On ihmisiä, jotka antavat asiakaspalvelijoista negatiivista palautetta. No, ainakin meidän työpaikalla johtajat sanovat suoraan, että negatiiviset palautteet voi enimmäkseen jättää omaan arvoonsa, koska suurin osa niistä on jonninjoutavaa höpöjuttua.
Joissakin firmoissa on havaittu, että negatiivista palautetta antaa yksi ja sama henkilö, joka vaan esiintyy kymmenenä eri henkilönä...
Negatiivisen palautteen antajat
15
103
Vastaukset
Ja kuka suomalainen antaa sitä positiivista palautetta ja kuinka usein?
Wwuwuw kirjoitti:
Minä muutama päivä sitten☝️
Hyvä sinä.
Itse pyrin antamaan rehellistä palautetta, siis palvelusta tai tuotteesta. Varsinkin silloin kun sitä kysytään, esim. tarjoilija. Oli se sitten kriittistä tai kehuvaa.
Maailma ei kehity, jos rehelistä palautetta ei anneta.
Omissa töissään jokainen on varmaan huomannut että hyvin hoidetuista hommista harvemmin kuulee mitään jälkikäteen, mutta jos joku meni huonosti, niin silloin suomalainen palautteenantojärjestelmä toimii tehokkaammin.Thymallus kirjoitti:
Hyvä sinä.
Itse pyrin antamaan rehellistä palautetta, siis palvelusta tai tuotteesta. Varsinkin silloin kun sitä kysytään, esim. tarjoilija. Oli se sitten kriittistä tai kehuvaa.
Maailma ei kehity, jos rehelistä palautetta ei anneta.
Omissa töissään jokainen on varmaan huomannut että hyvin hoidetuista hommista harvemmin kuulee mitään jälkikäteen, mutta jos joku meni huonosti, niin silloin suomalainen palautteenantojärjestelmä toimii tehokkaammin.Taisi muuten olla niin että negatiivisesta asiasta tuotteesta/palvelusta henkilö kertoo keskimäärin kymmenelle ihmisille, kun taas positiivisesta huomattavasti harvemmalle.
Jokaisen yrityksen tulisi huomioida negatiivinen palaute, mikäli se on annettu rakentavassa hengessä. Jos negtiiviseen palautteeseen on syytä, sitä ei saisi "lakaista maton alle", vaan reilusti huomioida ja korjata tilanne.
Se ei anna kovinkaan luotettavaa kuvaa yrityksestä, joka ei päivitä ja korjaa virheitään. Siinä kärsii bisnekset, sana kiertää ja asiakkaat häviää.
Mitään turhan vinkujia ei tarvitse ottaa liian vakavasti. Kohteliaan keskustelun ja perustelujen jälkeen, voidan siirtää valitus aiheettomaksi.
Maksavaa asiakasta ei saa jättää yksin ongelmien kanssa, ne pitää aina ensin selvittää ja tutkia kunnolla.Varmasti jokainen yritys huomioi negatiiviset palautteet ja tekevätkin niille jotain jos on aihetta. Valitettavan usein negatiivisen palautteen antaja ns. kostaa omaa huonoa päivää muille tai sitten omaa osaamattomuuttaan ja tietämättömyyttään päättää antaa negatiivista palautetta koska ihminen. Monet negatiiviset palautteet eivät edes kosketa sitä yritystä tai sen henkilöstä jolle negatiivinen palaute on annettu. Parhaimmat vain räyhäävät täysin sivulliselle asiakaspalvelijalle koska siihen sopivasti tuli mahdollisuus. Sellainen rakentava negatiivinen palaute on aika harvinainen, harva siihen valitettavasti kykenee.
Parhaat asiakaspalvelijat saavat negatiiviset palautteen antajat pyytämään anteeksi tai nauramaan. =)Jascal kirjoitti:
Varmasti jokainen yritys huomioi negatiiviset palautteet ja tekevätkin niille jotain jos on aihetta. Valitettavan usein negatiivisen palautteen antaja ns. kostaa omaa huonoa päivää muille tai sitten omaa osaamattomuuttaan ja tietämättömyyttään päättää antaa negatiivista palautetta koska ihminen. Monet negatiiviset palautteet eivät edes kosketa sitä yritystä tai sen henkilöstä jolle negatiivinen palaute on annettu. Parhaimmat vain räyhäävät täysin sivulliselle asiakaspalvelijalle koska siihen sopivasti tuli mahdollisuus. Sellainen rakentava negatiivinen palaute on aika harvinainen, harva siihen valitettavasti kykenee.
Parhaat asiakaspalvelijat saavat negatiiviset palautteen antajat pyytämään anteeksi tai nauramaan. =)Valitettavan usein pettynyt asikas ei osa erottaa tunteitaan liiketoiminnasta. Kun tulee aika antaa negatiivista palautetta, siinä on niin kova tunnemyrsky taustalla, ettei koko asiasta saa kunnolla selvää.
Jotkut tuhlaavat valtavasti energiaa oman mielipahan purkamiseen. Olisi suotavaa, että menisivät suoraan asiaan, selvittisivät tilanteen rauhallisesti ja yksityiskohtaisesti, jotta päästäisiin heti ongelma ytimeen.
Kun molemmat osapuolet pysyvät rauhallisina ja tulevat kuulluksi, myös ongelmat selviävät nopeammin.
Jäitä hattuun ja kylmää loogista ajattelua peliin!
Yleisesti ottaen, riehuminen ja kiukuttelu ei edistä asioiden viemistä eteenpäin.
Se joka huutaa kovemmin ei välttämättä ole oikeassa.... se vaan huutaa kovemmin.
Ksnnattaisi ottaa vaan nimellä ja tunnistetiedoilla annettu pslaute todella vastaan. Negatiivinenkin kritiikki voi olla rakentavaa.
Viime kesänä laitoin erään ravintolan esimiehelle pslautetta, että ruoka-annos oli kiireellä tehty. Hän myönsikin, että välillä on mahdoton kiire. Mutta minusta asiakkaalle voi ilmoittaa sen, että on ruuhkaa ja ruoan saaminen kestää. Ilmoitin meneväni Mäkkäriin, jos hsluan pikaruokaa, mutta rantsravintolassa nsutin odottamisestakin. Sanoi, että oiva pointti. Otsn vaikka oluen odotellessa ja nautinto vain paranee.
Mutta laitoin kaikki yhteystietoni.
Ja motiivi minulla oli, että ssisin jatkossakin nassuttaa eväitä siinä odoitteessa. Moni ei anna palsutetta suoraan, vaan ”äänestää jaloillaan”. Se on äkkiä pikkupaikslle loppu.- Anonyymi
Palautetta pitää antaa, oli se sitten positiivista tai negatiivista. Yritysten pitää osata ottaa palautetta vastaan ja tehdä tarvittaessa muutoksia. Rivien välissä piilee aina totuus! Kaikki lopulta lähtee siitä, miten jokainen kokee asiat.
- Anonyymi
Rakentavassa hengessä esitetty kritiikki on varsin tervetullutta asiakaspalautetta. Yrityksen on hankala kehittyä mikäli kehitystarvetta esiintyy, ellei johto saa tietoonsa sekä risuja että ruusuja.
Voimasanoilla höystetyt haukut tai someen julkaistut henkilöönkäyvät vuodatukset taas ovat aika ala-arvoisia vetoja. Mikäli oikeasti kaipaa hyvitystä tai toivoo yritykseltä jatkossa parempaa palvelua/ tuotetta, fiksusti esitetty palaute johtaa todennäköisemmin toivottuun lopputulokseen.Juuri niin. Fiksusti esitetty palaute auttaa toivotun lopputuloksen löytämisessä, kun taas typerät haukkumis-palautteet eivät johda mihinkään muuhun kuin siihen, että haukkumis-palautteen antaja nolaa itsensä, ja sen jälkeen saakin asiakaspalvelijoilta erittäin tylyä kohtelua. Sitä saa mitä tilaa!
- Anonyymi
Espoossa on pyörinyt bussien kyydissä hapannaamainen täti-ihminen, joka lähettää kohteliaista tervehtimistaitoisista kuljettajista sellaista palautetta, että "kuljettaja on yli-ällö-imelä". No, kyllä bussifirman johdossa tiedetään, että sellainen "asiakas" purkaa omaa pahaa oloaan.
Positiivista palautetta tulee annettua myyjille liian harvoin suoraan. Kunhan tervehdin ja yritän hymyillä. Aina välillä tulee sitten kauppiaille tai liikkeiden johdolle annettua se myyjille kohdennettu palaute. Toivon että se sieltä kautta annettu palaute menee tasaisesti kaikille ja sen lisäksi vähän herättelyä sinne kaulusosastolle että olette hyvin onnistuneet rekrytoinneissa ja pitäkää niistä työntekijöistä huolta.
- Anonyymi
Itse haistatan tai käyn aggressiiviseksi huonon palautteen antajille (asiakkaille). En ole mikään verbaaliakrobaatikko tai vittuilun mestari niin yleensä tuleekin haistateltua tai käytyä aggressiiviseksi näille huonon palautteen antajille. Toisaalta on vapauttavaa ajatella että minun ei tarvitse yrittää olla kovin nokkela vaan voin haistattaa tyhmälle asiakkaalle tai käydä aggressiiviseksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959