Olen huono ruuanlaittaja. Moralistit, jotka käyvät kimppuuni: kävin aikanaan kotitaloustunneilla ja pidin niistä. Vuosien aikana olen yrittänyt toistuvasti asennemuutosta: ruuanlaitto ei ole välttämätön paha, vaan tarpeellinen taito. Huonoin tuloksin. Periaatteeni on että mitä vähemmällä pääsee, sen parempi.
Millä opetella laittamaan ruokaa? Ei aikuisille naisille ole ruuanlaittokursseja. paitsi keittiöfriikeille. Eksyin kerran sellaiselle enkä tiennyt edes kaikkien keittiötarvikkeiden nimiä. No sellaisia en tarvitsekaan.
Televisiota en katso, joten älkää suositelko ruokaohjelmia. Mutta onko jotain yksinkertaisa neuvoja sisältäviä ruokablogeja? Etsin toisinaan netistä ohjeita, joissa lukee helppo. Eivät ole välttämättä helppoja. Ja mielestäni ei saisi olla liikaa ainesosia, hippu sitä ja nokare tätä, tulee kalliiksi. Eikä tarvi olla laihdutusruokia, terveellistä kylläkin, mutta ei haittaa, vaikka vähän lihookin tai paino pysyy samana, kun energiankutusta on.
Meillä tämä on geeneissä. Ei ole mikään puolustus, mutta laitoin vain selitykseksi. Äitini osasi keittää perunan. Ja tehdä voileipiä.
Miten opetella paremmaksi ruuanlaittajaksi
Anonyymi
1
135
Vastaukset
- Anonyymi
Harjoitus tekee mestarein. Marttayhteisölla tapahtumaa kokkauksen merkeissä ympäri suone. Mukaan vaan -oppimaan https://www.martat.fi/?gclid=CjwKCAjw_uDsBRAMEiwAaFiHa-wp8QCRdM1aMuo17q9Ot-IDPGCWR42nY6acifICzTq1nA9Tw-WY7RoCN2gQAvD_BwE
Kansalaisopistot toinen mahdollisuus https://kansalaisopistot.fi/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491767
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121621Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va301222Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931151- 911113
- 74981
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351951- 62829
- 49801
- 50786