NÄLVIVÄT seurakunnanvalvojat

Anonyymi

Rivijulistaja kun nälvii samaa kastia olevalle tai seurakunnan valvojalle, joutuuko hän siitä puhutteluun tai oikeuskomitean eteen?

Seurakunnan valvojan nälviessä rivijulistajalle, ei valvojalle tule siitä mitään seuraamuksia. Rivijulistajan on annettava kaikki anteeksi, ja olla vuodesta toiseen valvojan "sylkykuppina".

Olen vakavasti jo vuosien ajan harkinnut seurakunnan eli paikkakunnan vaihtoa. Yksi ja sama valvoja on kimpussani. Oikeastaan hän on nälvinyt minulle siitä saakka kun tulin seurakuntaan kasteeni johdosta. Noin 30 vuotta olen ollut hänen "sylkykuppinsa".

Tuli vaan mieleen, että lopettaisikohan valvoja nälvimisen, jos ryhtyisin nälvimään hänelle aina silloin tällöin?

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ssnakirjan mukaan sana NÄLVIÄ tarkoittaa mm. seuraavia asioita

vittuilla, ärsyttää, tehdä pilaa asiasta, pilailla suullaan ärsyttääkseen toista

• Anonyymi

SUURIN ahdistus saattaa tulla seurakunan sisältäpäin.

• Nälvimisen lopettamiseen raamatun mukaan tepsii hyvin yksinkertainen keino. Nimittäin se, että kieltäytyy laskemasta sallla ja kentällä peräilmaa. Toinen vielä tehokkaampi raamatun keino on kähveltää nälvijän saliraappahousut ja piirrellä ne tušhilla täyteen pieniä kikkeleitä. Noita neuvomiani henkistyttetyjä keinoja kun alkaa rupeen noudattaan, niin siinä nälvijällä hymy hyytyy alta aikayksikön.

• pienet kikkelit
        pienet kikkelit
        niin lystikkäitä ooon.

• Anonyymi

Ja sama tyyli ilmeisesti jatkuu sitten siellä uudessa maailmassa ainakin ne 1000 vuotta, jos samainen valvoja saa itselleen ruhtiaan vakanssin.

• Anonyymi

(Seurakunnan)vanhimmat voivat siis seuraamuksitta syyllistyä työpaikka - ja koulukiusaamiseen??

• Anonyymi

Onko tuo kuinka yleistä Jt-seurakunnissa? Vai ovatko nälvivät paimenet niitä yksittäistapauksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo kuinka yleistä Jt-seurakunnissa? Vai ovatko nälvivät paimenet niitä yksittäistapauksia?

50 vuoden kokemuksella, yhdeksässä srk, kolmessa maassa, voin sanoa että joka seurakunnasta on löytynyt. Monesti sain lohduttaa näitä srk-kiusaamisen uhreja. Itse en joutunut heidän kynsiinsä kun olin kunnon Jt. Enää en ole Jt. Kunnollinen kyllä. Niin kunnollinen etten voinut enää jäädä siihen järjestöön. Suurin osa vanhimmista oli kuitenkin oman kokemukseni mukaan Ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50 vuoden kokemuksella, yhdeksässä srk, kolmessa maassa, voin sanoa että joka seurakunnasta on löytynyt. Monesti sain lohduttaa näitä srk-kiusaamisen uhreja. Itse en joutunut heidän kynsiinsä kun olin kunnon Jt. Enää en ole Jt. Kunnollinen kyllä. Niin kunnollinen etten voinut enää jäädä siihen järjestöön. Suurin osa vanhimmista oli kuitenkin oman kokemukseni mukaan Ihan ok.

Mikä on kunnon Jt? Millainen Jt pitää olla ettei joudu työpaikka- tai koulukiusatuksi?

• Anonyymi

Mulle mainostettiin Jehovia sillä että tosi kristittyjen tuntomerkki on rakkaus.
      Ei yhtään parempi ole tämä kuin mikään muukaan yhteisö. Samat ongelmat ja ehkä enemmänkin kun ottaa huomioon nämä karttamis ym opit.

• Anonyymi

Nälvivä valvoja esiintyy 'valonenkelinä' , mutta teoillaan, sanoillaan, paljastaa todellisen minänsä. Hän osoittautuu kompastuttajaksi, jos hänen käytöksensä vuoksi täytyy vaihtaa seurakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nälvivä valvoja esiintyy 'valonenkelinä' , mutta teoillaan, sanoillaan, paljastaa todellisen minänsä. Hän osoittautuu kompastuttajaksi, jos hänen käytöksensä vuoksi täytyy vaihtaa seurakuntaa.

Tälläisiin seurakuntiin pesiytyy narsistit ja psykopaatit.
        Ensin rakkauspommitusta ja sitten nälvintää. Mutta:
        " Mitäs läksit. . ."

• Anonyymi

Tee valitus Vantaan Konttoriin.
      Osoite on.:
      PL 68
      01301 Vantaa

Jos siitä ei ole apua, eroa JT.sta!

• Anonyymi

Mene valittamaan Beeteliin ja he ilmoittavat seurakuntaasi sillä seurauksella, että saat ensin kuritusta kantelusi tähden ja sitten kiusaaminen moninkertaistuu.
        Luuletko itselläsi olevan oikeuksia?
        Menetit ne J-todistajaksi pyrkimällä ja jos vielä sinetöit sen kasteella, niin voi sinua piruparkaa, missä sumpussa uiskentelet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene valittamaan Beeteliin ja he ilmoittavat seurakuntaasi sillä seurauksella, että saat ensin kuritusta kantelusi tähden ja sitten kiusaaminen moninkertaistuu.
        Luuletko itselläsi olevan oikeuksia?
        Menetit ne J-todistajaksi pyrkimällä ja jos vielä sinetöit sen kasteella, niin voi sinua piruparkaa, missä sumpussa uiskentelet!

Jos valittaminen ei auta, ero on ainoa vaihtoehto!

JT voi olla ilman JT laumaakin!!!!!

JT uskosta ei kannata luopua, koska se on Raamatunmukainen!

• Anonyymi

Hei asian voi hoitaa sano ole kunnolla vanhin sano toiselle vanhinmalle huonosta käytöksestä jos ei auta töni vähän sano asia voidaan hoitaa sinun kusipää tyylillä jos haluat eli veli lyö veljeä itsellä on aina loppunut huono käytös vanhinmalla

• Anonyymi

Minua on painettu alas maahanmuuttajana sekä kouluissa, että työpaikoilla. Ei suinkaan siksi, että olin huono vaan kateudesta!
      Minun työni tulokset anastettiin ja sain huonointa palkkaa.
      Kuitenkin pahin kiusaaminen ja pilkka tuli seurakunnan vanhinten perheiltä. Vaimoilta ja lapsilta ja mikä pahinta vanhimmilta!
      Olin liian haastava pala heille kunnollisuudessani ja koska en vastannut vanhinten moraalittomuuteen.
      Älkää luulko tulevanne kohdeltua kuin sisaria, jos ei ole lihallisia veljiä seurakunnassa suojelemassa. Yksinäiset sisaret ovat uhka miehen huomion anastamisesta vaimoille.
      haaste kaikille veljille jos ajattelevat - on vain mielisteltävä veljiä!
      Olen ollut vuosia tienraivaajana, saanut parhaat tulokset ja se on pahinta, mitä yksinäinen sisar voi tehdä hierarkiassa.
      Nyt tiedän, mitä esiripun takana tapahtuu. Joten en ole mukana enää.
      Minä olen tehnyt aina parhaani omanarvoni tuntien , itsekunnioituksesta.
      Teen parhaani kaikissa olosuhteissa - myös nyt!

• Anonyymi

Työterveyslaitos lähteenä:

"Työpaikkakiusaaminen on toistuvaa, pitkään jatkuvaa ja systemaattista kielteistä kohtelua, loukkaamista, alistamista ja mitätöintiä. Kiusaaminen etenee prosessina, jonka seurauksena kohteeksi joutunut ajautuu puolustuskyvyttömään tilanteeseen. Arjen ohimenevä huono kohtelu muuttuu kiusaamiseksi, kun asiaton ja loukkaava käyttäytyminen on toistuvaa, systemaattista ja jatkuvaa.
      - -
      Käsitteitä ovat henkinen väkivalta, kiusaaminen, häirintä ja epäasiallinen kohtelu. Arjessa näillä sanoilla tarkoitetaan yleensä samaa asiaa."

Tämän päivän yhteiskunnassa edellytetään työpaikkakiusaamisen suhteen nollatoleranssia. Siihen tulee ehdottomasti puuttua ja sitä ei pidä hyäksyä missään yhteisössä. Myös vapaaehtoistyö kuuluu kategoriaan työpaikkana.

Aika näyttää, onko tämä ongelma seuraavana listalla kun kiusaamiseen puuttumattomia valvojia viedään oikeuden eteen vastaamaam laiminlyönneistään?

• Anonyymi

Ja tuossa asiassa ei vastuuta voida paikallisseurakunnan tasolta vierittää ylöspäin kohti hallintoelintä. Se, jos kiusaaminen saa jatkua kenenkään siihen puuttumatta, on nimenomaan paikallisseurakunnan ongelma.

Inhimilliseltä, uhrin näkökannalta katsoen ongelman ratkaisuun tuo lisähaasteita se, kun seurakunnan valvojalla on "diplomaattinen koskemattomuus" kahden silminnäkijän edellytys syytesuojanaan. Tuskinpa työpaikkakiusaamiseen syyllistyvä valvoja nälvii uhrilleen julkisesti muiden kuullen. Tosiasiallisesti hän etsii tilanteita olla uhrinsa kanssa kahden kesken tai niiden läsnäollessa jotka antavat kiusaamiselle hyväksymyksensä.

• Anonyymi

Vanhimmilla on vastuullaan ei vain henkilön maineen, omakuvan turmeleminen, vaan myös hengellisen tilan murentaminen.
        Kuten profeetoissa sanotaan, että johtavat juovat itsensä janottomiksi ja ilkeyttään sotkevan sorkillaan jälkeenpäin tulevien vedet. Jeesus sanoi samarialaiselle naiselle, ettei hänen tarvitse tulla ammentamaan vettä mistään lähteestä, koska saatuaan ymmärrystä oikeasta lähteestä, se lähde alkaa pulppuamaan ihmisen sisimmässä. Samalla tavalla se kirkas lähde sotketaan pilkalla, ivailulla ja toisen hengellinen lähde liaten.
        Ainoa tapa pitää oma sisimpänsä, tunteensa, vaikuttimensa, pyrkimyksensä puhtaina on karttaa täysin näitä hengellistä väkivaltaa ja hengellistä raiskausta harrastavia, kuten fyysistäkin.
        he savat siitä niin suurta tyydytystä päästyään sen makuun, etteivät kykene lopettamaan. Etsivät vain uusia uhreja.

• Anonyymi

Hei vaihda seurakuntaa tai sano jos ei tykätä tapetaan olen veli ei asemaa ainoa tehtävä on ei potkita päähän . Jos haluaa asemaa niin kusipäitä pitää sietää. Kaikki kusipäät olen hiljentäny ei se niin vaikeaa pitäisi olla .

• Anonyymi

Jos haluaa asemaa kus'päiden kanssa on oltava itsekin samaa.
        Ei sitä muuten pärjää yhteistyössä - erilaisia kiusataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluaa asemaa kus'päiden kanssa on oltava itsekin samaa.
        Ei sitä muuten pärjää yhteistyössä - erilaisia kiusataan.

Kristillisyyteen kuuluu lähimmäisen rakkaus.
        Jos sitä ei ole seurakunnassa, kannattaa vaihtaa maisemaa.
        Vapaakirkko on sieltä pahimmasta päästä, akat siellä kyykyttää miehiä oikein kunnolla, koska miehistä on tullut lässyköitä.....lässyköitä sen takia, että saa sitten kotona pillua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisyyteen kuuluu lähimmäisen rakkaus.
        Jos sitä ei ole seurakunnassa, kannattaa vaihtaa maisemaa.
        Vapaakirkko on sieltä pahimmasta päästä, akat siellä kyykyttää miehiä oikein kunnolla, koska miehistä on tullut lässyköitä.....lässyköitä sen takia, että saa sitten kotona pillua!

Se "vanha Aatami" asuu joka miehessä. Adam valitsi naisen seurn ennen Jumalaansa! Syntiinlankeemuksen jälkeen Adam yhtyi vaimoonsa ja sai siitä lisää heikkoutta. "Vanha Aatami" on miehen omaa heikkoutta, josta hän rankaisee naista, joka tekee hänet heikoksi j lankeamaan. Siksi naisia ja lapsia aina syyllistetään.
        Kuinka sellaisia miehiä voisi kunnioitta ja jättää oma hengellisyytensä kiristäjien hoivaan. En ikinä luota miehiin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1914
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1871
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1694
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1617
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1472
    Aihe