olen kuullut että suomessakin olisi nutrioita eli rämemajavia tarhattu. en tiedä onko tarhattu turkisten vai lihan takia. tietääkö joku tarkemmin? olen ikäni metsästänyt ja riistaa ruuaksi tehnyt mutta nutria on maistamatta.
Vastaukset 4
- Anonyymi
En ole itse maistanut koskaan mutta jos käsiini saisin niin varmasti kokeilin ruoaksi laittaa. Laitan perheeni mukaan muutenki "joskus vähä outoa" ruokaa mutta aina se on syöty. Itseni ja perheeni olen elättänyt kokkina 40 vuotta.
- Anonyymi
Tätä otusta tuotiin maahan joskus 80-luvulla ja varmaan myöhemminkin, erittäin huonolla menestyksellä. Turkille ei ollut kysyntä ja liha ei ole makoisaa.
Tällä hetkellä eläin kuuluu vieraseläinlistalle eikä sitä pitäisi tuoda maahan lainkaan.
https://www.vieraslajit.fi/lajit/MX.50336/show - Anonyymi
Einesosastolla on vanha nurtia-ketju.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12340331/nutria-eli-ramemajava - Anonyymi
kyllä näyttää nutria hävinneen suomen kartalta. piisamissa on maukas liha jos ei anna sen nyljetyn kropan ulkomuodon säikäyttää.
eräällä paikkakunnalla oulun lähistöllä oli 60 luvulla innokas metsästäjä kunnalla töissä. ruokatunnilla kokoonnuttiin ruokailu parakkiin syömään. keväisin kun oli piisamin pyyntiaika niin kaverilla oli aina eväänä kokonaisena uunissa paistettu piisami, häntineen, päineen.
vaikka oli ahdasta niin kaveri sai syödä yksin omassa pöydässä rotan näköisiä eväitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022112Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271061- 71917
- 58898
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta108684