Pätkälaihdutus laihduttaa enemmän

Anonyymi

Lihavuustutkijoiden tulos.Koehenkilöt jaettiin kahteen ryhmään.Jatkuvasti laihduttavat,ja pätkälaihduttavat.
Kokeen tulos
Kahden viikon pätkissä laihduttaneet laihtuivat enemmän kuin jatkuvasti laihduttaneet.

Paino pysyi pätkälaihdutaaneilla samana VAIN SILLOIN jos he söivät ylläpitävällä jaksolla kulutusta vastaavan määrän
Ja vapaasti syöneillä paino pysyi VAIN samana (siinä on myös suuri lihomisvaara)

https://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2017/10/01/patkalaihdutus-tehokkaampaa-kuin-jatkuva/

12

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen itse käyttänyt tätä tapaa luonnostaan jo ennenkin,siinä keho saa palautua ylläpitojakson aikana,ja se auttaa jaksamaan laihduttamisen jatkamista .

      Liikuntaa ja kalorien laskemista ruokapäiväiväkirjaan pitää harrastaa samaan tapaan ylläpitojaksonkin aikana.

      • Anonyymi

        Pätkälaihdutus OSAPÄIVÄPAASTOLLA toimii parhaiten (ei ilta ja yösyöntiä)

        Laihduttavin laji on hiihto
        Luistelutyylin hiihdossa kalorinkulutus on suurempi kuin perinteisessä hiihdossa.
        Kokeilen nyt luisteluhiihtoa päivässä 3 tuntia kalorit 1500.Kalorivaje vähintään 1500 kal pv


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätkälaihdutus OSAPÄIVÄPAASTOLLA toimii parhaiten (ei ilta ja yösyöntiä)

        Laihduttavin laji on hiihto
        Luistelutyylin hiihdossa kalorinkulutus on suurempi kuin perinteisessä hiihdossa.
        Kokeilen nyt luisteluhiihtoa päivässä 3 tuntia kalorit 1500.Kalorivaje vähintään 1500 kal pv

        millä energialla meinaat hiihtää 3 tuntia päivittäin. Voihan se hiihtely onnistua jotenkun kenties yhden päivän. Ja vielä sen rytmikkään luiisteluhiihdon opettelukin edessä. Suksilla seisoskelu ei paljoa kuluta energiaa. Joo, joo. Hmmm. Näitä pohdiskelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millä energialla meinaat hiihtää 3 tuntia päivittäin. Voihan se hiihtely onnistua jotenkun kenties yhden päivän. Ja vielä sen rytmikkään luiisteluhiihdon opettelukin edessä. Suksilla seisoskelu ei paljoa kuluta energiaa. Joo, joo. Hmmm. Näitä pohdiskelen.

        Hyvin sitä jaksaa hiihtää,juon vain kakkukahvit lähtiessä,ja vasta lenkin jälkeen kunnon syönti.Lenkin pituus nyt 2,5 tuntia.
        Kyllä sillä se 2 kiloa viikossa laihtuu,jos ottaa tosissan.Paljon enemmän hiihdolla laihtuu kuin pyöräilyllä.Melkein tyhjällä mahalla teen aina lenkit,koska syönnin jälkeen väsyttää,sen takia kannatta syödä vasta lenkin jälkeen.Ennen olen hiihtänyt vain perinteisellä tyylillä.Tyyliä piti nyt vaihtaa nilkan jänteen kipeytymisen takia,se tuli huonoista pyöräilykengistä.Nyt se tuli kuntoon luistelutyylin hiihdolla .Luistelutyylin hiihdossa käytetään aivan eri lihaksia ja jänteitä kuin perinteisessä hiihdossa ja pyöräilyssä.
        Jänteet tulehtuu,jos rasitetaan koko ajan liikaa samoja jänteitä.
        Sama juttu on käsissä ja selässäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sitä jaksaa hiihtää,juon vain kakkukahvit lähtiessä,ja vasta lenkin jälkeen kunnon syönti.Lenkin pituus nyt 2,5 tuntia.
        Kyllä sillä se 2 kiloa viikossa laihtuu,jos ottaa tosissan.Paljon enemmän hiihdolla laihtuu kuin pyöräilyllä.Melkein tyhjällä mahalla teen aina lenkit,koska syönnin jälkeen väsyttää,sen takia kannatta syödä vasta lenkin jälkeen.Ennen olen hiihtänyt vain perinteisellä tyylillä.Tyyliä piti nyt vaihtaa nilkan jänteen kipeytymisen takia,se tuli huonoista pyöräilykengistä.Nyt se tuli kuntoon luistelutyylin hiihdolla .Luistelutyylin hiihdossa käytetään aivan eri lihaksia ja jänteitä kuin perinteisessä hiihdossa ja pyöräilyssä.
        Jänteet tulehtuu,jos rasitetaan koko ajan liikaa samoja jänteitä.
        Sama juttu on käsissä ja selässäkin.

        "Kyllä sillä se 2 kiloa viikossa laihtuu,jos ottaa tosissan."

        Eli vuodessa 104 kg. Ja montas vuotta sinä olitkaan jo laihduttanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä sillä se 2 kiloa viikossa laihtuu,jos ottaa tosissan."

        Eli vuodessa 104 kg. Ja montas vuotta sinä olitkaan jo laihduttanut?

        Ei sitä koko ajan laihduteta.Minä otan kerralla pois aina paljon,kun laihdutan.
        Ei siitä kahdesta kilosta tietenkään kaikki ole läskiä.Se vaan on niin että AINA laihtuu ensimmäisenä paljon nestettä ja osa siitä on oikeaa läskiä ehkä 200-300g

        Monesti väsyksiin syöminen ennen liikuntasuoritusta pilaa laihdutusyrityksen,ainakin minulla menee siitä pois liikuntavire.Se pitää tehdä niin ettei osta mitään karkkia vaikka kuinka tekisi mieli.Monesti pitää toimittaa omia asioitaan käymällä kaupassa.Karkkihyllyt pitää kiertää kaukaa jos ei ole vielä käynyt lenkillä.
        Syödä saa,mutta syödyt kalorit pitää myös kuluttaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä sillä se 2 kiloa viikossa laihtuu,jos ottaa tosissan."

        Eli vuodessa 104 kg. Ja montas vuotta sinä olitkaan jo laihduttanut?

        Jos en niitä laihduttaisi välillä pois painaisin nyt ainakin 300 kiloa

        MINÄHÄN SYÖN ENEMMÄN KUIN 160 KILOA PAINAVA liikuntaa harrastamaton ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä koko ajan laihduteta.Minä otan kerralla pois aina paljon,kun laihdutan.
        Ei siitä kahdesta kilosta tietenkään kaikki ole läskiä.Se vaan on niin että AINA laihtuu ensimmäisenä paljon nestettä ja osa siitä on oikeaa läskiä ehkä 200-300g

        Monesti väsyksiin syöminen ennen liikuntasuoritusta pilaa laihdutusyrityksen,ainakin minulla menee siitä pois liikuntavire.Se pitää tehdä niin ettei osta mitään karkkia vaikka kuinka tekisi mieli.Monesti pitää toimittaa omia asioitaan käymällä kaupassa.Karkkihyllyt pitää kiertää kaukaa jos ei ole vielä käynyt lenkillä.
        Syödä saa,mutta syödyt kalorit pitää myös kuluttaa pois.

        "Se pitää tehdä niin ettei osta mitään karkkia vaikka kuinka tekisi mieli.Monesti pitää toimittaa omia asioitaan käymällä kaupassa.Karkkihyllyt pitää kiertää kaukaa jos ei ole vielä käynyt lenkillä."

        Outoa että olen vuosia käynyt kaupassa, olen mennyt karkkihyllynkin ohi, ostamatta karkkia.

        Olenkohan minä jotenkin sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä koko ajan laihduteta.Minä otan kerralla pois aina paljon,kun laihdutan.
        Ei siitä kahdesta kilosta tietenkään kaikki ole läskiä.Se vaan on niin että AINA laihtuu ensimmäisenä paljon nestettä ja osa siitä on oikeaa läskiä ehkä 200-300g

        Monesti väsyksiin syöminen ennen liikuntasuoritusta pilaa laihdutusyrityksen,ainakin minulla menee siitä pois liikuntavire.Se pitää tehdä niin ettei osta mitään karkkia vaikka kuinka tekisi mieli.Monesti pitää toimittaa omia asioitaan käymällä kaupassa.Karkkihyllyt pitää kiertää kaukaa jos ei ole vielä käynyt lenkillä.
        Syödä saa,mutta syödyt kalorit pitää myös kuluttaa pois.

        "oikeaa läskiä"

        Että ihan sellaista läskiä. Kehonpainon mittauksen virhe voi olla ainakin /- 3.5 kg silloin kun mittausajankohta ei ole vakioitu, johtuen nestetasapainon vaihtelusta, ruokailuajankohdasta ja dietaaristen lopputuotteiden määrästä. Eli kahden mittauksen välinen virhe voi olla ainakin /- 7 kg. Jos mittausajankohta on optimoitu (aamutoimien jälkeen, ennen aamiaista) virhe voi sillti olla ainakin /- 5 kg. Näitä virheitä voi minimioida keskiarvoistamalla usean, esimerkiksi seitsemän, joka-aamuisen mittauksen tulos.

        "Syödä saa,mutta syödyt kalorit pitää myös kuluttaa pois."

        Että sellaista oppia tarjolla. Kiitos, emme tieneet tuota lainkaan. Kun ei ahmi kaloreita niin ei tarvitse hikimurheilla liikakaloreita pois.


        Nämä sinun sepitelmät massiivikalorimässäilyistäsi ja hikimurheilu-uroteoistasi ovat suorakulmaisesti poikkiteloin sen kanssa mitä järjissään olevat ihmiset ymmärtävät laihduttamisella ja painonhallinnalla. Minusta vaikuttaa että haluat vain ilkeillä, tai sinulla on ahmimishäiriö. Tai, ehkä sepiteesi sitenkin on totta, tiedän että hahmosi kaltaisia vaareja on jokunen olemassa oikeassa elämässä. siinä tapauksessa sepitelmät ovat vain väärällä palstalla, tämä on laihdutus palsta.


    • Anonyymi

      Pyöräilen ja hiihdän 12 tuntia joka päivä . Syön kaikkea ja paljon . Onko minulla jonkinlainen pakkomielle ja mielen tiloissa häiriöitä ?

    • Anonyymi

      Jännä juttu. Pätkälaihduttajat laihduttivat 30 viikkoa (taukoineen) ja vertailuryhmä 16 viikkoa. Ei ihme että tuloksissa on eroa.

      • Laihdutusviikkojen lukumäärä oli sama.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      72
      3640
    2. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      147
      2898
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      116
      2432
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      128
      2190
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      86
      2097
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      390
      1804
    7. 421
      1639
    8. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1529
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      95
      1426
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      42
      1337
    Aihe