Gallup: Tulisiko sinun verorahoilla...

...tukea naisia alistavan kulttuurin leviämistä rakennuttamalla burkhanaisille yksityisíä peseytymistiloja uimahalleihin? yhdenvertaisuusvaltuutetun mielestä pitäisi:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/797336-yhdenvertaisuusvaltuutettu-vaatii-uimahalleihin-burkineja-ja-yksityisia-pesutiloja

Minusta yhdenvertainen on nykymalli jossa kaikilta vaaditaan yhdenmukaista käytäntöä eikä nosteta mitään ryhmää jalustalle. Jotenkin tuntuu että tuolla yhdenvertaisuuvaltuuttulla on outo käsitys yhdenvertaisuudesta.

Tietenkään silloin kun yhdenvertaisuudesta poikkeaminen auttaisi suomalaisia vanhuksia siitä ei voi livetä. Hyvä kirjoitus Karri kanalalta:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/797734-jarki-kateen

50

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yhdenvertaisuusvaltuutettu totesi kyllä myös, että ne yksityiset pesutilat olisivat hyödyksi esimerkiksi sukupuolivähemmistöille. Erillisessä pesutilassa voidaan myös paremmin ottaa huomioon muiden erityisryhmien kuten liikuntavammaisten (joista osa on vanhuksia!) tarpeet. Palvelee siis muitakin kuin "burkhanaisia".

Pääsy kunnallisiin liikuntapalveluihin kuuluu kaikille.

Mitä kotihoitajien pysäköintiin tulee, niin jos taloyhtiössäsi asuu kotihoidon asiakkaita, voit ajaa siellä asiaa, että yksi pysäköintipaikka pyhitettäisiin kotihoidolle. Espoossa kotihoidolle on pysäköintipaikkoja taloyhtiöiden parkkipaikoilla. Ei varmasti kaikkien, mutta ainakin niiden, joita asia paljon koskee.

• No entäs sitten jos joku valtaväestöön kuuluva hetero haluaisi myös yksityisen tilan kun kaikilla muillakin ryhmillä on sellaiset. Mitäpä luuet saisiko? vaikka se yksityistila ihan yhtä paljon hänelle kuuluisi kuin muillekin.

• Anonyymi

Helsingissä ei ole koti(sairaan) hoitajille paikkoja, ainakaan Länsi-Helsingissä.

Minä siis en ole vanhus mutta minulla kävi reilu 3 vuotta sitten pari viikkoa kotisairaanhoitajia.

Ja heidän kertomansa mukaan tosiaan yleensä talojen pihaan eivät saa pysäköidä. Ja jos saavat parkkisakon, se menee omasta pussista ja se on syvältä ahterista se!

-pihallatipunen-

• Yksittäiset kansalaiset eivät päätä mihin "heidän" verorahansa käytetään.

• Anonyymi

Ei vaan burkha naisten pitää integroitua suomeen. Eikä suomen integroitua heille.

• Anonyymi

Toisten uskontojen ja kulttuurien poistaminen poistaa ihmisyyden. Pitäiskö kaikkien olla samanlaisia robotteja. Suomi on ollut täällä vasta 100v .

• Anonyymi kirjoitti:

Toisten uskontojen ja kulttuurien poistaminen poistaa ihmisyyden. Pitäiskö kaikkien olla samanlaisia robotteja. Suomi on ollut täällä vasta 100v .

Suomessa ollaan suomalaisia..

Muualla maailmassa on sitten muunlaisia.

Maapallo on monikulttuurinen... Toistaiseksi..

• Nään tuossa sellaisen ongelman, että yhtä ryhmää ei voi läimäyttää poskelle jos jotakin ryhmää silittelee. Eli missä lopulta kulkee raja jonka yli ei enää venytä yksityisyyden nimissä?

• Saattas olla jopa helpompaa tehdä yksityisyyttä kaipaaville oma uimahalli tiloineen, kun muunnella kaikki uimahallit yksityisyyttä ajatellen.

• Anonyymi

Ei saakeli. Kaikki Huivi naiset ulos maasta soutuveeneellä ne saa soutaa kotiinsa mistä ovat tulleet

• Sama kait se on...

Miehän jo maksan niiden elättämisen muutenki.

Ja sitten vielä pitää maksaa mamupatjojen kakan väriset muksut.

:D

• Naisten pakottaminen pitämään jotain "burkinia" on jäätävää naisten syrjintää.

Nehän pieksää tai tappaa ne eukkonsa jos eivät pidä burkaa tai burkinia..

Enkä ees liiottele.

Muslimit on tosi mukavia jos nuolet niiden persettä ja teet niinkuin heidän kulttuuri vaatii.

• Anonyymi

Ei voida sanoa "sinun verorahoillasi", sinä maksat veroa Suomen valtiolle. Piste. rahat ovat siis Suomen valtion omaisuutta. Joten on väärin sanoa, että "sinun verorahoillasi", tai "minun verorahoillani". Maksat veroa valtiolle. Valtio tekee rahoillansa mitä sitten haluaa. Se ei kuulu enää sinulle. Sama homma, kun sanotaan että "minun verorahoillani tuetaan työttömien lorvailua". Eipäs, valtio se on joka tukee työttömiä. Ja hyvä niin. Sinä maksat verosi valtiolle. Piste.

Joten ihan sama mitä valtio tekee omilla rahoillaan. Minua se ei liikuta. Minä saan palkkani ja maksa siitä valtiolle verot. End of story. Piste.

• Ja jos oikein viilataan, niin työnantajahan ne maksaa.

• Ei muuta kuin suihkuverhot eteen? Siinähän sitä on yksityisyyttä..

• Anonyymi

No siinäpä hyvä idea! On paljon muitakin ihmisiä jotka kammoavat alastomuutta muiden silmien alla, ihan ymmärrettävää. Miespuolinen ystäväni ei halua käydä homoseksuaalien takia uimahallissa. Olen koittanut vakuuttaa, etteivät homot kyttää uimahalleissa enään tänäpäivänä, kun on niin paljon ihan reilua tarjontaa livenä ja kuvina. Ei ole auttanut.

Uimahalleissa voisi olla yksi tai kaksi verholla suojattua suihkua näille ujostelijoilla.

Hyvä ja halpa idea!!!👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siinäpä hyvä idea! On paljon muitakin ihmisiä jotka kammoavat alastomuutta muiden silmien alla, ihan ymmärrettävää. Miespuolinen ystäväni ei halua käydä homoseksuaalien takia uimahallissa. Olen koittanut vakuuttaa, etteivät homot kyttää uimahalleissa enään tänäpäivänä, kun on niin paljon ihan reilua tarjontaa livenä ja kuvina. Ei ole auttanut.

Uimahalleissa voisi olla yksi tai kaksi verholla suojattua suihkua näille ujostelijoilla.

Hyvä ja halpa idea!!!👍

Niitä verhosuojauksia ei ole varmaankaan runkkareitten vuoksi miesten puolella.

xL

• Itse en ole vastaan, jos suihkutilojen välille rakennetaan omat yksityiset sermit ja siihen vaikka joku suihkuverho....Mä en nää, et miks pitäisi olla jokin yksi suuri avotila, missä vaikkapa jollain homolla on mahdollisuus tuijottaa alastomia ihmisiä.. En mä nää tota kalliina investointina.. Vähän sermiä ja suihkuverhoa.

• Anonyymi

Eihän tuo ole ongelma. Nykyaikaisissa pukutiloissa on huomioitu muutenkin vammaiset ja urheiluseurat. Varmasti erikoisryhmille löytyy pukeumistilat johonkin aikaan ja lisää voi rajata verhoilla. Sen sijaan uintivaatetus saattaa olla ongelma. Sehän pitää joka tapauksessa riisua saunaan mentäessä, ettei uimaveden kloori höyrysty. (Pitäisikö tästä nyt ärähtää rintasyöpäpotilaille, joilla on lupa olla uikkareissa saunassa?)Ja kaapujen poimuista irtoaa varmasti kaikenlaista veteen - onhan shortsitkin kielletty, pitää olla speedot.

Jo nyt on vauvauintiajat erikseen, puhtaissa vesissä ennen muiden tuloa. (Pitääkö tästäkin itkeä?) Noissa burgineissa voisivat sitten uiskennella just ennen vesien puhdistusta, niistä kun irtoaa enemmän töhnää kuin tavallisista uikkareista.

xLiner

• Kyllä varmastikin burkhanaiset saavat ekan vuoron, olisihan se kohtuutonta heidän näkökulmasta vaatia että joutuisivat vääräuskoisten sotkemissa vesissä pulikoimaan. Myös saunoihin tietysti pitää olla omat burkhaeriöt tai oma burkhasauna tietysti vielä parempi.

• Tuo kloorin höyrystyminen saunassa on vanhaa tietoa..

Burkineista ja munauikkareista oli just juttua..
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitaisiko-uimahallien-sallia-burkini-ja-ovatko-miesten-munauikkarit-pakolliset-hengenpelastusliiton-puheenjohtaja-jyrahtaa-uskon-ja-toivon-etta-saantoja-arvioidaan-jatkossa-tarkkaan/7535614#gs.26e18y

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Tuo kloorin höyrystyminen saunassa on vanhaa tietoa..

Burkineista ja munauikkareista oli just juttua..
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitaisiko-uimahallien-sallia-burkini-ja-ovatko-miesten-munauikkarit-pakolliset-hengenpelastusliiton-puheenjohtaja-jyrahtaa-uskon-ja-toivon-etta-saantoja-arvioidaan-jatkossa-tarkkaan/7535614#gs.26e18y

Voi muuten olla, klooria käytetään nykyään niin vähän kun puhdistuslaitteet ovat kehittyneet. Vai oliko tähän joku muu tieto? Taitaa olla hygienia syynä saunan uima-asukieltoon.

Mä en ole kovin pahoillani, vaikkei allas ole aina tupaten täynnä rinnakkain lilluvia ihmisiä..

xL

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä varmastikin burkhanaiset saavat ekan vuoron, olisihan se kohtuutonta heidän näkökulmasta vaatia että joutuisivat vääräuskoisten sotkemissa vesissä pulikoimaan. Myös saunoihin tietysti pitää olla omat burkhaeriöt tai oma burkhasauna tietysti vielä parempi.

Ja kaiken tuon päälle ne vielä syövät sun lihapullasi!!

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Voi muuten olla, klooria käytetään nykyään niin vähän kun puhdistuslaitteet ovat kehittyneet. Vai oliko tähän joku muu tieto? Taitaa olla hygienia syynä saunan uima-asukieltoon.

Mä en ole kovin pahoillani, vaikkei allas ole aina tupaten täynnä rinnakkain lilluvia ihmisiä..

xL

Muistan kun luin jonkun jutun siitä..
        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005144699.html

Mä en ees muista milloin olisin viimeks uimahallissa käyny, pl kylpylät.

• Anonyymi kirjoitti:

xL

No ainakin ne saunan lauteet säilyvät puhtaampina mikäli siinä istuvat uimahousut jalassa kuin paljaalla herpes positiivisella persereiällä...
        Loppujen lopuks kyse saattaa olla siitä, että uimahallit lienevät enimmilteen homoyhteisöjen ns. kokoontumisajot....Se on heidän ikioma fantasiamaailmansa. Sehän olisi heille kovin tylsää mikäli eivät näkisi paljasta...You know..Ajavat omaa agendaansa.

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

No ainakin ne saunan lauteet säilyvät puhtaampina mikäli siinä istuvat uimahousut jalassa kuin paljaalla herpes positiivisella persereiällä...
        Loppujen lopuks kyse saattaa olla siitä, että uimahallit lienevät enimmilteen homoyhteisöjen ns. kokoontumisajot....Se on heidän ikioma fantasiamaailmansa. Sehän olisi heille kovin tylsää mikäli eivät näkisi paljasta...You know..Ajavat omaa agendaansa.

Saat porttikiellon, jollet käytä peffettiä. Homot muuten pyörivät kovasti sun mielessä, kirjoittelet niistä jatkuvasti.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Saat porttikiellon, jollet käytä peffettiä. Homot muuten pyörivät kovasti sun mielessä, kirjoittelet niistä jatkuvasti.

xL

No minulla on epäilykseni.......

• Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

No minulla on epäilykseni.......

Sullahan niitä riittää.

xL

• En halua että aletaan tuossa asiassa tukemaan enemmikseen pitäisi kieltää burkha, koska se ei ole tasavertaista.

• En näe mitään ongelmaa siinä, että otetaan huomioon erityisryhmät. Kun se halli on rakennettu verovaroin, voi sen käyttöä miettiä jo rakennusvaiheessa ja ottaa huomioon erilaisia tarpeita.
      Uima-asut näyttävät helposti myös muodostuvan ongelmaksi. Jossakin kaupungissa, en nyt muista missä, sallitaan sekä uimasortsit, että ne mikäs se nyt onkaan nimeltään se musliminaisten uima-asu.
      Jotenkin minulla on sellainen kuva, että asua suurempi ongelma on veteen pissivät ihmiset, mutta voi muistaa väärinkin.

Eli, en näe mitään ongelmaa siinä, että erilaiset ryhmät otetaan huomioon ja heidän erityistarpeet otetaan huomioon.

• "Eli, en näe mitään ongelmaa siinä, että erilaiset ryhmät otetaan huomioon ja heidän erityistarpeet otetaan huomioon."

Eli et näe ongelmaa siinä että tuet kultuuria joka pakottaa naiset pukeutumaan noihin burjhauimpukuihin?

Näetkös ongelmaa edes siinä jos se kultuuri alkaa määrittämään millaisissa asuissa kantaväestö voi kulkea esim. kouluun?:

https://mvlehti.net/2019/09/07/paivan-video-poliisi-estaa-koulutyttoja-paasemasta-hameissa-kouluun/

Vai onko ongelman raja esimerkiksi siinä että naisia burkhiin pakottava kulttuuri harjoittaa nuorten tyttöjen ympäileikausta?

Se on jännä kun te jotka hirveästi suvaitsette ette ymmärrä että aina kun annatte sijaa noille kulttuurisille erilaisuuksille samalla annatte sijaa myös niille vieraan kultuurin piirteille jotka tuomitsette.

• Harmaaritari kirjoitti:

"Eli, en näe mitään ongelmaa siinä, että erilaiset ryhmät otetaan huomioon ja heidän erityistarpeet otetaan huomioon."

Eli et näe ongelmaa siinä että tuet kultuuria joka pakottaa naiset pukeutumaan noihin burjhauimpukuihin?

Näetkös ongelmaa edes siinä jos se kultuuri alkaa määrittämään millaisissa asuissa kantaväestö voi kulkea esim. kouluun?:

https://mvlehti.net/2019/09/07/paivan-video-poliisi-estaa-koulutyttoja-paasemasta-hameissa-kouluun/

Vai onko ongelman raja esimerkiksi siinä että naisia burkhiin pakottava kulttuuri harjoittaa nuorten tyttöjen ympäileikausta?

Se on jännä kun te jotka hirveästi suvaitsette ette ymmärrä että aina kun annatte sijaa noille kulttuurisille erilaisuuksille samalla annatte sijaa myös niille vieraan kultuurin piirteille jotka tuomitsette.

Ymmärrän, että katsot asiaa pienen pienen putken läpi.

• Kaskenpolttaja kirjoitti:

Ymmärrän, että katsot asiaa pienen pienen putken läpi.

Taidan olla niitä harvoja jotka näkevät kehityksen mihin ollaan menossa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei sitä kehitystä voi pystäyttää, tai ne vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

Ole huoleti, sinä ehdit kuolla ennen kuin sitä tulee tapahtumaan, ja sun jälkipolvesi ovat jo tottuneet asiaan.

xL

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä kehitystä voi pystäyttää, tai ne vaihtoehdot ovat vielä huonompia.

Ole huoleti, sinä ehdit kuolla ennen kuin sitä tulee tapahtumaan, ja sun jälkipolvesi ovat jo tottuneet asiaan.

xL

Mahdankohan ehtiä? Mutta joo, vahvemman kulttuurin ytm-mies pudottaa heikon ja velton suomimiehen kuin rukkasen, tumps vaan, näin:

https://www.viafree.fi/urheilu/ei-herkille-teemu-packalen-tyrmattiin-pelottavan-rajusti-ufc-tulokas-paatti-ottelun-jo-ensimmaisessa-erassa?utm_source=ampparit.com&utm_medium=referral&utm_campaign=partner

Saattaa hyvinkin olla, että olet harvoja, jotka näkevät kehityksen, mutta toisen kommenttien sisäistäminen onkin jo paljon vaikeampi taito, jota ehkä kannattaa opiskella.

Saattaa hyvinkin olla, että olet harvoja, jotka näkevät kehityksen, mutta toisen kommenttien sisäistäminen onkin jo paljon vaikeampi taito, jota ehkä kannattaa opiskella.

Teidän kommentit on aika turhia, jos teiltä jotain kysyy jätätte vastaamatta, On sitten pakko päätellä teidän kanta & asenne.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mahdankohan ehtiä? Mutta joo, vahvemman kulttuurin ytm-mies pudottaa heikon ja velton suomimiehen kuin rukkasen, tumps vaan, näin:

https://www.viafree.fi/urheilu/ei-herkille-teemu-packalen-tyrmattiin-pelottavan-rajusti-ufc-tulokas-paatti-ottelun-jo-ensimmaisessa-erassa?utm_source=ampparit.com&utm_medium=referral&utm_campaign=partner

Maailma on muuttunut koko sen olemassa olon ajan. Sama tulee jatkumaan niin pitkään kuin tämä pallo on olemassa. Se on asia mikä pitää hyväksyä. Huomenna ei ole eilinen.

xL

Teidän kommentit on aika turhia, jos teiltä jotain kysyy jätätte vastaamatta, On sitten pakko päätellä teidän kanta & asenne.

Ei sinun tarvitse minua teititellä, vaikka olenkin sinua vanhempi. Sinuttele ihmeessä, teitittely on niin virallista.

Ei sinun tarvitse minua teititellä, vaikka olenkin sinua vanhempi. Sinuttele ihmeessä, teitittely on niin virallista.

Tarkoitin tuossa sinua sekä muita mielestään "hyviä" keskustelijoita joiden tyyli näyttää olevan siirtyä shaming languagen ja henkilöhyökkäysten käyttöön aina siinä vaiheessa kun teiltä lopuu vastaukset.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Tarkoitin tuossa sinua sekä muita mielestään "hyviä" keskustelijoita joiden tyyli näyttää olevan siirtyä shaming languagen ja henkilöhyökkäysten käyttöön aina siinä vaiheessa kun teiltä lopuu vastaukset.

Kaiveletko Expuaa naftaliinista?!

xL

• Kaskenpolttaja
        Harmaaritari kirjoitti:

Olenko omasta mielestäni hyvä keskustelija?

Minua kauheasti harmittaa, kun luit kommenttini pikkuisen suppeasti . Mutta ei mitään hätää, niinhän te usein teette :)

PS. Minulta ei vastaukset lopu, voin pyörittää helposti sinut umpisolmuun, jos haluan :)

Olenko omasta mielestäni hyvä keskustelija?

Minua kauheasti harmittaa, kun luit kommenttini pikkuisen suppeasti . Mutta ei mitään hätää, niinhän te usein teette :)

PS. Minulta ei vastaukset lopu, voin pyörittää helposti sinut umpisolmuun, jos haluan :)

Tietenkään ei lopu vastaukset kun jättää vastaamatta kaikkiin kysymyksiin ja vaihtaa aihetta, helppoahan se.

No eipä siihen ylläolevaan ole pakko vastata, se varmaan olisi liian vaikeaa.

Sinun kommentti:
        ""Eli, en näe mitään ongelmaa siinä, että erilaiset ryhmät otetaan huomioon ja heidän erityistarpeet otetaan huomioon."

Minun kysymys:

Vai onko ongelman raja esimerkiksi siinä että naisia burkhiin pakottava kulttuuri harjoittaa nuorten tyttöjen ympäileikausta?"

Tietenkään ei lopu vastaukset kun jättää vastaamatta kaikkiin kysymyksiin ja vaihtaa aihetta, helppoahan se.

No eipä siihen ylläolevaan ole pakko vastata, se varmaan olisi liian vaikeaa.

Sinun kommentti:
        ""Eli, en näe mitään ongelmaa siinä, että erilaiset ryhmät otetaan huomioon ja heidän erityistarpeet otetaan huomioon."

Minun kysymys:

Vai onko ongelman raja esimerkiksi siinä että naisia burkhiin pakottava kulttuuri harjoittaa nuorten tyttöjen ympäileikausta?"

Sinun kysymyksesi ei liittynyt minun kommenttiini, en siis osaa vastata siihen. Sehän tapahtuu siellä sinun päässäsi ja minulla ei ole taitoa katsoa sinne nähdäkseni miten tarina jatkuu.

Sinun kysymyksesi ei liittynyt minun kommenttiini, en siis osaa vastata siihen. Sehän tapahtuu siellä sinun päässäsi ja minulla ei ole taitoa katsoa sinne nähdäkseni miten tarina jatkuu.

Joo no voihan sitä noinkin kiertää vaikeita asioita, se on ihan yleistä tässä yhteiskunnassa.

Joo no voihan sitä noinkin kiertää vaikeita asioita, se on ihan yleistä tässä yhteiskunnassa.

Niinpä, huomaan kyllä että kierrät. Jos haluat puhua maahanmuutosta, etkö voi puhua vain maahanmuutosta sotkematta siihen muita elementtejä, joista et sitten kuitenkaan ole valmis keskustelemaan?

Niinpä, huomaan kyllä että kierrät. Jos haluat puhua maahanmuutosta, etkö voi puhua vain maahanmuutosta sotkematta siihen muita elementtejä, joista et sitten kuitenkaan ole valmis keskustelemaan?

Ei kysymys koskenut maahanmuuttoa vaan sitä että mihin kohtaan sinä vedät rajan jossa katsot ettei sovi suomalaiseen kulttuuriin kuvatunlainen ilmiö. Sitten kun olet sen rajan vetänyt voitkin kertoa millä tavoin ajttelit sen rajan sitten pysyvän siinä kohtaa kuin mihin sen olet määrittänyt.

Ei kysymys koskenut maahanmuuttoa vaan sitä että mihin kohtaan sinä vedät rajan jossa katsot ettei sovi suomalaiseen kulttuuriin kuvatunlainen ilmiö. Sitten kun olet sen rajan vetänyt voitkin kertoa millä tavoin ajttelit sen rajan sitten pysyvän siinä kohtaa kuin mihin sen olet määrittänyt.

Siis uima-asut ja erilliset tilat eri ryhmille? Minusta se sopii oikein hyvin meidän kulttuuriimme. Olemmehan hyväkäytöksinen kansa ja pidämme huolta kaikista ryhmistä.

• Anonyymi

Tai sinun eläkesäästörahoillasi, moniko söisi niillä... mutta niin elokuvaideoista tuo alkuperäinen Shakaali ja Bruce Willis -versio, katsottavaksi ajanvietteeksi :D

• Ruvetkaa vaaleissa ehdokkaksi niin pääsette olemaan osa prosessia joka päättää niiden verovarojen käytöstä; tai vaihtoehtoisesti haastattelette ehdokkaita ja teette äänestyspäätöksenne sen mukaan.

Jos nyt mietti että niitä varoja menee myös esim. balettiin, puoluetukiin, byrokratiaan jne niin eipä tuo siinä listassa paljoa paina. Sama vaikka jo alkaa suunnittelemaan sillä kohtahan Kulmuni vaatii syvempien altaiden madaltamista että lapin ihmisilläkin ylettyy jalat pohjaan. Menisi molemmat uudistukset samalla kertaa.
      Jos burkhanaiset tämän uudistuksen jälkeen pystyisivät käymään uimahalleissa niin minun mielestäni se vain parantaisi heidän sopeutumista yhteiskuntaan sekä ehkä pitkässä juoksussa myös toisi tasa-arvoa heidän elämään.

Tuo kotihoidon paikoitusongelma on kyllä jo sitä luokkaa että pistää kyllä miettimään millainen yhteiskunta meistä on tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3685
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3290
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3122
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2760
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2302
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      66
      1859
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1819
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1789
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1688
    Aihe