"Olin töissä sairaalassa syöpäsairaiden osastolla. Yövuoron aikana seurailin jo pitkään tiedottomassa tilassa ollutta potilasta, jonka tilanne oli aika lohduton. Odottelin oikeastaan hänen poismenoaan. Kun yhdessä vaiheessa yötä kävin vilkaisemassa häntä, oli potilas yhtäkkiä noussut sängystään hieman ja katsoi minua. Samalla hän sanoi, että "Älä anna niiden viedä minua." Järkytyin suunnattomasti ja kysyin, että kuka tai mikä hänet on viemässä ja mihin? Potilas sanoi, että "Tuo musta juttu tuolla" ja osoitti kattoon. Pian tämän jälkeen hän menehtyi."
Musta juttu tuolla?
82
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuolemassa kannattaa suunnata valoon, niin ei joudu käymään mahdollista negatiivista vaihetta läpi tai se vaihe jää hyvin väliaikaiseksi. Henkimaailmassa me näemme hyvän valona ja pahan pimeänä.
- Anonyymi
Olen nähnyt tuon mustan jutun siellä katossa, se vei isäni. Valvoin hänen kuolinvuoteensa vieressään, kun se musta ilmestysi sinne katon rajaan noin tunti ennen kuolemaa. Kyseessä ei ollut mikään hahmo - pikemminkin kuin epämääräisen muotoin hyvin paksu usva tai savu, joka valui alas katon rajasta hiljalleen ja ympäröi isäni. Oli ikävä kokemus saattaa rakastettu isä tuollaisen mustan matkaan, olin tietysti kuvitellut, että jos jotakin siinä tilanteessa näkisin, niin näkisin valoa tai enkelin. En tiedä mikä tai mitä se oli.
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt tuon mustan jutun siellä katossa, se vei isäni. Valvoin hänen kuolinvuoteensa vieressään, kun se musta ilmestysi sinne katon rajaan noin tunti ennen kuolemaa. Kyseessä ei ollut mikään hahmo - pikemminkin kuin epämääräisen muotoin hyvin paksu usva tai savu, joka valui alas katon rajasta hiljalleen ja ympäröi isäni. Oli ikävä kokemus saattaa rakastettu isä tuollaisen mustan matkaan, olin tietysti kuvitellut, että jos jotakin siinä tilanteessa näkisin, niin näkisin valoa tai enkelin. En tiedä mikä tai mitä se oli.
Jotain suggestiota se oli. Tai sitten valehtelet. Ei ole mitään mustia juttuja katossa. Kuoleva, sairauden runtelema ja lääketokkurainen ihminen voi hallusinoida vaikka mitä juttuja, mutta jos terveenä ja tolkuissasi et ole sellaista voinut vierestä nähdä.
- Anonyymi
Mistä sinä tiedät mitä hän näki tai ei nähnyt.
- Anonyymi
En valehtele. Ei voinut olla suggestiota - en olisi pystynyt edes kuvittelemaan sellaista olevan, en ollut koskaan kuullut mistään mustasta katon rajassa, joka voisi liittyä kuolemaan. Ja pidän kuolemaa yhtä luonnollisena kuin elämää.
Erikoista oli minusta se, että kun olimme sopineet äitini kanssa, että soitan heti hänelle, jos oletan kuoleman olevan lähellä. Soitin, kun näin tuon mustan tulevan, ja herätin hänet, ja sanoin, että olisi aika tulla nyt kiireesti sairaalaan. Hän ehti alle kymmenen minuutin sisällä vuoteen viereen ennen kuin isä kuoli.
Hän ei koskaan kysynyt minulta, että mistä tiesin tulevan kuolinajan niin tarkkaan - pelkäsin, jos kysyy, niin mitä selitän - isäni oli ollut koomassa jo viikkoja, joten päältä päin tilan huononemista ei voinut nähdä, enkä minä hennonnut kertoa, että joku musta tuli ja vei isän. - Anonyymi
Kun äitini tuli paikalle, jäin itse käytävän puolelle, kun hän oli potilashuoneessa, eikä siinä kauaa mennyt, kun soi hälytys - olisiko mennyt niinkään kauan kuin edellä arvelen. En voinut enää mennä tuohon huoneeseen tämän jälkeen. Odotin käytävällä niin kauan kuin huoneessa hoidettiin välttämättömät asiat ja äitini tuli ulos, ja sitten lähdimme yhdessä pois. Isäni oli pitkään hyvin sairaus - tilanne oli ennen kaikkea isälle, kuten meillekin helpotus.
Tuskinpa se musta oli muuta, kuin hänen oma pelkonsa ja ahdistuksensa. Hän oli ilmeisesti kasvanut ympäristössä, jossa kuolema oli mustaan kaapuun pukeutunut viikatemies, joka tulee noutamaan.
- Anonyymi
Henkilö oli hyvin seesteinen suomalainen nainen joka tiesi minne joutuu. Samoin ateistienkin pitäisi oppia tapauksesta.
Anonyymi kirjoitti:
Henkilö oli hyvin seesteinen suomalainen nainen joka tiesi minne joutuu. Samoin ateistienkin pitäisi oppia tapauksesta.
"Henkilö oli hyvin seesteinen suomalainen nainen joka tiesi minne joutuu. Samoin ateistienkin pitäisi oppia tapauksesta."
Helvetillä pelottelu on yksi parhaita tapoja tehdä lisää ateisteja. Jatkakaa ihmeessä!Asian_ytimessä kirjoitti:
"Henkilö oli hyvin seesteinen suomalainen nainen joka tiesi minne joutuu. Samoin ateistienkin pitäisi oppia tapauksesta."
Helvetillä pelottelu on yksi parhaita tapoja tehdä lisää ateisteja. Jatkakaa ihmeessä!Ja erityisesti kannattaa jatkaa anonyyminä, niin saa lisää vakuuttavuutta.
- Anonyymi
Hirveintä kuulemma on seurata jumalattoman ihmisen kauhua täynnä olevaa kuolinkamppailua, kun hän jo näkee minne ollaan häntä kiikuttamassa. Siinä tilanteessa ei kauhun huutoja puutu ja ilme silmissä on jotain mitä ei ole voitu edes kuvailla.
Anonyymi kirjoitti:
Hirveintä kuulemma on seurata jumalattoman ihmisen kauhua täynnä olevaa kuolinkamppailua, kun hän jo näkee minne ollaan häntä kiikuttamassa. Siinä tilanteessa ei kauhun huutoja puutu ja ilme silmissä on jotain mitä ei ole voitu edes kuvailla.
Anna heti yhteystiedot kaatumaseurasi keskuskaatuilukonttoriin, jotta löydän paikallisen kaatuiluyksikköni ennen kuin minun on liian myöhäistä! Jos kaadun vaikka rappusissa matkalla sinne, niin sekoiluni jäävät Taivaalliselta Mestarilta noteeraamatta, koska sekoiluni ei tapahdu virallisen Kultin hyväksymässä Liikkeessä ja sertifioiduin höpöhöpökielin sekoillen esitettynä!
- Anonyymi
Sairaaloissa tapahtuu kaikenlaista.
Kerran yöllä, lähes pimeässä, näin oman sänkyni päässä jonkinlaisen ison, mustan hahmon, huppukaavussa nauramassa häijysti: "Kerran minä vielä saan sinut!" Häijyt, kiiluvat, punaiset silmät näkyivät hupun sisältä. Sillä oli oikeassa kädessä, ikäänkuin kaavun alla jotakin.
Rukoilin Jumalaa, vedin tyynyä ja peittoa päälleni ja yritin olla kuuntelematta sitä ilkeää kuiskailua.
Muuan tuttuni sanoi minulle myöhemmin: "Tunnen sen jätkän. Olen nähnyt ja kuullut sen muutaman kerran. Se oli Kuolema".
Kiva. Kädessään tällä hepulla oli kaiketi iso viikate. ⛏️🗿
Ei kiitos. Lähden mieluummin enkelien mukana Taivaaseen.
Mikään punasilmäinen huppuäijä minua vie!- Anonyymi
Päätös taivaaseen menosta ei ole sinun itsesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätös taivaaseen menosta ei ole sinun itsesi.
Kyllä se tavallaan on koska Raamattu lupaa, että jokainen joka uskoo Jeesukseen pelastuu. Uskotko sinä?
- Anonyymi
Noi mustat huppupäiset jotka nauraa on ns. Sithejä. Star wars kertoo noista antisankareista. Usko tai älä, star wars on osittain totta. Kunhan ei ala pelkäämään niitä tai mitään juttua heittämään niiden kanssa, niin ok. Ilman pelkoa tai vihaa antisankareilla ei ole voimaa suhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se tavallaan on koska Raamattu lupaa, että jokainen joka uskoo Jeesukseen pelastuu. Uskotko sinä?
Minä uskon Jeesukseen. Olen monesti, kuolemanhädässä saanut apua enkeleiltä sekä myös suoraan Jeesukselta. Olen ainakin yhden kerran kuullut Jeesuksen äänen vierelläni, neuvomassa pois tukalasta tilanteesta.
Se oli Sotajoukkojen Herran ääni. 🛡️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi mustat huppupäiset jotka nauraa on ns. Sithejä. Star wars kertoo noista antisankareista. Usko tai älä, star wars on osittain totta. Kunhan ei ala pelkäämään niitä tai mitään juttua heittämään niiden kanssa, niin ok. Ilman pelkoa tai vihaa antisankareilla ei ole voimaa suhun.
Hyi olkoon. Etsin netistä kuvan sitheistä ja äijä sängynpäädyssä vastasi kyllä esitettyä kuvaa, jokin pitkävartinen ja välkehtivä käsissään. Hyvinkin saattoi olla tuollainen kepakko. Mitä ihmettä hän minusta halusi? Vai ihan sattumaltako sairaalavaelluksellaan eksyi minun sänkyni päätyyn? En ole koskaan katsonut star warseja.
Ei kiitos, en halua enää tavata, olkaa niin hyvä.
÷
- Anonyymi
Olin lopunajan hoidossa, viittä vaille kuollut, mutta katso, ovesta tuli Valo ja tuo valo sanoi, että et sitä ole kuollut, sinä kirjoitat vielä monta kertomusta suomi24:ään.
Siinä vaiheessa ymmärsin, etten ollutkaan kuollut, vaan elävä ja siksi päätin kirjottaa tämän fiktiivisen tarinan. Vai päätinkö? - Anonyymi
Pelottava kertomus. Mitä veikkaatte, mikä tuo musta juttu oli? Tuliko saatana hakemaan helvettiin?
- Anonyymi
Tuli varmasti.
- Anonyymi
Jos minä kerron, joka sen koin ja näin.
Kun se alkoi valumaan hitaasti sieltä katorajasta - tuo musta, paksu... savumaisen pilvinen aine, niin olin niin hämmästynyt, etten heti edes osannut kauhistua.
Vasta kun hämmästykseltä tokenin, niin kyllä se tuntui todella kylmältä - huoneeseen tuli kylmyys - ja kammottavalta.
Jähmetyin paikoilleni seuraamaan sen 'liikettä'. Ajattelin, että mitä teen, jos tulee minuakin kohti ja minun päälleni. Ei tullut.
Sitten vain päättelin järjellä, että tässä nyt on kuolema tullut isääni noutamaan, ja lähdin käytävän puolelle soittamaan äidilleni.
Sitä savua, mustaa ei voi missään nimessä verrata normaaliin savuun, joka tulee tulipalosta, mutta en keksi parempaa sanaa sille mustalle - se ei kuitenkaan muodostanut mitään selkeää hahmoa, jota voisi kutsua nimellä viikatemies, mutta ei sen tarkoitusperistäkään jäänyt kyllä epäselvyyttä.
En kyllä osaa ajatella sitä mitenkään uskontoon tai helvettiin liittyväksi asiaksi. En todellakaan tiedä, että mitä se oli, enkä varmaan olisi kirjoittanut tästä, jos täällä ei olisi ollut tuota mainintaa, että joku oli nähnyt sen mustan katonrajassa.
- Anonyymi
Alun kuvaus kuulostaa viittaukselta "Tuntemattomaan sotilaaseen", jossa kuoleva haavoittunut sanoo. "Kuolema. Kuolema on katossa". Pappi rauhoiitelee että olkaas hiljaa, ei siellä ketään ole.
Kun oma äitini kuoli elvytysyrityksestäni huolimatta, eipä näkynyt yliluonnollisia ilmiöitä. Kunhan korahti.
Itse elämäni pahimmassa krapulassa näin harhanäyn, että vieressä oli paljon tuntemattomia ihmisiä. Eivät sanoneet tai tehneet mitään, kunhan seisoivat siinä. Käsitin että ovat kuolleita, jotka odottavat minua.
Narkkarit saattavat nähdä piruja. Lapinmiehet maahisia.
sitä vaan ihminen traumaattisessa tilanteessa voi nähdä ja kokea kaikenlaista. Samaa sarjaa ne "kuolemanrajakokemukset". Voi arvioida hallusinaatioiksi.
-Rapanhapakko"Kun oma äitini kuoli elvytysyrityksestäni huolimatta, eipä näkynyt yliluonnollisia ilmiöitä. Kunhan korahti."
Otan osaa. Ja kaikkihan me aikanamme otamme tuosta samasta asiasta osamme. Tai se ottaa meidät, miten sen nyt ajattelee.
"Itse elämäni pahimmassa krapulassa näin harhanäyn, että vieressä oli paljon tuntemattomia ihmisiä. Eivät sanoneet tai tehneet mitään, kunhan seisoivat siinä. Käsitin että ovat kuolleita, jotka odottavat minua."
Oho. Ainoa vastaava mitä tulee mieleen on, että joskus on tuntunut krapulassa siltä, että näkökentän laidalla liikahtaa jotain, mikä käytännössä kertoo vain siitä kyseisen tilanteen patologiaan liittyvästä yliherkkyydestä. Olen hieman huolestunut puolestasi, jos mennään ihan hallusinaatioiden puolelle.
Mutta kaikenlaiset unisekoilut toki ovat sitten erikseen. Tunsin joskus yhden tyypin, jonka viinanlotraus ajoi hänet tämän tästä tilanteeseen, että hän näytti elävän jonkinlaisessa unimaailmassa valveillakin. Luulin silloin, että hän veti salaa muutakin, mutta kuulemma kyse oli pelkästä viinasekoilusta.
"Narkkarit saattavat nähdä piruja. Lapinmiehet maahisia."
Olen lukenut joitain delirium tremens -kertomuksia, niin niissä aika usein on kyse juuri joistain piruista. Looginen selitys on tietysti pahuuden symboloituman valinta kulttuurissamme. Muissa kulttuureissa lienevät erilaisia. "Aitouskovat" tietysti tietävät, että etanolilla aukeaa portti alakerran ulottuvuuteen, ja ne pirut ovat totta. Yleensähän nuo kaatumaseurat kerryttävät jäsenistöön niistä joukoista, joissa on ryvetty kaikista syvimmissä mudissa oli kyse sitten päihteiden kanssa överöinnistä tai muista pahuuksista.
Lapinmiehistä tuli mieleen, että minä näin viime yönä unta, että olin jonkinlainen poropaimen, mikä on erikoista, koska minulla ei ole mitään tosiasiallista kosketusta kyseiseen asiaan, joskin poronlihaa söin eilen. Kuumottavaa! Onko tämä jotain lapinnoituutta?- Anonyymi
Asian_ytimessä kirjoitti:
"Kun oma äitini kuoli elvytysyrityksestäni huolimatta, eipä näkynyt yliluonnollisia ilmiöitä. Kunhan korahti."
Otan osaa. Ja kaikkihan me aikanamme otamme tuosta samasta asiasta osamme. Tai se ottaa meidät, miten sen nyt ajattelee.
"Itse elämäni pahimmassa krapulassa näin harhanäyn, että vieressä oli paljon tuntemattomia ihmisiä. Eivät sanoneet tai tehneet mitään, kunhan seisoivat siinä. Käsitin että ovat kuolleita, jotka odottavat minua."
Oho. Ainoa vastaava mitä tulee mieleen on, että joskus on tuntunut krapulassa siltä, että näkökentän laidalla liikahtaa jotain, mikä käytännössä kertoo vain siitä kyseisen tilanteen patologiaan liittyvästä yliherkkyydestä. Olen hieman huolestunut puolestasi, jos mennään ihan hallusinaatioiden puolelle.
Mutta kaikenlaiset unisekoilut toki ovat sitten erikseen. Tunsin joskus yhden tyypin, jonka viinanlotraus ajoi hänet tämän tästä tilanteeseen, että hän näytti elävän jonkinlaisessa unimaailmassa valveillakin. Luulin silloin, että hän veti salaa muutakin, mutta kuulemma kyse oli pelkästä viinasekoilusta.
"Narkkarit saattavat nähdä piruja. Lapinmiehet maahisia."
Olen lukenut joitain delirium tremens -kertomuksia, niin niissä aika usein on kyse juuri joistain piruista. Looginen selitys on tietysti pahuuden symboloituman valinta kulttuurissamme. Muissa kulttuureissa lienevät erilaisia. "Aitouskovat" tietysti tietävät, että etanolilla aukeaa portti alakerran ulottuvuuteen, ja ne pirut ovat totta. Yleensähän nuo kaatumaseurat kerryttävät jäsenistöön niistä joukoista, joissa on ryvetty kaikista syvimmissä mudissa oli kyse sitten päihteiden kanssa överöinnistä tai muista pahuuksista.
Lapinmiehistä tuli mieleen, että minä näin viime yönä unta, että olin jonkinlainen poropaimen, mikä on erikoista, koska minulla ei ole mitään tosiasiallista kosketusta kyseiseen asiaan, joskin poronlihaa söin eilen. Kuumottavaa! Onko tämä jotain lapinnoituutta?No se oli ainoa hallusinaationi ja vakuutan aivan kuolettavan kauheassa krapulassa pian äitini kuoleman jälkeen. Ja kyllä, juon vieläkin liikaa tähän yksinäisyyteen.
Hallusinaatioihin ja skitsofreriaan ja uskishihhulointiin minulla on tavallaan rokotus. Kärsin nimittäin nuorempana pakkoneurooseista, jotka vaihtelivat käsienpesusta maagisluonteisiin rituaaleihin. Joissa usein oli uskonnollistyyppystä symboliikkaa. Kuitenkin pakkoneurootikko, toisin kuin skitso, tietää etteivät oireensa ole todellisia. Vaikka niille ei välttämättä mitään voikaan.
Jotenkin ainakin jonkinlainen uskovaisuus vaikuttaa minusta kuin organisoidulta pakkoneuroosilta. Ihmisille, jotka eivät itse osaa keksiä hulluttelujaan vaan omaksuvat ne ulkopuolelta. Ja joilta puuttuu kyky tajuta että ei tämä ihan todellista ole. Vaikeuksia erottaa todellisuutta ja mielikuvitusta.
Toivoisin, että vanhempani ja vielä koira kummittelisivat minulle. Mutta ei. Paitsi joskus unissa, joissa ovatkin yllättäen kotona, jutellaan arkisia ja minä unessa olen iloinen, että he eivät olekaan kuolleita. Sitten herään.
-Rapanhapakko Anonyymi kirjoitti:
No se oli ainoa hallusinaationi ja vakuutan aivan kuolettavan kauheassa krapulassa pian äitini kuoleman jälkeen. Ja kyllä, juon vieläkin liikaa tähän yksinäisyyteen.
Hallusinaatioihin ja skitsofreriaan ja uskishihhulointiin minulla on tavallaan rokotus. Kärsin nimittäin nuorempana pakkoneurooseista, jotka vaihtelivat käsienpesusta maagisluonteisiin rituaaleihin. Joissa usein oli uskonnollistyyppystä symboliikkaa. Kuitenkin pakkoneurootikko, toisin kuin skitso, tietää etteivät oireensa ole todellisia. Vaikka niille ei välttämättä mitään voikaan.
Jotenkin ainakin jonkinlainen uskovaisuus vaikuttaa minusta kuin organisoidulta pakkoneuroosilta. Ihmisille, jotka eivät itse osaa keksiä hulluttelujaan vaan omaksuvat ne ulkopuolelta. Ja joilta puuttuu kyky tajuta että ei tämä ihan todellista ole. Vaikeuksia erottaa todellisuutta ja mielikuvitusta.
Toivoisin, että vanhempani ja vielä koira kummittelisivat minulle. Mutta ei. Paitsi joskus unissa, joissa ovatkin yllättäen kotona, jutellaan arkisia ja minä unessa olen iloinen, että he eivät olekaan kuolleita. Sitten herään.
-Rapanhapakko"Jos puhut Jumalalle, rukoilet. Jos Jumala puhuu sinulle, sinulla on skitsofrenia", sanovat. Tuli vaan mieleen tuommoinen.
"Itse elämäni pahimmassa krapulassa näin harhanäyn, että vieressä oli paljon tuntemattomia ihmisiä."
Lapsuuden muisto. Kaverin isä oli armoton juoppo. Pitkien ryyppyputkien jälkeen oli sitten tietenkin hiukan pahempi ja pidempi krapula joihin liittyi harhojakin.
Kertoi kuinka oli postia hakiessaan laittanut jalkaansa vaimonsa aamutossut ja näki sekä kuuli kuinka tossut ryhtyivät syömään eteismattoa. Kerran kysyimme häneltä onko niitä pieniä vihreitä miehiä olemassa johon vastasi: Voi pojat. niitä paljon muunkin värisiä.
Pojasta tuli nuoruuden sekoilujen jälkeen muuten pappi.
- Anonyymi
"Kun oma äitini kuoli elvytysyrityksestäni huolimatta, eipä näkynyt yliluonnollisia ilmiöitä. Kunhan korahti."
Jokaisen kuolema on omanlaisensa.
Mutta epäilemättä hänkin kohtasi ne yliluonnolliset ilmiönsä jo välittömästi, (ateistisen?) korahduksensa jälkeen.
Itselläni on lukematon määrä kokemuksia erilaista, nk. yliluonnollisista ilmiöistä. Ne kaikki eivät ole olleet varsinaisen kivoja kokemuksia. On kummituksia, ufoilmiötä, shithiä (?!), mutta myös enkeleitä ja Itse Jeesus, Jumala!
Nk. yliluonnollisiin ilmiöihin ei kai voi laskea kuolemanrajakokemuksia, ruumiistairtaantumisia, nämä ovat varsin luonnollisia tapahtumia. Kuolema ei ole yliluonnollinen vaan luonnollinen tapahtuma.
Ja mitä sitten on "yliluonnollisuus"? Sana on rajoittuneiden ihmisten kehittelemä, sillä myös nk. yliluonnollisuudet ovat varsin luonnollisia tosiasioita, silloin jos ne ovat todellisia.
Mutta entä ihmisen mielikuvitus ja / tai henkinen voima? Tässäpä "yliluonnollinen" kyky!- Anonyymi
Itse en sulje pois ns "yliluonnollisen" mahdollisuutta. vaikkakin toteutuessaan se olisi jo "luonnollista". Josta voitaisiin kirjoittaa kuvaus "luonnonlakien" jatkoksi. Luonnonlait kun eivät ole juridisia lakeja, vaan ilmiöiden kuvauksia.
Suhtaudun kuitenkin skeptisesti enimpään osaan ns paranormalista. Ufot saattavat hyvinkin olla vieraiden sivilisaatioiden avaruusaluksia (Itse asiassa olen nähnyt yhden ainakin minulle tunnistamattoman lentävän esineen, näin ilmailun tuntijanakin). Kun taas ns "ufojen kontaktihenkilöiden" jutut ovat todennäköisesti hypnoosilla tiristeltyä huuhaata. Kummitustarinoita riittää, sori eivät ole uskottavia. Samoin "kuolemanrajakokemuksissa" saatetaan kyllä nähdä valotunnelia, mille on hyvä neurologinen selitys. Viime hetkillään aivot täyttyvät endorfiinista, joten kuoleman hetki taitaa olla miellyttävä. Kuitenkaan kukaan niistä elvytetyistä ei oikeasti kuollut. Sitten heillä on erilaisia kokemuksia oman uskonsuuntansa ja uskontonsa tai muun maailmanselityksensä mukaan. Kaikki eivät voi olla totta, tai sitten sinne "tuonpuoleiseen" on feikattu joku falski ihan keinotekoinen simulaatio itse kunkin kuvitelmien mukaan.
Samoin karismaattisten seurakuntien äärihihhulointia katseltuani en nähnyt muuta kuin joukkosuggestiota kaatuiluineen ja jopa lattialla sätkimisineen. Yliluonnollisen todisteeksi olisi käynyt vasta, jos olisivat esim. levitoineet, eikä vain menneet joukon mukana kulttinsa halpoihin hullutteluihin. Se toimii vain niille, jotka jo valmiiksi uskovat siihen.
Mielestäni nämä kaikki tuollaiset ja vastaavat ovat ihmisille, joiden persoonallisuustyypillä on vaikeuksia erottaa todellisuutta mielikuvituksesta. Filosofisesti olen kyllä ontologinen relativisti, eli "totuuksia, tapoja hahmottaa maailmaa on paljon. Yhtä päteviä. Mutta silti yhdestä jonkin näkökulman kysymyksenasettelusta saadaan vain yhdet faktat. Eli ei hurlumhei kuten tieteoteoreettisessa eli epistemologisessa relativismissa. Jota nämä vaihtoehto-uskis-new age porukka vaikuttaa edustavan, kunhan itsellään on kivaa kuvitelmissaan.
Rakas äitini, joka 88-vuotiaana lopulta kuukahti lumihankeen, ei ollut "ateisti". Mutta ei toisaalta ottanut vakavasti minkään uskonsuunnan käsityksiä. Jos siitä pääsee Helvettiin, niin ihan varmaan kukaan palstan ääriuskovaisistakaan ei ole siinä "oikeassa uskossa"
Että äitini olisi kuoltuaan kokenut yliluonnollisia... niin se ei kuulu ainakaan kristinuskoon ollenkaan. Kuten eivät ne "kuolemanrajakokemukset" kristinuskoa todistaisi, päinvastoin. Aikoinaan "Kirkko kuulolla"-osiossa pappikin vahvisti, että luterilaisuuden ja muidenkin kirkkojen mukaan kun kuollaan, niin kuollaan. Vasta "viimeisenä päivänä" herätään. (Sitä mullistusta saa hieman odotella? :-) )
Pappi tunnusti myös että jutut "Vaari on nyt mennyt Taivaan kotiin" ovat vain omaisten lohdutusta.
-Rapanhapakko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en sulje pois ns "yliluonnollisen" mahdollisuutta. vaikkakin toteutuessaan se olisi jo "luonnollista". Josta voitaisiin kirjoittaa kuvaus "luonnonlakien" jatkoksi. Luonnonlait kun eivät ole juridisia lakeja, vaan ilmiöiden kuvauksia.
Suhtaudun kuitenkin skeptisesti enimpään osaan ns paranormalista. Ufot saattavat hyvinkin olla vieraiden sivilisaatioiden avaruusaluksia (Itse asiassa olen nähnyt yhden ainakin minulle tunnistamattoman lentävän esineen, näin ilmailun tuntijanakin). Kun taas ns "ufojen kontaktihenkilöiden" jutut ovat todennäköisesti hypnoosilla tiristeltyä huuhaata. Kummitustarinoita riittää, sori eivät ole uskottavia. Samoin "kuolemanrajakokemuksissa" saatetaan kyllä nähdä valotunnelia, mille on hyvä neurologinen selitys. Viime hetkillään aivot täyttyvät endorfiinista, joten kuoleman hetki taitaa olla miellyttävä. Kuitenkaan kukaan niistä elvytetyistä ei oikeasti kuollut. Sitten heillä on erilaisia kokemuksia oman uskonsuuntansa ja uskontonsa tai muun maailmanselityksensä mukaan. Kaikki eivät voi olla totta, tai sitten sinne "tuonpuoleiseen" on feikattu joku falski ihan keinotekoinen simulaatio itse kunkin kuvitelmien mukaan.
Samoin karismaattisten seurakuntien äärihihhulointia katseltuani en nähnyt muuta kuin joukkosuggestiota kaatuiluineen ja jopa lattialla sätkimisineen. Yliluonnollisen todisteeksi olisi käynyt vasta, jos olisivat esim. levitoineet, eikä vain menneet joukon mukana kulttinsa halpoihin hullutteluihin. Se toimii vain niille, jotka jo valmiiksi uskovat siihen.
Mielestäni nämä kaikki tuollaiset ja vastaavat ovat ihmisille, joiden persoonallisuustyypillä on vaikeuksia erottaa todellisuutta mielikuvituksesta. Filosofisesti olen kyllä ontologinen relativisti, eli "totuuksia, tapoja hahmottaa maailmaa on paljon. Yhtä päteviä. Mutta silti yhdestä jonkin näkökulman kysymyksenasettelusta saadaan vain yhdet faktat. Eli ei hurlumhei kuten tieteoteoreettisessa eli epistemologisessa relativismissa. Jota nämä vaihtoehto-uskis-new age porukka vaikuttaa edustavan, kunhan itsellään on kivaa kuvitelmissaan.
Rakas äitini, joka 88-vuotiaana lopulta kuukahti lumihankeen, ei ollut "ateisti". Mutta ei toisaalta ottanut vakavasti minkään uskonsuunnan käsityksiä. Jos siitä pääsee Helvettiin, niin ihan varmaan kukaan palstan ääriuskovaisistakaan ei ole siinä "oikeassa uskossa"
Että äitini olisi kuoltuaan kokenut yliluonnollisia... niin se ei kuulu ainakaan kristinuskoon ollenkaan. Kuten eivät ne "kuolemanrajakokemukset" kristinuskoa todistaisi, päinvastoin. Aikoinaan "Kirkko kuulolla"-osiossa pappikin vahvisti, että luterilaisuuden ja muidenkin kirkkojen mukaan kun kuollaan, niin kuollaan. Vasta "viimeisenä päivänä" herätään. (Sitä mullistusta saa hieman odotella? :-) )
Pappi tunnusti myös että jutut "Vaari on nyt mennyt Taivaan kotiin" ovat vain omaisten lohdutusta.
-RapanhapakkoTarsan, zsto eeta byl? Mitä tämä oli?
https://www.youtube.com/watch?v=oGDCAe6czp8
Käsittääkseni kuvaaja sattumalta tuli paikalle koiransa kanssa ja kuvaus on aito. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarsan, zsto eeta byl? Mitä tämä oli?
Käsittääkseni kuvaaja sattumalta tuli paikalle koiransa kanssa ja kuvaus on aito.Ensimmäinen vaikutelmani on, että tuo ei ole ihminen, vaan vaatetettu yhdistelmä heliumpalloja. Liikkuminen vaikuttaa niin epäluontevalta. Huomatkaa myös, että kohta jossa "tyttö" laskeutuu puuttuu, ehkä leikattu pois. Ja sitten oikea tyttö äiteineen juoksemassa karkuun. Koska koira hakeutui tuonne, saattavat olla samaa perhettä, joka teki tuubiin tuollaisen jekun.
Hihhuliseuroisa ei muuten levitoida, vain David Copperfield on tehnyt, hänkin naruilla.
Youtubessa on vaikka kuinka paljon myös feikattuja ufovideoita, tahallaan "aidon" suttuisen näköisesti tehtyjä.
Minulla on kirpputorilta ostettu laserosoitin, vahvempi kuin laki sallii. On tullut mieleen, että sillä voisi matalaan pilvikattoon projisoida ufomaisesti liikkuvan pisteen, kyläläisiä säikäyttäen :-) En ole toteuttanut.
-Rapanhapakko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen vaikutelmani on, että tuo ei ole ihminen, vaan vaatetettu yhdistelmä heliumpalloja. Liikkuminen vaikuttaa niin epäluontevalta. Huomatkaa myös, että kohta jossa "tyttö" laskeutuu puuttuu, ehkä leikattu pois. Ja sitten oikea tyttö äiteineen juoksemassa karkuun. Koska koira hakeutui tuonne, saattavat olla samaa perhettä, joka teki tuubiin tuollaisen jekun.
Hihhuliseuroisa ei muuten levitoida, vain David Copperfield on tehnyt, hänkin naruilla.
Youtubessa on vaikka kuinka paljon myös feikattuja ufovideoita, tahallaan "aidon" suttuisen näköisesti tehtyjä.
Minulla on kirpputorilta ostettu laserosoitin, vahvempi kuin laki sallii. On tullut mieleen, että sillä voisi matalaan pilvikattoon projisoida ufomaisesti liikkuvan pisteen, kyläläisiä säikäyttäen :-) En ole toteuttanut.
-RapanhapakkoEdit. Videon levitoija -tytön" pää vääntyy suoraan sivulle lähes 90 asteen kulmaan, mikä on fysiologisesti hankalaa eikä kukaan niin haluasi liikkua. . Paitsi heliumpalloilla. Tosin myös suustaan vaikuttaa tulevan pakkashöyryä. Hmmm.. näköharha vai rööki pallossa kiinni? Jalkansa vaikuttavat merkittävästi eripituisilta, pallot erimittaisia?
Mutta onhan "tytön" "kädet" kiinni noissa risuissa, paikka johon kiinnittää heliumpallot.
No, vaikka levitoisi, niin minäkin olen nähnyt levitaatiounia kuten varmaan kaikki . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-RapanhapakkoRakas äitini, joka 88-vuotiaana lopulta kuukahti lumihankeen, ei ollut "ateisti". Mutta ei toisaalta ottanut vakavasti minkään uskonsuunnan käsityksiä. Jos siitä pääsee Helvettiin, niin ihan varmaan kukaan palstan ääriuskovaisistakaan ei ole siinä "oikeassa uskossa"
Ei ottanut minkään uskonsuunnan käsityksiä ei luterilaistenkaan. Ei ottanut vakavasti evankeliumin sanomaa että uskoisi Jeesukseen, kyllä se vie helvettiin jokaisen joka kieltää Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa. Sinä äärijumalaton saatan myös kuukahtaa lumihankeen tai kuolla oman käden kautta ja sitten luuletko löytäväsi äitisi paratiisista? Anonyymi kirjoitti:
Tarsan, zsto eeta byl? Mitä tämä oli?
Käsittääkseni kuvaaja sattumalta tuli paikalle koiransa kanssa ja kuvaus on aito.Tuo suttuinen video ei ole yhtään mikään todiste.
a-teisti kirjoitti:
Tuo suttuinen video ei ole yhtään mikään todiste.
Mikä heti herättää epäilyksiä on kohta jossa "levitoja" laskeutuu maahan ja lähtee äitinsä kanssa jatkamaan matkaa. Se tapahtuma ei ole sattumalta 😆 osunutkaan kameraan. Ja olisi ollut vaikea kohta lavastaa, muutoinhan tuon lavastaminen on lasten leikkiä.
Ei jatkoon ihmeenä. Ja kuten tuolla todetaan: näyttää lähinnä vaatteisiin puetuilta ilmapalloilta.- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Mikä heti herättää epäilyksiä on kohta jossa "levitoja" laskeutuu maahan ja lähtee äitinsä kanssa jatkamaan matkaa. Se tapahtuma ei ole sattumalta 😆 osunutkaan kameraan. Ja olisi ollut vaikea kohta lavastaa, muutoinhan tuon lavastaminen on lasten leikkiä.
Ei jatkoon ihmeenä. Ja kuten tuolla todetaan: näyttää lähinnä vaatteisiin puetuilta ilmapalloilta.Sekä jalat että varsinkin pään vääntyminen olkapäätä kohti eivät näytä ihmiseltä. Ja joo, kuinka ollakaan sopiva katkos kuvauksessa kun tyttö "laskeutuu".
Jossain brittiläisen tähtitieteen lehden mainoksessa muuten myytiin lautasenmuotoisa heliumpalloja vikkuvaloin. Ufoja poseeraamaan. Sai myös tuplakuorisen, jos oli kissa tai koira sitä pureksimassa :-)
Tunnustan, että "Ruokolahden leijonan" aikaan minä ja vanhempani luimme jostain, että jotkut olivat lusikalla lavastaneet leijonanjälkiä. Niinpä sitten mekin :-)
Treffailin kerran misua, joka kertoi olevansa "ufojen kontaktihenkilö". Sanoi että viljapeltoihin ilmestyvät kuviot ovat ufojen tekemiä. Sitten likalta lipsahti, että oli itsekin kavereidensa kanssa niitä tehnyt :-)
-Rapanhapakko - Anonyymi
Yritä parastasi kun jäit yksin. Et nuku enää muorin vieressä. Ota vaikka mollamaija kainaloosi että saat unen päästä kiinni.
- Anonyymi
Onko se mikään ihme jos morfiinia ja muita lääkkeitä täyteen pumpattu kuolemansa tulon tiedostava ihminen näkee kaikenlaisia mielikuvituksensa luomia näkyjä? Se on jopa hyvin todennäköistä siinä tilassa.
Saattohoidossa ollut syöpäsairas sanoi huoneeseensa aina välillä tulevan mustan kissan ja näytti kädellään kuinka se menee seinänvierustaa, kääntyy kulkien huoneen poikki ja kävellen sängyn alitse ja poistuu. Totesi myös:"Mutta te ette voi sitä nähdä."
- Anonyymi
Morfiinia annetaan kun sairas alkaa huutamalla hirveästi kertomaan mustista olennoista jotka ilkkuvat hänen ympärillään. Pelkäätkö että sinullekin käy samoin? Usko Jeesukseen poistaa pelon viimeisten hetkien tullessa ja odotus päästä Herran luokse se tapahtuu pian. Taivaallinen morfiini poistaa myös kivun ja autuaallinen lähtö on uskovaiselle voitto Kristuksessa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Morfiinia annetaan kun sairas alkaa huutamalla hirveästi kertomaan mustista olennoista jotka ilkkuvat hänen ympärillään. Pelkäätkö että sinullekin käy samoin? Usko Jeesukseen poistaa pelon viimeisten hetkien tullessa ja odotus päästä Herran luokse se tapahtuu pian. Taivaallinen morfiini poistaa myös kivun ja autuaallinen lähtö on uskovaiselle voitto Kristuksessa..
Olen työssäni nähnyt paljon kuolemia ja kyllä uskovaisen kuolema on rauhallisin.
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli. Anonyymi kirjoitti:
Olen työssäni nähnyt paljon kuolemia ja kyllä uskovaisen kuolema on rauhallisin.
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli.Ahaa. Noinko on jokaisen sellaisen kohdalla, joka ei usko laillasi?
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli.Mielikuvitustyösi ei ole sama asia kun sellainen ihan oikea työ.
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli.Näitä tarinoita aina näkee. Näillä palstoilla. Tuolla oikeassa maailmassa ei näe eikä kuule, niitä eivät kerro kuoleman hetkellä läsnä olleet: omaiset, ystävät tai hoitotyön tekijät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli.Äitini kuoli rauhallisena uskossa, Hän ilmoitti kuolinaikansa joka tapahtui juuri hänen ilmoittamalla ajalla. En turhaan kertonut hänelle että Jeesus pelastaa ja Pyhä Henki johdatti voimallaan hänet Jeesuksen uskoon. Hänen raskas elämänsä päättyi onnellisesti, kiitos Jumalalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äitini kuoli rauhallisena uskossa, Hän ilmoitti kuolinaikansa joka tapahtui juuri hänen ilmoittamalla ajalla. En turhaan kertonut hänelle että Jeesus pelastaa ja Pyhä Henki johdatti voimallaan hänet Jeesuksen uskoon. Hänen raskas elämänsä päättyi onnellisesti, kiitos Jumalalle.
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Pääasia että on luottavaisella ja turvallisella mielellä. Kukaan ei tule kuoleman jälkeen, että mihin uskot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi. Pääasia että on luottavaisella ja turvallisella mielellä. Kukaan ei tule kuoleman jälkeen, että mihin uskot.
Siis kukaan ei kysy kuoleman jälkeen, että mihin uskot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kukaan ei kysy kuoleman jälkeen, että mihin uskot.
Odota vain musta vaara odottaa sinua ellet usko, me uskovat odotamme Lunastajamme paluuta.
Anonyymi kirjoitti:
Odota vain musta vaara odottaa sinua ellet usko, me uskovat odotamme Lunastajamme paluuta.
Kun hän teidät Lunastaa niin Hän saa Todeta, että Hänellä on Matti Kukkarossa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli."Olen työssäni nähnyt paljon kuolemia ja kyllä uskovaisen kuolema on rauhallisin."
Jos olisimme kreationismipalstalla, arvaisin, että tuo tapahtui "Sanghain" kirkkoyliopiston sairaalassa.
"Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli."
Niin. Hyvin monet ihmiset ovat tässä maailmassa kuolleet tuon tyyppisellä tavalla. Jotkut ovat silpoutuneet kappaleiksi sotatantereella, jotkut inkvisiittoreiden kiduttamina. Kun tarpeeksi kauas mennään ajassa taaksepäin, niin kasvaa se osuus, joka on petoeläinten raatelemana tai sen jälkeen tai riistan pyynnissä saatujen vammojen takia kuolemista.
Kylmässä, pimeässä, ehkä yksinkin, verenmyrkytyksen iskiessä, mutta kirkkaiden tähtien alla. Missä jumalasi oli silloin? Tätä oli 99 % ihmiskunnan historiasta niille, joille ei käynyt autuaasti, että kuolo korjasi kesken unten jollain muulla kuin jäseniä irroittavalla tavalla.
Mutta luota sinä kaikessa rauhassa siihen, ettei oma kuolemasi tule olemaan tuskallinen ja kauhunsekainen. Ethän sinä muuta voi kuin sellaiseen luottaa, mutta se mitä tai mihin luotat, ei välttämättä ole sitä mitä on ja mitä tulee olemaan.- Anonyymi
Kun hän teidät Lunastaa niin Hän saa Todeta, että Hänellä on Matti Kukkarossa.
Hän on jo lunastanut meidät joten kuulumme Hänelle, mutta Lunastajamme tulemus on lähellä se tuntuu jännittävältä. Hän jota rakastamme saapuu enkeliensä kanssa pelastamaan meidät hävitykseltä ja tuholta.
- Anonyymi
"Olen työssäni nähnyt paljon kuolemia ja kyllä uskovaisen kuolema on rauhallisin."
Jos olisimme kreationismipalstalla, arvaisin, että tuo tapahtui "Sanghain" kirkkoyliopiston sairaalassa.
"Olen nähnyt myös nk. jumalattoman kuoleman: nainen raivosi, kirosi ja kiukutteli, löi, syytti meitä hoitajia, mutta lopulta hiljeni. Hän vain tuijotti vastapäistä seinää kysyvä kauhunilme kasvoillaan. Näin hän kuoli."
Niin. Hyvin monet ihmiset ovat tässä maailmassa kuolleet tuon tyyppisellä tavalla. Jotkut ovat silpoutuneet kappaleiksi sotatantereella, jotkut inkvisiittoreiden kiduttamina. Kun tarpeeksi kauas mennään ajassa taaksepäin, niin kasvaa se osuus, joka on petoeläinten raatelemana tai sen jälkeen tai riistan pyynnissä saatujen vammojen takia kuolemista.
Kylmässä, pimeässä, ehkä yksinkin, verenmyrkytyksen iskiessä, mutta kirkkaiden tähtien alla. Missä jumalasi oli silloin? Tätä oli 99 % ihmiskunnan historiasta niille, joille ei käynyt autuaasti, että kuolo korjasi kesken unten jollain muulla kuin jäseniä irroittavalla tavalla.
Mutta luota sinä kaikessa rauhassa siihen, ettei oma kuolemasi tule olemaan tuskallinen ja kauhunsekainen. Ethän sinä muuta voi kuin sellaiseen luottaa, mutta se mitä tai mihin luotat, ei välttämättä ole sitä mitä on ja mitä tulee olemaan.Uskovaiset ovat yleensä rohkeita. Mutta jumalattomat eivät ole, kylläkin röyhkeitä isossa joukossa. Se mitä he pelkäävät se heille tapahtuu sanoo raamattu.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset ovat yleensä rohkeita. Mutta jumalattomat eivät ole, kylläkin röyhkeitä isossa joukossa. Se mitä he pelkäävät se heille tapahtuu sanoo raamattu.
"Uskovaiset ovat yleensä rohkeita."
Ei tuommoista asiaa voi noin yksinkertaisesti määrittää. Tutkimustiedon valossa konservatiivit ovat yleensä kuitenkin pelokkaampia kuin liberaalit.
"Mutta jumalattomat eivät ole, kylläkin röyhkeitä isossa joukossa."
Olen tässä täysin yksin ja voin suoraan kehoittaa, että jos joku, ihan mikä tahansa jumala on olemassa niin lyököön minut salamalla kuoliaaksi nyt heti, enkä viestittele Faradayn häkistä käsin.
"Se mitä he pelkäävät se heille tapahtuu sanoo raamattu."
On ihan yhdentekevää mitä potaskaa siinä myyttikokoelmassa sanotaan.Anonyymi kirjoitti:
Hän on jo lunastanut meidät joten kuulumme Hänelle, mutta Lunastajamme tulemus on lähellä se tuntuu jännittävältä. Hän jota rakastamme saapuu enkeliensä kanssa pelastamaan meidät hävitykseltä ja tuholta.
"Hän on jo lunastanut meidät joten kuulumme Hänelle, mutta Lunastajamme tulemus on lähellä se tuntuu jännittävältä. Hän jota rakastamme saapuu enkeliensä kanssa pelastamaan meidät hävitykseltä ja tuholta."
Mitä jos minä ammun ilmatorjuntakonekiväärillä ne enkelit alas?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisillä ainakin niillä tyhmimmillä on se uskollaan tullaan autuaaksi kun joskus ovat kuulleet kommunistien ja jumalattomien suusta hänelle sopivan uskon. Helvetin tuleen menevät tämän uskon tunnustajat kun taas pitää sanoa että usko Herraan Jeesukseen pelastaa, eikä mustat kädet näy katonrajassa vaan tuhannen tuhatta enkeliä Jeesuksen mukana. Autuaallista on lähteä pois tästä pahasta maailmasta Jeesuksen kanssa.
"Uskovaiset ovat yleensä rohkeita."
Ei tuommoista asiaa voi noin yksinkertaisesti määrittää. Tutkimustiedon valossa konservatiivit ovat yleensä kuitenkin pelokkaampia kuin liberaalit.
"Mutta jumalattomat eivät ole, kylläkin röyhkeitä isossa joukossa."
Olen tässä täysin yksin ja voin suoraan kehoittaa, että jos joku, ihan mikä tahansa jumala on olemassa niin lyököön minut salamalla kuoliaaksi nyt heti, enkä viestittele Faradayn häkistä käsin.
"Se mitä he pelkäävät se heille tapahtuu sanoo raamattu."
On ihan yhdentekevää mitä potaskaa siinä myyttikokoelmassa sanotaan.Perussuomalaisten kannattajat ovat suomalaisista pelokkaimpia, ja heissä on ilmeisen paljon uskovaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisillä ainakin niillä tyhmimmillä on se uskollaan tullaan autuaaksi kun joskus ovat kuulleet kommunistien ja jumalattomien suusta hänelle sopivan uskon. Helvetin tuleen menevät tämän uskon tunnustajat kun taas pitää sanoa että usko Herraan Jeesukseen pelastaa, eikä mustat kädet näy katonrajassa vaan tuhannen tuhatta enkeliä Jeesuksen mukana. Autuaallista on lähteä pois tästä pahasta maailmasta Jeesuksen kanssa.
Etpä todellakaan vaikuta ihmiseltä jolla on natsoja neuvoa ketään yhtään missään.
”Olin töissä sairaalassa syöpäsairaiden osastolla.”
Ilmeisesti tuo henkilö ei ole kuin käynyt osastolla. Kun kyse on palleatiivisesti hoidettavasta, aivan varmaan hän on havainnut monien potilaiden ”näkevän näkyjä”.
Olin isäni vierellä usein, kun hänen syöpänsä levisi eikä toivoa enää ollut. Kun syöpä levisi aivoihin, hän eli aivan noiden hallusinaatioiden maailmassa. Asiaan toki vaikutti kipulääkkeiden määrä, mutta myös aivoissa tapahtuneet muutokset.
Ehkä ei kannata näistä sen kummempia johtopäätöksiä tehdä?- Anonyymi
Johtopäätökseni on että pelkäät kuolemaa ja niitä demoneita jotka odottavat saadakseen viedyksi synneissä kuolleen sielun helvetin tuleen. En puhu sinusta, saatat joskus tulla sinäkin uskoon?
- Anonyymi
Moni ateisti ja "vääräuskoinen" on kuollut rauhallisesti, mustaa tai mörköjä näkemättä. Kyse on enemmänkin sen hetken aivokemiasta ja myös yleisestä persoonallisuustyypistä. Tuskinpa joku Christopher Hitchens alkoi parkumaan.
Tuollaiset tarinat ovat vain hihhulien itsetärkeyttä. Luulevat maailmanselitystään niin itsestäänselvän oikeaksi, että muut kuolinvuoteellaan surevat tehneensä syntiä kun eivät ole uskoneet oikein.
_Rapanhapakko - Anonyymi
No, ei täällä kukaan ole väittänytkään, että joka pakana tai ateisti kuolisi hoitajia naamaan potkien, kirosanoja syytäen ja nurkassa piileviä mörköjä osoitellen. "Ha-ha-ha-ha-haamu! Ei, älkää viekö! Nyt minä uskon Jeesukseen! Aaapuaaaaaaa!" Nämä ovat vain, suvakkien kielellä, nk. "yksittäistapauksia". Mutta, en kyllä muista saaneeni turpaan yhdeltäkään uskis-potilaalta.
Anonyymi kirjoitti:
Johtopäätökseni on että pelkäät kuolemaa ja niitä demoneita jotka odottavat saadakseen viedyksi synneissä kuolleen sielun helvetin tuleen. En puhu sinusta, saatat joskus tulla sinäkin uskoon?
”Johtopäätökseni on että pelkäät kuolemaa ja niitä demoneita…”
Mistähän tuollaiseen johtopäätökseen päädyit? Enhän viitannut siihen millään muotoa.
Olen saanut uskon, ja olen siitä hyvin onnellinen.Anonyymi kirjoitti:
Moni ateisti ja "vääräuskoinen" on kuollut rauhallisesti, mustaa tai mörköjä näkemättä. Kyse on enemmänkin sen hetken aivokemiasta ja myös yleisestä persoonallisuustyypistä. Tuskinpa joku Christopher Hitchens alkoi parkumaan.
Tuollaiset tarinat ovat vain hihhulien itsetärkeyttä. Luulevat maailmanselitystään niin itsestäänselvän oikeaksi, että muut kuolinvuoteellaan surevat tehneensä syntiä kun eivät ole uskoneet oikein.
_Rapanhapakko"Kyse on enemmänkin sen hetken aivokemiasta ja myös yleisestä persoonallisuustyypistä. "
Tämä lienee se järkevin selitys.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”Johtopäätökseni on että pelkäät kuolemaa ja niitä demoneita…”
Mistähän tuollaiseen johtopäätökseen päädyit? Enhän viitannut siihen millään muotoa.
Olen saanut uskon, ja olen siitä hyvin onnellinen.En kiellä ettetkö pelastuisi, mutta kovin erilainen on uskosi kun sitä vertaa tunnustukselliseen lutherilaisuuteen. Pelkkä olettamus on vastauksesi, järkesi päätelmä joka on sama epäuskoisten ja rienaajien keskuudessa. Kokemus todistaa enempi kuin pelkkä olettamus. Liekö uskosikin on pelkkää olettamusta? ...enoc.
Anonyymi kirjoitti:
Johtopäätökseni on, että pari inkkaria on tipahtanut kanootistasi.
Anonyymi kirjoitti:
En kiellä ettetkö pelastuisi, mutta kovin erilainen on uskosi kun sitä vertaa tunnustukselliseen lutherilaisuuteen. Pelkkä olettamus on vastauksesi, järkesi päätelmä joka on sama epäuskoisten ja rienaajien keskuudessa. Kokemus todistaa enempi kuin pelkkä olettamus. Liekö uskosikin on pelkkää olettamusta? ...enoc.
”…kovin erilainen on uskosi kun sitä vertaa tunnustukselliseen lutherilaisuuteen.”
Juu, koska laitoit tuon hyvän tarkentavan ”tunnustuksellinen”, niin se selittää asiaa.
Kuulun Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon, joka on valtavirta luterilaisuutta. Ev.lut kirkko kuuluu suureen kansainväliseen Luterilaiseen maailmanliittoon.
Suomessa tunnustuksellista luterilaisuutta edustaa mm. Suomen tunnustuksellinen luterilainen kirkko (STLK) sekä Suomen evankelisluterilainen lähetyshiippakunta. Se on erkaantunut omaksi suunnakseen ja edustaa huomattavasti konservatiivisempaa linjaa.
Nämä kirkot kuuluvat omaansa Kansainvälinen luterilainen neuvostoon eli International Lutheran Council, ILC:n, johon kuuluu vain 35 jäsenkirkkoa. Näitä ovat mm. Missouri-synodi, ja Luterilainen kirkko - Kanada, joilla on hyvinkin ahdasmielisiä näkemyksiä.
Näkemyserot selittävät sen, miksi koet uskoni (vaikka taidat tarkoittaa enemmän mielipiteitäni) erilaisena.
”Pelkkä olettamus on vastauksesi, järkesi päätelmä…”
Meille on annettu järki eli äly sitä varten, että sitä käyttäisimme. Siksi kannattaa hakea ensin tietoon perustuvia selityksiä, eikä heti lähteä seikkailemaan jossain henkimaailmojen oletuksien ja mielikuvituksen sokkeloissa.- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
”…kovin erilainen on uskosi kun sitä vertaa tunnustukselliseen lutherilaisuuteen.”
Juu, koska laitoit tuon hyvän tarkentavan ”tunnustuksellinen”, niin se selittää asiaa.
Kuulun Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon, joka on valtavirta luterilaisuutta. Ev.lut kirkko kuuluu suureen kansainväliseen Luterilaiseen maailmanliittoon.
Suomessa tunnustuksellista luterilaisuutta edustaa mm. Suomen tunnustuksellinen luterilainen kirkko (STLK) sekä Suomen evankelisluterilainen lähetyshiippakunta. Se on erkaantunut omaksi suunnakseen ja edustaa huomattavasti konservatiivisempaa linjaa.
Nämä kirkot kuuluvat omaansa Kansainvälinen luterilainen neuvostoon eli International Lutheran Council, ILC:n, johon kuuluu vain 35 jäsenkirkkoa. Näitä ovat mm. Missouri-synodi, ja Luterilainen kirkko - Kanada, joilla on hyvinkin ahdasmielisiä näkemyksiä.
Näkemyserot selittävät sen, miksi koet uskoni (vaikka taidat tarkoittaa enemmän mielipiteitäni) erilaisena.
”Pelkkä olettamus on vastauksesi, järkesi päätelmä…”
Meille on annettu järki eli äly sitä varten, että sitä käyttäisimme. Siksi kannattaa hakea ensin tietoon perustuvia selityksiä, eikä heti lähteä seikkailemaan jossain henkimaailmojen oletuksien ja mielikuvituksen sokkeloissa.Järjellä sinä selität hengellisiä asioita ja kuulua kirkkoon joka hyväksyy homoseksuaalit paitsi vihittäviksi on kauhistus. Synnin hapattama järkesi on sitä älyä jota havaitaan sioilla ja koirilla joiden sanotaan olevan älykkäitä.
- Anonyymi
<<<Järjellä sinä selität hengellisiä asioita ja kuulua kirkkoon joka hyväksyy homoseksuaalit paitsi vihittäviksi on kauhistus.<<<
Jos et ole huomannut, niin ihmisen fysiikka on elimistön ominaisuus, jota pystyy ajattelemaan järjellä ja hengellinen asia on sitten, että hyväksyykö Jumalan luomassa maailmassa Jumalan luomia ihmisen fyysisiä ominaisuuksia, jolloin Jumalan luomat asiat saattavatkin muuttua uskovalle ihmisille jopa kauhistukseksi. Anonyymi kirjoitti:
Järjellä sinä selität hengellisiä asioita ja kuulua kirkkoon joka hyväksyy homoseksuaalit paitsi vihittäviksi on kauhistus. Synnin hapattama järkesi on sitä älyä jota havaitaan sioilla ja koirilla joiden sanotaan olevan älykkäitä.
Pitäisikö siis niitä hengellisiä asioita selittää sitten järjettömästi? Vai mitä ihmettä haet takaa?
- Anonyymi
Tuo teksti tarkoitti tietysti sitä, että jos uskovaisten mielestä Jumala on luonut FYYSISEN (=ominaisuus) maailman, niin miten he voivat yht äkkiä toimia tässä Jumalan valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme (Jeesuksen sanat) kuin itse jumalina päättämässä minkä he hyväksyvät ja mitä eivät Jumalan luomaksi.
Ei hengellinen, henkinen ole vastakohta järjelle. Edelleen - kaikki ääripääajattelu on viallista, koska ne ovat vain toistensa peilikuvia. Vai sanoisimmeko me, että empatia on järjetöntä? Täysin empatiakyvytön (henkinen) ihminen on psykopaatti, vaikka sarjamurhaaja ja tappaa (fyysinen) tunteettomasti ihmisiä.
Jeesus opettaa miten henkinen ja fyysinen ovat balanssissa - kyse on ajattelusta, kun etsii ja etsii - ajattelee - seuraa ymmärrystä ja kun ymmärtää niin muuttuu ja kun muuttuu. niin...
Paavali pyyhkäisee koko ajattelun pois, käskemällä vain uskomaan ja uskomaan kun hän sanoo (järjetöntä), ja lisääkin tuon henkisen vajauksen myötä fyysisen pelastuminen jopa ruumiillisesti Jumalan kuolemalla (fyysinen).
Ei ajattelu helppoa ole. - Anonyymi
Ja toteutus on vielä vaikeampaa, mutta niin Jeesus opettaa, ja tästä syystä esimerkiksi hänen alkuperäisten sanojen kokoelma - Tuomaan evankeliumi - on niin vaikeaa ajattelua.
Otan esimerkin musiikista. Jos soitat, laulat, hallitset nuotit ja sinulla on absoluuttinen nuottikorva. Kun teet nuo, ja saat kaiken sopimaan juuri absoluuttisesti yhteen, se resonoi sivuäänen viheltämällä - siis ohi kaiken tuon mitä itse teet.
Silloin tiedät onnistuneesi saamaan kaikki soimaan yhteen.
Samalla tavalla tunteiden, tekojen, ajatusten ja henkisen ja fyysisen on osuttava täydellisesti yhteen, jotta se resonoi, kuten Jeesus sanoo ja opettaa.
Tai kuten tiedemies sanoo - laitan eteen Jeesuksen omat sanat - sama asia voidaan sanoa monin sanoin:
Jeesus sanoo:
<<< "Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"<<<
Tiedemies:
<<<Ja tämän päivän tiedemies puhuu: "Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."
Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<< - Anonyymi
Se mitä itse pelkään eniten, niin on tuon mainitsemani täydellisyyden resonointi, että se voisi tapahtua myös pahuuteen uskonnolla, jossa on okkultinen ihmissyöntiriitti ja Jumalan kuolema kiduttamalla ja ristiinhakkaamalla ja ristiltä helvettiin astumisella (Paavalin sanoin kiroamalla). Paavali antoi ehtoollisen asetussanat ja Pyhä henki -termin, sekään ei tule Jeesukselta.
Minkälainen maailma meillä on, jos tässä maailmassa, todellisuudessa (kolmas dimensio tieteellisesti) myös pahuus resonoi osuessaan absoluuttisesti yhteen? Ja aiheuttaisiko tuo sitten sen uskonnolliseksi hurmioksi koetun tunteen, eikä ymmärretä, että sen lähde on väärä?
Kysy, jos jotakin tästä ajattelusta jää epäselväksi. Selitän mielelläni, jos vain pystyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toteutus on vielä vaikeampaa, mutta niin Jeesus opettaa, ja tästä syystä esimerkiksi hänen alkuperäisten sanojen kokoelma - Tuomaan evankeliumi - on niin vaikeaa ajattelua.
Otan esimerkin musiikista. Jos soitat, laulat, hallitset nuotit ja sinulla on absoluuttinen nuottikorva. Kun teet nuo, ja saat kaiken sopimaan juuri absoluuttisesti yhteen, se resonoi sivuäänen viheltämällä - siis ohi kaiken tuon mitä itse teet.
Silloin tiedät onnistuneesi saamaan kaikki soimaan yhteen.
Samalla tavalla tunteiden, tekojen, ajatusten ja henkisen ja fyysisen on osuttava täydellisesti yhteen, jotta se resonoi, kuten Jeesus sanoo ja opettaa.
Tai kuten tiedemies sanoo - laitan eteen Jeesuksen omat sanat - sama asia voidaan sanoa monin sanoin:
Jeesus sanoo:
<<< "Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!"<<<
Tiedemies:
<<<Ja tämän päivän tiedemies puhuu: "Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."
Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<<"a "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<<"
Varsinkin tiedettä osaavat luonnontieteilijät ymmärtävät, että kaikkeus ei ole sattumaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä itse pelkään eniten, niin on tuon mainitsemani täydellisyyden resonointi, että se voisi tapahtua myös pahuuteen uskonnolla, jossa on okkultinen ihmissyöntiriitti ja Jumalan kuolema kiduttamalla ja ristiinhakkaamalla ja ristiltä helvettiin astumisella (Paavalin sanoin kiroamalla). Paavali antoi ehtoollisen asetussanat ja Pyhä henki -termin, sekään ei tule Jeesukselta.
Minkälainen maailma meillä on, jos tässä maailmassa, todellisuudessa (kolmas dimensio tieteellisesti) myös pahuus resonoi osuessaan absoluuttisesti yhteen? Ja aiheuttaisiko tuo sitten sen uskonnolliseksi hurmioksi koetun tunteen, eikä ymmärretä, että sen lähde on väärä?
Kysy, jos jotakin tästä ajattelusta jää epäselväksi. Selitän mielelläni, jos vain pystyn.Sinä et pysty epäukollasi selittämään mitään koska olet täydellinen idiootti joka vihaat valkeutta sydämesi pohjasta. Lapsikin ymmärtää että Jeesus pelastaa ja siitä he ovat hyvin onnellisia, nukkuvat hyvin ja ovat huolissaan vanhempiensa uskosta kun sitä ei ole. Sääli näitä pieniä uskovia kun joutuvat elämään jos sanoisin, perkeleen pesässä. Kuitenkin Herra on voimallinen pelastamaan lapsia.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Pitäisikö siis niitä hengellisiä asioita selittää sitten järjettömästi? Vai mitä ihmettä haet takaa?
Nyt sinä paljastit mikä sinä todella olet. Henkeä sinussa ei ole koska järjelläsi tutkiskelet hengellisiä asioita. Et ainakaan ole lutherilainen. Homokirkon kuolleita jäseniä näemmä. Et tiedä mitkä ovat hengellisiä asioitakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sinä paljastit mikä sinä todella olet. Henkeä sinussa ei ole koska järjelläsi tutkiskelet hengellisiä asioita. Et ainakaan ole lutherilainen. Homokirkon kuolleita jäseniä näemmä. Et tiedä mitkä ovat hengellisiä asioitakaan.
?? Ei voi erottaa erikseen älyä ja tunnetta, vaan ne kulkevat käsi kädessä tavalla tai toisella. Miksi sitten sinulla on aivot, joilla voit ajatella, jos niitä ei tarvita?
- Anonyymi
Aika karmeaa kertomaa tuo aloittajan asia. Taisi kuoleva itse olla langettanut itselleen peloissaan pääsyn pimeyteen. Raamatun mukaan ihmiset tuomitaan kuitenkin viimeisellä tuomiolla. Näin Johanneksen ilmestys toteaa:
"Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. "- Anonyymi
<<< joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu<<<
Siellä on maininta myös, että jos nimeä ei ole kirjoitettu elämän kirjaan aikojen alusta.... Miten Paavali tuohon nyt pystyy syntiopillaan ja Jumalan kuolemalla tekemään muutoksen, kun vain uskoo siten kuin hän käskee?
- Anonyymi
Paholainen tulee ihmisen kuolinhetkellä hakemaan omansa. Samoin Jeesus noutaa omansa paratiisiin:
”Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoon pellavaan ja vietti iloista elämää loisteliaasti päivästä toiseen. Mutta hänen porttinsa pieleen oli jätetty virumaan köyhä mies, nimeltään Lasarus, täynnä paiseita. Hän halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitaan.
Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin helmaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelassa tuskissaan kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Hän huusi: ’Isä Abraham! Armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormenpäänsä veteen ja vilvoittamaan kieltäni, sillä minä kärsin tuskaa tässä liekissä.’ Mutta Abraham sanoi: ’Poikani, muista, että sinä sait eläessäsi osaksesi hyvää, Lasarus sen sijaan pahaa. Nyt hän saa täällä lohdutusta, mutta sinä kärsit tuskaa. Kaiken tämän lisäksi teidän ja meidän välillemme on asetettu suuri kuilu, etteivät ne, jotka tahtovat, voisi tulla täältä teidän luoksenne eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.’ Rikas mies sanoi: ’Pyydän siis sinua, isä, että lähettäisit hänet isäni taloon – onhan minulla viisi veljeä – varoittamaan heitä, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.’ Abraham vastasi: ’Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä.’ Mies sanoi: ’Ei, isä Abraham, mutta jos joku kuolleista menisi heidän luokseen, niin he kääntyisivät.’ Mutta Abraham sanoi: ’Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, eivät he suostu uskomaan, vaikka joku kuolleista nousisi ylös.’” Luuk. 16:19-31.
"Nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” Matt. 25:46.
Minne sinä menet?- Anonyymi
Voisit sinäkin tutkia asiaa onko uskosi suunta vaivanpaikkaan johtava jos ei kerro siitä.
- Anonyymi
Kerro kaikille, että Jeesus on luvannut pelastaa jokaisen, joka tulee hänen tykönsä. Matt. 11:28-30.
"Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Joh. 6;:37.
Jeesus antoi pelastukseen johtavan lähetyskäskyn:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kstetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:15,16.
Pietari julisti kuulemansa lähetyskäskyn mukaisesti:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38,41.- Anonyymi
Määrittelehän ensin mitä mielestäsi parannus on?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1211749
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959