Pahantahtoiset tiedemiehet

Anonyymi

Tässä olisi kysymys alarmisteille ja muillekin. Maailmassa on paljon tiedemeihiä jotka ovat valtavirtaa vastaan, eikä siis hyväksy IPCC;een näkemyksiä.
Ovatko he siis pahantahtoisia ihmisiä jotka haluaa tietoisesti maailman tuhoa vai tietämättään? ovat siis koulutustasolla huonoja. Vai ovatko vain välinpitämättömiä ja esim, perheettömiä ja käyvät agandaansa vain rahan takia, jota väitetään tulevan öljyteollisuuden piirirstä.
Jokin järkevä selitys tälle on oltava, vai onko se niin yksinkertaista että he ovat oikeassa ja IPCC väärässä.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä he ovat oikeassa ja IPCC väärässä. Kaikki, joita olen lukenut, on tekiikkapuolen korkeakoulun käyneitä. Tekniikkapuolella on ilmakehän kaasuista aivan erilainen tieto kuin ilmastotieteellä. Sen takia he ei usko IPCC:n kantaan.

Tätä minä olen yrittänyt tuoda täällä esille, mutta aina vaan tietty porukka kuvittelee, että juttuni on vain minun yksityisajattelua. Kyllä sillä tekniikkapuolen kannalla on vankka tieteellinen pohja. Ilmeisesti se kuitenkin opeteaan vain tietyillä aloilla, koska Sipilä ei sitä ilmeisesti tiedä.

On kummallinen pakkomielle se kuvitelma, ettei metallin insinöörit osaa käyttää järkeään ilmastosiassa. Kun on yliopiston käynyt metallin insinööri, osaa taatusti ottaa kantaa hirveän moniin muihinkin asioihin.

Sellaisen leimaaminen tyhmäksi ja tietämättömäksi on äärimmäistä typeryyttä. Nykyään tuntuu olevan vallalla sellainen hullu usko, että ihminen tietää vain omasta alastaan. Ilmeisesti se niin uskovilla itsellään onkin totta.

• Ensinnäkin, ns skeptisistä tiedemiehistä ylivoimainen pääosa ei ole ilmastotutkijoita vaan esim geologi (Winterhalter) tai metsätutkija (Mielikäinen). Heidän perustelunsa ovat kapea-alaisia eivätkä läheskään riitä kumoamaan tieteellistä käsitystä ilmastonmuutoksesta.
      Ilmastotutkijoista tiedän vain Richard Lindzenin, joka on eri mieltä. Hän kehitti vuonna 2002 oman Iris-teoriansa, josta hän pitää yhä kiinni, vaikka se on useissa myöhemmissä tutkimuksissa todettu toimimattomaksi.
      Tieteellinen käsitys muodostuu tuhansien tutkimusten tuloksena. Siinä joukossa on myös skeptisten tiedemiesten tutkimukset. Ne eivät vaan vakuuta ketään eikä merkittäviä tutkimuksia AGW:ta vastaan ole viime vuosina esitettykään.

• Anonyymi

"Tieteellinen käsitys muodostuu tuhansien tutkimusten tuloksena."
        Pitisi lukea:
        "Tieteellinen käsitys muodostuu tuhansien tutkimusten joukosta, AGW-agendaan sopivien, valikoitujen aineksien tuloksena."

• Anonyymi

Ilmaston toiminta on vain ja ainoastaan fysiikkaa ja osin myös kemiaa. Vain tämän alan tutkimuksilla ilmaston toiminta on selvitettävissä. Paljonko luulet maailmassa olevan alan osaajia?

• Anonyymi

Pitäisikö mielestäsi kaikki nas skeptikot julistaa pannaan ja suorastaan pakottaa oikeuteen vastaamaan väitteistään jotka ovat useiden mukaan haitallisia ilmaston pelastamiselle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tieteellinen käsitys muodostuu tuhansien tutkimusten tuloksena."
        Pitisi lukea:
        "Tieteellinen käsitys muodostuu tuhansien tutkimusten joukosta, AGW-agendaan sopivien, valikoitujen aineksien tuloksena."

Valikoitukin aines antanut täysin pieleen menneitä ennusteita jo 20 vuotta.
        Voiko kukaan tervejärkinen enää uskoa IPCC tuotteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      77
      1486
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      987
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      892
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      91
      870
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      714
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      136
      641
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      631
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      631
    10. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      71
      593
    Aihe