Erosin kirkosta

Olen vielä toistaiseksi Luterilaisen kirkon pappi. Tänään erosin kirkosta ja se tietää työsuhteeni päättymistä kun asia valkenee työnantajalleni. Olen tänään suorittanut kasteen ja iltapäivällä on häät. Tein päätöksen, että vielä kun on palveluksia suoritettavana tulen julistamaan tiukkaa evankeliumia. Synti on syntiä ja olen kyllästynyt kirkon hyssytykseen. Olen oppinut inhoamaan luterilaista kirkkoamme. Sen suunta on täysin muuttunut ja se on kadottanut Kristuksen. Naispappeus on tuhonnut kirkkomme ja kaiken hyväksyvä rakkauden saarnaaminen on tehnyt ihmisistä välinpitämättömiä. Välinpitämättömyys johtaa helvettiin. Jätän kirkon vakaasti päättäen tuoda kaiken valoon. Salaisuuksien ja supinoiden aika on ohi. Paljon on asioita verhojen takana joista seurakuntalaiset ei tiedä. Kirkkoherrat hymyilee mutta touhuavat yhtä sun toista ovien takana.

68

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ok. Minäkin erosin kirkosta, koska lapseni ei sopinut tilan puutteen vuoksi rippikoululeirille. Sanottiin vaan, että voihan sen myöhemminkin käydä. Jäi käymättä.

• On niitä aikuisripareitakin.

• Anonyymi

No tuossapa peruste erota!
        Ehkäpä teit oikeinkin.

• Anonyymi

Meillä jätettiin lapset kastamatta aikoinaan, kun ne olivat niin pieniä, ettei niillä ollut vielä kykyä ymmärtää asiaa.

-eki

• Anonyymi

Osmo Tiililä teki saman ratkaisun muistaakseni vuonna 1962.
      Siihen aikaan se oli liki ennen kuulumatonta.

s-seutulainen

• Vuonna 1967 Tiililä yritti sitten päästä katolisen kirkon jäseneksi tietyin ehdoin, joihin silloinen Helsingin katolinen piispa ei kuitenkaan suostunut.

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Vuonna 1967 Tiililä yritti sitten päästä katolisen kirkon jäseneksi tietyin ehdoin, joihin silloinen Helsingin katolinen piispa ei kuitenkaan suostunut.

Niinhän tuo teki, mutta ei myöskään enää koskaan liittynyt takaisin ev.lut.kirkkoon.
        Jos Tiililä näkisi tämän päivän tilan mikä Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa vallitsee, ei hän silmiään ja korviaan uskoa saattaisi.

s-seutulainen

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Vuonna 1967 Tiililä yritti sitten päästä katolisen kirkon jäseneksi tietyin ehdoin, joihin silloinen Helsingin katolinen piispa ei kuitenkaan suostunut.

Kävitkö jo aamupaskalla? Kai pyyhit tuohon lippuun, joka näkyy profiilissasi?

• Usko sinulla sentään säilyi? Miksi usko meni kirkkoon? Itse näen, että naispappeuden vastukselle ei ole riittäviä perusteluja? Sen sijaan homojen kirkossa ei-vihkimiselle taitaa olla perusteita Raamatussa? Itse mahdollisesti eroan kirkosta sitten, kun samaa sukupuolta olevia siellä vihitään kirkon siunaamina kirkon tiloissa.

• Anonyymi

Jeesus oli homo etkö sitä tiennyt.

• Anonyymi

mene sitten sinne tiukempaan luterilaiseen porukkaan missä ei ole naisia. Muuten epäilen sua trolliksi. Et osaa edes kirjoittaa oikein luterilainen kirkko

• Ap on trolli eli fundis.

• Anonyymi

Ei avaaja mikään pappi ole. Mitätön trolli vain. 😁😁😁

• Anonyymi

Ootko ite naispappi?
        Valhetta tulee kuin suoraan pakanapapittaren oman herran / profeetan suusta.

• Ilmiselvä trollihan tuo on. Kirjallinen ilmaisukyky on kuin laitalahkolaisen näppäimistöltä lähtöisin joten sellainen luultavasti onkin....

• Anonyymi

Poltetaan trolli roviolla kuten menneinä aikoina.

• Anonyymi

Hienoa! Siinäpä suoraselkäinen, aito kristitty, aitoluterilainen pappi!
      Luther itse varmasti tulisi kättelemään, jos voisi. 🙂

ONNITTELUT! 💐

Liittytkö ehkä Lähetyshiippakuntaan tai Tunnustukselliseen luterilaiseen kirkkoon? 🙂

Vaikk' täyttyisikin maailma nyt valheen enkeleistä,
      Niin pimeys ei kuitenkaan voittoa saisi meistä.
      Ne raivotkohot vaan ja syöskööt kiukkuaan,
      Ne saanehet jo on Herralta tuomion,
      Ne yksi Sana kaataa.

Se Sana seisoo vahvana, ne ei voi sitä kestää.
      Kun kanssamme on Jumala, ken meiltä voiton estää?
      Vaikk' veis' he henkemme, osamme, onnemme,
      Ne heidän olkohot, vaan meidän iät' on
      Jumalan Valtakunta!
      *

• Anonyymi

Kirkosta eroaminen naispappeuden ja homojen vihkimisen vuoksi ei tunnu kestävältä. Jeesus nimenomaan ajaisi teidät pois temppelistä farisiulaisuuteen vedoten. Jeesus sanoisi "Tulkaa kaikki kirkkoon". KIrkko kuuluu kaikille! Avatkaa silmänne vanhoilliset ja toivottakaa kaikki kirkkoon!

• Anonyymi

Kaikki ovat tervetulleet kirkkoon, mutta se ei tarkoita sitä että syntiä pitäisi suosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ovat tervetulleet kirkkoon, mutta se ei tarkoita sitä että syntiä pitäisi suosia.

Jeesus sanoi langenneelle naiselle: "Mene, äläkä enää täst'edes syntiä tee."

Naispapittaret, synnillisessä toiminnassaan, eivät tästä Jeesuksen sanasta piittaa.

Jeesuksen opetuslapset, apostolit, papit olivat kaikki miehiä. Maria Magdalena ei ollut apostoli, pappi, mutta Jeesuksen seuraaja.

Jotkut naiset Kirkossa ovat hylänneet Jeesuksen seuraamisen, mutta sen sijaan itse ryhtyneet / tekeytyneet "papeiksi", joita he Jumalan edessä eivät tietenkään ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi langenneelle naiselle: "Mene, äläkä enää täst'edes syntiä tee."

Naispapittaret, synnillisessä toiminnassaan, eivät tästä Jeesuksen sanasta piittaa.

Jeesuksen opetuslapset, apostolit, papit olivat kaikki miehiä. Maria Magdalena ei ollut apostoli, pappi, mutta Jeesuksen seuraaja.

Jotkut naiset Kirkossa ovat hylänneet Jeesuksen seuraamisen, mutta sen sijaan itse ryhtyneet / tekeytyneet "papeiksi", joita he Jumalan edessä eivät tietenkään ole.

>>Naispapittaret, synnillisessä toiminnassaan, eivät tästä Jeesuksen sanasta piittaa.<<
        Jaha, osoitatko yhdenkin nykypäivän miehen joka täyttää Raamatulliset vaateet esimerkiksi nuhteettomuudesta.
        Itse en ole puhtaasti Raamatullisesti toimivia ihmisiä vielä tavannut, tai edes kukaan ei ole vielä kyennyt/uskaltanut sellaisia osoittaa. Jos siis puhtaasti Raamatullinen peruste pappeudelle asetetaan, niin nykypäivän pappeus ja kaikenlainen uskonnollinen toiminta tulisi kieltää lailla ihmisille vaarallisena.

Palstan aitoina todellisina uskovina esiintyvät ovat tuoneet julki ettei muulla kuin heidän tavallaan uskovat ja hyväksymillään rituaaleilla toimivat ihmiset ovat taivaan perillisiä - kaikkien muiden joutuessa ikuiseen kidutukseen.

• Anonyymi

Tietoinen valinta sinulta aloittaja, voitko vielä kertoa miten perustelet päätelmäsi:
      >>Naispappeus on tuhonnut kirkkomme ja kaiken hyväksyvä rakkauden saarnaaminen on tehnyt ihmisistä välinpitämättömiä.<<

• Anonyymi

Ehkä esitettyyn näkemykseen Kirkon nykytilasta vaikuttajana onkin ollut aloittaja itse naisia vihaavien ajatusveljiensä kanssa ja aika näyttää millaiseen tilaan joutuvat ne yhteisöt joihin hän päättää liittyä.
        Oikeaa lähimmäisenrakkautta osoittaa mielestäni kyllä aloittajan henkilökohtainen päätös olla yrittämättä muuttaa Kirkkoa ja sen jäseniä oman ajatusmallinsa mukaiseksi, yksikään tämän päivän uskonnollisista ihmisistäkään ei vaikuta kovinkaan Raamatulliselta joten Raamattuun vetoaminen kyseisen päätöksen osalta tuskin kuvastaa todellista syytä esitettyyn Kirkon tilaan.

• Anonyymi

Loistava päätös Ap:ltä. Uskon, että se oli kaikin puolin hyväksi sinulle lähteä pois siitä Raamatun vastaisesta, setalaisesta, maallistuneesta ja pappien piilosyntien täyttämästä kirkosta.

Koet varmaan sitten puhtautta ja vapautta Pyhässä Hengessä kun voit jättää koko saastan taakse ja aloittaa Jeesuksen kanssa uusi elämä!

• Taitaa tosiaan olla feikki, sillä profiilikin on poistettu.

• Anonyymi

No, on ehkä poistanut tietonsa, tämä ei tarkoita, että olisi trolli.

• Anonyymi kirjoitti:

No, on ehkä poistanut tietonsa, tämä ei tarkoita, että olisi trolli.

Trollit juuri tekevät tätä. Perustavat proofiileja, käyvät tekemässä aloituksia, joissa ei tarkoituskaan ole osallistua keskusteluun. Sitten poistavat ja tekevät lisää uusia.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Trollit juuri tekevät tätä. Perustavat proofiileja, käyvät tekemässä aloituksia, joissa ei tarkoituskaan ole osallistua keskusteluun. Sitten poistavat ja tekevät lisää uusia.

Pappi joka todetaan vääräuskoiseksi saa kivittää.
        Pelottaako häkissä polttaminen.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Tämähän taitaa olla hyvä kaverisi dogmatikos, trolli tosiaankin.
        Käyttää samoja ilmaisuja, sekä _ viivaa näin, kuten pirkko_kuulolla, ville_pappi, uskova_homo jne....

• Anonyymi

KR 1933/-38 2Joh 1:9-11
      Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa,
      hänellä ei ole Jumalaa;
      joka siinä opissa pysyy,
      hänellä on sekä Isä että Poika.

Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia,
      niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi,
      joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

• Anonyymi

Päästitte hiekkakansan sisään ja sitten valitatte.

• Typerä trolli.

• Anonyymi

Mitä pappi voi tehdä siinä vaiheessa, kun usko katoaa tai omat uskomukset ovat ristiriidassa kirkon muiden pappien uskon kanssa? Joskus oma ylpeys on nieltävä perheensä toimeentulon vuoksi.

Suoraviivaista on tietenkin erota, mutta ymmärrän myös niitä, jotka jatkavat pappina. Joskus pappi, joka vain vetää seremoniat rutiinilla ja on ihmisille läsnä ihmisenä voi olla parempi kuin uskonnollisen kiihkon vallassa oleva pappi.

Minulta löytyy todella vähän sympatiaa aloittajan kaltaisille papeille, jotka jättävät kirkon omien äärikonservatiivisten asenteitensa vuoksi. Naisten syrjintä työpaikalla taitaa nykyisin olla laitonta kirkonkin piirissä.

• Onhan ne Jeesuksen seuraajat nähty, maailma on antisemitismia täynnä. Mikä Messias se sellainen on, joka vihaa panee kylvämään.

Pelastaa ja puolustaa piti.

• Anonyymi

Sellainen Messias, jonka juutalaiset tapattivat mutta joka kelpasi kuitenkin gojimeille Pelastajaksi, ei Itse kylvä vihaa.

Mutta tuon lajin juutalaiset lässyttäjät kuin itse olet, jatkuvasti kristittyjen ja Herramme pilkkaajat, kristittyjen perään huutelevat, haistattelevat, elävät ja kävelevät, kristittyjä kivittävät talmudit itse ovat kylväneet ja kylvävät vihan itseään vastaan.

Kuinkahan monta entistä Israelin ystävää olet fari.g ihan itse käännyttänyt juutalaisia vastaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen Messias, jonka juutalaiset tapattivat mutta joka kelpasi kuitenkin gojimeille Pelastajaksi, ei Itse kylvä vihaa.

Mutta tuon lajin juutalaiset lässyttäjät kuin itse olet, jatkuvasti kristittyjen ja Herramme pilkkaajat, kristittyjen perään huutelevat, haistattelevat, elävät ja kävelevät, kristittyjä kivittävät talmudit itse ovat kylväneet ja kylvävät vihan itseään vastaan.

Kuinkahan monta entistä Israelin ystävää olet fari.g ihan itse käännyttänyt juutalaisia vastaan?

Oletteko te oikeita ystäviä, kun sanotte, " juutalaiset tapattivat."

Tuo ei ole edes kekiaikaista vaan vielä vanhempaa, eli evankelista vihalietsontaa.
        Kaikki juutalaiset kaikkina aikoina muka syyllisiä.

Epäoikeudenmukaista hullutusta, mielenvikaista.

• Soffiina oikees täs

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Soffiina oikees täs

Niin oikeassa että se viesti poistettiin. Totuutta ei saa osoittaa ja todistaa. Videollahan valittu kansa ihan itse puhui! Onko tämä nyt antisemitismiä? Estää puheenvuoro juutalaisilta???!

Kuten olemme elämässä oppineet, solvausten, pilkan, herjan, valheiden suunta, etenkin tänä päivänä, on luvallisesti varsin yksisuuntaista.

Saman, takaisin lähettäjälle palautusta kutsutaan rasismiksi ja se on ehdottomasti kiellettyä.

Minua on monesti jopa ihan oikeilla kivillä kivitetty. Mutta heitäpä pari kiveä takaisin, laki ei tällaista vuoropallottelua suvaitse.

Kristityn on vaan tyydyttävä uljaasti keräämään kivet. Kärsiväthän alkukirkon pyhät marttyyritkin, Perpetua ja Felicitaskin, muiden mukana. Minulla vaan ei ole niin armollista mieltä. Jossain tulee raja ja se raja tuli, ei roomalaisella vaan juutalaisella foorumilla, niinqu muistat.

Lensi päähän yksi kivi liikaa ja koiraakin alempi goj ei enää antanutkaan anteeksi.

• KTS kirjoitti:

Soffiina oikees täs

Onko sillä vielä juutalaiset juuret ?

• Mikä lien evankeljumin salalaisuus,jos kirkoska eroaa.

• Anonyymi

Voisitko toistaa? 🤨

• Anonyymi kirjoitti:

Voisitko toistaa? 🤨

Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.
        Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. Ef.5:32
        Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa kaikkia tottelemattomia.

• Anonyymi

Luther-säätöön kiireesti. Sinne kuulut.

• " Mikä lie evankeliumin salaisuus. "

Sen piti vahvistaa isille annetut lupaukset, Ei varastaa niitä itselleen.

"Mikä on ristin salaisuus ? "

Ristin salaisuus, jos sodasta puhutaan tarkoittaa ristitulta, eli piiritetään ja tulitetaan ristiin. Hiivitään selustaan ja tulitetaan edestä ja takaa. Se on sotatekninen salaisuus, joka ei enää ole salaisuus.

Hengellisesti se tarkoittaa sanoilla syömistä ristiin, rastiin. Kuten nämme Israelin ja juutalaisten kohdalla, kristityt toisella puolella ja muslimit toisella puolella ampumassa haukkuja ja rakettejakin.

Ja kaikki ikäänkuin 'naulittuna' osaansa. Miten sen purkaa ja kuka sen purkaa, jos eivät haukkujat itse huomaa koiramaisuuttaan. Voiko koulutetun koiran kesyttää ? Ymmärtääkö se itse lopettaa.

Miksei, jos se uudesti syntyy ihmiseksi.

• Anonyymi

Kiitos ilmoituksesta.

Terv. uudestisyntynyt, Kristusta tunnustava narttukoira, bath kelev. 👱‍♀️ = 🐺

• Hyvä trolli. Mutta siitä huolimatta iloinen asia aina kun joku eroaa valtion kirkosta.

• >Jätän kirkon vakaasti päättäen tuoda kaiken valoon. Salaisuuksien ja supinoiden aika on ohi. Paljon on asioita verhojen takana joista seurakuntalaiset ei tiedä. Kirkkoherrat hymyilee mutta touhuavat yhtä sun toista ovien takana.

Milloin tämä tapahtuu? Meneekö vielä kauan? Kyl määki tyhjä länkyttä osa.

• Anonyymi

Et muuta osaakaan kuin länkyttää tyhjää.

• Anonyymi

Pappi on paimen ja kaitsija. Papilla on erityisasema ja vastuu. Jos pappi ei voi sielussaan tunnustaa yhteisöä jossa joutuu toimimaan, Raamatun Sanaa seuraavaksi niin hän joko eroaa sellaisesta yhteisöstä tai jaksaa alkaa saarnata ja väitellä muiden kanssa. Mutta en voi sanoa, miten tällaisen kanssa pitää toimia. Jumala yksin tietää ja tutkii kunkin ihmisen.

• Anonyymi

Mikä tekee naisesta sopimattomaksi papin virkaan?
      Mies voi aivan yhtä hyvin olla sopimaton virkaan??
      Ellei vielä pahemmin??

• Anonyymi

Se tekee naisesta sopimattoman papin virkaan, että Jumala Itse ei ole häntä tähän virkaan kutsunut.

Hän, Jumala Itse antoi pappeuden vain miehille. Niille, jotka jo syntyivät munat jalkojen välissä. Jumalaa ei hämätä millään setalaisten sepustuksilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tekee naisesta sopimattoman papin virkaan, että Jumala Itse ei ole häntä tähän virkaan kutsunut.

Hän, Jumala Itse antoi pappeuden vain miehille. Niille, jotka jo syntyivät munat jalkojen välissä. Jumalaa ei hämätä millään setalaisten sepustuksilla.

Juuri kutsumus unohdetaan ja selitellään tasa-arvolla ja yhdenvertaisuudella. Ei tasa-arvo merkitse samoja töitä vaan Jumala ihmisen luojana tietää, mitä tekoa olemme ja mihin kykenemme. Mies ja nainen luotiin erilaisiksi, jotta he täydentävät toisiaan. Ei synnytystäkään annettu miehille vaan naisille. Kun luotettaisiin jumalalliseen järjestykseen, olisi vähemmän ongelmia. Mies luotiin suojelemaan perhettä ja ulkoisia toimintoja varten, siis ulkoministeriksi ja nainen lasten kasvattajiksi ja perheen sisäministeriksi. Mitä siitä tulisi, jos hallituksessa ulko- ja sisäministerit tuppautuisivat toistensa tontille, tasa-arvoon vedoten.

Tällä en tarkoita, että naisen paikka on ehdottomasti kotona, tietenkin on perheitä, jossa molempien palkka tarvitaan elinkustannuksiin, mutta naisten väärä asenne itsensä kehittämiseen ja kotityöt tylsyytenä nähden kertoo rikkoutuneesta ymmärryksestä luomistyön merkityksestä. Naisten panos perheen kasvatustehtävässä on tärkeää yhteiskunnan terveen kehityksen mahdollistajana. Perheiden pahoinvointi näkyy kouluissa lasten pahoinvointina.

Miesten ja naisten erot näkyy hyvin esim. politiikassa. On naisia, joiden ei kuuluisi olla siinä työssä, kun ei logiikka ja ymmärrys aina riitä hallitsemaan kokonaisuuksia. Poikkeuksia tietenkin on.

- ymmärrystä

• Anonyymi kirjoitti:

'Hän, Jumala Itse antoi pappeuden vain miehille.'

Missä hän tämän annon teki?

Nguyen Van Thieu

• Anonyymi

Muistaakseni sanoi joskus, että 8.

• Mihet ja naiset ovat erilaisia.

Siitä kertoo eräs kytäntö, joka aikoinaan oli ja jonka voi tulkita myös laajemmin.

Miehet ristiinnaulittiin kasvot ulospäin ja naiset ritiinnaulittiin kasvot ristiin päin.

Naiset siis katsovat sisälle ja miehet ulospäin. Näiset näkevät lävitse ja huomaavat missä huijataan ja mikä ei ole oikein.
      En puhu nyt naispapeista koska he ovat menetettyjä sieluja, apinoita, toistavat vain sitä mitä miehet ovat päättäneet sanottavaksi.
      Se on taantumusta, ei edistystä ja kehittymistä.

• Poliittisesti on tapana sanoa, että me suuntaamme länteen ja länsi on yhtä kuin Ruotsi jne.

Tätä sanovat oikeistolaiset, se on heille oikea puoli. Kun taas Venäjä kommunismi ym. on vasemmistoa, eli vasen puoli ja samalla väärä puoli.

Miehet ikäänkuin makaavat kartalla ( ristillä ) jolloin Venäjä on vasemmalla puolella ja Ruotsi oikealla puolella.
      Kun katsomme karttaa ylhäältä alaspäin, eli sisälle, niin yllätys yllätys Venäjä onkin oikealla puolella ja Ruotsi vasemmalla puolella.

Aatteet ovat hengellisiä ja harhauttavat pois tosiasioista.

• Jos ajattelet miehen ja naisen seisomassa kasvotusten, kädet levitettynä sivulle, se näyttää ensiksikin ristiltä.

Ja toiseksi voit huomata, että miehen oikea käsi on naisen vasen ja miehen vasen on naisen oikea . Onko siinä ristiriita, onhan siinä, mutta vain erilaiset voivat kasvattaa ja täydentää toisiaan.

Toisaalta, on kyllä sanottu, että naisen kuuluu vain vahvistaa se, mitä mies sanoo, tai tekee. Mutta se on sitten toinen tarina.

• Anonyymi

Minusta ristinmerkki{kidutussväline} on vastenmielinen koruna muunmuassa.Miksi ihmiset haluavat katsoa ristiinnaulitsemisen joka pääsiäisenä kirkon portailla.Hylätä kää kauniit selitykset rististä.

• Eikö kukaan pysty asialliseen keskusteluun, vai oliko liian vaikeaa?

• Erittäin mielenkiintoinen kommentti, hyvin asiallinen ja asiapitoinen, sanoisinko uskovainen, koska vain uskovainen voi tulla tähän päätelmään.

• Anonyymi
        fari.g kirjoitti:

Erittäin mielenkiintoinen kommentti, hyvin asiallinen ja asiapitoinen, sanoisinko uskovainen, koska vain uskovainen voi tulla tähän päätelmään.

Sinun mölinäsi ei kiinnosta ketään.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun mölinäsi ei kiinnosta ketään.

Kannattaisi kiinnostaa, voisi oppia jotain uutta.

Olenhan minä raikas tuulahdus täällä uhmmehtuneessa kalmistossa, jossa vain kristuksessa kuolleet kolistelevat luitaan ja hampaitaan silmät kiiluen ja verta himoiten.

• Anonyymi

mä erosin helluntaiseurakunnasta ja liityin kirkkoon.

• Anonyymi

Koskahan te huomaatte, että kirkossa on todella ja paljon vialla, kun fyysiset asiat ovat koko ajan henkisiä tärkeämmät - johtunee luultavasti siitä, ettei kristinusko tunnista ollenkaan sielua. Olipa minulle aikoinaan järkytys, kun tosissani luulin, että kirkko liittyy henkisiin asioihin.

• Anonyymi

Minäkin erosin kirkosta juuri kirkon raamatun vastaisten touhujen takia.
      Silti teen kirkolle töitä. En maksa jäsenmaksuja mutta otan palkkani.
      Eihän kirkon johtokaan tee kirkon eteen mitään muuta kun yrittävät tuhota sen ja nostavat palkkansa.

• Anonyymi

Minäkin erosin aikoja sitten kirkosta, vaikka en olekaan pappi,rabbi tai edes lukkarikaan.

• Kirkosta on väkeä eronnut aikamoisen kovalla tahdilla viime vuosina.

Näin äkkiseltään väittäisin, että suurin osa ei ole kyllä liittynyt mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.

Ilmeisesti palstan kovaäänisimmät julistajatkin siis pitävät maallistumiskehitystä vääjäämättömänä?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      44
      6146
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      36
      3819
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      65
      3551
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      508
      3066
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      232
      2235
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      159
      2106
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      52
      2072
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      34
      1727
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1381
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1343
    Aihe