Millä ruoilla olette alkujaan lihoneet?

Anonyymi

Omalla kohdallani dieetti usein tarkoitttaa sitä, että otetaan niskasta kiinni ja ollaan melko radikaaleja ruokavalion suhteen. Usein se heijastuu siinä, että saatan jättää banaaninkin syömättä, koska LIIKAA kaloreita (ja toki myös liian makea, niin en tykkää muutenkaan). Valitsen sen sijaan jonkun vähäkalorisemman hedelmän / kasviksen. Olen tajunnut, että se on kyllä ihan pöhkösti ajateltu.

Kuinka moni oikeesti on lihottanut itsensä syömällä liikaa banaaneja, omenoita tai pelkkää perunaa? Tai ylipäätään liikaa hedelmiä ja liikaa kasviksia?

Itse tiedän kyllä, millä olen itseni lihottanut. Olut, viini, pizza, kebab ja ranskalaiset perunat, pekoni, ihanat mättökastikkeet jne. - monta vuotta ja lähes joka päivä. Näin jälkikäteen mietittynä: ei se banaani, omena tai peruna minua itsessään ole lihottanut.

26

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika harvoin on joku yksittäinen ruoka jolla on lihottanut itsensä. Itsekin tiedän että kilot ovat kertyneet liian suurista ruokamääristä ja vieläpä runsaista hiilihydraateista. Takavuosina exä toi olutta joka kauppareissulla jääkaappiin ja kun sitä oli siellä kylmänä, tuli napattua pullo tai pari joka päivä. Kun ero tuli, enkä osta olutta niin painokin lähti laskemaan ihan huomaamatta.

• Anonyymi

Rasvaisilla einesruuilla, rasvaisilla leipomotuotteilla ja pikaruuilla. Pakastepizaa, pakasteranskanperunoita, valmislihapullaa, makkaraa, hampurilaisia. Munkkeja, viinerleipiä, kaurakeksiä, suklaakeksiä.

Laihtuminen sitten puolestaan tuoreista raaka-aineista itse tehtynä, se on ainoa keino jollla lisätyt öljyt ja lisätyt rasvat voi välttää.

• Anonyymi

Kotona paistinpannu oli ahkerassa käytössä, meijerivoi siinä tirisi koska se maistuu niin paljon paremmlta kuin öljyt, nyt se roikuu ruostumassa.

Unodin ainakin nämä: Ravintolaruokaa aina rasvaisemmasta päästä. Kaikenlaisia sörsseleitä ja kastikkeita kuten italian"salaatti" ja bearnaisekastike. Tietenkin aitoa kermaa kahvissa, ja sen keralla usen iso kimpale suklaakakkua. Napostelu, justonaksut, perunalastut ja muut sellaiset. Sekä makeisläjät. Sanana tuo 'makeinen' on erittäin huono koska niin moni väärinmieltää sen tarkoittavan sokeria/hiilihydraatia, todellisuudessa lähes kaikki makeiset ovat massiivisen rasvapitoisia.

• Anonyymi

Ihana lista einesruokia! Tuli ihan vesi kielelle. En tykkää koti enkä ravintolaruoasta. McDonalds, Herburger, mamupizzeriat ja eineshampparit on suussasulavinta ihanaa ruokaa mitä tiedän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihana lista einesruokia! Tuli ihan vesi kielelle. En tykkää koti enkä ravintolaruoasta. McDonalds, Herburger, mamupizzeriat ja eineshampparit on suussasulavinta ihanaa ruokaa mitä tiedän.

Kyllä sinä nyt olet aivan väärillä jäljillä,epäilen että et osaa tehdä ollenkaan hyvää ruokaa.
        Tavallinen ruoka on huomattavasti paremman makuista,kun sen osaa tehdä,ja hyvin maustaa ,kuin nämä hampurilaiset ja valmispitsat.Melkein kaikilla pitseerioilla on pitsat pahan makuisia.

• Anonyymi

Minä lihoin nyt yhden yön aikana 4,5 kiloa,olen syönyt nyt viime aikoina liikaa n 5000 kaloria päivässä.
      Syöminen on aiheuttanut vielä väsymystäkin jonka takia en ole jaksanut harrastaa ollenkaan liikuntaa,mikä taas on aiheuttanut lisää lihomista.

Ruuat millä olen lihonut on kaikenlaisia lihottavia herkkuja.karkkia,pullaa.tavallista ruokaakin liikaa.Lihomiseni alkoi kun laihdutuskuurin jälkeen aloin syödä liikaa herkkuja.Herkuttelut pitäisi rajoittaa kahteen päivään ja kalorit 3500-4500 niin lihomisesta ei olisi mitään vaaraa.
      Minäkin söin nyt kuukaudesta 20 päivää viikon pätkissä 5000 kaloria

Pitää nyt heti aloittaa uusi laihdutuskuuri.Lihominen on varmasti suuremmaksi osaksi nestettä.Viikon kuluttua tietää vasta kuinka paljon siitä on oikeaa läskiä.

• Anonyymi

Kalorintarpeeni oli nyt ehkä vain 2600,saa nähdä miten pian pääsen takaisin entiseen painooni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalorintarpeeni oli nyt ehkä vain 2600,saa nähdä miten pian pääsen takaisin entiseen painooni.

Ei sitä lihomista näköjään pysty mitenkään estämään,kun on taipumus kovaan herkutteluun.
        Sitä pitää aina vain aloittaa uusi kuuri heti kun on lihonut 3 kiloa,eikä vasta sitten kun on lihonut 30 kiloa.

Punnitsee ja mittaa säännöllisesti.Yleensä aloitukset eivät kerralla onnistu,vasta monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen alkaa tulla tulostakin.

• Anonyymi

Jos olet syönny monta vuotta pizzaa ja lihonnu anna nyt aikaa itselesi monta vuotta laihduttaa esim laihdutat 4 vuotta vaikka 5kg vuosi pois niin 4 vuodenpäästä on 20kg pois.

• Anonyymi

Minä olen lihonnu jäätelöllä ,suklaalla pullilla ja leivonaisilla kakuilla.karkilla. vaikein on suklaa ostan 5levyä 1 kg kestää kaapissa max 3 npäivää. jäätelöä 2 litraa kestää 2 pv. ainakun kun käyn kaupassa en pääse pois ilman suklaata tai jäätelöä ja usein syön ilta 23 jälkeen ja yökäilen yösin ja 2 rennix tappletia vahaina nmulla klo 22 jälkeen ja nukun noin aamu 10 ja sit viimestään aloitan tankamisen klo 15,00.

• Anonyymi

Minä lihoin jäätelöllä ja alkoholilla. Ei juopumiseen saakka mutta lasillinen pari viiniä joka ilta
      Jättäessäni nuo pois, läskit sulivat aivan itsestään.
      Vielä kun lopetin kaikki missä oli sokeria ja valkosta jauhoa ( jauhokastikkeet, pullat, kakut ,makeiset, suklaat, makaronituotteet jne.) parissa kuukaudessa tippui 10 kg.

Tuosta ruokatavasta on tullut elämäntapa, pysäkseen.
      Paino ei ole noussut mutta energiataso sitäkin enemmän.

• Anonyymi

Tärkeämpää, paljon tärkeämpää, on oivaltaa miksi on lihonut. Koska melkeinpä mitä tahansa ahmimalla voi lihoutua.

• Anonyymi

Minusta jatkuvat nälän tuntemukset, niin että ihminen ylensyömisen takia lihoaa, on todellinen perustelu vain äärimmäisen harvoissa tapauksissa, sellaisia sairauksia on olemassa mutta hyvin harvat niistä kärsii.

Saman suuntaista on väite että nauttii niin paljon ruuasta (tai napostelusta, tai makeisista), ylenpalttinen syöminen ei ole syy vaan oire.

Minusta vahvin vaikutin niin lihoutumiselle kuin laihduttamiselle on hänen (sen hetkiset) arvot, jotka puolestaan rakentuvat sen päälle mikä ihmistä (sillä hetkellä) motivoi ja minkälainen (sillä hetkellä) elämäntilanne on.

• Onhan täällä yksi Veku, joka omien sanojensa mukaan oli lihottanut itsensä Seuraamalla ravitsemussuosituksia. Asia kyllä hiukan epäilyttää koska hän väittää että ravitsemussuosituksissa suositellaan 50E% sokeria.

Itse lihotin itseni rasvaisella pikaruualla ja oluella. Syön kyllä edelleenkin lohkoperunoita mutta teen ne hyvin pienellä määrällä rasvaa. Ennen meni pitsaa, kebappia, ranskalaisia ja olutta päivittäin.

• Anonyymi

Keksin nyt hyvän toimivan konstin estää lihominen.

1 Tekee A4 paperista n 8 cm leveitä liuskoja
      2 Merkkaa paperille tarkasti alekkain mitä on syönyt,ja niiden kalorit,liuskaa on hyvä pitää ruokapöydällä.
      3 Tekee välilaskennan jo puolilta päivin,niin tietää mitä voi vielä syödä päivän aikana .
      4 merkkaa seuraavana päivänä syödyt kalorit ruokapäiväkirjaan.

-paino pysyy samassa pienelläkin liikunnalla jos kalorit jää alle 2500 päivässä
      (järkevästi syömällä 2000-2500 kalorilla saa syödä hyvin ja hyvää ruokaa)
      -muun ruuan lisäksi leipääkin saa syödä turvallisesti 100g leike 10g majoneesi tai juusto yht 400-500 kal
      -kalorit kannattaa aina jakaa niin että myös illaksi jää paljon syötävää,minä syön itse aina mielummin iltapainotteisesti.

• Anonyymi

Hyvin toimii tämä uusi laskentasysteemi.Nyt tuli vain 2500 kaloria huhtikuussa ne olivat 4000-5000 kaloria melkein joka päivä.Lihomista tuli 2 kg pihtimittaus 3 mm vyötärö 3 mm
        Täytyy vielä laskea keskimääräiset kalorit,tavoite olisi nyt pitää ne siinä 2000 kal pv

Eniten olen ennen lihonut voileivillä,niitä en välillä syönyt 8 saan vuoteen ollenkaan.Nyt olen syönyt sitäkin vähän.Sekin vähä täytyy nyt vähentää puoleen eli 50g pv,koska se on samaa lihottavaa tavaraa kuin pitsa ja hampurilainen.
        Täytyy varmasti löpettaa nämä yli 3000 kalorin päivät kokonaan,koska se on se lihomisen syy.

• Anonyymi

Viikon mittaisilla työmatkoilla kolme noutopöytää vuorokaudessa olivat turmiollisia.
      Lisänä iltanärkkiminen niukan alkoholin oheen.
      Yritin valikoida ja jarrutella mutta kiloja kertyi parin vuoden aikana reilusti yli 10kpl.
      Liikunta: Huone > ravintola > huone > luentosali > ravintola > huone > luentosali > ravintola > huone > iltakiireet.

• Anonyymi

Hyvä kysymys. Sanoisin, että kebab, pizza ja jäätelö. Ongelmana ei ole niinkään ollut määrä, vaan se, että olen toistanut niiden syöntiä lähes joka päivä.

• Anonyymi

Yleisesti vain syömällä paljon kaikkea roskaa ja liian usein. Eli oikeastaan niin paljon että huonosti syömisesti tuli enemmän rutiini kuin satunnainen tapa. Jäätelö ja pizza omalla kohdalla varmasti ne kaksi suurinta. Itse tosin sain painoa ajan kanssa pudotettua kuin hiljalleen opin uusiin rutiineihin. Näillä vinkeillä: https://painoindeksilaskuri.com/laihduttaminen

• Anonyymi

Lihoin syömällä hiilihydraatteja, niin ettei elimistö selvinnyt niistä, lähellä oli jo diabetesdiagnoosi. Pizzaa, jäätelöä ja juustoa lähinnä. Söin kuitenkin myös terveellisesti, puuroa, hedelmiä ja vihanneksia ihan grammamääräisesti suositellun määrän. Mutta kun siinä oli mukana banaania, ja perunaa ja muuta silkkaa sokeria niin eihän elimistö selviä niistä.

Asia korjaantui kun aloin syödä vähähiilihydraattisesti eli hedelmät pois, puurot pois ja kaikki valmisruoka pois, pizzat jne. Pizzaa voi tehdä itse ilman että tulee liikaa hiilareita (kukkakaalipohja, ketogeeninen, katso netistä ohje) , ja pystyn silti syömään kermavaahtoa, marjoja, juustoja jne. Noin 30 kiloa lähti vuodessa koska tällä dieetillä jaksaa olla, eikä tunnu dieetiltä, vain hiilihydraatit on tarkkailun alla eikä enempää kuin 30g päivässä. Tästä tuli pysyvä elämäntapa ja jaksan liikkua, joka osaltaan ylläpitää hyvää oloa ja kuntoa ja estää lihomasta taas.

• Anonyymi

"Lihoin syömällä hiilihydraatteja, niin ettei elimistö selvinnyt niistä, lähellä oli jo diabetesdiagnoosi. Pizzaa, jäätelöä ja juustoa lähinnä."

Hiilihydraatit eivät aiheuta diabetestä eikä sen diagnoosia.

On väärin väittää että pizza, jäätelö ja juusto olisivat hiilihydraattia. Niissä on kaikkia kolmea energialajia erilaisina seoksina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lihoin syömällä hiilihydraatteja, niin ettei elimistö selvinnyt niistä, lähellä oli jo diabetesdiagnoosi. Pizzaa, jäätelöä ja juustoa lähinnä."

Hiilihydraatit eivät aiheuta diabetestä eikä sen diagnoosia.

On väärin väittää että pizza, jäätelö ja juusto olisivat hiilihydraattia. Niissä on kaikkia kolmea energialajia erilaisina seoksina.

"Hiilihydraatit eivät aiheuta diabetestä eikä sen diagnoosia."

aiheuttaa ne kakkostyypin diabeteksen, joka on toki täysin eri asia kuin diabetes

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hiilihydraatit eivät aiheuta diabetestä eikä sen diagnoosia."

aiheuttaa ne kakkostyypin diabeteksen, joka on toki täysin eri asia kuin diabetes

Ei aiheuta.

• Anonyymi

"lähellä oli jo diabetesdiagnoosi"

Lääkärikö sinulle tuollaisen lähellä/melkein diagnoosin lausui?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei aiheuta.

en nyt halua juupas eipäs väittelyä tästä mutta suosittelisin tarkistamaan faktasi diabetes kakkosen osalta

• Anonyymi

Hyvällä ja monipuolisella ruualla. Kun ruoka on maistuvaa ja laadukasta, sitä tulee syötyä huomaamattaan liikaa ja siitä ne kilot alkoi hiljalleen lisääntyä. Tahti oli tuollaista kilo vuodessa, kunnes BMI saavutti lukeman 33-34 ja siihen paino sitten pysähtyi ja on pysynyt hyvin pitkään siinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3364
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      360
      2435
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2415
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      80
      1688
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1375
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      956
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      73
      896
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      732
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      684
    Aihe