Kun katselee tätä pilkan

Anonyymi

määrää, voi vain todeta, että Kaikkitietävä, Kaikkivoipa Jumala on oikein kaiken asettanut. Uskon, että myös helvetin lieskat ovat juuri oikeassa lämpötilassa.

Ei tarvitse olla teologian tohtori nähdäkseen, että pilkkaajat ovat saatanan palvojia ja itse osansa valinneet. Eivät nämä perkeleen sikiöt ole mitään uskosta tietämättömiä peruspekkoja joille hyvää sanomaa kannattaisi toistella.
Nämä ovat sanoman Jeesuksesta kuultuaan tietoisesti päättäneet alkaa Häntä pilkkaamaan.
Sitä saatte mitä tilaatte.

69

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin vielä muutama vuosi sitten pidin itseäni ateistina. Jumalan armosta tulin sitten uskoon. Ei meistä kukaan omilla töillämme pelastu.

      Meidän uskovien tulisi jaksaa kertoa Jeesuksesta ja pelastuksesta yhä kasvavalla innolla, kun ylöstempauksen hetki lähenee. Kaikki eivät ota sanaa vastaan, mutta voimme ainakin yrittää kylvää siementä. Ehkä joku toinen sitten saa sen itämään. Minä en ole tehnyt juuri mitään Jumalan valtakunnan eteen. Haluaisin kyllä tehdä.

      • Hyvä että kerroitte. Selvittiin viime maanantain tempauksestakin hyvin! Onneks seuraavaan on enää muutama kuukausi!


    • Käytettävissä olevan informaation mukaan kaikki jumalvalheisiin sukovat palvotusta epäjumalasta riippumatta ovat ilman epäilyksen häivää epäjumalanpalvojia.

      Parasta lienee kehitellä hyvä meriselitys, jos vastoin kaikkea todennäköisyyttä kuitenkin joutuu oikean jumalan eteen vastaamaan epäjumalan palvelemisesta.

      • Anonyymi

        Silti sinäkin tunnontuskissasi vuosia roikut kristinuskoon liittyvillä palstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti sinäkin tunnontuskissasi vuosia roikut kristinuskoon liittyvillä palstoilla.

        Sivistän taikauskoisia, eikä munulla ole minkäänlaisia tunnontuskia.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Sivistän taikauskoisia, eikä munulla ole minkäänlaisia tunnontuskia.

        Sinun sivistyksesi on sieltä, minne ei päivä paista... Joten pliis... pidä vaan ittelläs ja omana tietonas!


    • Anonyymi

      Kaikkivoivaksi, kaikkitietäväksi, rakkaudeksi mainittu jumala, joka sallii mm. miljoonien viattomien lasten kärsimyksen ja kuoleman, on sanoinkuvaamattoman perverssi olio eikä ansaitse kunnioitusta saati palvontaa, on hän olemassa tai ei.

      Hihhuli ei halua tämmöisiä kärsimyksiä ja kuolemia miettiä vaan ryntää selittämään, että pahuus, saatana jne. tulivat maailmaan, koska ihminen käytti väärin jumalalta saamaansa vapaata tahtoa. Jos ihminen vapaan tahtonsa aiheuttaman pahuuden käsittää, hän alkaa rukoilla jumalalta pelastusta jne.

      Selkeää, uskottavaa? No, hihhulin voidaan huomata ajattelevan, että vapaata tahtoa joko on tai ei, se on absoluutti, jolloin vapaan tahdon omaava ihminen pystyy tahtomaan periaatteessa mitä tahansa. Mutta todellisuudessa ihmisen vapaa tahto on tietenkin aina rajattu, esim. keskiajan ihmisellä ei ollut mitään realistista mahdollisuutta tahtoa itselleen sähköpostia, facebook-tiliä tms.

      Mitä tämä seikka merkitsee? Koska ihmisen vapaa tahto on väistämättä rajallinen, niin jumala olisi epäilemättä voinut halutessaan rajata ihmisen vapaan tahdon myös siten, että ihminen pystyisi hankkimaan oppiläksynsä synnistä, pahuudesta jne. ilman, että esim. miljoonien viattomien lasten täytyy sen takia kärsiä ja kuolla. Näin ei jumala kuitenkaan halunnut. (Lue hihhuli tämä uudestaan ja yritä ajatella.)

      Ateismiin johtavat päätelmät ovat tästä eteenpäin helppoja, mutta hihhulin pitää sen sijaan alati velloa jumalan tutkimattomissa teissä, salatuissa tarkoitusperissä ja sen semmoisissa, kun hän yrittää selittää asiat itselleen parhain päin. En kadehdi hihhuli surkeaa kohtaloasi.

      • Anonyymi

        Silloin kun jo lähes joka toiseen lauseeseensa täytyy laittaa toisinajattelijaa herjaava nimitys, niin kannattaisi kyllä kysellä itseltään tämän uutislinkin aivotutkijan antaman esimerkin mukaan, että:

        "miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät internetissä ja sosiaalisessa mediassa kuin id***tit?"

        https://yle.fi/uutiset/3-10837476


      • Anonyymi

        Tämä on täysin osuva kritiikki kaikkiin maailman uskontoihin. Paitsi kristilliseen universalismiin.
        - kristitty universalisti -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun jo lähes joka toiseen lauseeseensa täytyy laittaa toisinajattelijaa herjaava nimitys, niin kannattaisi kyllä kysellä itseltään tämän uutislinkin aivotutkijan antaman esimerkin mukaan, että:

        "miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät internetissä ja sosiaalisessa mediassa kuin id***tit?"

        https://yle.fi/uutiset/3-10837476

        Vaihda ”hihhulin” tilalle vaikka ”viisas voideltu” ja vastaa sitten argumenttiin. Ai niin, kenenkään hih— viisaan voidellun käsityskyky ei riitä siihen, vaan he alkavat suoltaa raamatunjakeita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda ”hihhulin” tilalle vaikka ”viisas voideltu” ja vastaa sitten argumenttiin. Ai niin, kenenkään hih— viisaan voidellun käsityskyky ei riitä siihen, vaan he alkavat suoltaa raamatunjakeita...

        "miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät internetissä ja sosiaalisessa mediassa kuin id***tit?" on siis sinun käsityskyvylläsi arvioiden raamatunjae...? Taidat olla ihan peräti mensalaisia? 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät internetissä ja sosiaalisessa mediassa kuin id***tit?" on siis sinun käsityskyvylläsi arvioiden raamatunjae...? Taidat olla ihan peräti mensalaisia? 🙄

        Ai niin, sinä olet niitä, jotka (kuvitelmissaan) Jeesuksen olkapäällä istuen kastelevat pöksynsä, kun pakanat helvetissä käristyvät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, sinä olet niitä, jotka (kuvitelmissaan) Jeesuksen olkapäällä istuen kastelevat pöksynsä, kun pakanat helvetissä käristyvät...

        Kylläpä sinun mielikuvituksesi lentää ja luo olkiukkoja. Hohhoijaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä sinun mielikuvituksesi lentää ja luo olkiukkoja. Hohhoijaa...

        No voi hellanlettas, pahoita ensin mielesi helvettikuvitelmilla runkkaajista tai muista ihmisten hihhulivihaajista somessa ja yritä sitten leikkiä aikuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi hellanlettas, pahoita ensin mielesi helvettikuvitelmilla runkkaajista tai muista ihmisten hihhulivihaajista somessa ja yritä sitten leikkiä aikuista.

        Hohhoijaa... 🙄 Kyllä... SINUN mielikuvituksesi ja pahantahtoinen kuvittelusi tässä lentää. Parempi olis kun et tämän jälkeen puhuis mitään muiden "aikuisuudesta"... 😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa... 🙄 Kyllä... SINUN mielikuvituksesi ja pahantahtoinen kuvittelusi tässä lentää. Parempi olis kun et tämän jälkeen puhuis mitään muiden "aikuisuudesta"... 😑

        ”Ja katso, hän voivotteli ja tuohtuili useamman töräyksen verran muttei osannut vastata mitään itse ateistiseen argumenttiin. MOT.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja katso, hän voivotteli ja tuohtuili useamman töräyksen verran muttei osannut vastata mitään itse ateistiseen argumenttiin. MOT.”

        Voi voi, sinun möläytyksesi ovat kyllä riitaisia, mutta mitään asiallista sisältöä, josta voisi asiallisesti keskustella, niistä ei kyllä löydä 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, sinun möläytyksesi ovat kyllä riitaisia, mutta mitään asiallista sisältöä, josta voisi asiallisesti keskustella, niistä ei kyllä löydä 😐

        Olet laulanut ja todistanut vain sen, ettei hihhulilla ole värkkejä pohtia ”kaikkivoipuuden”, ”kaikkitietävyyden” ja ”vapaan tahdon/valinnan” kaltaisia käsitteitä. Hän ahdistuu ja kiukuttelee semmoisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet laulanut ja todistanut vain sen, ettei hihhulilla ole värkkejä pohtia ”kaikkivoipuuden”, ”kaikkitietävyyden” ja ”vapaan tahdon/valinnan” kaltaisia käsitteitä. Hän ahdistuu ja kiukuttelee semmoisista.

        Oma "värkkisi" on aivan ilmeisesti jumiutunut tällaisten käsitteiden pyörittelystä ja oma kelvottomuutesi ja pahuutesi, sinussa asuva synti, saa sinut syyttämään ja syytämään herjauksia niin sellaisen suuntaan, johon et edes usko kuin myös sellaisia kohti, jotka uskovat. Jos nyt ihan suoraan sanon rehellisen mielipiteeni sinusta tällaisen kirjoittelusi perusteella, niin vaikutat kyllä ennemminkin itse näistä asioista ahdistuneelta ja kiukuttelevalta!

        Suosittelen jatkossa aina katsomaan ensin peiliin ennenkuin lähetät lisää törkyisiä ja pimeitä mietteitäsi ja kuvitelmiasi tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, sinä olet niitä, jotka (kuvitelmissaan) Jeesuksen olkapäällä istuen kastelevat pöksynsä, kun pakanat helvetissä käristyvät...

        Ehkä joillakin meistä on kokemuksia kaltaisistasi Jumalan vihaajista,joista on aikanaan tullut mahtavia Jumalan sotureita.Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti,muista tämä, kun alkaa tapahtumaan, kiitä silloin Jumalaa. Ehkä se sinulla jää kuolinvuoteellesi,kun huomaat, että palvomasi pimeyden voimat alkavat kokoontua noutamaan omaansa ikuiseen pimeyteen,josta kuuluu kauheaa huutoa ja itkua ja kiroilua. Näin on tapahtunut,mutta uskova pastori tuli paikalle ja tämä onneton ihminen huusi suunnattomassa ahdistuksessaan Jeesusta herrakseen ja tämä kuoleva sai rauhan ja Jeesus kutsui hänet kotiinsa ikuiseen rauhaan ja iloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joillakin meistä on kokemuksia kaltaisistasi Jumalan vihaajista,joista on aikanaan tullut mahtavia Jumalan sotureita.Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti,muista tämä, kun alkaa tapahtumaan, kiitä silloin Jumalaa. Ehkä se sinulla jää kuolinvuoteellesi,kun huomaat, että palvomasi pimeyden voimat alkavat kokoontua noutamaan omaansa ikuiseen pimeyteen,josta kuuluu kauheaa huutoa ja itkua ja kiroilua. Näin on tapahtunut,mutta uskova pastori tuli paikalle ja tämä onneton ihminen huusi suunnattomassa ahdistuksessaan Jeesusta herrakseen ja tämä kuoleva sai rauhan ja Jeesus kutsui hänet kotiinsa ikuiseen rauhaan ja iloon.

        Uskovaisen psyyken romahdus on aina tapahtumaisillaan, ja pienikin sorkkiminen tuottaa tämmöistä hysteeristä pelon ja kostonhalun sotkua.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla teologian kandi että tajuaa raamatun olevan ihmisten kokoama satukirja ja että sen enempää taivasta kuin helvettiäkään ei ole ei tule. Jotkut pääsevät helvetin tunnelmiin jo eläissään kärventämällä itseään ja toisiaan uskonnolla.

      Uskonto on luotu selitykseksi asioille joita ei tiedetä eikä ymmärretä. Nykyisin tiedetään onneksi paljon enemmän ja fiksut hyväksyy sen ettei kaikkea tiedetä. Raamatussa on mm lukuisia sääilmiöihin perustuvia jumalakuvauksia. Nyt tiedetään mm että ukkonen on sähköinen ilmiö eikä jumalan ääni.

      • Anonyymi

        Onhan se vähän säälittävää, että ihminen valitessaan kahdesta vaihtoehdosta päätyy juuri siihen väärään päätelmään. No, vielä ehdit vaihtamaan parempaan, ja saatat saada niitä todisteitakin, enimmäkseen subjektiivisia kylläkin, jos vain rehellisesti kykenet etenemään.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Sakarja: 5:1-11
      Minä nostin jälleen silmäni,
      ja katso: oli lentävä kirjakäärö.

      Ja hän sanoi minulle:
      "Mitä sinä näet?"
      Minä vastasin:
      "Minä näen lentävän kirjakäärön,
      kahtakymmentä kyynärää pitkän
      ja kymmentä kyynärää leveän." >> Jakeen lisätiedot

      Hän sanoi minulle:
      "Tämä on kirous,
      joka käy yli kaiken maan.
      Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas,
      ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.

      Minä lasken sen irti,
      sanoo Herra Sebaot,
      ja se menee varkaan kotiin
      ja sen kotiin,
      joka vannoo väärin minun nimeeni.
      Se jää sisälle hänen kotiinsa
      ja kalvaa sen loppuun asti,
      sekä sen puut että sen kivet."

      Sitten enkeli,
      joka puhutteli minua,
      lähti liikkeelle ja sanoi minulle:
      "Nosta silmäsi ja katso:
      mikä tuo on,
      joka lähtee liikkeelle?"

      Minä sanoin:
      "Mikä se sitten on?"
      Ja hän vastasi:
      "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle."
      Ja hän sanoi:
      "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä";

      ja katso,
      lyijykansi kohosi,
      ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.

      Ja hän sanoi:
      "Tämä on jumalattomuus."
      Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan
      ja paiskasi lyijypainon sen suulle.

      Ja kun minä nostin silmäni, näin minä,
      katso,
      kaksi naista lähtevän liikkeelle,
      ja niillä oli tuulta siivissään,
      ja niiden siivet olivat kuin haikaran siivet;
      ja ne kantoivat eefa-mittaa taivaan
      ja maan välitse.

      Niin minä sanoin enkelille, joka puhutteli minua:
      "Mihin ne kuljettavat eefa-mittaa?"

      Ja hän vastasi minulle:
      "Ne menevät rakentamaan hänelle huonetta Sinearin maahan.
      Ja kun se on valmis, lasketaan hänet sinne paikoillensa."

      (varmaan tarkoitti juuri naispappeuden ja homouden aikakautta?)

      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Rom 1:16-32
        Sillä minä en häpeä evankeliumia;
        sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

        Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:
        "Vanhurskas on elävä uskosta."

        Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan,
        niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        sentähden että se,
        mikä Jumalasta voidaan tietää,
        on ilmeistä heidän keskuudessaan;
        sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        Sillä hänen näkymätön olemuksensa,
        hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa,
        ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
        maailman luomisesta asti nähtävinä,
        niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan,
        eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet,
        vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
        ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen
        ja lintujen
        ja nelijalkaisten
        ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Sentähden Jumala on heidät,
        heidän sydämensä himoissa,
        hyljännyt saastaisuuteen,
        häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        nuo,
        jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen
        ja kunnioittaneet
        ja palvelleet [darvinin kehitysoppia] luotua enemmän kuin Luojaa,
        joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin;
        sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        samoin miespuoletkin,
        luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa,
        ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet,
        miespuolet miespuolten kanssa,
        riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan,
        mikä saada piti.

        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä,
        pahuutta,
        ahneutta,
        häijyyttä,
        täynnä kateutta,
        murhaa,
        riitaa,
        petosta,
        pahanilkisyyttä;
        ovat korvaankuiskuttelijoita,
        panettelijoita,
        Jumalaa vihaavaisia,
        väkivaltaisia,
        ylpeitä,
        kerskailijoita,
        pahankeksijöitä,
        vanhemmilleen tottelemattomia,

        vailla ymmärrystä,
        luotettavuutta,
        rakkautta
        ja laupeutta;

        jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen,
        että ne,
        jotka senkaltaisia tekevät,
        ovat kuoleman ansainneet,
        eivät ainoastaan itse niitä tee,
        vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille,
        jotka niitä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38 Rom 1:16-32
        Sillä minä en häpeä evankeliumia;
        sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

        Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:
        "Vanhurskas on elävä uskosta."

        Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan,
        niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        sentähden että se,
        mikä Jumalasta voidaan tietää,
        on ilmeistä heidän keskuudessaan;
        sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

        Sillä hänen näkymätön olemuksensa,
        hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa,
        ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
        maailman luomisesta asti nähtävinä,
        niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan,
        eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet,
        vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
        ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen
        ja lintujen
        ja nelijalkaisten
        ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Sentähden Jumala on heidät,
        heidän sydämensä himoissa,
        hyljännyt saastaisuuteen,
        häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        nuo,
        jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen
        ja kunnioittaneet
        ja palvelleet [darvinin kehitysoppia] luotua enemmän kuin Luojaa,
        joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin;
        sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        samoin miespuoletkin,
        luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa,
        ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet,
        miespuolet miespuolten kanssa,
        riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan,
        mikä saada piti.

        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä,
        pahuutta,
        ahneutta,
        häijyyttä,
        täynnä kateutta,
        murhaa,
        riitaa,
        petosta,
        pahanilkisyyttä;
        ovat korvaankuiskuttelijoita,
        panettelijoita,
        Jumalaa vihaavaisia,
        väkivaltaisia,
        ylpeitä,
        kerskailijoita,
        pahankeksijöitä,
        vanhemmilleen tottelemattomia,

        vailla ymmärrystä,
        luotettavuutta,
        rakkautta
        ja laupeutta;

        jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen,
        että ne,
        jotka senkaltaisia tekevät,
        ovat kuoleman ansainneet,
        eivät ainoastaan itse niitä tee,
        vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille,
        jotka niitä tekevät.

        Sinulla ei sitten ollut mitään sanottavaa. Lainaat vain kuin huhtasaari. Tekisit jotain hyödyllistä mieluimmin.


      • Anonyymi

        Roomalaiskirje:
        1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia;
        sillä se on Jumalan voima,
        itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
        juutalaiselle ensin,
        sitten myös kreikkalaiselle. >> Jakeen lisätiedot

        Kolossalaiskirje:
        2:15 Hän riisui aseet hallituksilta
        ja valloilta
        ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
        hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

        Ilmestyskirja:
        16:15 - Katso,
        minä tulen niinkuin varas;
        autuas se,
        joka valvoo
        ja pitää vaatteistansa vaarin,
        ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

        Enpä ole tarvinnut uskoontulon jälkeen edes mitään alkoholijuomia, en edes mäyräkoiria ole tarvinnut rahdata Tallinnasta kotiin. Kiitos Jeesukselle, joka voi varjella meidät lankeamasta ja vielä asettaa meidät kirkkautensa eteen pyhyydessään!

        Halleluja Aamen!

        Tätä Jeesus tarjoaa Teille kaikille rahatta ilmaiseksi.


      • Anonyymi

        KR 1933/-38 2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38 2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Jumala ei kehoita ketään. Olematon ei voi olla subjekti.
        Hänen hahmoaan hyväksikäyttävät poppamiehet taasen kehoittavat mitä heille itselleen sattuu sopimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirje:
        1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia;
        sillä se on Jumalan voima,
        itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
        juutalaiselle ensin,
        sitten myös kreikkalaiselle. >> Jakeen lisätiedot

        Kolossalaiskirje:
        2:15 Hän riisui aseet hallituksilta
        ja valloilta
        ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
        hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

        Ilmestyskirja:
        16:15 - Katso,
        minä tulen niinkuin varas;
        autuas se,
        joka valvoo
        ja pitää vaatteistansa vaarin,
        ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

        Enpä ole tarvinnut uskoontulon jälkeen edes mitään alkoholijuomia, en edes mäyräkoiria ole tarvinnut rahdata Tallinnasta kotiin. Kiitos Jeesukselle, joka voi varjella meidät lankeamasta ja vielä asettaa meidät kirkkautensa eteen pyhyydessään!

        Halleluja Aamen!

        Tätä Jeesus tarjoaa Teille kaikille rahatta ilmaiseksi.

        Minä kyllä häpeän kristittyä kulttuuripiiriä. Aika vaikea selittää ulkopuolisille että koko kultti perustuu yhden vosun aviottomaan lapseen ja umpisurkeaan selitykseen. Ei meinaa kummallakaan puolella pokka riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä häpeän kristittyä kulttuuripiiriä. Aika vaikea selittää ulkopuolisille että koko kultti perustuu yhden vosun aviottomaan lapseen ja umpisurkeaan selitykseen. Ei meinaa kummallakaan puolella pokka riitä.

        Päädyt kyllä vielä häpeämään tyhjänpäiväistä suunsoittoasi. Annahan ajan vaan kulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyt kyllä vielä häpeämään tyhjänpäiväistä suunsoittoasi. Annahan ajan vaan kulua.

        Meinaat että ateistit sitten kuolinvuoteellaan palvoo hiekkakansan
        myyntipuheita, osta hyvä kameli jumalan luoma kameli osta osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat että ateistit sitten kuolinvuoteellaan palvoo hiekkakansan
        myyntipuheita, osta hyvä kameli jumalan luoma kameli osta osta.

        No, parempihan se on myöhään kuin ei milloinkaan...ettei vaan tartte sitten ikuisuudessa hävetä. Eikä tässä nyt sentään kameleita olla kaupittelemassa, saati itse asiassa myymässä yhtään mitään, äläpäs heittäydy taas hävyttömäksi! Ilmaiseksi pelastus on tarjolla, niin kannattaa ottaa vastaan.

        Ja tiedoksi vielä, että tuskinpa siellä Israelissa on niinkään paljon hiekkaa kuin löytyy ihan vaan vaikka täältä omasta kotimaastamme :) Niin että mietipä sitä seuraavalla kerralla, kun pörräät mopollasi kylän hiekkakuopalla :D


    • Anonyymi

      Ei ateistit usko jumaliin ja saatanoihin, uskovaiset niin tekevät.
      Uskovaisille nämä "saatanan" lähetit voi sitten kylmästi polttaa roviolla.
      Minä olen lukenut sen raamattusi kannesta kanteen.
      Ei teksti vakuuttanut, haitte jeesuksen kuulemma yöllä haudasta.

      • Anonyymi

        No eipäs tasan tarkkaan haettu. Valhettelet minkä kerkiät. Ateistit ne tänä päivänä vainoavat uskovaisia. Kyllä näin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipäs tasan tarkkaan haettu. Valhettelet minkä kerkiät. Ateistit ne tänä päivänä vainoavat uskovaisia. Kyllä näin on!

        Varastettiinhan toisenkin esiintyjän, Charlie Chaplinin ruumis. Sillä ei muutoin jeesussadussa olisi olut tarpeeksi ainesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastettiinhan toisenkin esiintyjän, Charlie Chaplinin ruumis. Sillä ei muutoin jeesussadussa olisi olut tarpeeksi ainesta.

        Olet varmaan katsellut liikaa mustia komedioita kun on niin ruumiinryöstelyt mielessä. Herää jo todellisuuteen pimeistä harhoistasi!


      • Anonyymi

        <<haitte jeesuksen kuulemma yöllä haudasta. >>

        Raamatunlukemisesi on kovin hataralla pohjalla, vaikka kuulopuheita näytätkin kuunnelleen.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 4 Mos 16:21-35
      "Erottautukaa te tästä joukosta, niin minä tuokiossa heidät tuhoan."

      Mutta he lankesivat kasvoillensa ja sanoivat:
      "Oi Jumala, sinä Jumala, jonka vallassa on kaiken lihan henki:
      jos yksi mies rikkoo, vihastutko silloin koko seurakuntaan?"

      Niin Herra puhui Moosekselle sanoen:

      "Puhu seurakunnalle näin:
      Lähtekää pois Koorahin, Daatanin
      ja Abiramin asumuksen ympäriltä."

      Sitten Mooses nousi ja meni Daatanin ja Abiramin luo,
      ja Israelin vanhimmat seurasivat häntä.

      Ja hän puhui seurakunnalle sanoen:
      "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän,
      ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden."

      Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä.
      Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

      Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää,
      että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot
      ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:

      jos nämä kuolevat samalla tavalla,
      kuin muut ihmiset kuolevat,
      ja heidän käy,
      niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy,
      niin ei Herra ole minua lähettänyt.

      Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua
      ja maa avaa kitansa
      ja nielaisee heidät kaikkinensa,
      niin että he elävältä suistuvat tuonelaan,
      niin siitä tietäkää,
      että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."

      Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi,
      niin maa halkesi heidän altansa

      ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät,
      heidän asuntonsa,
      kaiken Koorahin väen
      ja kaikki heidän tavaransa.

      Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan,
      ja maa peitti heidät;
      ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.
      Ja koko Israel,
      joka oli heidän ympärillänsä,
      pakeni kuullessaan heidän huutonsa,
      sillä he pelkäsivät maan nielaisevan heidätkin.

      Mutta tuli lähti Herran tyköä
      ja kulutti ne kaksisataa viisikymmentä miestä,
      jotka olivat tuoneet suitsutusta.

      Mat 27:31 Ja kun he olivat häntä pilkanneet,
      riisuivat he häneltä vaipan,
      pukivat hänet hänen omiin vaatteisiinsa
      ja veivät hänet pois ristiinnaulittavaksi.

      Mark 15:20 Ja kun he olivat häntä pilkanneet,
      riisuivat he häneltä purppuravaipan
      ja pukivat hänet hänen omiin vaatteisiinsa.
      Ja he veivät hänet pois,
      ristiinnaulitakseen hänet.

      [eikä hän edes suutansa avannut]

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 4Moos.16:35-49
      Mutta tuli lähti Herran tyköä
      ja kulutti ne kaksisataa viisikymmentä miestä,
      jotka olivat tuoneet suitsutusta.

      Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

      "Käske Eleasaria, pappi Aaronin poikaa,
      korjaamaan nuo hiilipannut palosta,
      mutta puhdistamaan tuli niistä kauas,

      sillä ne ovat tulleet pyhäkön omiksi.
      Noiden henkensä menettäneiden syntisten hiilipannuista takokaa ohuita levyjä alttarin päällystämiseksi;
      sillä he toivat ne Herran eteen,
      ja niin ne tulivat pyhäkön omiksi
      ja merkiksi israelilaisille."

      Niin pappi Eleasar otti ne vaskiset hiilipannut,
      jotka nuo tulen polttamat miehet olivat tuoneet,
      ja ne taottiin alttarin päällystykseksi,

      muistuttamaan israelilaisille,
      ettei kukaan syrjäinen,
      joka ei ole Aaronin sukua,
      lähestyisi polttamaan suitsuketta Herran edessä,
      niin ettei hänen kävisi samoin kuin Koorahin ja hänen joukkonsa, niinkuin Herra oli hänelle Mooseksen kautta puhunut.

      Mutta seuraavana päivänä kaikki israelilaisten seurakunta napisi Moosesta ja Aaronia vastaan sanoen:
      "Te olette surmanneet Herran kansaa." >> Jakeen lisätiedot

      Mutta kun kansa kokoontui Moosesta ja Aaronia vastaan,
      niin he kääntyivät ilmestysmajaan päin,
      ja katso, pilvi peitti sen,
      ja Herran kirkkaus näkyi.

      Silloin Mooses ja Aaron menivät ilmestysmajan edustalle.

      Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

      "Poistukaa tämän joukon luota,
      niin minä tuokiossa heidät tuhoan."
      Silloin he lankesivat kasvoillensa.

      Ja Mooses sanoi Aaronille:
      "Ota hiilipannu ja viritä siihen tuli alttarilta,
      pane siihen suitsuketta
      ja vie se nopeasti seurakunnan luo
      ja toimita heille sovitus,
      sillä viha on lähtenyt liikkeelle Herran luota,
      vitsaus on jo alkanut."

      Ja Aaron teki,
      niinkuin Mooses oli käskenyt,
      ja riensi seurakunnan keskelle,
      ja katso,
      vitsaus oli jo alkanut kansan keskuudessa.
      Silloin hän suitsutti
      ja toimitti kansalle sovituksen.

      Ja hänen siinä seisoessaan kuolleitten
      ja elävien vaiheella vitsaus taukosi.

      Mutta niitä,
      jotka vitsauksesta kuolivat,
      oli neljätoista tuhatta seitsemänsataa henkeä,
      paitsi niitä,
      jotka saivat surmansa Koorahin tähden.

    • Anonyymi

      1Sam.2:3. Job.37:16. 1Moos.3:9 Biblia (1776) Ja Herra kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet? Siis melkein kaikkitietävä.

    • jeesus on kaiken pahan voiman yläpuolella. Hänen seurassaan pahan on väistyttävä.
      Kristittyn ei tarvitse pelä mitään pahan valtoja.

      • Anonyymi

        Jeesus on kaiken pahan tavoittamattomissa, sillä hän on kuollut.
        Elämässä on toisen paha hyvä ja kilpailu on loputon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kaiken pahan tavoittamattomissa, sillä hän on kuollut.
        Elämässä on toisen paha hyvä ja kilpailu on loputon.

        Kuoli ja nousi ylös,elää ijankaikkisesti ja tulee tuomarina viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Kuoli ja nousi ylös,elää ijankaikkisesti ja tulee tuomarina viimeisenä päivänä.

        Uskovat hakivat yöllä haudasta, raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat hakivat yöllä haudasta, raamatun mukaan.

        No ei tasan haettu, eikä Raamatussa niin lue. Valehtelet vain sujuvasti jumalattomien tapaan, ihan kuten valehtelitte jo silloin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei tasan haettu, eikä Raamatussa niin lue. Valehtelet vain sujuvasti jumalattomien tapaan, ihan kuten valehtelitte jo silloin!

        Uskovat eivät ole hakeneet mitään haudasta,ei olisi ylösnousemustakaan siinä tapausessa, mutta nyt on ylös nousemus tapahtunt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat hakivat yöllä haudasta, raamatun mukaan.

        Laita Raamatun paikka. Eikö löydy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat hakivat yöllä haudasta, raamatun mukaan.

        Et näytä muistavan, että sotilaat vartioivat yötä päivää hautaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä muistavan, että sotilaat vartioivat yötä päivää hautaa.

        Sotilaalko estävät ylösnousemuksen,eivät toki,minkä vahvemalle mahtavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita Raamatun paikka. Eikö löydy?

        Käske siis vartioida hautaa tarkoin kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa pääse varastamaan häntä ja sanomaan ihmisille: 'Hän on noussut kuolleista.' Viimeinen villitys olisi silloin ensimmäistä pahempi." Matt.27:64
        Äkkiä maa alkoi vavahdella ja järistä, sillä Herran enkeli laskeutui taivaasta. Hän tuli haudalle, vieritti kiven pois ja istuutui sille.
        Hän oli hohtava kuin salama ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.

        Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja kaatuivat maahan kuin kuolleet..Matt.28:2-4 vartiat syylistyivät rikokseen eivä valvoneet hautaa.


    • Jeesus on saatanan palvoja. Sillä saatana sanoi omistavansa kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja antavansa maan päällä valtaa kenelle tahansa joka kumartaa saatanaa. Ei siis Jeesuksella voi olla mitään maanpäällistä valtaa ilman, että hän on kumartanut saatanaa. Eikä kenelläkään muullakaan.
      Ainostaan miekalla, inkvisitiolla ja saatanan kumarruksella saa maallista valtaa ja sen on jokainen tehnyt, jolla maanpäällistä valtaa on.

    • Anonyymi

      Kuulkaapas uskit. Oppinne mukaan jumala on kaikkivaltias, joten yhtään mitään, ei edes pilkkaa voi tapahtua ilman hänen nimenomaista tahtoaan.
      Suattaapi olla niinnii että jumala on sen verran huumorintajuinen sälli että naureskelee pilven päällä uskovaisten tuurhaa kipuilua joutavuuksien kanssa.

      • Anonyymi

        Suattaapihan tuo olla niinninkin, vuan toisaalta ehkäpä ei kuitenkaan sinunkaan kannattaisi sitä huumorintajua kovin pitkään ja paljon koetella.


      • Anonyymi

        Et taida muistaa, että Jumala antaa jokaiselle valinnanvapauden. Palvoa tai pilkata. Pilkkaajan pilkka osuu kyllä omaan nilkkaan ja pilkkaaja joutuu kärventymään helvetin lieskoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et taida muistaa, että Jumala antaa jokaiselle valinnanvapauden. Palvoa tai pilkata. Pilkkaajan pilkka osuu kyllä omaan nilkkaan ja pilkkaaja joutuu kärventymään helvetin lieskoissa.

        Ja se on ihan oikein sille kyrvänsyylälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida muistaa, että Jumala antaa jokaiselle valinnanvapauden. Palvoa tai pilkata. Pilkkaajan pilkka osuu kyllä omaan nilkkaan ja pilkkaaja joutuu kärventymään helvetin lieskoissa.

        Kaikkivoivan ja kaikkitietävän jumalan valmistama ”vapaa tahto” on juuri sellainen kuin jumala itse halusi. Niinpä hän määräsi tai arpoi jotkut ihmissätkynukkensa pilkkaamaan itseään, helvettiin.... Vain hihhuliaivoilla varustettu pystyy ottamaan tämmöisen jumalaroskan vakavasti. Tai ehkä hihhulien jumala ei olekaan kaikkivoipa ja kaikkitietävä vaan tasaväkinen pukari saatanan tms. kanssa? Paljon jännittävämpää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivoivan ja kaikkitietävän jumalan valmistama ”vapaa tahto” on juuri sellainen kuin jumala itse halusi. Niinpä hän määräsi tai arpoi jotkut ihmissätkynukkensa pilkkaamaan itseään, helvettiin.... Vain hihhuliaivoilla varustettu pystyy ottamaan tämmöisen jumalaroskan vakavasti. Tai ehkä hihhulien jumala ei olekaan kaikkivoipa ja kaikkitietävä vaan tasaväkinen pukari saatanan tms. kanssa? Paljon jännittävämpää!

        No mutta... ainakaan kukaan meistä ei, eikä kukaan normaaliaivoinenkaan, ota vakavasti näitä sinun tänne väsäämiäsi roskapuheita. Eikö sinulla tosiaan ole mitään parempaa tekemistä, kuin pyöriä ikään kuin työksesi netissä soittamassa suutasi asioista, joihin et edes usko, jotka ovat sinulle mielikuvituksen tuotetta? Onpa tosi, tosi jännittävää tuo touhuilusi! 🙄


      • Anonyymi

        Pääni kestää kyllä poksahtelematta sinunkin lapsellisen tylsän satuilusi täällä 😎


      • Anonyymi

        Voi sinua raukkaa. Taidat tosiaan kuvitella olevasi kovinkin "järkevä", vaikka et ole edes kahdesta vaihtoehdosta osannut valita sitä oikeaa? Niin sitä voi ihminen pettää itseään 😑


    • Anonyymi

      Mitään jumalaa -jeesusta ei ole ollutkaan,ei ole!

      • Anonyymi

        Muista toistella tuota mantraasi jatkuvasti, niin saatat ehkä itse ainakin uskoa, että kyllä - näin se asia on!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olento, joka käristää ihmisiä iankaikkisesti rangaistukseksi rajallisesta määrästä rajallisen ajan sisällä tehtyjä syntejä, ei ole rakkaus eikä pyhä, vaan täydellisen psykopaattinen sadisti. Koska Luoja ei voi olla tiedollisesti ja moraalisesti luotujaan alhaisemmalla tasolla, sellaista olentoa ei ole olemassa. Ja kuinka ollakaan: Jeesuksen puheet "iankaikkisesta rangaistuksesta" tarkoittavatkin alkukielellä "aikakausia kestävää oikaisemista". Samoin muut helvettijakeet osoittautuvat alkukieltä tarkasteltaessa joksikin aivan muuksi.

      Moukkamaisista homofoobikkofundamentalisteista Suomessa ei yksikään osaa sadaosankaan vertaa koineekreikkaa siitä, mitä sitä osaa David Bentley Hart, joka on kääntänyt Uuden testamentin englanniksi ja joka julistaa, että kerran kaikki tulevat pelastumaan.
      https://www.amazon.com/gp/product/0300246226/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i1

      • Anonyymi

        No eipä osaa näköjään kaikkia ja kaikkea rakastaen syleilevät, kaikkien pelastumista hokevat "kristityt" universalistitkaan tuoda esille oppiaan ilman rääväsuista toisinuskovien ja heidän Jumalansa pilkkaamista ja herjaamista suunnilleen tyyliin: kaikki pelastuu eikä helvettiä ole; paitsi jos uskotte toisin, niin painukaa h****ttiin 😏

        Ei ole turhaan kirjoitettu sitäkään, että järjettömien eläinten lailla he herjaavat sellaista, mitä eivät tunne... ...ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat. (2. Piet.)

        Siinä sitä riittää teille puuhaa, kun ryhdytte kummaamaan ja uudelleenkirjoittamaan kaikki ne miljardit Raamatut maailmalla, jotka on teidän mielestänne väärin kirjoitettuja ja käännettyjä 🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä osaa näköjään kaikkia ja kaikkea rakastaen syleilevät, kaikkien pelastumista hokevat "kristityt" universalistitkaan tuoda esille oppiaan ilman rääväsuista toisinuskovien ja heidän Jumalansa pilkkaamista ja herjaamista suunnilleen tyyliin: kaikki pelastuu eikä helvettiä ole; paitsi jos uskotte toisin, niin painukaa h****ttiin 😏

        Ei ole turhaan kirjoitettu sitäkään, että järjettömien eläinten lailla he herjaavat sellaista, mitä eivät tunne... ...ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat. (2. Piet.)

        Siinä sitä riittää teille puuhaa, kun ryhdytte kummaamaan ja uudelleenkirjoittamaan kaikki ne miljardit Raamatut maailmalla, jotka on teidän mielestänne väärin kirjoitettuja ja käännettyjä 🙃

        Hei, sinähän olet se nulikka, jonka pää on allerginen älylliselle elämälle, kyllä minä tunnistan sinut! 🙃

        Tässä sinun epäjumalasi:
        1) Raamattu
        2) ihmisen "vapaa tahto"
        3) se, että miljardien ihmisten on jouduttava helvettiin, koska muuten missään ei ole mitään järkeä
        4) homot ovat iljettäviä.

        Kohta 1) ei tosin tietenkään tarkoita Raamattua sinällään, vaan sen uskonnollisen yhteisön TULKINTAA Raamatusta, johon fundis sattuu kuulumaan.
        Kohdalla 2) fundis kumoaa näppärästi Jumalan kaikkivaltiuden, koska kyseiseen kohtaan uskovien Jumala on sellainen pikkuriikkinen avuton piipertäjä, ettei hän mahda TODELLISELLE KAIKKIVALTIAALLE, ihmisen vapaalle tahdolle, yhtikäs mitään.
        Kohta 3) kumpuaa takahikiätasoisesta Raamatun ja kirkon historian tuntemuksesta. Fundis on tässä asiassa kuin joku Yhdysvaltain peräkylän red neck, joka äänestää Donald Trumpia, koska kaikki muut paitsi Fox News on fake news. Ja fundiksen argumentit tälle perverssille ja sairaalle uskomukselleen ovat red neck -tasoa. Kun pitäisi puhua alkukielestä, fundis vetoaa mielikkisuomennokseensa, piipertää sen kanssa ja vetoaa siihen ja kuvittelee puhuvansa alkukielestä tajuamatta, että suomi ja Raamatun ajan kreikka eivät ole sama asia. (NIMENOMAAN TÄTÄ IDIOTISMIA HARJOITAT MALLIKKAASTI, ONNITTELUT!)
        4) Fundiksen kirjaimellinen raamatuntulkinta urvahtaa tässä kohtaa pahemman kerran, kun hän ei tajua, ettei apostoli Paavali puhu lainkaan homoseksuaaleista vaan irstailevista heteroseksuaaleista: "Naiset ovat VAIHTANEET luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin LUOPUNEET luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan."

        Fundikset harjoittavat toisin sanoen epäjumalanpalvelusta. Yllä mainitut neljä kohtaa kun ovat fundiksen päässä SYRJÄYTTÄNEET KRISTUKSEN. Fundis ei voi irrottaa otettaan noista neljästä epäjumalastaan, koska on typeryydessään ja julkeudessaan ne itselleen epäjumalaksi rakentanut. Tämän Nelijalkaisen Kultaisen Vasikan epäjumalanpalvelus estää häntä perimästä näillä alueilla hänessä olevaa Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tästä voi vapauttaa? Ilmestys ainoasta Jumalan Sanasta, ylösnousseesta Kristuksesta, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sinähän olet se nulikka, jonka pää on allerginen älylliselle elämälle, kyllä minä tunnistan sinut! 🙃

        Tässä sinun epäjumalasi:
        1) Raamattu
        2) ihmisen "vapaa tahto"
        3) se, että miljardien ihmisten on jouduttava helvettiin, koska muuten missään ei ole mitään järkeä
        4) homot ovat iljettäviä.

        Kohta 1) ei tosin tietenkään tarkoita Raamattua sinällään, vaan sen uskonnollisen yhteisön TULKINTAA Raamatusta, johon fundis sattuu kuulumaan.
        Kohdalla 2) fundis kumoaa näppärästi Jumalan kaikkivaltiuden, koska kyseiseen kohtaan uskovien Jumala on sellainen pikkuriikkinen avuton piipertäjä, ettei hän mahda TODELLISELLE KAIKKIVALTIAALLE, ihmisen vapaalle tahdolle, yhtikäs mitään.
        Kohta 3) kumpuaa takahikiätasoisesta Raamatun ja kirkon historian tuntemuksesta. Fundis on tässä asiassa kuin joku Yhdysvaltain peräkylän red neck, joka äänestää Donald Trumpia, koska kaikki muut paitsi Fox News on fake news. Ja fundiksen argumentit tälle perverssille ja sairaalle uskomukselleen ovat red neck -tasoa. Kun pitäisi puhua alkukielestä, fundis vetoaa mielikkisuomennokseensa, piipertää sen kanssa ja vetoaa siihen ja kuvittelee puhuvansa alkukielestä tajuamatta, että suomi ja Raamatun ajan kreikka eivät ole sama asia. (NIMENOMAAN TÄTÄ IDIOTISMIA HARJOITAT MALLIKKAASTI, ONNITTELUT!)
        4) Fundiksen kirjaimellinen raamatuntulkinta urvahtaa tässä kohtaa pahemman kerran, kun hän ei tajua, ettei apostoli Paavali puhu lainkaan homoseksuaaleista vaan irstailevista heteroseksuaaleista: "Naiset ovat VAIHTANEET luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin LUOPUNEET luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan."

        Fundikset harjoittavat toisin sanoen epäjumalanpalvelusta. Yllä mainitut neljä kohtaa kun ovat fundiksen päässä SYRJÄYTTÄNEET KRISTUKSEN. Fundis ei voi irrottaa otettaan noista neljästä epäjumalastaan, koska on typeryydessään ja julkeudessaan ne itselleen epäjumalaksi rakentanut. Tämän Nelijalkaisen Kultaisen Vasikan epäjumalanpalvelus estää häntä perimästä näillä alueilla hänessä olevaa Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tästä voi vapauttaa? Ilmestys ainoasta Jumalan Sanasta, ylösnousseesta Kristuksesta, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettynä.

        Raamattu on ainoa luotettava tiedonlähde Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Pyhän Hengen erityisilmoitukset ovat sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Ihmisellä on vapaa tahto ja mahdollisuus ottaa asioista selvää. Hengellisistä asioista saa selvää etsimälä Jumalaa ellei sitten Jumala ilmesty ihmiselle esim. jonkin tapahtuman tai evankelioimistilanteen yms. kautta. Usko etenkin alussa perustuu uskoon, Jumalan antamaan sisäiseen varmuuteen itsestään, Häneen, joka antaa synnintunnon ja tarpeen saada ne anteeksi Jeesuksen veren kautta. Ei Jumala pidä itseään salattuna sellaiselta, joka Häntä vilpittömästi etsii ja haluaa varmuuden Hänen olemassaolostaan.

        Raamatussa puhutaan rangaistuksesta, minkä edessä itketään, ollaan iankaikkisesti erossa Jumalasta, mistä Jeesus, Jumalan Poika/Jumala useasti varoittaa..eli helvetti on jotakin pelottavaa ja ahdistavaa, miltä kannattaa etsiä pelastusta. Se on uskovillekin ahdistava asia etenkin, jos kokee uskonsa heikoksi eikä ole elänyt Jumalan tahdossa, on saanut ehkä väärääkin opetusta yms. Niiden puolesta koetaan suoranaista hätää, joille uskonasiat eivät merkitse mitään (erityisesti tuttavat, läheiset, sukulaiset...mutta Pyh Henki antaa tämän empaattisen hädän kaikista imisistä, mikä saa uskovat liikkeelle todistamaan uskosta ja varoittamaan Jumalan vihasta kaikkea jumalattomuutta kohtaan). Tunne ei ole sadistinen toisia kohtaan, vaan juuri päinvastoin. Itsekin pyrimme elämään terveessä Jumalan pelossa, mutta ennenkaikkea rakkaudessa, koska Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa meidän olevan pelastettuja Jumalan lapsia. Armosta voi langeta pois ja sitä varomme. Jumalalle emme voi sanoa, onko Sinun teoissasi järkeä yms. Meidän viisautemme, ajattelutapamme on yksioikoista kaukana siitä, mihin Jumala pystyy. Emme ymmärrä kaikkea Jumalan ajatuksista, joten ne on parasta ottaa sellaisina kuin ne on ilmoitettu. Jumala on Jumala, Hän joka sanoo tekevänsä oikein ihhmistä kohtaan , eikä valitusoikeuksia ole. Hän tarjoaa myös ja ennenkaikkea armoa ja rakkautta; iankaikkista elämää.

        Homot ovat lähimmäisiämme, joita rakastamme, mutta emme heidän tekojaan. Käsityksesi kahdenlaisista homoista ja lesboista oli omalaatuinen. On homoja ja sitten heteroita, jotka ovat heteroudestaan luopuneet tullen homoiksi. Vastaavasti lesboja, ja sitten heteronaisia, jotka ovat vaihtaneet viettinsä kohteeksi naisen tullen lesboiksi. Mitä merkitystä tällä on, jää arvoitukseksi, mutta minun mielipiteeni ei ole ratkaiseva, vaan se, mitä Jumala meistä ajattelee ja miten Hän meidät joskus tuomitsee. Minä en ole tuomari, en omaa valtuuksia, enkä haluaisikaan ketään helvettiinlähettää, vaan pelastaa sieltä jokaisen. Siksi voin vain varoittaa Raamatussa olevista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, sinähän olet se nulikka, jonka pää on allerginen älylliselle elämälle, kyllä minä tunnistan sinut! 🙃

        Tässä sinun epäjumalasi:
        1) Raamattu
        2) ihmisen "vapaa tahto"
        3) se, että miljardien ihmisten on jouduttava helvettiin, koska muuten missään ei ole mitään järkeä
        4) homot ovat iljettäviä.

        Kohta 1) ei tosin tietenkään tarkoita Raamattua sinällään, vaan sen uskonnollisen yhteisön TULKINTAA Raamatusta, johon fundis sattuu kuulumaan.
        Kohdalla 2) fundis kumoaa näppärästi Jumalan kaikkivaltiuden, koska kyseiseen kohtaan uskovien Jumala on sellainen pikkuriikkinen avuton piipertäjä, ettei hän mahda TODELLISELLE KAIKKIVALTIAALLE, ihmisen vapaalle tahdolle, yhtikäs mitään.
        Kohta 3) kumpuaa takahikiätasoisesta Raamatun ja kirkon historian tuntemuksesta. Fundis on tässä asiassa kuin joku Yhdysvaltain peräkylän red neck, joka äänestää Donald Trumpia, koska kaikki muut paitsi Fox News on fake news. Ja fundiksen argumentit tälle perverssille ja sairaalle uskomukselleen ovat red neck -tasoa. Kun pitäisi puhua alkukielestä, fundis vetoaa mielikkisuomennokseensa, piipertää sen kanssa ja vetoaa siihen ja kuvittelee puhuvansa alkukielestä tajuamatta, että suomi ja Raamatun ajan kreikka eivät ole sama asia. (NIMENOMAAN TÄTÄ IDIOTISMIA HARJOITAT MALLIKKAASTI, ONNITTELUT!)
        4) Fundiksen kirjaimellinen raamatuntulkinta urvahtaa tässä kohtaa pahemman kerran, kun hän ei tajua, ettei apostoli Paavali puhu lainkaan homoseksuaaleista vaan irstailevista heteroseksuaaleista: "Naiset ovat VAIHTANEET luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin LUOPUNEET luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan."

        Fundikset harjoittavat toisin sanoen epäjumalanpalvelusta. Yllä mainitut neljä kohtaa kun ovat fundiksen päässä SYRJÄYTTÄNEET KRISTUKSEN. Fundis ei voi irrottaa otettaan noista neljästä epäjumalastaan, koska on typeryydessään ja julkeudessaan ne itselleen epäjumalaksi rakentanut. Tämän Nelijalkaisen Kultaisen Vasikan epäjumalanpalvelus estää häntä perimästä näillä alueilla hänessä olevaa Jumalan valtakuntaa.

        Mikä tästä voi vapauttaa? Ilmestys ainoasta Jumalan Sanasta, ylösnousseesta Kristuksesta, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettynä.

        Raamattu on ainoa luotettava tiedonlähde Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Pyhän Hengen erityisilmoitukset ovat sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Ihmisellä on vapaa tahto ja mahdollisuus ottaa asioista selvää. Hengellisistä asioista saa selvää etsimälä Jumalaa ellei sitten Jumala ilmesty ihmiselle esim. jonkin tapahtuman tai evankelioimistilanteen yms. kautta. Usko etenkin alussa perustuu uskoon, Jumalan antamaan sisäiseen varmuuteen itsestään, Häneen, joka antaa synnintunnon ja tarpeen saada ne anteeksi Jeesuksen veren kautta. Ei Jumala pidä itseään salattuna sellaiselta, joka Häntä vilpittömästi etsii ja haluaa varmuuden Hänen olemassaolostaan.

        Raamatussa puhutaan rangaistuksesta, minkä edessä itketään, ollaan iankaikkisesti erossa Jumalasta, mistä Jeesus, Jumalan Poika/Jumala useasti varoittaa..eli helvetti on jotakin pelottavaa ja ahdistavaa, miltä kannattaa etsiä pelastusta. Se on uskovillekin ahdistava asia etenkin, jos kokee uskonsa heikoksi eikä ole elänyt Jumalan tahdossa, on saanut ehkä väärääkin opetusta yms. Niiden puolesta koetaan suoranaista hätää, joille uskonasiat eivät merkitse mitään (erityisesti tuttavat, läheiset, sukulaiset...mutta Pyh Henki antaa tämän empaattisen hädän kaikista imisistä, mikä saa uskovat liikkeelle todistamaan uskosta ja varoittamaan Jumalan vihasta kaikkea jumalattomuutta kohtaan). Tunne ei ole sadistinen toisia kohtaan, vaan juuri päinvastoin. Itsekin pyrimme elämään terveessä Jumalan pelossa, mutta ennenkaikkea rakkaudessa, koska Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa meidän olevan pelastettuja Jumalan lapsia. Armosta voi langeta pois ja sitä varomme. Jumalalle emme voi sanoa, onko Sinun teoissasi järkeä yms. Meidän viisautemme, ajattelutapamme on yksioikoista kaukana siitä, mihin Jumala pystyy. Emme ymmärrä kaikkea Jumalan ajatuksista, joten ne on parasta ottaa sellaisina kuin ne on ilmoitettu. Jumala on Jumala, Hän joka sanoo tekevänsä oikein ihhmistä kohtaan , eikä valitusoikeuksia ole. Hän tarjoaa myös ja ennenkaikkea armoa ja rakkautta; iankaikkista elämää.

        Homot ovat lähimmäisiämme, joita rakastamme, mutta emme heidän tekojaan. Käsityksesi kahdenlaisista homoista ja lesboista oli omalaatuinen. On homoja ja sitten heteroita, jotka ovat heteroudestaan luopuneet tullen homoiksi. Vastaavasti lesboja, ja sitten heteronaisia, jotka ovat vaihtaneet viettinsä kohteeksi naisen tullen lesboiksi. Mitä merkitystä tällä on, jää arvoitukseksi, mutta minun mielipiteeni ei ole ratkaiseva, vaan se, mitä Jumala meistä ajattelee ja miten Hän meidät joskus tuomitsee. Minä en ole tuomari, en omaa valtuuksia, enkä haluaisikaan ketään helvettiinlähettää, vaan pelastaa sieltä jokaisen. Siksi voin vain varoittaa Raamatussa olevista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on ainoa luotettava tiedonlähde Jumalasta ja Hänen tahdostaan. Pyhän Hengen erityisilmoitukset ovat sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Ihmisellä on vapaa tahto ja mahdollisuus ottaa asioista selvää. Hengellisistä asioista saa selvää etsimälä Jumalaa ellei sitten Jumala ilmesty ihmiselle esim. jonkin tapahtuman tai evankelioimistilanteen yms. kautta. Usko etenkin alussa perustuu uskoon, Jumalan antamaan sisäiseen varmuuteen itsestään, Häneen, joka antaa synnintunnon ja tarpeen saada ne anteeksi Jeesuksen veren kautta. Ei Jumala pidä itseään salattuna sellaiselta, joka Häntä vilpittömästi etsii ja haluaa varmuuden Hänen olemassaolostaan.

        Raamatussa puhutaan rangaistuksesta, minkä edessä itketään, ollaan iankaikkisesti erossa Jumalasta, mistä Jeesus, Jumalan Poika/Jumala useasti varoittaa..eli helvetti on jotakin pelottavaa ja ahdistavaa, miltä kannattaa etsiä pelastusta. Se on uskovillekin ahdistava asia etenkin, jos kokee uskonsa heikoksi eikä ole elänyt Jumalan tahdossa, on saanut ehkä väärääkin opetusta yms. Niiden puolesta koetaan suoranaista hätää, joille uskonasiat eivät merkitse mitään (erityisesti tuttavat, läheiset, sukulaiset...mutta Pyh Henki antaa tämän empaattisen hädän kaikista imisistä, mikä saa uskovat liikkeelle todistamaan uskosta ja varoittamaan Jumalan vihasta kaikkea jumalattomuutta kohtaan). Tunne ei ole sadistinen toisia kohtaan, vaan juuri päinvastoin. Itsekin pyrimme elämään terveessä Jumalan pelossa, mutta ennenkaikkea rakkaudessa, koska Henki yhdessä meidän henkemme kanssa todistaa meidän olevan pelastettuja Jumalan lapsia. Armosta voi langeta pois ja sitä varomme. Jumalalle emme voi sanoa, onko Sinun teoissasi järkeä yms. Meidän viisautemme, ajattelutapamme on yksioikoista kaukana siitä, mihin Jumala pystyy. Emme ymmärrä kaikkea Jumalan ajatuksista, joten ne on parasta ottaa sellaisina kuin ne on ilmoitettu. Jumala on Jumala, Hän joka sanoo tekevänsä oikein ihhmistä kohtaan , eikä valitusoikeuksia ole. Hän tarjoaa myös ja ennenkaikkea armoa ja rakkautta; iankaikkista elämää.

        Homot ovat lähimmäisiämme, joita rakastamme, mutta emme heidän tekojaan. Käsityksesi kahdenlaisista homoista ja lesboista oli omalaatuinen. On homoja ja sitten heteroita, jotka ovat heteroudestaan luopuneet tullen homoiksi. Vastaavasti lesboja, ja sitten heteronaisia, jotka ovat vaihtaneet viettinsä kohteeksi naisen tullen lesboiksi. Mitä merkitystä tällä on, jää arvoitukseksi, mutta minun mielipiteeni ei ole ratkaiseva, vaan se, mitä Jumala meistä ajattelee ja miten Hän meidät joskus tuomitsee. Minä en ole tuomari, en omaa valtuuksia, enkä haluaisikaan ketään helvettiinlähettää, vaan pelastaa sieltä jokaisen. Siksi voin vain varoittaa Raamatussa olevista asioista.

        ”Rakastamme homoja muttemme heidän tekojaan.” Niinhän lakituvassakin murhaajan teot tuomitaan ja vangitaan, mutta ihminen itse kävelee vapauteen ja iloon. Semmoista on (olevinaan) jeesuslogiikka. Todellisuudessa tietysti juuri ihmisen teot ja toiminta hänestä semmoisen tekevät kuin hän on.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe