Itse olen sitä mieltä, että Hautajaiset suomalaiseen tyyliin ovat erittäin raskaat. About 6 tuntia muistotilaisuuksineen. Ei ihme, että jouduinkin psykoosiin oltuani 7h hautajaisissa!
Mitä mieltä olette Hautaisista?
86
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eräs tuttavani mielenterveyskuntoutuja hänkin meni isänsä hautajaisiin vahvoilla rauhoittavilla. Pysyi tolpillaan siellä, mutta sekoili tietysti.
- Anonyymi
Miksi kirjoitit hautajaiset isolla kirjaimella?
Asiaan, hautajaisia on ollut monenlaisia, jotkut raskaampia, toiset "kevyempiä". Viime vuosina valitettavasti olen joutunut osallistumaan liian moniin hautajaisiin, ja raskaimpina tietysti omien vanhempieni hautajaiset...joista selvisin jopa ilman rauhoittavia.. Mutta tosiaan vainajia voi muistella myös kevyempään tyyliin ja huumorilla, eikä koko ajan tarvitse itkeä.- Anonyymi
Eihän kirjoittanut, kai ap tietää että pienellä kirjoitetaan hautajaiset. Ethän ollut ottanut rauhoittavia kun kirjoitit kommenttisi, tai viinaa?
"Miksi kirjoitit hautajaiset isolla kirjaimella? " - Anonyymi
Sinä olet ilmeisesti sokea ja ap ei näytä tietävän:
"Itse olen sitä mieltä, että Hautajaiset... " Ja otsikossa luki kaikenlisäksi "Hautaiset".
- Anonyymi
Minä rakastan hautajaisia.
Pyrin menemään mahdollisimman moneen, ympäri Suomenmaata.
Viime vuonna kävin 67 hautajaisessa; suurimmassa osassa olin toki kuokkavieraana.
Niin ja tänä vuonna kävin Puolassa kolmissa hautajaisissa. Syksyllä tarkoitus lähteä Jamaikalle tsekkaamaan paikallinen hautajaiskulttuuri.
Hauskaa on ollut hautajaisissa. - Anonyymi
Minut saa laskea hautaan hautausmaan traktorilla, kun ei ole kuitenkaan tarpeeksi kantomiehiä hautaan laskemassa, kun suku vaan pienenee.
Pitää varmaan alkaa nukkumaan pihalla, että kun kuolee, niin löytävät ajoissa, eikä ala asunnossa haisemaan, jos sinne kuolee.
t. Ruma mies - Anonyymi
Palstan hautajaisista, tunnelma on ainakin sama.
- Anonyymi
Joku naisministeri saattaa kieltää hautajaiset ilmastoa saastuttavana, ainakin polttohautaus?
- Anonyymi
Arkkuhautaus on ilmastoteko, eikä mikään polttohautaus, jossa vapautuu ihmisen koko elämän aikana kehoon varastoima hiili, joka polttohautakusessa vapautuu.
Tuollaisessa 70kg ihmisestä vapautuu siis yli 40kg hiiltä ilmaan.
Arkkuhautauksessa ei vapaudu hiiltä, vaan se varastoituu maaperään, eikä aiheuta päästöjä ilmakehään.
Minusta hautajaiset saa olla sellainen kunnioittava hetki, mutta ei niittenkään tarvitsisi olla sellaiset kauheat surumieliset ja synkät...
Kuolema pitäisi nähdä arvokkaana asiana, eikä minusta kamalana kauhuskenaariona. Onhan vaikka jonkun nuoren kuolema karseaa, jos elämä jää kesken, mutta ihmistähän siinä muistetaan, eikä kauheaa kohtaloa... Minusta se menee monesti päin hanuria siinä...
Että psykoosiin ei pitäisi kenenkään hautajaisissa joutua....Mitä mieltä, hmm. Yleensä hautajaiset joihin on kutsuttu, ovat jonkun läheisen ihmisen viimeinen saattue. Eipä siinä mitään kovin kivoja fiiliksiä tunne. Hautajaiset on minusta siis yleensäkin jo raskaat. Mitä pidempään ne kestävät, yleensä sen raskaammaksi käyvät.
Mä en mitään kummempia monttubileitä itselleni halua. Tuhkat vaan jonnekin luonnokauniiseen rauhaisaan paikkaan. Mihin nyt sitten tuhkia saa karistaa. :)Mä olen mun testamenttiin kirjannut, etten halua mitään hautajaismenoja. Jos jotain surijoita on sitten vielä olemassa, niin muistelkoon kotona, ei siinä mitään tilaisuuksia tarvita.
Kuuntelin kerran radiosta, kun joku pappi kertoi kuinka joka viikko haudataan joku, jonka hautajaisissa ei ole ketään vierasta. Sitä sitten juontajat kovaan ääneen kauhistelivat.. mutta jos itse elää vanhaksi, niin kyllähän ne tutukin siinä ohessa vanhenevat ja yhtä lailla kuolevat pois..- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mä olen mun testamenttiin kirjannut, etten halua mitään hautajaismenoja. Jos jotain surijoita on sitten vielä olemassa, niin muistelkoon kotona, ei siinä mitään tilaisuuksia tarvita.
Kuuntelin kerran radiosta, kun joku pappi kertoi kuinka joka viikko haudataan joku, jonka hautajaisissa ei ole ketään vierasta. Sitä sitten juontajat kovaan ääneen kauhistelivat.. mutta jos itse elää vanhaksi, niin kyllähän ne tutukin siinä ohessa vanhenevat ja yhtä lailla kuolevat pois..Juu, ei ole arkun kantajia, kun suku vähenee.
Kas, kun ei ole vielä kukaan arkunkanto palvelua keksinyt alkaa järjestämään tai kukaan keksinyt sellaista arkun hautaan lasku laitetta, joka siirtäisi arkun avoimelle haudalle ja laskisi sen sitten hautaan.
Yhdysvalloissahan tämä tapa on yleinen, vaikka saattoväkeä olisi paljon ja arkun laskijoitakin riittäisi, mutta siellä arkku lasketaan hautaan sellaisella laitteella.
Arkun hautaan laksuun liittyy riskejä, että siinä voi horjahtaa ja pudota hautaan.
Vaatii se myös fyysistä voimaa jonkunverran arkun kanto ja hautaan laskeminen. Wwuwuw kirjoitti:
Mä olen mun testamenttiin kirjannut, etten halua mitään hautajaismenoja. Jos jotain surijoita on sitten vielä olemassa, niin muistelkoon kotona, ei siinä mitään tilaisuuksia tarvita.
Kuuntelin kerran radiosta, kun joku pappi kertoi kuinka joka viikko haudataan joku, jonka hautajaisissa ei ole ketään vierasta. Sitä sitten juontajat kovaan ääneen kauhistelivat.. mutta jos itse elää vanhaksi, niin kyllähän ne tutukin siinä ohessa vanhenevat ja yhtä lailla kuolevat pois..Mulla ei ole testamenttia, hautajaistestamenttia siis tehtynä. Mutta olen kyllä suusanallisesti kertonut toiveistani ( järkyttänyt mm. äitini niillä) ja kyllä kaikkien niiden pitäis ainakin olla tietoisia mun toivestani, joilla jotakin vaikutusvaltaakin on.
Tää menee samaan kastiin, kun iltoitukseni, jos katoan joskus, en katoa vapaaehtoisesti. :D
Joku siis tietää ottaa ohjat käsiinsä.
Ukkoni vihjaili, että hän tekee musta timantin , kun heitän veivini. Kai se vitsi oli...
En minäkään välitä mitään varsinaisia hautajaisia tai tilaisuuksia saada. Jos nyt edes ne ketkä muistaa, muistasvat noutaa tuhkat ja vielä loppusijoittaakin johonkin. :)Abrakadabra kirjoitti:
Mulla ei ole testamenttia, hautajaistestamenttia siis tehtynä. Mutta olen kyllä suusanallisesti kertonut toiveistani ( järkyttänyt mm. äitini niillä) ja kyllä kaikkien niiden pitäis ainakin olla tietoisia mun toivestani, joilla jotakin vaikutusvaltaakin on.
Tää menee samaan kastiin, kun iltoitukseni, jos katoan joskus, en katoa vapaaehtoisesti. :D
Joku siis tietää ottaa ohjat käsiinsä.
Ukkoni vihjaili, että hän tekee musta timantin , kun heitän veivini. Kai se vitsi oli...
En minäkään välitä mitään varsinaisia hautajaisia tai tilaisuuksia saada. Jos nyt edes ne ketkä muistaa, muistasvat noutaa tuhkat ja vielä loppusijoittaakin johonkin. :)"Ukkoni vihjaili, että hän tekee musta timantin , kun heitän veivini."
Mun mielestä tosi..ööh...kauniisti tavallaan sanottu.Wwuwuw kirjoitti:
"Ukkoni vihjaili, että hän tekee musta timantin , kun heitän veivini."
Mun mielestä tosi..ööh...kauniisti tavallaan sanottu.Onhan se, liekö mieli muuttunut jo tässä vuosien saatossa. :P
Muistelisin, että suomessa se ei kuitenkaan ole vielä luvallista. Vainajasta teettää timanttia, vaan tuhkatkin pitäisi vuoden sisällä loppusijoittaa johonkin ennalta ilmoitettuun ja luvalliseen paikkaan.
Onhan niitäkin nahkureita, jotka ottavat vainajalta tatuoinnit talteen ja laittavat vaikka kehyksiin. Aika ronskia jotenkin...Abrakadabra kirjoitti:
Onhan se, liekö mieli muuttunut jo tässä vuosien saatossa. :P
Muistelisin, että suomessa se ei kuitenkaan ole vielä luvallista. Vainajasta teettää timanttia, vaan tuhkatkin pitäisi vuoden sisällä loppusijoittaa johonkin ennalta ilmoitettuun ja luvalliseen paikkaan.
Onhan niitäkin nahkureita, jotka ottavat vainajalta tatuoinnit talteen ja laittavat vaikka kehyksiin. Aika ronskia jotenkin...Ei ole Suomessa?
Viimeiseen viitaten.Wwuwuw kirjoitti:
Ei ole Suomessa?
Viimeiseen viitaten.Ei sentäs. Jenkkilässä taitaa jo onnistua.
Tatuoinneista tulikin mieleeni, läysin tässä yks päivä jännän tekstin...tässä.
https://kkpp71.vuodatus.net/lue/2016/03/tatuoinnit-terastavat-terveyttaAbrakadabra kirjoitti:
Ei sentäs. Jenkkilässä taitaa jo onnistua.
https://kkpp71.vuodatus.net/lue/2016/03/tatuoinnit-terastavat-terveyttaJa löytyi tällainen juttu noista tatskojen vainajalta talteen ottamisestakin. Kuvassa taitaa (taustalla valokuva) olla mies perheineen, jonka käsivarsista ja selästä on irroitettu tatuoinnit ja ne ovat kehyksissä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2bc8667a-a8cb-4844-b1c2-355d06644331Abrakadabra kirjoitti:
Ei sentäs. Jenkkilässä taitaa jo onnistua.
https://kkpp71.vuodatus.net/lue/2016/03/tatuoinnit-terastavat-terveyttaKatohan..
Pakko uskoa, kun se luki netissä! ( tää on mun uus hokema - haen Putouksen uuteen kauteen).
Joo, ihmekös tää mun kesäflunssa on jo melkein patantunu..😂Wwuwuw kirjoitti:
Katohan..
Pakko uskoa, kun se luki netissä! ( tää on mun uus hokema - haen Putouksen uuteen kauteen).
Joo, ihmekös tää mun kesäflunssa on jo melkein patantunu..😂Patantunu!
Nii! Oon telve kuin pukki ja polkkana yhteensä, keltaa kymmenene, niin.Abrakadabra kirjoitti:
Ja löytyi tällainen juttu noista tatskojen vainajalta talteen ottamisestakin. Kuvassa taitaa (taustalla valokuva) olla mies perheineen, jonka käsivarsista ja selästä on irroitettu tatuoinnit ja ne ovat kehyksissä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2bc8667a-a8cb-4844-b1c2-355d06644331Joo, oli näköjään itsekin tatuoitsija. :)
https://www.kelownanow.com/news/news/National_News/Dead_Canadian_tattoo_artist_s_skin_removed_and_preserved_to_honour_his_work/#fs_76483Wwuwuw kirjoitti:
Katohan..
Joo, ihmekös tää mun kesäflunssa on jo melkein patantunu..😂Eiks meinata osata kirjottaa oikein, mulla sama...mitään ei ole otettu. :D
Muetn samuueltaae.. hik.
Joo, jos ei flunssa lähde lääkkeillä...eiku uus tatuointi nahkaan. :)- Anonyymi
Abrakadabra, noniin syöty ja vieraat lähtivät, setä ja täti.
Sanoin tädille tervehdyksenä kätellessä: Rakas täti.
Täti vastasi: Liian kohteliaasti sanottu. Kuin myös.
Minä: En ole täti.
Täti: Se toinen (tarkoitti siis siskonsa poikaa eli minua).
Sedän kanssa hieman pistoolin kokeilua, harmitteli kun ei itse ottanut omaa pistooliaan mukaan, sitäkin olisimme voineet kokeilla.
Harmittaa kun eräs hauska keskustelukaveri katoaa, ei ole mitään keinoa nähdä missä se on, sattumalta törmäyksiä eräässä paikassa ja sydäntä lämmittäviä keskusteluja tuon tytön kanssa... nooh, aina välillä voi jutella, jos huomaan sen.
Kukaan ei ole tullut väliin sotkemaan keskustelua, tuo on hyvä. Anonyymi kirjoitti:
Abrakadabra, noniin syöty ja vieraat lähtivät, setä ja täti.
Sanoin tädille tervehdyksenä kätellessä: Rakas täti.
Täti vastasi: Liian kohteliaasti sanottu. Kuin myös.
Minä: En ole täti.
Täti: Se toinen (tarkoitti siis siskonsa poikaa eli minua).
Sedän kanssa hieman pistoolin kokeilua, harmitteli kun ei itse ottanut omaa pistooliaan mukaan, sitäkin olisimme voineet kokeilla.
Harmittaa kun eräs hauska keskustelukaveri katoaa, ei ole mitään keinoa nähdä missä se on, sattumalta törmäyksiä eräässä paikassa ja sydäntä lämmittäviä keskusteluja tuon tytön kanssa... nooh, aina välillä voi jutella, jos huomaan sen.
Kukaan ei ole tullut väliin sotkemaan keskustelua, tuo on hyvä.He viettivät hyvän päivän siellä sinun luona sitten. Saakos udella mitä söitte?
Olet läheinen tätisi kanssa? :)- Anonyymi
Tavallisia grilliruokia.... ei se täti nyt erityisen läheinen ole, mutta on ainoa täti elossa enää.
Setä on metsästäjäukkeli, sillä on aseita, mutta ei se enää ammu kuin harrastuksena, niin vanha jo. On niitä hyviäkin hautajaisia esimerkiksi enoni. Enoni oli lähes kymmenen vuotta kasvi ja halvaantunut ennen kuin kuoli. Oikeastaan hän oli tavallaan kuollut jo koko suvulta melkein kymmenen vuotta aikaisemmin. Saatettiin hänet sitten hyvien aikaisemmin muistojen mukana viimein hautaan. Hän oli kummienoni, joten olin ollut enemmän hänen kanssaan tekemisissä. Kerran matkustin asuinkaupungistani Helsingistä hänen kaupunkiinsa. Se olikin viimeisiä hetkiä jolloin tapasin enoni hyvävoimaisena. Sitten oli hautajaiset, jotka kesällä muodostuivat jo kasviksi aikaisemmin kuoleeni muistojuhlaksi. Ihmiset ei siellä olleet surun murtamia, sillä eno oli tavallaan kuollut aikaisemmin. Se oli vain sellainen positiivinen suvun koolle kerääntyminen, jossa muistettiin suvun ehkä kivintä henkilöä?
Anonyymi kirjoitti:
Tavallisia grilliruokia.... ei se täti nyt erityisen läheinen ole, mutta on ainoa täti elossa enää.
Setä on metsästäjäukkeli, sillä on aseita, mutta ei se enää ammu kuin harrastuksena, niin vanha jo.Oukei. Harrastatko sinä aseita?
kiva.nähdä kirjoitti:
On niitä hyviäkin hautajaisia esimerkiksi enoni. Enoni oli lähes kymmenen vuotta kasvi ja halvaantunut ennen kuin kuoli. Oikeastaan hän oli tavallaan kuollut jo koko suvulta melkein kymmenen vuotta aikaisemmin. Saatettiin hänet sitten hyvien aikaisemmin muistojen mukana viimein hautaan. Hän oli kummienoni, joten olin ollut enemmän hänen kanssaan tekemisissä. Kerran matkustin asuinkaupungistani Helsingistä hänen kaupunkiinsa. Se olikin viimeisiä hetkiä jolloin tapasin enoni hyvävoimaisena. Sitten oli hautajaiset, jotka kesällä muodostuivat jo kasviksi aikaisemmin kuoleeni muistojuhlaksi. Ihmiset ei siellä olleet surun murtamia, sillä eno oli tavallaan kuollut aikaisemmin. Se oli vain sellainen positiivinen suvun koolle kerääntyminen, jossa muistettiin suvun ehkä kivintä henkilöä?
Tuossa oli toki vuosia aikaa ikään kuin sulatella väistämätöntä ja shokki on luultavasti käyty läpi hänen joutuessa vegetatiiviseen tilaan?
Tavallaan kuolema voidaan kokea helpotuksena tuossa tilassa olevalle.
Suvun kivoin henkilö onkin melkoinen kunniamaininta.😊
Mä en ole ollut kovin monissa hautajaisissa ja kaikissa missä olen ollut olen kokenut oloni pääosin raskaaksi. Niin paljon tunteita ilmassa, ihmisiä ja itkua.
Mieluusti vain piipahdan ja lähden pois.Abrakadabra kirjoitti:
Tuossa oli toki vuosia aikaa ikään kuin sulatella väistämätöntä ja shokki on luultavasti käyty läpi hänen joutuessa vegetatiiviseen tilaan?
Tavallaan kuolema voidaan kokea helpotuksena tuossa tilassa olevalle.
Suvun kivoin henkilö onkin melkoinen kunniamaininta.😊
Mä en ole ollut kovin monissa hautajaisissa ja kaikissa missä olen ollut olen kokenut oloni pääosin raskaaksi. Niin paljon tunteita ilmassa, ihmisiä ja itkua.
Mieluusti vain piipahdan ja lähden pois.Abrakadabra: "Mä en ole ollut kovin monissa hautajaisissa ja kaikissa missä olen ollut olen kokenut oloni pääosin raskaaksi. Niin paljon tunteita ilmassa, ihmisiä ja itkua."
Nuo olivatkin sellaiset kivat hautajaiset ilman suurempaa surua, sillä enoa oli surtu silloin, kun onnettomuus oli hänelle tapahtunut. Saatettiin vain viimeiselle matkalle ilman surua. Oikeastaan en minäkään hautajaisista jaksa puhua missään isommassa merkityksessä. Mummoni (Kouvola) hautajaisissa kerroin hauskan jutun, mille nuoriso-osasto rämähti nauramaan. Isän sisko katsoi vähän pitkään, mitä nuoriso-osasto nauraa hänen äitinsä hautajaisissa. Sekään ei ollut mitenkää surullinen, sillä isän äiti oli lähemmäs 90-vuotias ja kuoli muistinsa menettäneenä. Kuoli vanhuuden höperönä ilman muistia? Ei sellaisen edessä voi kovin surullinen olla vai voiko?kiva.nähdä kirjoitti:
Abrakadabra: "Mä en ole ollut kovin monissa hautajaisissa ja kaikissa missä olen ollut olen kokenut oloni pääosin raskaaksi. Niin paljon tunteita ilmassa, ihmisiä ja itkua."
Nuo olivatkin sellaiset kivat hautajaiset ilman suurempaa surua, sillä enoa oli surtu silloin, kun onnettomuus oli hänelle tapahtunut. Saatettiin vain viimeiselle matkalle ilman surua. Oikeastaan en minäkään hautajaisista jaksa puhua missään isommassa merkityksessä. Mummoni (Kouvola) hautajaisissa kerroin hauskan jutun, mille nuoriso-osasto rämähti nauramaan. Isän sisko katsoi vähän pitkään, mitä nuoriso-osasto nauraa hänen äitinsä hautajaisissa. Sekään ei ollut mitenkää surullinen, sillä isän äiti oli lähemmäs 90-vuotias ja kuoli muistinsa menettäneenä. Kuoli vanhuuden höperönä ilman muistia? Ei sellaisen edessä voi kovin surullinen olla vai voiko?Aivan kuten siis arvelinkin. :)
Eihän huumoria pitäisi koskaan unohtaa, sen avulla selvitään monista raskaista asioistakin. Tai ainakin minä olen selvinnyt, ihan vain siksi että osaan nauraa ja mukautua tilanteeseen vaikeinakin aikoina.
Juu eihän 90-vuotias nuoruuttaan kuollut. Varsin korkea ikä jo. No kyllähän tun ikäistäkin voi surra, minäkin surin mummoani kovastikin. Hänellä oli kokolailla rankka elämä, mutta hänkin selvisi siitä melkein 91 vuoden ikään saakka ja huumorilla tietenkin. :DAbrakadabra kirjoitti:
Aivan kuten siis arvelinkin. :)
Eihän huumoria pitäisi koskaan unohtaa, sen avulla selvitään monista raskaista asioistakin. Tai ainakin minä olen selvinnyt, ihan vain siksi että osaan nauraa ja mukautua tilanteeseen vaikeinakin aikoina.
Juu eihän 90-vuotias nuoruuttaan kuollut. Varsin korkea ikä jo. No kyllähän tun ikäistäkin voi surra, minäkin surin mummoani kovastikin. Hänellä oli kokolailla rankka elämä, mutta hänkin selvisi siitä melkein 91 vuoden ikään saakka ja huumorilla tietenkin. :DMeinasin kertoa tähän vitsin, mutta sitten ajattelin, että se vähän härskinä sensuroidaan täältä pois. Olisi liittynyt vähän aiheeseen. Minä taidan jättää tämän aiheen: hautajaiset.
Muuten lopetan kesäloman perjantaina. Huomenna viimeinen huoleton päivä. Tänään jo vähän siivosin, jota jatkan sitten kesäloman lopettua perjantaina. Oikeastaan olen ollut lomalla jo monta viikkoa, joten pitäisi kait alkaa tekemään töitä. Yliopisto-opintojen eteen on tehtävä töitä ja niiden kirjaprojektien eteen. Molemmat kunnialla selvittämällä voi tuoda myös taloudellisia palkkioita rahan muodossa.
Milloinka sinulla kesäloma loppuu? Oletko nauttinut lomasta ja kesästä?kiva.nähdä kirjoitti:
Meinasin kertoa tähän vitsin, mutta sitten ajattelin, että se vähän härskinä sensuroidaan täältä pois. Olisi liittynyt vähän aiheeseen. Minä taidan jättää tämän aiheen: hautajaiset.
Muuten lopetan kesäloman perjantaina. Huomenna viimeinen huoleton päivä. Tänään jo vähän siivosin, jota jatkan sitten kesäloman lopettua perjantaina. Oikeastaan olen ollut lomalla jo monta viikkoa, joten pitäisi kait alkaa tekemään töitä. Yliopisto-opintojen eteen on tehtävä töitä ja niiden kirjaprojektien eteen. Molemmat kunnialla selvittämällä voi tuoda myös taloudellisia palkkioita rahan muodossa.
Milloinka sinulla kesäloma loppuu? Oletko nauttinut lomasta ja kesästä?Nyt aloin pyöritellä ajatusta mimmonen vitsi.☺️
Kyllähän sulla työnsarkaa riittää. Mihin oot ajatellut takarajaa, kun valmista on?
Näyttää olevan kuunvaihteeseen lomaa. Syksyn jutut on muutenkin nyt vähän häilyviä, mikä piti olla selvää onkin taas epäselvää. Ehkäpä se selviää...Abrakadabra kirjoitti:
Nyt aloin pyöritellä ajatusta mimmonen vitsi.☺️
Kyllähän sulla työnsarkaa riittää. Mihin oot ajatellut takarajaa, kun valmista on?
Näyttää olevan kuunvaihteeseen lomaa. Syksyn jutut on muutenkin nyt vähän häilyviä, mikä piti olla selvää onkin taas epäselvää. Ehkäpä se selviää...Abrakadabra. "Mihin oot ajatellut takarajaa, kun valmista on?"
Seuraavan kerran olen lomalla sitten 23.12.2019 eli joululomalla. Siihen asti yritän tehdä perjantaista 19.7.2019 töitä. Lauantai klo 18 - sunnuntai klo 18 olen kyllä lepopäivän vietossa aina, joten ihan joka hetki ei tarvitse töitä tehdä. Tai oikeastaan se lauantain auringonlaskusta sunnuntain auringonlaskuun, joten se vaihtelee vuodenajan mukaan. Muuten on tarkoitus tehdä töitä. Uudelle kirjalle tai uudelle kahdelle kirjalle en ole miettinyt takarajaa, kunhan ne kunnolla saan alulle. Kirjoitan opiskelun ohessa ilmeisesti kahta uutta kirjaa, sillä yritän saada kustantajalle valmiiksi seuraavan kirjan alun, jos se ensimmäinen julkaistaan. Luon kaksi ideaa siihen mallille, että ensimmäisen kirjan hyväksyttyä kustantaja voisi hyväksyä seuraavan ja tehdä siitä kustannussopimuksen. :)
Sinulla on ilmeisesti töistä jonkinlaisia lomia ennen jouluakin vai alkaa sinullakin lomat joululta?kiva.nähdä kirjoitti:
Abrakadabra. "Mihin oot ajatellut takarajaa, kun valmista on?"
Seuraavan kerran olen lomalla sitten 23.12.2019 eli joululomalla. Siihen asti yritän tehdä perjantaista 19.7.2019 töitä. Lauantai klo 18 - sunnuntai klo 18 olen kyllä lepopäivän vietossa aina, joten ihan joka hetki ei tarvitse töitä tehdä. Tai oikeastaan se lauantain auringonlaskusta sunnuntain auringonlaskuun, joten se vaihtelee vuodenajan mukaan. Muuten on tarkoitus tehdä töitä. Uudelle kirjalle tai uudelle kahdelle kirjalle en ole miettinyt takarajaa, kunhan ne kunnolla saan alulle. Kirjoitan opiskelun ohessa ilmeisesti kahta uutta kirjaa, sillä yritän saada kustantajalle valmiiksi seuraavan kirjan alun, jos se ensimmäinen julkaistaan. Luon kaksi ideaa siihen mallille, että ensimmäisen kirjan hyväksyttyä kustantaja voisi hyväksyä seuraavan ja tehdä siitä kustannussopimuksen. :)
Sinulla on ilmeisesti töistä jonkinlaisia lomia ennen jouluakin vai alkaa sinullakin lomat joululta?Oukei. Sulla on aika selvät suunnitelmat siis kuinka asiat etenee ja työstät. :)
Ei ole lomista tietoakaan, jos tuo työkuvio toteutuu niin kun alunperin oli puhe. Tuntuu vain, että esimiestasolla on sen verran tuuliviirimäistä liikehdintää ettei mistään voi olla täysin varma, ennen kun avaimet on kourassa ja sanotaan tästä tuonne ja täältä tänne. :)
Eli mun tilanne elää epävarmojen asioiden vallitessa. Mutta ei ole kuulemma vain mun ongelma, samaa on moni muukin saanut kokea. Kerrotaan jos muistetaan ja viittitään miten homma etenee. Jos edes etenee. Ihan sama. En meinaa pilata lomaani jonkun toisen viirimäisyyden vuoksi. Tulee mitä tulee, sen näkee sitten. :)Abrakadabra kirjoitti:
Oukei. Sulla on aika selvät suunnitelmat siis kuinka asiat etenee ja työstät. :)
Ei ole lomista tietoakaan, jos tuo työkuvio toteutuu niin kun alunperin oli puhe. Tuntuu vain, että esimiestasolla on sen verran tuuliviirimäistä liikehdintää ettei mistään voi olla täysin varma, ennen kun avaimet on kourassa ja sanotaan tästä tuonne ja täältä tänne. :)
Eli mun tilanne elää epävarmojen asioiden vallitessa. Mutta ei ole kuulemma vain mun ongelma, samaa on moni muukin saanut kokea. Kerrotaan jos muistetaan ja viittitään miten homma etenee. Jos edes etenee. Ihan sama. En meinaa pilata lomaani jonkun toisen viirimäisyyden vuoksi. Tulee mitä tulee, sen näkee sitten. :)Okei olet siis epävarmoissa lomatunnelmissa. Elämässä ei ole kuulema jonkun mukaan muuta varmaa kuin verot ja kuolema.
Tähän aloituksen aiheeseen sopiva biisi - Hector: Hautausmaa?
https://www.youtube.com/watch?v=Q9QvzjGxHaEkiva.nähdä kirjoitti:
Okei olet siis epävarmoissa lomatunnelmissa. Elämässä ei ole kuulema jonkun mukaan muuta varmaa kuin verot ja kuolema.
Tähän aloituksen aiheeseen sopiva biisi - Hector: Hautausmaa?
https://www.youtube.com/watch?v=Q9QvzjGxHaEJuu. Kuolema nyt varsinkin on varmaa. Jos olis tota bisnesälyä enempi, niin kehittelis itselleen töitä missä ei tarttisi olla minkään tuuliviirien armoilla.
Mut kun ei oo niin älykäs, mitä on tarmokas.🤣
Täytyy tyytyy työmyyrän rooliin.Abrakadabra kirjoitti:
Juu. Kuolema nyt varsinkin on varmaa. Jos olis tota bisnesälyä enempi, niin kehittelis itselleen töitä missä ei tarttisi olla minkään tuuliviirien armoilla.
Mut kun ei oo niin älykäs, mitä on tarmokas.🤣
Täytyy tyytyy työmyyrän rooliin.Abrakadabra: "Jos olis tota bisnesälyä enempi, niin kehittelis itselleen töitä missä ei tarttisi olla minkään tuuliviirien armoilla. "
Ei se business-älystä pelkästään kiinni ole. Itse olin sanomalehtitoimittaja, mutta sitten sanomalehti kutisti kesätoimittajien määrää. Minä olin toimittaja, joka jäi rannalle supistestusta toimittajakunnasta ja en muualta toimittajatöitä saanut, vaikka kyselin. Oli siis kova kilpailu toimittajan töistä. Niinpä olin kahtena kesänä siivousalalla, kun en muualta töitä saanut. Olipahan sekin työkokemusta.
Hyvää kesää työmyyrälle! Paras kun jotain työtä, sillä itselläni ei tänä kesänä töitä ole ollenkaan! :)kiva.nähdä kirjoitti:
Abrakadabra: "Jos olis tota bisnesälyä enempi, niin kehittelis itselleen töitä missä ei tarttisi olla minkään tuuliviirien armoilla. "
Ei se business-älystä pelkästään kiinni ole. Itse olin sanomalehtitoimittaja, mutta sitten sanomalehti kutisti kesätoimittajien määrää. Minä olin toimittaja, joka jäi rannalle supistestusta toimittajakunnasta ja en muualta toimittajatöitä saanut, vaikka kyselin. Oli siis kova kilpailu toimittajan töistä. Niinpä olin kahtena kesänä siivousalalla, kun en muualta töitä saanut. Olipahan sekin työkokemusta.
Hyvää kesää työmyyrälle! Paras kun jotain työtä, sillä itselläni ei tänä kesänä töitä ole ollenkaan! :)No ei tietenkään pelkästään, mutta ei siitä älystäkään haittaa olisi. :)
Kyllä se varmasti olis hyvä siinä kohtaa, kun pitäs luoda jotain kannattavaa, millä olisi asemassa ettei ole helppoa syrjäyttää.
Kiitos! Kuin myös sullekin. :)
Teennäistä pazkaa, teatteria.
Ei siellä tarttee itkee ja jäykistellä, varsinkaan jos vainaja ei ole niin toivonut ni silloin ei itketä. Olen ollut hautajaissa, joissa oli iloakin, jopa naurua ja sitten otettiin kopsut, koska mennyt ihminen oli niin toivonut.
- Anonyymi
"kopsut" tarkotakkos kropsut eli sellaisen perinnekakut.
Anonyymi kirjoitti:
"kopsut" tarkotakkos kropsut eli sellaisen perinnekakut.
Kopsut on napsut.
misspönttöuuni kirjoitti:
Kopsut on napsut.
..eli napanderit.
Sellaiset lähipiirin hautajaiset vois vielä mennäkin.Wwuwuw kirjoitti:
..eli napanderit.
Sellaiset lähipiirin hautajaiset vois vielä mennäkin.Joo, parit sellaset on ollu. Siis tyylikkäästi kylläkin. Eli tarjoilija toi yhden annoksen pöytään. Se oli ollu vainajan tahto.
Wwuwuw kirjoitti:
..eli napanderit.
Sellaiset lähipiirin hautajaiset vois vielä mennäkin.Muutenkin hautajaiset, missä olen ollut, ovat olleet vähän erikoisia. Välillä on vieraat kenties jo unohtaneet, että on hautajaiset, mutta ei se kaikille aina ole niin kaamea surujuhla. Liittyyhän kuolemaan luonnollinen suru ja ikävä, mutta se on vähän miten sen päässään ajattelee ja tämän elämän ylipäätään..
Wwuwuw kirjoitti:
..eli napanderit.
Sellaiset lähipiirin hautajaiset vois vielä mennäkin.Se on joskus myös vähän kulttuurisidonnaista. On sellasiakin hautajaisia, että arkku on siinä kaiken keskellä ja sitten tavallaan niinku noh, välipala hautajaisvieraille, syödään siinä samassa tilassa ja muistotilaisuus on vasta paljon myöhemmin oikeine ruokineen.
Mä aina ihmettelenkin kun ihmiset näkee hautajaiset monesti semmosena jäykistelynä.misspönttöuuni kirjoitti:
Se on joskus myös vähän kulttuurisidonnaista. On sellasiakin hautajaisia, että arkku on siinä kaiken keskellä ja sitten tavallaan niinku noh, välipala hautajaisvieraille, syödään siinä samassa tilassa ja muistotilaisuus on vasta paljon myöhemmin oikeine ruokineen.
Mä aina ihmettelenkin kun ihmiset näkee hautajaiset monesti semmosena jäykistelynä.Mua ärsyttää siinä touhussa se valmiiksi saneltu marssijärjestys. Nyt istut paikkaan A, josta marssitaan paikkaan B, jossa lausut sanasi Ö ja laitat kukkasi arkun päälle ja jotkut ottaa samalla kuvia, naps,naps..
Ja sitten autoihin ja Syömään jne..misspönttöuuni kirjoitti:
Se on joskus myös vähän kulttuurisidonnaista. On sellasiakin hautajaisia, että arkku on siinä kaiken keskellä ja sitten tavallaan niinku noh, välipala hautajaisvieraille, syödään siinä samassa tilassa ja muistotilaisuus on vasta paljon myöhemmin oikeine ruokineen.
Mä aina ihmettelenkin kun ihmiset näkee hautajaiset monesti semmosena jäykistelynä.Ortodokseilla ainakin on arkku avoin.
Wwuwuw kirjoitti:
Mua ärsyttää siinä touhussa se valmiiksi saneltu marssijärjestys. Nyt istut paikkaan A, josta marssitaan paikkaan B, jossa lausut sanasi Ö ja laitat kukkasi arkun päälle ja jotkut ottaa samalla kuvia, naps,naps..
Ja sitten autoihin ja Syömään jne..Joo vois ne siltä osin olla rennompia, mutta onko se sitten sitä "joukkojen hallintaa", että homma etenee ja hautajaiset joskus loppuukin ettei sekin mene hässäkäksi? :)
Wwuwuw kirjoitti:
Ortodokseilla ainakin on arkku avoin.
Jos se ei olisi, tuntuisi ettei se ihminen ole siellä eikä edes tiedä ketä haudataan.
Jos se ei olisi, tuntuisi ettei se ihminen ole siellä eikä edes tiedä ketä haudataan.
Ei oo koskaan pelottanut nähdä kuollutta kun on aina nähnyt. Vainajaa voi vielä jäähyväisiksi silittää ja tunnelma on silleen aika lämmin ja luonnollinen..
Ei oo koskaan pelottanut nähdä kuollutta kun on aina nähnyt. Vainajaa voi vielä jäähyväisiksi silittää ja tunnelma on silleen aika lämmin ja luonnollinen..
Sä oot sitten ortodoksi?
En mä haluais sitä kuollutta katsoa, etenkin kun tietää mitä kaikkea sille ruumiille tehdään ennen kuin sen saa näyttämään niin rauhalliselta.
Koira kuoli kotona, niin sen korva jäykistyi kahdessa tunnissa niin, että en pystynyt sen asentoa muuttamaan..
Au..😩Wwuwuw kirjoitti:
Sä oot sitten ortodoksi?
En mä haluais sitä kuollutta katsoa, etenkin kun tietää mitä kaikkea sille ruumiille tehdään ennen kuin sen saa näyttämään niin rauhalliselta.
Koira kuoli kotona, niin sen korva jäykistyi kahdessa tunnissa niin, että en pystynyt sen asentoa muuttamaan..
Au..😩Joo, taisin siitä jossain mainita, keskustelujen tiimellyksessä...
Ei se tietysti kaikille sovellu jos ei oo vaikka lapsesta lähtien siihen tottunut tms. Mutta eihän se kuollut mitään tee...Mutta kyllä ymmärrän, ei kaikki sillon edes halua tulla siihen arkulle.
Jos kasvot on jotenkin menny niin, sitten voi olla kasvoliina päällä. Jos on ollu onnettomuus tai jotain, ni helpompi kaikille.
Juu ja nuo eläinten kuolemat, sellasta se on, ricor mortis. Se jää siihen paikkaan ja asentoon sitten..Wwuwuw kirjoitti:
Sä oot sitten ortodoksi?
Au..😩Jaa.a. Meillä onkin tänään tämmöset aiheet. Mut kai tämä kuuluu samaan siinä missä koko elämäkin :)
Jaa.a. Meillä onkin tänään tämmöset aiheet. Mut kai tämä kuuluu samaan siinä missä koko elämäkin :)
Mjoop. Koskaan ei tiedä mihin tää palsta meiät heittää..
Joo, taisin siitä jossain mainita, keskustelujen tiimellyksessä...
Ei se tietysti kaikille sovellu jos ei oo vaikka lapsesta lähtien siihen tottunut tms. Mutta eihän se kuollut mitään tee...Mutta kyllä ymmärrän, ei kaikki sillon edes halua tulla siihen arkulle.
Jos kasvot on jotenkin menny niin, sitten voi olla kasvoliina päällä. Jos on ollu onnettomuus tai jotain, ni helpompi kaikille.
Juu ja nuo eläinten kuolemat, sellasta se on, ricor mortis. Se jää siihen paikkaan ja asentoon sitten..Kyllähän se ihan levolliseen asentoon jäi, kun keuhkot petti..
Joskus vaan miettinyt, että mitä jos saa jonkun sydärin, tai muun kohtauksen, eikä ketään ole paikalla..Voi kovettua aika erikoisiin asentoihin..Wwuwuw kirjoitti:
Kyllähän se ihan levolliseen asentoon jäi, kun keuhkot petti..
Joskus vaan miettinyt, että mitä jos saa jonkun sydärin, tai muun kohtauksen, eikä ketään ole paikalla..Voi kovettua aika erikoisiin asentoihin..Kyllähän siinä joutuu luita poikki runnomaan että saadaan arkkuun sopimaan..
Wwuwuw kirjoitti:
Mjoop. Koskaan ei tiedä mihin tää palsta meiät heittää..
Juu, on se välillä hyvä puhua asiaakin. Nyt vaan kaikille hyvää tarinointia.
Mie lähden välillä vähän muihin touhuihin. Ihan niinku keli rupeais lämpenemään? Wouw, voiko olla? Vielä tämä Wuhweli iloksi muuttuu eli kesäksi :DWwuwuw kirjoitti:
Joskus vaan miettinyt, että mitä jos saa jonkun sydärin, tai muun kohtauksen, eikä ketään ole paikalla..Voi kovettua aika erikoisiin asentoihin..Joo, se on mihin sitä nuukahtaa...
kyllä ne jotenkin yrittää kai oikoa pahimmat kippurat..
Ois vaan niin hyvä etteivät tekis muuten hautajaisista hillitöntä bisnestä kun tuntuu, että siinäkin ihmiset rahastetaan sitten vielä loppuviiimeks, ja hyvä, että hautaan pääsee..Wwuwuw kirjoitti:
Kyllähän siinä joutuu luita poikki runnomaan että saadaan arkkuun sopimaan..
Ikävää...kyllä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Joskus vaan miettinyt, että mitä jos saa jonkun sydärin, tai muun kohtauksen, eikä ketään ole paikalla..Voi kovettua aika erikoisiin asentoihin..Mun isäni sai sydärin, eikä ketään ollut paikalla. Asennosta en tiedä, minkälainen oli.. Lattialta oli löytynyt.
Äitini tomumajan näin mutta hän kuoli sairaalassa, ja näytti yllättävän levolliselta.
Eläinten ruumiita olen myös nähnyt, siis lemmikkieni..
-pihallatipunen- misspönttöuuni kirjoitti:
Juu, on se välillä hyvä puhua asiaakin. Nyt vaan kaikille hyvää tarinointia.
Mie lähden välillä vähän muihin touhuihin. Ihan niinku keli rupeais lämpenemään? Wouw, voiko olla? Vielä tämä Wuhweli iloksi muuttuu eli kesäksi :DMulla on lunssa ja ulkona sataa vettä ja täällä puhutaan hautajaisista.. Jeee.
Anonyymi kirjoitti:
Mun isäni sai sydärin, eikä ketään ollut paikalla. Asennosta en tiedä, minkälainen oli.. Lattialta oli löytynyt.
Äitini tomumajan näin mutta hän kuoli sairaalassa, ja näytti yllättävän levolliselta.
-pihallatipunen-Mulla yks rotta oli kuollut mahalleen niin, että sen kaikki raajat oli levällään..Luonnotonta.
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla on lunssa ja ulkona sataa vettä ja täällä puhutaan hautajaisista.. Jeee.
No minä vielä tässä. Noh ei se sitten hyvin mee. Mulla ois tässä just leivottua (en ite) karjalanpiirakkaa korissa, ota tästä ja nyt paistaa aurinko, sininen taivas 19. Tervetuloa iloiseen Itä-Suomeen, tuutko? Unohdetaan hautajaiset ja heitetään vaikka tikkaa! :D
Anonyymi kirjoitti:
Mun isäni sai sydärin, eikä ketään ollut paikalla. Asennosta en tiedä, minkälainen oli.. Lattialta oli löytynyt.
-pihallatipunen-Ei oo kiva kohdata noita asioita varsinkaan jos yksin..
ja jos yksin hoitaa järjestelytkin..
Osanotot sinun vanhempien poismenosta.misspönttöuuni kirjoitti:
No minä vielä tässä. Noh ei se sitten hyvin mee. Mulla ois tässä just leivottua (en ite) karjalanpiirakkaa korissa, ota tästä ja nyt paistaa aurinko, sininen taivas 19. Tervetuloa iloiseen Itä-Suomeen, tuutko? Unohdetaan hautajaiset ja heitetään vaikka tikkaa! :D
Äkkiäkös mä sinne pärähdän..😄
- Anonyymi
Ei oo kiva kohdata noita asioita varsinkaan jos yksin..
ja jos yksin hoitaa järjestelytkin..
Osanotot sinun vanhempien poismenosta.Eihän se ollut. Mutta alan olla jo asian kanssa sinut koska aikaa on kulunut isänkin kuolemasta jo kohta 4 vuotta, ja äipän poismenosta tulee torstaina jo 7 vuotta 😲.
Kiitos osanotoista 🙏
-pt- Anonyymi kirjoitti:
Eihän se ollut. Mutta alan olla jo asian kanssa sinut koska aikaa on kulunut isänkin kuolemasta jo kohta 4 vuotta, ja äipän poismenosta tulee torstaina jo 7 vuotta 😲.
Kiitos osanotoista 🙏
-pt-*silittää olkapäästä*
- Anonyymi
Tässä kun on pitkin matkaa läheisiä saateltu, niin ihan kivoja tilaisuuksia ne ovat olleet.
Ensin kappelissa on itketty ja sitten muistotilaisuudessa naurettu, välillä vedet silmissä...
Sukulaisia tapaa enää häissä ja hautajaisissa, eikä kukaan nykyään mene naimisiin.
Hyvät bileet ne on!
xLiner- Anonyymi
Juu, mutta monta tuntia puku päällä käy voimille, kun en ole pukuihmisiä ja kravatti kuristaa kurkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta monta tuntia puku päällä käy voimille, kun en ole pukuihmisiä ja kravatti kuristaa kurkkua.
Laita ens kerralla hame, niin ei ainakaan vaate kurista. :)
xL
Moniko on saanut kunnian yksinään organisoida koko touhun, käsi ylös?
🙋♀️
Muista kysellä sitten erikoisruokavaliot ja yliherkkyydet sun muut..järjestää kantajat ja koko show.- Anonyymi
Minä taisin isäni hautajaiset organisoida melkolailla yksin. Mutta siinä vaiheessa oli jo kokemusta (äitini) hautajaisten järjestämisestä mutta niitä en joutunut ihan yksin järjestämään. Ja niissä meni pieleen se, että ruokana oli lohisoppaa, enkä ollut ottanut huomioon esim. kalaa syömättömiä vegaaneja..
Kuten xLiner tuolla aiemmin totesi, niin nykyään sukulaisia ei näe kuin häissä ja hautajaisissa... Paitsi että kukaan ei mene naimisiin 🙄.
-pihallatipunen- Anonyymi kirjoitti:
Minä taisin isäni hautajaiset organisoida melkolailla yksin. Mutta siinä vaiheessa oli jo kokemusta (äitini) hautajaisten järjestämisestä mutta niitä en joutunut ihan yksin järjestämään. Ja niissä meni pieleen se, että ruokana oli lohisoppaa, enkä ollut ottanut huomioon esim. kalaa syömättömiä vegaaneja..
Kuten xLiner tuolla aiemmin totesi, niin nykyään sukulaisia ei näe kuin häissä ja hautajaisissa... Paitsi että kukaan ei mene naimisiin 🙄.
-pihallatipunen-No mua niin kiinnosta niitä nähdäkään..
Ja se faijan kuolema tuli niin puskista..Ja se sitten iski silleen, että jokseenkin romahdin, liittyi siihen varmaan muitakin juttuja..itkin kaks viikkoa, mutta niin piti ne hautajaiset kuitenkin hoitaa yksin läpi.. Ei ollut mutsista saati broidista mitään apua. Ei mutsi sinne edes tullu..Että näin.Wwuwuw kirjoitti:
No mua niin kiinnosta niitä nähdäkään..
Ja se faijan kuolema tuli niin puskista..Ja se sitten iski silleen, että jokseenkin romahdin, liittyi siihen varmaan muitakin juttuja..itkin kaks viikkoa, mutta niin piti ne hautajaiset kuitenkin hoitaa yksin läpi.. Ei ollut mutsista saati broidista mitään apua. Ei mutsi sinne edes tullu..Että näin.Ja täti kun soitti, niin ensimmäisenä alkoi puheet rahasta..
Yäk.- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ja täti kun soitti, niin ensimmäisenä alkoi puheet rahasta..
Yäk.No just, kiva täti sulla 🙁.
Mulla kanssa se isän kuolema tuli yllärinä eikä ollut helppoa mut jotenkin sain tsempattua itteni järjestämään ne hautajaiset. Isän siskot kyllä esitti toiveita päivän suhteen, mutta ei niistä mitään apua ollut. Anonyymi kirjoitti:
No just, kiva täti sulla 🙁.
Mulla kanssa se isän kuolema tuli yllärinä eikä ollut helppoa mut jotenkin sain tsempattua itteni järjestämään ne hautajaiset. Isän siskot kyllä esitti toiveita päivän suhteen, mutta ei niistä mitään apua ollut.Kummitäti vielä...🤭
- Anonyymi
Aikas monet. Toivottavasti mä olen itse seuraava kuopattava.
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikas monet. Toivottavasti mä olen itse seuraava kuopattava.
xLEi-ei, ei nyt ihan yksinään. Onhan mulla/meillä aina apuja ollut.
xL
- Anonyymi
Kun on tuollainen kasvimaa tuossa vieressä mistä otan yleensä salaatinlehtiä yleensä... salaatinlehtien vieressä oli kasvamassa samannäköisiä, ajattelin että nuo ovat jotain salaattilajiketta myös.
Maistoin: pahanmakuisia ja piti sylkäistä pois.
Sitten kun kysyin että mitä salaattilajiketta se pahanmakuinen siinä vieressä on?
- Ei ollut salaattia alkuunkaan vaan kehäkukkia kasvamassa.
- Ei ne olleet myrkyllisiä, on siis todettu että ei kuole jos syö. - Anonyymi
Sanoin kerran kuolleen naisen äidille että sen tytär rakastui paskaan jännämieheen joten oli oikein että se kuoli. Äidin paska jännämies tuli jotain huutamaan siihen sitten että olen törkeä joka ei kunnioita surua.
- Anonyymi
Kulttuuritavat ovat muuttuneet rintamana suunilleen Lounais- ja Etelä-Suomesta Itä-Suomeen. Runsas sata vuotta siten arkku oli auki siunaustilaisuudessa koko Suomessa. Tapa väheni ja jäi voimaan pääosin ortodoksialueella.
Siksi vallitsee käsitys, että arkun auki pitäminen kuuluisi alunperin vain ortodoksisiin tapoihin. Olen kuullut luulon jopa vaimoni siskon suusta, joka on ortodoksi niin kuin vaimonikin.
Kun aikoinani saarnatessani kysyin asiaa 1900-luvun alkupuolella syntyneeltä luterilaiselta kirkkokansalta, kaikki runsaat 150 henkilöä kertoivat, että heidän lapsuudessaan arkku oli aina auki.
Muuten, minun silmilmilläni katsoen hautajaiset olivat kaikkein miellyttävimpiä virkatoimistani,
- eläkkeellä oleva pappi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151877Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541342Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551297- 491022
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126972Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75926- 52844
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36837Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62812- 56791