Ruuan palanen jumissa kurkussa - miten saan pois?

Muutama tunti sitten söin kerrosvoileipää missä oli yhtä sun toista täytettä. Jossain kohtaa syömistä tuntui yhtäkkiä siltä, että joku pieni ruuan palanen jäi jonnekkin kurkkuni yläosaan jumiin. Hengitystä se ei blokkaa mutta tuntuu tosi ärsyttävältä. Aina kun nielaisen, syön tai juon niin meinaa tulla oksennus kun ruuan pala tuntuu jotenkin liikkuvan. Se on siis edelleen jumissa. Osaako joku neuvoa että miten saan tän hiton palan kurkustani pois? Luin jo jostain että lääkäriin ei kannata mennä kun sanovat vain että syö ja juo. Mutta haluan tän heti pois niin miten?

12

14871

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syömällä ja juomalla ne yleensä lähtee aika nopeasti, aina voi tietysti kakistella tai kaivaa vaikka sormella jos yltää, hammasharjaakin voi kokeilla. Minulla jäi lapsena kalanruoto kurkkuun, pisti monta päivää ja on varmaan vieläkin siellä, mutta hengissä ollaan.

    • Anonyymi

      Mulla on just nyt tää sama tunne, tuntuu niin inhottavalta!

    • Anonyymi

      itelki sama juttu tuli syödessä toivon että menis pois, on ollu monta tuntia

    • Anonyymi

      Sama itellä nyt. Iha vitun hirveen tuntunen, aluks meinasin oikeesti tukehtuu mut nyt se on siirtyny sillee et saan kyl henkee mut kaihertaa kokoajan. Ollu jo pari tuntia vaikka oon yrittäny syödä ja juoda ja yskiä pois.

    • Anonyymi

      Mulla on sama. Jäi 2 päivää sitten kukkakaalin palanen kurkkuun enkä saa sitä pois. Oon yrittäny syömistä, juomista, yskimistä ja mikään ei toimi. En saa sitä pois ja tuntuu ihan kauheelta koko ajan. Ihan kuin hammastikku pistelis kurkun ylä osaa. Mun isä sanoi että kyllä se lähtee jossain vaiheessa mutta nyt täällä 2 päivän jälkeen ollaan vielläkin ruoka kurkussa :D

      • Anonyymi

        Joko kukkakaali on jatkanut matkaa? Mulla nyt sama tilanne paitsi popcornin sellanen jyvänkuorenpalanen. Tuntuu kun se olis porautunu jonnekkin tonne kurkun yläosan kudokseen!


    • Anonyymi

      Mulla on ihan sama homma esim kun nielasen nii tuntuu vitsin ärsyttävältä

      • Anonyymi

        Mite saa pois


    • Anonyymi

      Saatanan sipsinmuru kaihertaa kurkussa! Ei tarvitse olla iso, mutta kaiherrus on kova! Mikähän olis hyvä kaiverruskonsti? Joku juoma, paksu tökötti sellainen vai laiha litku? Kun vain sais juomaan kunnon vauhdit kuin koskessa konsanaan!!!...

    • Anonyymi

      Oon kakonut nyt 2pv. Sielä se muljuu siirtäen jossain nielun kraaterissa paikkaa eikä tuu pois :( olen koittanut hammasharjaa,lusikkaa, nenän kautta pitkällä topsypuikolla, mutta ei. Ei sit millään....

    • Anonyymi

      Onnexi ET OLE YKSIN :)

    • Anonyymi

      Kukaan valittajista ei ole kertonut miten lopulta lähtenyt, tuskin kuitenkaan montaa päivää vaivaa. Lääke- tai lisäravinnepilleri jää helpoimmin kurkkuun, veden kanssa ne yleensä lähtee. Joku ruoka saattaa vaivata pari tuntiakin, voi lähteä vaikka kun yökkää kieltä harjatessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe