Kyssärii....

Anonyymi

Täällä on useampia jotka eivät usko Jumalaan. Mihin te turvaatte hädän hetkellä?

Kiinnostaa vain ajatuksenne asiasta kun uskovana en ole kokenut sellaista elämöntilannetta, etten olisiuskonut Jumalan olemassa oloon.

176

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viinapulloon, huumeisiin, irtosuhteisiin jne. Sitten pönkätään minuutta tai miehuutta bemareilla, audeilla jne. Eli turvataan monenlaisiin ulkoisiin tartuntapintoihin, joka stimuloi mielihyväkeskusta.

      • Anonyymi

        Tuovatko nuo turvallisuuden tunteen ja rauhan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuovatko nuo turvallisuuden tunteen ja rauhan?

        Ainahan sitä voi keksiä mihin joku naapuri voisi sortua, jos on taipuvainen ajattelemaan pahinta lähimmäisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuovatko nuo turvallisuuden tunteen ja rauhan?

        Uskotko vakavissasi, että edellinen kommentoija on vakavissaan? Näyttää uskistrollilta, joka yrittää herjata ateismia vastaan uskispiireissä pyörivillä klassikkomeemeillä siitä, millaisia ateistit muka ovat. Tosiasia kun on, että noita lueteltuja asioita harrastavat ihmiset uskomuksista riippumatta.


      • Anonyymi
        Naturalisti kirjoitti:

        Uskotko vakavissasi, että edellinen kommentoija on vakavissaan? Näyttää uskistrollilta, joka yrittää herjata ateismia vastaan uskispiireissä pyörivillä klassikkomeemeillä siitä, millaisia ateistit muka ovat. Tosiasia kun on, että noita lueteltuja asioita harrastavat ihmiset uskomuksista riippumatta.

        Kuis sie pilkkaat vastaustani? Olen kasvanut Vapaa-ajattelijoiden kodissa.
        Ja mitä vastasin, niin näin se oli - mistä etsin maailmasta- ruokin hyväolonkeskusta - istuin ravintoloissa, otin, harrastin haureutta, jopa tanssitin ihmisiä estraalilla. Joitakin tähtiä on ollut säestyksen kohteena.
        Eli - en trollaa, vaan puhun maailmanlähteistä, joista haetaan turvaa- hädän hetkellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuis sie pilkkaat vastaustani? Olen kasvanut Vapaa-ajattelijoiden kodissa.
        Ja mitä vastasin, niin näin se oli - mistä etsin maailmasta- ruokin hyväolonkeskusta - istuin ravintoloissa, otin, harrastin haureutta, jopa tanssitin ihmisiä estraalilla. Joitakin tähtiä on ollut säestyksen kohteena.
        Eli - en trollaa, vaan puhun maailmanlähteistä, joista haetaan turvaa- hädän hetkellä.

        Kysymys kuului, että mihin turvataan hädän hetkellä, ja sinä luettelet mm. irtosuhteet, bemarit ja audit. Päihteet ymmärrän, koska jotkut ihmiset tosiaan pakenevatkin pahaa oloaan niihin. Mutta mihin hätään irtosuhde, bemari tai audi auttavat? Panetus tai autokuume tuskin ovat mitän hätää, joten tätä vain ihmettelen. Vastauksesta ei siten voinut saada muuta vaikutelmaa kuin pilailun.


    • Anonyymi

      Olen tähän asti jotenkin uskonut,mutta näinä menneinä viikkoina ,olen tullut siihen tulokseen,että häntä ei olekkaan,tai jos on,niin hän on todella ilkeä ja antaa niille,joilla jo on,nauraa ja nauttii kun joku oikein kärsii.Ei todellakaan ole minun rukouksiani halunnut noteerata,ei ole ihmeitä tullut,paljon kärsimyksiä.Ei kiitos enempää.

      • Anonyymi

        Onko nyt mennyt paremmin kun et usko niin sanotusti?


      • Matalalta sanon oman elämäni perusteella että luulen ymmärtäväni näitä tuntoja. Silti olen saanut avun Jumalalta, joskus vapautuksen ahdistuksesta, joskus voiman kestää ahdistuksen keskellä. Otan molemmat Herran kädestä. Haluan rohkaista sinua Jeesuksen sanoilla. Ei meille luvattu helppoa tietä, mutta meille luvattiin siunattu tie. Katso kuinka siunattu on kärsimysten kautta kulkevan ja vähäisen tie:
        ”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. Autuaita ovat ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano, sillä heidät ravitaan. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkea pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan vainottiin profeettoja, jotka olivat ennen teitä.”
        Matteus 5:3‭-‬4‭, ‬6‭, ‬11‭-‬12 FINRK
        https://bible.com/bible/1745/mat.5.3-12.FINRK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko nyt mennyt paremmin kun et usko niin sanotusti?

        Kyllä on,olen rauhoittunut.Ei enää odotusta,vastaako hän,kokouksissa istumista kuunnellen joidenkin todistuksia ihmeistä,kun oma sydän huutaa tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on,olen rauhoittunut.Ei enää odotusta,vastaako hän,kokouksissa istumista kuunnellen joidenkin todistuksia ihmeistä,kun oma sydän huutaa tuskaa.

        Henk.koht olen sitä mieltä, että ihmeiden jakaminen ja julistaminen eivät ole hyvästä, kerroit juuri hyvän esimerkin miksi.

        Kun kiinnitt uskonsa Jeesuksen pelastustyöhön, se ei vaadienempää ihmeitä eikä seurakunnassa istumista. Jeesus sanoi jättövänsä meille rauhan, en sitä rauhaa, jonkamaailma antaa vaan minun rauhani minä annan teille.

        Jeesus tuo rauhan, merkityksen ja elämän. Hän on tie totuus ja elämä. Hän vain voi antaa uskivalle levon ja ilon sekä toivon. Ilomme on Herrassa.

        Mikä sai sinut tulemaan palstalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henk.koht olen sitä mieltä, että ihmeiden jakaminen ja julistaminen eivät ole hyvästä, kerroit juuri hyvän esimerkin miksi.

        Kun kiinnitt uskonsa Jeesuksen pelastustyöhön, se ei vaadienempää ihmeitä eikä seurakunnassa istumista. Jeesus sanoi jättövänsä meille rauhan, en sitä rauhaa, jonkamaailma antaa vaan minun rauhani minä annan teille.

        Jeesus tuo rauhan, merkityksen ja elämän. Hän on tie totuus ja elämä. Hän vain voi antaa uskivalle levon ja ilon sekä toivon. Ilomme on Herrassa.

        Mikä sai sinut tulemaan palstalle?

        Koska halusin kertoa tarinani,ehkä joku toinen kokee samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska halusin kertoa tarinani,ehkä joku toinen kokee samoin.

        Kiva kun tulit ja kiitos kun jaoit. Annat varmasti monelle ajattelemisen aihetta ja vertaistukeakin.


      • Anonyymi

        Kuoleman Jumalaa ei ole ollenkaan olemassa, ja voitte kuvitella, että ELÄVÄ Jumala on siis, jotakin Ihmiselle JÄR-kyttävän paljon elävempää ja olemassaolevampaa kuin IHMINEN, koska Ihminen ei ole koskaan onnistunut KUOLEMAAN kokonaan, ellei jokainen tuttuvansa ole jo eläessää kuitenkin jo pian onnistunut unohtamaan hänet. Jumaluuden määritelmät ovat jotakin todella PALJON suuremmin suoritettuja ja noudatettuja, periaatteesa kuin NE; joita IHMINEN sekoilee yrittää MUUTTAAKIN läpi elämänsä, ja saa kieletieteellisessä mielessä ÄÖn alunnuksen, JOS onnistuu muutamaan, jonkun MÄÄRITELMÄN, jota Hänellä ei koskaan ollut edes mitään syytä muuttaa. Ihmisen kuolema on siis hieman liian hassu, ollakseen JUMALAN KUOLEMA; koska JOS Jumalan KUOLEMA OLISI OLEMASSA; niin eikö juuri Jumala olisi KUOLEVAINEN. Jumala tietää, ETTEI kuolemassa ole mitään tavoittelemista, ja siksi Jumala, Luoja, Isämme suri suuren surun ja vihan paholaiseksi ryhtynyttä olentokategoriaa kohtaan, kun Ihminen sai KÄÄRMEEN MYRKYN vuoksi KAAOKSEN sisäänsä henkisesti...


    • Anonyymi

      Matt.13:12. 25:29. Mark.4:25. Luuk.19:26 Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Semmoinen sanonta on, tyhjästä on paha nyhjäistä.

      • Anonyymi

        Tuo on niin sairas raamatun paikka,mutta kertoo hirviö jumalasta.Myöskin paikka,avuksesi huuda minua hädän päivänä,minä tahdon auttaa sinua,kuinka pieni lapsi ymmärtää huutaa,kun häntä raiskataan ja kidutetaan,eli saa kuolla,kun et minua huutanut.Sairasta!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on niin sairas raamatun paikka,mutta kertoo hirviö jumalasta.Myöskin paikka,avuksesi huuda minua hädän päivänä,minä tahdon auttaa sinua,kuinka pieni lapsi ymmärtää huutaa,kun häntä raiskataan ja kidutetaan,eli saa kuolla,kun et minua huutanut.Sairasta!!!!!

        Tuosta tuli mieleen raamatun kohta, että kerrotaan lasten suojelusenkeleistä, jotka seisovat Isän Jumalan edessä.
        Me näemme tämän hetkiset tilanteet, mutta Jumala näkee koko kokonaisuuden. Körsimyskin on lyhyt aika iäusyyteen nähden, mutta onhan se ihan hirveää tuollainen lasten raiskaaminen ja ihan järkyttävää lasten kärsiä noin ettei sitä tahdo pieni ihminen käsittäö.
        Tuliset paikat on iäisyydessä luvattu lasten raiskaajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen raamatun kohta, että kerrotaan lasten suojelusenkeleistä, jotka seisovat Isän Jumalan edessä.
        Me näemme tämän hetkiset tilanteet, mutta Jumala näkee koko kokonaisuuden. Körsimyskin on lyhyt aika iäusyyteen nähden, mutta onhan se ihan hirveää tuollainen lasten raiskaaminen ja ihan järkyttävää lasten kärsiä noin ettei sitä tahdo pieni ihminen käsittäö.
        Tuliset paikat on iäisyydessä luvattu lasten raiskaajille.

        Tuskin vain on edes lapsenraiskaajille tulista paikkaa, mutta jos on, siihen jonoon liittyvät myös jesusianistit sekä muiden ihmisen luomien epäjumalien seuraajat poikkeuksetta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Tuskin vain on edes lapsenraiskaajille tulista paikkaa, mutta jos on, siihen jonoon liittyvät myös jesusianistit sekä muiden ihmisen luomien epäjumalien seuraajat poikkeuksetta.

        Kehäpäätelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehäpäätelmä.

        Ei ole kehäpäätelmä.

        Avoinna nimittäin on tuon oikean jumalan olemassaolo.

        Jos hän on olemassa, on suorastaan kohtuullista että hän tuomitsee epäjumalanpalvojat juuri siihen kohtaloon, jota epäjumalanpalvojat meille järkeville messusivat.


    • Anonyymi

      Hädän hetkellä? Inhimilliseen elämään kuuluu kaikenlaista: turvattomuutta, pelkoa, yksinäisyyttä jne. sekä kaikkien em vastakohdat jne.

      Jumalkaipuuta en ole koskaan kokenut, sillä olen olettanut että ns "hädänhetkellä" oleva tilanne kuuluu myös meidän ihmisten inhimilliseen olemiseen.

      Jumala ei ole koskaan askarruttanut mieltäni.

      Mielenkiintoista on havaita kuinka paljon täällä on ihmisiä, jotka uskovat ihan vilpittömästi ulkoapäin tulevaan turvaan. Hyvä niin! Jos jonkin asia auttaa ihmistä "hädähetkellä" eteenpäin niin sehän on upea juttu sille ihmiselle.

      • Anonyymi

        Totta varmasti, kärsimys kuuluu elämään. Mikä sinua auttaa silloin, kun tuntuu, että et saa mistään apua ja kaikki romahtaa? Mikä oli sinulle se jutska, joka sai sinut tulemaan helluntailaisuus palstalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta varmasti, kärsimys kuuluu elämään. Mikä sinua auttaa silloin, kun tuntuu, että et saa mistään apua ja kaikki romahtaa? Mikä oli sinulle se jutska, joka sai sinut tulemaan helluntailaisuus palstalle?

        Minä eksyin tänne selatessa nettiä. Kun kaikki romahtaa, niin ajattelen -tämä kuuluu ihmisen elämään-. Jos todella romahtaisin, niin hakisin ammattilaisen apua ja keskustelua -miksi minä romahdin- aina on syy ja seuraus suhde- kaiken ahdistuksen, romahduksen ja muun elämän kuorman alla on syy. Se syy selviytyy, kun sen syyn solmut avataan. Siitä alkaa matka taas päivänpaisteeseen.

        Jotkut ihmiset tarvitsevat tätä uskoa johonkin Suurempaan, joka auttaa. Mutta ei kaikki saa sieltä apua, ja silloinhan alkaa epäusko. Epäusko, tuo toivoton uskovaisen seuralainen. Ponnistele sitten siinä uskon ja epäuskon kanssa. Metri metriltä edeten usko ja epäusko toisiinsa nojaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä eksyin tänne selatessa nettiä. Kun kaikki romahtaa, niin ajattelen -tämä kuuluu ihmisen elämään-. Jos todella romahtaisin, niin hakisin ammattilaisen apua ja keskustelua -miksi minä romahdin- aina on syy ja seuraus suhde- kaiken ahdistuksen, romahduksen ja muun elämän kuorman alla on syy. Se syy selviytyy, kun sen syyn solmut avataan. Siitä alkaa matka taas päivänpaisteeseen.

        Jotkut ihmiset tarvitsevat tätä uskoa johonkin Suurempaan, joka auttaa. Mutta ei kaikki saa sieltä apua, ja silloinhan alkaa epäusko. Epäusko, tuo toivoton uskovaisen seuralainen. Ponnistele sitten siinä uskon ja epäuskon kanssa. Metri metriltä edeten usko ja epäusko toisiinsa nojaten.

        Niin romahtamisia on monenlaista, myös fyysistä, ei vain psyykkistä. Itse tarkoitin tuolla kun kirjoitin kaiken romahtamisesta, että fyysinen sairaus vie terveyden todella huonoksi ja sen ympärillehän sitten nivoutuvat muutkin ongelmat kuten taloushuolet ja ihmissuhtert mutta joo, todellakin se voi olla myös henkinenkin romahdus alunperin.
        Kirjoitat hauskasti. Nauroin ääneen ja näin ihan sieluni silmillä uskon ja epäuskon nojaavan toisiinsa, ehkä tappelevatkin keskenään.
        Tuollaista se varmasti onkin, jos pyrkii ihan omin voimin uskomaan eikä armon varassa.
        Mutta siitähän se ilo syntyykin, kun saa sellaisenaan uskoa, eikä tarvitse ponnistella. Saa luottaa kaiken olevan paremmissa käsissä.

        Joo totta, että lääkäri on ihminen paikallaan kun tulee joko fyysisiä tai psyykkisiä vaivoja.


    • Anonyymi

      Ihan omilla voimilla sitä on ponnistettava. Silloin kun vielä uskoin Jumalaan, en saanut mitään apua siitä hädän hetkellä että rukoilin. Hetken se lämmitti ajatus siirtää vastuu jollekin korkeammalle silloin, mutta ihan samanlaista se on nykyäänkin eikä yhtään sen vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Aika jänskä tuo kun taas minusta tuntuu, että kun omat voimat meinaa loppua, niin saan voimaa uskosta ja toivoa. Että näin erillä lailla koemme asiat ihmisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jänskä tuo kun taas minusta tuntuu, että kun omat voimat meinaa loppua, niin saan voimaa uskosta ja toivoa. Että näin erillä lailla koemme asiat ihmisinä.

        Tuo on siis oikealta nimeltään itsesuggestiota. Uskonto on vain välikappale, tapa hahmottaa maailmaa ja jumala keksitty sijaiskärsijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on siis oikealta nimeltään itsesuggestiota. Uskonto on vain välikappale, tapa hahmottaa maailmaa ja jumala keksitty sijaiskärsijä.

        Mikä sinut sai tulemaan tälle hengelliselle palstalle? Joskus miettinyt, mikä saa uskosta osattomat kirjoittelemaan tänne, että mikähän se jutska on? Ei tietenkään sillä että ajattelen, etteikö saisi kirjoittaa, mutta se on mielenkiintoinen ilmiö.

        Tunnetko vihaa uskovia kohtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jänskä tuo kun taas minusta tuntuu, että kun omat voimat meinaa loppua, niin saan voimaa uskosta ja toivoa. Että näin erillä lailla koemme asiat ihmisinä.

        Se oli väliaikaista se voimien saanti, kun asiat vain menivät huonommaksi vaikka kuinka rukoili. Siinä oppi, että ei enää ota rukoilua niin vakavasti kun ei mitään apua saanut parin vuoden aikana. Lopulta usko alkoi rakoilla ja sittemmin on päästy joten kuten jaloilleen taas, kaikki omin voimin taisteltu ylös.

        Nyt siihen en kaipaa varsinaisesti Jumalaa, vaikka välillä toivoisin joskus löytäväni syytä uskoa johonkin. Olen saanut todella ikäviä kommentteja uskovilta täällä suomi24:lla epäilysteni kanssa jotka menevät suoraan henkilökohtaisuuksiin ja syytöksiin, joten se on vähän laimentanut kiinnostusta ainakin kristinuskon osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli väliaikaista se voimien saanti, kun asiat vain menivät huonommaksi vaikka kuinka rukoili. Siinä oppi, että ei enää ota rukoilua niin vakavasti kun ei mitään apua saanut parin vuoden aikana. Lopulta usko alkoi rakoilla ja sittemmin on päästy joten kuten jaloilleen taas, kaikki omin voimin taisteltu ylös.

        Nyt siihen en kaipaa varsinaisesti Jumalaa, vaikka välillä toivoisin joskus löytäväni syytä uskoa johonkin. Olen saanut todella ikäviä kommentteja uskovilta täällä suomi24:lla epäilysteni kanssa jotka menevät suoraan henkilökohtaisuuksiin ja syytöksiin, joten se on vähän laimentanut kiinnostusta ainakin kristinuskon osalta.

        Eivätkä kaikki ateistitkaan kovin mukavia ole olleet. Voit lukea aloittamani ketjun täältä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15837245/positiivinen-juttu-kristitysta-miehesta

        "Mikä sinut sai tulemaan tälle hengelliselle palstalle? Joskus miettinyt, mikä saa uskosta osattomat kirjoittelemaan tänne, että mikähän se jutska on? Ei tietenkään sillä että ajattelen, etteikö saisi kirjoittaa, mutta se on mielenkiintoinen ilmiö."

        En tiedä kysytkö tätä minulta vai tuolta toiselta anonyymiltä. Kirjoitan itse useilla palstoilla ja minulla on paljon aikaa koska minulla ei ole juuri muita paheita kuin kirjoittelu, kun en katso televisiota tai vietä aikaa baareissa.

        "Tunnetko vihaa uskovia kohtaan? "

        Miksi tuntisin vihaa ketään kohtaan. En ole sellaista koskaan ymmärtänyt, että vihataan ihmisiä. Minulta jotenkin on aina puuttunut halu satuttaa ihmisiä tai eläimiä ja olen sen takia kyllä kärsinytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli väliaikaista se voimien saanti, kun asiat vain menivät huonommaksi vaikka kuinka rukoili. Siinä oppi, että ei enää ota rukoilua niin vakavasti kun ei mitään apua saanut parin vuoden aikana. Lopulta usko alkoi rakoilla ja sittemmin on päästy joten kuten jaloilleen taas, kaikki omin voimin taisteltu ylös.

        Nyt siihen en kaipaa varsinaisesti Jumalaa, vaikka välillä toivoisin joskus löytäväni syytä uskoa johonkin. Olen saanut todella ikäviä kommentteja uskovilta täällä suomi24:lla epäilysteni kanssa jotka menevät suoraan henkilökohtaisuuksiin ja syytöksiin, joten se on vähän laimentanut kiinnostusta ainakin kristinuskon osalta.

        No niinpä, ymmärrän kyllä tuon, että turhautuukin kun ei tunne saavansa apua. Sama se on lääkäreiden kanssa. Jotkut kertovat, ettei lääköreissä ramppaaminen auttanut niin piti itse aljaa hoitamaan itseä ja pyrkimään ylös päin. Mitä ajattelet, olisitko noussut ylös jos olisit pysynyt uskossa? Kun minmnulle tuli mieleen, että voihan pyrkiä itse ylös ja siinä auttaa Jumala.
        Joo, kyllä minäkin ihmisenä ja uskivana osaan olla rasittava ja sanoa päin naamaa mitä sattuu, mutten usko Jumalan tykkäävän siittä. Sitten tuun herkästi iholle. Tuo ei tosin liityy uskovaisuuteeni vaan persoonaani. Me ihmisrt kun ollaan niin monen luontoisia ja temperamenttikin on eri.


      • Anonyymi

        En muuten huomannut, että tämä on helluntailaisten alueella. Käsitin tämän olevan yleisempi alue. Tätä ketjua suositeltiin kun tulee uskonnot alueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä kaikki ateistitkaan kovin mukavia ole olleet. Voit lukea aloittamani ketjun täältä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15837245/positiivinen-juttu-kristitysta-miehesta

        "Mikä sinut sai tulemaan tälle hengelliselle palstalle? Joskus miettinyt, mikä saa uskosta osattomat kirjoittelemaan tänne, että mikähän se jutska on? Ei tietenkään sillä että ajattelen, etteikö saisi kirjoittaa, mutta se on mielenkiintoinen ilmiö."

        En tiedä kysytkö tätä minulta vai tuolta toiselta anonyymiltä. Kirjoitan itse useilla palstoilla ja minulla on paljon aikaa koska minulla ei ole juuri muita paheita kuin kirjoittelu, kun en katso televisiota tai vietä aikaa baareissa.

        "Tunnetko vihaa uskovia kohtaan? "

        Miksi tuntisin vihaa ketään kohtaan. En ole sellaista koskaan ymmärtänyt, että vihataan ihmisiä. Minulta jotenkin on aina puuttunut halu satuttaa ihmisiä tai eläimiä ja olen sen takia kyllä kärsinytkin.

        En edes huomannut, luulin että tässä keskustelen vain yhdelle. Erikoinen tuo linkityksesi kertomus. Niin, mikähän siinä on, että haluaa satuttaa toista? Onko se loukatuksi tulemisen tunne ja sen kostaminen? Itse ainakin joskus paukautan takaisin kun koen tulleeni loukatuksi.
        Mielenkiintounen tuo puuseppä risteineen ja merkkeineen. Hän haluaa ilmeisesti kunnioittaa jokaisen henkilökohtaista näkemystä uskonasioista, mutta mikähän hänet on saanut juuri tekemään tuota hommaa ja noin suuressa mittakaavassa? Pitääpä lukea lisää linkittämääsi ketjua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä, ymmärrän kyllä tuon, että turhautuukin kun ei tunne saavansa apua. Sama se on lääkäreiden kanssa. Jotkut kertovat, ettei lääköreissä ramppaaminen auttanut niin piti itse aljaa hoitamaan itseä ja pyrkimään ylös päin. Mitä ajattelet, olisitko noussut ylös jos olisit pysynyt uskossa? Kun minmnulle tuli mieleen, että voihan pyrkiä itse ylös ja siinä auttaa Jumala.
        Joo, kyllä minäkin ihmisenä ja uskivana osaan olla rasittava ja sanoa päin naamaa mitä sattuu, mutten usko Jumalan tykkäävän siittä. Sitten tuun herkästi iholle. Tuo ei tosin liityy uskovaisuuteeni vaan persoonaani. Me ihmisrt kun ollaan niin monen luontoisia ja temperamenttikin on eri.

        Ehkä olisin päässyt ylös, jatkuvasti olin sitä yrittämässä, meillä on samat haasteet uskoimme tai emme. Oli minulla huonoja lääkäreitäkin, yritin useasti rukoilla että osuisi joku parempi lääkäri kohdalle... sitä ei tapahtunut. Vasta kun lakkasin rukoilemasta sain apua siltäkini taholta, vaikka kalliiksi se tuli.

        En minä uskovaisia siitä syytä varsinaisesti mitä täällä olen kokenut. Jokaisella on huonot hetkensä... kukaan tuskin on pyhimys. Mutta ei se minulle hyvää tehnyt saada kuulla että olen varmasti joku juoppo kommunisti, joka haluaa ryöstellä koska en usko tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edes huomannut, luulin että tässä keskustelen vain yhdelle. Erikoinen tuo linkityksesi kertomus. Niin, mikähän siinä on, että haluaa satuttaa toista? Onko se loukatuksi tulemisen tunne ja sen kostaminen? Itse ainakin joskus paukautan takaisin kun koen tulleeni loukatuksi.
        Mielenkiintounen tuo puuseppä risteineen ja merkkeineen. Hän haluaa ilmeisesti kunnioittaa jokaisen henkilökohtaista näkemystä uskonasioista, mutta mikähän hänet on saanut juuri tekemään tuota hommaa ja noin suuressa mittakaavassa? Pitääpä lukea lisää linkittämääsi ketjua.

        Lisään vielä, että siskoni on ateisti . Hän on , no ehkei liity nyt mitenkään hänen ateistisuuteensa, mutta on siis pitkälle lukenut ihminen. Hän uskoo tieteeseen.
        Me olemme hyvät ystävykset keskenämme. Voisin kuvitella hänen tuovan haudalleni ristin vaikkei itse usko Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edes huomannut, luulin että tässä keskustelen vain yhdelle. Erikoinen tuo linkityksesi kertomus. Niin, mikähän siinä on, että haluaa satuttaa toista? Onko se loukatuksi tulemisen tunne ja sen kostaminen? Itse ainakin joskus paukautan takaisin kun koen tulleeni loukatuksi.
        Mielenkiintounen tuo puuseppä risteineen ja merkkeineen. Hän haluaa ilmeisesti kunnioittaa jokaisen henkilökohtaista näkemystä uskonasioista, mutta mikähän hänet on saanut juuri tekemään tuota hommaa ja noin suuressa mittakaavassa? Pitääpä lukea lisää linkittämääsi ketjua.

        Varmaan kaikilla tulee joskus sanottua pahasti. En aina onnistu ja suutun vaikka yritän olla sellainen positiivinen ihminen itse. Mietin vaan, että seuraavalla kerralla ehkä olen parempi.

        Minusta tämä puuseppä Zanis oli todella mielenkiintoinen henkilö. Hän vain kiertelee Yhdysvaltoja ja tekee näitä muistomerkkejä. Hänellä on varmasti oma tuska sen takana miksi hän tätä tekee niin pitkäjänteisesti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että siskoni on ateisti . Hän on , no ehkei liity nyt mitenkään hänen ateistisuuteensa, mutta on siis pitkälle lukenut ihminen. Hän uskoo tieteeseen.
        Me olemme hyvät ystävykset keskenämme. Voisin kuvitella hänen tuovan haudalleni ristin vaikkei itse usko Jumalaan.

        Juuri näitä asioita meidän pitäisi kaikkien kuulla enemmän. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisin päässyt ylös, jatkuvasti olin sitä yrittämässä, meillä on samat haasteet uskoimme tai emme. Oli minulla huonoja lääkäreitäkin, yritin useasti rukoilla että osuisi joku parempi lääkäri kohdalle... sitä ei tapahtunut. Vasta kun lakkasin rukoilemasta sain apua siltäkini taholta, vaikka kalliiksi se tuli.

        En minä uskovaisia siitä syytä varsinaisesti mitä täällä olen kokenut. Jokaisella on huonot hetkensä... kukaan tuskin on pyhimys. Mutta ei se minulle hyvää tehnyt saada kuulla että olen varmasti joku juoppo kommunisti, joka haluaa ryöstellä koska en usko tällä hetkellä.

        Onneksi olet päässyt parempaan kuntoon. Millä tavalla kalliiksi, rahallisestikko vai jouduitko luopumaan jostain muusta ? Juoppo kommunisti hah hah hah no oletko?
        Mikähän minä olen, niin skitsofreenikko, tuoksi on minua sanottu usein täällä, koska uskon Jumalharhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näitä asioita meidän pitäisi kaikkien kuulla enemmän. :)

        Niin. Aika jänskä juttu, en ole miettinyt tuota ateistien ja uskovien kohtaamista niin tarkkaan. Ympärilläni on molempia enkä erottele heitä tuon mukaan miten kukanenkin uskoo, huomaan. Isäni esim oli ateisti ja äitini uskossa. Suvussani on täys ateisteja ja tulemme hyvin toimeen ja touhuamme porukalla monenlaista.
        Uskovana en vain osallistu kaikkeen ja toiset kunnioittavat sitä. Minulla ei ole huonoja kokemuksia ateisteista eikä uskovista.
        Jos on ollut huono kokemus, niin se ei ole liittynyt uskontoon. Tämä palsta onkin kummallinen siinä suhteessa mihin olen tottunut oikeassa elämässä.
        Eikait ihmiset riitele keskenään niinkuin täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että siskoni on ateisti . Hän on , no ehkei liity nyt mitenkään hänen ateistisuuteensa, mutta on siis pitkälle lukenut ihminen. Hän uskoo tieteeseen.
        Me olemme hyvät ystävykset keskenämme. Voisin kuvitella hänen tuovan haudalleni ristin vaikkei itse usko Jumalaan.

        No, tasan ei käy "onnen lahjat", mun siskoni ei ole ateisti. Hänen pyynnöstään lähdin lapsena seuraamaan Jeesusta, noin kuusi vuotiaana, vaikka totuus on edelleenkin se, että Jeesuskin seuraa meitä, kuin kadonnutta lammastaan, ja sitten vie sen takaisin laumaansa...
        Tiede on aikamoinen perkeleen ansa ollut joillekin, jos sen takia rupeaa ateistiksi, Kuoleman Jumalaa etsimään, VAIKKA ateismi pyrkii moraalisesti samaan kuin uskonnot, mutta heillä ei ole Elävän Jumalan ja Korkeimman ylistystä ja palvontaa, ja jos eivät noudata sanojaan, niin se on silti paha oppi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Aika jänskä juttu, en ole miettinyt tuota ateistien ja uskovien kohtaamista niin tarkkaan. Ympärilläni on molempia enkä erottele heitä tuon mukaan miten kukanenkin uskoo, huomaan. Isäni esim oli ateisti ja äitini uskossa. Suvussani on täys ateisteja ja tulemme hyvin toimeen ja touhuamme porukalla monenlaista.
        Uskovana en vain osallistu kaikkeen ja toiset kunnioittavat sitä. Minulla ei ole huonoja kokemuksia ateisteista eikä uskovista.
        Jos on ollut huono kokemus, niin se ei ole liittynyt uskontoon. Tämä palsta onkin kummallinen siinä suhteessa mihin olen tottunut oikeassa elämässä.
        Eikait ihmiset riitele keskenään niinkuin täällä?

        Nämä keskusteluareenat ovat vielä meille uusia ja jotenkin keinotekoisia, joissa kommunikointi poikkeaa kasvokkain olemisesta. Osin jo siksi tulee väärinymmärryksiä ja ylilyöntejä. Sitten on esim. rajoitettu sanojen määrä verrattuna "tavalliseen keskusteluun". Pitäisi olla taitava kirjoittaja, joka tiivistää ehkä moniulotteisiakin asioita muutamaan lauseeseen. Pahan mielen olen monta kertaa saanut eri palstoilta ja päättänyt jo usein olla takaisin tulematta.

        Täällä riitelyt eivät anna oikeaa kuvaa uskovista ja heidän välisestä kommunikoinnista. Aiemmin olivat yleisönosastot, minne oli kirjoitettava omalla nimellään tai tehtävä vaikka omakustannus-painotuote, jossa saattoi esittää hengellistä osaamistaan---joten sanat piti tarkkaan harkita (toisin kuin täällä; itsekään en useinkaaan valmistele edes luonnosta viesteilleni)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jänskä tuo kun taas minusta tuntuu, että kun omat voimat meinaa loppua, niin saan voimaa uskosta ja toivoa. Että näin erillä lailla koemme asiat ihmisinä.

        Minulle Jumala-suhde ei ole koskaan ollut laastari tai rauhoittava pilleri. Pidän Jumala-suhdetta ja elämää pikemminkin kouluna, jossa opitaan erilaisia asioita. Yksi niistä on kulkeminen väistämätöntä kipua päin ja sen läpi.


    • Anonyymi

      Saarnajan kirjasta. Kuka kirjoitti? Kuka on Saarnaaja?

      "18 Ja minä ajattelin: Näin tapahtuu ihmisten vuoksi. Jumala koettelee heitä, jotta he ymmärtäisivät olevansa pelkkiä luontokappaleita.
      19 Sillä ihmisten ja eläinten kohtalo on yhtäläinen: samalla tavoin kuolevat molemmat, yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole etusijaa eläimiin nähden, kaikki on turhuutta.
      20 Kaikki menee samaan paikkaan: kaikki on tullut tomusta ja kaikki palaa tomuun. [1. Moos. 3:19 ]
      21 Kuka tietää, kohoaako ihmisen henki ylös ja vajoaako eläinten henki alas maahan?
      22 Minä havaitsin, ettei ole mitään parempaa kuin nyt iloita teoistaan. Sellainen on ihmisen osa. Kuka hänet toisi takaisin näkemään, mitä hänen jälkeensä tapahtuu?"

      Hyvin sanottu!

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Normaalia ihmisen pohdintaa.


      • Anonyymi

        Saarnaaja oli tietysti kuningas Salomo. Salomo oli melko hyvä kuningas, vaikka hänen jälkeensä Israeli jakaantui, Israeliin ja juutalaisiin, poikansa Rehabeam ja Jerobeom oliva PAHOJA, näin kerrotaan.
        Isänsä rikkaus, josta tieysti maallisesta paljon perivät, oli heille lankeemukseksi... Henkisesti hei eivät saaneet aikaan mitään, heidän ei kerrottu teheen edes "sananlaskuja" tms...


    • Anonyymi

      Minä en olisi varmaan enää tässä jos olisin ollut ateisti vaikka 20 vuotta sitten. Elämä oli niin vaikeaa. On ankea tulevaisuus jos on vaikka jo 70-vuotias, sairastuu ja voimat hiipuvat. Jos päämäärä on monttu ja pari metriä multaa päälle. Ei kadehdittava osa! Salopuu

      • Anonyymi

        Joo, jos ateismi olisi totta, niin ei meitä olisi tietenkään edes olemassa maan päällä, vaan mitä silloin olisimme? Sama tehdä itsari heti, jos ateismi on totta, emmekä olisi kenellekään tilivelvollisia.... Monet silti ateisminsa takiakin, saavat kyllä hetken nauttia maallisista asioista paljonkin, ja siinä määrin, missä ateismissa on totuuttakin(kaiken alussa, ei ollut hengilläkään Jumaluustitteleitä), niin heidän parhaat ihmisensä Pyhä Hengen kaltaisella tasa-arvoisuus-rakkaudella kykenevät EHKÄ toisiaan rakastamaan... "Taivaansa" Isää, itseään suurempaa heillä siis ei ole, uskomuksellisesti, eivätkä Häneen usko...


    • Anonyymi

      Kysyn vain. että mikä saa teidät Jumalaan ja uskoon pettyneet kuitenkin roikkumaan tässä ryhmässä. Miksi ette nyt jätä uskonasioita kokonaan ja ala harrastamaan ja ajattelemaan täysin muuta lyhyen elämän aikana. Tunnen yhden luopion joka on tehnyt niin. Hän sanoo että hänelle on yksi ja hailee, jos joku uskoo tai on uskomatta. Hänen touhuaa nyt ihan kaikessa muussa maallisessa ja on neutraali suhteessa uskonnollisiin ja filosofisiin juttuihin. Ette ole kuitenkaan vapautuneet uskonasioista. Salopuu

      • Anonyymi

        Jos lukee esim.uskontojen uhrit keskustelua,irrottauttuminen lahkosta ja säädöksistä ym. on todella pitkä ja vaikea tie.Olemme erilaisia.


      • Anonyymi

        Aloittaja tässä. Raamatussakin lukee, että luotu kaipaa yhteyteen luojaansa.
        Uskosta osattomat uskoisin pohtivat mistä kaikki on tullut, mikä merkitys kaikella on ja miksi? Jossain vaiheessa elämäänsä suurin osa ellei jokainen harvoja lukuunottamatta ainakin miettii kyseisiä asioita, jos ei nyt suoranaisesti ihan pohtimalla pohdi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Raamatussakin lukee, että luotu kaipaa yhteyteen luojaansa.
        Uskosta osattomat uskoisin pohtivat mistä kaikki on tullut, mikä merkitys kaikella on ja miksi? Jossain vaiheessa elämäänsä suurin osa ellei jokainen harvoja lukuunottamatta ainakin miettii kyseisiä asioita, jos ei nyt suoranaisesti ihan pohtimalla pohdi.

        Raamattu on satukirja, joten on ihan sama mitä siinä lukee.

        Tuot taas esiin harhaisen oman tärkeytesi, kun et ymmärrä että maailmankaikkeus ei välitä sinusta tai minusta yhtään.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Raamattu on satukirja, joten on ihan sama mitä siinä lukee.

        Tuot taas esiin harhaisen oman tärkeytesi, kun et ymmärrä että maailmankaikkeus ei välitä sinusta tai minusta yhtään.

        Tulkitset sen noin, että tuon esiin oman tärkeyteni. No minusta me olemme tärkeitä molemmat ja jokainen ihminen on tärkeä. Kaikella on merkityksensä. Ehkä uskovana katselen ja tulkitsen eri tavalla kuin sinä. Näen ihmiset ja asiat merkityksellisiksi ja tarkoituksenmukaisiksi. Näen myös tapahtumat merkityksellisiksi. Sinusta se on harhaa, minusta ei. Minä olen onnellinen, sinä olet onnellinen. Mikä tässä on niinku se ongelman ydin sinusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitset sen noin, että tuon esiin oman tärkeyteni. No minusta me olemme tärkeitä molemmat ja jokainen ihminen on tärkeä. Kaikella on merkityksensä. Ehkä uskovana katselen ja tulkitsen eri tavalla kuin sinä. Näen ihmiset ja asiat merkityksellisiksi ja tarkoituksenmukaisiksi. Näen myös tapahtumat merkityksellisiksi. Sinusta se on harhaa, minusta ei. Minä olen onnellinen, sinä olet onnellinen. Mikä tässä on niinku se ongelman ydin sinusta?

        Jumalvalheeseen uskominen ja tuon valheen levittäminen on ongelma.

        Jumalvalheeseen liittyy myös jatkettu petos, jonka avulla tyhmät päästetään rahoistaan. Samoin jumalvalheen vaikutus yhteiskuntaan on taannuttava.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jumalvalheeseen uskominen ja tuon valheen levittäminen on ongelma.

        Jumalvalheeseen liittyy myös jatkettu petos, jonka avulla tyhmät päästetään rahoistaan. Samoin jumalvalheen vaikutus yhteiskuntaan on taannuttava.

        Millä tavalla taannuttava? OnkoJumalaan uskomisen lopettaminen ratkaisu yhteiskunnan ongelmiin? Entä yksilön ongelmiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla taannuttava? OnkoJumalaan uskomisen lopettaminen ratkaisu yhteiskunnan ongelmiin? Entä yksilön ongelmiin?

        Katso taaksepäin historiaa tai nykyistä menoa vaikkapa afgaanien mailla, jossa uskonto hallitsee.

        Katso nykyisten kristinuskonharhaisten taikamenoja ja niiden vaikutusta päätöksentekoon. Kaikki haitallisia, tuhoisia ja kalliita.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Katso taaksepäin historiaa tai nykyistä menoa vaikkapa afgaanien mailla, jossa uskonto hallitsee.

        Katso nykyisten kristinuskonharhaisten taikamenoja ja niiden vaikutusta päätöksentekoon. Kaikki haitallisia, tuhoisia ja kalliita.

        Voisin luetella tässä useampiakin tuhoisampia asioita kuin uskonto, mutta jätän tekemättä sen.
        Kuulostaa siltä He-ma että ihan kuin olisit katkera Luojallesi ja tuo värittää kaiken ajattelusi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisin luetella tässä useampiakin tuhoisampia asioita kuin uskonto, mutta jätän tekemättä sen.
        Kuulostaa siltä He-ma että ihan kuin olisit katkera Luojallesi ja tuo värittää kaiken ajattelusi.

        Et luettele, koska ihmisen aikaansaannoksista uskonharha on ylivoimaisesti pahin. Mikään ei sitä ylitä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et luettele, koska ihmisen aikaansaannoksista uskonharha on ylivoimaisesti pahin. Mikään ei sitä ylitä.

        Ei vaan koen, että voisin loukata He-mania. Minusta kun tuntuu, että hänellä on nyt taakkaa muutoinkin kannettavanaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan koen, että voisin loukata He-mania. Minusta kun tuntuu, että hänellä on nyt taakkaa muutoinkin kannettavanaan.

        Anna tulla vaan, et pääse ihoni alle koska olen oikeassa.

        En myöskään loukkaannu koskaan, koska olen oikeassa ja laulan sinut suohon tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukee esim.uskontojen uhrit keskustelua,irrottauttuminen lahkosta ja säädöksistä ym. on todella pitkä ja vaikea tie.Olemme erilaisia.

        Niinkauan kuin olette edes fyysisesti elossa, tulette kuulemaan Jumalasta. Samoisin, että Kuoleman Jälkeen sillä ei ole väliä, jos OIKEASTI kuolee, koska ei kyseisessä tilassa ole kenelläkään edes persoonallisuutta, mutta Jeesuspa silti antaa jokaisen omansa siinä tilanteessa, _VAIN ELÄÄ_... Jumala ei vihaa ateisteissa sitä, että he löytävät virheitään niin helposti. Ei maailmankaikkeus ole helppo paikka, jopa Jumalat tekevät varsinkin sosiaalisissa asioissa meitäkin kohtaa PALJON virheitä... Vedenpaisumus - esimerkiksi...


      • Anonyymi

        Se on sanottava ateistien kunniaksi, että JOS he oikeasti noudattavat opistaan sen, että "KORKEINTA JUMALAAKAAN EI OLE", niin he eivät ihmissuhteissa ainakaan, ala itseään koroittamaan muiden yläpuolelle, vaan Pyhä Henki suorastaan rakastuu ateisteihinsa, koska haluavat oikeasti samanarvoisten ihmisten olevan saman- ja tasa-arvoisia. Näet kuin usko Jeesukseen Herrana, ei ole kaikkien mielestä edes Pyhän Hengen työtä, jos Hän oli suurempi kuin minä tai sinä yksilönäkin, ja olisi ollut meitä suurempi lempilapsensa. TIetysti eroja ihmisten kyvyissä ja voimissakin on paljonkin, ja SE oli syy, miksi Jumalaankin uskotaan, oli muutamia HENKIÄ, jotka olivat LIIANKIN paljon, muita kyvykkäämpiä, viisaampia ja vanhempiakin, ja he tasa-arvoa vaatineiden kiusaksi hyväksyivät silti itsensä palvomisen - JUMALANA!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jumalvalheeseen uskominen ja tuon valheen levittäminen on ongelma.

        Jumalvalheeseen liittyy myös jatkettu petos, jonka avulla tyhmät päästetään rahoistaan. Samoin jumalvalheen vaikutus yhteiskuntaan on taannuttava.

        "Jumalvalhe" ei ole valhe, koska Raamatun ilmoittama Jumala on todellinen. Jos usko olisi vain uskottelua, se ei kestäisi. En käy tässä todistelemaan Jumalan olemassaolon todellisuutta, mutta mijoonat sen ovat kokeneet ja tietävät toimivan kanssakäymisen Jumalan kanssa olevan mahdollista.

        Vastaavasti sekulaari ajattelutapa on estotonta uteliaisuutta kaikkea kohtaan. Se voi olla joillekin esim. seksuaalisia kokeiluja tai erilaisia jonkun mielestä moraalisesti kyseenalaista nautinnonhakemista eri asioista..siis voi olla. Tieteen alueella Einstein kehitti loistavasti suhteellisuusteorian ja ei mennyt montaakaan vuotta, kun sen pohjalta tiedettiin olevan mahdollista ja myös suhteellisen nopeasti tehtiin "maailmanlopun ase", mistä alkoi kylmä sota.

        Jumalalle on ollut vihan aiheena ihmisen itseriittoisuus ja usko siihen, että kaikki on hänelle mahdollista. Hän unohtaa Luojansa ja tekee Hänet jopa "tarpeettomaksi".

        Pahuuden takana vaikuttaa lusifer enkeleineen, mutta paljon kärsimystä ihmisillä on itsekkyydestä johtuen (jotkut upporikkaita ja toiset näkevät nälkää). Viha, kateus yms. on ihmisen "normaalia käytöstä". Se vain tahtoo johtaa esim. nautinnonhalun kautta jättimäiseen huumeongelmaan, rikollisuuteen rikkauden toivossa, toisaalta on valtapeliä ja diilerit tai rahanlainaajat vaativat omansa takaisin. Jos eivät saa omaansa, tappavat kylmästi kyselemättä. Sotien syttymiseen ei tarvita paljoa erimielisyyksiä, kun satoja miljoonia ollaan valmiita tappamaan.

        Kristillisestä uskosta vapaana (sen moraalista ja Jumalalle alamaisena olemisesta) ihminen joutuu helposti tielle, missä hän tuhoaa toisia ja itseään.

        Tiedän, että tästä lyhyestä viestistäni ollaan eri mieltä, mutta eikö se kuulu keskusteluun ?


      • Anonyymi

        Monien kokemus on se, että "tämän maailman ruhtinas" (lusifer) ei usein ahdistele niitä, jotka ovat erossa Jumalasta. hän voi jopa antaa rikkauksia monille. Tästä ovat avoimesti todistaneet jotkut rokkitähdet (etenkin hevi-metallin) sanoen tehneen paholaisen kanssa diilejä ja rikastuneet (tiedän joidenki hymähtelevän, mutta tiedän aiheesta jotakin omakohtaisestikin).

        Heti, kun jokuu on siirtymässä pimeydestä valkeuteen, tulee konflikti. Paha ei luovu omistaan helpolla ja ihmiselle voivat tulla vaikeudet, joita voi säikähtää. Henkivallat ovat todellisia. Suurimmat taistelut käydään niiden ihmisten kohdalla, jotka hapuilevat Jumalalle/Jeesukselle Kristukselle kuulumisen ja maailman viettelysten välillä. Tämä maailma vihaa kristittyjä, koska he eivät enää ole tästä maailmasta. siitä johtuvat kristittyjen vainot. Jokainen, joka haluaa elää jumalisesti, joutuu vainottavaksi, lupaa Jumalan Sana. Tämä maailma (ja sen "ruhtinas") jättää usein juuri siksi maailman lapset rauhaan ja kiusaa kristittyjä.

        Tosin saatana on valehtelija ja murhaaja, joten ennemmin tai myöhemmin hän näyttää ettei suinkaan rakasta "omiaan", vaan haluaa heidän kuten kaikkien ihmisten tuhoa. Kristityt saavat laittaa turvansa Jeesuksen vereen ja saatanasta saatuun voittoon Golgatan keskimmäisellä ristillä, joten voitto ja lohdutus tulevat vaikeuksista huolimatta. Ne, jotka haluavat elää omien halujensa mukaista elämää ilman Jumalaa, eivät peri iankaikkista elämää---ja tästä me kristityt heitä varoitamme. Sen tulisi tapahtua vain rakkaudella, ei käännyttämisellä oikeassa olemisella ja pahimmillaan aivan kuin jonkinlaisella vahingonilolla, mihin meillä ei todella ole varaa. Sehän on todella julmaa ajattelua lähimmäisistämme ja meidän tulee katsoa, ettemme itse lankea pois Jumalan yhteydestä.

        Armosta olemme pelastuneet ja armollisia meidän tulee olla kaikkia kohtaan---rakastaa heitä, vaikka he vihaisivat ja vainoaisivat meitä. Tähän tulisi olla valmis lujalla rakkaussuhteella Jumalaan viipyen paljon aikaa rukouksessa Hänen yhteydessään rukoillen "omien aiheidemme" lisäksi myös kanssaihmistemme parhaaksi, pelastukseksi.


      • Anonyymi

        Miksi Jumala antoi Saatanasta tulla himottu talismaani ja symboli ja ikoni(punainen Lohikäärme) ja Luciferia palvotaan kaikkilla JAAFETIN suvun piirissä varsinkin?! (hänen toinen nimensä oli muistaakseni olla Haltiaenkeli eräänlainen Vallkyyria, valon tuoja). Höh tietysti antoi, sehän se nyt vähiten Jumalia kiusaa, jos kukaan MUU ei tajua mistään mitään, mutta se on silti vaarallista Jumalallekin, koska Jumalat ylpistyessään menettelevät hyvin itsekkäästi, mikä on varmasti YLPEYDEN opetus, sellaiselle NUORELLE JUMALUUDELLE; kun Häntä vastaan silloin nousee moni kapinallinen. Ehkä Jumalatkin OIKEASTI ovat jopa ENEMMISTÖNÄ nuoria olentoja, eikä ihmiset tietysti voi olla Heitäkään suorastaan vanhempia, mutta NE JUMALAT ovat SILTI pelottavan varmoja OMASTA suuremmuudestaan meidänkin rinnalla, ja KOSKA Jumala ei tietynlaisesta ITSEPUOLUKSESTA luovu HÄNKÄÄN jos HÄNEN ELÄMÄÄNSÄ alettaisiin OIKEASTI uhata, niin siksi kaikki kapinalliset luotunsa silti aivan ymmärrettävästä syystä KUOLEVAT jopa Helveteissään tuolloin. Mutta HEITÄ VANHEMPI JUMALUUS - Danielin kirjassa mainittu Manitu - WANHAIKÄINEN - silti etsii nuokin takaisin olemassaolevuuteen, toteaa kaiken sen jälkeen vain kylmän viileästi, tai helvetin kuumasti, että vertaillaampa vaan taas, kumpi oli taaskin hyvä ja erinomainen ja kumpi PAHA ja alaarvoinen?! Ja kuka kääntyy pahuudestaan, etsimään parempia suorituksia, ja kuka aikoo jopa toistaa oman Hellveetinsä joskus, sillä, että rupeaa tahallisen alisuoriutumisenkierteeseen etsimään pahuutta kapina-aseekseen omasta suuresta syystään...


    • Anonyymi

      Hyvän ja pahan ja onnen ja epäonnen suhde on paljon kompleksisempi kuin perushellari antaa ymmärtää. Kun olen luullut tehneeni hyvää olenkin tehnyt jollekin pahaa ja päinvastoin. Hyvä ja paha on ihmisen oman pään sepustuksia. Kukin määrittää moraaliarvonsa itse. Toisen mielestä paha on pedofiili ja toisen mielestä punaistapäinkävelijä. Pahat asiat ovat joskus suuri siunaus ja elämänopetus,Mutta mihin turvaan? Vastakysymys. MIksi pitäisi ylipäätään turvata johonkin.Älä kysele typeriä.

      • Anonyymi

        Kyselenpäs, olen kuule kova kyselemään typeriä.
        Niin miksi pitäisi turvata johonkin kysyit. Hyvä kysymys johon moni osaisi antaa paremman vastauksen kuin minä joka en ole syvällinen pohtija tyyppi.
        Ajattelen, ettei pidä turvata, vaan saa turvata. Tuo oli todella hyvin hoksattu sinulta. siis kenenkään ei pidä vaan saa. Ja raamatussa lukeekin että sitä kuka tulee minun luokseni, minä en aja pois.
        Mistähän ihmiselle on tullut tuo etiikka tai moraali?

        Niinpä, toisille joku asia on pahempi kuin toiselle. Yhteiskunnassa tieten on lait, jotka perustuvat pitlälti moraaliin. Olet varmasti kuullut sanottavan, ettei paha tykkää hyvyydestä koska se tuo pahat teot julki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselenpäs, olen kuule kova kyselemään typeriä.
        Niin miksi pitäisi turvata johonkin kysyit. Hyvä kysymys johon moni osaisi antaa paremman vastauksen kuin minä joka en ole syvällinen pohtija tyyppi.
        Ajattelen, ettei pidä turvata, vaan saa turvata. Tuo oli todella hyvin hoksattu sinulta. siis kenenkään ei pidä vaan saa. Ja raamatussa lukeekin että sitä kuka tulee minun luokseni, minä en aja pois.
        Mistähän ihmiselle on tullut tuo etiikka tai moraali?

        Niinpä, toisille joku asia on pahempi kuin toiselle. Yhteiskunnassa tieten on lait, jotka perustuvat pitlälti moraaliin. Olet varmasti kuullut sanottavan, ettei paha tykkää hyvyydestä koska se tuo pahat teot julki?

        Hei mutta lisään vielä kun tuli mieleen yhteiskunnasta että ketä laki suojelee? Antaako se kaikille ihmisille lain suoman turvan?


      • Anonyymi

        Niin hiukan toppuuttelisin teitä, lähinnä kielenkäyttöänne:"Joka sanoo veljeään typerykseksi, on ansainnut suuren neuvoston Tuomion, ja joka HULLUKSI on ansainnut Hellvetin tulen"...
        Emme me itsekään silti voi sille paljon mitään, jos meidän henkeemme on mennyt pieniä riivaaja- ja kiusaajahenkiä, mitä nuokin pelkät haukkmumiset on, ja vaikka Jeesus piti niiden poisajamista turhana:"Se tulee vain 7-kertaisena takaisin, jonkin ajan päästä", mutta SUURET ja pahat henget on syytä toivoa poies ja rukoillakin suorastaan, LOPPUIANKAIKKISUUDEENKI JOPA, JOS normaali ihmisen egomme herää edes tajuamaan, että jokin mystinen PAHA OLENTO, meitä saartaa puhumaan ja tekemään PAHOJAAN! Henki on se, joka näkee ja suorittaa merkitykset taustalla, ei sillä ole väliä, puhuuko Hän meille Matin tai Maijan äänellä, tai omallamme...


    • Anonyymi

      Ymmärrän pointin. Itse ateistina pidän automaattisesti kaikkia ihmisiä ateisteina, koska en ymmärrä miksi kukaan haluaa uskoa fantasiaolentoihin. Tämän seuruaksena olen saattanut päästää sammakoita suustani. En siis ymmärrä uskoa ja sen tarvetta yhtään sen paremmin kuin mandariinikiinaa. Usko on minulle täyttä hepreaa.

      Minä en turvaa hädän hetkellä mihinkään yliluonnolliseen. Jos apua on tarjolla, turvaudun hädän hetkellä tarjolla olevaan apuun tai yritän ratkaista hädän omin neuvoineni.

      Olen tietysti suomalaisena saanut evakelis-luterilaisen kasvatuksen, joten tiedän mitä kristinusko pitää sisällään. Se , miksi joku pohjimmiltaan älykäs ihminen niihin tarinoihin uskoo, on minulle täysi mysteeri.

      Minulta puuttuu usko täysin. Ei siinä sen kummempaa ole. Se ei edes ole varsinaisesti valinta, koska valinta johtaisi teeskentelyyn tai itselleen valehteluun. Usko on täysin tarpeeton rintamaidosta alkaen opittu tapa nähdä maailma. Maailma muuttuu paljon mielenkiintoisemmaksi, värikkäämmäksi ja ihmeellisemmäksi sen jälkeen, kun sen näkee ilman uskonnon rajoitteita. Evoluutio on kaunis ja ihmeellinen ilmiö, maailmankaikkeuden kehitys, fysiikka, kemia ja matematiikka antavat ymmärrykselle valon. Pimeys ja varjoissa piilottelevat demonit ja kummitukset katoavat ja asioiden syyt ja seuraukset saavat rationaalisen selityksen.

      • Anonyymi

        Uskoto ateistina, että maailmankaikkeus syntyi sattumalta vailla tarkoitusta ja merkitystä?
        Kysymykseeni ei liity mitään piilotettua ilkeilyä tms vaan olen uteluas ja kysyn suoraan, koska minua kiinnostaa miten näet ja koet .


      • Anonyymi

        Niin, ehkä ajatus ateismissa on, se tehtiin vain niin "yhteistyönä", ettei syytä ole palvoa ketään yksittäistä tiede-enkeliä, sen luojana tai Jumalana? Öhh, tai jos eivät noin ajattele, niin ajattelevatko he sitten, että joku kivenmurikan kaltainen olio alkoi itsekseen "kehittyä"? No ei mikään materialistisessa maailmassakaan muutu, jos henkinen vaikuttaja ei ala sitä muuttamaan... Voit palvoa esim, noppaasi - Jumalasi Hengen sijaan - ikuisestikin, mutta nopaksi se arpasi silti jää...


      • Anonyymi

        ÖÖh, oletekohan ymmärtänyt nyt oikein edes OMAA olemustasi, jos "et usko fantasiaolentoihin"? Ihmellisyyttä panetellaan, vaikka ei käsitetä edes SITÄ, kuinka suuri IHME ON NYKYINENKÄÄN eliöllinen elämämme. Ei silti ihmisen kaltaisen "Enkelin" keho ole vaikeammin toimiva, kuin MATERIAAN heitetty asraalinen keho, jossa astraalidharmasolut vedetään ties mitä outoa kemikaalia sisältäväksi?! Meitä on muuten VÄHEMMÄN kuin noita triviaalissa mielessä AINEETTOMIA enkeleitä?! Miten sen väitteen todistaisin?! Haluatko siitä todisteen? Saattaisin pystyä sen todistamaan...
        No kuinka äkkiä voisit ruveta IMITOMAAN jonkun muun tyyliä? Kuinka ÄKKIÄ saat kuviteltua pelkästään minkä tahansa hirviön tai kauniin enkelin? JOS IHMINEN - luulisi ITSEKIN SEN LUONEEN - vaikka on silloinkin vain erään Jumalan sätkynukke, niin kuinka PALJON OLENTOJEN ISÄT sitten ovat suoltaneet ilmoille, pelkkiä ENKELIEN KUVAJAISIA? Kuvittelepa nyt vaikkapa SAATANA? Suuri punainen lentäväsiipinen DINO, joka olisi lähes SINIVALAAN kokoinen? Sellainen on jopa materialistisena olentona ollut olemassa jotain 100 milljoonaa vuotta sitten...


      • Anonyymi

        Tuleeko Mopsille tai BULDOGILLE joskus valkoinekin (albiino) pälli, kimittää äsken korvaani ja sanoja suuhuni eräs nuori vaavi?!


    • Anonyymi

      Riippuu ihan siitä, millainen "hätä" on kyseessä.

      Jos paskattaa tai kusettaa, niin asia hoituu ilman ongelmia, jahka sopiva mesta löytyy.

      Jos olen hukannut jotakin kotona tai en tiedä, missä se on, niin kysyn vaimolta: aina löytyy!

      Jos ajattelet sitä, että uskosta osaton ei osaa rakastaa tai hän ei saa kokea rakkautta, niin olet väärässä monien uskosta osattomien kohdalla.

      Me rakastamme vaimoni kanssa toisiamme ja lapsiamme ja lastenlapsiamme ja sukulaisiamme, vaikka kaikki eivät rakkauttamme ole ansainneet eivätkä niitä laupeuden töitä, joita olemme tehneet.

      Miten siis olisi uskosta osattoman mahdotonta rakastaa tai tehdä hyvää ja karttaa pahaa? Emme ole mitään keskivertokristittyjä pahempia ihmisiä elämäntavoiltamme.

      • Anonyymi

        Heti korjaan antamaani kuvaa. En ole ajatellut, ettei uskosta osaton osaisi rakastaa. Rastamisen osaaminen ei ole minusta uskomisesta kiinni.
        Esim luonnehäiriöisiäkin on niin uskovissa kuin ei-uskovissa kuin myös monin tavoin rikkinäisiä ihmisiä on kaikissa paikoissa mitä keksiä saattaa, joille rakastamisen vaikeus on ihan ongelma.
        En syyllistämässä ole vaan kyselemässä.


    • Anonyymi

      Psykologeille, näin HENKI minulle nyt kertoo, on ollut tajunnan räjäyttämä IHME se, että IHMINEN joka uskoo Jeesukseen, joka eli samantapaisen ihmiselämän, kuin maailman julkkikset, tai no, suuri katolinen jesuiittakuorokin laulaa taustalla, PAREMMAN; PALJON PAREMMAN, että miten tuo heidän mielestään psykoottinen henkilö kykenee USKOMAAN Ihmiseen, joka ei ole elävänä fyysisenä ihmisenä keskuudessamme, ENEMMÄN kuin normaaleihin ystäviinsä, aina puheittensa puolesta. Järkeistänen yleensä hyväksytään aina TIETEESSÄKIN KAIKKIEN SUURIEN auktoritääristen ISIEN suuret opit, mutta USKO JEESUKSEEN täytyy perustua johonkin todelliseen, koska jos Naapurin MATTIINKIN nipin napin uskottiin, ja hänestä jopa tykättiin, niin SUOMALAINEN kristitty vielä enemmän Jumaloi Jeesusta, eli YLI KAIKEN ruoeaa sanallisesti Herraansa paapomaan, ja mielistelmään. Miksi hän ei omaan veljeään aina samalla tavalla usko, ja arveleeko hän pohjimmiltaan pahasti Jeesuksestaan, että tuota Seemiläistä gurukoijaria pitää jekuttaa, läpi elämänsä, ettei Hän jotenkin hyväksyi meidät, sillä, että suoritamma SANALLISTA ylistystä, mutta petollisuus paljastuu usein siinä, jos pidämme Häntä ehkä Herrana, mutta EMME usko sanojaan, emmekä noudata niitä, kuin ISÄN SANOJA; joita Jeesus väitti tuoneensa ilmi, eli suorastaan IKUISEN ELÄMÄN sanoja Hän kertoi tuoneensa, ja HÄNEN LUOKSEEN täytyy tavalla tai toisella päästä, ihan ei joka tilanteeseen ole Raamatussa tarkkaa vastausta, JOS ei usko, että tuo Seemiläinen ISOVELJEMME olisi meitä ohjaamassa kaikessa HYVÄÄN ja oikeaan, eli ISÄN, ja Taivaan Mestarin tykö, tosin mestaria pitää pelätä hyvin paljon, Isää ei... EN saanut tätä ajastusta ruodittua nyt kovinkaan selkeään muottiin, mutta ehkä JOKU sai selville mitä ajan takaa:"Joka ei rakasta yhtä näistä vähimmistä veljistä - kuin minua - ei ole silloin rakastanut minuakaan"(Jeesus)

    • Tämä jo tuli ilmi, mutta hädän hetkellä sokean silmän nähdessä Arabian valkoista posliinia hätä katoaa varpusparven tavoin.

      • Anonyymi

        Etkö saa unta? Mikä valvottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö saa unta? Mikä valvottaa?

        Nukun erittäin hyvin, kiitos kysymästä.

        Jospa yrittäisit pysyä asiassa?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Nukun erittäin hyvin, kiitos kysymästä.

        Jospa yrittäisit pysyä asiassa?

        Minä nukuin huonosti, joka paikka kipeä niin siksi.
        Minäkö pysyisin asiassa? En koskaan. Pysytkö sinä aina asiassa? Tykkäätkö väitellä ja miksi? Kuka sen määrittelee mitä adiassa pysyminen milloinkin tarkoittaa kun ihmiset keskustelevat keskenään? Miksei asiasta saa poiketa tai saako jokutoinen poiketa mutta joku toinen ei?
        Voisitko lopettaa uskovien pilkkaamisen? Daatko helpotusta pahaan oloosi pilkkaamalla uskovia? Koetko uskovat syyllisiksi tilanteeseesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä nukuin huonosti, joka paikka kipeä niin siksi.
        Minäkö pysyisin asiassa? En koskaan. Pysytkö sinä aina asiassa? Tykkäätkö väitellä ja miksi? Kuka sen määrittelee mitä adiassa pysyminen milloinkin tarkoittaa kun ihmiset keskustelevat keskenään? Miksei asiasta saa poiketa tai saako jokutoinen poiketa mutta joku toinen ei?
        Voisitko lopettaa uskovien pilkkaamisen? Daatko helpotusta pahaan oloosi pilkkaamalla uskovia? Koetko uskovat syyllisiksi tilanteeseesi?

        Esitin asiallisen menetelmän hätätilanteen hallintaan.

        Erityisesti taikausko ei auta hätätilanteessa, vaan tarvitaan todellisuuteen perustuvia toimenpiteitä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Esitin asiallisen menetelmän hätätilanteen hallintaan.

        Erityisesti taikausko ei auta hätätilanteessa, vaan tarvitaan todellisuuteen perustuvia toimenpiteitä.

        Rukoukset eivät auttaneet Estonian upotessa eivätkä vuoden 2004 tsunamin tappaessa yli 200 000 ihmistä.

        Rukoukset eivät auta, jos olet elimellisesti sairas tai jos joku läheinen tekee kuolemaa. Jumala ei paranna sairaita eikä herätä kuolleita.

        Miksi kristittyjen on niin kovin vaikeaa tunnustaa ilmiselviä faktoja?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Esitin asiallisen menetelmän hätätilanteen hallintaan.

        Erityisesti taikausko ei auta hätätilanteessa, vaan tarvitaan todellisuuteen perustuvia toimenpiteitä.

        Totta niintä tarvitaan. Hen.koht koen saavani apua myös uskostani. Aina en ole saanut ihmisapua vaan Jumala on auttanut esim kun olen pelännyt tai jännittänyt jotain tai jos epätoivo meinaa puukottaa selkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukoukset eivät auttaneet Estonian upotessa eivätkä vuoden 2004 tsunamin tappaessa yli 200 000 ihmistä.

        Rukoukset eivät auta, jos olet elimellisesti sairas tai jos joku läheinen tekee kuolemaa. Jumala ei paranna sairaita eikä herätä kuolleita.

        Miksi kristittyjen on niin kovin vaikeaa tunnustaa ilmiselviä faktoja?

        Kyllä Kristityt tuon ymmärtävät. Jos uskova rukoilee apua pyytääkseen, hän ymmärtää, että se apu jota hän pyytää, tulee siinä muodossa minkä Jumala parhaaksi näkee.
        Esim se voi olla voiman antaminen sureville. Rukousvastaus ei ole sellainen, että setapahtuu niinkuin ihminen sanelee, koska ihminen ei näe vajavuudessaan kokonaisuutta, vaan se on sellainen, minkä Jumala näkee parhaaksi kokonaisuuden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukoukset eivät auttaneet Estonian upotessa eivätkä vuoden 2004 tsunamin tappaessa yli 200 000 ihmistä.

        Rukoukset eivät auta, jos olet elimellisesti sairas tai jos joku läheinen tekee kuolemaa. Jumala ei paranna sairaita eikä herätä kuolleita.

        Miksi kristittyjen on niin kovin vaikeaa tunnustaa ilmiselviä faktoja?

        Niin juuri.En koskaan ole ymmärtänyt raamatun paikkaa,hän antaa enkeleilleen käskyn varjella.Yksikään kidutettu,raiskattu lapsi ei ole saanut apua enkeleiltä.Avuton,viaton lapsi,ollut pitkällisen kidutuksen kohteena,ei enkeleitä,ei jumalaa!!!!!!Minun elämässäni,ei apua,anokaa mitä ikinä tahdotte,niin te saatte on valhetta!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri.En koskaan ole ymmärtänyt raamatun paikkaa,hän antaa enkeleilleen käskyn varjella.Yksikään kidutettu,raiskattu lapsi ei ole saanut apua enkeleiltä.Avuton,viaton lapsi,ollut pitkällisen kidutuksen kohteena,ei enkeleitä,ei jumalaa!!!!!!Minun elämässäni,ei apua,anokaa mitä ikinä tahdotte,niin te saatte on valhetta!!!!!

        Sivusta kysyn, että mikä voisii auttaa noissa kauheissa tilanteissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysyn, että mikä voisii auttaa noissa kauheissa tilanteissa?

        Eikö jumalan pitäisi lähettää niitä enkeleitä,tai ihmisiä,eihän se voi olla näin.Esim.minun tyttöni,joka oli7 vuotias,nyt jo aikunen,rukoili apua,kun hänen isä pahoinpiteli meitä,ei tullut enkeleitö,ei ihmisiä.Ei enää usko jumalan apuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jumalan pitäisi lähettää niitä enkeleitä,tai ihmisiä,eihän se voi olla näin.Esim.minun tyttöni,joka oli7 vuotias,nyt jo aikunen,rukoili apua,kun hänen isä pahoinpiteli meitä,ei tullut enkeleitö,ei ihmisiä.Ei enää usko jumalan apuun.

        Mikä auttaa noissa tilanteissa? Sinulla on kokemusta niin mikä auttoi tuossa tilanteessa? Saitteko lopulta apua ja miten olette tilanteesta nyt selvinneet? Oliko tytön isä päihteiden käyttäjä tai muutoin väkivaltainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auttaa noissa tilanteissa? Sinulla on kokemusta niin mikä auttoi tuossa tilanteessa? Saitteko lopulta apua ja miten olette tilanteesta nyt selvinneet? Oliko tytön isä päihteiden käyttäjä tai muutoin väkivaltainen?

        Tyttöni meni psykoosiin ja lääkäri sanoi,nyt riittää.Erosimme,yksin jouduin mennä läpi tänkin helvetin.Tyttöni vihasi minua,sanoi ei ollut sinun jumalastasi apua,nyt olen täällä,mielisairaalassa.Pitkä tie on kuljettu,hän on jo kuntoutunut,eläkkeen sai,mutta on kuitenkin skarppi,elää kauniissa kodissaan,nuoren elämää.Ex mies oli uskossa,kuuluttiin hellareihin,selvin päin tuli mielipuoleksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttöni meni psykoosiin ja lääkäri sanoi,nyt riittää.Erosimme,yksin jouduin mennä läpi tänkin helvetin.Tyttöni vihasi minua,sanoi ei ollut sinun jumalastasi apua,nyt olen täällä,mielisairaalassa.Pitkä tie on kuljettu,hän on jo kuntoutunut,eläkkeen sai,mutta on kuitenkin skarppi,elää kauniissa kodissaan,nuoren elämää.Ex mies oli uskossa,kuuluttiin hellareihin,selvin päin tuli mielipuoleksi.

        Jep, ei se katso uskontoa tai mitään muutakaan ihmisen väkivaltaisuus ja sairastuminen. Väkivaltaa on ilman uskontoa kuin myös mieli voi sairastua ilman uskoa. Terve usko ja ihminen ei oleväkivaltainen. On ne todella rankkoja kokemuksia tuollaiset ja tuottaa äidille suunnatonta kärsimystä ja tuskaa nähdä oman lapsensa kärsivän.
        Onko teidän välit nyt ok siis lapsesi ja sinun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ei se katso uskontoa tai mitään muutakaan ihmisen väkivaltaisuus ja sairastuminen. Väkivaltaa on ilman uskontoa kuin myös mieli voi sairastua ilman uskoa. Terve usko ja ihminen ei oleväkivaltainen. On ne todella rankkoja kokemuksia tuollaiset ja tuottaa äidille suunnatonta kärsimystä ja tuskaa nähdä oman lapsensa kärsivän.
        Onko teidän välit nyt ok siis lapsesi ja sinun?

        Kyllä on,kostanut on ja vihannut,mutta niistä olemme jotenkin selvinneet.Pahinta on ollut,että sukulaiset eivät ole auttaneet,vaikk ovat uskovia,jokaisen on kannettava oma ristinsä oli heidän mielilause.Esim.eroon ei annettu hyväksyntää,joten asiat pääsivät menemään liian pitkälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on,kostanut on ja vihannut,mutta niistä olemme jotenkin selvinneet.Pahinta on ollut,että sukulaiset eivät ole auttaneet,vaikk ovat uskovia,jokaisen on kannettava oma ristinsä oli heidän mielilause.Esim.eroon ei annettu hyväksyntää,joten asiat pääsivät menemään liian pitkälle.

        Np eihän se noin mene raamatunkaan mukaan, että jokaisen on kannettava oma ristinsä, vaan että se risti lankeaa kannettavaksi jpkaiselle ja jää jokaisen kannettavaksi, ei sitä pysty muut kantamaan, mutta toisen apuna voi olla.
        Itseasiassa raamatussa on kirjoitettu, että joka ei pidä huoli sukulaisistaan on pakanaakin pahempi.
        Eihän sitä välttämättä erota tarvi, jos muuttaa pois? Voihan sitä lähteä ja täytyykin lähteä jos on väkivaltaa. Hyvä että lähdit lopulta vaikkei varmasti ollut helppo päätös sekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Np eihän se noin mene raamatunkaan mukaan, että jokaisen on kannettava oma ristinsä, vaan että se risti lankeaa kannettavaksi jpkaiselle ja jää jokaisen kannettavaksi, ei sitä pysty muut kantamaan, mutta toisen apuna voi olla.
        Itseasiassa raamatussa on kirjoitettu, että joka ei pidä huoli sukulaisistaan on pakanaakin pahempi.
        Eihän sitä välttämättä erota tarvi, jos muuttaa pois? Voihan sitä lähteä ja täytyykin lähteä jos on väkivaltaa. Hyvä että lähdit lopulta vaikkei varmasti ollut helppo päätös sekään.

        "Pyytäkää niin teille annetaan, koputtakaa niin teille avataan."

        Sekopäinen komitean kokoama satukirja sanoo noin. Ja toisaalta takka pitäisi kantaa?

        Lukekaa tuolta lisää:

        https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

        Kananaivoilla ei pitäisi avautua ollenkaan, mutta eihän kananaivoinen sitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Np eihän se noin mene raamatunkaan mukaan, että jokaisen on kannettava oma ristinsä, vaan että se risti lankeaa kannettavaksi jpkaiselle ja jää jokaisen kannettavaksi, ei sitä pysty muut kantamaan, mutta toisen apuna voi olla.
        Itseasiassa raamatussa on kirjoitettu, että joka ei pidä huoli sukulaisistaan on pakanaakin pahempi.
        Eihän sitä välttämättä erota tarvi, jos muuttaa pois? Voihan sitä lähteä ja täytyykin lähteä jos on väkivaltaa. Hyvä että lähdit lopulta vaikkei varmasti ollut helppo päätös sekään.

        Mutta siis joo, en sillä sano, että syyllistäisin sinua erosi vuoksi että voi muuttaa erilleen eikä ole pakko erota. Kyllä minä sen ymmärrän, että se on helppo ylhäältä päin tulla neuvomaan kun ei oo itellä paskat housuissa. Tuollaisisaa erittäin hankalissa tilanteissa mikä sinullakin oli niin saa sanoa, että näyttäytyy inhimillisyys ja astuuviidakon lait voimaan kun joutuu puolustamaan perhettään ja lapsia. Olisit tarvinnut tukea ja ihan konkreettista apua.
        Kyllä minäkin olisin yrittänyt munille potkia, enkä kääntää toista poskeani. Paska ukko :(


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        "Pyytäkää niin teille annetaan, koputtakaa niin teille avataan."

        Sekopäinen komitean kokoama satukirja sanoo noin. Ja toisaalta takka pitäisi kantaa?

        Lukekaa tuolta lisää:

        https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

        Kananaivoilla ei pitäisi avautua ollenkaan, mutta eihän kananaivoinen sitä ymmärrä.

        Ja pidä sinäkin se suuri ja paisunut pääsi joskus kiinni.


      • Anonyymi

        Kiitos tuosta linkistä.Olen nimittäin tätä asiaa alannut tutkimaan,ristiriitoja raamatussa,katteettomia lupauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja pidä sinäkin se suuri ja paisunut pääsi joskus kiinni.

        Siinä se kristillinen lähimmäisenrakkaus taas kukkii kauniisiin sanoihin verhottuna?

        Argumenttisi ovat siis loppuneet, etkä epäjumaluskoasi saati epäjumalaasi pysty tuon paremmin puolustamaan?

        Tämä ei tiedä hyvää, koska myyt taivaspaikkasi melko edulliseen hintaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Siinä se kristillinen lähimmäisenrakkaus taas kukkii kauniisiin sanoihin verhottuna?

        Argumenttisi ovat siis loppuneet, etkä epäjumaluskoasi saati epäjumalaasi pysty tuon paremmin puolustamaan?

        Tämä ei tiedä hyvää, koska myyt taivaspaikkasi melko edulliseen hintaan.

        Eikö ollutkin hyvin sanottu? Kato, alan oppia :D Alkaa pikku hiljaa tympimään tuo sinun uskovien nälviminen.
        Ääh, tiedät sen itsekkin, ettei tuolkaisesta taivaspaikkaa menetä ja sen ettei kenenkäön tarvitse Luojaa puolustella, hän kykenee siihen kyllä ihan itse tai millaiseksi yli-ihmiseksi minut kuvittelet, että Jumalaa pystyisin puolustelemaan tai pidätkö Jumalaa niin pienenäettä hän tarvii puolustajan? No samapa tuo kun ihan vaan kiusaat siellä huviksesi ja härnäät.Saat varmaan hyvätkin kicksit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ollutkin hyvin sanottu? Kato, alan oppia :D Alkaa pikku hiljaa tympimään tuo sinun uskovien nälviminen.
        Ääh, tiedät sen itsekkin, ettei tuolkaisesta taivaspaikkaa menetä ja sen ettei kenenkäön tarvitse Luojaa puolustella, hän kykenee siihen kyllä ihan itse tai millaiseksi yli-ihmiseksi minut kuvittelet, että Jumalaa pystyisin puolustelemaan tai pidätkö Jumalaa niin pienenäettä hän tarvii puolustajan? No samapa tuo kun ihan vaan kiusaat siellä huviksesi ja härnäät.Saat varmaan hyvätkin kicksit?

        Avautumisesi oli oppikirjaesimerkki turhautuneesta epäjumalanpalvelijasta, jolla ei ole mitään annettavaa kenellekään ja siksi veri kohisee korvissa kun uskonharhalta pudotetaan savijalat alta.

        Jospa ensi kerralla jätät osoittamatta vähä-älyisyytesi ja jätät tuomitsemisen epäjumalasi tehtäväksi. Eikö näin sanota saturaamatussasikin, jota et tietenkään ole lukenut?

        Avautumalla voit toki häpäistä itsesi, epäjumalasi ja koko kristinuskoisen maailman jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tuosta linkistä.Olen nimittäin tätä asiaa alannut tutkimaan,ristiriitoja raamatussa,katteettomia lupauksia.

        Raamatussa on ristiriitoja ja virheitä, mutta ei läheskään aina sellaisia kuin Vapaa-ajattelijoiden Carlsson esittää. Hänen virheellisiä väitteitään (ne kaikki) on yritetty kumota, ja siinä on osittain onnistuttukin, tuolla:

        https://raapustus.net/?id=111

        Ei kannata muodostaa omaa mielipidettä liian nopeasti yksipuolisen arvostelun perusteella, sillä ihmisiä on helppo johdattaa harhaan. Vapaa-ajattelijat ja ateistit tulkitsevat systemaattisesti virheellisesti Raamattua ja suorastaan valehtelevat agendansa levittämiseksi: he tietävät monet väitteensä kumotuiksi ja virheellisiksi, mutta eivät korjaa yhtään virheellistä argumenttiaan. Totuus ja siinä pysyminen ei kuulu heidän tapoihinsa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Avautumisesi oli oppikirjaesimerkki turhautuneesta epäjumalanpalvelijasta, jolla ei ole mitään annettavaa kenellekään ja siksi veri kohisee korvissa kun uskonharhalta pudotetaan savijalat alta.

        Jospa ensi kerralla jätät osoittamatta vähä-älyisyytesi ja jätät tuomitsemisen epäjumalasi tehtäväksi. Eikö näin sanota saturaamatussasikin, jota et tietenkään ole lukenut?

        Avautumalla voit toki häpäistä itsesi, epäjumalasi ja koko kristinuskoisen maailman jatkossakin.

        Ohhoh, suutuitpa kovasti tai otitko itseesi noin,miksi?
        No ei se kyllä noin mennyt kuten kirjoitat, mutta haluat tuoda sen tuossa valossa esiin kiusataksesi minua.
        Enpäs kuules nyt tottele sinua siinä mitä puhun ja mitä en, vaan samat oikeudet minullakin on kuin sinullakin, eri asia miten ja mihin niitä oikeuksiani haluan käyttää. Toisten kiusaamiseenko ja ilkeilyyn vai johonkin rakentavampaan.
        Jos ihmisten kiusaaminen, mitä harrastat palstalla on sinusta älykästä niin en ymmärrä sitä ja olen tyhmä siltä osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on ristiriitoja ja virheitä, mutta ei läheskään aina sellaisia kuin Vapaa-ajattelijoiden Carlsson esittää. Hänen virheellisiä väitteitään (ne kaikki) on yritetty kumota, ja siinä on osittain onnistuttukin, tuolla:

        https://raapustus.net/?id=111

        Ei kannata muodostaa omaa mielipidettä liian nopeasti yksipuolisen arvostelun perusteella, sillä ihmisiä on helppo johdattaa harhaan. Vapaa-ajattelijat ja ateistit tulkitsevat systemaattisesti virheellisesti Raamattua ja suorastaan valehtelevat agendansa levittämiseksi: he tietävät monet väitteensä kumotuiksi ja virheellisiksi, mutta eivät korjaa yhtään virheellistä argumenttiaan. Totuus ja siinä pysyminen ei kuulu heidän tapoihinsa.

        Mutta tämä sama on uskovien keskellä.He ottavat raamatunpaikkoja,jotka heitä miellyttää,he eivät pysy totuudessa.Kieltäytyät kuulemasta,jos se ei heitä miellytä,esim.raamatusta,joka tietää tehdä hyvää,eikä tee,se on hänelle synniksi,tottelemattomuus on taikuuden syntiä.Ajatukseni perustuu siihen,että nämä uskovat sukulaiseni ja hellarit,eivät ole auttaneet minua hädässäni,vaikka niin kerskaavat raamatun tuntemisella.Eikä kohdallani raamatun lupaukset ole toteutuneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh, suutuitpa kovasti tai otitko itseesi noin,miksi?
        No ei se kyllä noin mennyt kuten kirjoitat, mutta haluat tuoda sen tuossa valossa esiin kiusataksesi minua.
        Enpäs kuules nyt tottele sinua siinä mitä puhun ja mitä en, vaan samat oikeudet minullakin on kuin sinullakin, eri asia miten ja mihin niitä oikeuksiani haluan käyttää. Toisten kiusaamiseenko ja ilkeilyyn vai johonkin rakentavampaan.
        Jos ihmisten kiusaaminen, mitä harrastat palstalla on sinusta älykästä niin en ymmärrä sitä ja olen tyhmä siltä osin.

        On mielestäni erittäin rakentavaa huomauttaa taikauskoisille, että heidän uskomuksensa ovat sekä vahingollisia että perusteettomia.

        Ja vieläkään sinulla ei ole mitään annettavaa taikauskoasi puolustaaksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä sama on uskovien keskellä.He ottavat raamatunpaikkoja,jotka heitä miellyttää,he eivät pysy totuudessa.Kieltäytyät kuulemasta,jos se ei heitä miellytä,esim.raamatusta,joka tietää tehdä hyvää,eikä tee,se on hänelle synniksi,tottelemattomuus on taikuuden syntiä.Ajatukseni perustuu siihen,että nämä uskovat sukulaiseni ja hellarit,eivät ole auttaneet minua hädässäni,vaikka niin kerskaavat raamatun tuntemisella.Eikä kohdallani raamatun lupaukset ole toteutuneet.

        Entä epäuskoiset sukulaisesi, kait sait heiltä apua?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        On mielestäni erittäin rakentavaa huomauttaa taikauskoisille, että heidän uskomuksensa ovat sekä vahingollisia että perusteettomia.

        Ja vieläkään sinulla ei ole mitään annettavaa taikauskoasi puolustaaksesi?

        Et tee sitä rakentavalla tavalla tai mitä rakentavaa näet kiusaamisessa? No tieten, voihan sitä noinkin perustella omaa kiusaamistaan ja vierittää oma huono käytös uskovien niskaan.Noin toimii myös väkivallan harrastajat. Syyllistävät toisen.
        Ei minun tarvitse uskoani puolustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä epäuskoiset sukulaisesi, kait sait heiltä apua?

        Just tyypillistä uskisten pahuutta.He ovat läpeensä kieroja,raamatun paikoilla lyöjiä.Hedelmistään puu tunnetaan.He eivät koskaan myönnä virheitään,pyydä anteeksi,ole lähimmäisiä,niikuin raamattu opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tyypillistä uskisten pahuutta.He ovat läpeensä kieroja,raamatun paikoilla lyöjiä.Hedelmistään puu tunnetaan.He eivät koskaan myönnä virheitään,pyydä anteeksi,ole lähimmäisiä,niikuin raamattu opettaa.

        Mitä kieroa tuossa nyt oli? Ajattelin jos luovuit uskostasi niin lähensikö se sinun ja epäuskovien sukulaistesi välejä ja tulivatko epäuskoiset sukulaisesi apuun kun uskovat sukulaisesi hylkäsivät teidät niinkuin kerroit. Saitko mistään apua, tutuiltasi tai suvultasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kieroa tuossa nyt oli? Ajattelin jos luovuit uskostasi niin lähensikö se sinun ja epäuskovien sukulaistesi välejä ja tulivatko epäuskoiset sukulaisesi apuun kun uskovat sukulaisesi hylkäsivät teidät niinkuin kerroit. Saitko mistään apua, tutuiltasi tai suvultasi?

        Apu on tullut uskomattomilta,täysin vierailta,tuon hylkäämisen halusin kertoa,koska nää uskis sukulaiset ovat näkyvästi esillä seurakunnissa,kehuvat itseään pöntön takana,ovat palvonnan kohteena.Tämä minun ryöpytykseni on niistä haavoista johtuvaa,kun todellisuus ei kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nukuin huonosti, joka paikka kipeä niin siksi.
        Minäkö pysyisin asiassa? En koskaan. Pysytkö sinä aina asiassa? Tykkäätkö väitellä ja miksi? Kuka sen määrittelee mitä adiassa pysyminen milloinkin tarkoittaa kun ihmiset keskustelevat keskenään? Miksei asiasta saa poiketa tai saako jokutoinen poiketa mutta joku toinen ei?
        Voisitko lopettaa uskovien pilkkaamisen? Daatko helpotusta pahaan oloosi pilkkaamalla uskovia? Koetko uskovat syyllisiksi tilanteeseesi?

        Höh, ei ihminen ole edes robotti, että sen voisi kovinkaan luotettavasti ohjemoida nukahtamaan klo 11, ja heräämään joka aamu 7:ltä. Ala-asteeella silti melkein toimi. Tai minua ei pystynyt. Aikuisena en ole nukkunut aina paljoakaan, ei aikuisena ainakaan ruumiinsa kasvamista kannata unessa odottaa, ellei ole "bodari"; joka edes hiukan vielä aikuisena "kasvaa fyysisesti". "Valvokaa", sanoi Jeesus, ja helpompaa on valvoa fyysisesti kuin henkisesti, aloittakaa opetella fyysinen valvominen ensin. Henkisesti SE EI OLE helppoa, koska ihminen ei koko ajan muista valvoa henkeään(ajatuksiaan), eikä sitä ole helppoa tietää, edes miten suhtautua PAHOJEN HENKIEN, tai tavallisten ihmistampiohenkien telepaattiisiin viesteihin... Mutta se on vielä vaikeampaa, jos ihminen ei ole löytänyt itseään, ja repalehtaa jokaisen ajatuksen perässä, ikäänkuin ne olisivat omia ajatuksiaan, se on hulluuden vaatimus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tyypillistä uskisten pahuutta.He ovat läpeensä kieroja,raamatun paikoilla lyöjiä.Hedelmistään puu tunnetaan.He eivät koskaan myönnä virheitään,pyydä anteeksi,ole lähimmäisiä,niikuin raamattu opettaa.

        Ja itse sitten luet, kuin se kuuluisa "piru Raamattua". On turha stereotypioita tehdä liikaa, "uskovainen sitä, uskovainen tätä"; tai "ateisti sitä, ja ateisti tätä", koska nuo on vain poliittisen vaikuttajan keksimiä kategorioita, joilla pitävät meidät sopivan idiootteina, oppimaan KAIKKEA! Jos ihminen vapautuu, Hän voi opetella tiedettä, voi opetella wanhoja uskontonoja ja polittiikkaa, ihan kaikkea, mutta Häntä itseään ei voi kukaan silloin enää kategorisoittaa! Tai, tavallisesti yhteiskunnallisesti heitä löytää avohoitapaikoista, jotenkin SKITSOFREENIKOIKSI määriteltyinä, koska he eivät noudata, maailman tekemiä kategorioita, henkisille asioille...
        "Maailma ei voi siksi, HENKEÄ saada!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse sitten luet, kuin se kuuluisa "piru Raamattua". On turha stereotypioita tehdä liikaa, "uskovainen sitä, uskovainen tätä"; tai "ateisti sitä, ja ateisti tätä", koska nuo on vain poliittisen vaikuttajan keksimiä kategorioita, joilla pitävät meidät sopivan idiootteina, oppimaan KAIKKEA! Jos ihminen vapautuu, Hän voi opetella tiedettä, voi opetella wanhoja uskontonoja ja polittiikkaa, ihan kaikkea, mutta Häntä itseään ei voi kukaan silloin enää kategorisoittaa! Tai, tavallisesti yhteiskunnallisesti heitä löytää avohoitapaikoista, jotenkin SKITSOFREENIKOIKSI määriteltyinä, koska he eivät noudata, maailman tekemiä kategorioita, henkisille asioille...
        "Maailma ei voi siksi, HENKEÄ saada!"

        Älä nyt ala skitsoileen,kun olen löytämässä tietä vapauteen!!!!!!!Haluan olla vapaa kaikista ahdistavista kahleista ja säännöistä,olla minä.Tää mun juttu on työn alla,rentoudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apu on tullut uskomattomilta,täysin vierailta,tuon hylkäämisen halusin kertoa,koska nää uskis sukulaiset ovat näkyvästi esillä seurakunnissa,kehuvat itseään pöntön takana,ovat palvonnan kohteena.Tämä minun ryöpytykseni on niistä haavoista johtuvaa,kun todellisuus ei kohtaa.

        Hyvä että koit kuitenkin lopulta saaneesi apua ja tulit autetuksi etkä.jäänyt ihan yksin.
        Olen itsekkin käynyt helluntaiseurakunnassa tutustumassa ehkäpä noin 3-4 kertaa aikoinaan.
        Niinpä, kohdallasi eivät toteutuneet tuolloin raamatun kehoitukset huolehtia toisistakin ihmisistä.
        Ovatko uskovat sukulaisesi olleet enää yhteydessä sinuun tai sinä heihin?


      • Anonyymi

        No, joo, uskovat omaiseni ovat kyllä vielä kuvioissa mukana, ja se on välillä kiusallista, koska Jeesusta ei voi seurata(Jeesuksen itsensäkään mukaan), jos omista sukulaisistaan ei voi mitenkään päästä "vapaalle". No, melkein olen päässyt... Pari kertaa jouduin vippaamaan männä kuissa heiltä rahaa, ja käydä syömässä luonaan, kun oli omat ruuat ja rahat loppu, ja niin taitaa käydä tässäkin kuussa, loppukuusta, ja kuun alussa, ennenkuin rahatilipäivä taas tulee uutena eteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse sitten luet, kuin se kuuluisa "piru Raamattua". On turha stereotypioita tehdä liikaa, "uskovainen sitä, uskovainen tätä"; tai "ateisti sitä, ja ateisti tätä", koska nuo on vain poliittisen vaikuttajan keksimiä kategorioita, joilla pitävät meidät sopivan idiootteina, oppimaan KAIKKEA! Jos ihminen vapautuu, Hän voi opetella tiedettä, voi opetella wanhoja uskontonoja ja polittiikkaa, ihan kaikkea, mutta Häntä itseään ei voi kukaan silloin enää kategorisoittaa! Tai, tavallisesti yhteiskunnallisesti heitä löytää avohoitapaikoista, jotenkin SKITSOFREENIKOIKSI määriteltyinä, koska he eivät noudata, maailman tekemiä kategorioita, henkisille asioille...
        "Maailma ei voi siksi, HENKEÄ saada!"

        Älä nyt hermostu,olen löytämässä tietä vapauteen.En halua olla missään gategoriassa,haluan olla minä,työ on minussa alkanut ja tunnen iloa siitä vapauden tunteesta.


      • Anonyymi

        Mutta kyllä huolehdin tovereistani jonkin verran. Annan pikkuvippejä heille milloin tahtovat, ENKÄ pyydä rahoja takaisin, jos eivät halua maksaa takaisin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, joo, uskovat omaiseni ovat kyllä vielä kuvioissa mukana, ja se on välillä kiusallista, koska Jeesusta ei voi seurata(Jeesuksen itsensäkään mukaan), jos omista sukulaisistaan ei voi mitenkään päästä "vapaalle". No, melkein olen päässyt... Pari kertaa jouduin vippaamaan männä kuissa heiltä rahaa, ja käydä syömässä luonaan, kun oli omat ruuat ja rahat loppu, ja niin taitaa käydä tässäkin kuussa, loppukuusta, ja kuun alussa, ennenkuin rahatilipäivä taas tulee uutena eteen..

        No sepä, että kun sairastuu niin tulee mukaan nuo muutkin huolet, kuten taloudelliset vaikeudet.
        He kuitenkin tarjoavat ruokaa,etteivät ole omalta puoleltaan katkaisseet siteitään sinuun, vaikket ole enää uskossa.
        Millaista apua olisit aikoinaan tarvinnut uskovilta?
        Täällä on varmaan muitakin kanssasi saman kokeneita mitä olen joskus jutskaillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä, että kun sairastuu niin tulee mukaan nuo muutkin huolet, kuten taloudelliset vaikeudet.
        He kuitenkin tarjoavat ruokaa,etteivät ole omalta puoleltaan katkaisseet siteitään sinuun, vaikket ole enää uskossa.
        Millaista apua olisit aikoinaan tarvinnut uskovilta?
        Täällä on varmaan muitakin kanssasi saman kokeneita mitä olen joskus jutskaillut.

        Sinä keskustelet toisen henkilön kanssa,mutta ei se mitään,eli minä sain apua ulkopuolisilta,en ole apua saanut sukulaisilta.Kiitos sinulle,tässähän näitä hoidettavia riittää,anonyymiparantola!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä keskustelet toisen henkilön kanssa,mutta ei se mitään,eli minä sain apua ulkopuolisilta,en ole apua saanut sukulaisilta.Kiitos sinulle,tässähän näitä hoidettavia riittää,anonyymiparantola!!

        Tai eikait täällä voi ketään parantaa? Minä olen vain utelias. Monenlaista voi olla elämäntilannetta. Varmaan jokaisella on jotain elämäntarinaa kerrottavanaan ja kipukohtia elämässää. Tuntuu joskus, onko täysin ehyttä ihmistä olemassakaan tai siis sehän riippuu paljolti ihmisen omista tuntemuksistaan kuinka terveeksi itsensä tuntee ja eheytyneeksi. Kiitos itsellesi kun kerroit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt ala skitsoileen,kun olen löytämässä tietä vapauteen!!!!!!!Haluan olla vapaa kaikista ahdistavista kahleista ja säännöistä,olla minä.Tää mun juttu on työn alla,rentoudu.

        Älä hylkää silti joitakin Ihmisiäkään, joista tiedät, että HE OVAT OPPI-ISIÄSI. EI krisititty, vaikka uudellenkin näin kategorioiden, voi noudattaa muuta kuin Kristuksen ja aiempien profeettojen oppia, Ei Fyysikko saa olla tietämätön Newtonin, Maxwellin tms. yhtlöistä, ei Psykologi heitä Hellvettiin Nietzheä tai Freudiahan paapotaan vielä häntäkin järkveämpänä, eikä New Ageakaan voi kai oppia, jos ei tiedä SEN opin guruja, vaikka siihen kai kuuluu, hieman aiemman ihmisyyden vastaisesti, poistaa ihmisistä YKSILÖLLISYYDEN tavoittelua. Buddhan oppeja moni tietämättäänkin noudattaa, ja Muhammedin opeissa on kaikkein helpoin Jumalan palvominen perustettuna. Se on totta, että ERÄS Jumaluuksista on TAIVAAN MESTARI, jolla ei ole ainuttakaan "poikaa"; vaan KAIKKI jotka HÄNTÄ lähestyvät ovat vain palvelijoitaan, ja Muhammed SEN Jumalan löysi, ja kutusi Häntä Allahiksi. Hän suuttuu nopeasti, mutta armahtaa vielä nopeammin...


      • Anonyymi

        Evoluutiohan ei ollut Darwinin itsensä keksintö, kuten ei koskaan mikään muukaan älyllisluonteinen päätelmä, ole IHMISEN keksintöä, eihän ihminen keksi yhtään mitään, kuten tiedämme tavallisista apinoistakin?! EIkö Hän itse myöntänyt jo oman biologisen Isänsä siitä evoluutioteoriasta jotakin tienneen. Jo Eenok(Tulloisesta Aadamista 7.) esitti joitakin evoluutioajatuksia, ja myös Salomo, Viisauden-kirja-apokryfissään...
        Aadam muuten tarkoitti ainakin hebreassa, muistan näin lukeneeni, IHMISTÄ(kuten Homo Sapienssikin latinassa), ja kertomus Aadamista oli jotakin, joka siis on tapahtunut toisaalta lähes kaikille muillekin ihmisille, olihan Hän ikäänkuin IHMISYYDEN perikuva, ja Ihminen ei ollut ALUNPERIN edes apinoiden sukua, vaan aineeton, mutta näkyruumiin omaava enkeli. Syntiinlankeemus aina palauttaa IHMISIÄ, paratiiseistaan, KUOLEMAAN MAAHAN, eikä oma Telluksemme ole ainoa paikka, missä jonkinlaisia HUMANOIDEJA asustaa. Giardarno Bruuno, tosin poltettiin roviolla katolisen kirkon inkvisiittiotoimissa kuin noita, mokoman havainnon vuoksi... Hänkin on suuri auktoriteetti, kaikessa Kosmologisessa päätelmässä. Ei ole todennäköistäkään, etteikö Jumala olisi samaista 7 päivää muuallakin Galaksissamme luonut keskimäärin luonut alkukäskyjään, vaikka sittemmin menikin muualle, Hän delegoi sanojensa noudattamisen muille enkelijumalilleen, ja AIKAA meni kyllä vähintään 3,8 mrd vuotta, pelkstään ENSIMMÄINEN luomisviikko saada loppuun suoritettua... Fyyisesti Jumala teki normaalin ihmisen työn, seitsemän päivä jakeli ohjeita, kaikille enkeleilleen tms. Ei siinä mitään sen kummempaa... HE eivät silti kovinkaan SAMANLAISIA kuin ihmiset, vaikka kykenetkö sinä YMMÄRTÄMÄÄN millainen olento, on esim. HUONEESI enkeli, Beelsebubbi, joka hallitsee kaikkia elektroonisia vehkeitäsikin?! Jeesuksen aikaa tuokin "enkelijumala", oli paljon kyöhempi... Nykyään Hän osaa pistää kaikki vehkeesi toimimaan tms... Israel oli ihan samantapainen Jumalamääritelmissään toisaalta, siis, kuin AJAN KREIKKA, ja vaikka Beelsebubit ovat myöskin Luciferin Kapinissa mukana, se ei suuremmin Jumalaansa kiinnosta...Senki tehtävän Jumalansa Henki HEISSÄ heille keksi, ja jos joku mieluummin mielistelee, ja puolustaa Jumalaansa kaikkea ateisimia tms. vastaan, niin se on tavallisempikin hengen tekemä valinta teissä... JOS emme kykene yhtä ERIKOISEEN valintaan, ja "Jumalansa Palvelukseen" kuin ateistit, niin kateellisiako siis siitäkin hihut HEILLE olette?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai eikait täällä voi ketään parantaa? Minä olen vain utelias. Monenlaista voi olla elämäntilannetta. Varmaan jokaisella on jotain elämäntarinaa kerrottavanaan ja kipukohtia elämässää. Tuntuu joskus, onko täysin ehyttä ihmistä olemassakaan tai siis sehän riippuu paljolti ihmisen omista tuntemuksistaan kuinka terveeksi itsensä tuntee ja eheytyneeksi. Kiitos itsellesi kun kerroit.

        Kyllä minulle on ollut tärkeää,että joku on kiinnostunut.Oikeesti,täällä olen voinut puhua kivustani ja sehän parantaa.Ei ne siunauksen toivotukset monille riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä, että kun sairastuu niin tulee mukaan nuo muutkin huolet, kuten taloudelliset vaikeudet.
        He kuitenkin tarjoavat ruokaa,etteivät ole omalta puoleltaan katkaisseet siteitään sinuun, vaikket ole enää uskossa.
        Millaista apua olisit aikoinaan tarvinnut uskovilta?
        Täällä on varmaan muitakin kanssasi saman kokeneita mitä olen joskus jutskaillut.

        Mitä sää höpiset? "Et ole uskossa?" TIetysti oon!


      • Anonyymi

        Joo, vai menikö sulla sekaisin, että tässä vuoropuhelussa olikin KOLMEKIN persoonaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, vai menikö sulla sekaisin, että tässä vuoropuhelussa olikin KOLMEKIN persoonaa?!

        Meni sori. En pysy perässä kun jokainen on Anonyymi. Se ärsyttää minua kun kuitenkin olisi kiva jutskailla vain sille yhdelle kerrallaan, että pysyn hänen kertomansa perässä, kun kuitenkin kiinnostaa, miten kenenkin tilanne meni. Sekoittaa kun jokainen on Anonyymi ja kun en ole hyvä tunnistamaan ketään kirjoitustyylistä. Olis kivempi jutella kasvokkain, minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni sori. En pysy perässä kun jokainen on Anonyymi. Se ärsyttää minua kun kuitenkin olisi kiva jutskailla vain sille yhdelle kerrallaan, että pysyn hänen kertomansa perässä, kun kuitenkin kiinnostaa, miten kenenkin tilanne meni. Sekoittaa kun jokainen on Anonyymi ja kun en ole hyvä tunnistamaan ketään kirjoitustyylistä. Olis kivempi jutella kasvokkain, minusta.

        Nimimerkki:"Pakstori"
        Tolleen, saatte tietää siis nimimerkkinsä milloin haluatte, minulla on muutama vakionikki, EN ole vuosiin tehnyt niitä täällä lissä suorastaan: Toi PSYKOPE oli toinen, ja muutama muu...
        Minkä nikin sinä siis pistäisit nyt, OMALLA NIMELLÄNIKIN olen muutaman kerran esiintynyt Aki V.K... Sukunimeni saisitte tieysti helpostikin tietää, jos kysytte vain, mutta sillä tuskin on tässä tapauksessa väliä, koska epätodennäköistä, että kumminkaan fyysisesti tapaisimme koskaan, tässäkään elämässämme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri.En koskaan ole ymmärtänyt raamatun paikkaa,hän antaa enkeleilleen käskyn varjella.Yksikään kidutettu,raiskattu lapsi ei ole saanut apua enkeleiltä.Avuton,viaton lapsi,ollut pitkällisen kidutuksen kohteena,ei enkeleitä,ei jumalaa!!!!!!Minun elämässäni,ei apua,anokaa mitä ikinä tahdotte,niin te saatte on valhetta!!!!!

        "ETSIKÄÄ ENSIN JUMALAN VALTAKUNTAA; NIIN KAIKKI TÄMÄ MUUKIN TEILLE ANNETAAN!" Kyllä tämä ihan normaali ansioajattelu, tässä suhteessa, kuin PALKKIO hyvästä työstä jne., EI PITÄISI olla mitään järjenvastaista tuossakaan, tai vastenmielistä, vaikka JOPA TUOTA asiaa vastaan muutama ateisti hyökkäsi, koetti TUOTAKIN pitää moraalittomana asiana? Olikohan hän silloin edes oikein Suomalainenkaan?!


    • Anonyymi

      Riippuu hädän laadusta ja määrästä.

      Jos saan haavan, niin desinfioin sen ja laitan päälle laastarin. Haava paranee parissa päivässä ja tulen terveeksi.

      Jos rintaa pistää, niin otan nitron. Jos se ei auta, niin soitan 112. Jos en pysty soittamaan itse, niin sitten läheiseni soittavat puolestani.

      Jos vituttaa, niin kuuntelen Ismo Alankoa. Se helpottaa.

      Jos panettaa, niin panen. Jumalaa en siihen hommaan tai mihinkään muuhunkaan ole tähän päivään mennessä tarvinnut.

      • Panemiseen tosin nykyisin tarvitaan pantavan suostumus.

        Raamatullisina aikoina asiat olivat toisin.


      • Anonyymi

        "Riippuu hädän laadusta ja määrästä. "

        Ja jos pommi räjähtää, niin ensimmäisenä kokeilen toimiiko kroppa, sitten etsin turvallisen poistumistien. Ja sen jälkeen keskityn hoitamaan tehtävääni ko. tilanteessa.

        Jumalaan uskominen ei tietenkään tarkoita, että heittää hätätilanteessa kädet ilmaan ja odottaa yliluonnollista interventiota.

        Minun uskoni ei ole sitä laatua, että odotan parempaa tulevaisuutta tuonpuoleisessa. Katson, että tehtäväni on tehdä jotain paremman tulevaisuuden eteen tässä ja nyt.

        Minun Jumalani ei ole koskaan poistanut haasteita taikasauvaa heilauttamalla. Hän on ohjannut minua käsittelemään asiat ja kasvattamaan ymmärrystäni siinä prosessissa.

        Lapsellinen usko kohtelee Jumalaa taikurina tai karkkiautomaattina. Ja jos Jumala ei toimi niin, se johtaa itkupotkuraivariin. Lapsellinen uskova ei halua kasvaa aikuiseksi ja kantaa siihen liittyvää vastuuta.

        Lapsen usko on lujaa luottamusta, joka ei ole olosuhteista riippuvainen. Uskova ei odota Jumalalta sitä, mikä on hänen omalla vastuullaan. Paradoksaalisesti lapsen usko johtaa aikuisuuteen.


      • Anonyymi

        Hih, hih: TAAS sama tietämättömyys PAISTAA: "Jumalista JEHOVA oli se MINÄ OLEN HERRA, joka Sinuakin kaikessa KÄSKEE!" Jehova teki SINUSSA ihmeen kieltää itseensä uskominen, vaikka MInulle ei siitä uskomuksesta ollut riittävästi hyötyä, eli tein ehkä ITSEKKÄMMÄN päätöksen siis, mutta älä siitä MINUA liikaa sorsi...


    • Anonyymi

      1Joh.3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mitä on hänelle otollista. Jaak.4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. Siis katteettomia lupauksia.

      • Anonyymi

        Joo, Jaakobin juttuihin jopa Luhter hermostui, koska Hän vaati uskonsa näyttämistä tetoissa tms. Itse en paljoa sitä kaseeraa, että jos joku "kavri tai mamu kerjäläinen, Tampereen Kaudalla" pyytää multa kympin tai pari, että käyttäkö hän sen himoissaan, vai tekeekö sillä jotakin erinomaisen viisasta...
        No, teoriassa, jos tietäisin, että HÄN JOTAKIN PAHAA silläkin rahalla tekisi, niin en tietenkään antaisi, himothan tuntuu edes hyvältä suorittaa "lihassaan", mutta ilmeisesti JAAKOBIN ongelmakin oli se, että Hän oli ruvennut MAAILMAN askeettisia Guruja tiedostamattaan seuraaman, ja niitä esim. Intiassa oli tuonakin AIKANA, pilvin pimein... Jeesuksen sana:"Annan teille YLTÄKYLLÄISEN ELÄMÄN", on Herran sana, koska YLTÄKYLLÄINEN on joko YLETTÖMÄN KYLLÄINEN, saa läskiä pöytään JOKA PÄIVÄ, LÄPI ELÄMÄNSÄ; tai se, että ottaa pois yltään KYLLÄISEN elämän. Suomen kieli on tästäkin syystä kummajainen monessa muussa maassa...


    • Anonyymi

      Nuoret sotilaat turvautuivat äitiinsä viime hetkillään. On turhauttavaa synnyttää polkumiinoja maailmaan.

    • Anonyymi

      Jeesus ei hädän hetkellä edes neuvo tietä vessaan. Eikä siitä muutakaan apua ole kelleen ollut. Kuvitellahan toki vapaasti saa.

    • Anonyymi

      eh nimittäin, hädän hetkellä menen kyllä ihan vessaan, mitäpä sitä muuta siinä tilanteessa.. :)

    • Anonyymi

      ÖÖh, tiedätkö, että jos Jeesus olisi uudestaan sinun veljesi, fyysisesti elävä veljesi, niin hän todella neuvoisi tien jopa vessaan, vaikka etkö sitä? Jeesus on nyt YLIMAALLINEN HAAMU, jonka toisen tulemuksen suoritustapa, on vain mysteeri, sitä ei Raamattu kerro, vaan:"Se miten näitte Hänen Taivaaseen Menevän, samoin Hän tulee sieltä takaisin". EI Raamattu kerro edes, mitä opetuslapset havaitsivat, kun "Jeesus nousi Taivaaseen". Häh, ei varmana noussut metriäkään maan pinnan yläpuolelle, mikäli oli vielä ihminen tuolloin, vaan lähti suunnittelemaan perheen perustamista Maria Magdaleenansa kanssa, ja meni pyytämään lammasfarmia - velaksi kai?! Se on ihmisen taivas ja hellvetti, miten hän selviää maallisissa ja hengellisissä töissään... Ei mitään mahdotonta ole koskaan tapahtunut, vaikka Jeesukseta yhtä helposti kuin nykyäänkin elävistä ihmisistä, voi nähdä näkyjä ja ilmestyksiä. ÄÄNTÄÄN en ole fyysisesti itse kuullut, vaikkapa hahmonsa on harhassani jopa päivittäin, kuolleen äitini ääni tosin vielä kuuluu... Ihan erillisenä objektina, ajatusteni lomassa... Jos fyysikkoystäväsi ei mokomaan usko, niin älä häntä siitä syytä, ehkä hänellä on erilainen aistimaailma, tuolta osin...

    • Anonyymi

      Olen kuullut näitä tarinoita, INTIAN guruista, piikimatoillaan:"Eräs guru teki hyvin suuren "henkisen" suoritteen TAAS; hoki sana BRAHMA vuorokautensa läpi, teki sen valehtelematta lähes 100 000 kertaa, ja itsekin tyytyväisenä suorituksestaan Hän pyysi "Shivaltaan" palkintoa. Hän näki KADULLA koiran toljottomassa jotakin möykkyä. KAS - palanen PURUKUMIA, koiralle se ei kelvannut mutta GURU kiitti SHIVAANSA siitä, että oli saanut taas PURTAVAA; jolla selviää fyysisesti seuraavan VIIKONKIN ajan! TÄmä kuulosti vitsiltä, mutta ei ole...

    • Anonyymi

      Nimerkki: PSYKOPE!
      On Suomessakin tapahtunut jotakin samaa: Itse suht' nuorena lapsena, olinkohan tuolloin 15 vuotta tms. päähäni tuli samaa sanaa:"SUKKA"- alkoi pääni korvalumpio kuulla ja ajatuksissani joku hokea, muutaman päivän joku Suomalainen spurgukaverini rupesi Intialaista guruaan voittamaan, ja lopputulos oli se, että munkin pöljä pääni lopulta tajusi, ETTEN sanonut sitä ITSE koko ajan:-)
      Tämä tarina on tosi, älkää epäilkö, minun tietoisin VALHEENI oli kymmenkunta vuotta sitten se, kun narrasin psykologista vartiajaneitoani, että olin käynyt SUIHKUSSA EILEN, vaikka tottapuhuen, tarkemmin ajateluna siitä oli muutama viikko aikaa:-) Ihan Hellveettin ei kannata ehkä luulla joutuvansa, noin pienestä valheesta - teille tiedoksi, vaikka en tiedä Johanneksen kantaa TUOHON valehteluun silti vieläkään?!

    • Mitä sitä tuleviahätätila vielä miettimään..muttasilloin siinä vaiheessakun pidin joulupukkiaika samanarvoisena kuin jumalaa,tunsin että itse pärjään ja läheisten avulla. Voin olla ilman Jumalaajopa onnellisempi kuin Jumalankanssa. Varmaantarkoitathädänpäivänä sitäkunsairastumisen ja kuolemalähestyy.? Mua auttoi kun yksi kuusikymppinen kaverini oli saattohoidossa ja kertoi minulle mitä se on eli voimakkaat lääkkeet niin ettei kipua tunnu jne.se helpotti mua.en enää pelkää niin paljon asioita.

      • Anonyymi

        Onnelisempi ilman Jumalaa? Minulla on ongelma, ja se on se, ette ymmärrä teidän määritelmäänne Jumalasta. Jos Ihminen on AIDOSTI, jopa Onnellinen, niin onko Hän sen fiilarin saanut vain ateistitovereiltaan, vaiko sillä, että Hän ymmärtää, että siksi, että pystyi edes HEITÄ kohtaan lähimmäisenrakkauteen, ja sai Jumalansa lahjana siksi kokea jotakin ONNENTUNNETTA? Rauhaa ei ole silti jumalattomalla, näin väitti Profeetta Jesaja, en tiedä, onko heillä rauhaa vai ei, koska en itse ole jumalaton, sori...
        Tiedän tosin oman fiilarini olevan sangen seesteinen...


    • No juu,hyväettä joku vastasi. Juu kyllä sillon ateismiaikana myös ateismitovereistakin sain onnea. Kuuluin vapa-ajattelijoiden ja edelleenolen ihan heidän puolellaan asioissa joissahe joutuvat taistelemaan esm.uskonnonvapaus.
      Tottaon myösse kun sanovat ettäusko jumalaan ja Jumalaan liitetyt opit kulkevat ihmiseltä ihmiselle,ei Jumalalta ihmiselle.ts.uskonnot joissa tehdään ns.lähetystyötä.
      Hemalla tuntuisi olevantällainen ihmisopeista vapaa usko, kun ap eli nimmari samaa tietä kyselee jehoviltakin lapsina kuolleiden kohtaloita.opista riippuen joka lahkossa eri vastaus, ja lahkojaon tuhansia maailmassa.ja kaikki vetoavat siihenmitenasia on Raamatussa sanottu.

      • Anonyymi

        Kuolemasta on aivan varmoja TIETOJAKIN, mitä se on, mutta yleinen käsitys on se, minkä JEESUS sanoi:"Tapahtukoon sinulle USKOSI mukaan!"
        Inkarnaatio on todellisuutta, jos edellinen olento muuttui olemattomaksi suorastaan, niin ihan hyvänsähän se seuraava inkarnaatio-olio voisi teoriassa heistä voinut olla, ja jos uskoo HINDUJEN ALHAISTEN kastein opin, eli muut konkreettisesti SOLUJESI materialuonteen takia, vaikkapa madon ruuaksi, eli koet jopa elämän bakterrina, tai hajottajaeliönä, sen vuoksi ETTÄ RUUMISI RAKENNUSAINEET; olisvat tuolloin eripaikassa, tai olisit jopa KUKKA; joka kasvaisi mädäntyneen kehosi mullasta tms. Jeesus tai BUDDHA ei näin opeta, vaan "MINÄ OLEN SAMA, EILEN TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI", eli vaikka tulisi ERI raffis, sinunkin ruumillesi, et oliskaan enää massamateriaa, niin itse muotosi, ja jopa AISTISI, jos JUmala ne sallisia pitää tai parantuakin terveeksi, ovat kyseissä kehossa LÄHES SAMANLAISIA, tuosta MATERIAALISTA EI OLE TIEELLISTÄ tutkimusta tehty, paitsi, että se olisi eräänlainen valoilmentymä, TILAVUUDESSA, eli tilavuuteen jäisi hahtuva, ääriviivojasi, ja kaikien solujesikin sisältöä, mutta se olisi lähes painotonta, ja vaikka kuolleet on mahdollista havaita ELÄVIENKIN, jos vain kuvittelvat läheisyytensä(ilman alkoa, huumeita tai ei). EI kukaan voi väittää, ettei joku oikeasti havaitse kuollutta tai tulevaa ihmistä harhassaan, Hän vain EI OLE MASSALLINEN tai EI VIELÄ OLE?!
        Aadamkin oli Paratiisssa olettavasti vain astraalinen olento, mutta KUN KUOLI PARATIISIN RIKKOMUKSESSAAN, hän tuli takaisin tänne "apinoiden planeetalle"... Ja sen jälkeen KUN KUOLI MAAN PÄÄLLÄ, Jumala sanoi:"Maasta sinä olet tullut, ja maaksi olet jälleen tuleva". Ja Aadam nousi myös ylös kuolleista, kun Jeesus, ja Enkeli Mikael tulivat Jeesuksen hautaepisodin(sen ekahautaepisodin, ristijutun jälkeen) ja Aadam oli "alimmassa Tuonelessa", mutta Hän palasi joneekin Jumaliensa maailmaan, SITÄ emme tiedä, tuliko tuo SAMA Ihminen inkarnoituneena takaisin maan päälle, sitä eivät edes apokryfit kerro, vaikka ONHAN KAIMOJA Aadamilla varsinkin ollut paljonkin senkin jälkeen?! Aadam oli se nimi, jolla JUMALA HEBREASSA kutsui KOKO IHMISLAJIAKIN! Eeva oli myös Aadam(vai oliko se Adama), mutta NIMI oli vain tuolloin naisellisempi... Eeva johtaa juurensa sanasta DEEVA, luonnohenki, joka kykenee olemaan välittäjä, massallisten ja unelma-astraalolentojen välillä.. Eeva oli olento, joka muuttui eläimien kaltaisuuteen RUUMIILTAAN kuten Aadaminkin, ja kuten MEKIN tietysti...


    • Anonyymi

      Joo, on tärkeää joillekin kuulua johonkin yhteisöön, mutta niinkuin sananlasku kuuluu:"Joukossa VAIN tyhmyys tiivistyy, jos ihmisten ei anneta tehdä yksilöllistä tutkielmaa mistään" ja joukkoja voidaan kusettaa, pilailevien johtajiensa vuoksi, suoranaisilla valheilla, ja JOS IHMISPELKO on suuri, ei uskalleta edes ITSELLEEN kyseenlaistaa, jotakin törkeää valhetta, tai moraalitonta oppia.
      KOSMOLOGIA(Kaiken alun tutkiminen, lähinnä venäläisten toimesta) miksi ATEISMI syntyi erilliseksi opiksi, ja kyllä teologitkin ymmärtävät jotakin siitä, miksi vihataan YLIMMÄN OLENNON TITTELIÄ JUMALA, koska Maailman Ihmisten koroittamat Jumalat, Keisarit, poppaukot, ja monien mielestä JEESUSKIN olivat aivan liian huonoja JUMALIA. Ja sittenkun HENKISET IHMISET; jokat uskovat HENGEN OLEVAN TÄYSIN ERILLINEN OLIO, kuin mitä LIHARUUMIS tai mikään sen aistitoiminnoista olisi, niin materialistit menevät NIIN SEKAISIN, että ajattelevat mieluummin, ettei mitään HENKEÄ olekaan, vaikka TÄMÄKIN TEKSI oli HENKINEN VIESTI, vai minkälaisen kuvan tai kivipaaden sinä TÄMÄN TEKSTIN sisällöstä muka saisit kuvattua?

      • Anonyymi

        MAterialistin ÄLYYTTÄMISTÄ?! Vaikka ÄO(IQ) todistuksessasi lukisi, että ÄOOSI( nimi) on 199, niin tuon paperin ÄO on silti tasan 0. Tämä materilistin kiduttamiseksi sanottakoon. Sama pätee silti aivoihin. JOS AIVOISSASI On viesti, että ÄOOSI on 199, niin jos HENKI lähtee sen ymmärtäisestä POIES; on ÄÖÖSI sen jälkeen ehkä vain 1....
        No todennäköisesti sunkin Äoo on jotakin 100-luokkaa. Arvaatko MIKÄ SE MULLA OLI?!

        Ja jos hengestä LÄHTEE OIKEUS ja TOTUUS poies, niin silloin kyseiselle hengelle on IHAN YX HAILEE, mikä oli älykkyysosamääränsä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MAterialistin ÄLYYTTÄMISTÄ?! Vaikka ÄO(IQ) todistuksessasi lukisi, että ÄOOSI( nimi) on 199, niin tuon paperin ÄO on silti tasan 0. Tämä materilistin kiduttamiseksi sanottakoon. Sama pätee silti aivoihin. JOS AIVOISSASI On viesti, että ÄOOSI on 199, niin jos HENKI lähtee sen ymmärtäisestä POIES; on ÄÖÖSI sen jälkeen ehkä vain 1....
        No todennäköisesti sunkin Äoo on jotakin 100-luokkaa. Arvaatko MIKÄ SE MULLA OLI?!

        Ja jos hengestä LÄHTEE OIKEUS ja TOTUUS poies, niin silloin kyseiselle hengelle on IHAN YX HAILEE, mikä oli älykkyysosamääränsä....

        Olisiko ollut 160?


      • Anonyymi

        ÖÖh, ei, se on Isoveljeni IQ, se Hänellä oli 166, vaikka puhun välillä kuin Hän. Mutta mulla se oli siis triviaalisti vain "korkea", 116. Olen palikkatesteissä usein kiireen takia hyvin huolimaton, olette tekin äimistelleet varmaan sitä, että lähes jokaisessa lyhyessäkin tekstissäni on pelkästään KIRJOITUSVIRHEITÄ useita. No, ehkä ei pitäisi kiirehtiä liikaa, mutta tietyt asiat onkin syytä saada heti kirjoitettua, ettei ajatus yx kax katkea ja unohdu mitä oli sanomassa...
        Mutta totuus on, että SAMAKIN henkilö saattaa saada useinkin eritasoisia tuloksia. Esim shakkipeleissäni on usein loistavia pelejä, voitan yli 2000 pelaajiakin välillä helposti, ihan missä tahansa nopeusluokassa, ja yx kax, lähes ylpistyessäni tuleekin kuonoon kohta 900 pelaajalta, minkä jälkeen Raivostun kuin paraskin Suomalainen Perkele.,..


      • Anonyymi

        Minun Akilleksen kantapäähäni siis kirjoitettiin:"Hävisi monelle luusereille, ja voitti silti edes muutaman voittajan..."
        Hyväksyin itse sen sloganin iloisena, mutta tatuointia en silti siitä tule tekemään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Akilleksen kantapäähäni siis kirjoitettiin:"Hävisi monelle luusereille, ja voitti silti edes muutaman voittajan..."
        Hyväksyin itse sen sloganin iloisena, mutta tatuointia en silti siitä tule tekemään...

        EIhän sinulla ja veljelläsi ole kuin yhden numeron ero ÄÖ.ssä. sinulla 116 ja hänellä 166. Melkein sama. Minulla olisi varmaan alle sata.


      • Anonyymi

        Joo, itse ole kuitenkin saanut turpiini eräässä mielessä, hieman älyttömmiltä ihmisiltä siinä, että he ovat melko tietoisesti usein jättäneet matikkansa lukematta. Sosiallinen lahjakkuus puolestaan muutamilla YLI Sata, vaikka IQ olisi alle? He kaveerasivat mieluummin, ja vikittelivät tyttöjään, ne molemmat itse jätin kyllä suorittamatta. Mutta ärsytän heitä silti nyt varmaan, koska en sitä päätöstäni(lukea matikkani ja muutama muukin aine kiitettäväksi tms.) silti kadu... EN tajua, mitä iloa on olla kaverien kanssa, joilta voi tulla fyysisestikin pahasti köniin, jos ne on just' sillä hetkellä niin törkeästi hönössään, että tyttönsä yllytyksestä rupeavat mukiloimaan muutakin kuin mukiaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, itse ole kuitenkin saanut turpiini eräässä mielessä, hieman älyttömmiltä ihmisiltä siinä, että he ovat melko tietoisesti usein jättäneet matikkansa lukematta. Sosiallinen lahjakkuus puolestaan muutamilla YLI Sata, vaikka IQ olisi alle? He kaveerasivat mieluummin, ja vikittelivät tyttöjään, ne molemmat itse jätin kyllä suorittamatta. Mutta ärsytän heitä silti nyt varmaan, koska en sitä päätöstäni(lukea matikkani ja muutama muukin aine kiitettäväksi tms.) silti kadu... EN tajua, mitä iloa on olla kaverien kanssa, joilta voi tulla fyysisestikin pahasti köniin, jos ne on just' sillä hetkellä niin törkeästi hönössään, että tyttönsä yllytyksestä rupeavat mukiloimaan muutakin kuin mukiaan...

        Sosiaalinen tai mikä lienee. Samoista värkeistä ollaan silti kaikki tehty mitä lie alkuaineita,.hiiltä ja mitä lienee ja vettäkin on jokaisessa muistaakseni kohtuullisesti. Sitten on ne sisäelimet sisällä ja aivot pääkopassa semmosta harmaata kudosta yäk. Eikait siinä sen kemmempaa oo kellää. Mullaksi muuttuu kaikki eikä jää järjestäkään mitään muuta kuin muisto tutuille jos sitäkään tai järjettömyydestä. Sitten on erikseen nämä Einsteinit jolla ei ole meinannut aivot mahtua kunnolla pääkoppaan muttei heidänkään ruodosta jää mitään sen kummempaa jäljelle. Ja jos oikein tiukkaa tekee niin samaan kuopoaan haudataan herrat ja narrit kun joku epidemia alkaa kunnolla jyllämään, ei siinä pelasta enää kenenkään aivokapasiteetit maatumiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIhän sinulla ja veljelläsi ole kuin yhden numeron ero ÄÖ.ssä. sinulla 116 ja hänellä 166. Melkein sama. Minulla olisi varmaan alle sata.

        Normaalijakauma, mikä tuo 0- 200 IQ testi melkein on.
        116 tulostani oli teoriassa(vaikeasti laskettuna normaalijakauman kaltaisesta funktiosta) 16 prosenttia parempia. Se on:

        4 (100%-16%)/100%*6 = 9.04 kouluarvosanana... 9 - ysi, Joo, kivaa...

        Hölmöä tossakin testissa oli silti se, että tein sen vain kerran...
        5:ttä euroa ei viiti liian usein uhrata...
        '


    • Anonyymi

      Isäni oli ehkä melkoinen "Ilias ja Odysseija fani" -vai oliko se joku muu Homeroksen satu, joka kertoi mm. Akilleksestaan.(nimeni siis AKI!) Akilles sai murhata suuria määriä muita sotaurhoja, Kreikan sodissa, ja kun Hänenkin oli aika Lähteä, hänet murhasi, joko lähikaupunkivaltioista ollut henkilö nimeltä PARIS!
      Hassua tässä mun elämäni tarinassa on se, että Isoveljeni nimi on todella Ari!(EN tarkoita kaimojaan tms.) Fyysisesti tuskin tulemme toisiamme tässä inkarnaatiossa murhaamaan, se on todella epätodennäköistä, koska olemme silti Seemiläisten sankaritarinoiden suurinta Sankariakin(Jeesus) kuunnelleet, ja Hänen elämänsä opetti, että mm. "Älä tapa"- laki täytyy silti edes ITSE noudattaa, vaikka ruokaa silti itsekin sain murhauttaa edes kaupoista murkinaksi, aikoinaan suuriakin määriä. Mun kuolemanikin lienee jo silti lähellä, en nyt luule silti että LIIAN LÄHELLÄ, mutta taloudellinen tilanteeni on katastrofaalisen huono, ei onnekseni sekään huonoin mahdollinen, ja ei suomalaista naista yleensä saa, jos on köyhä, ja psykopaatinkin maineessa, toista psykoakaan ei saa kauaa suomineidoista kiinnostumaan, koska sekin on tieysti juurikin niin psyko.... Iloista elämäni on ollut silti viimeaikoina, koska fyysisesti en ole vielä liian sairas, vaikka juoksut on jo juostu, koska vaikka eräässä pienessä jalkapalloturnauksessa telottu polveni paranikin ihmeparantumisella kävelijäksi jo, niin juosta sillä ei enää kestä, varmaan loppuelämänikään aikana. No en tietenkään itse mikään fyysinen urheilija olekaan, paitsi älypeliurheilija...
      Parempi osaamisenikin teilattiin totaalisesti yliopitossani, ei minulla itselläni ollut muutamassakaan oikein suoritetussa kurssissa oikein tietoa enää siitä, miksi minut hylättiin, ja vaikka saisinkin sen koulun loppuunkin, niin motivaatio on lähes 0, sen suhteen, että siitä "kanditittelistä" olisi kenellekään, edes itselleni mitään iloa tai hyötyä... SItä ei olisi kyllä kuin alle vuoden opiskelut jäljelllä, alle 50 oparia puuttuu kandipapereista. Mutta hullua ehkä taas, miksi puhun elämästäni?! No, minulla on virallisesti oikeus hullutella, teillä ei valitettavasti ole...

      • Anonyymi

        Nuttura tiukalla pitää istua julma ilme naamalla ja musta karkea sarkamekko päälä. Nauraa EI SAA!!!! Hymy on suotavaa, kunhan se on tarpeeksi kuiva.


      • Anonyymi

        Joo, tommonen Hellari todella oli äitnikin, mutta onhan se niin söpöäkin.... Sitten on maailman mannekiineja, juppinaisia tms, ja tosiaan kassialmoja?! Kassialmatkaan ole useinkaan mitään rumia naisia, eivätkä todellakaan aina kuole edes "nuorina"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tommonen Hellari todella oli äitnikin, mutta onhan se niin söpöäkin.... Sitten on maailman mannekiineja, juppinaisia tms, ja tosiaan kassialmoja?! Kassialmatkaan ole useinkaan mitään rumia naisia, eivätkä todellakaan aina kuole edes "nuorina"...

        Ee nii, eivät oo rumia, pikkuse vaa saaneet aurinkua ja iho rypistyny yms mutta kukapa se ruma ois, Alama?


    • Anonyymi

      Joo, mutta poikia on kyllä monenlaisia. Kainuussa oli ainakin kolmenlaisia. Joko Suomalainen Saatana, Perkele tai pilkkasna, täytyi olla joka toisena sananaan, tai sitten piti olla pieni hihhulimies ja hihhulien(toinen ääripää) pti hipistä hiljaa Jeesusrukouksiaan, keskimmäiset oli niitä, jotka sekoilivat tehdä jotenkin molempiakin, ja minä taisin olla tuolleen hieman oikeistokeskustalainen, hipisin lapsena huoneessani, joskus rukouksia Jeesukselleni tms. ja en ollut ääripää tietenkään sitäkään, koska kiroilu kuulosti vain niin pirteältä ja hassulta omaankin korvaan, etten siitä myöhemminkään täysin kieltäytynyt, ihan normisuomalainen lapsi olin, vaikka lyhytkasvuisuuteni oli kai erikoisempi piirre, kuin mikään tommonen epäoleellinen käyttäytyminen:-)

      • Anonyymi

        Minun lapsuuessani ei saanu noitua vaikken uskovaisesta perheestä ookka lähtösi. Sai iha pelätä jos äeti kuulee ku joskus teini ikäsenä lipsahti se pimmee p vahingossa kun seura teki kaltaisekseen. Kovisteltiin keskenämme ja piti leuhottaa takki auki. Se oli muka häpijä jos oli takki kiinni talavi oakkasellaki ja se vasta häpijä oli jos litsit oli vessa reissulla jääny auki. Piti monnee kertaa sotata päässää, että kene eestä on kulukenu ja kuka ehti nähä sen kauhijan häpiän aiheen. Mutta tuo ei liity uskovaisuutee vaa nuorutee.


      • Anonyymi

        Järkytytkö jos kerron, että perheesi oli silti uskovainen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkytytkö jos kerron, että perheesi oli silti uskovainen?!

        Ei se ollu. Isä kertoi olevasa ateisti eikä uskonu kuulemma mihinkään humpuukiin ja äeti tuli uskoo vasta sen jäläkee ku puoskat lensi pesästä ja vanhemoaniki eros ku me muksut oltii jo isompia. Minä alin aenua joka tunnustin teini iässä uskoni. Se oli kaevellut minu mieltä jo pyhäkouluikäsestä eli alle kouluikäsestä asti. Uskon siemenen kylyvi naapurissa asuva pyhäkoulua pitävä täti ihimine.. Rukkoilin iltaisin ihan pienestä lähtie sen takia. Semmone se oli minu uskoni alaku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lapsuuessani ei saanu noitua vaikken uskovaisesta perheestä ookka lähtösi. Sai iha pelätä jos äeti kuulee ku joskus teini ikäsenä lipsahti se pimmee p vahingossa kun seura teki kaltaisekseen. Kovisteltiin keskenämme ja piti leuhottaa takki auki. Se oli muka häpijä jos oli takki kiinni talavi oakkasellaki ja se vasta häpijä oli jos litsit oli vessa reissulla jääny auki. Piti monnee kertaa sotata päässää, että kene eestä on kulukenu ja kuka ehti nähä sen kauhijan häpiän aiheen. Mutta tuo ei liity uskovaisuutee vaa nuorutee.

        Suomen kovimpia kortteja on ollu olla erittäin tapauskovainen ja tapatietoinen ja tapojaväheksyväkin, Nämä oli lievästi eriassioita, tuo viimeksimainittu vastakohta noille kahdelle muulle...
        Kuitenkin me hyvin ymmärrämme senkin, ettei wanhat poijat tms. jaksa kauheasti siistiytyä, joka välissä, ja senkin, että naikkosetkin tavallaan itsesäälisiäkin monetkin, ja siinä tilassa nekään yritä edes näyttää kauniilta. Tämä ei ole ihan joka Suomen pitäjän tilanne toki ollenkaan...
        Jokainen nainen varsinkin tietää sen, miltä se litkitty kissanainen näyttää, mutta jos naisen logiikkansa ontuu, she luulee, että miehet ovat kaikki kissamiehiä... Tämä rohkaisuni ihan mille hyvänsä peikkonaisellekin:-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ollu. Isä kertoi olevasa ateisti eikä uskonu kuulemma mihinkään humpuukiin ja äeti tuli uskoo vasta sen jäläkee ku puoskat lensi pesästä ja vanhemoaniki eros ku me muksut oltii jo isompia. Minä alin aenua joka tunnustin teini iässä uskoni. Se oli kaevellut minu mieltä jo pyhäkouluikäsestä eli alle kouluikäsestä asti. Uskon siemenen kylyvi naapurissa asuva pyhäkoulua pitävä täti ihimine.. Rukkoilin iltaisin ihan pienestä lähtie sen takia. Semmone se oli minu uskoni alaku.

        Perheesi uskoi ateismiin, ymmärrätkö tämän, ja ymmärrätkö että osittain tästäkin syystä Suomi on Tasavalta.... Ei ole korkeimpia olentoja, ihmisiä toisiinsa verratessa, mutta ettekö todellakaan ole NÄHNEET TAI TUNTENEET JUMALAA KOSKAAN? Miten omituisia YMMÄRRYKSIÄ te siitä saitte revittyä, että ei ollut LUOJAA?!


      • Anonyymi

        Okei, ymmärsin, äiteenne tajusi lopulta jonkun Jumalamääritelmän, ja Isänne ei viitsinyt koko asiaa seb enempää miettiä, tuolloin ei ihmiset paljoakaan miettineet asioita, sen minäkin ymmärrän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kovimpia kortteja on ollu olla erittäin tapauskovainen ja tapatietoinen ja tapojaväheksyväkin, Nämä oli lievästi eriassioita, tuo viimeksimainittu vastakohta noille kahdelle muulle...
        Kuitenkin me hyvin ymmärrämme senkin, ettei wanhat poijat tms. jaksa kauheasti siistiytyä, joka välissä, ja senkin, että naikkosetkin tavallaan itsesäälisiäkin monetkin, ja siinä tilassa nekään yritä edes näyttää kauniilta. Tämä ei ole ihan joka Suomen pitäjän tilanne toki ollenkaan...
        Jokainen nainen varsinkin tietää sen, miltä se litkitty kissanainen näyttää, mutta jos naisen logiikkansa ontuu, she luulee, että miehet ovat kaikki kissamiehiä... Tämä rohkaisuni ihan mille hyvänsä peikkonaisellekin:-)

        Kiitos, peikkonainen kiittää. On se oikeasti aika hauskaakin, kun kirjoitan murteellani, niin olen peikkonainen. Kuulistanko nyt kissanaiselta kurrnauuu..
        No ei saa leikkiä. En halua saada Usebelejä kimppuuni. Mutta kyllä huumiriakin täytyy olla. Ei se saa liuan totista olla yskominenjaan, mutta asiat tärkeysjärjestyksessä aina kuitenkin eli ensin työt ja sitten vasta huvit. Miten se kuuluikaan se vanha sanonra että käsi aurassa, sytän taivaassa tai oliko se noin :D
        Juups vai pitäisiköhän se hipsiä nukkumaankin välillä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, peikkonainen kiittää. On se oikeasti aika hauskaakin, kun kirjoitan murteellani, niin olen peikkonainen. Kuulistanko nyt kissanaiselta kurrnauuu..
        No ei saa leikkiä. En halua saada Usebelejä kimppuuni. Mutta kyllä huumiriakin täytyy olla. Ei se saa liuan totista olla yskominenjaan, mutta asiat tärkeysjärjestyksessä aina kuitenkin eli ensin työt ja sitten vasta huvit. Miten se kuuluikaan se vanha sanonra että käsi aurassa, sytän taivaassa tai oliko se noin :D
        Juups vai pitäisiköhän se hipsiä nukkumaankin välillä..

        Jjoka kolmas kirjain taas päin honkia. Iltaa kohden tässä iässä silmät kuivuvat ja näkökyky heikkenee mutra nyt humos ja viuh sänkyyn nukkumaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheesi uskoi ateismiin, ymmärrätkö tämän, ja ymmärrätkö että osittain tästäkin syystä Suomi on Tasavalta.... Ei ole korkeimpia olentoja, ihmisiä toisiinsa verratessa, mutta ettekö todellakaan ole NÄHNEET TAI TUNTENEET JUMALAA KOSKAAN? Miten omituisia YMMÄRRYKSIÄ te siitä saitte revittyä, että ei ollut LUOJAA?!

        Juu ymmärrän ja uskon Jumalaan ja Jeesukseen. On ihanaa olla uskossa ja nukahtaa nytkin armosta yskomassa. Nyt Nukuksiin, oon ihan poikki.


    • Anonyymi

      Hellarit SAA kiroilla, jos ne yhdistää sen asialliseen lauseeseen, eli annetaan yliaistillista infoa siitä, että mitä se perkule nyt juonii ja ties kenenkä pään menoksi. Kenenkään pidä liikaa sitä nimensä hokemista pelätä, koska se paholainenkin menee kuin pieni koirakin menee hysteeriseksi pelosta, jos sitäkin turhaan pelkää. Silloin tapahtuu riivauksia todellakin, jos ei selväjärkisesti ja kunnioittaen ja asiallisesti sitäkään otusta mieti. Herran nimeä ei silti turhaan saa lausua, sitä ei Hellarit silti muista, mutta mitä sitä nyt Seemiläisen Gurun mainetta liikaakaan herroittelemaan, niiden Mooseshan sanoi, että "MINÄ olen Herra, ja sinunkin Jumalasi". Omaa isukkia emme jotenkin mystisestä syystä usein uskalla tuoda tapetille, ja niin munkin kävi... Jeesuskin hiukan JOPA kirosi ihmispelkoa, ja vielä enemmän kiroaisi sitä että 100 miljoonaa vuotta sitten eläineiden eläimiemme nimiäkö pitäisi pelätä?! Luciferkin on oudon kuuluinen sana Suomalaisille, mutta amerikasta me senkin olion palvontaa neämme...
      Tolkien näytti muutamia lähes sen Haltijan kaltaisia ukkoja, mutta se on silti paljon keskivertoa älykkäämpi olio ollut, keskivertoihmisiin nähden...
      Mää oon teoriassa hobitti?! Vaikka kääpiökin on lähellä ulkomuotoani. Ihme että DWARFFEJA viitti Nooan vaimonkin perseestä tulla takaisin, vissiin itte olin aiemmin hukkunut vedarissa, mutta nyttemmin saan yrittää selvitä paremmin... Tällaista hubatan, kun mietin kiinalaisten lastenloruja... Yrittäkkee selvitä vitutuskohtauksistanne, suivaantumatta, JOS nimittäen ETTE, jopa lääkäri pistää teille insuliinit kouraan...

      • Anonyymi

        Kyllä se mummuni sisko, joka hoeti minua pikkusena toisinnaa, pelotteli hyväksi, ku pörräytin mitä olin naapuri pojilta noetumasanoja kuullu, nii hän sena siihe, että Älä älä vaa tyttö hyvä kuhtu sitä sarvipäätä ja meikäläisellä tiete kauhija peleko piällä, että olokije yli piti taakse kurkkija, jisko se sarvipiä ehti tulla :D


      • Anonyymi

        SItä ei selevinpäin aena olleet, koskaan ymmärrä, miksei voe keskustella vaikka ytinommista, mutta semmonen jolla on vielä litkuvaikutus peäsä, niin harhaansa sitä jokainen pelekeää uppoovansa ihan yhtä soittoa, jos ei muulloin niin silloin, ku nukahtaa... Sarvipeä piruista silti kerroit- Se liian hieno piru on mun mielestä nimeltkään Jeesus-Perkele, Ihmisen näköinen, mutta silti punainen perkule. Jeesus Kristus on se tutumpi ristinmies, mutta Jesse Jameski oli kuin Jesse Saateri... Jeesus Kristus opettaa kaikki varsinkin puhumaan, Jeesus-Perkele on se piru, joka lukkee Raamatunkin vaikka palindromiksi, ja lapioi hiiliä vieläkin jossakin, ja Jesse James opettaisi ampumaan vaikka velipuolenkiin... Itte tykkään vähiten tuosta viimeksimainitusta...


      • Anonyymi

        Sarvipeä ei ehtiny ny tulla,mutta kärpäne tuli tutkiin just näyttöä, ja hieroo kätösiään, ja nauttii sähköisestä vipinästä näytölllä... En ääntään kuule kyllä, mutta ehkä kärpäsillä ei ole se torvisuu, muuta kuin paskan syöntiä varten, ja siipensä ovat todella mahtavat, ja teoriassa pitäisi kuolla kateudesta taas, koska toi osaa lentääkin...


    • Anonyymi

      Suomalaisilla ihmisillä ei ollu aina oikein uskoa siihen, että Taivahinen Taatto on Ylijumala, joka ei anna kenenkään kettään kiusata - yli voimiensa....
      Niin moni oli kuollut, ja niin moni oli silti elossa....

    • Anonyymi

      Nii, vieläki silti pahempi assie, kun jonkun itteään suuremman kiroaminen on se, että pilkkaa kaltaistaan... Se on loputon verileikki...
      Ateismi on turvallista, jos YMMÄRTÄÄ, että me vain ällyytämme itseämme jollakin valhe-statuksella silloin Julleamme, ja että Kuolemasta vasta tykköömme, jos olemattomaksi hänetkin vieläkin päräytämme...
      No, Kuoleman Jumalakuva oli siis kertomasi mukaan teijän perheessä isukki, äitee oli saanut päinvastoin päräyttää jopa aatukertomuksensa, ja jollakin muulla se on voinut olla äiteekin, joka kaikki kirosi, ja jos oikein homogeeninen tapaus tulee julki, niin jossakin perheessä se kombinaatio oli se, että äitee oli noita, isä sa-int-murhaajaakin parempi ja pappilassa joku hihhuli oli niin Jumalinen, että jopa sen koira osasi pyllistää Mekkaankin päin...

      • Anonyymi

        Juu, pappiha se oli Jumalasta seuraava ja opettaja kolomas. Kumpikkaa ei saanu käyttäytyä kylillä huonosti. Ja muukki ihimiset käyttäytyi heijä seurassa siististi. Ei pierua isännät uskaltanneet piästää. Ja helevettiä pelättii kauhiasti niinku se pappu ois voinu joka kirkossa kuorsaajan sinne passittaa. Semmosta se oli. Öit


      • Anonyymi

        Jaa, suomenruottalaisten mielestä se meni niin, että aatelinen oli Jumalasta eka, pappi toka, ja torppari kolmas ja soturi tai orja neljäs... Ja koskaan kettään suomalaista ei tuolloin vielä erityisemmin kiinnostanut mitä se "eka" tarkoitti, niin aateliset saivat olla rauhassa....


      • Anonyymi

        Pelättiin toki helevataa, ja lopulta alettiin pelätä taivastakin ja ukkosta, että eikai se meijän kuallu ukki jo ole jo tässä sateessa valahtamssa tänne sieltä takas?
        Ja vaikka se Irmelille kelpasikin, koska Martin kanssa oli suhde jo siinä pisteessä...


    • Anonyymi

      Olis kyllä ihmeiden ihme, jos JÖRKKÄ tulisi jotakin sanomaan tästä assiesta, mutta joku samanmielinen Raahelainen tai Vaasalainen voesi tulla sanomaan jotakin muutakin kuin :"Jag vet inte ingenting" - mokomat dorkat....
      NO, itte kyllä Raahessa opiskelin kax vuotta tietokoneteknlogiaa, mutta ehkä mun kannata ruveta aatelisillemme mitään sössöttämään. "Jag kan inte tala svenska bra... Men bättre än english... Utan skale..."

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      171
      30865
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      19855
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      412
      10294
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6485
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4468
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      3922
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      63
      3622
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1557
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      84
      1397
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1349
    Aihe