Painon putoaminen ei lineaarista

Anonyymi

Olen pudottamassa seitsemää kiloa. Olen jo pudottanut viisi. Alkuun tippui tasaisesti. Olen syönyt 1200 kcal joka päivä. Mutta tänään kun kävin vaa'alla olin muka eilisestä lihonut kilon. Kuinka voi lihoa jos söin 1200 kcal ja joka päivä olen tunnin verran harrastanut liikuntaa. Minulla on seitsemän kg vielä matkaa normaalipainoon. Olen 30-vuotias nainen.

28

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syöt ihan liikaa. 😆

    • Elimistön veden määrä vaihtelee paljon.

      • Anonyymi

        Näin tekee, itse kävin risteilyllä viikonloppuna, paino nousi 2 kg. Pikkuhiljaa se sieltä hiipuu takaisin alas.

        Joskus kun on käynyt pizzalla, voi mennä parikin viikkoa että suola ja samalla sitä laimentava vesi poistuu kropasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin tekee, itse kävin risteilyllä viikonloppuna, paino nousi 2 kg. Pikkuhiljaa se sieltä hiipuu takaisin alas.

        Joskus kun on käynyt pizzalla, voi mennä parikin viikkoa että suola ja samalla sitä laimentava vesi poistuu kropasta.

        9 g suolaa sitoo elimistöön litran vettä ja eroon pääsy vie useamman päivän.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        9 g suolaa sitoo elimistöön litran vettä ja eroon pääsy vie useamman päivän.

        laivan seisovassa pöydässä oli niin suolaisia perunoita että piti osa sylkeä suusta veks, oli ilmeisesti kokilla vähän lipsahtanut

        söin muutenkin liikaa, laskin että 2,5 vuorokauden energiantarve kertaistumalla

        juu, tunnustan, hyvästä alkusuunnitelmasta huolimatta lähti lapasesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        laivan seisovassa pöydässä oli niin suolaisia perunoita että piti osa sylkeä suusta veks, oli ilmeisesti kokilla vähän lipsahtanut

        söin muutenkin liikaa, laskin että 2,5 vuorokauden energiantarve kertaistumalla

        juu, tunnustan, hyvästä alkusuunnitelmasta huolimatta lähti lapasesta

        Itse en noita laivabuffetteja suosi. Pitäisi kyllä käydä Tallinnassa ja laivalla syöminen säästäisi aikaa. Voisi tietysti ottaa aamiaisen ja haukata jotain pietä ennenkuin suuntaa junalle.

        Tykkään kyllä kovasti Chalupan buffetista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse en noita laivabuffetteja suosi. Pitäisi kyllä käydä Tallinnassa ja laivalla syöminen säästäisi aikaa. Voisi tietysti ottaa aamiaisen ja haukata jotain pietä ennenkuin suuntaa junalle.

        Tykkään kyllä kovasti Chalupan buffetista.

        Juu en minäkään suosi, taisin viimeksi käydä buffetissa 20 vuotta sitten. Mutta kun matkakumppani vaatimalla vaati niin tuli käytyä.

        Kyllä siellä aika terveellisestikin pystyy syömään, siellä oli oma vege pöytä, sitten oli punaisen lihan ohella, lammasta ja kirjolohta, muutenkin vaihtoehtoja oli enemmän kuin olisin itse pystynyt keksimään.

        Liikaa syöminen on tietty se ongelma, mutta eiköhän tämä tästä tasaannu, laskin että noin 0,3 kg oli todellinen painovaikutus tuolla ylensyönnillä, loppu tuli suolasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu en minäkään suosi, taisin viimeksi käydä buffetissa 20 vuotta sitten. Mutta kun matkakumppani vaatimalla vaati niin tuli käytyä.

        Kyllä siellä aika terveellisestikin pystyy syömään, siellä oli oma vege pöytä, sitten oli punaisen lihan ohella, lammasta ja kirjolohta, muutenkin vaihtoehtoja oli enemmän kuin olisin itse pystynyt keksimään.

        Liikaa syöminen on tietty se ongelma, mutta eiköhän tämä tästä tasaannu, laskin että noin 0,3 kg oli todellinen painovaikutus tuolla ylensyönnillä, loppu tuli suolasta.

        Itsellä se aamiaisbuffetti on ongelmallisempi kun siellä ei ole oikein muuta syötävää kuin leipää ja päällysteitä. Illallisella/päivällisellä voi syödä kalaa ja kasviksia. Viini on sen verran huonoa ettei se houkuta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itsellä se aamiaisbuffetti on ongelmallisempi kun siellä ei ole oikein muuta syötävää kuin leipää ja päällysteitä. Illallisella/päivällisellä voi syödä kalaa ja kasviksia. Viini on sen verran huonoa ettei se houkuta.

        Viini oli oikeasti huonoa, mutta siihenkin suu tottui sen verran että pari lasia tuli otettua.

        Aamupalalla minä otin puuroa, munakasta, papuja, leipää ja juustoa.

        Koitin haalia kasaan kaiken missä oli vähänkään proteiinia, mutta niin että punainen liha jää pois. Jogurttia olisi ollut myös jonkunlaista, mutta olen hieman huono syömään hapanmaitotuotteita niin jäi väliin.

        Kyllä tuo aamiaisen valikoima oli selkeästi vaikeampi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viini oli oikeasti huonoa, mutta siihenkin suu tottui sen verran että pari lasia tuli otettua.

        Aamupalalla minä otin puuroa, munakasta, papuja, leipää ja juustoa.

        Koitin haalia kasaan kaiken missä oli vähänkään proteiinia, mutta niin että punainen liha jää pois. Jogurttia olisi ollut myös jonkunlaista, mutta olen hieman huono syömään hapanmaitotuotteita niin jäi väliin.

        Kyllä tuo aamiaisen valikoima oli selkeästi vaikeampi.

        Onhan noilla ollut tosissaan papuja. Kilomunakkaasta en pidä enkä myöskään makeutetusta jugurtista. Hedelmiäkin siellä on.

        Kamalimpia ovat aamiaismakkarat ja huonosti paistettu pekoni.

        Taidan tehdä useamman päivän reissun ja syödä maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viini oli oikeasti huonoa, mutta siihenkin suu tottui sen verran että pari lasia tuli otettua.

        Aamupalalla minä otin puuroa, munakasta, papuja, leipää ja juustoa.

        Koitin haalia kasaan kaiken missä oli vähänkään proteiinia, mutta niin että punainen liha jää pois. Jogurttia olisi ollut myös jonkunlaista, mutta olen hieman huono syömään hapanmaitotuotteita niin jäi väliin.

        Kyllä tuo aamiaisen valikoima oli selkeästi vaikeampi.

        Miksi haluat jättää punaisen lihan pois? Itse vedän sitä kananmunien ja salaatin kanssa ja paino tippuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat jättää punaisen lihan pois? Itse vedän sitä kananmunien ja salaatin kanssa ja paino tippuu.

        Punainen liha on saanut samantasoisen luokituksen kuin tupakanpoltto.

        Uusimpien tutkimusten mukaan syömällä 200g punaista lihaa päivässä, kuolemanriskisi nousee samantein 60%.

        Millään muulla syömisellä / juomisella ei ole noin suurta vaikutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Punainen liha on saanut samantasoisen luokituksen kuin tupakanpoltto.

        Uusimpien tutkimusten mukaan syömällä 200g punaista lihaa päivässä, kuolemanriskisi nousee samantein 60%.

        Millään muulla syömisellä / juomisella ei ole noin suurta vaikutusta.

        Taitaa kyllä olla suolistosyövän. Itse syön kohta hernekeittoa soijarouheella sekä terveys- että ympäristösyistä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Taitaa kyllä olla suolistosyövän. Itse syön kohta hernekeittoa soijarouheella sekä terveys- että ympäristösyistä.

        Ei se ole pelkästään suolistosyöpä joka kuolleisuutta nostaa.

        Mm. TMAO on yksi tekijä ja oli niitä muitakin, mutta kun en muista nimiä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole pelkästään suolistosyöpä joka kuolleisuutta nostaa.

        Mm. TMAO on yksi tekijä ja oli niitä muitakin, mutta kun en muista nimiä..

        Joo, voi noita olla muitakin mutta punainen liha on WH:n toiseksi korkeimmalla luokituksella syöpien suhteen toisin kuin tupakointi joka on korkeimmassa luokassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo, voi noita olla muitakin mutta punainen liha on WH:n toiseksi korkeimmalla luokituksella syöpien suhteen toisin kuin tupakointi joka on korkeimmassa luokassa.

        no voi hitsi, se ilmeisesti poistettiin se kirjoitus mihin laitoin linkin laatikaisen blogiin...

        no enivei reijo laatikaisen blogissa on aika hyvä selvitys, nimeltään ruuat jotka pidentävät ikää

        katsokaa niitä kuvaajia niin asian tärkeys alkaa hahmottua


      • Anonyymi kirjoitti:

        no voi hitsi, se ilmeisesti poistettiin se kirjoitus mihin laitoin linkin laatikaisen blogiin...

        no enivei reijo laatikaisen blogissa on aika hyvä selvitys, nimeltään ruuat jotka pidentävät ikää

        katsokaa niitä kuvaajia niin asian tärkeys alkaa hahmottua

        Täytyy katsoa huomenna. Laatikaisen blogi on kyllä oikein mainio toisin kuin eräs blogi, jota täällä mainostetaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Täytyy katsoa huomenna. Laatikaisen blogi on kyllä oikein mainio toisin kuin eräs blogi, jota täällä mainostetaan.

        juu

        sitä lukee oikein mielellään

        ongelmana on vain se, että tavaraa on PALJON

        jos jotakin haluaa löytää, niin tulee ongelmia, muutenhan sitä kahlaa ja lukee ihan ajankulukseen mielellään


      • Anonyymi kirjoitti:

        no voi hitsi, se ilmeisesti poistettiin se kirjoitus mihin laitoin linkin laatikaisen blogiin...

        no enivei reijo laatikaisen blogissa on aika hyvä selvitys, nimeltään ruuat jotka pidentävät ikää

        katsokaa niitä kuvaajia niin asian tärkeys alkaa hahmottua

        Oli ihan mielenkiintoinen eli artikkeli löytyy kun googlaa 'TMAO, punaisen lihan sydänsairauksia ja ennenaikaista kuoleman riskiä lisäävä tekijä. Lyhyt katsaus kirjallisuuteen.'.

        Tuo 60% riskin lisäys sv-sairauksissa on kyllä huimaa. Tutkimus on kyllä vasta alussa.

        En kyllä itse lopeta punaisen lihan syöntiä mutta olen vähentänyt sen syöntia jo vuosikymmeniä sitten korkeiden ferritiinitasojen takia.


    • Anonyymi

      Heh et syö liikaa vaan voi johtua menkoista tms. Eli jatkat ja käypä vaakassa harvemmin, äläkä stressaa. Tuolla kalorimäärällä laihdut kyllä jatkossakin. Eikä kukaan voi muutenkaan kiloa lihoa päivässä. Nestevaihtelua. Paino ei putoa tasaisesti joka päivä. Ihminen ei ole kone.

    • Anonyymi

      Ja mitä lähempänä olet tavoitepainoa sitä hitaammaksi laihdutus muuttuu. Sinulla on ollut alku vauhdikas. Nyt painon suhteen suvantovaihe. Mutta älä huoli tai luovuta. Ei 1200 kilokalorilla voi lihoa. Keho vaan on monimutkainen.

    • Anonyymi

      "9 g suolaa sitoo elimistöön litran vettä ja eroon pääsy vie useamman päivän."

      Höpsis. Lisääntynyt suolakulutus indusoi kehon veden suojelua JA vähentää nesteen juomista": https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5409798/

      "Mutta tänään kun kävin vaa'alla olin muka eilisestä lihonut kilon"

      Punnitus pitää tehdä aina samaan aikaan, siis samassa vaiheessa. Kuvaavin/paras/tarkin tulos saadaan heti aamutoimien (ykkönen, kakkonen ja pesut) jälkeen mutta ennen aamiaista. Yön aikana ihminen menettää nestettä (vettä) m.m. iholta haihtumisen takia ja hengityksen myötä tyypillisesti luokaa 2% painostaan ja jos ryyppää kovasti niin ykkösen kautta huomattavasti lisää. Kun kirjaat punnitustuloksen ylös myös joka joka ilta, juuri ennen punkkaan menoa, niin näet pian mikä on normaalia vaihtelua ja pystyt yhdistämään normalista poikkeavat tulokset syihinsä.

      • Anonyymi

        "Höpsis. Lisääntynyt suolakulutus indusoi kehon veden suojelua JA vähentää nesteen juomista""

        Mitä tuo on suomeksi?

        Minulle riittää tieto että paino pysyy ylhäällä jonkin aikaa sen jälkeen , kun on syönyt suolaisia asioista.

        "Punnitus pitää tehdä aina samaan aikaan, siis samassa vaiheessa. "

        Eihän kirjoittaja väittänytkään punninneensa eri aikaan.

        Tämä palsta on kyllä mainio paikka, tuntuu että joku besserwisser tietää aina paremmin toisten asiat. Jos joku kertoo että paino laski 10 kg niin vastauksena tulee pienimuotoinene essee siitä, miten se ei ole mahdollista.

        Nyt yhdestä punnitsemisesta tuli vastauksena 120 sanan ohjeistus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Höpsis. Lisääntynyt suolakulutus indusoi kehon veden suojelua JA vähentää nesteen juomista""

        Mitä tuo on suomeksi?

        Minulle riittää tieto että paino pysyy ylhäällä jonkin aikaa sen jälkeen , kun on syönyt suolaisia asioista.

        "Punnitus pitää tehdä aina samaan aikaan, siis samassa vaiheessa. "

        Eihän kirjoittaja väittänytkään punninneensa eri aikaan.

        Tämä palsta on kyllä mainio paikka, tuntuu että joku besserwisser tietää aina paremmin toisten asiat. Jos joku kertoo että paino laski 10 kg niin vastauksena tulee pienimuotoinene essee siitä, miten se ei ole mahdollista.

        Nyt yhdestä punnitsemisesta tuli vastauksena 120 sanan ohjeistus.

        Tarkoittaa sitä, että elimistö pystyy kierrättämään vettä eli virtsassa voi olla enemmän suolaa. Ei yksittäiseen tutkimukseen kannata kiinittää huomiota.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotettavin tulos tulee rasvanmittauspihdeillä,sain nyt itsekkin sen ostettua paikallisesta voimailuvälineliikkeestä.Nestepaino vaihtelee yleensä muutamilla kiloilla.Vyötärönympärysmittakin venyy jos keho on nesteinen.

        https://www.sportheavy.fi/product/1246/leader-rasvaprosenttipihdit

        Pihdeillä tulee tulokseksi millimetriarvoja jotka saattavat kuvata jollain tarkkuudella kehon rasvaprosenttia.

        Kysessä on ihopoimumittaus joka perustuu oletukseen että kehon rasvasta noin puolet olisi ihonalaista rasvakudosta, ja todellakin, joitakin sellaisia yksilöitä on olemassa joille tuo oletus pitää suunnilleen paikkaansa.

        AP kysyi miksi hänen painonsa on kasvanut, siihen rasvaprosenttipihdit eivät anna minkäänlaista tulosta, ei edes epäluotettavaa.

        Nuo mainostetut pihdit ovat todella kalliita, muovisia saa joskus jopa ilmaiseksi ja halvin hinta jonka olen nähnyt on 1.5e.


    • Anonyymi

      Tässä pari vinkkiä:

      -kirjaa vaikka exceliin ylös päivittäiset painot, parin kk kuluttua saat ihan selkeän "porras"-kuvion ja toistuu säännöllisesti.

      -vaikka on sen porraskuvion tasainen kohta, kannattaa muistaa että se loppuu AINA ja kohtaa taas tippuu paljon kerralla, siihen tarvitaan vain sinnikkyyttä ja kärsivällisyyttä. En ole itsekään keksinyt miten noita tasaisia aikoja voisi estää, ei taida olla mahdollista

      -keholla on 5-7kg toleranssi missä se pyrkii pitämään painon, jos on pudottanut vaikka aloittajan 5kg, voi toleranssi yulla vastaan ja keho alkaa taistelemaan painon säilyttämiseksi. Tämä on kuitenkin vain tilapäistä ja vaatii sitä sinnikkyyttä eikä kannata luovuttaa.

      -Itse aloitin kesällä 106kg painosta, kun saavutin 101kg, junnasi pari viikkoa paikallaan kunnes nyt perjantainan oli yhtäkkiä 99kg. Eli pari viikkoa keho yritti estää pääsemästä pois siitä 5kg toleranssista kunnes oma sinnikkyys voitti kehoni.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe