Kannattako metalliväristä...

Brozi

maksaa ylimääräistä (n.500e) verrattuna normaali
väriin, onko mitään etua?

13

1555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teknikko.

Ehdottomasti kannattaa.
      Metalliväri on jonkin verran kestävämpi, mutta näyttävyys on metallivärin paras puoli:)

• Autojen maahantuojat suoraan sanottuna kusettavat asiakkaita metalliväri hinnoittelulla. Sillä autotehtaat eivät kustannus syistä pidä kahta erilaista maalauslinjaa. Eli yksikerros linjaa ja kaksikerros linjaa, (helmiäs/metallivärit ovat kaikki kaksi tai kolmikerros värejä. Siis, oli se auton väri efekti, tai tavallinen peittoväri, se ajetaan samasta maalauslinjasta läpi. Maalauksen hinta on siis sama väristä riippumatta, sillä efekti värit eivät maaleina ole sen kalliimpia kuin tavallset värit. Jotkut erikois picmentit ovat asia erikseen, mutta niitä on erittäin harvoin sarja valmisteisessa autossa

• Mie

Itse en ainakaan olisi valmis maksamaan kuin enintään 20 euroa siitä, että joku on sekoittanut kourallisen viilanpuruja väripigmentin joukkoon, sillä muuta eroahan noilla maaleilla ei ole.

Siinä perusvärissä on ihan yhtä monta lakkakerrosta ja se on ihan yhtä kestävä kuin metallihohtoväri. Ne ovat kaksikomponenttimaaleja kaikki muutkin ja niiden maalausprosessi on sama.

Toinen kysymys on sitten se, löytyykö perusväristä mieluisaa. Monissa merkeissä perusvärin vaihtoehdot ovat vähissä.

• K.Ä.

Metallinhohtovärin ainoa etu on parempi ulkonäkö ja sekin on makuasia. Itse pidän selkeistä perusväreistä: musta, valkoinen, punainen, tumman sininen; joihinkin autoihin sopii jopa keltainen.

Nämä hailakat metallinhohtovihertävänsinertävänharmahtavanmurretunsorretuntaitetunlaitetunnaitetunhopeanhohtoiset sävyt kun eivät oikein ole mitään oikeita värejä, mutta se on toki makuasia.

• auto

Hopean värinen minulla eikä pesuuista tulleet naarmut näy niin kuin vaimon punaisessa.

• vai työsuhdeautoon

Jos ostat auton omalla rahalla, niin kannattaa. Mutta silloin(kin) homma on kiinni mielestäni merkistä? Esim. Audi,MB jne. rahastaa metallivärillä niin härkisti, että en ottaisi kyseisiin merkkeihin sitä!

Jos kyseessä on työsuhdeauto, niin ei kannata maksaa siitä extraa. Se tekee äkkiä n.10 egee kuussa lisää ja kun kuitenkin auto ei ole oma, niin turhaa maksaa. Se miksi omaan se kannattanee ottaa on parempi jälleenmyynti: Ei välttämättä jälleenmyyntihinta, vaan haluttavuus vaihtoautomyyjälle. Aika moni karsastaa valkoista väriä mikä minun mielestäni on erikoista, sillä valkoinen on kaunis moneen autoon, kuin se peruspunainen?

• Ei kai

- ja mikäs se on sen vaihtoauton väri?
        - musta
        - onko metallinhohto?
        - juu on
        - jaa, no kyllä minä sitten kohotan sitä hyvitystä ainakin tuollaiset 800 euroa.

tai

- tumman sininen
        - onko metallinhohto?
        - ei ole, ihan on perusväri
        - jaa, no sei me sitten sitä taideta ottaa... kuule kyllä sun kannattaa etsiä joku, joka tarvii tollasta vaikka työkäyttöön tai jotain... koeta, kuule, myydä suoraan yksityiselle, ei ne kaikki sitä väriä niin katsele...

• pelkistetysti
        Ei kai kirjoitti:

- musta
        - onko metallinhohto?
        - juu on
        - jaa, no kyllä minä sitten kohotan sitä hyvitystä ainakin tuollaiset 800 euroa.

tai

- tumman sininen
        - onko metallinhohto?
        - jaa, no sei me sitten sitä taideta ottaa... kuule kyllä sun kannattaa etsiä joku, joka tarvii tollasta vaikka työkäyttöön tai jotain... koeta, kuule, myydä suoraan yksityiselle, ei ne kaikki sitä väriä niin katsele...

laitoit, mutta kyllähän noista automainoksista saa usein lukea nimenomaan maininnan "metalliväri"...käytetyissäkin. Kyllä jopparit sitä arvostaa, mutta turha luulla saavansa vaihdossa siitä enemmän....ostaessa kyllä "huomioidaan hinnassa. :)

• sanottiin :)
        Ei kai kirjoitti:

- musta
        - onko metallinhohto?
        - juu on

tai

- tumman sininen
        - onko metallinhohto?

Kauppasin valkoista autoani merkkiliikkeessä uuteen ja kas... Myyjä sanoi juuri noin. "Niin siinä on toi valkoinen värikin... ja meillä on noita aika paljon täällä... ja yks samanlainen varustetelultaan parempi mistä pyydetään näin..."

Meinasin sanoa että voi vit... Ensinnäkin jos merkkiliike(VW) hylkii omaa merkkiä, niin silloin on jotain pielessä? Ja jos aletaan vetoamaan siihen, että vaihtoautohallissa on pari samantapaista, niin pitää olla helvetin hyvät perustelut, että vähemmän ajettu, vuoden nuorempi ja ilmastoinnilla varustettu "valkoinen" vaihtoautoksi tarjottu uuteen ei kelpaa! Vaan siitä tarjotaan siihen vertailuautoon melkein kaksi tonnia vähemmän... Tulos: En vaihtanut siinä liikkeessä... :))

• Jaska
        sanottiin :) kirjoitti:

Kauppasin valkoista autoani merkkiliikkeessä uuteen ja kas... Myyjä sanoi juuri noin. "Niin siinä on toi valkoinen värikin... ja meillä on noita aika paljon täällä... ja yks samanlainen varustetelultaan parempi mistä pyydetään näin..."

Meinasin sanoa että voi vit... Ensinnäkin jos merkkiliike(VW) hylkii omaa merkkiä, niin silloin on jotain pielessä? Ja jos aletaan vetoamaan siihen, että vaihtoautohallissa on pari samantapaista, niin pitää olla helvetin hyvät perustelut, että vähemmän ajettu, vuoden nuorempi ja ilmastoinnilla varustettu "valkoinen" vaihtoautoksi tarjottu uuteen ei kelpaa! Vaan siitä tarjotaan siihen vertailuautoon melkein kaksi tonnia vähemmän... Tulos: En vaihtanut siinä liikkeessä... :))

Autokaupat tekevät businestä ja nimenomaan se, että kaupassa on jo seisomassa samanlaisia autoja, on hyvä syy olla ottamatta autoasi vaihdossa. Ei kauppiaan kannata pitää liikkeessä kovin montaa samanlaista autoa ellei sitten kyseessä ole todella iso liike. Valkoinen väri vielä heikentää vaihtoarvoa. Ainakaan itse en ikipäivänä ostaisi valkoista autoa vaikka saisin vähän halvemmallakin.

Teit aivan oikein, kun menit toiseen kauppaan. Hintoja kannattaa vertailla samankin merkin liikkeissä. Vaihtoauton hyvitysarvoissa voi olla hyvinkin suuria eroja, koska toisille liikkeille vaihdokkisi sopii paremmin kuin toisille riippuen siitä, millainen heidän vaihtoautotilanteensa on.

• Brozi
        Jaska kirjoitti:

Autokaupat tekevät businestä ja nimenomaan se, että kaupassa on jo seisomassa samanlaisia autoja, on hyvä syy olla ottamatta autoasi vaihdossa. Ei kauppiaan kannata pitää liikkeessä kovin montaa samanlaista autoa ellei sitten kyseessä ole todella iso liike. Valkoinen väri vielä heikentää vaihtoarvoa. Ainakaan itse en ikipäivänä ostaisi valkoista autoa vaikka saisin vähän halvemmallakin.

Teit aivan oikein, kun menit toiseen kauppaan. Hintoja kannattaa vertailla samankin merkin liikkeissä. Vaihtoauton hyvitysarvoissa voi olla hyvinkin suuria eroja, koska toisille liikkeille vaihdokkisi sopii paremmin kuin toisille riippuen siitä, millainen heidän vaihtoautotilanteensa on.

vaihtokaupassa, elikä olen kallistumassa punaisen
        perusvärin kannalle jo autokauppiaankin suosituk-
        sesta. Samassa yhteydessä hän mainitsi ettei oikeastaan halua valkoisia vaihdokkeja, onneksi oma vaihdokkini on metallipunainen.

• mike

Jos ruttaat, niin oot metallin kanssa kusessa, ei nimittäin ole osa maalaus nykyään helppoa, sävyjä tuntuu olevan kymmeniä.

• punainen

Ei kovin helppo sekään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe