyisi kokonaan mystisesti vesivaipan alle. mikä tekiä estäisi vesimassojen sekoittumisen? Hieman hankala asia tämän fantasian kannalta...

        Hyvä huomio, jota itsekin pohdin Paisumusveden määrä näyttäisi pika-arviolla olevan noin kolme kertaa meriveden, joten merkittävästi se laimenisi. Toisaaltahan tuon lisäveden saanti ja häviäminen ovat omia arvoituksiaan.

        Paisumuskertomuksen ristiriidoilla soinnuttelu on mielestäni turhaa, kun sen kokonaan perättömyydestä/vertauskuvallisuudesta on objektiivisetkin todisteet luonnonhavaintoina.

        TH


    • Anonyymi

      Monet maakasvien siemenet säilyvät kauan erivahvuisissa suolaliuoksissa, ja mahdollisesti kelluvia saaria.

    • Anonyymi

      > Kun maakasvit ja niiden siemenet joutuivat vuodeksi syvälle suolaveden alle ne olisivat tuhoutuneet kaikki.

      Oletko tehnyt aiheesta tieteellisen tutkimuksen, vai mihin väitteesi perustuu?

      Itse en usko, että maan sisällä olevat siemenet tuhoutuisivat, vaikka maa olisi pitkään veden peitossa.

    • Anonyymi

      Mark5:n ollessa poissa vastaan hänen puolestaan, että Jumalalle on joka tapauksessa kaikki mahdollista (paitsi evoluutio ja kitiinikavioisen hevosen ja täysjärkisten uskovien luominen) ja tärkeää on vain tietää että vedenpaisumus tapahtui ja alussa loi Mark5 Jumalan. Millään muulla ei ole enää nykyisin mitään väliä.

      - Knark5

    • Anonyymi

      Aikaisemmin todettiin, miten eri puolilta maailmaa on tavattu puunrunkofossiileja, jotka sijaitsevat maan sisällä ja ulottuvat useiden eri kerrostumien läpi. Puiden rungot ja tukit saattavat olla yhtenä sekamelskana liejun, luiden ja muun töryn kanssa sekä ovat ylösalaisin juurineen, mikä kaikki todistaa suuresta tuhosta. Jotta puunrunkofossiilit olisivat voineet syntyä ja säilyä, on niiden täytynyt hautautua niiden ympärillä oleviin maakerroksiin hyvin nopeasti - muuten niistä ei olisi jäänyt fossiileja jäljelle.

      • Anonyymi

        Ja tämäkö sinusta todistaa vedenpaisumuksen? Selittäisitkö seuraavaksi, miten puunrungot voivat fossiloitua muutamassa tuhannessa vuodessa?


      • "luiden ja muun töryn kanssa sekä ovat ylösalaisin juurineen"

        Minä kun luulin, että se todistaa saatanan olemassaolosta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe