Mutaation hyödyllisyys

Kiinalainen tutkija ropeloi CCR5 geeniä saadakseen aikaan HIV-kestäviä vauvoja. Tapaushan herätti paljon kohua, koska oli ensimmäinen julkitullut tapaus geenimuokatuista vauvoista tai ihmisistä yleensäkin.

No nyt sittten Telegraph uutisoi jotta CCR5 delta 32 mutaatio altistaakin muille viruksille jopa elämää lyhentäen.

https://www.telegraph.co.uk/science/2019/06/03/worlds-first-gene-edited-babies-likely-die-young/

Näin sitten näemme että mutaation hyödyllisyys on kovin suhteellinen asia, ja riippuu olosuhteista.

Aivan evoluutioteorian mukaista!

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihmisen geenimuuntelua ja kloonausta tulisi tutkia ja kokeilla enemmänkin.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Samapa tuo jos sillä saatiin tehtyä tulosta.

Ei tiedetä vielä mitä kaikkea vaikuttaa.

• Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

Ei tiedetä vielä mitä kaikkea vaikuttaa.

No ei varmaan tiedetä mutta jostain on hyvä lähteä. Näin se on monen muunkin asian kanssa. Enemmän pitäisi vaan tutkia ja ennenkaikkea kokeilla tätäkin asiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei varmaan tiedetä mutta jostain on hyvä lähteä. Näin se on monen muunkin asian kanssa. Enemmän pitäisi vaan tutkia ja ennenkaikkea kokeilla tätäkin asiaa.

Kolmas silmä otsassa olisi kiva. Myös nelivärinäkö ja röntgenkatse.

• Tuo nyt ei tue evoluutioteoriaa millään tavalla, vaan osoittaa, miten vähän tiedemiehet ymmärtävät siitä, millä tavoin solumme hyödyntävät passiivista DNA-tietovarantoa. Kiinalaistutkijat olettivat, että poistamalla CCR5-jakso kokonaan estetään CCR5-proteiinin tuotanto ja näin blokataan HI-viruksen pääsy solun sisään. Tutkijat eivät ymmärtäneet, että tarkoin suunniteltua ja järjesteltyä CCR5-jaksoa solumme käyttävät moniin muihinkin tehtäviin, erityisesti tiettyjä viruksia vastaan.

Tapaus on erinomainen esimerkki siitä, miten evoluutioteorian ja populaatiogenetiikan virheelliset opit aiheuttavat väärinymmärrystä siitä, mikä on DNA:n tehtävä solussa. Koska evoluutionatsit vastustavat vakavasti otettavan tieteen kehitystä ja uusia löytöjä, kestää ainakin kymmenen vuotta, ennen kuin tiedeyhteisö myöntää, että DNA on vain passiivista informaatiovarantoa ja tarkoitettu toiminnallisten RNA-molekyylien valmistukseen. Olen kohta kolme vuotta käyttänyt termiä 'passiivinen DNA'. Nyt alkaa maailmalta löytyä artikkeleita, jotka käsittelevät samaa asiaa.

• Periaatteessa on sanahelinää ajatellaanko DNA:ta passiivisena tietovarantona.

• kekek-kekek kirjoitti:

Periaatteessa on sanahelinää ajatellaanko DNA:ta passiivisena tietovarantona.

Sinun älämölösi on sanahelinää, täysin merkityksetöntä trollaamista.

On ratkaisevan tärkeää ymmärtää DNA:n luonne solussa. Silloin päästään eroon Dawkinsin 'selfish gene' kaltaisista ideologioista, jotka ovat ohjanneet ihmisten ajattelua jo liian monta vuotta. Kun ihmisille valkenee, että DNA ei olekaan kohtalosi ja että voit itse vaikuttaa genomisi hyvinvointiin omilla elämäntavoillasi ja valinnoillasi, niin evoluutioteorian päivät ovat luetut.

Kun ihmiset ymmärtävät, että solu kykenee löytämään genomista käyttötarkoitukseen parhaiten soveltuvat jaksot ja vieläpä muokkaamaan RNA-jaksoa, tajuavat he, että teoria mutaatioista ja evoluutiosta on maailman typerin teoria.

• " Tutkijat eivät ymmärtäneet, että tarkoin suunniteltua ja järjesteltyä CCR5-jaksoa solumme käyttävät moniin muihinkin tehtäviin, erityisesti tiettyjä viruksia vastaan."

Ja sinäkö ymmärrät? Eiköhän nyt ala mennä jo pahasti ööveriksi?

• RaamattuOnTotuus kirjoitti:

Sinun älämölösi on sanahelinää, täysin merkityksetöntä trollaamista.

On ratkaisevan tärkeää ymmärtää DNA:n luonne solussa. Silloin päästään eroon Dawkinsin 'selfish gene' kaltaisista ideologioista, jotka ovat ohjanneet ihmisten ajattelua jo liian monta vuotta. Kun ihmisille valkenee, että DNA ei olekaan kohtalosi ja että voit itse vaikuttaa genomisi hyvinvointiin omilla elämäntavoillasi ja valinnoillasi, niin evoluutioteorian päivät ovat luetut.

Kun ihmiset ymmärtävät, että solu kykenee löytämään genomista käyttötarkoitukseen parhaiten soveltuvat jaksot ja vieläpä muokkaamaan RNA-jaksoa, tajuavat he, että teoria mutaatioista ja evoluutiosta on maailman typerin teoria.

"Kun ihmisille valkenee, että DNA ei olekaan kohtalosi ja että voit itse vaikuttaa genomisi hyvinvointiin omilla elämäntavoillasi ja valinnoillasi, niin evoluutioteorian päivät ovat luetut."

Missä tynnyrissä olet elänyt? Minä en pidä itseäni asiantuntijana kuten sinä, mutta olen tiennyt varmaan jo parikymmentä vuotta, että ihminen vaikuttaa useimmissa tapauksissa elintavoillaan terveyteensä genomin riskitekijöistä huolimatta. Sen tietää aivan varmasti myös jokainen evoluutuiotutkija ja eivätkä ole menettäneet tiedon takia yöuniaan.

ROT. Moposi keulii nyt jo niin pahasti, että pieni breikki olisi paikallaan. Tuntuu, ettet enää ajattele pöätkääkään, mitä näppikseltäsi suollat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1149
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      881
    3. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    4. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      319
      639
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      608
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56