Olen huono ruuanlaittaja. Moralistit, jotka käyvät kimppuuni: kävin aikanaan kotitaloustunneilla ja pidin niistä. Vuosien aikana olen yrittänyt toistuvasti asennemuutosta: ruuanlaitto ei ole välttämätön paha, vaan tarpeellinen taito. Huonoin tuloksin. Periaatteeni on että mitä vähemmällä pääsee, sen parempi.
Millä opetella laittamaan ruokaa? Ei aikuisille naisille ole ruuanlaittokursseja. paitsi keittiöfriikeille. Eksyin kerran sellaiselle enkä tiennyt edes kaikkien keittiötarvikkeiden nimiä. No sellaisia en tarvitsekaan.
Televisiota en katso, joten älkää suositelko ruokaohjelmia. Mutta onko jotain yksinkertaisa neuvoja sisältäviä ruokablogeja? Etsin toisinaan netistä ohjeita, joissa lukee helppo. Eivät ole välttämättä helppoja. Ja mielestäni ei saisi olla liikaa ainesosia, hippu sitä ja nokare tätä, tulee kalliiksi. Eikä tarvi olla laihdutusruokia, terveellistä kylläkin, mutta ei haittaa, vaikka vähän lihookin tai paino pysyy samana, kun energiankutusta on.
Meillä tämä on geeneissä. Ei ole mikään puolustus, mutta laitoin vain selitykseksi. Äitini osasi keittää perunan. Ja tehdä voileipiä.
Miten opetella paremmaksi ruuanlaittajaksi
Anonyymi
1
159
Vastaukset
- Anonyymi
Harjoitus tekee mestarein. Marttayhteisölla tapahtumaa kokkauksen merkeissä ympäri suone. Mukaan vaan -oppimaan https://www.martat.fi/?gclid=CjwKCAjw_uDsBRAMEiwAaFiHa-wp8QCRdM1aMuo17q9Ot-IDPGCWR42nY6acifICzTq1nA9Tw-WY7RoCN2gQAvD_BwE
Kansalaisopistot toinen mahdollisuus https://kansalaisopistot.fi/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475470Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521021982Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351433