Miksiköhän on niin että kun useilla palstalaisilla tuntuu olevan nyt käsitys että sehän on oikeastaan ihan sama kumman sukupuolen edustaja on, että enemmän merkitsevät ajatukset ja päänsisäinen maailma kuin fyysiset ominaisuudet.
Kuitenkin kun täällä on joskus väännetty siitä että mikä on pettämistä niin nämä samat ihmiset yleisesti tuntuu olevan sitä mieltä että kumppanin pettämistä on fyysinen kanssakäyminen, että siinä menee raja, muuten voi kamuilla vaikka miten vastakkaisen sukupuolen kanssa kunhan ei vain koske tai anna kosketella.
No niin, kysymys kuuluukin että miten tuo merkityksettömämpi asia, fyysiset ominaisuudet sitten tuossa pettämisasiassa voi nousta tärkeämmäksi kun senhän luulisi olevan juurikin päinvastoin tuolla logiikalla.
Ristiita palstalaisten logiikassa
72
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuossa selkeä ristiriita, mutta eiköhän disse tuohonkin keksi jonkun meriselityksen.
Kyllä siihen varmaan joku selvyys vielä löytyy. Pitänee oppia tuntemaan itsensä ihan alkajaisiksi ja ottaa vastuu omista tunteistaan.
Vain oma mies koskettaa, millään tavalla. Raja menee siinä. Jos naisella on mieskavereita, ainakin minä mätkäytän äijämäisesti jolppia selkään, että tietää, että nainenkin voi olla kaveri. Joskus nostan ylöskin jos mäjäytyksestä onneton menee kaatumaan. Muuta hiplailua ei, muu on kumppanille mikäli sellainen on. Kolmannen vyöhykkeen ihmisistä en tiedä, enkä tiedä, miten miehet sitten ajattelevat. Mutta edelleenkin pätee sääntö "sitä mitä pitää kysyä, se ei ole oikein." Kai millään sukupuolella?
Tuo kyllä on pätevä sääntö, jos edes tarvitsee epäillä tietää olleensa jo arveluttavilla alueilla.
Harmaaritari kirjoitti:
Tuo kyllä on pätevä sääntö, jos edes tarvitsee epäillä tietää olleensa jo arveluttavilla alueilla.
Hyvin simppeli ohjenuora. Ihmismieli ei ole loputonta mystiikkaa ainakaan siinä kohtaa.
Kun ihminen tekee väärin, hänen -pitää- saada edes pieni henkitoreinen vahvistus jostain päin, ettei mahdollisesti olisi tehnytkään. Siksi tulee kysymys.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Väkisin ikinä ole oikein.
- Anonyymi
Henkinen pettäminen on paljon pahempaa kuin joku kännipäissään vahingossa polkaistu satunnainen ohikulkijapimppa.
Molemmat ovat yhtä pahoja. Hyi helv.tti sinua. Olisiko se naisellakin noin päin? Ajattelisiko mies, että noh, se nyt polkaisi tuota äijää, pikku hutikka neidillä mikäpäs siinä, mutta kunhan ei ala mielistelemään suvun lanttulaatikkoreseptiikkaa ja piironkihopeita ja kuuntelemaan Kari Tapiota äijän kanssa? Juu-u. Taidan kyllä tietää vastauksen kumminkin.
Niin, jos ajatellaan että varattu ihminen jotain ohikulkijapimppaa -tai pippeliä sattuisi hyväkseen käyttämään vaikka jossain työmatkalla ollessaan se fyysinen kokemus tuskin saisi ykskaks hylkäämään perhettä. Jos taas sama ihminen toisella työmatkalla alkaa kokemaan vaikka työkamupimpan- tai pippelin kanssa valtavaa henkistä yhteyttä se voi hyvinkin johtaa eroon. Näinollen henkisellä pettämisellä ainakin voi olla paljon isommat seuraukset.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, jos ajatellaan että varattu ihminen jotain ohikulkijapimppaa -tai pippeliä sattuisi hyväkseen käyttämään vaikka jossain työmatkalla ollessaan se fyysinen kokemus tuskin saisi ykskaks hylkäämään perhettä. Jos taas sama ihminen toisella työmatkalla alkaa kokemaan vaikka työkamupimpan- tai pippelin kanssa valtavaa henkistä yhteyttä se voi hyvinkin johtaa eroon. Näinollen henkisellä pettämisellä ainakin voi olla paljon isommat seuraukset.
Näin juuri. Pimppa on kuitenkin vain pala lihaa, ns. nahkakolo, mutta kun koko ihmiseen rakastuu, niin se on menoa. Rakastuminen taas vaatii henkistä yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja se ei yhden pikkujouluillan aikana synny.
- Anonyymi
misspönttöuuni kirjoitti:
Molemmat ovat yhtä pahoja. Hyi helv.tti sinua. Olisiko se naisellakin noin päin? Ajattelisiko mies, että noh, se nyt polkaisi tuota äijää, pikku hutikka neidillä mikäpäs siinä, mutta kunhan ei ala mielistelemään suvun lanttulaatikkoreseptiikkaa ja piironkihopeita ja kuuntelemaan Kari Tapiota äijän kanssa? Juu-u. Taidan kyllä tietää vastauksen kumminkin.
Niin. Tiedät vastauksen itsekin, koska olet samaa mieltä.
"Ajattelisiko mies, että noh, se nyt polkaisi tuota äijää, pikku hutikka neidillä mikäpäs siinä"
Tässä aina vaan hullummaksi menevässä 2000-luvun maailmassa varmaan tuollaisiakin miehiä löytyy.
Me perinteisten arvojen harvat kannattajat toki ollaan samaa mieltä tuosta "Molemmat on yhtä pahoja":Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tiedät vastauksen itsekin, koska olet samaa mieltä.
En ole samaa mieltä. Molempi on petos on yhtä saastaisen pahassa kategoriassa. En antaisi anteeksi kumpaakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri. Pimppa on kuitenkin vain pala lihaa, ns. nahkakolo, mutta kun koko ihmiseen rakastuu, niin se on menoa. Rakastuminen taas vaatii henkistä yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja se ei yhden pikkujouluillan aikana synny.
Ehkä mies on sitten yksinkertaisempi olio.
Mutta ei monikaan nainen tuommoista touhuamista hyväksyisi.
Tiedän tapauksen, jossa mies toi tuliaiset idästä. Kerta polkaisu, josta kenenkään ei pitänyt tietää, mutta sitten vaimoa alkoi kutittaa, ensin fyysisesti, sitten aika pahasti henkisesti. Eihän mies siihen porttoon rakastunut ollut, vielä vähemmän "henkistynyt", mutta niin vaan kaivinkonekuskilta meni perhe. Humps.- Anonyymi
En ole samaa mieltä. Molempi on petos on yhtä saastaisen pahassa kategoriassa. En antaisi anteeksi kumpaakaan.
Vahinkoja sattuu paremmallekin väelle.
No, nainen käy testeissä ja asia painetaan villaisella. Anonyymi kirjoitti:
Vahinkoja sattuu paremmallekin väelle.
No, nainen käy testeissä ja asia painetaan villaisella.Silloin ei enää puhuta 'paremmasta'.
Jospa vaan ei paineta mitään.Harmaaritari kirjoitti:
"Ajattelisiko mies, että noh, se nyt polkaisi tuota äijää, pikku hutikka neidillä mikäpäs siinä"
Tässä aina vaan hullummaksi menevässä 2000-luvun maailmassa varmaan tuollaisiakin miehiä löytyy.
Me perinteisten arvojen harvat kannattajat toki ollaan samaa mieltä tuosta "Molemmat on yhtä pahoja":No niin.
- Anonyymi
No niin.
Niin juuri.
Älä ole niin julma. Armahda itsesi ja siinä sivussa muutkin. - Anonyymi
Ehkä mies on sitten yksinkertaisempi olio.
Mutta ei monikaan nainen tuommoista touhuamista hyväksyisi.
Tiedän tapauksen, jossa mies toi tuliaiset idästä. Kerta polkaisu, josta kenenkään ei pitänyt tietää, mutta sitten vaimoa alkoi kutittaa, ensin fyysisesti, sitten aika pahasti henkisesti. Eihän mies siihen porttoon rakastunut ollut, vielä vähemmän "henkistynyt", mutta niin vaan kaivinkonekuskilta meni perhe. Humps.Äkkipikaistuksissaan naiset tekevät kaikenlaista hölmöä.
Anonyymi kirjoitti:
Äkkipikaistuksissaan naiset tekevät kaikenlaista hölmöä.
Kuulepa. Hölmöyksissäkin on asteikkonsa. Hölmöys on pientä, idiotismi suurta.
Äläkä länkytä kuka ikinä oletkin. Just nyt en jaksa kuunnella.Anonyymi kirjoitti:
Niin juuri.
Älä ole niin julma. Armahda itsesi ja siinä sivussa muutkin.????????????
- Anonyymi
Kuulepa. Hölmöyksissäkin on asteikkonsa. Hölmöys on pientä, idiotismi suurta.
Äläkä länkytä kuka ikinä oletkin. Just nyt en jaksa kuunnella.No hyvää illan jatkoa arvon neidille. Ei tästä kyllä isompaa ääntä lähde.
Pidä Jumala mielessä ja housut jalassa. - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Tämä👆🤔
Henkisen pettämisen yli voi päästä. Sen sijaan jos spermat on ränniin viskattu, ei sitä tekemättömäksi saa.
Voiko oikeasti? jos tietäisit kumppanisi rakastavan jotakuta toista enemmän kuin sinua ja olevan sinun kanssa vain tottumuksesta, olosuhteiden pakosta tms. sinäkö voisit elää sen asian kanssa?
- Anonyymi
Täh?
Meinaatko jälkikasvua vai mitä? - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Voiko oikeasti? jos tietäisit kumppanisi rakastavan jotakuta toista enemmän kuin sinua ja olevan sinun kanssa vain tottumuksesta, olosuhteiden pakosta tms. sinäkö voisit elää sen asian kanssa?
Ei sellaisen asian kanssa voi elää.
Anonyymi kirjoitti:
Täh?
Meinaatko jälkikasvua vai mitä?Tarkoitan jännämiehen villiä bakteerikantaa sekä mahdollisia tauteja.
Harmaaritari kirjoitti:
Ajattelin lähinnä ihastumista. Kuvailemasi tilanne olisi jo kokonaan toinen juttu.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Tarkoitan jännämiehen villiä bakteerikantaa sekä mahdollisia tauteja.
Taudit voi testauttaa. Lisäksi lääkitys löytyy nykyään melkein jokaiseen sukupuolitautiin.
Ja se pillu on kuule sellainen ihmetys, että se ihan itsekseen putsaa itseään. Anonyymi kirjoitti:
Taudit voi testauttaa. Lisäksi lääkitys löytyy nykyään melkein jokaiseen sukupuolitautiin.
Ja se pillu on kuule sellainen ihmetys, että se ihan itsekseen putsaa itseään.Pillu ei osaa poistaa vierasta bakteerikantaa.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Pillu ei osaa poistaa vierasta bakteerikantaa.
Noh, mikä ei tapa, niin se vahvistaa. Siinähän se koko perheen bakteerifloora sitten monipuolistuu.
Jos tulee vielä uusia lapsia alateitse synnyttämällä, niin saavat heti lähdössä vahvemman siedätyskuurin. Anonyymi kirjoitti:
Noh, mikä ei tapa, niin se vahvistaa. Siinähän se koko perheen bakteerifloora sitten monipuolistuu.
Jos tulee vielä uusia lapsia alateitse synnyttämällä, niin saavat heti lähdössä vahvemman siedätyskuurin.Eihän siinä ole kuin isompi syöpäriski 🙄
Eipä vielä hirveästi saatu ontuvan logiikan perustelijoita tänne, ehkä sitten huomenna on jotain. Minä lähden nyt nukkumaan, hyviä öitä kaikille.
- Anonyymi
Luin tuon aloituksesi oikein muutamaan kertaan, enkä ollut uskoa silmiäni! Onko sulla kuumetta vai oletkos sinäkin takinkääntäjä... tai oikeastaan oot taitanut ostaa ihan uuden palsan!
"Kyllä siihen varmaan joku selvyys vielä löytyy. Pitänee oppia tuntemaan itsensä ihan alkajaisiksi ja ottaa vastuu omista tunteistaan."
Sitten vieraissa käynti esim. pikkujouluna kännissä, ei vielä merkitse mitään; eikä mies perhettään tai vaimoaan hylkää. -Voi olla; ettei se sivupano miehelle merkitse mitään.
Mutt naiselle se taas saataa merkitä sen verran; ett lusikat lähti jakoon ja PISTE!
Kyllä eri sukupuolta olevia kavereita saa olla, oikeastaan ihan hyväkin niin,... oppii ymärtämään sukupuolten välistä eroa ajattelunkin suhteen. Siis mitä mieltä enemmistö toista sukupuolta edustavista henkilöistä on; milloin mistäkin asiasta.
Henkinen pettäminen; riippuu miten sä käsität sen asian. Mulle sekin on kuitenkin jotain konkreettista tekoa, kuten puolison aliarvostusta tai jättämistä ilman henkistä tukea.
Ei toisen ajatuksia voi lukea/tulkita, joten miten sä toteat sellaista mikä ei ole fyysisesti nähtävissä tai todistettavissa?
Sillä ainahan noita ihastuksia tulee... kunhan muistaa vain ett ihastukset ovat ainoastaan ihastuksia... tulevat ja haihtuvat/kuihtuvat. Ei niille pidä antaa edes tilaa kehittäytyä miksikään vakavasti otettavaksi tunteeksi, saati sukupuolisuhteeksi.
Niin ett revi siitä; Se merkityksetön yhdyntä painoi alle 3 kg syntyessään, mutt sekin riitti mulle. Ilman sitä tulokasakin, jos petos olisi selvinnyt mulle... The end of love story!
Ja niistä ihastuksista vielä... olen mä ollut ihastunut muutamiin täänkin palstan mies oletettuihin... kuten Nuuskamuikkuseen, sinuun ja peteen... ketään en ole koskaan tavannut tai ollut edes kiinnostunut oikeesti tapaamaan. Sillä ihastukset ovat ihastuksia ja IRL:ssä tuskin niillä ois mitään tulevaiuutta edes ollut... jo täälläkin mun tunteet on kuihtuneet teihin.
Eikä vian tarvitse olla yhdessäkään palsta äijässä, mä itse olen vaikea tapaus ilmeisesti.
Taidan lähteä ruokasaliin emännöimään ja kassa neidiksi... näin aamiais aikaan.
trollikka
En oo nyt ihan varma ymmärränkö kysymystäs oikein? Mutta kysytkö, että kumpi on pahempaa fyysinen vai henkinen pettäminen?
Well, ensin pitäs selventää mitä se henkinen pettäminen on? Ja mikä lasketaan pettämiseksi?
Eri ihmiset määrittelee erilailla myös sopivuuden rajat. Pitkälti sen mukaan mikä loukkaa, miksi ja mikä ei, miksi. Kaikkia ei loukkaa esimerkiksi muihin ihastumiset.
Koska niille ihastumisille yms. voi löytyä perusteluja. Järkeen käypäsiä perusteluja, jotka voi sitä myöden inhimillistää ja antaa olla tai anteeksikin, vaikka olisi pettynyt.
Kaikki ei myöskään koe "pettämistä" alunperinkään miksikään pettämiseksi, koska free spirit ja ketään ei voi omistaa.
Miten nää myt sitten voisi yhdellä logiikalla edes mieltää pettämiseksi?Mutta jos kysytään minkä mä henk.koht. otan pettämisenä, niin jonkun mulle luvatun asian ja tarkoituksella annetun lupauksen pettäminen. Jonkun asian, jonka tietää loukkaavan mua ja aiheuttavan epäluottamusta jatkossa.
Se, että mies ihastuisi johku toiseen ei minulle ole pettämistä, ellei hän ala itse ajattelemaan, että napsimpa rusinat pullasta vaivihkaa petkuttaen ja järkkäämään asioita niin, että hän häärää mun selkäni takana jotain hys hys.
Hän voi siis ihastua johku, jos on sellainen "heikko hetki" tai meidän suhteessa joku tunnelukko, vajaus että mun tykkääminen ei riitä silloin enää.
Sitten on eri asia ihastua ihmiseen, koska se on niin fantastinen tyyppinä tai ihastua romanttisesti.Helmiina kirjoitti:
Mutta jos kysytään minkä mä henk.koht. otan pettämisenä, niin jonkun mulle luvatun asian ja tarkoituksella annetun lupauksen pettäminen. Jonkun asian, jonka tietää loukkaavan mua ja aiheuttavan epäluottamusta jatkossa.
Se, että mies ihastuisi johku toiseen ei minulle ole pettämistä, ellei hän ala itse ajattelemaan, että napsimpa rusinat pullasta vaivihkaa petkuttaen ja järkkäämään asioita niin, että hän häärää mun selkäni takana jotain hys hys.
Hän voi siis ihastua johku, jos on sellainen "heikko hetki" tai meidän suhteessa joku tunnelukko, vajaus että mun tykkääminen ei riitä silloin enää.
Sitten on eri asia ihastua ihmiseen, koska se on niin fantastinen tyyppinä tai ihastua romanttisesti.Ja itse olen mm. demiseksuaalisuuteni (joo yks hieno termi kuvaamaan tilaa) takia huono ihastumaan kehenkään romanttisesti saatika sitten seksuaalisesti.
Mutta ihastuttavia ihmisiä joskus tapaa, eikä se katso sukupuolta että joku on niin hyvä tyyppi, että tahdot olla sen tuttavapiiriä. Eikä tällaiset tuttavuudet ole pettämistä missään määrin, olipa sitten sukupuolet mitä tahansa. 😃Helmiina kirjoitti:
Ja itse olen mm. demiseksuaalisuuteni (joo yks hieno termi kuvaamaan tilaa) takia huono ihastumaan kehenkään romanttisesti saatika sitten seksuaalisesti.
Mutta ihastuttavia ihmisiä joskus tapaa, eikä se katso sukupuolta että joku on niin hyvä tyyppi, että tahdot olla sen tuttavapiiriä. Eikä tällaiset tuttavuudet ole pettämistä missään määrin, olipa sitten sukupuolet mitä tahansa. 😃Mä näen niin asian, että ihminen joka ei pysty olemaan esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveri, ilman pelkoa pettämisestä. Sen liha on heikko tai itsekuri.
Ja joka ei salli miehen ja naisen ystävyyttä, sen mielikuvitus on seksistinen ja tietyllä tapaa taas kuvastaa omaa lihanheikkoutaan tyrmäämällä koko kuvion ilman mitään todellisia perusteita mistään vaarasta.Helmiina kirjoitti:
Mä näen niin asian, että ihminen joka ei pysty olemaan esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveri, ilman pelkoa pettämisestä. Sen liha on heikko tai itsekuri.
Ja joka ei salli miehen ja naisen ystävyyttä, sen mielikuvitus on seksistinen ja tietyllä tapaa taas kuvastaa omaa lihanheikkoutaan tyrmäämällä koko kuvion ilman mitään todellisia perusteita mistään vaarasta.Plus, ihmettelen miten pelkkä sukupuoli tekee kestäön vaarallisen? Missään mielessä. Jos et tunne fyysistä vetoa, sitä ei ole.
Helmiina kirjoitti:
Plus, ihmettelen miten pelkkä sukupuoli tekee kestäön vaarallisen? Missään mielessä. Jos et tunne fyysistä vetoa, sitä ei ole.
Ja jos sitä fyysistä vetoa alkaa kehittyä, on se avoimen keskustelun paikka. Miten edetään. Jääkö kaverisuhde kaverisuhteeksi, muutetaanko parisuhteeksi vai laitetaanko kantapäät vastakkain ja lopetetaan kaverisuhde.
Kaverisuhteen voi aina myös lopettaa, jos siitä uhkaa tulla ongelmia parisuhteelle.
Eikä se lihanhimokaan ole pettämistä, muuten seksifantasiatkin olis pettämistä. Se on pettämistä, jos alat elää petollisesti himojesi viemänä. Ts. alat nakertaa suhteeltas pohjaa ketkuillen ja petkuillen. Ajatukset on vaan ajatuksia, kunnes ne suuntautuu mielihaluun toteuttaa niitä käytännössä kumppania petkuttaen.
- Anonyymi
Mikä ihmeen ristiriita? Kai se on yhtä paha, jos kumppani pettää miehen tai naisen taikka vaikka muunsukupuolisen kanssa? Onko pettäminen fyysistä tai henkistä,, se on taas ihan eri kysymys se.
Palstakuohunta sukupuolen merkittävyydestä: kun toisille tuntuu olevan hirvittävän tärkeää tietää toisten kirjoittelijoiden sukupuoli tai jankataan sitä, että on vain kaksi sukupuolta, ei mitään muuta, niin se johtuu ihan vain pelosta. Oikeastaan homofobia on taustalla. Jos sitä ihastuu tai edes tuntee viehtymystä palstalla (tai vielä kammottavampaa irl) henkilöön, joka sitten ei olekaan sitä mitä itse on kuvitellut, niin sitähän on siis voinut vaikka ihastua oman sukupuolensa edustajaan eli on tuntenut homotunteita! On ihmisiä, joille ei suurempaa loukkausta ole olemassa, kuin tulla huijatuksi tällä saralla. Tai huijaukseksi tällainen ihminen oman väärinkäsityksensä kokee.
Muutaman vuoden takaa on elokuva "Kerron sinulle kaiken". Siinä tätä aihepiiriä käsitellään
https://youtu.be/Oa98xc6VesYNiinpä, siksi on hassua tavallaan sekin. Että anonyymi palstalla missä saa luvalla olla anonyymi niin rekattuna, kun rekkautumattomanakin voi edes unohtaa sellaisen seikan, että siellä kirjottajana voi olla ihan mitä vaan vastassa. Sukupuolta myöden periaatteessa.
Että ihan omalla vastuullaan jokainen menee ja ihastuu mun mielestä. Mitäpäs sen väliä, olen itsekin ihastunut joskus palstalla naiseen ja nainen minuun, mutta se asia selvisi sitten eikä kumpikaan siitä kaiketi mitenkään traumatisoitunut. :)
Minä tosin tiesin kyseessä olevan nainen, hän taas oletti olevan mun mies. Eikä se ole mitenkään harvinaista, että niin luullaan. Mun tarvii välillä panostaa ihan siihen, että minusta saa käsityksen että olen nainen. Kirjoittaa hihi haha huu tyyppisesti, vaan empä aina jaksa miettiä kirjoituksen ulkoasua sen takia, että sukupuoli välittyy.
Koska sekin on eräänlaista roolia, luoda sukupuoli värittynyttä tekstiä. Miten ympäristö sen tarjoiltuna tahtoo.
- Anonyymi
"Voiko oikeasti? jos tietäisit kumppanisi rakastavan jotakuta toista enemmän kuin sinua ja olevan sinun kanssa vain tottumuksesta, olosuhteiden pakosta tms. sinäkö voisit elää sen asian kanssa?"
Tästä aasinsillan kautta toiseen varsin keskusteltuun asiaan palstalla: eikö tämä päde siinäkin, kun ätmit määkyy että naisten on laskettava rimaa ja huolittava heidät?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.- Anonyymi
Niin, mutta kun nykyaikana ei enää ole pakko naisenkaan ottaa miestä. Vielä muutama vuosikymmen sitten sellainen "pakko" on ollut. Yhteiskunta on muuttunut. Kai silloin on selvää, että useampi mies jää ilman kumppania.
Syntyvyyden väheneminen viime aikoina on ollut nimenomaan Suomessa hyvin voimakasta. Seuraan mielenkiinnolla seuraan, millaisia syitä siihen löydetään. Ehkä joku vielä keksii, että syntyvyys kääntyi laskuun juuri sinä vuonna, kun Suomi24 perustettiin... Olemme jännän äärellä.
- Anonyymi
Pettämistä on kaikki se toiminta mikä haittaa kahden ihmisen välistä tunnesidettä.
Luottamuksen pettäminen voi tapahtua seksuaalisesti, tunnepuolella tai rahallisesti.
Puoliso voi pettää pitämällä omaa ongelmakäyttäytymistä yllä. Ihminen voi myös pettää itseään hyväksyen toisen ongelmakäyttäytymisen ajatellen yhteiselämän kokonaisuutta. Pettäminen on ongelmallista vain silloin kun se tuottaa negatiivisia ajatuksia ja tunteita.
AsianVierestä"Pettämistä on kaikki se toiminta mikä haittaa kahden ihmisen välistä tunnesidettä."
Entäs jos toinen on vaan oikukas ja tulkitsee vähän vaikka mitä pettämiseksi? Petit mut kun et tehnyt kuten halusin, tunneside kärsii...vaikka se olis ollut paskapaperin väärin taittelemista.Helmiina kirjoitti:
"Pettämistä on kaikki se toiminta mikä haittaa kahden ihmisen välistä tunnesidettä."
Entäs jos toinen on vaan oikukas ja tulkitsee vähän vaikka mitä pettämiseksi? Petit mut kun et tehnyt kuten halusin, tunneside kärsii...vaikka se olis ollut paskapaperin väärin taittelemista.Eikö pettämisestä pitäs olla jokin yhteinen näkemys pariskunnalla, mitä kumpikin pitää pettämisenä? Sillä eri ihmiset voi pitää eri asioita pettämisenä, erilailla kun oma kumppanikin.
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
"Pettämistä on kaikki se toiminta mikä haittaa kahden ihmisen välistä tunnesidettä."
Entäs jos toinen on vaan oikukas ja tulkitsee vähän vaikka mitä pettämiseksi? Petit mut kun et tehnyt kuten halusin, tunneside kärsii...vaikka se olis ollut paskapaperin väärin taittelemista.Niin, tuo on se suurin ongelma kahden ihmisen välillä. Ihmiset ovat erilaisia siinä mitä toiselta odottavat. Itse en esimerkiksi odota naiselta asunnon siivoamista, pyykkäämistä, järjestelyä joten tuskin nainen suuttuisi jos taittaisin paskapaperin väärin. Jos tuollaisesta suuttuisi hän voi sitten taitella paperit omalle perseelleen sellaiseksi mitä haluaa.
AsianVierestä - Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Eikö pettämisestä pitäs olla jokin yhteinen näkemys pariskunnalla, mitä kumpikin pitää pettämisenä? Sillä eri ihmiset voi pitää eri asioita pettämisenä, erilailla kun oma kumppanikin.
Kahdella ihmisellä ei ole samaa näkemystä pettämisestä, ei ainakaan siitä haittaavasta tasosta. Jokainen opiskelee puolisonsa tason ja mietteet ihan itse. Käyttäytyy sen mukaan.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo on se suurin ongelma kahden ihmisen välillä. Ihmiset ovat erilaisia siinä mitä toiselta odottavat. Itse en esimerkiksi odota naiselta asunnon siivoamista, pyykkäämistä, järjestelyä joten tuskin nainen suuttuisi jos taittaisin paskapaperin väärin. Jos tuollaisesta suuttuisi hän voi sitten taitella paperit omalle perseelleen sellaiseksi mitä haluaa.
AsianVierestäKylläpä kyllä. Siksipä onkin hyvä, jos pariskunta muodostuu ihmisistä jotka sallii toisilleen erilaisuutta tai sitten ovat hyvin samanlaisia keskenään tavoiltaan ja ajatuksiltaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kahdella ihmisellä ei ole samaa näkemystä pettämisestä, ei ainakaan siitä haittaavasta tasosta. Jokainen opiskelee puolisonsa tason ja mietteet ihan itse. Käyttäytyy sen mukaan.
AsianVierestäItseasiassa kyllä voi olla. Meilläkin on mieheni kanssa sama näkemys. :)
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Itseasiassa kyllä voi olla. Meilläkin on mieheni kanssa sama näkemys. :)
Juu, aivan varmasti on:)
AsianVierestä - Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Ei tää muuten pelittäiskään. :)
Ihmiset jotka haluavat olla yhdessä haluavat myös kuvitella asioita joita ei olisi olemassa:)
Ihmiset jotka haluavat olla yhdessä haluavat myös kuvitella asioita joita ei olisi olemassa:)
AsianVierestäSuu on mukana sitä varten, että asioista puhutaan. Eikä vain niitä muita orientaatioita varten. :)
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Suu on mukana sitä varten, että asioista puhutaan. Eikä vain niitä muita orientaatioita varten. :)
Houston, we have problem...
AsianVierestä - Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Apollo 13!!! :D
Tulee ongelma jos keskustelijat ovat noin kaukana toisistaan...voi tulla väärinymmärretyksi.
Minä...tsrrrkkkssss...kasta...inua...trsssrzzz.
AsianVierestä - Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Entäs jos toinen on vaan oikukas ja tulkitsee vähän vaikka mitä pettämiseksi? Petit mut kun et tehnyt kuten halusin, tunneside kärsii...vaikka se olis ollut paskapaperin väärin taittelemista.Hei, sä suomensitt mun ajatuksiani niin hyvin tähän asti... ajatukset meni melkoisen paljon yks yhteen. Mutt nyt sä alat vetämään egoistinkin tähän samaan propleemaan mukaan.
Suhde ihka aidon egoistin kanssa tuskin tulee kestämään, niitä vaikeuksia saattaa tulla alussa ihan muistakin syistä kuin toisen omahyväisyydestä tai luulosairaudesta.
Syyttelemään toista puoliskoa petoksesta, ilman savua... en kyllä lähtisi.
Mä kyllä nostaisin kissan pöydälle silloin jos tuntisin puolisoni aliarvioivan minua, se olisi henkistä pettämistä... tai jos olisin vaikeassa tilanteessa; niin odottaisin kyllä henkistä tukea siltä rakkaaltani; vaikka ainoastaan lohdutusta jos ei muuhun kykene niin ottamaan syliinsä.
Enkä tosiaankaan ajattele rahallista tukea... maksoi mitä maksoi, periaatteella!
Päivän jatkoja sulle ja kaikille muillekin... nyt on pakko paneutua töihin, joita mulla on täällä kotona jäänyt rästiin.... mattot ulos ja lattiat vesipesuun, pesukone käyntiin, jne.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Tulee ongelma jos keskustelijat ovat noin kaukana toisistaan...voi tulla väärinymmärretyksi.
Minä...tsrrrkkkssss...kasta...inua...trsssrzzz.
AsianVierestäJoo ihan eri fääreissä kulkevat ei pääse toisiinsa, vaikka ne lähellä ovatkin. :)
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Joo ihan eri fääreissä kulkevat ei pääse toisiinsa, vaikka ne lähellä ovatkin. :)
Ymmärsit mitä tarkoitin.
Lähellä, mutta niin kaukana.
Hei, sä suomensitt mun ajatuksiani niin hyvin tähän asti... ajatukset meni melkoisen paljon yks yhteen. Mutt nyt sä alat vetämään egoistinkin tähän samaan propleemaan mukaan.
Suhde ihka aidon egoistin kanssa tuskin tulee kestämään, niitä vaikeuksia saattaa tulla alussa ihan muistakin syistä kuin toisen omahyväisyydestä tai luulosairaudesta.
Syyttelemään toista puoliskoa petoksesta, ilman savua... en kyllä lähtisi.
Mä kyllä nostaisin kissan pöydälle silloin jos tuntisin puolisoni aliarvioivan minua, se olisi henkistä pettämistä... tai jos olisin vaikeassa tilanteessa; niin odottaisin kyllä henkistä tukea siltä rakkaaltani; vaikka ainoastaan lohdutusta jos ei muuhun kykene niin ottamaan syliinsä.
Enkä tosiaankaan ajattele rahallista tukea... maksoi mitä maksoi, periaatteella!
Päivän jatkoja sulle ja kaikille muillekin... nyt on pakko paneutua töihin, joita mulla on täällä kotona jäänyt rästiin.... mattot ulos ja lattiat vesipesuun, pesukone käyntiin, jne.
trollikkaEgoistejakin jotkut kattelee. :I
Mukavaa päivää!!! :)Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit mitä tarkoitin.
Lähellä, mutta niin kaukana.
AsianVierestäTahtoo olla paha tapa ymmärtää. ;D
(egoistista naurua)Sinun kanssa elämä olisi ihanaa🥰💕✨😁
Ei ihme että sinut tutkittu geenejä myöten huippu varmasti opettelisitte yhdessä. Itseäni harmittaa että mies ei lllut noin hyvä opiskelija ihmistuntemuksissa mutta koulutin siitä oiva yksilön.
Uskon että hänet viedään käsistä jos hän on yhtä helppo muille kuin minulle.Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo on se suurin ongelma kahden ihmisen välillä. Ihmiset ovat erilaisia siinä mitä toiselta odottavat. Itse en esimerkiksi odota naiselta asunnon siivoamista, pyykkäämistä, järjestelyä joten tuskin nainen suuttuisi jos taittaisin paskapaperin väärin. Jos tuollaisesta suuttuisi hän voi sitten taitella paperit omalle perseelleen sellaiseksi mitä haluaa.
AsianVierestäMinusta hyvin söpöä tuo, että epäilet naisen suuttuvan paperitaitoksesta.
Voisin taitella nipun valmiiksi sinulle, voit vain napata purkista valmiit taitokset.🥰💕✨🧸4vuotias harjoitteli numeroita kirjoittaa hoiti hyvin ne.🥰💕✨🧸.
Minusta on hyvä että tulee numerot harjoiteltua, kohta noi kirjaimet.
Jos pettämisestä puhutaan niin kyllä minusta tuo henkinen puoli on vaikeampi. Sitä kun on hieman vaikeampi konkreettisesti puhua selväksi.
Henkinen pettäminen on minusta muutakin kuin fyysisten vetovoimatekijöiden mittailua kahden ihmisen välillä. Kyllä tuntisin itseni petetyksi jos olisin menossa kauppaan ja yhteisellä tilillä ei olisi rahaa kun toinen on pelanut kaiken tai tyhjien viinapullojen määrällä voisi elättää nelihenkisen perheen. Koko ajan jäisi se epävarmuus että oliko tämä se viimeinen kerta kuitenkaan.
Jos taas emäntä toteaisi että pikkujuhlissa tuli vähän tolskattua vieraissa niin ei siinä muuta kuin keitellään kahvit ja mietitään onko meidän liitossa jotakin mikä tähän johti ja mietitään pystytäänkö meidän liittoa kääntämään eri asentoon ja päivitetään vähän parisuhdetta tai lähdetään eri suuntiin.- Anonyymi
En tajua miten voit yhdistää tuon asian ja pettämisen keskenään?
Oon siskon luona käymässä, niin on sellainen pälpätys, että saa nähdä tuleeko vastaamisesta mitään...
Mutta henkisesti pettäminen ja fyysisesti pettäminen on ihan yhtälailla satuttavaa. Toisaalta itse rajaan kummatkin henkilökohtaisesti ja kertoisin sen tutustumisvaiheessa kumppanille. Sellaiset rajat on vaikeita täällä selittää, joten turha täällä niistä on vetää mitään linjoja, vaikka varmasti moni kiihkeästi haluaa.
Oman kumppanin ja itsensä väliin ei kukaan pääse, jos kaikki on hyvin, niin henkisesti kuin fyysisesti. Samoin itsekin tietenkin toimin, jos minulla on kaikki hyvin suhteessa, ei siihen tarvitse edes ketään muuta. Jos ei toimi suhde, sille suhteelle pitää tehdä jotain, jos sille ei voi tehdä mitään, ei kannata pitää yllä suhdetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561326Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731275Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311018Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830