Ilmaston hyväksi minun tekemät teot:
-Entinen auto 9 litraa/100km, uusi auto 5L/100km.
-Ajot vuodessa ennen 22000km, nykyisin 8500km.
-Lomat Canarialla 1 kerta vuodessa, nykyisin ei yhtäkään lentoa.
-Talon lämmitys ennen 19000kwh/vuosi, nykyinen 9500kwh/vuosi.
Riittääkö tämä, vai pitääkö tehdä vielä enemmän ilmaston eteen?
Teen oman osuuteni.
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs jos vielä menisit tunkiolle istumaan ja ripottelisit tuhkaa yllesi?
- Anonyymi
Kulutat vielä aika paljon minun kulutukseen verrattuna
- Anonyymi
Kuluttaminen ei ole se juttu vaan hyödyllisen tekemisen suhde kulutukseen,
Elämme kulutushysteriassa jota ruokkii hölmö kertakäyttökulttuurin vyöry ovista ja ikkunoista.
Tämä tallainen jenkki jee juttu menee ohi kohta ja tilalle tulee järkevä kuluttaminen ilman velkarahaa.
Suomi elää velaksi. - Anonyymi
Mikä saa luulemaan, että tuollainen touhu vaikuttaa ilmastoon yhtään mitään?
- Anonyymi
Hieno juttu. Nyt kun vielä 10 miljoonaa ihmistä tekee saman niin alkaa näkyä jossakin. Mutta kun ei tee. MINÄ en luovu yhtään mistään niin kauan kuin tuo toinenkaan ei luovu. Piste.
- Anonyymi
Amerikka ensin, kuten Trump on todennut.
Siellä henkeä kohti laskettu CO2-päästö on tuplat suomalaiseen verrattuna.
PS. Oma osuus tehty jo reilusti. Nyt vain odottelen, että muutkin tekisivät jotakin päästötalkoissa. - Anonyymi
Avaaja, ennen maksoit bensaveroa 2000 e vuodessa, nykyään vain 400 e. Kun palkkaverokin otetaan huomioon, niin verottajalta jää saamatta noin 3000 e.
Tuon me muut sitten maksamma korotettuina veroina.- Anonyymi
Hyvä huomio! Kun valtio saa verotuloja niin se voi lahjoittaa 100 miljoonaa epämääräiselle ilmastotoimijalle.
Muutenkin niihin hölmöilyihin menee velkarahaa.
- Anonyymi
Suomessa kela malsaa vuodessa yli 3000 maahnmuuttajalle auton. Eiköhän ne kuittaa teidän säästöt.
- Anonyymi
Minäkin teen. Entinen auto bensa Golf ja 5,5l/100KM ja nykyinen auto diesel Hiace mallia 4WD 2001 ja kulutus 10l/100km .Ennen ajot 7000-9000km kun eläkkeellä, mutta pakussa voi yöpyä ja asuakkin kesällä joten viime kesänä tuli 27 000km kun kiertelin Euroopassa.Ja taas mennään huhtikuussa uudelleen ja takaiisn loka-marraskuu.
- Anonyymi
Minäkin...
En ole ikinä ostanut uutta autoa.
Uskollinen 32-v palvelija saa palvella minua vaikka hautaan asti.
Vaikka onkin melko janoinen (CO2 n. 470 g/km), kyyti on mieluisaa.
Ja, toisin kuin päättömät päivittäjät, olen jättänyt ostamatta (teettämättä) 10-15 uutta autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin...
En ole ikinä ostanut uutta autoa.
Uskollinen 32-v palvelija saa palvella minua vaikka hautaan asti.
Vaikka onkin melko janoinen (CO2 n. 470 g/km), kyyti on mieluisaa.
Ja, toisin kuin päättömät päivittäjät, olen jättänyt ostamatta (teettämättä) 10-15 uutta autoa.Juuri näin, ei kertakäyttökulttuurille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914