Piti kysyä tästä jo aikaisemmin.
On näet ilmaantunut todellinen ongelma, jolle ei oikeastaan ole saatu kunnollista selvyyttä. Hämärää.
Kuka tai mikä 'puuhkuttaa' talon ylälaudoituksen välissä?
Olen paikantanut sen jotenkin keittiön kattoon tai siihen lähelle kattorakenteisiin. Räystääseen tai jonnekin. Puuhkutus kuuluu keittiöön todella selvään. Illalla kovemmin.
Se on sellaista yninää, puhinaa...yyhh, puuh, muhmuh puuh ynmh...
Vaikea kuvailla.
Mikä siellä tuhisee?
Pitääkö olla huolissaan?
Mikä talon laudoitukseen on muuttanut?
Saa sanoa oikeita mielipiteitä.
(tämä ei ollut sitten mikään leikkialoitus).
Koko kesän jatkunut ongelma
60
<50
Vastaukset 60
Harmis ullakolla puhistaa?🙄
Ei se kuulosta Harmikselta. Se on oikeasti sellaista hiljaista 'puhinaa'.
Jos se jatkuu, tulen hulluksi. Ei ole muina kesinä kuulunut. Ja kun just miettiny, että ei linnunpoikasia enää ole. Ne on kasvanu ja lentäny jo pesistä?misspönttöuuni kirjoitti:
Ei se kuulosta Harmikselta. Se on oikeasti sellaista hiljaista 'puhinaa'.
Jos se jatkuu, tulen hulluksi. Ei ole muina kesinä kuulunut. Ja kun just miettiny, että ei linnunpoikasia enää ole. Ne on kasvanu ja lentäny jo pesistä?Jos siellä on kummitus? Tai tuuli käy rakenteiden välistä?
Abrakadabra kirjoitti:
Jos siellä on kummitus? Tai tuuli käy rakenteiden välistä?
Minusta se kuulostaa nisäkkäältä. Vähän niin kuin joku pöllö tms.
misspönttöuuni kirjoitti:
Huhuu, pöllö, eulehan se. :)
Abrakadabra kirjoitti:
Yritin etsiä sopivaa ääntä tuubista, mutta en löytänyt.
Oikeasti silleen häiritsee, kun ei saa selvää.
Nyt mitä pidempään kuuntelee, niin sitä enemmän se elollista muistuttaa kuin ilmastointia.misspönttöuuni kirjoitti:
Yritin etsiä sopivaa ääntä tuubista, mutta en löytänyt.
Oikeasti silleen häiritsee, kun ei saa selvää.
Nyt mitä pidempään kuuntelee, niin sitä enemmän se elollista muistuttaa kuin ilmastointia.Olen aika varma, että sulla on joku maahanmuuttaja siellä vintillä. :)
Abrakadabra kirjoitti:
Olen aika varma, että sulla on joku maahanmuuttaja siellä vintillä. :)
Öh...köh... tuota juu, kuhan nyt vaan tipahtais alas oli mikä oli :)
Älä ny, ettei tipu niskaan. Parasta kun otata kättä piempää, se tulee sieltä vielä jääkaapille ja lompakolle. :)
Ootko tarkistanut ettei mitään kameroita siellä ole?
Voi olla Harmis tai mamu, mutta siili se tuskin on..
Ei hitto, sehän on Pyrtti! Siellä se piereskelee, tuhnuja päästelee..😄Wwuwuw kirjoitti:
Ootko tarkistanut ettei mitään kameroita siellä ole?
Voi olla Harmis tai mamu, mutta siili se tuskin on..
Ei hitto, sehän on Pyrtti! Siellä se piereskelee, tuhnuja päästelee..😄Vakoilee sun ja Harmiksen kuviteltua suhdetta...aijai..
Wwuwuw kirjoitti:
Mulle tuli ihan sama mieleen..😏
Joko semmonen siellä on, jos se ei tuuli eikä pöllökään ole. Siis voihan se olla ihan pöllö tapaus, joten parempi varautua pahimpaankin. Joku siellä on ottanut luvattomasti Pönttiksen kylmiä neliöitä haltuun.
- Anonyymi
Kai jollain linnuilla vielä poikaset on, mutta ei ne siellä koko kesää "puuhkuttais". Linnunpoikaset kai muutenki enemmän piipittää ja sirkuttaa.
Kuulosta joltakin nisäkkäältä. Oisko se puuhkutus sitte nuuskimista. Hiiri se tuskin on, jos ei se rapise. Ja kissaa isompi varmasti tömistelis. Tuskin se siis ihan heti tippuu katosta läpi, joten nuku huoleti.Ei se rapise koskaan. Se on niin kuin tietyllä alalla olevaa myhinää. Kuulostaa kyllä joltain elävältä.
- Anonyymi
Miettimättä enempää kysymys on talon rakenteiden onkaloista ja tuulesta, niiden yhteisvaikutuksesta. Laita musaa kovemmalle niin ei pienet puuhkutukset kuulu, tai puuhkuta itse enemmän.
AsianVierestä- Anonyymi
Olihan neuvo. Voiko talon onkalo puuhkuttaa? Miksi se puuhkuttaa iltaisin?
En tiedä mutta kuulostaa siltä et pitäisi tulla lähemmin tutkimaan. Oletko varma että ääni kuului keittiön katosta? Voitaisiin pötkähtää sängylle kuulostelemaan alkaako puuhkutusta kuulua:)
Voin ottaa mukaan imurin johon olen teipannut Shrekin ja Kaunotar ja Hirviö tarroja tuunaten siitä Ghost Busters imurin. Voitaisiin kokeilla auttaako se?
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mutta kuulostaa siltä et pitäisi tulla lähemmin tutkimaan. Oletko varma että ääni kuului keittiön katosta? Voitaisiin pötkähtää sängylle kuulostelemaan alkaako puuhkutusta kuulua:)
Voin ottaa mukaan imurin johon olen teipannut Shrekin ja Kaunotar ja Hirviö tarroja tuunaten siitä Ghost Busters imurin. Voitaisiin kokeilla auttaako se?
AsianVierestäEi tähän hommaan nyt sänky liity. Sulla se liittyy kyllä aina joka kohtaan.
Kyllä. Varmasti kuuluu keittiön katosta.
Onko täällä paikalla yhtään rakennusmestaria?- Anonyymi
Ei tähän hommaan nyt sänky liity. Sulla se liittyy kyllä aina joka kohtaan.
Kyllä. Varmasti kuuluu keittiön katosta.
Onko täällä paikalla yhtään rakennusmestaria?Anteeksi maalaisuuteni.
AsianVierestä
- Anonyymi
Varmasti huomiota herättävä ääni, mutta eiköhän se syy sieltä selviä. :)
Joskus jääkaapit ovat pitäneet sellaista ääntä, että sitä on ollut vaikea paikallistaa ja selittää. Ei uskoisi, että kylmälaite päästää sellaista vinkumista ja uhinaa. Tästä tuskin on kyse, kun paikannat äänen ylälaudoitukseen.
Viime kesänä asuin vuokralla omakotitalossa, johon tuli hiiriä. Siitä rapinasta ei voinut erehtyä, kuulosti kuin seinää jyrsittäisiin puhki. Niin todennäköisesti tapahtuikin, mutta minä muutin pois. Kyseessähän on Maanis depres Sciurus vulgaris. Eli suomennettuna masentunut orava. Säilöö talvea varten sapuskaa, minkä sitten jo tietää synkemmässä maanisuusvaiheessaan unohtavansa...
Ei oo oravillakaan helppoa... :oDVoiko olla orava tai sen pojat. Ei. Se olisi pahin vaihtoehto. Suurin tihutyöläinen. Se tuhoaa vintit ja ullakot :(
Voiko olla orava tai sen pojat. Ei. Se olisi pahin vaihtoehto. Suurin tihutyöläinen. Se tuhoaa vintit ja ullakot :(
No en tiedä...?? Ihmeellisiä ääniä osaa ötykäiset pitää. Kaulushaikarakin tööttää kuin laivan sumutorvi. Ja härkälinnulla se vasta sulosointu lähteekin...meillä oli niitä mökillä. Kyllä kesäaamut oli kauheita, kun ne parku pitkin järveä... Melkein mieli teki leipäkivellä viskasta otsaan mokomia rääkyjiä... :o/ Meni aamun rauhallinen idylli ihan mokomien tavien takia pilalle. :oD
Disse kirjoitti:
No en tiedä...?? Ihmeellisiä ääniä osaa ötykäiset pitää. Kaulushaikarakin tööttää kuin laivan sumutorvi. Ja härkälinnulla se vasta sulosointu lähteekin...meillä oli niitä mökillä. Kyllä kesäaamut oli kauheita, kun ne parku pitkin järveä... Melkein mieli teki leipäkivellä viskasta otsaan mokomia rääkyjiä... :o/ Meni aamun rauhallinen idylli ihan mokomien tavien takia pilalle. :oD
Niin eikö se Härkälintu ole se pulloon puhaltaja, tai joku semmonen ainakin on. Se ois kyllä jo liian iso vintille.
Niin eikö se Härkälintu ole se pulloon puhaltaja, tai joku semmonen ainakin on. Se ois kyllä jo liian iso vintille.
Se kaulushaikara on pulloonpuhaltaja.... sellainen matala sumutorven kuuloinen ääni... Mutta se taitaa majailla suoalueilla ja purojen, jokien äärellä, tuskin taloon tulee...
Mutta tuohon oravaan vielä, niin yks kesä kun laitoin jotain aurotallissa, tuli siihen ihan viereen aidalle napottamaan pulleamahainen oravaäiti. Näytti siltä, että se ei jaksanut enää liikkua...oli ihan räjähtämäisillään. Jotain se siinä pokkana nakerti, eikä välittänyt minusta enempää.... Olis varmaan puhissut ja ollut äkäisen näköinen, jos olisin häätänyt sitä siitä...ihan siltä näytti. :oDDisse kirjoitti:
Se kaulushaikara on pulloonpuhaltaja.... sellainen matala sumutorven kuuloinen ääni... Mutta se taitaa majailla suoalueilla ja purojen, jokien äärellä, tuskin taloon tulee...
Mutta tuohon oravaan vielä, niin yks kesä kun laitoin jotain aurotallissa, tuli siihen ihan viereen aidalle napottamaan pulleamahainen oravaäiti. Näytti siltä, että se ei jaksanut enää liikkua...oli ihan räjähtämäisillään. Jotain se siinä pokkana nakerti, eikä välittänyt minusta enempää.... Olis varmaan puhissut ja ollut äkäisen näköinen, jos olisin häätänyt sitä siitä...ihan siltä näytti. :oDEi raskaana oleva paljoa jaksa, se oli mammalomalla :D
Ei raskaana oleva paljoa jaksa, se oli mammalomalla :D
Joo. Ois vaan puuttunut, että ois huitassut mut nähdessään vaan käpälällään ja sanonut äääh! Ei nyt jaksa karkuun lähtä.... Mä syön nyt.... Mee hommiis siitä tölläämästä. :oD
Oisko jotain tuollaista?https://keskustelu.suomi24.fi/t/5874881/mika-on-ullakolla
pujotteIija kirjoitti:
Tai kimalaisia?
Puhisevia kimalaisia?
Ettet vaan se oliskin sinä siellä ja yrität siinä harhauttaa..Wwuwuw kirjoitti:
Puhisevia kimalaisia?
Ettet vaan se oliskin sinä siellä ja yrität siinä harhauttaa..Jos olisin, niin ei siellä ainakaan epätoivotut eläimet puhisis
Lepakot, kimalaiset? Iso pesä? :(
Mitähän ääntä se lepakko pitää? Oon ajatellu, että sillä on vaan jotain radioaaltoja ja taajuuksia, mutta on meillä kyllä täällä lepakkojakin iltaisin, mutta ne tulevat tallilta päin..pujotteIija kirjoitti:
Jos olisin, niin ei siellä ainakaan epätoivotut eläimet puhisis
Nii..paitti sie..
Wwuwuw kirjoitti:
Nii..paitti sie..
Ai jaahah, tuosta hyvästä muutan loppukesäksi varastoosi puhisemaan
pujotteIija kirjoitti:
Ai jaahah, tuosta hyvästä muutan loppukesäksi varastoosi puhisemaan
Aina löytyy tilaa kun käyttää rexonaa..
Lepakot, kimalaiset? Iso pesä? :(
Mitähän ääntä se lepakko pitää? Oon ajatellu, että sillä on vaan jotain radioaaltoja ja taajuuksia, mutta on meillä kyllä täällä lepakkojakin iltaisin, mutta ne tulevat tallilta päin..Sama juttu, täälläkin näkee lepakoita iltamyöhällä
pujotteIija kirjoitti:
Sama juttu, täälläkin näkee lepakoita iltamyöhällä
Varo, ne on oikeasti sokeita. Jos käytät hämärissä otsalamppua, sellainen kaistapää lentää kohti. Kyllä.
pujotteIija kirjoitti:
Sama juttu, täälläkin näkee lepakoita iltamyöhällä
Ei se nyt tähän kuulu.. Sitä paitsi mä luulin että sä jo olet siellä..Siis kuka toi lippalakkipää sitten on?
Voi juma..😩misspönttöuuni kirjoitti:
Varo, ne on oikeasti sokeita. Jos käytät hämärissä otsalamppua, sellainen kaistapää lentää kohti. Kyllä.
Ilmeisesti olet joutunut väistelemään?
Wwuwuw kirjoitti:
Ei se nyt tähän kuulu.. Sitä paitsi mä luulin että sä jo olet siellä..Siis kuka toi lippalakkipää sitten on?
Voi juma..😩En mie viel ole, se on varmaan pertsa
pujotteIija kirjoitti:
En mie viel ole, se on varmaan pertsa
No se on kyllä joka paikassa..
Meen irrottaa sen ketjuista..ja potkasen ulos..
Juuei..zzzz..Uinumisiin..misspönttöuuni kirjoitti:
Kyllä.
Aika läheltä ne lentelevät ilman valoakin, kun yömyöhään menee kuistille kuikoilemaan
- Anonyymi
Mörköjä?
Kuinka tiheä laudoitus siinä on ja onko ilmestynyt isompia aukkoja joista mahtuu kulkemaan? Jos laudoitus on tiheä niin tuskimpa siinä lintuja tai lepakoita kulkee.
Kai sinne välikatolle jotakin kautta pääsee katsomaan. Käy vilkaisemassaEn uskalla mennä. Se on tavallaan semmosta harvaa katonreunuslaudoitusta.
Nyt oon kyllä teidän juttujen jälkeen jääny miettimään, että jos se on mehiläis-tai ampiaispesä? Se vois pitää tuollaista tasaista matalaa epäsymmetristä ääntä.
Mutta en mee kattomaan :(
Sun pitää tuholaistorjujan käydä katsomaan ja saat heti miestä vahvempaa ehkä😏
https://taystuho.fi/tuholaisten-tunnistaminen/
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.812586Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422196Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391063- 35918
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154808Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58670Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6588- 21535
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78521- 33512