Hirmumyrskytiedotus.

Anonyymi

Japania lähestyy taifuuni, joka on vielä voimakkaampi kuin Bahamasaarille tuhon tuonut hurrikaani. Tuulikartan mukaan tuulennopeus on yli 50 m/s kun Bahamalla pahimmillaan oli 44 m/s.

Luotan kyllä enemmän noihin tuulikartan tietoihin kuin uutistoimistojen tietoihin. Tuskin puuskissa edes oli 97 m/s. Se on jo 350 km/h. Vähempikin riittää aiheuttamaan suuret tuhot. 35 m/s on jo hurja myrsky.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuulikartta oli päivittynyt. Rannikon läheisyydessä tuulennopeus oli pudonnut alle 40 m/s. Tuhoisaa tuulta on kyllä sekin. Siellä taas on kadonnut todella paljon lämminjtä ilmaa jäähtymään. Näin se ilmastonmuutoksen torjunta ilmakehässä toimii.

    • Lämpöä poistuu maapallolta ainosstaan säteilemällä.

      Ollaanko tästä eri mieltä?

      • Anonyymi

        Mutta ihmisperäinen ilmastonmuutossäteily ei poistu?


    • Sondien mukaan hurrikaani Dorianin maksimi pitkäaikainen keskimääräinen tuulen nopeus Bahamalle iskiessään oli n. 80 m/s, puuskissa huomattavasti enemmän.

      Ongelmanahan tuossa on, etteivät maamittausasemat kestä tuollaisia puuskia, vaan tuulinäytteet otetaan lentokoneesta pudotetuilla sondeilla. Mittaus on siis kaikkea muuta kuin kattava.

      Taifuuni Faxain maksimi tuulennopeus on se 40 m/s, puuskissa melkein 60 m/s.

      Ilamston jäähtyminen sykloneilla on hölynpölyä.

      • Faxai nyt voimistunut 55 metriin sekunnissa, mutta tämä uusin tieto on uutistoimistolta. ; )


      • Anonyymi

        Ei kukaan ole väittänyt, että ilmasto JÄÄHTYY sykloneilla. Olen väittänyt että syklonit JÄÄHDYTTÄ'Ä ILMASTOA. Ei ilmaston lämpötila tietenkään laske, koska auringosta tulee valtavasti lisää energiaa joka päivä.

        Ne syklonit vaan omalta osaltaan pitää lämpötilaa kurissa. Ne kuitenkin toimii vain muutaman kuukauden vuodessa. Muulloin lämmönpoistosta huolehtii muut ilmavirtaukset. Niillä on valtavan paljon suurempi osuus.

        Jons ei yhtään viisastu. Sun on aivan turha kuvitella, että sinä uskollasi kumoat luonnonlait. Fyysikot tuntee ne sinä et tunne. Minulle ne luonnonlait oli jokapäiväistä työelämää. Oletko jons koakaan edes ollut töissä. Et ainakaan metallissa etkä sairaaloissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole väittänyt, että ilmasto JÄÄHTYY sykloneilla. Olen väittänyt että syklonit JÄÄHDYTTÄ'Ä ILMASTOA. Ei ilmaston lämpötila tietenkään laske, koska auringosta tulee valtavasti lisää energiaa joka päivä.

        Ne syklonit vaan omalta osaltaan pitää lämpötilaa kurissa. Ne kuitenkin toimii vain muutaman kuukauden vuodessa. Muulloin lämmönpoistosta huolehtii muut ilmavirtaukset. Niillä on valtavan paljon suurempi osuus.

        Jons ei yhtään viisastu. Sun on aivan turha kuvitella, että sinä uskollasi kumoat luonnonlait. Fyysikot tuntee ne sinä et tunne. Minulle ne luonnonlait oli jokapäiväistä työelämää. Oletko jons koakaan edes ollut töissä. Et ainakaan metallissa etkä sairaaloissa.

        Maapallo jäähtyy avaruuteen vain ja ainoastaan säteilemällä. Tätä eivät syklonit, taifuunit tai hurrikaanitkaan muuta.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Faxai nyt voimistunut 55 metriin sekunnissa, mutta tämä uusin tieto on uutistoimistolta. ; )

        Korkein lukema tuulikartalla on 44,3 m/s. Se päivittyy vain kolmen tunnin välein. Siitä kuitenkin näkee, että tuulen voimakkuus vaihtelee siinä melkoisesti. Kun siirtää karttaa. tulee näkyviin tummia kohhtia joissa tuuli on ollut kovin. Siitä se puuskaisuus johtuu.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Maapallo jäähtyy avaruuteen vain ja ainoastaan säteilemällä. Tätä eivät syklonit, taifuunit tai hurrikaanitkaan muuta.

        Olenko minä muka joskus väittänyt,ettei maapallo jäähdy avaruuiteen säteilemällä. Minähän olen väittänyt, että lämpö nimenomaan säteilee avaruuteen. Älä lisää sellaista, mitä tekstissäni ei ole ollut koskaan.

        Minä olen vaan yrittänyt selittää, että asia on paljon monimutkaisempi kuin sinäkin luulet. Olen joskus lukenut fyysikon selostuksen asiasta. Siihen ne taifuunit ja hurrikaanikt sopii.

        Fyysikko selitti, että lämpö pystyy tehokkaasti säteilemään avaruuteen vasta 10 km korkeudesta. Eiköhän se ilmastofyysikko, jota tänne on linkitetty useita
        kertoja, tiedä sen. Saattoi vaikka olla hänen tutkimustuloksensa, josta luin.

        Kun minä olen ollut asiasta kiinnontunut 50v, minulla on paljon sellaista tietoa jota muiila ei ole, ja jota ei enään julkaista tai uutisoida. Minä olen käyttänyt kaikkea sitä tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko minä muka joskus väittänyt,ettei maapallo jäähdy avaruuiteen säteilemällä. Minähän olen väittänyt, että lämpö nimenomaan säteilee avaruuteen. Älä lisää sellaista, mitä tekstissäni ei ole ollut koskaan.

        Minä olen vaan yrittänyt selittää, että asia on paljon monimutkaisempi kuin sinäkin luulet. Olen joskus lukenut fyysikon selostuksen asiasta. Siihen ne taifuunit ja hurrikaanikt sopii.

        Fyysikko selitti, että lämpö pystyy tehokkaasti säteilemään avaruuteen vasta 10 km korkeudesta. Eiköhän se ilmastofyysikko, jota tänne on linkitetty useita
        kertoja, tiedä sen. Saattoi vaikka olla hänen tutkimustuloksensa, josta luin.

        Kun minä olen ollut asiasta kiinnontunut 50v, minulla on paljon sellaista tietoa jota muiila ei ole, ja jota ei enään julkaista tai uutisoida. Minä olen käyttänyt kaikkea sitä tietoa.

        ylivertaisuusharhaa pahimmillaan taas..hohhoijaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ylivertaisuusharhaa pahimmillaan taas..hohhoijaa

        Kun sinä et tiedä sitä, mitä minä tiedän, etkä pysty ymmärtämään sitä, mitä minä ymmärrän, niin minullako se harha muka on, Sinullahan se harha on, kun kuvitteket olevasi viisaampi ja tietävämpi, vaikka et ikinä mitään tietoa tänne saa aikaisiksi.

        Kyllä minut muut mittasi 1990 luvulla ylivertaiseksi koulutuksissa. Muut teki mitä osasi, ja minä tein mitä halusin. Niin se meni jo kouluaikana 1960 luvulla käsitöillä.

        Ne jotka ei mitään osaa, kuvittelee aina, että osaavilla on joku harha tai vinouma. Voisit panna tänne joskus CNC koneen ohjelman, niin katsottaisiin osaamisesi, mutta millä sinä todistat, että olet itse sen tehnyt. Työpaiklalla minä merkkasin tekemäni ohjelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä et tiedä sitä, mitä minä tiedän, etkä pysty ymmärtämään sitä, mitä minä ymmärrän, niin minullako se harha muka on, Sinullahan se harha on, kun kuvitteket olevasi viisaampi ja tietävämpi, vaikka et ikinä mitään tietoa tänne saa aikaisiksi.

        Kyllä minut muut mittasi 1990 luvulla ylivertaiseksi koulutuksissa. Muut teki mitä osasi, ja minä tein mitä halusin. Niin se meni jo kouluaikana 1960 luvulla käsitöillä.

        Ne jotka ei mitään osaa, kuvittelee aina, että osaavilla on joku harha tai vinouma. Voisit panna tänne joskus CNC koneen ohjelman, niin katsottaisiin osaamisesi, mutta millä sinä todistat, että olet itse sen tehnyt. Työpaiklalla minä merkkasin tekemäni ohjelmat.

        Niin,niin,, mutta tiedätkö sinä että typpi ja happi eivät absorboi lämpöSÄTEILYÄ ?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Maapallo jäähtyy avaruuteen vain ja ainoastaan säteilemällä. Tätä eivät syklonit, taifuunit tai hurrikaanitkaan muuta.

        Lämmennyt ilmamassa nousee ylöspäin ja johtuu kylmään massaan ja häviää avaruuteen.


    • Anonyymi

      Miten niin tiedänkö minä. Minä tiedän, että tuo on pelkkä teoreettinën väittämä, joka ei pidä paikkaansa. Sen minä tiedän. Sinä taas et näytä sitä ,tietävän. Ymmärrätkö sinä edes, että säteily on vain yksi lämöenergian siirtymistapa.

      Ne muut on konvektio ja johtuminen. Kaikki nuo on erittäin tuttuja metallimiehelle, vaikka sinä et sitä usko. Ei tarvitse paljonkaan käyttää järkeä, kun ymmärtää, mitä ne käytännön kokemukset todistaa.

      Siltä jolla ei ple käytännön kokemusta, puuttuu se järki, ja uskoo mihin tahansa 1800 juvun typeriin väittämiin. Metallimies kysyy itseltään, voiko väittämä pitää paikkansa ja toteaa että tuskin pitää.

      On aivan samantekevää, siirtyykö lämpö happeen ja typpeen säteilemällä vai johtumalla. Olennaista on se, että se siirtyy aivan varmasti. Miten se kuuma kappale voisi muuten jäähtyä melkoisen nopeasti.

      Todella nopeaan jäähdyttämiseen käytetään vettä. Myös lämpenemisen estämiseen käytetään vettä, jossa on hiukan öljyä seassa..

      • Anonyymi

        Minäpä se olen niin viisas että tiedän tuon säteilyabsorption olevan mittaustulosta eikä mitään teoriaa, siis ihan oikeasti happi ja typpi kaasuna eivät absorboi lämpösäteilyä.

        Jos väität päinvastaista niin odottelemme henkeä pidätellen kun kerrot mitä aallonpituuksia kyseiset kaasut absorboivat.

        Ellei vastausta tule, oletus on että puhut oelkkää p..kaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä se olen niin viisas että tiedän tuon säteilyabsorption olevan mittaustulosta eikä mitään teoriaa, siis ihan oikeasti happi ja typpi kaasuna eivät absorboi lämpösäteilyä.

        Jos väität päinvastaista niin odottelemme henkeä pidätellen kun kerrot mitä aallonpituuksia kyseiset kaasut absorboivat.

        Ellei vastausta tule, oletus on että puhut oelkkää p..kaa.

        Mikä ihmeen pakkomielle se tuo lämpösäteily on joillekin. Missä ja minkälaisella menetelmällä tuo sinun väittämäsi on todistettu.

        Nyt tarvitaan faktaa eikä väitteitä. Jos kysymys on infrapunamittarista, niin eihän sillä pysty todistamaan, että happi ja typpi ei absorboi lämpösäteilyä.
        Olen minäkin käyttänyt infrapunamittaria.

        Jos laitan kuuman kappaleen jäähtymään tankkiin, jossa on pelkkää typpeä, niin aivan taatusti se siellä jäähtyy. mutta millä pystyy mittaamaan absorboiko se typpi lämpäsäteilyä vai millä muulla tavalla se lämpö siirtyy siihen typpeen.

        Jos tuo väitteesi, että happi ja typpi ei KAASUNA absorboi pitäisi paikkansa niin silloinhan nestehappi ja nestetyppi jäisi siihen kaasuuntumislämpötilaan. Niin ei vaan ikinä käy. Kyllä ne absorboi lämpöä kunnes saavuttaa ympäristön lämpötilan.

        Kun insinööri käskee asentajan panna laakerirenkaan astiaan ja kaataa siihen nestetyppeä. niin asentajalle on jo aiemmin opetettu, mitä tapahtuu ja miksi.
        Asentaja tietää,. että nestetyppi poistaa siitä renkaasta lämpöä, jolloin se supistuu.. Ei asentajaa kiinnosta aaltoalueet.

        Olen useaankin kertaan yrittänyt selittää, että tuo lämpösäteilyn absorbointi tai absorboimattomuus on TÄYSIN EPÄOLEELLINEN ASIA. Oleellista on se, että happi ja typpi absorboi lämpöenergiaa. Siitä on aivan valtavasti todisteita.

        Siitä on kertynyt valtavasti todisteita siitä lähtien, kun kaasuja alettiin nesteyttää. Kaasuja alettiin toimittamaan nesteytettynä 1930 luvulla. Siitä lähtien on kertynyt todisteita, että ilmastotiede on väärässä.

        Todisteita oli kertynyt jo vuosikymmeniä, ennenkuin alettiin vanhojen teorioiden pohjalta ennustaa ilmastonmuutosta. Kaikki nuo ilmastotieteen teoriat on varhaista yritystä yrittää selittää näkymätöntä.

        Se mitä sairaaloissa ja teollisuudessa tapahtuu joka päivä, on toitta. Teoriat on teorioita. Happi ja typpi absorboi lämppöä myös kaasumaisena. Täytyy olla todella tyhmä jääräpää, jos ei usko todeksi sitä, mitä todellisessa elämässä tapahtuu.

        Minä olen ollut vuosikymmeniä näiden todisteiden äärellä työssäni. Aloitin jo 18 vuotiaana, ja nyt olen 67. Olen havainnoinut valtavien lämpömäärien siirtymistä ilmaan. On täysin epäolennaista mikä osuus siinä on lämpösäteilyllä.

        Sen vaan sanoo jo pelkkä maalaisjärki, että ei sitä jäähdyttämistä ole voinut tehdä pelkkä hiilidioksidi. Joku insinööri tietysti pystyy laskemaankin, kuinka paljon lämpöenergiaa on 28 tonnissa sulaa rautaa.

        Kyllä se kokemus opetti minulle, että kyllä sitä lämpöä absorboi koko ilma. Säteilyjankuttajilta sellaiset kokemukset tietysti puuttuu täysin. Minä tein siihen 28 tonnin valuun muotteja. Tuli sitten seurattua sitäkin, mitä sen jälleen tapahtui.

        Vaikka täällä miten selittäisi, että teoria on vanha arvaus, joka on todistettu vääräksi jo kauan sitten, niin aina löytyy joku jääräpää joka ei usko. Vasta käytännön kokemus auttaa päättelemään, mikä teoria on totta ja mikä ei.

        Sitä käytännön kokemusta saa sairaaloissa ja metallipuolen hommissa. Molemmissa käytetään kaasuja. Voitko väittää, että ei käytetä. Molemmilla aloilla opetetaan kaasujen omninaisuudet ainakin joillekin.

        Minulle on opetettu molemmilla aloilla, ja se tieto poikkeaa aivan täysin ilmastotieteen teorioista. Se tieto on aivan päinvastainen kaikkien kaasujen osalta. Tarkat lukemat minä kylläkin selvitin vasta viimme vuonna. Työssä tarvitsi tietää vain että kaikki kaasut absorboi voimakkaasti lämpöä.

        Kyllä se sairaalassa joka ikinen kerta se nestehappi muuttuu huoneenlämpöisesksi happikaasuksi. Lisäksi se lämpeneminen tapahtuu täysin umpinaisessa tilassa, jossa taatusti ei ole mitään muita kaasuja eikä myöskään vesihöyryä.

        Täytyy tietää kaasuista muutakin kuin pelkkiä yli sata vuotta vanhoja teorioita jotta ymmärtäisi ilmastoa. Kun tietää kaasuista sen mitä minä tiedän, niin tietää teoriat vääriksi.

        Minulla on sekä totuudenmukainen teoriapohja että runsaasti käytännön kokemusta. Sitä käytännön kokemusta on kertynyt vuodesta 1970 lähtien.
        Ilmastotieteen teorian olen tiennyt 50 vuotta. Se oli minulle tuttu jo ennenkuin nykyinen vouhotus alkoi.

        Se mitä olen käyttänyt ON VAIN AMMATTITIETOA. Ei siis ole mitään vinoumaa tai harhaa. Kyllä samat asiat tietää hirveän monet muutkin. Nythän jo 40% kansasat pitää ilmastouutisointia tyhjänpäiväisenä hysterianlietsontana. Tietämättömät siihen vielä uskoo.


    • Anonyymi

      Kaksi asiaa:

      - Sääjutut kuuluvat sääpalstalle. Sinne kuuluu myös keskustelu taifuuneista, ellei sitten löydy suoraa sidosta ilmastonmuutokseen.

      - Älkää ruokkiko palstan harhaisia vastauksilla ellei tarkoituksenanne ole (kuten tuossa yllä) pilata keskustelua.

    • Anonyymi

      älkää ruokkiko trolleja...

    • Anonyymi

      Ohukainen ja Paksukainen -leffoissa 30-luvulla meni sekaisin lähestyikö typhus vai typhoon. Ei ole tarkkuus parantunut vieläkään.

      • Anonyymi

        Jaa menikö sinuin mielestäsi Atlantilla taifuunu jka Tyynellämerellä hurrikaani vai mitä tuo kpmmenttisi tarkoittaa. Sitten on vielä Intian valtamerellä trooppisia aykloneíta josku harvoin. Tuo trollikyttä on muuten itse trolli. Trolli yrittää pelkästään ärsyttää.


      • Anonyymi

        Tornator taisi pyöriä ainakin Atlantilla. Ehkä myös Tyynellä Valtamerellä.


    • Anonyymi

      Mikä tornator sitten onkaan, niin ei ainakaan pyorremyrky merellä. Maalla kyllä Amerikassa esiintyy tornadoja, jotka pn pienempiä pyörremyskyjä, mutta tavattoman vaarallisia. Huirrikaanit on Atlantilla ja taifuunit Tyynellä merellä. Suomessa esiintyviä pyörteitä nimitetään trombeiksi.

    • Anonyymi

      Kyllä olisi elämä masentavaa jos ei ainakin kerran päivässä pääsisi kunnolla trollaamaan johonkin hörhöketjuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe