Ostaja peruikin autokaupat, miten nyt toimin?

Anonyymi

Eli auto oli myytävänä netissä, ilmoituksessa oli kirjoitettu eräästä auton viasta, joka ei kuitenkaan suuremmin vaikuttanut ajamiseen ja se oli mennyt sen vian kanssa myös katsastuksesta läpi.

Ulkomaalainen mies osti auton, mutta palautti seuraavana päivänä. Hän ei ollut ymmärtänyt myynti-ilmoitusta koska se oli suomeksi ja vian vuoksi ei halunnutkaan autoa.

Olin jo ehtinyt tehdä trafin kautta omistajanvaihdoksen (luovutuskirja on) ja lähettää koodin ostajalle. Minun tiedoissani autoa ei enää näy. Ei trafin sivuilla eikä vakuutusyhtiön. Ostaja palautti auton ja sanoin että heti kun hän on tehnyt auton omistajanvaihdoksen takaisin minulle, laitan hänelle rahat takaisin.

No mitään ei kuulu. Auto seisoo pihallamme, rahat on mulla ja ostaja ei tee asialle yhtään mitään vaikka olen ohjeistanut häntä. Soitti myös trafiin mutta luulen, ettei ymmärtänyt heidänkään ohjeistusta koska kirjoitti minulle että hän laittaa trafiin sähköpostin ja everything will be fine. Vai onko nyt jotain, mitä minä en tässä kuviossa ymmärrä?

Mitä siis voin tehdä? Periaatteessa autohan on nyt hänen, ei kuitenkaan ole rekisteröinyt sitä itselleen jne. ei ole vakuutusta, ei mitään.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen voi tehdä omalla omaisuudella mitä haluaa.
      Jos haluaa hylätä sen, niin se on sallittua.

      Tärkeintä on se, että auto ei ole enää myyjän systeemissä ja myyjällä on jotain näyttöä siitä, että myyntitapahtuma on todellinen, esim. luovari.

    • Pidä kiinni siitä, että olet myynyt auton sellaisena ja niine varusteineen kuin se myyntihetkellä on ja että ostaja on kaupankohteen tarkistanut ja hyväksynyt.
      Vaikka myyjä inttäisi, ettei ole ymmärtänyt ilmoittamasi vikaa, puutteellisuutta, tms.
      asia on kuitenkin vähäinen eikä sellaisenaan ole Kauppalain tarkoittaman kaupan purkuperuste.
      Jos kaikesta huolimatta haluat ns. "ojentaa käden", (vaikka et tarvitse) niin tarjoa jotain pientä hyvitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3672
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2737
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2182
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1767
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1756
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      60
      1559
    Aihe