Tuossa oli nainen saanut ihan aidon hullun naapuriksi, pitäisi kai kirjoittaa mielentervysongelmainen mutta hullu ehken kuvaavampi tuosta:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/cd726333-522d-4396-84d6-c1d49c5d5285?ref=ampparit:8a98
Merkillepantavia seikkoja:
"Nainen ei uskaltanut tehdä miehestä rikosilmoitusta, ettei provosoisi tätä ennestään. "
"Pirkanmaan käräjäoikeus katsoi, että jos nainen olisi ollut tulipalon aikaan kotona, hän olisi tuskin selvinnyt hengissä. "
"Tapauksen jälkeen nainen ei voinut palata asuntoonsa, vaan muutti pois alueelta. Hän kärsii traumaperäisestä stressireaktiosta. "
Mitä noista opimme? No sen että jos noin hullu tyyppi tulee naapuriin ei sen provosoitumista voi estää, hullu lietsoo itse itsensä aina vaan kovempaan hulluuteen ja viimein se tekee jotain jonka seurauksena joku saattaa kuolla. Opimme myös sen että pitkään jatkunut hullun piina sairastuttaa hullun vainoamat "kohteetkin".
Mitä sitten tulisi tehdä jos tuommoinen hullu tulee naapuriksi? Vähän luulen että virkavaltakaan ei tuommoiselle hullulle voi mitään ennen kuin se tekee sitten ne vakavammat hengevaaraliset liikkeensä. Luulen että on kaksi vaihtoehtoa, muuttaa heti suosiolla pois ja jättää hullu muiden vaivoiksi tai sitten käydä kolistamassa sitä sen verran lujaa ja uskottavasti että vaikka hullu onkin niin uudistuvan kivun pelossa jättää seuraavat hulluttelunsa tekemättä.
Hullu naapuri
50
<50
Vastaukset
Todennäköisimmin tuossakin nainen oli tehnyt miehestä hullun, mutta suvakkitoimittaja sivuutti asian tylysti.
Jäi mainitsematta tuosta naisen kärsimästä traumaperäisestä stressireaktiosta. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan...
(Miehellä ei ollut kyse tunnereaktioista, vaan mielenterveysongelmasta jonka nainen aiheutti toiminnallaan).Kyllä minä luulen että tuossa hullu oli hullu valmiiksi ja nainen vain sattui sen naapuriksi. Kaupunkien vuokrataloissa noita hulluja helposti varmaan sattuu nappureiksi jos on huono tuuri ja luulen että juuri kukaan ei tee mitään asialle ennen kuin tapahtuu jotain isompaa. Kerran yksi baarissa jututtumani nainen kertoi vastaavasta menosta, sillä taisi olla niitä hulluja naapureita vielä useampi ja vielä muutama alkoholistinarkkari päälle. Kävi kyllä vähän sääliksi varsinkin kun naisella on rajollisemmat keinot hoitaa tilanne, mies pystyy ainakin jotain tekemään vaikka nykyään kyllä saakin olla tarkkana ettei hullulla ole kuvaus päällä silloin kun menee sille antamaan kurinpalautusta ja neuvoja siitä kuinka yhteisössä tulee elää:
" Lisäksi mies kuvasi naista, kun tämä oli parvekkeellaan tai viemässä roskia. "Iku-Turso kirjoitti:
Jäi mainitsematta tuosta naisen kärsimästä traumaperäisestä stressireaktiosta. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan...
(Miehellä ei ollut kyse tunnereaktioista, vaan mielenterveysongelmasta jonka nainen aiheutti toiminnallaan).Olet selvästikin tohtori dissidentilä nyt omaksunut noita näkemyksiä. Kyllä minä olen sitä mieltä että tässä tapauksessa hullu on vastuussa ja se pitäisi laittaa maksamaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä minä luulen että tuossa hullu oli hullu valmiiksi ja nainen vain sattui sen naapuriksi. Kaupunkien vuokrataloissa noita hulluja helposti varmaan sattuu nappureiksi jos on huono tuuri ja luulen että juuri kukaan ei tee mitään asialle ennen kuin tapahtuu jotain isompaa. Kerran yksi baarissa jututtumani nainen kertoi vastaavasta menosta, sillä taisi olla niitä hulluja naapureita vielä useampi ja vielä muutama alkoholistinarkkari päälle. Kävi kyllä vähän sääliksi varsinkin kun naisella on rajollisemmat keinot hoitaa tilanne, mies pystyy ainakin jotain tekemään vaikka nykyään kyllä saakin olla tarkkana ettei hullulla ole kuvaus päällä silloin kun menee sille antamaan kurinpalautusta ja neuvoja siitä kuinka yhteisössä tulee elää:
" Lisäksi mies kuvasi naista, kun tämä oli parvekkeellaan tai viemässä roskia. "Puolustatko tuota naista? Olet luisumassa valkoritariksi...
En usko että kenelläkään miehellä voisi viskata päässä ellei nainen ole edesauttanut sairauden puhkeamista (vrt. palstaätmit).Iku-Turso kirjoitti:
Puolustatko tuota naista? Olet luisumassa valkoritariksi...
En usko että kenelläkään miehellä voisi viskata päässä ellei nainen ole edesauttanut sairauden puhkeamista (vrt. palstaätmit).Tässä tapauksessa kyllä. Vaikka en kovin paljon hyvää näekään suurimmassa osassa 2000-luvun naisten edesottamuksia niin kyllä tällaisessa tapauksessa jossa joutuu hullun silmätikuksi koen myötätuntoa jopa naista kohtaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Olet selvästikin tohtori dissidentilä nyt omaksunut noita näkemyksiä. Kyllä minä olen sitä mieltä että tässä tapauksessa hullu on vastuussa ja se pitäisi laittaa maksamaan.
Käsittääkseni tohtori dissident on jo noussut palstalla suuremmaksi auktoriteetiksi kuin tohtorit Kiiminkinen ja Heikkilä ovat yhteensäkään.
Tuossa iltana muutamana tarjosin eräälle palstalaiselle tohtori Kiiminkistä pelastajaksi, mutta sain kuvan siitä että tuo palstalainen piti Kiiminkistäkin vain pahaisena puoskarina jolle voisi korkeintaan käydä näyttämässä jonkun näyttelyeläimen häntää.Harmaaritari kirjoitti:
Tässä tapauksessa kyllä. Vaikka en kovin paljon hyvää näekään suurimmassa osassa 2000-luvun naisten edesottamuksia niin kyllä tällaisessa tapauksessa jossa joutuu hullun silmätikuksi koen myötätuntoa jopa naista kohtaan.
Olen lueskellut palstaa pian kolme vuotta, ja sen olen tässä oppinut, että miesten mielenterveysongelmat ovat aina pilluttomuuden syytä.
Veikkaan ettei tuokaan julma nainen tarjonnut reikäänsä miespolon käytettäväksi..Iku-Turso kirjoitti:
Käsittääkseni tohtori dissident on jo noussut palstalla suuremmaksi auktoriteetiksi kuin tohtorit Kiiminkinen ja Heikkilä ovat yhteensäkään.
Tuossa iltana muutamana tarjosin eräälle palstalaiselle tohtori Kiiminkistä pelastajaksi, mutta sain kuvan siitä että tuo palstalainen piti Kiiminkistäkin vain pahaisena puoskarina jolle voisi korkeintaan käydä näyttämässä jonkun näyttelyeläimen häntää.Eikös veljet Kiminkinen ja Heikkinen olekin enemmän tutkineet kroppaa, kuin mieltä. Sitten jos verrattais vaikkapa Hellsteniin tai Löffiin, niin vois paukutella henskeleitään. :oD
Iku-Turso kirjoitti:
Olen lueskellut palstaa pian kolme vuotta, ja sen olen tässä oppinut, että miesten mielenterveysongelmat ovat aina pilluttomuuden syytä.
Veikkaan ettei tuokaan julma nainen tarjonnut reikäänsä miespolon käytettäväksi..No kovin on palstalla kirjoitettujen kommenttien mukaista kyllä...
"Mies muun muassa väitti, että naisen asunnossa on miehiä, jotka huutelevat hänen asuntoonsa ja kuuntelevat häntä kuuntelulaitteilla. Lisäksi mies väitti naisen nauravan, kun mies käy suihkussa."
Vissiin "jännämiehiä" käynyt naisen luona ja tästä on lähtenyt miehen tuska liikkeelle...Dissi kirjoitti:
Eikös veljet Kiminkinen ja Heikkinen olekin enemmän tutkineet kroppaa, kuin mieltä. Sitten jos verrattais vaikkapa Hellsteniin tai Löffiin, niin vois paukutella henskeleitään. :oD
Eikös Hellsten ollut se virtahepo joka kirjoitti omaelämänkertansa? Mies oli varmasti mokannut raskaammin kuin Kiiminkinen jolla on takana pitkä ja onnellinen avioliitto. Kiiminkisen toivoisin kirjoittavan parisuhdeoppaan, sen minäkin lukisin.
Löffi ei sano mulle yhtikäs mitään, todennäköisesti joku nobody joka imartelee kirjoissaan keskinkertaisia elämänkoululaisia.Dissi kirjoitti:
No kovin on palstalla kirjoitettujen kommenttien mukaista kyllä...
"Mies muun muassa väitti, että naisen asunnossa on miehiä, jotka huutelevat hänen asuntoonsa ja kuuntelevat häntä kuuntelulaitteilla. Lisäksi mies väitti naisen nauravan, kun mies käy suihkussa."
Vissiin "jännämiehiä" käynyt naisen luona ja tästä on lähtenyt miehen tuska liikkeelle...Onkohan NAL kyseessä?
Iku-Turso kirjoitti:
Eikös Hellsten ollut se virtahepo joka kirjoitti omaelämänkertansa? Mies oli varmasti mokannut raskaammin kuin Kiiminkinen jolla on takana pitkä ja onnellinen avioliitto. Kiiminkisen toivoisin kirjoittavan parisuhdeoppaan, sen minäkin lukisin.
Löffi ei sano mulle yhtikäs mitään, todennäköisesti joku nobody joka imartelee kirjoissaan keskinkertaisia elämänkoululaisia.No Hellsten puheli lapsuuden vaikutuksesta aikuis-iän ongelmiin. Kyllähän se paljon itsensä kautta kertoi juttuja.... Vähän ehkä hurahtanut uskonnon puolelle jutuissaan, mutta ihan kelpo äijä.
Kiminkistä mä en ole liiemmin seurannut, mutta Heikkisen juttuja aikuisiän diabeteksesta oon lueskellut ja jotain kolestrolilääkkeitä se myös vastusti... Ihan fiksua puhetta ja perusteltua...tais vaan lähtee lääkärioikeudet siltä...
Aaro Löf on nuori heppu, erittäin hyvät jutut ja vois tutustua sen juttuihin lisää. :o)Iku-Turso kirjoitti:
Onkohan NAL kyseessä?
Mene ja tiedä? Aika paranoidi äijä kuitenkin... Kyllä täällä kaikenlaiset kirjoittelee, että miks ei vois olla joku vakiokirjoittajistakin, mutta luultavasti kaheleita löytyy muitakin, kuin vaan jotkut hörhöt sinkut-palstalta...
Dissi kirjoitti:
No Hellsten puheli lapsuuden vaikutuksesta aikuis-iän ongelmiin. Kyllähän se paljon itsensä kautta kertoi juttuja.... Vähän ehkä hurahtanut uskonnon puolelle jutuissaan, mutta ihan kelpo äijä.
Kiminkistä mä en ole liiemmin seurannut, mutta Heikkisen juttuja aikuisiän diabeteksesta oon lueskellut ja jotain kolestrolilääkkeitä se myös vastusti... Ihan fiksua puhetta ja perusteltua...tais vaan lähtee lääkärioikeudet siltä...
Aaro Löf on nuori heppu, erittäin hyvät jutut ja vois tutustua sen juttuihin lisää. :o)Ihan tuossa viikko pari takaperin pisti silmääni netissä juttu Kiiminkisestä ja hänen vaimostaan. Silmäilin artikkelin jäniksenloikilla, mutta mielestäni heillä on takana suhde joka alkoi ihan nuoruudessa ja on edelleenkin täynnä rakkautta.
Tuollaiset ihmiset tietävät suhteista enemmän kuin elämänkoululaiset.Dissi kirjoitti:
Eikös veljet Kiminkinen ja Heikkinen olekin enemmän tutkineet kroppaa, kuin mieltä. Sitten jos verrattais vaikkapa Hellsteniin tai Löffiin, niin vois paukutella henskeleitään. :oD
Niin mutta mitås tuohon sanot "Jokainen on vastuussa omista tunteistaan..."? Tuo slogan kun palstalla profiloituu sinuun niin nyt olisi mielenkiintoista kuulla itse mestarin näkemys asiaan eli onko mielestäsi tässä(kin) tapauksessa nainen vastuussa omissa tunteistaan niin että se traumaperäinen stressireaktio onkin ihan oma vikansa eikä naaapurin hullun aiheuttama?
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta mitås tuohon sanot "Jokainen on vastuussa omista tunteistaan..."? Tuo slogan kun palstalla profiloituu sinuun niin nyt olisi mielenkiintoista kuulla itse mestarin näkemys asiaan eli onko mielestäsi tässä(kin) tapauksessa nainen vastuussa omissa tunteistaan niin että se traumaperäinen stressireaktio onkin ihan oma vikansa eikä naaapurin hullun aiheuttama?
Olisi aika johdonmukaista että tuo nainenkin vastaisi itse omista tunteistaan, siitähän jakamattomassa vastuussa kuitenkin on lopulta kyse.
Iku-Turso kirjoitti:
Veikkaan ettei tuokaan julma nainen tarjonnut reikäänsä miespolon käytettäväksi..Tuossa semmoinen tyypillinen tapaus jossa pilluttomuus aiheutto hullun hyökkäyksen. Ätmiltä näyttää ja itsekin oli perustellut hyökkäystä naisen kaipuulla: :
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201703092200083005
https://mvlehti.net/2017/06/23/valokuvissa-tuomittu-teemu-kylmaaho-hakkasi-vasaralla-naisen-sairaalakuntoon/Iku-Turso kirjoitti:
Ihan tuossa viikko pari takaperin pisti silmääni netissä juttu Kiiminkisestä ja hänen vaimostaan. Silmäilin artikkelin jäniksenloikilla, mutta mielestäni heillä on takana suhde joka alkoi ihan nuoruudessa ja on edelleenkin täynnä rakkautta.
Tuollaiset ihmiset tietävät suhteista enemmän kuin elämänkoululaiset.No jokin syyhän se aina on, jos vuorovaikutussuhteet ei toimi. Kiminkisellä ja rouvalla on molemmilla palikat kohillaan, ainakin niin, että suhde toimii.
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossa semmoinen tyypillinen tapaus jossa pilluttomuus aiheutto hullun hyökkäyksen. Ätmiltä näyttää ja itsekin oli perustellut hyökkäystä naisen kaipuulla: :
https://mvlehti.net/2017/06/23/valokuvissa-tuomittu-teemu-kylmaaho-hakkasi-vasaralla-naisen-sairaalakuntoon/Hyökkäsi kuitenkin todennäköisesti itseään iäkkäämmän ja tasottomamman kurpan kimppuun.
Kun kurppa oli saanut taistelun tuoksinassa miehen avautumaan hyökkäyksen syystä (naisen kaipuu l. pillun puute), niin kurppa olisi voinut tyydyttää miehen jolloin kaikki olisi ollut taas ookoo.Harmaaritari kirjoitti:
No hänen olis pitänyt ottaa omasta elämästään paremmin vastuu ja tehdä rikosilmoitus ja mahdollinen lähestymiskielto.
Tuo traumaperäinen stressihäiriö ei ole tunne tila vain, vaan traumasta, jonka mies on aiheuttanut, on naiselle tullut tuo pelkotila. Mutta hänenkin on vastuullisesti se hoidettava itse pois, ei tuosta ukosta olis, eikä se muutenkaan sitä naiselta pois sais, vaikka kuinka on syyllinen. Että kyllä se jää ihan vain naisen vastuulle, kuten muutenkin uhrien jälkihoito jää uhrien itsensä vastuulle.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossa semmoinen tyypillinen tapaus jossa pilluttomuus aiheutto hullun hyökkäyksen. Ätmiltä näyttää ja itsekin oli perustellut hyökkäystä naisen kaipuulla: :
https://mvlehti.net/2017/06/23/valokuvissa-tuomittu-teemu-kylmaaho-hakkasi-vasaralla-naisen-sairaalakuntoon/Ätmit ei ilmeisesti ymmärrä, että "naisen iskeminen" ei tarkoita vasaralla sairaalakuntoon hakkaamista....
Dissi kirjoitti:
No hänen olis pitänyt ottaa omasta elämästään paremmin vastuu ja tehdä rikosilmoitus ja mahdollinen lähestymiskielto.
Tuo traumaperäinen stressihäiriö ei ole tunne tila vain, vaan traumasta, jonka mies on aiheuttanut, on naiselle tullut tuo pelkotila. Mutta hänenkin on vastuullisesti se hoidettava itse pois, ei tuosta ukosta olis, eikä se muutenkaan sitä naiselta pois sais, vaikka kuinka on syyllinen. Että kyllä se jää ihan vain naisen vastuulle, kuten muutenkin uhrien jälkihoito jää uhrien itsensä vastuulle.Ihanko tosissasi väität että poliisi muka olisi korviaan lotkauttanut tumppien heittelylle kun ei nykyään varkauksiakaan ala tutkimaan? Kuten myös lähestymiskiellon hakeminen ("Mitä lähestymiskiellon hakeminen maksaa. Lähestymiskiellon hakemisesta peritään 260 euron maksu (tilanne 2019). Maksu peritään vain siinä tapauksessa, että hakemus hylätään."), moneyt for nothing koska hulluilla on tässä maassa paremmat oikeudet kuin oikeilla ihmisillä (" ei sitä voi kotoaan häätää"). Minä väitän että noista ehdottamistasi ei olisi mitään hyötyä. Hyötyä olisi ollut ainoastaan siitä että käy kajauttamassa hullua pesäpallomailalla otsikkoon mutta sitä ei minusta voi heikolta naiselta vaatia.
Joo, kyllä nyt on tohtori väärässä, hullu on kaikesta tuossa vastuussa eikä minusta sitä voim sysätä naisen harteille mitenkään.Harmaaritari kirjoitti:
Ihanko tosissasi väität että poliisi muka olisi korviaan lotkauttanut tumppien heittelylle kun ei nykyään varkauksiakaan ala tutkimaan? Kuten myös lähestymiskiellon hakeminen ("Mitä lähestymiskiellon hakeminen maksaa. Lähestymiskiellon hakemisesta peritään 260 euron maksu (tilanne 2019). Maksu peritään vain siinä tapauksessa, että hakemus hylätään."), moneyt for nothing koska hulluilla on tässä maassa paremmat oikeudet kuin oikeilla ihmisillä (" ei sitä voi kotoaan häätää"). Minä väitän että noista ehdottamistasi ei olisi mitään hyötyä. Hyötyä olisi ollut ainoastaan siitä että käy kajauttamassa hullua pesäpallomailalla otsikkoon mutta sitä ei minusta voi heikolta naiselta vaatia.
Joo, kyllä nyt on tohtori väärässä, hullu on kaikesta tuossa vastuussa eikä minusta sitä voim sysätä naisen harteille mitenkään.No pakko se on vaan ihmisen jotenkin selittää viranomaisille, että mitä tapahtuu. Ja tuntuihan tuossa naapuritkin tietävän. Myös talonyhtiö on velvollinen puuttumaan...
No vastuussa omista teoistaan, sikälimikäli syyntakeetonta voi mitenkään vastuuttaa mistään. Mutta nainen ei pääse traumoistaan kun käymällä itse läpi tilanne itsensä kanssa. Voi siihen saada apua ammattilaisilta, mutta itse se työ itsensä kanssa on tehtävä ja siitä vastuu on naisella itsellään.... voihan tuota jäädä loppuelämäkseen märehtimäänkin ja mitä iloa siitä kenellekkään on, vähiten itselleen.Dissi kirjoitti:
No pakko se on vaan ihmisen jotenkin selittää viranomaisille, että mitä tapahtuu. Ja tuntuihan tuossa naapuritkin tietävän. Myös talonyhtiö on velvollinen puuttumaan...
No vastuussa omista teoistaan, sikälimikäli syyntakeetonta voi mitenkään vastuuttaa mistään. Mutta nainen ei pääse traumoistaan kun käymällä itse läpi tilanne itsensä kanssa. Voi siihen saada apua ammattilaisilta, mutta itse se työ itsensä kanssa on tehtävä ja siitä vastuu on naisella itsellään.... voihan tuota jäädä loppuelämäkseen märehtimäänkin ja mitä iloa siitä kenellekkään on, vähiten itselleen.Ei vaan viranomaiset pitää pitää pimennossa, nehän muuten sais selville kuka sen hullun kävi kommandopipo päässä mukiloimassa sairaalakuntoon :)
Joo no minä luulen että niistä traumoista paranee ajan kanssa ihan ilman mitään vastuunottosyyllistämisiäkin jos on parantuakseen. Itseasiassa voi vaan pahentaa tilannetta jos joutuu syyllistämään itseään tyyliin "mitä olisin voinut tehdä toisin" kun ei kuitenkaan olisi voinut.Harmaaritari kirjoitti:
Ei vaan viranomaiset pitää pitää pimennossa, nehän muuten sais selville kuka sen hullun kävi kommandopipo päässä mukiloimassa sairaalakuntoon :)
Joo no minä luulen että niistä traumoista paranee ajan kanssa ihan ilman mitään vastuunottosyyllistämisiäkin jos on parantuakseen. Itseasiassa voi vaan pahentaa tilannetta jos joutuu syyllistämään itseään tyyliin "mitä olisin voinut tehdä toisin" kun ei kuitenkaan olisi voinut.No ei se enää nykyään kannata. Mutta viranomaisia pitää pommittaa... samoin naapureita pyytää apuun, sekä talonyhtiötä.
Sepä siinä onkin, että kun ottaa itse vastuun, tietää, ettei tuommoisille voi mitään. Mutta ei siinä kannata itsensä takia jäädä makaamaan maahan. 😊💪Dissi kirjoitti:
No ei se enää nykyään kannata. Mutta viranomaisia pitää pommittaa... samoin naapureita pyytää apuun, sekä talonyhtiötä.
Sepä siinä onkin, että kun ottaa itse vastuun, tietää, ettei tuommoisille voi mitään. Mutta ei siinä kannata itsensä takia jäädä makaamaan maahan. 😊💪Olisiko vastuu taloyhtiön osakkailla, hallituksella, vai peräti isännöitsijällä tai huoltoyhtiöllä?
Käsittääkseni noista kenelläkään ei ole mitään järjestyksenpitoon vaadittavia valtuuksia...ellei noissa ole sitten joku poliisi mukana.Iku-Turso kirjoitti:
Olisiko vastuu taloyhtiön osakkailla, hallituksella, vai peräti isännöitsijällä tai huoltoyhtiöllä?
Käsittääkseni noista kenelläkään ei ole mitään järjestyksenpitoon vaadittavia valtuuksia...ellei noissa ole sitten joku poliisi mukana.No kyllä isännöitsijälle voi tehdä valituksia ja tämä laitttaa ne tälle asukkaalle varoituksena. Jopa osakeyhtiössä on talonyhtiön mahdollista ottaa osake haltuun, jos osakas tai hänen vuokralainen ei usean varoituksen jälkeen osoita häiriökäyttäytymisen loppumista.
Kyllä talonyhtiöissä on yhtiösäännöt, mitä hallituksen ja isännöitsijän on valvottava toteutumasta. Talonyhtiölaki jo vaatii tiettyihin perussääntöihin, mutta talonyhtiössä voi olla myös tämän lain ohittavia tiukennuksiakin, jos kaikki osakkaat on siitä yksimielisiä ja siitä on tehty jonnekin rekisteriin ilmoitus.Dissi kirjoitti:
No kyllä isännöitsijälle voi tehdä valituksia ja tämä laitttaa ne tälle asukkaalle varoituksena. Jopa osakeyhtiössä on talonyhtiön mahdollista ottaa osake haltuun, jos osakas tai hänen vuokralainen ei usean varoituksen jälkeen osoita häiriökäyttäytymisen loppumista.
Kyllä talonyhtiöissä on yhtiösäännöt, mitä hallituksen ja isännöitsijän on valvottava toteutumasta. Talonyhtiölaki jo vaatii tiettyihin perussääntöihin, mutta talonyhtiössä voi olla myös tämän lain ohittavia tiukennuksiakin, jos kaikki osakkaat on siitä yksimielisiä ja siitä on tehty jonnekin rekisteriin ilmoitus.Isännöitsijällä ei ole valtuuksia järjestyksenvalvontaan, se on kyllä poliisin toimialaa. Siinä olet oikeassa, että isännöitsijä voi tietenkin antaa varoituksia, ja sitä kautta tilannetta voidaan viedä kohti häätöä, mutta ne vaatisivat asukkaiden ilmoituksia jotka tässä kohtaa taisivat jäädä tekemättä.
Taloyhtiö voi varoitustilin täytyttyä tehdä häätöpäätöksen, mutta tällaisissa tilanteissa sen täytäntöönpano voi olla taloyhtiölle tekemätön paikka ja vaatisi poliisin voimakeinoja.Iku-Turso kirjoitti:
Isännöitsijällä ei ole valtuuksia järjestyksenvalvontaan, se on kyllä poliisin toimialaa. Siinä olet oikeassa, että isännöitsijä voi tietenkin antaa varoituksia, ja sitä kautta tilannetta voidaan viedä kohti häätöä, mutta ne vaatisivat asukkaiden ilmoituksia jotka tässä kohtaa taisivat jäädä tekemättä.
Taloyhtiö voi varoitustilin täytyttyä tehdä häätöpäätöksen, mutta tällaisissa tilanteissa sen täytäntöönpano voi olla taloyhtiölle tekemätön paikka ja vaatisi poliisin voimakeinoja.Sitä kautta se lähtee. Jos talonyhtiö sääntöihin vedoten lunastaa asunnon, sen tuleekin viimekädessä poliisi hoitamaan, kun se on sama kuin omaisuuteen kajoaminen.
Dissi kirjoitti:
Sitä kautta se lähtee. Jos talonyhtiö sääntöihin vedoten lunastaa asunnon, sen tuleekin viimekädessä poliisi hoitamaan, kun se on sama kuin omaisuuteen kajoaminen.
Taloyhtiöltä puuttuu tuomiovalta, ja osakas voi riitauttaa asian. Pahimmassa tapauksessa asiaa puidaan oikeudessa.
Tuollaisen hullun kanssa ei olisi ehkä mahdollista sopia asiaa hyvässä järjestyksessä.Iku-Turso kirjoitti:
(Miehellä ei ollut kyse tunnereaktioista, vaan mielenterveysongelmasta jonka nainen aiheutti toiminnallaan).Huumeiden käyttö laukaisee spykoosin.
Iku-Turso kirjoitti:
Taloyhtiöltä puuttuu tuomiovalta, ja osakas voi riitauttaa asian. Pahimmassa tapauksessa asiaa puidaan oikeudessa.
Tuollaisen hullun kanssa ei olisi ehkä mahdollista sopia asiaa hyvässä järjestyksessä.Kts. Tuosta....
https://www.aamulehti.fi/a/200604329
Ihan on lainvoimaista touhua...Dissi kirjoitti:
Kts. Tuosta....
https://www.aamulehti.fi/a/200604329
Ihan on lainvoimaista touhua..."Jos osakas tai asukas katsoo haltuunottopäätöksen olevan perusteeton, hän voi nostaa asiasta moitekanteen. Jos kannetta ei nosteta määräajassa, päätös on lainvoimainen."
Viittasin tuohon kun mainitsin ettei taloyhtiöllä ole tuomiovaltaa. Jos osakas ei ole kyvykäs ymmärtämään että purkuperuste täyttyy, niin sitten haetaan tuomio tuomioistuimelta.
Ylipäänsä ihmisten tulisi kaikissa tilanteissa olla ensisijaisesti poliisiin yhteydessä silloin kun puhutaan väkivallasta ja sillä uhkaamisesta. Myös tuo taloyhtiön asunnon haltuunottopäätöksen kriteerien täyttyminen on helpompi osoittaa kun oikeuteen tuodaan ihan mustaa valkoisella siitä että partio on joutunut käymään hakemassa hörhö vaikka kolme kertaa putkaan häiriökäyttäytymisestä. Tuomioistuimen ei tarvitse punnita näytön vahvuutta sen enempiä.Iku-Turso kirjoitti:
"Jos osakas tai asukas katsoo haltuunottopäätöksen olevan perusteeton, hän voi nostaa asiasta moitekanteen. Jos kannetta ei nosteta määräajassa, päätös on lainvoimainen."
Viittasin tuohon kun mainitsin ettei taloyhtiöllä ole tuomiovaltaa. Jos osakas ei ole kyvykäs ymmärtämään että purkuperuste täyttyy, niin sitten haetaan tuomio tuomioistuimelta.
Ylipäänsä ihmisten tulisi kaikissa tilanteissa olla ensisijaisesti poliisiin yhteydessä silloin kun puhutaan väkivallasta ja sillä uhkaamisesta. Myös tuo taloyhtiön asunnon haltuunottopäätöksen kriteerien täyttyminen on helpompi osoittaa kun oikeuteen tuodaan ihan mustaa valkoisella siitä että partio on joutunut käymään hakemassa hörhö vaikka kolme kertaa putkaan häiriökäyttäytymisestä. Tuomioistuimen ei tarvitse punnita näytön vahvuutta sen enempiä.Totta. Eipähän se haittaakaan. Mutta kyllä ihminen saa puoliaan pitää. Ja löytyy se järjestys kahelimmallekin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä minä luulen että tuossa hullu oli hullu valmiiksi ja nainen vain sattui sen naapuriksi. Kaupunkien vuokrataloissa noita hulluja helposti varmaan sattuu nappureiksi jos on huono tuuri ja luulen että juuri kukaan ei tee mitään asialle ennen kuin tapahtuu jotain isompaa. Kerran yksi baarissa jututtumani nainen kertoi vastaavasta menosta, sillä taisi olla niitä hulluja naapureita vielä useampi ja vielä muutama alkoholistinarkkari päälle. Kävi kyllä vähän sääliksi varsinkin kun naisella on rajollisemmat keinot hoitaa tilanne, mies pystyy ainakin jotain tekemään vaikka nykyään kyllä saakin olla tarkkana ettei hullulla ole kuvaus päällä silloin kun menee sille antamaan kurinpalautusta ja neuvoja siitä kuinka yhteisössä tulee elää:
" Lisäksi mies kuvasi naista, kun tämä oli parvekkeellaan tai viemässä roskia. "Meikän tapauksessa Euran Viljakainen (Latotie 12) oli hullu jo muuttaessamme Latotie 10:een. Sekä hän että Latotie 8:n Rajala heittivät tumppeja ja roskia tontillemme. Jompi kumpi kävi irrottamassa myös peltikaton pultteja, jotta tulee hometalo ("tarvitset T3:n puutteen" Euran demarit ja SatSHP). Rajalan kakarat juoksivat tontillamme kissojen kanssa ilman maanomistajan lupaa ja Toivosen kakarat heittivät soraa autonlasia ja talon ikkunoita päin. Toivosen ja Kulmalan kakarat myös tunkeutuivat autooni. Onneksi sireenit alkoivat soimaan, niin näin tekijät. Kerran Viljakainen raiskasi meikäläisen, mutta onneksi ei tullut jälkikasvua.
Näin ollen Viljakainen, Toivoset ja Rajalat eivät ole koskaan avanneet Suomen lain Laki & Asetus naapuruussuhteista, joten heillä on puutteellinen sanavarasto. He ovat filologisessa kehityksessä 1-vuotiaan kehitysasteella.
Poliisihallitus (kokoomusjohtoinen) ja SatSHP (SDP-johtoinen, tiivis yhteys CIA:han) suosivat rikollisuuden lisääntymistä ja harjoittavat mytomaniaa, joten rekrytoinnissa suositaan mielisairaita.
Pah
Tollasia on Helsingin liikennekulttuuri täynnä. Parasta on vain vain huitoa lujempaa.
Se toimii aina.
(Naurua)- Anonyymi
Niuvanniemi oli oikea paikka tälle. Mut tällaisia tapauksia, kun voitais ennakoiden hoitaa pois muita häiritsemästä (visio). Liian paljon ehti tapahtua asioita, ennenkuin siihen reakoitiin. Näihin pitäisi voida reakoida akuutimmin. Toi kundihan olis narahtanut palikkatesteissä heti.
Mun mutsin naapurit sai kyllä kärsiä, sen jälkeen kun se sairastui..tai pikkuhiljaahan se tuli.
Mutsi esim luuli, että sen alakerrassa asuva naapuri kävi öisin soittelemassa sen ovikelloa. No kostoksi mutsi sitten huudatti telkkaria ja piti poraa päällä lattialla pörisemässä..
Muistan kun käytiin ukon kanssa tyhjentämässä sen asuntoa, kun mutsi huom pääsi hoitoon, niin kyllä ne naapurit heti tiesi mistä on kyse. Poliisitkin siellä usein kävi, tosin siksi että mutsi itse ne soitti..ja sitten ne soitti mulle. Ja hohhoijaa..
Mun mielestä sosssu on tosi lepsu. Yksilönoikeudet voittaa...Miehellä on psykoosi joka johtuu huumeiden käytöstä josta seurasi kaikki noi toiminnat.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/oppaat/mielenterveys_puheeksi/Pages/psykoosi.aspx- Anonyymi
Kerrostaloasuminen on sitten aina välillä niin helvetin ihanaa. Naapureitaan ei voi valita, niinkuin ei vankilassakaan. Skitsofreenikot, sosiopaatit, narkkarit, koiranomistajat, kolistelijat, ryyppyremmit, narkkarit... aah.
- Anonyymi
Unohtamatta narsisteja, sadisteja ja psykopaatteja.
"Miks hoitsuiks ja skoudeiks valikoituu just sadistit ja psykopaatit?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtamatta narsisteja, sadisteja ja psykopaatteja.
"Miks hoitsuiks ja skoudeiks valikoituu just sadistit ja psykopaatit?"Vallan takia, sitä en tiedä kuinka iso ongelma yleisesti on noissa ammateissa. Voi olla ihan hyväkin, että poliisien joukossa on muutama psykopaattikin, kunhan vain pysyvät lain oikealla puolella.
- Anonyymi
Sellaista se on.
Naapuritalon mielenterveysrajoitteinen hakkasi pari poikaa ja niin sen sitten poliisi vei pois.
Viikon päästä nainen tuli takaisin ja kuristi seuraavaa jullia.
Ja seuraavan viikon jälkeen taas takaisin.
Sellaista se on, Suomen oikeus- ja avohoitovaltiossa.- Anonyymi
Näin on. Hauskaa, että useimmat suomalaiset eivät tunnu tajuavan kuinka monen naapurissa tai samassa rapussa asuu entinen/nykyinen tuomittu ammattirosmo, väkivaltarikollinen, tappaja tai raiskaaja. Tai väkivaltainen mt-potilas.
Normi itsekkäät kusipäät vielä päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Hauskaa, että useimmat suomalaiset eivät tunnu tajuavan kuinka monen naapurissa tai samassa rapussa asuu entinen/nykyinen tuomittu ammattirosmo, väkivaltarikollinen, tappaja tai raiskaaja. Tai väkivaltainen mt-potilas.
Normi itsekkäät kusipäät vielä päälle.Onneksi vapautettujen rikollisten rikosten uusintaprosentti on vain sellaiset 40-60% rikostyypistä ja tarkasteluajanjaksosta riippuen.
Ihan perus kauraa kun asuu tuolla kunnan vuokralähiössä..
Kyllä se hulluki siitä asettuu kun käy vähän karjahtamassa.
Suomessa on hyvin vaikea mennä poliisille tollasissa jutuissa...
Sun pitää kuolla ekaksi. :D- Anonyymi
Niissä nyt erityisesti, mutta ihan missä tahansa missä voit joutua riitoihin naapurin kanssa.
Ja todellakin väkivaltaisen sosiopaatin tai välinpitämättömästi pidetyn agressiivisen koiran uhri on se joka saa luvan muuttaa pois ja taipua. Tai tosiaan kuolla pois ensin.
Järkyttävää. Voiko tuo olla edes totta :(
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1563352Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582667Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492584- 1332487
- 241903
- 241721
- 301636
- 1741590
- 381293