Mieheni ei kerro rakastavansa, eikä osoita sitä. Mustasukkainen on kyllä. Baari-illan jälkeen mököttää ja kiukuttelee. Olen suhteellisen hyvännäköinen nainen. Vieraat miehet osoittaa huomiotaan illanistujaisissa. Kehuvat mukavaksi ja kauniiksi. Sehän kuulostaa ihanalta minusta, joka ei kotona kuule mitään positiivista itsestään.
Olen kunnon vaimo, en nalkuta enkä moiti miestäni. Enemminkin passaan häntä. Teen ruuat, pesen pyykit, käyn kaupassa jne. Näin ilmeisesti yritän ansaita hellyyttä, rakkaudenosoituksia. Odottelen parempia aikoja, jospa se siitä lämpenee.
Itse osoitan välittämistä puheissani ja teoissani, pidän hyvänä, menen lähelle, silittelen. Tuntuu vaan pahalta, kun haluaisin sitä häneltäkin. Onko minun tyydyttävä tuohon ainoaan "rakkaudeosoitukseen", mustasukkaisuuteen? Vai lähdenkö etsimään toista miestä? Olemme keski-iän ohittanut pariskunta.
Mustasukkaisuus ainoa "rakkaudentunnustus"
32
1098
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä oli aloituksen pointti?
- Anonyymi
Mulle ainakin selvis mikä pointti. Pitää miettiä naisen näkökulmasta, itselläkin pitkä kokemus vastaavasta.
Olet näköjään jo tehnyt ratkaisusi. Hyvää jatkoa!
- Anonyymi
Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistamisen halua. Mutta senhän varmasti tiedätkin.
Itse sinun on ratkaisusi tehtävä, jäätkö odottelemaan aikoja parempia, jospa mies siitä vielä sulaa. Jota tuskin tulee tapahtumaan. Tai sitten lähdet ja etsit uuden ja valitset sellaisen jolta saat tarvitsemasi ja jolle voit sitä myös antaa.
Ehkä vain jäät vanhaan tuttuun mutta alat elää omaa elämääsi? Hankit harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, alat pitää itsestäsi huolta ja jättää sen mörön passaaminen vähemmälle. Alat ottaa itsesi huomioon etkä työnnä omia tarpeitasi nurkkaan!
Elää voi vain kerran. Uusintaa ei saa ja jälkikatumus on p-skan väärti kuten mummoni sanoo. - Anonyymi
Mustis on tunnustus mielen pipistä - pelkästään, ei minkään sortin rakkaudesta. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Oot ehkä kaunis mutta et kovinn fiksu kun seurustelet ääliön kanssa joka ei halaa eikä pussaa. Kannattaa miettii mikä on itsellesi tärkeetä suhteessa ja rakkaudessa eli jos etä saa läheisyyttä niin on parempi vaihtaa miestä. Ja muutenkin aiotko olla vaan palvelija sille miehelle joak pesee pyykit, siivoo ja passaa . Miehen on tehtävä puolet kotitöistä joten mikä on sulle tärkeetä niin kannattaa sitä miettii mitä haluat mieheltä jollet saa sitä niin sitten onkin parempi miettii muita vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Tässä sitä tulee, ei suomi miestä ole tehty lepertelemään, hempeilemään tai kertomaan rakkauden tuntoja. Itse voin todeta että olen luoteeltani juro, en osaa hempeillä en kertoa tunteista juurikaan, vaimoni taas on ollut aina hivenen romatikko ja pitänyt seksin lisäksi kovasti hellistä koketuksista tai vaan istua lähekkäin. pitää kädestä muidenkin nähden tai pusutella muiden nähden, ei ole vaan mun juttuni ollut kuin seurusteluaikana jonkin verran. Mutta niin vaan nainen on ollut kanssani noin 30 vuotta. Ei ne rakauden sanat mitään ole vaan tekeminen arjessa, olen kuitenkin aina tehnyt osani ja muija ollut tyytyväinen. Onhan niitä koviakin aikoja ollut kun oikein juteltu kiivaasti, olen kysynyt haluutko erota ja muija sanoo että jos olisin halunnut lähtee olisin tehnyt sen jo vuosia sitten, ole huoleti kyllä mä tässä pysyn. Eikä ole vaimoni aloittajasta poikkeava, ihan kivan näköinen sa saa varmasti miehiltä huomiota tai ainakin saanut ja tykkää varmasti katseista.
- Anonyymi
Olen alkuperäisen tekstin kirjoittaja...
Mies, mikä siinä on niin vaikeeta puhua tunteistaan? Tai ees osoittaa tunteitaan, ottaa kädestä, vetää kainaloon? Menetätkö kasvosi tekemällä niin? En kyllä tajuu moista.
Kyllä minunkin mies kotitöitä tekee. Pitäiskö se käsittää rakkauden osoitukseksi? Ei minusta, koska ei ne ole mitään naiselle kuuluvia asioita, vaan yhteisiä.
Pitäiskö seksi käsittää rakkaudeosoitukseksi, koska onhan se lähelle tulemista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alkuperäisen tekstin kirjoittaja...
Mies, mikä siinä on niin vaikeeta puhua tunteistaan? Tai ees osoittaa tunteitaan, ottaa kädestä, vetää kainaloon? Menetätkö kasvosi tekemällä niin? En kyllä tajuu moista.
Kyllä minunkin mies kotitöitä tekee. Pitäiskö se käsittää rakkauden osoitukseksi? Ei minusta, koska ei ne ole mitään naiselle kuuluvia asioita, vaan yhteisiä.
Pitäiskö seksi käsittää rakkaudeosoitukseksi, koska onhan se lähelle tulemista?Sama se on auton renkaanvaihdon ja kaiken muunkin perheen eteen tehtävien asioiden hoitaminen. Olkoon vaikka mökkilaiturin korjaus tai wc- pytyn vaihto. Mikään ei kuulu yksin naiselle eikä yksin miehelle, paitsi jos on perinteiset arvot pariskunnalla että naiselle on naisten hommat ja miehelle miesten.
Esim. Minä teen meillä kaikki omakotitalon ja kesämökin huolto- ja korjaustyöt, sekä pidän autoista huolen, niin omasta kuin vaimonkin, vaimo ei niihin osallistu paitsi maalaushommiin.
Minä en tiskaa, siivoa enkä edes imuroi. Vaimoni tekee kaiken sen, minä en niihin osallistu, paitsi ruoanlaittoon.
Teemme siis varmaan saman määrän kotitöitä.
Ennen oli miesten työt ja naisten työt, meillä se on niin vieläkin suuriltaosin. Jos tekisimme kaikki työt tasapuolisesti, laatu laskisi varmaan kaikessa.
Ei sähkömiehen ja timpurinkaan kannata tehdä molempien töitä puoliksi.
Onneksi meillä on omat vahvuutemme jotka hoidamme, eikä niin kuin monilla nykyään että miesten työt on vieläkin miesten töitä mutta naisten työt onkin yhteisiä töitä.
Lipsahti nyt vähän aiheesta mutta kyllä me mielestämme juuri näillä arjen askareilla osoitamme rakkautta.
Minä tosin puhun, halaan ja pussaankin, mutten sentään julkisesti. Enkä ole vielä päästäni niin pehmeä että minua pitäisi kädestä taluttaa julkisilla paikoilla. Silti rakastan.
- Anonyymi
Kiva että jokin muistuttaa joskus aidosta tunteesta.
- Anonyymi
Jos miehellä on järkeä päässä, antaa naiselle huomiota ja hellyyttä ja vastaavasti saa kaiken korkojen kera takaisin, mutta ääliöitä miehiä on valitettavan paljon.
- Anonyymi
Helppo samaistua tilanteeseesi kun itsellä vähän vastaava, mutta meillä vaan toisinpäin.
Minä miehenä osoitan välittämistä ja läheisyyttä vaimoa kohtaan mutta häneltä ei vastakaikua tule.
Eikai tätä ikuisesti kestä...- Anonyymi
Sama homma, vaikka miten hellästi yritän niin vaimo ei lämpene. Kyl se jossakin se loppu odottaa, eri juttu kenen kanssa.
- Anonyymi
Pidäthän hyvänä vaimoasi muutenkin kuin vaan silloin kun seksi mielessä?
Saattaa nimittäin ärsyttää "vonkaaminen", jos naisella on seksuaalista haluttomuutta jostain syystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa nimittäin ärsyttää "vonkaaminen", jos naisella on seksuaalista haluttomuutta jostain syystä.Miks puhutaan vonkaamisesta, ei ole tarvinnut vonkata on saanut ilman sitäkin, aikansa kutakin.
- Anonyymi
Oikeassa olet, pahemmaksi vain menee. Kotitöitä, kauppareissua, ruuan laittoa ja imurointi riittää, mutta kun pyytää pusua niin käännetään poski. Kaikki muukin oleminen on kuin ilmaa olisi. Jos lähtee kavereitten kanssa jutulle niin 3 tunnin päästä saa tehdä selvityksen ketä oli ja mitä puhuttiin. Kun sanon vaimolle että pillusta puhuttiin pääasiassa niin sitten vasta hiljenee. Ei mitään vastakaikua eikä läheisyyttä, masentavaa . Olenkin alkanut valmistautua kovaan hetkeen keräämällä rahaa irtaantumiseen, pettämään en ala enkä enää uuteen suhteeseensa usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa nimittäin ärsyttää "vonkaaminen", jos naisella on seksuaalista haluttomuutta jostain syystä.Vaimolla ei ole haluttomuutta, haluaa melkein joka kuukausi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa olet, pahemmaksi vain menee. Kotitöitä, kauppareissua, ruuan laittoa ja imurointi riittää, mutta kun pyytää pusua niin käännetään poski. Kaikki muukin oleminen on kuin ilmaa olisi. Jos lähtee kavereitten kanssa jutulle niin 3 tunnin päästä saa tehdä selvityksen ketä oli ja mitä puhuttiin. Kun sanon vaimolle että pillusta puhuttiin pääasiassa niin sitten vasta hiljenee. Ei mitään vastakaikua eikä läheisyyttä, masentavaa . Olenkin alkanut valmistautua kovaan hetkeen keräämällä rahaa irtaantumiseen, pettämään en ala enkä enää uuteen suhteeseensa usko.
Voi kumpa kylmä puoliso tajuaisi ajoissa mihin hänen käytöksensä ajan mittaan johtaa. Järkytyshän se hänelle on kun toinen lähtee. Ymmärtäisi vaikka mennä terapiaan. Mustasukkaisuudestahan tuollainen käytös kertoo. Se on hänen ongelmansa ja hänen pitäisi tehdä asialle jotain. Hän pilaa toisen elämän, jopa eron jälkeisen. Surullista.
Ap
- Anonyymi
Mustasukkaisuus on syvintä rakkautta
mitä mies voi tuntea naista kohtaan.
Baari iltojen miehet ovat turhia naismaisia kehuskelijoita joiden höpinät on jätettävä omaan arvoonsa.
Luottamus suhteessa on sitä parasta
priimaa ,mitä on tai ei ikinä. - Anonyymi
Hellyyden ja rakkauden osoituksista suhteessa ym.on kirjoitettu hyvä kirjakin nimeltä rakkauden kieli. Se kuvastaa hyvin naisten ja miesten erilaisia tapoja osoittaa rakkautta. Kirja on jenkkipsykologien tekemä, joten siinä on vahva terapeuttinen ote. Kirja tuo hyvin esiin esim.yhden ihmettelevän miehen kohtalon, joka kolmannen eron jälkeen alkaa miettiin, että missä hän menee suhteissaan vikaan, vaikka tekee tätä ja tuota ja vaikka kuinka paljon. Tosiasia on, että vaikka tekis kuinka paljon jotain juttuja niin jos ne ei ole niitä, jotka toiselle osoittaa rakkautta (sen toisen mielestä) ja vastaa hänen rakkauden kieltänsä niin pari ei kohtaa.
- Anonyymi
Vieraat miehet osoittaa huomiotaan illanistujaisissa. Kehuvat mukavaksi ja kauniiksi. Ja miksiköhän :) sanoit että kuulostaa hyvältä? Ai se kuulostaa hyvältä kun lepertelevät että saisivat sinulta pillua, tyhmä olet
- Anonyymi
En tarkoittanut humalaisia. Nyt alkoi tämä sarja "asiattomat, ilkeämieliset kommentoijat" . Yritän pysytellä teikäläisten juttujen yläpuolella.
Sitä paitsi käyn baareissa mieheni kanssa.
- Anonyymi
Yleensä puolisot tulevat mustasukkaisisiksi kun ovat pettäneet puolisoaan
”Jos mä petän sitä niin varmaan seki pettää mua”?
Mitä tulee tähän keski-ikäisyyteen niin miehen keski-ikä
on 37,5 vuotta (veljeni veti ittensä hirteen ja itse otin avioeron
samassa iässä.
Naiset elää tosin nyky tilastolaskelmointien mukaan 80v
Eli heidän keski ikä on siis 40v.- Anonyymi
Paljon höpöjuttuja tässä kommentissa. - Nm. Puhu pukille
- Anonyymi
Pitää sinua itsestäänselvyytenä...
- Anonyymi
Keski-iän ohittanut =eli60-vuotias nainen juoksee baareissa kuuntelemasa kun samanikäiset äijät örisee tämän olen hjyvännäköinen kun on ryppystä tissivakoa näkyvissä.
- Anonyymi
Käymme yhdessä baareissa mieheni kanssa. Huom. yhdessä. Enkä ole ryppyinen kuusikymppinen.
T. Ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käymme yhdessä baareissa mieheni kanssa. Huom. yhdessä. Enkä ole ryppyinen kuusikymppinen.
T. Ap.Eihän se peili kerro ikävää totuutta kun siihen itse katsoo. Profiilissa heltta heiluu ja ryhti kasassa. Keski-iän ohittaneessa ikä TODELLAKIN näkyy ja valitettavasti myös epäkypsä käytös, joka saa humalaisilla miehillä samat vaistot esiin kuin nuorten tyttöjen kohdalla. Miksi vanha nainen tarvitsee kännisten äijien kehuja? Ei ihme, että ukkos on kyllästynyt sinuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se peili kerro ikävää totuutta kun siihen itse katsoo. Profiilissa heltta heiluu ja ryhti kasassa. Keski-iän ohittaneessa ikä TODELLAKIN näkyy ja valitettavasti myös epäkypsä käytös, joka saa humalaisilla miehillä samat vaistot esiin kuin nuorten tyttöjen kohdalla. Miksi vanha nainen tarvitsee kännisten äijien kehuja? Ei ihme, että ukkos on kyllästynyt sinuun.
Mistä sait päähäs että "tarvitsee"? Ja kuka sanoi että "kännisten"? Siinä yksi joka ei ymmärrä jutun pointtia ja jolla menee elämä päin prs.ttä ja siks alkaa haukkua väärää puuta! Häivy ellet osaa keskustella asiallisesti, kuten muut.
- Anonyymi
AP,..Ymmärrän mitä tarkoitat,,rakkaus on katseita,,kosketuksia,suudelmia,avointa keskustelua,läheisyyttä,,jos ne "Vain" puuttuu ,yritä keskustella miehesi kanssa,,olen varma että "pinnan alla" hänellä on ne ominaisuudet,,mutta hän taitaa olla sulkeutunut hieman.
nim,"Turhaan eronnut mies"- Anonyymi
Kiitos kun ymmärrät. Noita asioita juuri kaipaan! Yritänkin keskustella, useinkin se on yksinpuhelua tosin, mutta kyllä hän ehkä hiljaa kuuntelee. Jäin miettimään tuota "turhaan eronnut"....
AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun ymmärrät. Noita asioita juuri kaipaan! Yritänkin keskustella, useinkin se on yksinpuhelua tosin, mutta kyllä hän ehkä hiljaa kuuntelee. Jäin miettimään tuota "turhaan eronnut"....
APTiedän ainakin muutaman, jotka vuosien tai vuosikymmenten jälkeen sanovat samoin. - Nm. Muoti ei ole malli
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811238
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47654Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t234566Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305566Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7520