Mikä tekee hybridistä taloudellisimman myös maantieajossa?

Anonyymi

Se on bensamoottorin niin sanottu Atkinson työkierto, jossa imuventtiili sulkeutuu tavanomaista myöhemmin. Lyhyemmällä puristustahdilla saavutetaan pienemmät kaasunvaihdon energiahäviöt ja pakokaasujen lämpötila madaltuu. Koska hybridiautossa huipputeho saavutetaan sähkö- ja polttomoottorin yhteistyöllä, voi polttomoottorin optimoida mahdollisimman vähän tasaisella kuormituksella kuluttavaksi.

Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi.

"Lexus oli myös maantiellä 79 kilometrin keskinopeudella ja tasaisen nopeuden kulutuksillaan selvästi paras, kaikilla nopeuksilla."

75

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajetaan vähän ja hiljaa.

    • Anonyymi

      Hehee, onhan taas juttu??
      Bensa kulut, ne pienimmät autoilun kuluista ja 1800 luvulla keksitty "mullistava" uutuus joka tekee Toyotasta entistä tuhnumman. Muut sentään tehdä autoilusta mukavaa edelleen.

      • Anonyymi

        Vai että 1800-luvulla keksitty. Tässä on kuva sinun 1800-luvun keksinnöstä. Kuten näet niin siinä on harjat etupyörissä hankaamassa sähköä. Hybridien ensiaskeleet Toyota otti jo 1970-luvun puolivälissä kaasuturbiinikäyttöisillä Century ja Sports 800 hybrideillä.

        Ei yhtään mitään tekemistä Toyotan kehittämien hybridin kanssa:

        https://www.wired.com/images_blogs/autopia/2011/04/Porsche-Semper-Vivus-02.jpg


      • Anonyymi

        Ei se toyotan hybridi säästä kuin mielikuvissa maksaa monta tonnia enempi mitä muut vastaavat paremmat autot , eikä säästä kuin kaupunki ajossa vähän , kaupantekijäisiksi saat huonon suorituskyvyn ja melua vaikka muille jakaa maantie ajossa kulutus muuttuu turbo moottoreihin verratttuna jopa toisin päin.. että se siitä säästämisestä..Iltasanomat kiirjoittaa että uutuuden viehätyksissä nyt sita Corolla farkkua ostettu...saa nähdä kuinka kauan viehättää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se toyotan hybridi säästä kuin mielikuvissa maksaa monta tonnia enempi mitä muut vastaavat paremmat autot , eikä säästä kuin kaupunki ajossa vähän , kaupantekijäisiksi saat huonon suorituskyvyn ja melua vaikka muille jakaa maantie ajossa kulutus muuttuu turbo moottoreihin verratttuna jopa toisin päin.. että se siitä säästämisestä..Iltasanomat kiirjoittaa että uutuuden viehätyksissä nyt sita Corolla farkkua ostettu...saa nähdä kuinka kauan viehättää..

        Se ei paljon maksa kun siinä on pieni autovero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei paljon maksa kun siinä on pieni autovero.

        Eikös se ratkaise mitä viivan alla summana?


    • Anonyymi

      Toyota kuohitsee bensamoottorinsa ja sillä tavalla kulutus pienenee. Huono puoli tuossa on se ettei onneton hybrid juurikaan tue suorituskykyä ja siksi Toyotan suorituskyky on aneeminen. Itseään kunnioittavat valmistajat haluavat kuitenkin autoihinsa säädyllisen suorituskyvyn ja silloin niiden kulutus ei kasva maanteillä Toyotan tyyliin yli 6litran.

      • Anonyymi

        Ei minkäänlaista aneemisuutta, mutta silti erittäin ympäristöystävällinen maailman energiatehokkain Toyotan moottori:

        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW
        yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NECD-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km


      • Anonyymi

        Jos et ole tietoinen niin kyllä toyolla toki on suorituskykyisiä hybridejä olemassa,valitettavasti ei tuoda suomeen.
        Tai kyllä tuolla 2 litran hybridillä pärjää ihan hyvin.
        Ja kun muutenkin katsoo tuota autokantaa mikä on yleisin tienpäällä niin taitaa se kiihtyvyys olla 0-100 suurimmassa osassa päälle 10 sek..
        Ja sitäpaitsi kuka kiihdyttää aina kaasupohjassa..ei monikaa.
        Turhaa tuosta tehosta vouhkataan ja uudet autot vielä automaatteja suurin osa niin nehän mennä jykertää kun vakkarin pistää päälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkäänlaista aneemisuutta, mutta silti erittäin ympäristöystävällinen maailman energiatehokkain Toyotan moottori:

        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW
        yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NECD-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km

        Tuolla 2 litran moottorilla jos Corollan ostat maksaa lähes 10000 € enempi mitä vastaavalla suorituskyvyllä olevan Octavian..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkäänlaista aneemisuutta, mutta silti erittäin ympäristöystävällinen maailman energiatehokkain Toyotan moottori:

        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW
        yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NECD-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km

        Hihii, nuo Toyotan hummat ja muut arvot on todella optimistisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla 2 litran moottorilla jos Corollan ostat maksaa lähes 10000 € enempi mitä vastaavalla suorituskyvyllä olevan Octavian..

        Ei maksa kuin pari tonnia enempi samoilla varusteilla. Ostin juuri Corollan ja verrokkina oli Ocu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkäänlaista aneemisuutta, mutta silti erittäin ympäristöystävällinen maailman energiatehokkain Toyotan moottori:

        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW
        yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NECD-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km

        Ompas isot päästöt, omassa diiselissä on 98.


    • Anonyymi

      Saaako tuolla suurtehoautolla vetää edes tyhjää kärryä ? Vai saako kärryyn vielä parisataa kiloa kuormaakin ?

    • Anonyymi

      Ei välttämättä sen taloudellisempi kuin nykyaikainen bensaturbokaan. Mitattuja maantiekulutuksia:
      Corolla 4,7 l/100 km (uusin TM:n koeajo)
      Golf 1.0 TSI 4,4 l/100km (TM vertailu 22/2018)

      Myös Autohullut TV-ohjelman mittaukset moottoritieajon kulutuksista (Auris/Golf/Octavia) olivat samansuuntaiset.

    • Kirjoittamasi ei pidä paikkaansa kun mennään moottoritienopeuksiin. Vanhana hybridin omistajana, nykyään Beetle 1.2 TSI , Kulutukset moottoritienopeuksissa on vähintäänkin samat. Nopeudella 128kmh 1.2TSI kiertää tasan 2500rpm, kulutus n. 7l/100km. Riippuu paljon onko myötä- vai vastatuuli, ero oli litran luokkaa viime reissulla.

      • Anonyymi

        Varmaan riippuu, että mille kierroksille atkinson on optimoitu? Pienissä hybrideissä hitaammalle, mutta miten tehokkaimmissa Camryissa?


    • Anonyymi

      Kiitos selityksestä. Aiemmin ajattelin, että eihän hybridi maantiellä voi mitään säästää, mutta tosiaan atkinsonin ansiosta voi.

      Miksiköhän Toyota ei laita hybrideihinsä tehokkaampia sähkömoottoreja? Käsittääkseni teho ei sähkömoottorilla tehtynä maksa paljoakaan ja saisi kiihtyvyydestä markkinointivaltin Teslan tapaan?

      • Anonyymi

        Pitäisi laittaa suuremmat akut tätä myöten. Toisi aikalailla lisää hintaa. Samoin jos laitetaan latausmahdollisuus niin hinta nousee. Näkihän mikä oli ladattavan Priuksen hinta jossa ei ollut niin mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi laittaa suuremmat akut tätä myöten. Toisi aikalailla lisää hintaa. Samoin jos laitetaan latausmahdollisuus niin hinta nousee. Näkihän mikä oli ladattavan Priuksen hinta jossa ei ollut niin mitään järkeä.

        Tarviiko akun kokoa kasvattaa, jos haluaa kasvattaa purkunopeutta eli tehoa? Jos ei, niin kovempi kiihtyvyys vain söisi akut tyhjiksi nopeammin ja siten heikentäisi taloudellisuutta, mutta tämähän olisi kuskin valinta, ei olisi mikään pakko kiihdyttää täysiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko akun kokoa kasvattaa, jos haluaa kasvattaa purkunopeutta eli tehoa? Jos ei, niin kovempi kiihtyvyys vain söisi akut tyhjiksi nopeammin ja siten heikentäisi taloudellisuutta, mutta tämähän olisi kuskin valinta, ei olisi mikään pakko kiihdyttää täysiä.

        Veikkaisin että purkuvirran kasvattaminen akun koon pysyessä samana on tekninen haaste tai ainakin joku raja on joka tapauksessa olemassa kuinka suurella virralla akkua voidaan purkaa.
        Lisäksi kapasiteettia pitää olla sen verran että virta ei aivan heti lopu, esimerkkinä nyt vaikka tilanne että pari ripeää ohitusta maantiellä syö akun tyhjäksi ja sitten kolmannessa ohituksessa tuleekin yllätys kun auto ei tyhjän akun vuoksi kiihdy läheskään samaan tapaan.


    • Anonyymi

      Toyota Auris hybrid sekalaisessa maantieajossa 6,4 litraa ja Skoda Octavia 1,4 l turbo sama taival ja kulutus 6litraa. Erona se, että Octaviassa on hyvä suorituskyky, tilava, mukava ja hiljainen. Myös koeajaja haukkui Aurikse penkit ja suuntavakauden noiden edellä mainittujen lisäksi.

      • Anonyymi

        Corolla Hybrid 3,5 l/100 km ja Ocu 8,8 l/100 km sek kaupunkiajossa että maantiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla Hybrid 3,5 l/100 km ja Ocu 8,8 l/100 km sek kaupunkiajossa että maantiellä.

        Ymmärrän, että fanitat Toyotaa sairaalla tavalla, mutta yritä edes olla uskottava jutuissasi. Suoraan Toyotan sivulta: Yhdistetty kulutus (l/100 km), WLTP: 4,5 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että fanitat Toyotaa sairaalla tavalla, mutta yritä edes olla uskottava jutuissasi. Suoraan Toyotan sivulta: Yhdistetty kulutus (l/100 km), WLTP: 4,5 l/100 km.

        Älä määrittele minua, mutta kuten sanoin olen koeajanut molemmat mainitut autot, noin 500 km ja kaupunkiajon kulutukset olivat nuo mitä mainitsin 3,5 vs 8,8 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä määrittele minua, mutta kuten sanoin olen koeajanut molemmat mainitut autot, noin 500 km ja kaupunkiajon kulutukset olivat nuo mitä mainitsin 3,5 vs 8,8 l/100 km.

        No älä puhu sitten "sek kaupunkiajossa että maantiellä" jos tarkoitat vaan kaupunkiajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä määrittele minua, mutta kuten sanoin olen koeajanut molemmat mainitut autot, noin 500 km ja kaupunkiajon kulutukset olivat nuo mitä mainitsin 3,5 vs 8,8 l/100 km.

        Älä poika viitsi valehdella noin paljon, silloin sitä ei voi kukaan uskoa. Ota tämä opiksi niin opit kunnon provojen tekijäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä poika viitsi valehdella noin paljon, silloin sitä ei voi kukaan uskoa. Ota tämä opiksi niin opit kunnon provojen tekijäksi.

        Totuus ei pala tulessakaan. Kuten totesin niin sekalaisessa kaupunki-ja maantieajossa Corolla Hybridin kulutus oli 3,5 litraa sadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan. Kuten totesin niin sekalaisessa kaupunki-ja maantieajossa Corolla Hybridin kulutus oli 3,5 litraa sadalla.

        Nooh, jokainen voinee itse testata kulutuksen omassa ajossa, kuitenkin TM:n mittauksissa sekä kaupunki- että maantiekulutukset olivat lähempänä viittä litraa. Ei tuo 3,5 litran kulutus nyt mahdoton ole hyvissä olosuhteissa taloudellisesti ajaen, mutta samassa ajossa Octavia ei takuuvarmasti vie 8,8 litraa satasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan. Kuten totesin niin sekalaisessa kaupunki-ja maantieajossa Corolla Hybridin kulutus oli 3,5 litraa sadalla.

        Olet sä epeli, saat auton kuluttamaan vähemmän kuin Toyota ilmoittaa optimaalisissa olosuhteissa... sun pitäisi mennä neuvomaan Toyotan insinöörejä miten ajetaan taloudellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nooh, jokainen voinee itse testata kulutuksen omassa ajossa, kuitenkin TM:n mittauksissa sekä kaupunki- että maantiekulutukset olivat lähempänä viittä litraa. Ei tuo 3,5 litran kulutus nyt mahdoton ole hyvissä olosuhteissa taloudellisesti ajaen, mutta samassa ajossa Octavia ei takuuvarmasti vie 8,8 litraa satasella.

        Kokemuksella alle 4 litran kulutukset ovat mahdollisia optimaalisissa olosuhteissa kaupungissa. Tarkoittaa, että ajetaan kesällä välittämättä muista autoilijoista. Käytännössä aiheuttaa jonoa taakse ja keskisormen näyttöä, mainetta Toyota kuskeille. Talvella tuo ei onnistu, koska koneen lämmöt eivät pysy ja kone käynnistyy lämmittämään itseään ja matkustamoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä poika viitsi valehdella noin paljon, silloin sitä ei voi kukaan uskoa. Ota tämä opiksi niin opit kunnon provojen tekijäksi.

        Opettaja, opettaja ... haista ite !


    • Anonyymi

      Toyota t ovat janoisia kierroskoneita ja huono alavääntö alue, onko uusi sellainen?

      • Anonyymi

        Corolla 2.0 TS hybrid active
        Ensimmäiset 600 km kulutus
        Ajotietokone 4.6
        Tankkauksesta laskettu 4.39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla 2.0 TS hybrid active
        Ensimmäiset 600 km kulutus
        Ajotietokone 4.6
        Tankkauksesta laskettu 4.39

        Minulla menee koko ajan alle 4 litran sadalla.


    • Anonyymi

      Joo, aika taikureita on Toyotan tehtaalla, 2 litranen moottori vie vähemmän bensaa kuin 998 kuutioinen.

      • Anonyymi

        Kyllä se on helppoa kun kuohitaan tehot ja tehdään sellaiset välityksen ettei oikein kulje ja tietysti rutkasti liioittelua ja seitin ohutta valhetta peliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on helppoa kun kuohitaan tehot ja tehdään sellaiset välityksen ettei oikein kulje ja tietysti rutkasti liioittelua ja seitin ohutta valhetta peliin.

        Mitä tässä Toyotan moottorissa on kuohittu?

        Teho polttomoottori: 112 kW (153 hv), 6000 r/min
        sähkömoottori: 80 kW
        yhteisteho: 132 kW
        Vääntö polttomoottori: 190 Nm (4400 r/min)
        sähkömoottori: 109 Nm
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 7,9s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) NECD-kulutus 4,6 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 106 g/km

        Ei mitään muuta kuin päästöt ja kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on helppoa kun kuohitaan tehot ja tehdään sellaiset välityksen ettei oikein kulje ja tietysti rutkasti liioittelua ja seitin ohutta valhetta peliin.

        Ei mitään seitin ohuita Suomi24 sivuilla, täällä ei nirsoilla !


    • Anonyymi

      Kokonaistaloudellisuus, uskottavuus,maine ja luotettavuus kun lasketaan yhteen niin lopputuloksen voi lukea kunkin merkin myyntiluvuista. Siinä Toyota menee menojaan ja kulkee omia polkujaan. Onhan Skoda toki itäautomerkkien kehityksen kärjessä kun kilpailijat ovat jo kuolleet pois markkinoilta. Lada jo aikanaan oli ohittamaton vastus skodalle, mutta maailman ykkösmerkkiä vastaan ei mitään jakoa. Markkinatkin rajoittuu pääasiassa köyhiin itäeuroopan maihin. Voisi kylläkin kuvitella että skodakin kuitenkin eurooppalaisena merkkinä pärjäisi Euroopan suomessa paremmin tuontimerkki toyotalle. Lohdullista on todeta, että ei huonolle ole hävinnyt.

    • Anonyymi

      Skoda on hyvä auto, mutta siltä itselataava hybridi, joka nykytilanteessa on paras ratkaisu. Erittäin toloudellinen, kevyet akut ja huippuluotettava.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat taloudellisuudella kun ostaa uuden auton?

        Ilmeisesti se tarkoittaa sitä, että kun polttoainekulut edustaa uuden auton kustannuksista noin kolmannesta, niin tuosta kolmanneksesta saa viilattu pari prosenttia pois, kilpailijaan verrattuna?

        Onhan se kokonaiskustannuksissa pikkasen alle prosentin luokkaa se ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat taloudellisuudella kun ostaa uuden auton?

        Ilmeisesti se tarkoittaa sitä, että kun polttoainekulut edustaa uuden auton kustannuksista noin kolmannesta, niin tuosta kolmanneksesta saa viilattu pari prosenttia pois, kilpailijaan verrattuna?

        Onhan se kokonaiskustannuksissa pikkasen alle prosentin luokkaa se ero.

        Niin se säästö tekee noin 3000 €/v, joillekkin se on pikkuraha, mutta ei minulle, köyhälle eläkeläiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se säästö tekee noin 3000 €/v, joillekkin se on pikkuraha, mutta ei minulle, köyhälle eläkeläiselle.

        Kaikki tietää ja TM mittasi, että uusi Corolla on pihi. Viidessä vuodessa säästää 15000.- ja sehän melkein puolet uuden hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se säästö tekee noin 3000 €/v, joillekkin se on pikkuraha, mutta ei minulle, köyhälle eläkeläiselle.

        Säästät 3000 euroa vuodessa? Ja millä matematiikalla tuo tapahtuu? Mehän kumpikin tiedämme että tuo ei ole totta, mutta kysyn nyt kuitenkin että pääset vänkäämään lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää ja TM mittasi, että uusi Corolla on pihi. Viidessä vuodessa säästää 15000.- ja sehän melkein puolet uuden hinnasta.

        Hölmö tero! Et säästä missään muussa kuin polttoainekuluissa. Polttoainekuluissakaan et säpstä kuin korkeintaa satasia vuodessa.
        Esimerkki: Ajat 15000km vuodessa. Autosi ei kuluta polttoainetta lainkaan eli kulkee pelkällä pyhällä hengellä. Vertaat autosi kulutusta sellaiseen joka kuluttaa 10l/100km. Paljonko säästät polttoainekuluissa jälkimmäiseen verrattuna kun bensan hinta on 1,6€? Vastaus: 2400€. Eli ei siis lähellekään 3000€ vuodessa!
        Tuosta laskelmasta voi suoraan johtaa säästön 1 litran kulutuserolle. Kun 10 litran kulutuserolla säästö on 2400€, on 1 litran kulutuserolla säästö vain mitättömät 240€ vuodessa ja 2 litran erolla 480€.
        1-2 litran ero tavalliseen nykyaikaiseen turboautoon saattaisi olla realistinen saavutettavissa oleva kulutusero. Onko 240-480€:n säästö/vuosi sitten sen arvoista, että joutuu koko ajan ajamaan onnettomalla nuhapumpulla, jonka ominaisuudet autona ovat huonommat ja josta on joutunut maksamaan tuhansia euroja enemmän kuin vastaavasta turboautosta, ennenkuin pääsee säästämään?
        Hankintahintojen erolle jos laskee kohtuullisen koron, käytönaikaisesta säästöstä onkin huvennut jo merkittävä osa.
        Vuonna 2014 TM:ssa julkaistut 60000km:n käyttötestit Auris hybridistä ja Golf1,4 TSI:stä osoittivat, että Auris hybrid tuli kaikki kulut (myös pääomakulut) huomioon ottaen selvästi kalliimmaksi. Ero oli euroissa sataa kilometriä kohti.


      • Anonyymi

        Kannattaa ensin opetella laskemaan. Onko Excel tuttu ?


    • Anonyymi

      Kakki vanhat valheet täällä on kumottu ja oikea tieto saatettu kansalaisille. Tämäkin vale on oikaistu. Hybridi säästää myös maantieajossa. Säästää ja paljon säästääkin.

      Aika on totaalisesti muuttunut. Menneisyyteen ei ole enää paluuta.

    • Anonyymi

      Säästöä säästöä ja vielä kerran säästöä. Siinä on tuhnuteron elämäntehtävä.. Lidlistä haetaan halvinta makkaraa ja tuulipuku on vuodelta 93 ja lippis on saatu vuonna 95 autonäyttelystä.

    • Anonyymi

      Kiinnostaa ladattava hybridi, farmari europpalainen jossa 100km matka sähköllä kaikilla keleillä ja lisänä 1.0-1.5 bensaturbo kestävällä tekniikalla. Eli voisin napista valita sähköajon

      100km ajelisin melkein viikon ajot kylällä ja lataus kotona olisi helppo. Voisi ajaa täysin sähköllä.

      20-30km sähköajo vain kesällä on liian olematon, saa olla aina repimässä johtoa ja latailemassa, niin kuin nyt markkinoilla olevilla ladattavilla.

      En pidä toyota jatkuvasti käyvästä bensamoottorista. Haluan hiljaisen ja saasteettoman tekniikan.

      Autovalmistajat voi tehdä mutta jarruttelevat.

      Tarvitaan lisää kiristyksiä eu:n toimesta ja tiukempia päästörajoja pikaisesti. Wltp ei toimi koska se on olemattoman lyhyt, ilmasto saastuu liian paljon bensaa polttamalla

    • Anonyymi

      Älkää laulako ikivanhaa myyttiä, että Toyotan hybridin kulutus olisi suurempi maantiellä kuin taajamassa. Se on siellä pienempi.

      • Anonyymi

        Mä oon hiton huono laulaan, mutta kerron oman kokemuksen.
        Auto edelliskoppanen 2.5 hybrid RAV4. Siististi ajettuna kaupungissa kulutus 5 litran paikkeilla. Moottoritie nopeus 100-120 km/h kulutus 7.5-8 l/100km. Vuoden ajot keskuslukitus 6.3 l/100km. Säästö vastaavaan ei hybrid malliin n 20%. Huoltokulut suunnilleen samat mutta vuotuinen vero pienempi.
        Hyridissä enemmän voimaa ja mukavampi ajaa paremman väännön ansiosta.
        Auto myös lämpenee tosi nopeasti. Mutta jos ajaisin pelkkää moottoritieajoa, valinta voisi olla muu kuin hybridi.
        Joku väitti että sähkömoottorin teho ja bensamoottorin teho yhteensä on jotenkin suuri. Ei pidä ihan paikkaansa. Sähkömoottorin tehot on käytettävissä vain alhaisilla nopeuksilla, n 70 km/h alkaa olla yläraja. Sen jälkeen kovemmassa nopeuksissa käytetään vain bensamoottorin tehoja.


    • Anonyymi

      Mun diisel Pösö menee tuolla maantieajolla 80 km/ h 3,7 l100 meneekö atkinson pienemmällä ?

      • Anonyymi

        Olet naurettava.


      • Anonyymi

        Pösö on joko menossa korjaamolle, tai tulossa sieltä. Mihinkään muuhun liikkumiseen siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö on joko menossa korjaamolle, tai tulossa sieltä. Mihinkään muuhun liikkumiseen siitä ei ole.

        Joko kaikki Tojojen takaisinkutsut on hoidettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko kaikki Tojojen takaisinkutsut on hoidettu?

        Ei takaisinkutsuja.
        Pöydässä ei ole vikoja vaan ne on ominaisuuksia kun jatkuvasti hälyttää jostakin viasta.
        Samoin murheellisten heikot nivelet ym alustanosat hajoilevat vain väärän käytön takia.
        Pösöllä kun saisi ajaa vain kesällä ja aurinkoisella säällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei takaisinkutsuja.
        Pöydässä ei ole vikoja vaan ne on ominaisuuksia kun jatkuvasti hälyttää jostakin viasta.
        Samoin murheellisten heikot nivelet ym alustanosat hajoilevat vain väärän käytön takia.
        Pösöllä kun saisi ajaa vain kesällä ja aurinkoisella säällä.

        Siis pösössä ei ole vikoja...
        Hieno tämä automaattinen oikeinkirjoitus...


    • Anonyymi

      Mikäli Tojossa ei teho riitä sopii käydä Lexus-kauppiaalta kyselemässä löytyisikö sopivan tehoista menopeliä. Myös lexuksessa on sama Toyotan hybridijärjestelmä. Maailmassa on myytävänä lukuisia erilaisia tuotteita. Kuluttaja voi sangen vapaasti ostella hänelle parhaiten sopivia.

      • Anonyymi

        Trolli on täällä hokenut iät ja ajat, että hybridistä ei ole mitään hyötyä maantieajossa, mutta sehän näkyy säästävän maantieajossa enemmän kuin kaupungissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hui hai pikku turbo viheltää kivasti?😍😍😍

    • Anonyymi

      Tojon kone ei ole oikeasti Atkinson, se vain leikkii olevansa ja termi on markkinointiosaston keksintöä.

      Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
      Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

      Bensan hintana käytetty 1,25€
      Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
      Huolto bensa-kustannukset / 100km

      Maantie
      Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
      Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
      Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

      • Anonyymi

        Jos bensan litrahinta ja käytetään nykyisen epätavallisen alhaisen 1,25 EUR sijaan vaikkapa 1,45 EUR. Pikavilkaisulla näyttäisi kääntyvän tilanne päinvastoin.


      • Anonyymi

        Ogtaavian huoltohinta pitää kaksinkertaistaa niin ollaan faktassa. Missäs se jakohihnan vaihto?
        830-1300 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ogtaavian huoltohinta pitää kaksinkertaistaa niin ollaan faktassa. Missäs se jakohihnan vaihto?
        830-1300 euroa.

        Tuo TM:n kirjaamat kulut ovat todelliset kulut kun autoilla ajetaan 60.000km, mitään lisäämättä, mitään pois jättämättä.

        Lasketaanpa asia uudelleen niin että otetaan huomioon yksi jakohihnan vaihto (1.000€) ja bensanhinnaksi lasketaan 1,45€.

        Silloin 300.000km kohdalla Corolla on edelleen 3.355€ pakkasella Octaviaan verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ogtaavian huoltohinta pitää kaksinkertaistaa niin ollaan faktassa. Missäs se jakohihnan vaihto?
        830-1300 euroa.

        "Missäs se jakohihnan vaihto?
        830-1300 euroa."
        "Ogtaavia", mikäli tarkoitat tuolla sanahirviöllä Skoda Octaviaa, ei kaipaa jakohihnan vaihtoa aikaisemmin kuin Corolla lakkaa keskiarvoisesti käymästä katsastuksessa (=poistunut liikenteestä). Octavian ensimmäinen jakohihnan tarkastus on 240000km:n huollossa ja jos se näyttää olevan vaihdon tarpeessa, maksaa kaikkine kilkkeineen 596€ viimeisimpään 1,5TSI:hin.
        Normaalit huollot Octaviaan maksaa 60000km:n ja kolmen vuoden aikana 772,16€, Corollaan 1297,13€. Kaksi seuraavaa 60000km:n jaksoa ei maksa Octaviaan sen enempää, Corollaan tulee lisää kallis sytytystulppien vaihto 90000km:n välein, Octavian mainituissa kuluissa se on mukana.
        Octavian omistaja saattaa säästää noista huoltokuluista muutaman kympin jos käyttää monimerkkihuoltoa. Toyotan omistajalle tämä ei käy, koska hybridin akkutakuun säilyminen edellyttää huollattamista merkkihuollossa.
        Toyotan pidon kurjuuden kruunaa ajovaloumpion särkyminen. Sen hinta varaosana on veret seisauttava 1910€! Eikä takavalot ole paljon halvempia. Pieni pusu takakulmalla johonkin esteeseen maksaa ilman töitä melkein tonnin pelkkinä yhden puolen valaisimina.
        Pelkkiä faktoja!


    • Anonyymi

      Ogtaavian jakohihna kannattaa vaihtaa alle sadantuhannen, muuten paukkuu ja pahasti. Hintaan 600-1000 euroa.

      VW hammasrattaiden rakenteissa huomattiin tutkimuksessa merkittäviä eroja. Osa hammasrattaista on tehty halvalla valmistusteknologialla, joten niiden rakenne on huokoinen.

      "Rattaiden kemiallisessa koostumuksessa ja kovuudessa oli huomattavia eroja", yliopettaja Timo Kauppi Lapin ammattikorkeakoulusta sanoo.

      T

    • Anonyymi

      Paras kun ei aja Octavialla. Toyotaan ei tarvitse koskaan vaihtaa yhtään mitään, ei edes jarrupaloja ja -levyjä..

    • Anonyymi

      Aloituksen tekstit ovat upea todiste, miksi hybiri kuluttaa maantiellä vähän ja jopa väheemmän kuin taajamasssa.

    • Anonyymi

      Toyotan suuri, Atkinson-työkierrolla oleva miottori käy maantieajossakin hyvin pienillä kierroksilla, versus pikkuturpotihnuttimen korkeisiin ja bensaa nieleviin kierroksiin verrattuna. Ei ihme että Toyota kestää parhaiten katsastustilastojenkin mukaan. Huollettuna Toyota-ohjelman mukaan se on lähes ikuinen kun vertaa ylipitkillä huoltoväleillä varustettuihin kilpailijoihin. Niissä näennäinen säästö tuleekin maksamaan maltaita koska koneet hajoavat jo reilusti alle sadantuhannen, pikkuvikoja löytyy jo paljon ennen.
      Kyllä kuluttajan pitää olla tarkkana ja valita ehdottomasti tämän hetken nykyaikaisin hybrid, Toyota.

      • Anonyymi

        Tämä postaus naulaa niin vahvasti kirkonoveen teesin Toyotakuskin typeryydestä ettei mitään rajaa.
        Voiko idiootti enemmän korostaa sitä että nyt on mopo lähtenyt täysin käsistä?


    • Anonyymi

      Uusien mallien maantiekulutukset ovat hämmästyttävän pieniä. Kesäkumeilla ajelee alle vitosen kulutuksilla motareilla helposti. Minun Rav4(uusi malli) kulutti koko kesän ajan 4.7l/100 km. Suurin osa reipasta maantieajoa.

      • Anonyymi

        Kai ymmärrät että kaikki näitä tekstejäsi lukevat tietävät että kyseessä on täysin mielikuvitusmaailmassa elävän hemmon tarinat.


    • Anonyymi

      Toyota on kyllä ylivoimainen hybrideineen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe