Kuopion tapaus ja koulukiusaaminen

Anonyymi

Jos tämän iskun taustalta paljastuu vakavaa koulukiusaamista, entisenä koulukiusattuna ymmärrän teon vaikka en sitä hyväksykään. Pidän myös vakavaa koulukiusaamista eli ihmisen mielipuoleksi kiduttamista murhaa vakavampana rikoksena. 

Kiusaajien kylmäksi laittamista ja vankilaan menemistä huomattavasti parempi "kosto" on kuitenkin yrittää menestyä elämässään kaikin puolin kiusaajiaan paremmin. Suureksi tyydytyksekseni omat kiusaajani ovatkin nykyään poikkeuksetta joko säälittäviä alkoholisteja, vankilassa tai tappaneet itsensä.

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko teoriaan, että "koulukiusattu" koska oli jo 24v jolloin luokkatoverit ja opettajat olivat vaihtuneet.

      Nörtit poteroissaan nettimailmassa ovat sensijaan alttiita koska netin tarjonta! Moni jopa ulos mentyään kulkee niska mutkalla älypuhelintaan seuraten. Netti on täynnä sairaita ryhmiä yms. joista saa yllykettä ja harhoilleen hyväksyntää.

      Myyrmanni taisi olla juuri samanlainen?

      • Eikös taaskin tämä kuopiolainen ollut juuri Kiltti ja Kunnollinen mies,


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Eikös taaskin tämä kuopiolainen ollut juuri Kiltti ja Kunnollinen mies,

        Jep!
        Kovasti nämä palstan "Kiltit jaKunnolliset" ovat hänen murhatyönsä hyväksyneet, elleivät jopa ihailleet.


      • Anonyymi

        Mitä sillä on väliä jos sitä koulusurmaajaa ei ole nykyisessä koulussa kiusattu jos häntä on kuitenkin kiusattu koko ala-aste, ylä-aste ja vaikka vielä armeijassakin. Pysyvät arvet tuollainen jättää joka tapauksessa.

        Sitä en kuitenkaan ymmärrä että aletaan summittain tappamaan sellaisia ihmisiä joilla ei ole osaa eikä arpaa kiusaamiseen. Jos on pakko tappaa niin olis sitten laittanut edes ne kiusaajat kylmäksi niin olis edes mennyt kosto oikeaan osoitteeseen. Nyt sälli pilas ihan turhaan elämänsä ja lähtee 12 vuodeksi lukemaan tiilenpäitä tai vaihtoehtoisesti vankimielisairaalaan.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä jos sitä koulusurmaajaa ei ole nykyisessä koulussa kiusattu jos häntä on kuitenkin kiusattu koko ala-aste, ylä-aste ja vaikka vielä armeijassakin. Pysyvät arvet tuollainen jättää joka tapauksessa.

        Sitä en kuitenkaan ymmärrä että aletaan summittain tappamaan sellaisia ihmisiä joilla ei ole osaa eikä arpaa kiusaamiseen. Jos on pakko tappaa niin olis sitten laittanut edes ne kiusaajat kylmäksi niin olis edes mennyt kosto oikeaan osoitteeseen. Nyt sälli pilas ihan turhaan elämänsä ja lähtee 12 vuodeksi lukemaan tiilenpäitä tai vaihtoehtoisesti vankimielisairaalaan.

        KilttiMies89

        Ja liekö naiset edes kiusannu tuota Kuopion surmaajaa. Omalla kohdalla kiusaajat oli kyllä yksinomaan miehiä ehkä jotain yksittäistä kommenttia lukuunottamatta. Varmaan todellinen syy kuitenkin tuossa Kuopion tapauksessa on että surmaaja oli katkeroitunut atm ja alkanut vihaamaan naisia kun naiset eivät kiinnostuneet hänestä millään tavalla.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Minusta paras kosto kiusaajille on kaataa mahdollisimman paljon naisia. Jokainen panemani nainen on naula kiusaajieni arkkuun. Ne saivat tyttöjä kun kiusasivat minua. Nyt minä nautin naisista, kun riutuvat paskoissa parisuhteissan, joissa nainen ei enää anna.

      • Anonyymi

        Luultavasti sinun "kostosi" on heille yhdentekevä, mutta hyvä jos itse saat siitä mielihyvää.


      • Anonyymi

        Ihan oikein! Tosin mielestäni yksi nainen kerrallaan, täydestä rakkaudesta eikä naisia hyväksikäytön välineenä, niin hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti sinun "kostosi" on heille yhdentekevä, mutta hyvä jos itse saat siitä mielihyvää.

        Ei kai raiskaus koskaan ole uhrille yhdentekevää. Ehkä se on näille Kilteille ja Kunnollisille, jotka kokevat oikeudekseen kostaa.


      • Anonyymi

        Ei ätmi voi kostaa kiusaajille saamalla kauniita naisia kun ätmi ei saa ensimmäistäkään naista ei edes rumaa ja lihavaa naista kun nekin tavoittelee kaikkein komeimpia top10 miehiä. Naiset elävät mieluummin vaikka yksin ja ilman seksiä tai alkavat lesboiksi kuin ottavat ätmin.

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti sinun "kostosi" on heille yhdentekevä, mutta hyvä jos itse saat siitä mielihyvää.

        Juu tuskin se edes haittaa kiusaajia vaikka pääsis panemaan kaikki maailman kauniit naiset.

        KilttiMies89


    • Kiusaaminen on useitten ihmisten biologisperäinen perustarve. Sitä ei voi koskaan poistaa. Se on yksi niistä kamaluuksista ja iljettävyyksistä, joita luonto koko ajan tuottaa. Erityisesti kiusaaja nauttii, kun pääsee lyömään lyötyä.

      Silti kiusaamisen suhteen on oltava nollatoleranssi. Naamioituminen tekosyiden, kuten huumorin tai ideologian taakse on paljastettava ja kerrottava, miten alhaista kiusaaminen on.

      Kunniallinen henkilö asettuu AINA kiusatun ja kärsivän puolelle

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiusaaminen on aina väärin. Minua yritettiin alkaa kiusata useaan otteeseen ala-asteen aikana. Onnistuin kuitenkin aina pysymään askeleen potentiaalisten kuisaajieni edellä ja homma pysyi kurissa. Ylä-asteelle mennessä olivat jo tajunneet, että minun kanssani saa vain itse nenilleen. Nuo kokemukset jättivät minuun voimakkaan tarpeen mennä aina kuiusatiun avuksi. Ylä-asteella ja jatko-opinnoissa olin usein "kilpenä" heikompien edessä. Nyt työelämässäkin reagoin todella helposti, jos koen jonkin tilanteen epäoikeudenmukaiseksi.

      Nämä tämänkin palstan "kiltit ja kunnolliset" ovat kuitenkin todella pelottavaa sakkia. He ovat sellaisia tyyppejä, joita ei oikein uskalla mennä puolustamaan. Eihän heille uskalla olla edes ystävällinen. Tyyppihän saattaa saada päähänsä, että pidän hänestä "silleen". Siinä on silloin henki vaarassa, jos "kiltti ja kunnollinen" sattuu ihastumaan minuun. Ei noita tyyppejä uskalla kohdella muuten, kuin kylmän väliinpitämättömästi.

      • Anonyymi

        Todellakin!!!

        Tollasiin kiltteihin ja kunnollisiin törmää aina välillä. Tällasen herkemmän hälytyskellot alkaa heti soida noiden seurassa. Jos joutuu vaikka tekeen ryhmätöitä sellasen kanssa, niin pitää olla tosi varovainen. Pitää pysyä silleen kylmän asiallisena ja keskittyä vain työhön. Ei uskalla puhua mitään siitä sen työn ulkopuolelta, ettei vaan anna väärää käsitystä.


      • Olen ollut huomaavinani, että "kiltit ja kunnolliset" pyrkivät antamaan itsestään tyystin väärän kuvan.


      • Anonyymi

      • Kaikki ei ole yhtä vahvoja kuin sinä.
        Itse olen fyysisesti heikko, mutta psyykkisesti vahta. Kun olin kuitenkin tällanen hintelä, en aina uskaltanut mennä auttamaan kiusattuja. Se vähän harmittaa. Itselläkin oli tekemistä oman selviytymisen kanssa.

        Mä olen kuitenkin soittaja ja rokkari, joten se oli mun selviytymistapani teininä.

        Kyllä mua silti harmittaa, etten pystynyt auttamaan kaikkia. En kyllä sit itekään silti kiusaillut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin pyrkivät, ja lisäksi "kiltteyteen ja kunnollisuuteen" liittyy usein väite "kiltti ei kelpaa kenellekään".

        Mitä mieltä olet tästä?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15993344/kiltti-kelpaa----kiltille-#comment-98882574

        Todellinen syy aversioon lienee (rivien välistä lukien) karkea kieli ja kykenemättömyys sosiaaliseen kanssakäymiseen, ei kiltteys, ei kunnollisuus, eikä ruma ulkonäkö.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kaikki ei ole yhtä vahvoja kuin sinä.
        Itse olen fyysisesti heikko, mutta psyykkisesti vahta. Kun olin kuitenkin tällanen hintelä, en aina uskaltanut mennä auttamaan kiusattuja. Se vähän harmittaa. Itselläkin oli tekemistä oman selviytymisen kanssa.

        Mä olen kuitenkin soittaja ja rokkari, joten se oli mun selviytymistapani teininä.

        Kyllä mua silti harmittaa, etten pystynyt auttamaan kaikkia. En kyllä sit itekään silti kiusaillut.

        Minä puolestani olen heikko sekä fyysisesti että rohkeuden puolesta. En ole likikään pysynyt siihen asteeseen puolustamaan sorrettuja, kuin olisin toivonut. Olen jo tällä vähällä joutunut usein kiusaajien kynsiin.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kaikki ei ole yhtä vahvoja kuin sinä.
        Itse olen fyysisesti heikko, mutta psyykkisesti vahta. Kun olin kuitenkin tällanen hintelä, en aina uskaltanut mennä auttamaan kiusattuja. Se vähän harmittaa. Itselläkin oli tekemistä oman selviytymisen kanssa.

        Mä olen kuitenkin soittaja ja rokkari, joten se oli mun selviytymistapani teininä.

        Kyllä mua silti harmittaa, etten pystynyt auttamaan kaikkia. En kyllä sit itekään silti kiusaillut.

        Jos tarkotat vahvuudella fyysisyyttä, niin en sanoisi noin. Olin (olen) kuitenkin pienikokoinen naisihminen. Enemmän se itsenikin kohdalla oli henkistä vahvuutta ja erityisesti sitä, että olin aina älyllisesti muutaman askeleen edellä. Sain sen näyttämään siltä, kuin kuin minuun olisi mahdoton koskea sanallisesti ja laitoin aina pahemman pallon takaisin. Lisäksi nostin ihan jokaisesta yrityksestä metelin, enkä hyväksynyt mitään itseeni kohdistuvaa noiden muutaman tyypin taholta. Kun oli päällekäymisen vaara, niin pidin huolen että tilanne eskaloitui julkisella paikalla ja väliintulijoita ja silminnäkijöitä riitti. Rikosilmoitus oli helppo tehdä. Se oli sellaista henkistä shakkia. Laskin koko ajan järkevintä seuraavaa siirtoa ja sain tilanteen pidettyä omissa käsissäni.

        Kyllä tuo kuvio on tietysti jälkensä jättänyt. Yhä edelleen varmistan usein, että ihan kaikesta on olemassa todisteet, jos jotain tulee. Sitä on jotenkin liian tietoinen sitä, että koska tahansa joku voi yrittää jotakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkotat vahvuudella fyysisyyttä, niin en sanoisi noin. Olin (olen) kuitenkin pienikokoinen naisihminen. Enemmän se itsenikin kohdalla oli henkistä vahvuutta ja erityisesti sitä, että olin aina älyllisesti muutaman askeleen edellä. Sain sen näyttämään siltä, kuin kuin minuun olisi mahdoton koskea sanallisesti ja laitoin aina pahemman pallon takaisin. Lisäksi nostin ihan jokaisesta yrityksestä metelin, enkä hyväksynyt mitään itseeni kohdistuvaa noiden muutaman tyypin taholta. Kun oli päällekäymisen vaara, niin pidin huolen että tilanne eskaloitui julkisella paikalla ja väliintulijoita ja silminnäkijöitä riitti. Rikosilmoitus oli helppo tehdä. Se oli sellaista henkistä shakkia. Laskin koko ajan järkevintä seuraavaa siirtoa ja sain tilanteen pidettyä omissa käsissäni.

        Kyllä tuo kuvio on tietysti jälkensä jättänyt. Yhä edelleen varmistan usein, että ihan kaikesta on olemassa todisteet, jos jotain tulee. Sitä on jotenkin liian tietoinen sitä, että koska tahansa joku voi yrittää jotakin.

        Mulla kävi useimmin niin, et pimeillä syrjäkujilla käytiin porukalla kimppuun. Koulussa ei oolut niinkään ongelmia.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mulla kävi useimmin niin, et pimeillä syrjäkujilla käytiin porukalla kimppuun. Koulussa ei oolut niinkään ongelmia.

        Tytöillä ja pojilla nää asiat kai meni vähän eri tavalla.


      • Anonyymi

        Hyvä motto vois olla se että "mun vahtivuorossa kenellekkään ei vittuilla".

        KilttiMies89


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin!!!

        Tollasiin kiltteihin ja kunnollisiin törmää aina välillä. Tällasen herkemmän hälytyskellot alkaa heti soida noiden seurassa. Jos joutuu vaikka tekeen ryhmätöitä sellasen kanssa, niin pitää olla tosi varovainen. Pitää pysyä silleen kylmän asiallisena ja keskittyä vain työhön. Ei uskalla puhua mitään siitä sen työn ulkopuolelta, ettei vaan anna väärää käsitystä.

        Kerroppa nyt sitten minkälainen ihmisen pitäisi mieluummin olla jos ei kiltti ja kunnollinen? Mikä on kiltin ja kunnollisen vastakohta, mieti hetken aikaa ja vastaa mulle. Voit myös kertoa miten mun pitää muuttaa itseäni että alan saamaan naisia.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Kouluaikaisia koulukiusaajia ei ainakaan kukaan kadehdi, koska useimmat heistä ovat aikuisena syrjäytyneitä ressukoita, jotka ovat ajautuneet ryyppäämiseen ja yksinäisyyteen. Sen sijaan kiusatut ovat yhteiskunnan menestyjiä, koska heillä on vahvempi luonne ja parempi älykkyys kuin kiusaajilla.

      • Anonyymi

        Joissakin tapauksissa kyllä, mutta ei lähellekään kaikissa.


      • Anonyymi

        Voihan tuolla lailla ätmi itselleen uskotella, mutta todellisuudessa tuollaiset menestyjät kuuluvat prosenttikerhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tuolla lailla ätmi itselleen uskotella, mutta todellisuudessa tuollaiset menestyjät kuuluvat prosenttikerhoon.

        Ai... Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Ja on selvää, että moni kiusaamisen kohteeksi joutunut on oppinut pitämään puolensa, ja hoitamaan asiansa järkevästi. Ja siksi moni heistä on menestynyt elämässään loistavasti. Sen sijaan kiusaajat ovat olleet huonoissa kodeissa kasvaneita vähä-älyisiä ressukoita, jotka eivät ole osanneet ottaa vastuuta mistään, ja siksi heistä on tullut syrjäytyneitä yksinäisiä alkoholisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai... Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Ja on selvää, että moni kiusaamisen kohteeksi joutunut on oppinut pitämään puolensa, ja hoitamaan asiansa järkevästi. Ja siksi moni heistä on menestynyt elämässään loistavasti. Sen sijaan kiusaajat ovat olleet huonoissa kodeissa kasvaneita vähä-älyisiä ressukoita, jotka eivät ole osanneet ottaa vastuuta mistään, ja siksi heistä on tullut syrjäytyneitä yksinäisiä alkoholisteja.

        Jonkun verran niin on, mutta on myös ollut sellaisia kiusaajia, jotka ovatkin muuttuneet ihan ystävällisiksi ihmisiksi, ja he ovat kyllä pärjänneet elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai... Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Ja on selvää, että moni kiusaamisen kohteeksi joutunut on oppinut pitämään puolensa, ja hoitamaan asiansa järkevästi. Ja siksi moni heistä on menestynyt elämässään loistavasti. Sen sijaan kiusaajat ovat olleet huonoissa kodeissa kasvaneita vähä-älyisiä ressukoita, jotka eivät ole osanneet ottaa vastuuta mistään, ja siksi heistä on tullut syrjäytyneitä yksinäisiä alkoholisteja.

        Edelleen tuota voi ätmi itselleen vakuutella jos se itsetuntoa auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen tuota voi ätmi itselleen vakuutella jos se itsetuntoa auttaa.

        Tähän asiaan ei liity mikään ätmi-käsite. Ja tiedän, että ei yksikään kiusaamisen kohteeksi joutunut ole joutunut laitapuolen kulkijaksi. No, eivät kaikki kiusaajat ole vankilassa, koska osa kiusaajista on lopettanut itsensä omakätisesti. Ja on joistakin kiusaajista tullut järkeviä. Tunnen paljon ihmisiä, ja tiedän monen ihmisen tilanteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän asiaan ei liity mikään ätmi-käsite. Ja tiedän, että ei yksikään kiusaamisen kohteeksi joutunut ole joutunut laitapuolen kulkijaksi. No, eivät kaikki kiusaajat ole vankilassa, koska osa kiusaajista on lopettanut itsensä omakätisesti. Ja on joistakin kiusaajista tullut järkeviä. Tunnen paljon ihmisiä, ja tiedän monen ihmisen tilanteet.

        Vai että oikein tunnet ihmisiä ja sen perusteella olet pätevä tekemään tuollaisen yleistyksen, sitä kutsutaan mutuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikein tunnet ihmisiä ja sen perusteella olet pätevä tekemään tuollaisen yleistyksen, sitä kutsutaan mutuksi.

        Ei voi tehdä yleistyksiä suuntaan eikä toiseen. Ihmisiä on MONENLAISIA, tilanteita on MONENLAISIA. Jotkut pärjäävät paremmin, jotkut taas huonommin. Eikä mikään kouluajan kiusaamisjuttu vaikuta aikuis-iän asioihin mitenkään. Kyllä jokainen aikuisena tajuaa, että kouluaikaiset kiusaamisjutut ovat taakse jäänyttä elämää, jolla ei ole merkitystä enää aikuis-iällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tehdä yleistyksiä suuntaan eikä toiseen. Ihmisiä on MONENLAISIA, tilanteita on MONENLAISIA. Jotkut pärjäävät paremmin, jotkut taas huonommin. Eikä mikään kouluajan kiusaamisjuttu vaikuta aikuis-iän asioihin mitenkään. Kyllä jokainen aikuisena tajuaa, että kouluaikaiset kiusaamisjutut ovat taakse jäänyttä elämää, jolla ei ole merkitystä enää aikuis-iällä.

        Niinpä. Ja kun muistellaan kouluaikaa, niin moni kiusattu osasi itsekin kiusata toisia. Joten ei ole mitään kahtiajakoa kiusaajien ja kiusattujen välillä, koska monta kertaa kiusaaminen on ollut molemminpuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai... Kiusaamisen kohteeksi voi joutua kuka tahansa. Ja on selvää, että moni kiusaamisen kohteeksi joutunut on oppinut pitämään puolensa, ja hoitamaan asiansa järkevästi. Ja siksi moni heistä on menestynyt elämässään loistavasti. Sen sijaan kiusaajat ovat olleet huonoissa kodeissa kasvaneita vähä-älyisiä ressukoita, jotka eivät ole osanneet ottaa vastuuta mistään, ja siksi heistä on tullut syrjäytyneitä yksinäisiä alkoholisteja.

        Aivan liian usein kiusaajat ovat niitä "hyvien kotien" tenavia, niitä joiden vanhemmat ovat arvostetussa asemassa yhteisössä. Tuon takia monesti käy niin, ettei kiusaamiseen uskalleta puuttua. Silloin, kun "ressukat" syyllistyvät kiusaamiseen, koulukin uskaltaa siihen puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tehdä yleistyksiä suuntaan eikä toiseen. Ihmisiä on MONENLAISIA, tilanteita on MONENLAISIA. Jotkut pärjäävät paremmin, jotkut taas huonommin. Eikä mikään kouluajan kiusaamisjuttu vaikuta aikuis-iän asioihin mitenkään. Kyllä jokainen aikuisena tajuaa, että kouluaikaiset kiusaamisjutut ovat taakse jäänyttä elämää, jolla ei ole merkitystä enää aikuis-iällä.

        Se on totta että niin kiusaaja kuin kiusattukin voi päätyä joka laitapuolen kulkijaksi tai sitten vaikka menestyväksi liikemieheksi/naiseksi.

        "Kyllä jokainen aikuisena tajuaa, että kouluaikaiset kiusaamisjutut ovat taakse jäänyttä elämää, jolla ei ole merkitystä enää aikuis-iällä."

        On ne taakse jäänyttä elämää mutta kyllä sillä vaan on yllättävän kova merkitys vakavasti kiusatuksi joutuneen henkilön loppuelämään vaikka kaikesta huolimatta kykenisikin menestymään ainakin näennäisesti.

        KilttiMies89


    • Anonyymi

      Naiset antaa pillua kiusaajalle aina. Nyt kiusattu kosti.

      • Anonyymi

        Suurin osa naisista inhoaa kiusaajia. Vaan ehkä joku katusakkilainen nainen voi alkaa kiusaajan kanssa lähempään tuttavuuteen, mutta enemmistö naisista ajattelee, että kiusaajat ovat pelottavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa naisista inhoaa kiusaajia. Vaan ehkä joku katusakkilainen nainen voi alkaa kiusaajan kanssa lähempään tuttavuuteen, mutta enemmistö naisista ajattelee, että kiusaajat ovat pelottavia.

        Näinhän asia on. Nämä palstapojat vain eivät noteeraa naisiksi muita, kuin niitä "katusakkilaisia".


    • Anonyymi

      Ei ole varmaa, onko Kuopion ikävä tapaus johtunut mistään vuosien takaisesta kiusaamisesta, vai onko kyseessä jotkut muut asiat.

    • Anonyymi

      Lähes jokainen on koulussa joutunut joskus kiusaamisen kohteeksi. Useimmiten kiusaaminen on ollut lievää, lähinnä vain suunsoittoa. Kiusaajiin kannattaa suhtautua mahdollisimman välinpitämättömästi, ainakin silloin, kun kiusaaminen on lähinnä pelkkää suunsoittoa.

    • Anonyymi

      Muakin on kiusattu. Varmaan suurinta osaa on. Eipä tee mieli tappaa ketään.

      Ketään ei taatusti kiinnosta sekään, että menestyn paremmin tai huonommin. Miksi kiinnostaisi? Ei muakaan kiinnosta toisten elämät.

      Jos kiusaaamistapauksia ei osaa itse käsitellä ja päästä niistä yli, sitten terapiaan. Käsittämätöntä, että vielä aikuisenakaan ei ole oppinut irti katkeruudestaan ja vieläkin elämisen motivaattorina toimii joku kiusaaja koulusta tai töistä.. Voisi elää ihan itselleen eikä jotain epämiellyttävää tyyppiä varten.

      xLiner

      • Anonyymi

        Aivan totta. Kyllä lähes jokainen on joskus koulussa joutunut jonkun kiusaamisen kohteeksi, ja kyllä moni kiusattu on myös kiusannut joitakin muita. Eli usein on sama henkilö ollut sekä kiusaaja että kiusattu. Aikuisikään tullessa tilanne on rauhoittunut. Ja lähes jokainen tajuaa aikuisena, joku että epämiellyttävä tyyppi kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska epämiellyttävällä tyypillä ei ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Naiset on kiusaajien puolella ja antavat pillua niille. Myös ne kympin nais oppilaat panee kiusaajia ja kiusaavat muita.

      • Anonyymi

        Kiusaajan puolella voi olla joku ressukka-nainen, jolla on huono koti. Muuten, entäs jos kiusattu tyyppi on myös itse aika ajoin kiusaaja ? Niitäkin tapauksia on - ja paljon onkin.


    • Anonyymi

      Minäkin ymmärrän mutta en tietystikkään hyväksy. Onhan se selvää että rankka vuosia jatkunut kiusaaminen voi pahimmillaan johtaa tällaiseen tekoon mutta ei silti ketään saa tappaa, soo soo.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Kannatan aseistautumista, ja tilanteesta riippuen niiden käyttö on monesti paikallaan. Suomi mulqvist ei usko ennenkuin on mora kurkussa.

    • Anonyymi

      Juu, annetaan kaikille kansalaisille ysimillinen sekä luoteja siihen ja katsotaan kuka ehtii ampumaan ensimmäisenä ja kenet.

      KilttiMies89

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe