Tällä viikolla meidän työpaikalle oli kutsuttu pappi puhumaan henkilökunnan joulutilaisuudessa. Tarjolla Jumalan sanaa, kahvia ja tähtitorttu. Osallistumispakko.
Pakkokirkotuksia sinunkin työpaikallasi?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän firma järjestää joka vuosi hyväntekeväisyyskeräyksen joulun alla. Vielä pari vuotta sitten keräyspotti meni Kirkon ulkomaanavulle eli kristinuskon levittämiseen kehitysmaihin. Lähetin aiheesta henkilöstöjohtajalle asiallisen viestin, ja seuraavaksi vuodeksi kohde vaihdettiinkin ei-uskonnolliseen toimijaan. Pienillä teoillakin on vaikutusta.
- Anonyymi
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö. Mittarit ja kriteerit kehitysyhteistyön määrärahoille ovat tiukat, ja niillä mitattuna valtion ja yksityisten kannattaa tukea Kirkon Ulkomaanapua. Luovu siis ennakkoluuloistasi. Koska pienet teot ratkaisevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö. Mittarit ja kriteerit kehitysyhteistyön määrärahoille ovat tiukat, ja niillä mitattuna valtion ja yksityisten kannattaa tukea Kirkon Ulkomaanapua. Luovu siis ennakkoluuloistasi. Koska pienet teot ratkaisevat.
Luepa sinä KUA:n toiminnasta muualtakin kuin kirkon omista propagandalähteistä. Tälle firmalle en anna senttiäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa sinä KUA:n toiminnasta muualtakin kuin kirkon omista propagandalähteistä. Tälle firmalle en anna senttiäkään.
Minulle taas on tärkeää, että apu menee luotettavasti ja tutkitusti perille. Siksi olen KUA:n kuukausilahjoittaja. Asiaan perehtymiseksi suosittelen tutustumista ministeriöiden selvityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle taas on tärkeää, että apu menee luotettavasti ja tutkitusti perille. Siksi olen KUA:n kuukausilahjoittaja. Asiaan perehtymiseksi suosittelen tutustumista ministeriöiden selvityksiin.
Olen perehtynyt aiheesta kirjoitettuihin tutkivan journalismin artikkeleihin sekä ihmisoikeusjärjestöjen lausuntoihin. Siksi KUA on boikotissa.
- Anonyymi
Missä ihmeen työpaikassa tuollaiseen voi olla osallistumispakko?
Osallistumispakkohan sotii sekä ihmisoikeusjulistusta että perustuslakiamme vastaan.- Anonyymi
Voin kuvitella, että jossain yrityksessä se on käytännössä pakko, vaikka sitä ei pakolliseksi olisi ilmoitettukaan.
Jos pomo on tosiuskovainen, niin eihän siitä hyvää seuraa työntekijälle jos pois jäisi. Ei välttämättä potkuja mutta silmätikuksi saattaisi joutua, ja kohtelu muuttua kylmäkiskoiseksi. - Anonyymi
No eihän kouluissakaan ole uskonnollisiin aamunavauksiin ja muuhun aivopesuun periaatteessa osallistumispakkoa, mutta käytännössä uskovaiset painostavat asiassa niin kovaa, ettei yksilöllä ole juuri valinnanvaraa.
- Anonyymi
1918 työläiset tiesivät miten pappeja tulee kohdella. Sitä samaa tarvittaisiin nyt reilut 100 vuotta myöhemmin.
- Anonyymi
Koulu? Kirkkohallitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782